že tato reklama zcela jistě navádí k nezodpovědné jízdě, navíc, řidič ty střepy na silnici ani neuklidil, a zcela určitě vznikl reklamní spot ve firmě, které ze 40% nešéfovaly ženy. Jinými slovy, je nekorektní a jeho zákaz je naprosto pochopitelný.
Já bych chtěl tímto podpořit soudružku Koutnou, myslím, že bychom měli společně usilovat o vymýcení těchto nežádoucích, asociálních živlů a nastolení šťastné, nadějné budoucnosti, jaká ostatně byla velmi pěkně vyobrazena v první části této buřičské reklamy.
S celoevropským pozdravem
Manuel Barroso
lidový komisař pro....éé tedy chci říci předseda Evropské komise
bude spis nerespektovani ty cedule, ze tady je konec sveta, pride mi to jako prihodna metafora, ktera se tem co vsemozny cedule se zakazy vztycujou samozrejme nelibi.
Spíš za propagaci rychlé/ nebezpečné/ bezohledné (nebo jaké termíny to užívají) jízdy. Jestli si někdo vzpomene, jak Top Gear natáčel reklamu na Scirocco, tak tam se o tom také zmínili. Honička městem podle nich do reklamy nepatří. Já jim to brát nebudu, ale myslím si, že lidé by měli mít rozumu dost. Přeci nedáváme řidičáky osmiletým. Nezbývá, než se omezit na okruhy, neveřejné areály atp.
Mercedes robí dobré reklamy, pamätám aj na reklamy s Mikkom Hakinenom a Davidom Coulthardom či Michaelom Schumacherom (sorry ak som niektorému skomolil meno :-) ). Mne sa od nich páčila aj táto: [odkaz]
Pariz chce zakazat youngtimery, Londyn zase reklamu, ktera si dovolila oznamit, ze jeste existuji automobily, ktere si muzeme ridit sami.
Smutne, velice smutne.
P.S. Reklama sama je velice vystizna a radim mezi nejlepsi v posledni dobe.
No a máme to, včera údajně zakázali promítání Bonda a jeho další díl už půjde komplet v režii Gottwaldovského filmového studia pro děti a mládež. V hlavní roli Bond, Hurvínek Bond. Prostě pochop, není nad to, když ti někdo uhlazuje cestičku, když nad tebou drží ochranou ruku, prostě není nad to, když za tebe dokonce i někdo... myslí. Ráj bude, to ti garantuju, akorát to má malej háček, právě hlásili, že od prvního ledna zakázali... život 8-s:no:
Bond odporoval myšlienkam angsocu a bol evaporovaný. Ale vy, riadni občania Oceánie, sa nemáte čoho báť, lebo Veľký brat sa o vás postará. Stačí si len pamätať základné heslo strany: Vojna je mier; Sloboda je otroctvo; Nevedomosť je sila.
Nedivil bych se kdyby to byl zamer Toyoty, ta na tom ve vysledku rozhodne netrati ikdyby to jeji puvodni zamer nebyl. Reklamu kterou mohlo videt par milionu lidi si ted po celem svete pusti desitky. Tak se dela marketing.
To, co se v evropě poslední dobou děje, začíná být přímo děsivé. Už zase se pomalu stáváme jen tupými ovečkami, které si neumí vybrat ani tu správnou žárovku, a musí být preventivně chráněni před nebezpečím japonských reklam terénních aut v terénu či sporto
vních při rychlé jízdě...Fuj.
Tak takto ne soudruzi eurounijní motoristé, takhle bychom ten automobilový ráj nevybudovali.
Odporné rejdy reklamních agentur a automobilek, vyrábějících vozy, které spalují benzín, zamořující ovzduší a vyzývající svou odporně dekadentní formou, naše děti - považte naše děti - k jízdě. Tak takto ne. Cožpak si dnešní mládež může dovolit zcela nezodpovědně sednout do vozu, chopit se volantu a představte si to - zmáčknout plynový pedál?
Je toto ten svět, který si přejeme? Svět plný nebezpečí a dekadentních symbolů, motivujících lidi k nezodpovědnému jednání?
Já říkám ne. V zájmu nás všech, v zájmu bezpečnosti na silnicích, v ulicích a v celé naší krásné a vzkvétající Evropské Unii, je třeba toto zakázat. Vykořenit jakoukoliv možnost odporných fosilněspalujících štváčů, ohrožovat nás a naši skvělou budoucnost.
Chopte se hlasovacích tlačítek soudruzi eurounijní poslanci. Hlasujme, aby se už nikdy nikdo neopovážil zmáčknout plynový pedál k podlaze a dotknout se volantu - těch odporných dekadentních pozůstatků primitivismu v nás....
Čest
Taky me to hned napadlo. Nejlepsi reklama, co mohla bejt. Takhle se na ni podivaji i cesi, kteri by o ni nikdy nevedeli. A v internetovych vyhledavacich se posune hodne dopredu.
A je krasne protibyrokraticka, jeste tam mohl nejakymu bruselskymu ustrasenci prejet razitko.
Vsak ono na ne dojde, hned po nas.
Blesk přinese článek o tom, že vnitrostátní britský orgán zakázal reklamu, a třicet zaručeně přemýšlivých, neovlivnitelných a za každých okolností kriticky uvažujících rozumbradů napíše, že ta EU je už ale vážně na *.
Stejnejch třicet si zejtra v rámci flamewar pod článkem o Golfu XXXIV bude navzájem nadávat, že nerozuměj psanýmu textu.
Fakt je, ze zvlast ti Zidi jsou porad vdecny tema, i kdyz u nas neletelo nikdy tak, jako treba v Polsku nebo na Slovensku. Z nabozenskych minorit se ted na vlne popularity vezou hlavne muslimove, i kdyz jich tu je asi tolik, jako tech Zidu. :-)
Nejsem vždy kriticky smýšlející rozumbrada, jenže tohle není jen o UK. Každou chvíli se objevuji nesmyslné zákazy a příkazy ať už z eu či západoevropských zemí, od kterých je začíná kopírovat i ČR...
diskuze o voze. :-) Aneb jak na zaklade clanku o tom, jak si sami Britove prostrednictvim vlastni agentury zakazali nejakou reklamu, odsoudit EU, jez s tim nema zhola nic spolecnyho. Asi jako s tema reklamama na offroady Toyoty ve Francii, kde tak rozhodl dokonce tamni soud.
Samotnej zakaz obou reklam je tak ci onak uplne absurdni a prastenej. Reklama na GT86 je navic proste paradni, snad jenom hudebni doprovod by se mi hodil jinej. Kazdopadne u Toyoty si muzou mnout ruce, tohle jim samozrejme dokonale hraje do karet. :yes:
a ono to není o EU? šmarjá svatá kozo.... Součástí jakého kulturního prostoru je GB? Ono je to o "nastavení" vnímání světa, morálky atp... V EU - tedy v tom prostoru - se stalo módou přikazovat, zakazovat a vymýšlet všelijaká nařízení... Platí ono staré, leč neustále platné - poturčenec horší turka. Je jedno jestli je to teď nějaká praštěná agentura a zakáže reklamu na auto. Jde o to nastavení, které jí to umožňuje. Někomu to třeba fakt vadí, jiný se chce zviditelnit tím, že "něco zakáže" a ukáže tak svůj postoj... Dnes jsou to auta, zítra plyšový medvídek, pozítří ...... Máš pravdu - není to o EU - je to o lidech.... Ale ten prostor - jim to umožňuje.....
Jasne, ze to neni o EU, ktera mimochodem homogenni kulturni prostor rozhodne netvori - nebo mas pocit, ze jsou si nejak extra kulturne blizci napriklad Britove a Italove, nebo takovy Danove a Slovaci? EU je nejaka mezinarodni organizace, ktera ma svoje instituce a ty vydavaj urcity akty; pricitat jim nebo s nima nejak spojovat uplne odlisnou a nezavislou instituci z jedonoho clenskyho statu je zkratka demagogie. Kdyby sis napriklad stezoval, ze politicka korektnost dohnana ad absurdum pusobi totalne kontraproduktivne (viz napriklad zakazy reklam na Toyotu), nerekl bych ani popel, protoze si myslim totez. I mne se jako prvni vec pri cteni clanku vybavil klasik, na kteryho narazi vyse Iudex.
A ze i ty instituce EU se casto dopousti podobnych zhuverilosti a vypousti radu uplne nesmyslnych predpisu, to je samozrejme taky fakt, ale je treba objektivne zhodnotit, jakou cast agendy EU podobny bullshit tvori a jaka je i pres to celkova bilance vyhod a nevyhod sjednoceny Evropy. A jeste je dobry si uvedomit jednu vec - o vsem tom spatnem na EU nerozhoduje nejaky mimozemstan z vnejsiho vesmiru, ktery se o uplnku meni ve vlkodlaka a davi male deti, jak se povetsinou v CR popisuje tzv. "bruselsky urednik". Rozhoduji si o tom sami clenske staty a jejich zastupci, vcetne toho povestnyho zakriveni okurek. :-)
není to homogenní prostor - což je jen a jen dobře a brání to rychlejší "nákaze"... Jen mne v této souvislosti napadá parafráze výroku klasika Járy - "eurounijní úředník všude bratra má". Je to zkrátka o tom, že lidé jsou povětšinou od přírody leniví myslet a rádi to nechají komusi "kdo to zařídí". Dost věcí je dobrých, jenže cesta do pekla bývá dlážděna právě dobrými úmysly, které se zvrtnou a pak to sežere vlastní děti....
Začne to třeba myšlenkou, že když dítě uvidí v reklamě divoce sešlápnout pedál, bude to mít negativní vliv na jeho budoucí řidičské umění .... A my přece chceme dobré řidiče, není-liž pravda.......proti tomu je zakřivení, či pomazánkové máslo - dětský čajíček...
No dobre, at jsem konstruktivni, i kdyz myslim, ze uz Righ rekl v zasade vsechno potrebne. Tedy: existuje spousta chytrych zpusobu, jak kritizovat EU, jsou toho plne zahranicni noviny a obcas i ty ceske. Zakladem ale musi byt znalost veci, jinak je kritik za kaspara.
Blby priklad za vsechny: zadny eurourednik nemuze nikdy rozhodnout o okurce, zarovce ani pomazankovem masle, aniz by mu to prislusnym postupem posvetil zakonodarce. A hadej, kdo to bude... ano, za vsemi temi predpisy opravdu stoji tebou voleny europoslanec a tebou vyslany ministr, nejcasteji zaroven.
Rozumis, co chci rict? muzes jit a stravit stovky hodin ctenim o tom, ze navrat ke korenum, treba celni unii a zone volneho obchodu, nic neresi, protoze se nam zahy vynori netarifni prekazky obchodu, a tak harmonizujeme technicke normy, ale a ale a ale...
Jednoducha reseni slozitych problemu proste neexistujou, smir se s tim a neplacej o tom, ze zakaz reklamy britskym organem je projevem zvule EU, protoze je to proste konina a souvislost je na vode jak maloco.
tímto způsobem - o těch volených zástupcích - by tedy nikdo nikdy nemohl například kritizovat náš parlament. Protože k nim máme blíže, než k poslancům EU. Protože jsi k tomu blíž, tak asi nemusím hodnotit kvalitu našich europoslanců a už vůbec asi nebudu žít v iluzi, že těch dvaadvacet hvězd nějak zásadně ovlivní těch skoro osm stovek. Jeden čas udělala ZDF hezkou sérii reportáží o kvalitě poslanecké práce v onom u EU. Chvilkami to bylo sice mírně tendenční, ale jako náznak kvality práce to stálo za to...
Tvrdit tady, že znám všechny normy, které od nich vylezly - to bych byl asi za většího ichtyla, než jsme doufali, ale s pár normami jsem se setkal(ohledně zemědělství a potravinářství) a krom toho, že je tam pár dobrých věcí, tak je tam i spousta zhůvěřilostí - nemám snad proto tvrdit, že je to fajn, že ne?
Také, pokud si všimneš, píšu o europrostoru, který to umožňuje - poturčenci - to jsou regionální - národní, chceš-li, úředníci, kteří některé normy převedou ještě do zhůvěřilejších měřítek. Například zcela záměrně jsem se vyhnul masmediálně masírované kauze zastoupení žen ve vedení firem, která je "na vodě", protože to v praxi bude trošilinku jinak.... Ad celní unie a zona obchodu - to se shodneme(ale taky existuje pár kvót) - a rozhodně bych nechtěl, aby se ty překážky znova na jednotlivých hranicích vztyčily. A přestaneme-li používat tedy zjednodušující formáty - nikde nepíšu, že zákaz reklamy je projevem zvůle EU - píšu, že jí to umožňuje ten prostor - aEňuje ten prostor - ale máš pravdu, konkrétní národní prováděcí předpis skutečně neznám - ba ani rámec, kterým se řídí jednotlivé schvalovací orgány členských států. Neznamená to snad ale, že nemůžu napsat hyperbolickou narážku, aniž bych byl označen za Chlestakova.....nebo?
Kdybys od zacatku psal takto, byval bych ti mohl bez salvy jizlivosti rict, ze se musime dohodnout, ze se neshodnem, a dal to nechat. Napsal to uz Righ: prostor za nic nemuze, ten si tvori tech 500 milionu lidi od kriklounu mistniho fora po potrefene eurohusy, jako jsem ja.
Zbytek pripadne vecer, tohle jeste nejak ustojim jako ranni kafe pri cteni mailu.:-) Abych se nemusel bat, ze dojde ZDF (ano, tam ulovili opravdu skandalni kusy na bliti; pak tam ale taky Nemci maji sefa moji zeny... a tam se s prominutim dre, jak jsem nezazil ani v ceskem advokatnim svete). Toz tak.
tak od toho jsou tyhle debaty ;-) . Asi nebudu hned na začátku psát "slohová cvičení", abych nepominul všechny aspekty, jak by mohla býti vykládána ta či ona věta.... Je to nevýhoda psaného projevu, oproti přímému rozhovoru....
Právě proto, že si píšeme a "nemluvíme", tak mne třeba - navečer - a bez jízlivosti - zajímá ten rozpor ohledně utváření prostoru - na jednu stranu ho prostřednictvím volených zástupců tvoříme my - protože je zvolíme a je to "naše" vůle - a oni ho jako volení zástupci - naši - tvoří - a na druhou stranu píšeš, že ten prostor za nic nemůže..... možná je to jen o mém způsobu chápání, Tebou psaných vět.
Moje premisa - my volíme zastupitele - ti tvoří(schvalují) normy - ty jsou aplikovány úředníky - ty ovlivňují klima v prostoru a tím nastavují celou jeho "atmosféru".
Ad ZDF - za posledních pár let sklouzávají k bulvarizaci témat snad všichni, protože by jim na to nikdo asi časem nekoukal, takže platí nesednout hned na první hlášku. I když přiznávám, že koukatelných a normálně čitelných médií dnes tedy rapidně ubylo......a zde si neodpustím - za to si můžeme sami - protože jdou za naším vkusem....
edit - vzal jsem si tu poznámku, abych více četl k srdci - musím říci, že ohledně reklamy a jejích definic z pohledu práva a legislativy EU je mi mírně řečeno na čtenářský tanec Svatého Víta.... tohle je z těch různých statí nejspíš pro mne - "nejčtivější" [odkaz]
a nejlépe uchopitelný text, který dost napovídá, jak to funguje - včetně protekcionalismu....
Čili pokud se opiju a pozvracím před hospodou, může za to EU.
Ta hospoda i já jsme v prostoru EU a je to chyba nastavení, které to povolilo.
Teda ne že by se mi to v poslední době stalo, ale poblitý chodník vidím každou chvíli.
To se mi ulevilo, já se bál, že jenom našinci neumějí chlastat, a ona EU...
... a ja si rikal, co jako maji, kdyz se tam tak bezzube vozi.:-) uz mi to dava vetsi smysl po shlednuti puvodni verze, ale nic to nemeni na tom, ze zakaz je pakarna.
No tomu se rika zajimavy odkaz, ted jsem to teprve otevrel. Celou "kauzu" to stavi do ponekud jinyho svetla, i kdyz na nesmyslnosti zakazu to nic nemeni. Reklama, o jejiz zakazovani slo, se kazdopadne mela objevit v clanku. Stejne tak by bylo korektni uvest i zduvodneni ASA.
je to chyba mého interního překladače, nebo ty body týkající se automobilové reklamy lze v podstatě napasovat s trochou dobré vůle na většinu automobilových reklam dnešní doby?
Trosku me mrzi, ze jste sem dali tu kratsi verzi, ktera jim je asi uplne sumak. V te puvodni uz je klasicka riskantni jizda ala need for speed (takze stejne nikoho neprekvapi).Aby to zakazovali je pitomost, ale u redakce mi to prijde jako zbytecna honba za velkou diskuzi - ala idnes....