Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Silnější Toyota GT86: Hybridní KERS místo turba?

12. 11. 2012
89
26
Zobrazit náhledy (89)
Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86
Rychlejší provedení kupé od Toyoty možná bude o dost jiné, než se čekalo.

Příchod výkonnější verze sportovních modelů Toyota GT86 a Subaru BRZ se zdá být jen otázkou času. Zatím je všechno ve fázi spekulací, ale když se do těchto debat zapojí přímo někdo s Toyoty, začíná být jasněji.

Ten někdo je přímo Tetsuya Tada, který vede vývojový program GT86. V rozhovoru pro britský magazín Top Gear vyjádřil svůj názor na případnou výkonnější specifikaci: „Nemyslím si, že verze s turbem, 300 koňmi a 200 gramy CO2 by byla autem pro dnešní dobu.“

Tada má ale hned v záloze další variantu: hybrid po vzoru prototypu Toyota TS030, který letos závodil v Le Mans. Takový systém pohonu víc připomíná KERS z Formule 1, než současné hybridy Toyoty. Elektřina by zde byla v roli pomocníka pro krátkodobé zvýšení výkonu. Vysokootáčkový charakter dvoulitrového čtyřválce by zůstal, stejně jako šestistupňová manuální převodovka a pohon zadních kol.

Toyota už provozuje prototyp. Hlavním cílem je ověřit, zda dané řešení pohonu bude v praxi fungovat. Navíc je potřeba se ještě rozhodnout mezi ukládáním energie klasických baterií, nebo kondenzátorů, které jsou lehčí, avšak dražší.

Výsledek by měl v principu fungovat podobně jako Honda CR-Z, ta má ale samozřejmě poháněná přední kola.

Ve hře jsou navíc stále dvě další varianty: Subaru má přeplňovanou verzi téhož dvoulitru, která má 300 koní (221 kW), a připravuje se i tuningová sada TRD (Toyota Racing Development) s kompresorem, která zvýší výkon ze sériových atmosférických 200 koní (147 kW) na 250 koní (184 kW). Možná je tedy i kombinace, že Toyota vsadí na hybridní pohon a Subaru, v souladu s tradicí divize STI, na přeplňování.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

A co na to TOP gear ?
| 22. 11. 2012
lexus jaksi nema 1200kg takze pro neho se tech 80 kilo navic vsakne, kdyz to usetri par mizernych litriku po meste. GT86 je v naprosto jine situaci, uz ted je podmotorovana a kdyz ji jeste vic zatizis a pridas ji par kulhavych koni, bude podmotorovana jeste vic.

Neumis cist, sedis si na vedeni a jeste si blbej jak troky... npc to napsal naprosto presne
Avatar - Rubb
A co na to TOP gear ?
| 14. 11. 2012
No pokud nazýváš blivajz to co se dává do Lexusu, tak nemá pro mě cenu se s tebou ani bavit. Názor člověka, který se s tím nikdy nesvezl.
Hájíš se tady tím, že "opravdový KERS" z F1 stojí 6mil uero aby fungoval, co mají sériová auta je blivajz... Na co tak drahý, stejný jako v F1 - copak sériová auta mají motory z F1? Dle tvé logiky bych pak musel nazívat blivajzem všechny sériové motory :-!
Bože bože, ještě se s tím nikdo nesvezl, ale místní chytrolíni už mají samozřejmě jasno. Ale čemu se divím - primitivní názor, primitivního člověka, kdy automobilka ještě neikončila ani vývoj, ale on už ví, že to bude stát za... :no: P.S. Hondu sem netahej, koncept tohoto automobilu nestojí na principu KERS... Je vidět, že jsi "v obraze".
Pokud chceš rozumovat nad tím co je drahé, neefektivní a nefunkční, tak si dej sraz s psychologem, určitě tě pošle na CT >:D
Hybrid
| 14. 11. 2012
vyvoj :-) ano, jdeme do toho, je to drahe, je to neefektivni, neni to funkcni, ale VYPADA TO BOMBA V KATALOGU ;-)
A co na to TOP gear ?
| 14. 11. 2012
KERS v F1 stoji 6mil euro za jednotku. Takze zadne pockejme uvidime... Bud si das do GT86 za 6 mega euro opravdovy a funkcni KERS hodny toho jmena, ktery tomu ma sanci pomoct, anebo tam das neco uplne jineho, blivajz jako se dava do Lexusu, Priusu a podobnych SRA**K a je na tuty , ze to bude fungovat jako v CR-Z ... dostanes "sportak", jehoz hlavnim rysem bude zrychleni 0-100 za 11 sekund, pomerne nezajimave jizdni vlastnosti, ale soudruzi z Bruselu te poplacaji po zadech. Tady podle me cesta nevede. tristni prodeje CR-Z kde vyrobce musel slevit o tretinu a stejne se to nekupuje myslim mluvi jasnou reci.

odkazy:
Mercedes had upped the price of its 2011 KERS, said to be 4 kg lighter, to €6 million
[odkaz]
CR-Z slevnene o 200 tisic KC
[odkaz]
A co na to TOP gear ?
| 13. 11. 2012
No ja kdyz se podivam na vysledky spotreb Priusu a Aurisu, tak mi to prijde jako dost slusne efektivni (znatelne uspornejsi nez benzin - asi o dva litry a o neco uspornejsi nez nafta - cca pul litru az litr). To, ze u GT86 nevidim az tak velky smysl jako u Priusu, jsem zminil, tak nevim, proc mi to vycitas :-) Otazkou ale je, jak bude vysledek pracovat, kopie tehoz, co se pouziva v Priusu, to asi nebude. Ostatne uz tu bylo zmineno, ze KERS ve F1 funguje docela dobre, mozna to bude neco v tom smyslu. Zatim nevime jak to bude, tak to neodsuzujme.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku