Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Komentář: Paříž chce zakázat youngtimery!

Michal Fokt
Diskuze (104)
Angažovaný socialistický starosta Paříže chce z města vypudit auta starší, než 17 let. Ovšem nikoli pouze z centra, ale z celé oblasti vymezené dálnicí A86!

Starosta Londýna si vyslechl nejedno ošklivé slovo, když zavedl za vjezd do centra metropole pro „neekologické“ vozy poplatky, ovšem Britové jsou proti Francouzům naprostí žabaři. Socialistický starosta Paříže Bertrand Delanoe teď přišel s „geniálním“ nápadem nepustit do města žádné auto starší 17 let a totéž platí i pro nákladní vozy a autobusy se stářím 18 a více let. Dotčeny by tím měly být i motocykly vyrobené před rokem 2004. Důvodem má být skutečnost, že tyto dopravní prostředky nejvíce znečišťují ovzduší a produkují nejvíce hluku.

Taková politika (a rétorika) by možná mohla být blízká i většinově levicové české populaci, ale než začnete nadšeně aplaudovat a volat po zavedení podobného kroku i ve velkých českých městech, měli byste vědět, že Delanoe nechce tuto oblast vymezit okruhem Péripherique (jehož obdobu Praha ani většina ostatních měst nemá), jak by se ještě možná dalo chápat, ale takzvaným Paris super-périphérique, tedy dálničním obchvatem A86, jenž obepíná centrum Paříže v okruhu 8-16 km.

Z této oblasti že by měla zmizet ani ne dvacetiletá auta? Naprosto šílená představa. Nehledě na to, že se dá s úspěchem pochybovat i o tom znečištění a hluku. Moje nepěkné vzpomínky na francouzskou metropoli se překvapivě nevztahují k nijak masivně zastoupeným autům s rokem výroby do roku 1995, kdy ještě nebyl podíl dieselů i v extrémně naftofilní Francii tak dramatický jako dnes, ale spíše k odpornému zápachu a „nýtování“ mnohem novějších turbodieselových aut, která jsou v Paříži všudypřítomná.

Je naprosto jisté, že Paříž coby jedno z nejsmradlavějších měst Evropy potřebuje situaci nějak vyřešit, ale dělat to formou diskriminace youngtimerů na tak velkém území je řešení přinejmenším ...socialistické. Ale jak byste problematiku špatného ovzduší v centech měst řešili vy? Jsou férové zákazy vjezdu do center, ať už limitované stářím aut nebo emisními normami? Má vůbec nějaký smysl za vjezd vybírat poplatky? Napadají vás jiná řešení nebo jsou prostě obyvatelé center měst odsouzeni k životu v zápachu a smogu?

Michal Fokt
Diskuze (104)
Avatar - twistedTSD
15. 11. 2012 17:38
Re: Já vám to řeknu asi takhle
:yes: :-)
Avatar - Ozzman
15. 11. 2012 16:51
Re: Genitální?
To co sem řekl platilo v letech 1950-1980
Avatar - Katikakus
15. 11. 2012 15:49
Re: Politické agitky na Auto.cz nepatří.
Kdyz nachapes, tak se vrat nahoru a cti znovu a poradne - pokud to zvladnes, zkus mezi radky...

Ja pro zmenu nechapu, proc maji potrebu reagovat lide, kteri nechapou...
Avatar - Katikakus
15. 11. 2012 15:47
Re: Politické agitky na Auto.cz nepatří.
Jsem rad, ze sis toho vsimnul...

Komanci a socani jsou pro me jedna a tataz pakaz. ;-)
15. 11. 2012 13:34
velkoměsta
jsou především zamořena firemními auty nikoliv osobními. Daňová politika by měla být nastavena tak, aby si firmě/podnikateli vyplatilo spíše koupit elektromobil nebo auto na plyn než smradlvej nafťák. Až se rozšíří mezi firemní klientelou, díky větší sériové výrobě klesne jejich cena a budou dostupné i pro osobní klientelu.