Reklama The Real Deal na Toyotu GT86 byla ve Velké Británii zakázána
Se sportovními auty je kříž. Pokud je chce automobilka zpropagovat, musí upozornit na jejich sportovní atributy, kterými je, ať se to někomu líbí nebo ne, požitek z jízdy, rychlost, emoce a využití řidičského umění. Jenže takový emotivní reklamní spot může být trnem v oku různým zájmovým organizacím a úředníkům.
A přesně to se stalo i promo videu The Real Deal, kterým Toyota ve Velké Británii chtěla lákat na svou novou sportovní zadokolku GT 86. Na tom by nebylo nic až tak divného, některé reklamy jsou opravdu drsné a na hraně, třeba "a bude mít ty velký žahnutý žuby nahóru". ;-) Je jasné, každý má hranice vnímání nastaveny jinak , ale posuďte sami, jestli je spot Toyoty skutečně tak závadný, navádí k nezodpovědné jízdě a toleruje nebezpečné řízení, jak tvrdí britská Advertising Standards Authority, která dokonce požadovala její stažení z youtube!
Klip naopak působí spíše nudně a to i přesto, že nenabízí záběry na plné sešlápnutí plynového pedálu, zatímco se údaj na tachometru změní z ze 45 na 55 km/h, které se občas v politicky korektních spotech objevují a jako mnohem diskutabilnější, než pár záběrů na auto v lehkém driftu mi přijde propagace nezdravého stravování majitele zastavárny. Podívejte se třeba na nějakou reklamu od BMW....