Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Reklama The Real Deal na Toyotu GT86 byla ve Velké Británii zakázána

Michal Fokt
Diskuze (87)
Údajně kvůli navádění k nezodpovědné jízdě se v britských médiích nesmí vysílat reklamní spot na Toyotu GT 86. Posuďte sami, jak moc je závadná.

Se sportovními auty je kříž. Pokud je chce automobilka zpropagovat, musí upozornit na jejich sportovní atributy, kterými je, ať se to někomu líbí nebo ne, požitek z jízdy, rychlost, emoce a využití řidičského umění. Jenže takový emotivní reklamní spot může být trnem v oku různým zájmovým organizacím a úředníkům.

A přesně to se stalo i promo videu The Real Deal, kterým Toyota ve Velké Británii chtěla lákat na svou novou sportovní zadokolku GT 86. Na tom by nebylo nic až tak divného, některé reklamy jsou opravdu drsné a na hraně, třeba "a bude mít ty velký žahnutý žuby nahóru". ;-) Je jasné, každý má hranice vnímání nastaveny jinak , ale posuďte sami, jestli je spot Toyoty skutečně tak závadný, navádí k nezodpovědné jízdě a toleruje nebezpečné řízení, jak tvrdí britská Advertising Standards Authority, která dokonce požadovala její stažení z youtube!

Klip naopak působí spíše nudně a to i přesto, že nenabízí záběry na plné sešlápnutí plynového pedálu, zatímco se údaj na tachometru změní z ze 45 na 55 km/h, které se občas v politicky korektních spotech objevují a jako mnohem diskutabilnější, než pár záběrů na auto v lehkém driftu mi přijde propagace nezdravého stravování majitele zastavárny. Podívejte se třeba na nějakou reklamu od BMW....

Michal Fokt
Diskuze (87)
17. 11. 2012 08:59
Re: reklama není celá
je to chyba mého interního překladače, nebo ty body týkající se automobilové reklamy lze v podstatě napasovat s trochou dobré vůle na většinu automobilových reklam dnešní doby?
16. 11. 2012 12:35
Verze reklamy
Trosku me mrzi, ze jste sem dali tu kratsi verzi, ktera jim je asi uplne sumak. V te puvodni uz je klasicka riskantni jizda ala need for speed (takze stejne nikoho neprekvapi).Aby to zakazovali je pitomost, ale u redakce mi to prijde jako zbytecna honba za velkou diskuzi - ala idnes....
Avatar - Righ
16. 11. 2012 11:29
Re: reklama není celá
No tomu se rika zajimavy odkaz, ted jsem to teprve otevrel. Celou "kauzu" to stavi do ponekud jinyho svetla, i kdyz na nesmyslnosti zakazu to nic nemeni. Reklama, o jejiz zakazovani slo, se kazdopadne mela objevit v clanku. Stejne tak by bylo korektni uvest i zduvodneni ASA.

Kazdopadne zaslouzis palec nahoru. :yes:
Avatar - Righ
16. 11. 2012 11:22
Re: Clanek o koze,
:-) :yes:
16. 11. 2012 10:42
Re: Clanek o koze,
tak od toho jsou tyhle debaty ;-) . Asi nebudu hned na začátku psát "slohová cvičení", abych nepominul všechny aspekty, jak by mohla býti vykládána ta či ona věta.... Je to nevýhoda psaného projevu, oproti přímému rozhovoru....
Právě proto, že si píšeme a "nemluvíme", tak mne třeba - navečer - a bez jízlivosti - zajímá ten rozpor ohledně utváření prostoru - na jednu stranu ho prostřednictvím volených zástupců tvoříme my - protože je zvolíme a je to "naše" vůle - a oni ho jako volení zástupci - naši - tvoří - a na druhou stranu píšeš, že ten prostor za nic nemůže..... možná je to jen o mém způsobu chápání, Tebou psaných vět.
Moje premisa - my volíme zastupitele - ti tvoří(schvalují) normy - ty jsou aplikovány úředníky - ty ovlivňují klima v prostoru a tím nastavují celou jeho "atmosféru".
Ad ZDF - za posledních pár let sklouzávají k bulvarizaci témat snad všichni, protože by jim na to nikdo asi časem nekoukal, takže platí nesednout hned na první hlášku. I když přiznávám, že koukatelných a normálně čitelných médií dnes tedy rapidně ubylo......a zde si neodpustím - za to si můžeme sami - protože jdou za naším vkusem....
edit - vzal jsem si tu poznámku, abych více četl k srdci - musím říci, že ohledně reklamy a jejích definic z pohledu práva a legislativy EU je mi mírně řečeno na čtenářský tanec Svatého Víta.... tohle je z těch různých statí nejspíš pro mne - "nejčtivější" [odkaz]
a nejlépe uchopitelný text, který dost napovídá, jak to funguje - včetně protekcionalismu....