Novinky
Podíl skutečně jedoucích starých aut bude v Paříži tak 0,05 %.
potrebuju sa tvarit ze nieco robia tak aj ked robia zdanlivo nezmyselne veci ... hlavne je ze nieco robia.... ako na slovensku .. tu je to podobne... bud sa nerobi nic alebo ked sa nieco robi tak len preto aby sa nieco akoze robilo ale vysledok pozitivny ziadny... nehovoriac o tom ze vacsinou len ti poctivi a slusni vodici na tie "vylepsenia" doplatia....
francuzi si to se.ru sami.... o rok o dva o ich auta ani sfetovany cinan nezakopne... to bude sranda :yes:
francuzi si to se.ru sami.... o rok o dva o ich auta ani sfetovany cinan nezakopne... to bude sranda :yes:
Nejlepší vzdoušek bude až zakážou plošně diesly starší 5ti let >😁 >😁 >😁
Jo, tímhle rozhodnutím bys zlikvidoval půlku vozového praku Francie.
Já myslel evropy >😁 >😁
ALe vzdoušku by to evidetně hrozně pomohlo, největší kouřové efekty, něco mezi vigvamem bezzubého náčelníka který přecpal kalumet a tan mu ted vybuhuje v náhodným intervalech a tatrou 815 co má 5 km před GO vydávají dehtové herky typu A6 Avant, Vetra kobmi, čipované oktávky, letité 2-4kové golfy, passaty všeho druhu, sierry, mondea a další.
Včera sem viděl dvě takévhle nádhery - ma*ora ve Vectřě co se rozjdížděl s protáčejícíma kolama z výfuku se valil černý dým a pak olítanou A6ku z tekreé se hulilo i bez protáčení a krásně jí pískalo servo >😁
ALe vzdoušku by to evidetně hrozně pomohlo, největší kouřové efekty, něco mezi vigvamem bezzubého náčelníka který přecpal kalumet a tan mu ted vybuhuje v náhodným intervalech a tatrou 815 co má 5 km před GO vydávají dehtové herky typu A6 Avant, Vetra kobmi, čipované oktávky, letité 2-4kové golfy, passaty všeho druhu, sierry, mondea a další.
Včera sem viděl dvě takévhle nádhery - ma*ora ve Vectřě co se rozjdížděl s protáčejícíma kolama z výfuku se valil černý dým a pak olítanou A6ku z tekreé se hulilo i bez protáčení a krásně jí pískalo servo >😁
a s tou reklamou na toyotu ktora sa im nepacila to uz zabili uplne, nuz co doba sa meni... kedysi ti ktori udavali ton su dnes na chvoste :yes😒br />
este rok dva a skrachuju aj frantici... uz len si tipnut kto bude skor ci renault s PSA alebo talianska alfa s fiatom.... ja tipujem alfu....
este rok dva a skrachuju aj frantici... uz len si tipnut kto bude skor ci renault s PSA alebo talianska alfa s fiatom.... ja tipujem alfu....
To je můj názor.
Pariz chce zakazat vjezd chudym
Angazovany pravicovy starosta Parize chce z mesta vypudit chude obcany, jejichz vozum starsim sedmnacti let bude vjezd do mesta zakazan. Ovsem nikoli pouze do centra, ale do cele oblasti vymezene dalnici A86!
....
Rude Pravo, 14.11. 2012
Aneb podobne demagogicky jako Fokt by se teto zpravy chytlo i ono Rude Pravo, kdyby nedejboze jeste existovalo, pouze s jinym znamenkem. Ukazuje to na fakt, ze rada dnesnich zapalenych pravicaku se svym pristupem "co je od certa, je levicove a socialisticke" uvazuje stejne bolsevicky, jako druhdy soudruzi ve stranicky propagande, akorat ze ti to meli obracene. Ze ma nekdo z redaktoru podobne primitivni a militantni smysleni, neni nic prekvapujiciho, ostatne je to navzdory "vetsinove levicove ceske populaci" mimoradne modni a oblibeny postoj. Ze to ale redakci stoji za uverejneni, to potes koste.
Co se tyce samotnyho opatreni, vidim to nejednoznacne. Obecne jde o posun spravnym smerem, protoze byt jsou auta starsi 17ti let zastoupeny v provozu zapadoevropskych metropoli minimalne, jejich "prinos" ke znecistovani je presto znacny, viz napriklad tento clanek o situaci v CR - [odkaz] . Nakonec zna to kazdy chodec, cyklista a i ridic dobre sam, ze jedna stara Avie dokaze prochazku/jizdu zneprijemnit vic, nez stovky jinych modernich aut dohromady. V tomto smeru je chvalyhodny, ze parizska iniciativa miri prave i na nakladaky a autobusy, u kterych je znecisteni od starych "kousku" nejvyraznejsi.
Jako nevyhodu vidim nerovnomerny dopad na ridice v tom smyslu, ze ti chudsi, kteri jezdi starsim autem protoze musi a na nove jednoduse nemaji, jsou zkratka znevyhodneni. To je podobny argument jako s mytem do centra. Urcity marginalni problem muzou zpusobovat i ony youngtimery, o kterych Fokt komicky prohlasuje, ze jsou hlavnim cilem drakonickyho socialistickyho narizeni. Predpokladam vsak, ze i ve Francii maji cosi jako veteransky SPZ nebo nejaky veteransky registr a tato auta tak mohou mit vyjimku. Jejich diskriminace pochopitelne nema vzhledem ke zcela zanedbatelnym poctum zadny smysl.
Naopak to, jestli jsou hlavnim problemem Parize diesely, je uplne fuk. To nijak nesnizuje opodstatnenost vyhaneni starych vraku z ulic, maximalne by to melo rozhodovat o poradi priorit u podobnych opatreni.
Angazovany pravicovy starosta Parize chce z mesta vypudit chude obcany, jejichz vozum starsim sedmnacti let bude vjezd do mesta zakazan. Ovsem nikoli pouze do centra, ale do cele oblasti vymezene dalnici A86!
....
Rude Pravo, 14.11. 2012
Aneb podobne demagogicky jako Fokt by se teto zpravy chytlo i ono Rude Pravo, kdyby nedejboze jeste existovalo, pouze s jinym znamenkem. Ukazuje to na fakt, ze rada dnesnich zapalenych pravicaku se svym pristupem "co je od certa, je levicove a socialisticke" uvazuje stejne bolsevicky, jako druhdy soudruzi ve stranicky propagande, akorat ze ti to meli obracene. Ze ma nekdo z redaktoru podobne primitivni a militantni smysleni, neni nic prekvapujiciho, ostatne je to navzdory "vetsinove levicove ceske populaci" mimoradne modni a oblibeny postoj. Ze to ale redakci stoji za uverejneni, to potes koste.
Co se tyce samotnyho opatreni, vidim to nejednoznacne. Obecne jde o posun spravnym smerem, protoze byt jsou auta starsi 17ti let zastoupeny v provozu zapadoevropskych metropoli minimalne, jejich "prinos" ke znecistovani je presto znacny, viz napriklad tento clanek o situaci v CR - [odkaz] . Nakonec zna to kazdy chodec, cyklista a i ridic dobre sam, ze jedna stara Avie dokaze prochazku/jizdu zneprijemnit vic, nez stovky jinych modernich aut dohromady. V tomto smeru je chvalyhodny, ze parizska iniciativa miri prave i na nakladaky a autobusy, u kterych je znecisteni od starych "kousku" nejvyraznejsi.
Jako nevyhodu vidim nerovnomerny dopad na ridice v tom smyslu, ze ti chudsi, kteri jezdi starsim autem protoze musi a na nove jednoduse nemaji, jsou zkratka znevyhodneni. To je podobny argument jako s mytem do centra. Urcity marginalni problem muzou zpusobovat i ony youngtimery, o kterych Fokt komicky prohlasuje, ze jsou hlavnim cilem drakonickyho socialistickyho narizeni. Predpokladam vsak, ze i ve Francii maji cosi jako veteransky SPZ nebo nejaky veteransky registr a tato auta tak mohou mit vyjimku. Jejich diskriminace pochopitelne nema vzhledem ke zcela zanedbatelnym poctum zadny smysl.
Naopak to, jestli jsou hlavnim problemem Parize diesely, je uplne fuk. To nijak nesnizuje opodstatnenost vyhaneni starych vraku z ulic, maximalne by to melo rozhodovat o poradi priorit u podobnych opatreni.
Pravicová a levicová rozhodnutí mívají svůj specifický charakter, lhostejno jaké oblasti se to týká. Kupříkladu taková perzekuce a znevýhodňování určité skupiny lidí, ať už to jsou majitelé dvacetiletých aut nebo milionáři, zatížení daněmi navíc.
V kontrastu s plánem Paříže budiž opatření v Londýně, které se naopak vyznačuje pravicovým přístupem - chceš jet do centra? Klidně i se Sentinelem, ale zaplatíš.
Zbytek vašeho urážlivého příspěvku raději komentovat nebudu.
V kontrastu s plánem Paříže budiž opatření v Londýně, které se naopak vyznačuje pravicovým přístupem - chceš jet do centra? Klidně i se Sentinelem, ale zaplatíš.
Zbytek vašeho urážlivého příspěvku raději komentovat nebudu.
Ve vasem prispevku ctu akorat ohrana politicka klise, ktera nebudu vyvracet jednak proto, ze je to k nicemu, a jednak proto, ze takova debata sem podle me nepatri. A nepatri sem - aspon podle myho nazoru - ani politicka omacka, jakkoliv zabarvena, krecovite nacpana do jinak zajimavyho sdeleni ze sveta aut. A ktera mimochodem v tak demagogicky podobe, jak jste to predvedl vy, muze na nekoho pusobit podstatne urazliveji, nez cokoliv, co jsem napsal do svyho prispevku.
Mimochodem je legracni stavet do pravo-levyho kontrastu londynsky myto ( [odkaz] ), jehoz hlavnim iniciatorem a propagatorem je zaryty levicak ( [odkaz] ).
Mimochodem je legracni stavet do pravo-levyho kontrastu londynsky myto ( [odkaz] ), jehoz hlavnim iniciatorem a propagatorem je zaryty levicak ( [odkaz] ).
Jistě, stejně legrační je levičácké zvyšování daní a milionářská daň současné středopravé vlády. Holt ne vždy se politická rozhodnutí shodují s politickou doktrínou.
Ale nebuď smutný, za pár let bude v Česku levice v krajích, v senátu i ve vládě a konečně se budeme mít dobře. A zapálené pravičáky KSCSSD pozavírá. :-!
Ale nebuď smutný, za pár let bude v Česku levice v krajích, v senátu i ve vládě a konečně se budeme mít dobře. A zapálené pravičáky KSCSSD pozavírá. :-!
Ja myslim, ze soudruh Righ by je nejradeji rovnou povesel. 😉
Já nechápu proč by měl být Righ hned soudruh 8-s (tebe bych podle tvých asociací mohl označit za "pravičáka s vyholenou hlavou" a to já nedělám). Má jen jiný názor a to neznamená, že by tu chtěl hned mít minulý režim.
To mas tak, ja mam jiny nazor nez mistr Katikakus, procez bych mel byt zastrelen. A co je jednodussi zpusob, jak nekoho diskuzne odstrelit, nez ho zacit cejchovat ruznymi bolsevickymi prizvisky. Na mysleni Katikakuse je krasne videt, jak se tech 40 let "komunismu" na Cesich podepsalo.
Nevim, proc sem tahas dalsi politicky otazky, kazdopadne v tom mas peknej hokej. Zvysovani zdaneni spotreby bylo v praxi odjakziva oblibenou pravicovou politikou, at uz u nas nebo v zahranici. Naopak levice zase s oblibou zdanuje prijem. Proc to tak je, je zrejmy, jedno je vyhodny pro volice pravice (resp. pro jejich cast, ostatni si to pouze mysli) a druhy zase pro volice levice (dtto).
Milionarskou dani nevim, co myslis, ja znam jenom milionarskou dan, kterou propagovala KSC jeste pred Unorem a ktera spocivala v masivnim jednorazovym zdaneni majetku. Pokud myslis navrhovany navrat k progresivnimu zdaneni prijmu (a to v mezinarodnim kontextu znacne mirnymu), pak se jedna o prvek, kterej je konstantni soucasti danovyho systemu od USA po Nemecko a zavadela ho a drzi se ho pravice stejne jako levice. Ale ja vim, ze ona zadna "prava pravice neexistuje", snad jenom Thatcherova s tou svou dani z hlavy a i z toho couha bolsevik. >😒]
Jinak ja veru KSCM ve vlade priznivcem nejsem, ale ze by se meli zavirat pravicaci, to povazuju za paranoiu hodnou nejakyho alabamskyho rednecka. Jestli ti to pomuze, tak CSSD uz u moci dvakrat byla a pravicaci se nezavirali. 😉
Milionarskou dani nevim, co myslis, ja znam jenom milionarskou dan, kterou propagovala KSC jeste pred Unorem a ktera spocivala v masivnim jednorazovym zdaneni majetku. Pokud myslis navrhovany navrat k progresivnimu zdaneni prijmu (a to v mezinarodnim kontextu znacne mirnymu), pak se jedna o prvek, kterej je konstantni soucasti danovyho systemu od USA po Nemecko a zavadela ho a drzi se ho pravice stejne jako levice. Ale ja vim, ze ona zadna "prava pravice neexistuje", snad jenom Thatcherova s tou svou dani z hlavy a i z toho couha bolsevik. >😒]
Jinak ja veru KSCM ve vlade priznivcem nejsem, ale ze by se meli zavirat pravicaci, to povazuju za paranoiu hodnou nejakyho alabamskyho rednecka. Jestli ti to pomuze, tak CSSD uz u moci dvakrat byla a pravicaci se nezavirali. 😉
Já teda nevidím v Righ-tově příspěvku nic urážlivého. Jen vyjádřil názor a nesouhlas s vašimi (pro mě zcela mylnými) názory a to je právě ta demokracie. Z vašich reakcí mi přijde, že právě vy a jen vy máte pravdu a ostatní jsou "blbci".
Druhá věc je ta, že když si chci přečíst pravicovou agitku tak jdu na IDNES sem to opravdu nepatří (jiná věc by byla kdyby jste si to napsal do svého blogu).
Druhá věc je ta, že když si chci přečíst pravicovou agitku tak jdu na IDNES sem to opravdu nepatří (jiná věc by byla kdyby jste si to napsal do svého blogu).
zakazat do Parize vstup lidem starsim 40 let, takovej postarsi clovek bejva pomalejsi a tedy pravdepodobne na stejnem useku vyprodukuje mnohem vice skodlivich latek jakosto i citicich splodin >😁
Ono je to podobne jako s pasivnim kourenim - koureni jednoho ublizuje lidem na okolo. Pro mne osobne je nejvetsim problemem dnesnich mest **ny vzduch v nem. To ma zejmena zdravotni implikace na obyvatelstvo a je treba s tim neco delat. Tento problem by vsak mely resit emisni normy a trideni auta na nova a stara. Takovy navrh naprosto nerespektuje to, ze dnesni naftove SUV je pro zivotni prostredi ve meste horsi nez nejaka stara herka Honda Civic r.v. 1990.
az na to, ze tyhle restrikce znamenaji jedno jedine.. francouzsky autoprumysl chcipe a je treba podporit prodej novych aut i kdyz je lidi nechteji.
Pokud si myslis, ze to je o ekologii, tak gratuluju k naivite.
Letos zavedou 18let, pristi rok 10 let, dalsi rok 3 roky a do peti let bude moct ve Francii jezdit jen jeden jediny certifikovany druh elektromobilu a to nanejvys jeden rok stary.
Presne tam to totiz smeruje.
Pokud si myslis, ze to je o ekologii, tak gratuluju k naivite.
Letos zavedou 18let, pristi rok 10 let, dalsi rok 3 roky a do peti let bude moct ve Francii jezdit jen jeden jediny certifikovany druh elektromobilu a to nanejvys jeden rok stary.
Presne tam to totiz smeruje.
Ja to vidím tak, že by pre Brusel/Paríž bolo ideálne zrušenie áut a zavedenie lanoviek. Rovnaká rýchlosť, bezpečnosť, "ekologickosť", proste ideál pre Európsku debilskú úniu" >😁 >😒]
:yes:
A jeste by ty lanovky mely byt pohanene pomoci vetru a plachet.
Pripadne by to mohl byt system Jara Cimrman a jezdily by pouze smerem dolu
Posledni varianta, elektricky pohon na fotovoltaiky, male vodni prehrady a vetrniky.
Pokud dojdou prirodni zdroje energie a nekdo zustane viset 100m nad zemi, tak tam holt bude do te doby, nez vyleze slunko, zacne foukat vitr, roztaje led pripadne nasedne banda stokilovych maniku jedoucich smerem dolu...
Zadny problem, EU to zadotuje, tak vo co go...
A jeste by ty lanovky mely byt pohanene pomoci vetru a plachet.
Pripadne by to mohl byt system Jara Cimrman a jezdily by pouze smerem dolu
Posledni varianta, elektricky pohon na fotovoltaiky, male vodni prehrady a vetrniky.
Pokud dojdou prirodni zdroje energie a nekdo zustane viset 100m nad zemi, tak tam holt bude do te doby, nez vyleze slunko, zacne foukat vitr, roztaje led pripadne nasedne banda stokilovych maniku jedoucich smerem dolu...
Zadny problem, EU to zadotuje, tak vo co go...
Sysrsky rezim mel taky plno ruznych lidi, kteri pyskovali a vymejsleli blbiny,
presne jak tenhle francouzsky socialista.
Kdyz toho bylo ponekud moc, tak rezim dal pokyn pilotum a ti cele historicke centrum mesta i s demonstranty, povstalci a vojenskou technikou srovnali se zemi bombami a byl klid.
Ted maji v centru nadherny rozlehly park, je tam ticho, cisto a klid a nikdo o tom nemluvi.
Neco takoveho bych doporucoval i pro Pariz, pokud se jim zda, ze tam maji smradlavo, prelidneno a neporadek.
[odkaz]
presne jak tenhle francouzsky socialista.
Kdyz toho bylo ponekud moc, tak rezim dal pokyn pilotum a ti cele historicke centrum mesta i s demonstranty, povstalci a vojenskou technikou srovnali se zemi bombami a byl klid.
Ted maji v centru nadherny rozlehly park, je tam ticho, cisto a klid a nikdo o tom nemluvi.
Neco takoveho bych doporucoval i pro Pariz, pokud se jim zda, ze tam maji smradlavo, prelidneno a neporadek.
[odkaz]
Okruh A86 rozhodně neprotíná Le Mans, Amiens, Reims ... neboť tato města leží více jak 100 km od centra Paříže. Tato města spojuje "Grand contournement de Paris".
No bezva. Jistě se týhle hovadiny někdo chytne i u nás a zcela demokraticky a svobodně nám nařídí čím budeme jezdit.
z coho je autor tak vyvareny? toto iste funguje v nemecku asi 5 rokov, respektive v mnochyh nemeckych mestach. Ak auto nesplna euro4, tak nemoze do mesta. A kedze motory Euro4 su myslim 2004+ je to este viac "diskriminucejsie". takze je to uplne rovnake
problem s tym maju maximalne tak bazarovi kovboji a ludia, ktori si myslia ze su nieco extra, pretoze jazdia starou sunkou a mhd by pre nich bola urazkou cti
problem s tym maju maximalne tak bazarovi kovboji a ludia, ktori si myslia ze su nieco extra, pretoze jazdia starou sunkou a mhd by pre nich bola urazkou cti
Páč nechci být vulgární, vzkázal bych panu starostovi i ostatním...ehm...inteligentům prosazujícím v Evropě tyhle odpornosti...[odkaz] (to nejlepší přichází v 0😁0 😉 )
A pokud to nááhodou chce někdo z nějakého neznámého důvodu obhajovat...Jaký vliv má na ovzduší Paříže těch pár starých aut, a naopak - jaký vliv má tohle nařízení na životy chudších obyvatel, firem a majitelů youngtimerů? Stojí to za to? Odpovězte si sami...
A pokud to nááhodou chce někdo z nějakého neznámého důvodu obhajovat...Jaký vliv má na ovzduší Paříže těch pár starých aut, a naopak - jaký vliv má tohle nařízení na životy chudších obyvatel, firem a majitelů youngtimerů? Stojí to za to? Odpovězte si sami...
Clanky podobne urovne si pamatuji z dob pred listopadem -89. Obsah se dal z clanku prefiltrovat, pouze slovo "levice" byla "imperialistickym kapitalismem". Michal Fokt, ac jeho clanky ctu, se zde (v mych ocich) postavil na uroven ideologickych pisalku minuleho rezimu, cimz se politicky znemoznil. :no:
Prave diky "pravicakum" teto urovne je dnes ceska pravice....v...haji... ;-\
Prave diky "pravicakum" teto urovne je dnes ceska pravice....v...haji... ;-\
:yes: :yes😒br />
Přesně tak jak píšeš, tento článek lze zcela jednoduše přetvořit, aby vyzněl přesně v opačném gardu. Takovéto články tu nemají co dělat.
Přesně tak jak píšeš, tento článek lze zcela jednoduše přetvořit, aby vyzněl přesně v opačném gardu. Takovéto články tu nemají co dělat.
Nemají tu co dělat? Mě se zrovna rétorika pana Fokta v článku líbila. Co je na tom, že článek není politicky sterilní. Myslím, že je jen dobře, když se ukáže na to, co se ve Francii v poslední době děje a kdo za to může. A bude hůř.
Clanky teto urovne funguji pouze kontraproduktivne. Poukazuji na fakt, ze dnesni "pravice" ma s pravici pramalo spolecneho a nahravaji do karet jiz prilis silne levice. Pokud chtel autor dat clanku politicky nadech, chybi mu k tomu jiz zminena uroven. Mel by se venovat vice automobilismu a mene poukazovat na chybejici (politicky) intelekt.
A proč by to mělo být na stránkách o autech mezi hlavními články? Copak je internet tak malý, že se nenajdou jiné stránky, kde se každý může vyjádřit k aktuální problematice vyjádřit? Nebo proč si autor tento článek neuveřejní na svém blogu?
Já bych neměl nic proti tomuto článku kdyby měl informativní charakter a nepředsouval jen jeden politický názor. Vždyť si můžeme udělat každý obrázek sám za sebe.
Já bych neměl nic proti tomuto článku kdyby měl informativní charakter a nepředsouval jen jeden politický názor. Vždyť si můžeme udělat každý obrázek sám za sebe.
A proč by nemohla být v článku o autech zmíněna i politická stránka, když ať už chceme nebo ne s obsahem evidentně souvisí? Já v tom opravdu nevidím nic špatného.
Protoze to uroven auto.cz posouva zpet do dob totality. Nebo snad chces, aby v pristim clanku o BMW 7 autor psal o kocaru imperialistickych hodnostaru, jejichz prijmy jsou ocividne prilis malo zdaneny?
Tak politika-nepolitika. Pokud člověk chce jet řekněme Felicií z roku 1998 do Paříže, nebude mít problém. Pokud chce do centra povězme Frankfurtu, problém mít nejspíš bude (auto splňuje jen Euro 2).
Tohle věcně na server o autech patří.
Problém pro někoho může být jedině ten, že se autor vyjádřil dost konkrétně a snad i politicky angažovaně.
Tohle věcně na server o autech patří.
Problém pro někoho může být jedině ten, že se autor vyjádřil dost konkrétně a snad i politicky angažovaně.
Ano politika je všude a ve všem, ale články dle mého názoru mají být psány nestraně, ať si každý udělá svůj vlastní názor a ne podsouvat jen ten jediný správný jako je to zde. To se opravdu vrátíme zpátky v čase před rok 89.
to jendas + to marianek
Já si prostě pořád myslím, že článek byl napsaný v mezích a vůbec bych se nepohoršoval. Některé reakce pod článkem mi přijdou zbytečně zveličené. Až se tady budou on-line prezentovat senátní debaty nebo rozdávat podpisové archy na podporu prezidenta, tak to bych šel asi jinam.
Já si prostě pořád myslím, že článek byl napsaný v mezích a vůbec bych se nepohoršoval. Některé reakce pod článkem mi přijdou zbytečně zveličené. Až se tady budou on-line prezentovat senátní debaty nebo rozdávat podpisové archy na podporu prezidenta, tak to bych šel asi jinam.
Jedna z mnoha pozitiv v automobilovych periodikach je, ze tolerance zpolitizovanych clanku je primo umerna toleranci alkoholu za volantem. Jinymi slovy politika se v automobilovych periodikach neobjevuje ani neobjevovala. Myslim, ze vetsina hlasu kritizujicich tento clanek by pouze rada, aby tento trend pokracoval i nadale. Pokud chce autor vyjadrit svuj nazor, od toho jsou blogy.
Tak je jasné ,že politice se ani v automobilovém světě nevyhneš, ale článek má být informativní a nestranný. Souhlasím s tebou, že názory se vyjadřují v blogech nebo případně v diskuzi na to jsou určeny.
Pri informovani o automobilech a automobilismu lze politiku vynechat uplne. Co se tyce clanku nahore, stacilo informovat o tom, ze Parizsky magistrat navrhuje co navrhuje. Autoruv nazor je zde zbytecny a jeho podani vysoce neprofesionalni.
Po dlouhé době zase nějaký článek, u kterého chválím, jak je napsaný. :yes: Jinak nařízení jako takový je mi celkem fuk. Francouzi prostě socani byli, jsou a budou. Takže mají, co si zasloužej (a hlavně co si zvolili). :-! Osobně bych čistšímu ovzduší pomohl jinak - úplný zákaz dieselových motorů v osobních automobilech! Z ekologického hlediska mnohem lepší, než tyhle populistický socialistický "zelený" zóny.
Taky bych zakázal dieselové autobusy. Taková Karosa vydá za padesát aut. Konězpřežka je skoro ekologická (až na pár "koblížků" po zemi). >😒] Ještě taky náklaďáky. Zásobování benziňáky je to pravé. Pak budou potraviny na krámě za hubičku.
Tak karosa nevydá za 50 aut, spíš za 10, ale odveze toho i víc, než 50 aut 😄 nemluvě o tom, kolik zabere místa karosa a kolik těch 50 aut.
No a přečti si příspěvek nahoře znovu, euro89 píše o osobních autech, ne o autobusech a kamionech.
No a přečti si příspěvek nahoře znovu, euro89 píše o osobních autech, ne o autobusech a kamionech.
Auto může odvézt řekněme 5 lidí. Jiná věc je, že jím jezdí většinou jeden až dva.
Autobus může uvézt řekněme sto lidí (tedy 20x tolik), byť by všichni neseděli.
Většinou v nich vidím mimo dopravní špičku tak maximálně 10 lidí (5-10x tolik).
Ten padesátinásobek tam nevidím nikde (možná kromě těch škodlivin).
Autobus může uvézt řekněme sto lidí (tedy 20x tolik), byť by všichni neseděli.
Většinou v nich vidím mimo dopravní špičku tak maximálně 10 lidí (5-10x tolik).
Ten padesátinásobek tam nevidím nikde (možná kromě těch škodlivin).
No a kolik škodlivin vypustí (v ideálním případě, což se nestává) 20 aut? A kolik prostoru zaberou? V busu jsem 10 lidí viděl akorát tak večer před konečnou. Samozřejmě se nemá cenu bavit o nějakých 30ti nebo 50ti násobcích, nikdo z nás nemá podklady k tomu, aby to svoje číslo obhájil, ale když někdo řekne, že autobus je méně efektivní a více škodlivý, budu se hádat.
Já jen aby si pan Fokt nemyslel, že všichni čtenáři jsou zděšeni z jeho výtvoru. Jak si dovolil do textu zlovolně zakomponovat svůj politický názor, čímž se dle některých sám pasoval do role redaktora Rudého práva v roce 1986 a demagoga.
Autor s vlastním názorem = :yes:
Autor s vlastním názorem = :yes:
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Při pročítání diskuse by snad mohlo nejednoho nepřipraveného kolegu napadnout, že jsme svědky nájezdu přinejmenším armády diskusní spásy... Je neuvěřitelné, jaký mají dnes mladí zobáci v hlavách brajgl.
Především tedy pochvala za článek. Tak jako tu rádi na oficiální straně čteme pohled pánů redaktorů, testérů, na daný vůz, buďme rádi, že žijeme v době, kdy si tu může i redaktor napsat něco, nad čím se v komiterně dnes brousí srpy.
A tedy... téma je nosné - však to z předmětného geografického směru znáš - rovnost, volnost... zoufalství. Jakkoli jsme jistě všichni daleko od dobře míněných rad směrem k Paříži, napišme si snad tedy jen to, že jsou státy, které dělají všechno pro to, aby automobilismus vymýtili z povrchu země. No a pak jsou státy, kde se na filmové plátno můžeš dívat z auta, kde mají široké dálnice, benzín snad za méně než za pověstnou babku, a pokud se tam baví ostří hoši u dvojitého bourbonu o kouření výfuků, mají na mysli něco úplně, ale úplně jiného než zde.
BRAVO ČLÁNEK :yes:
Především tedy pochvala za článek. Tak jako tu rádi na oficiální straně čteme pohled pánů redaktorů, testérů, na daný vůz, buďme rádi, že žijeme v době, kdy si tu může i redaktor napsat něco, nad čím se v komiterně dnes brousí srpy.
A tedy... téma je nosné - však to z předmětného geografického směru znáš - rovnost, volnost... zoufalství. Jakkoli jsme jistě všichni daleko od dobře míněných rad směrem k Paříži, napišme si snad tedy jen to, že jsou státy, které dělají všechno pro to, aby automobilismus vymýtili z povrchu země. No a pak jsou státy, kde se na filmové plátno můžeš dívat z auta, kde mají široké dálnice, benzín snad za méně než za pověstnou babku, a pokud se tam baví ostří hoši u dvojitého bourbonu o kouření výfuků, mají na mysli něco úplně, ale úplně jiného než zde.
BRAVO ČLÁNEK :yes:
tak v jedné zemi blízkého východu to měli vymyšlené docela originálně: plošný zákaz dieselových aut(krom trucků a busů) který vypršel nedávno...
na pravici a levici je nesmysl - u nás podobná opatření prosazuje rádoby "pravicová" vláda. Prostě omezování méně majetných, kteří mají stará auta nebo motorky s horší emisní normou, to je dnes v módě. Ekovýpalné při přepisu, zákaz vjezdu do centra. Starší benzínové auto se spotřebou kolem 6 litrů benzínu ve městě není ekologické, ale nové Cayenne, které jezdí klidně za 25 nafty, s tím politici problém nemají. Přece nebudou zakazovat vjezd do centra sami sobě...
Nebo autobusy - z těch při každém rozjezdu vyletí ohromný oblak sazí a mají spotřebu snad 40 litrů nafty na 100 v městském provozu. Ok, dostanou výjimku, to je v pořádku. Stejně tak všechny náklaďáky.
Tahle opatření jsou naprostý nesmysl, který se nikde na světě neosvědčil, přesto ho zavádí postupně všude. Nejde ani náhodou o ekologii, starší auta mají na ovzduší nepatrný vliv.
Nebo autobusy - z těch při každém rozjezdu vyletí ohromný oblak sazí a mají spotřebu snad 40 litrů nafty na 100 v městském provozu. Ok, dostanou výjimku, to je v pořádku. Stejně tak všechny náklaďáky.
Tahle opatření jsou naprostý nesmysl, který se nikde na světě neosvědčil, přesto ho zavádí postupně všude. Nejde ani náhodou o ekologii, starší auta mají na ovzduší nepatrný vliv.
V něčem souhlas, ale k těm autobusům. Někdy mají spotřebu dokonce vyšší, ale kdyby každý pasažér nasednul do svého naftového oře, jsi na tom mnohem hůř (nebo kolik si myslíš, že by spálilo 40 aut pailva na 100?), nemluvě o tom, že autobus je taky prostorově méně náročný v porovnání s těmi 40 auty.
:yes: Taky nechápu, proč tady do toho spousta lidí míchá autobusy...
Já do toho zamíchám autobusy rád. Politici kteří rozhodují o nákupech nových autobusů rozhodují i o zákazu vjezdu pro auta do těchto měst. Z principu zákaz nových autobusů na naftu, povolit jen CNG. Autobusy jsou přece nejideálnější k takovémuto pohonu! A to nemluvím rozdílu ceny nafta/CNG.
Tak jistěže autobus zabere prostor jenom cca čtyř aut a pokud bude plný, i se tím něco ušetří. Ovšem to za předpokladu, že jede plný. A on musí v pravidelných intervalech kroužit i tahdy, pokud veze pouze šoféra. A ta spotřeba bude asi i vyšší než 40 l/100km, když se pořád rozjíždí a zastavuje. Ovšem do centra se víc hodí trolejbusy nebo tramvaje, byť pořizovací náklady mají výrazně vyšší.
Pokud už v centru musejí jezdit autobusy, ať jezdí na plyn.
Pokud už v centru musejí jezdit autobusy, ať jezdí na plyn.
už tak utažené úplně na krev, mám toto video: [odkaz] - to může mít každé auto Euro 6 a FAp a já nevím co všechno, a pak projede něco takového a můžete začít od začátku. :no:
jsou především zamořena firemními auty nikoliv osobními. Daňová politika by měla být nastavena tak, aby si firmě/podnikateli vyplatilo spíše koupit elektromobil nebo auto na plyn než smradlvej nafťák. Až se rozšíří mezi firemní klientelou, díky větší sériové výrobě klesne jejich cena a budou dostupné i pro osobní klientelu.
Nápad je to samozřejmě úchylný, i když nevím, jestli zrovna zde se dá nezvat levicovým, už jen z toho důvodu, že spíše voliči levice budou majiteli postižených aut... (minimálně u nás)
A jak v článku bylo zmíněno, problém je hlavně v tom, že tam lidé z nějakého perverzního důvodu považují naftový pohon jako ideál do města!!! To je ten pravý mor! Řešení? Nějakým způsobem omezit (znevýhodnit) pořizování dieselových motorů do aut, která neslouží na dálkových trasách. Jakým? Neptejte se mě!
Prisnejsi emise (hlavne aby se vubec merily), mobilni STK a emise, vysoky pokuty a zakazat vjezdy do mest temto smradlavym dehtakum, pripadne platit ekologicke mytne dle ceny auta ve meste a bude pohoda. Kazdy se toho strepu v nafte rad zbavi 😉
Nejjednodušeji řečeno to znamenalo, že na západě bylo více aut, více dostupných a na východě (pro menší dostupnost automobilů) většinu spojů obstarávala MHD, která byla narozdíl od západu kvalitnejší, lepší spoje atd... ( nebavíme se o Ruských tundrách a podobně😁)
Abych navázal na první větu, tenhle rozdíl se začal nejvíce vyvíjet od 50tých let 20.století.
V ČR se po revoluci začal vysokým tempem rozrůstat vozový park a chování čechů, především však obyvatel Prahy, se začlo přizpůsobovat západním zemím.
Dle mého názoru je nejlepším řešením zefektivnit a zkvalitnit hromadnou dopravu v městech a jejich centrech a hlavně naučit zhýčkané čecháčky nedojíždět z Dejvic na Karlák autem... >😁 a podobně >😁
Ctenari vyjadrili nazor a redaktori je za to vyfuckovali
Nova doba ....
😄 😄 😄
edit: V nadpisu teď slovo "komentář" je, a teď si nevybavuji, jestli tam bylo od začátku. Pokud ano, tak první věta tohoto příspěvku neplatí...
Peace!
A86 na mape je napr. tu: [odkaz] -- ta mapka vpravo. Reims je od Pariza 140 km.
Inak tiez nemam rad socialistov, ale netreba vsetko posudzovat zjednodusene. Delanoë je tiez proti dieslom vseobecne -- [odkaz]
P.S. Viac sa mi pacilo, ked si sa venoval testom aut, nie politike a ekonomike. Teraz uz takmer vsetko testuje len VaWerka, ale chapem, ze to nie je Tvoje rozhodnutie.
To určitě nejste sám, ale jak jste správně odhadl, v tomto případě je třeba se obrátit na [odkaz] .