Já jsem zatím zaregistroval jediný hybrid, který by vůbec stál za úvahu. V60 dýzlhybrid plug-in. Když chceš jet, cestovat, D5 motor nezní jak utrápený vysavač, když potřebuješ elektriku, tak 50km denně ze zásuvky. Je to individuální, dle potřeby, ale např. pro mě, by tohle byla dobrá kombinace, většinou mi 50 km denně stačí, když ale potřebuju někam jet, tak se nechci trápit v nedomrlci podobném priusu. A auta, která mají, z hlediska výkonu, použitelné hybridní ústrojí nejsou většinou plug-in hybridy a na elektriku neujedou víc než pár km.
Jasně, je to malé, já jsem docela zvědav na pětku plug-in příští rok. Kdyby to umělo dát 50km na elektriku, 35i motor a mělo to nějaký kufr, tak bych o tom i uvažoval.
Já (přece) vím že není "plug-in" - a shodneme se že VÝBORNÝ - já reagovala na DINARovo "zaregistroval jsem JEDINÝ hybridy který by stál za úvahu" (a myslím že GS není jediný, povedený je zjevně i hybrid od Infiniti + asi se blíží doba kdy jich bude MNOHEM víc..
..si alespoň myslím já ;-)
PS: Nevím kolik milionů PRIUSů se již prodalo, ale příští generace možná asi nejspíš zajistí další "rozšíření" :yes::-)
S EV režimem se však pojí jeden pro mne celkem nečekaný problém (nebo spíš nepříjemnost). Vždy jsem se spoléhal na to, že startování a běh motoru vyžene jakékoli zvířectvo z pod auta. Mám pocit, že u elektromobilu budu muset koukat pod auto, nebo kontrolovat, jestli náhodou nespí kočka v podběhu. >:D
Možná si to, co píšu, ještě jednou přečtěte, teta.
Já, na rozdíl od tebe s gs450h jel, a proto vím, že to není plug-in hybrid a že čistě na el. pohon ujede pár kilometrů. V tom je ten zásadní rozdíl, v tom je V60 hybrid zatím JEDINEČNÉ auto, protože kombinuje elektromobil s autem střední třídy, a to s normální (čti důstojnou) motorizací. Denní pojížďky na elektriku ze zásuvky, cestování s výkonným spalovacím motorem, tj. netřeba mít jeden elektromobil a auto navíc, zde dva v jednom, a s mnohem menší mírou kompromisu než u priusu.
Lexus GS je naprosto jiná kategorie hybridu, jiná z hlediska smyslu elektropohonu na jeho palubě, u něj funguje jako podpora výkonu na jedné a snížení spotřeby na druhé straně. Svůj smysl tohle určitě má, ale ne v rovině vlastností, které zmiňuju v kontextu prius vs. V60 hybrid.
Ale já s vámi SOUHLASím že plug-in jsou "ještě dál" - i tak je ale GS 450h ... to co jsem napsala ;-)
PS: Jinak "vysvětlovat" mi jaké jsou rozdíly mezi plug-in atd. NEní třeba - je to téma které mne celkem ZAJÍMÁ a myslím že "jakžtakž" MÁM přehled.. (a také nijak NE"rozporuji" vaše nadšení z V60 hybrid - které ale myslím ještě NEní v běžném prodeji, ne?
Souhlas s Kylie, nejlepší hybrid je GS 450h. Nemá zatím plug-in, ale u takto zaměřeného auta (hltání velkých porcí km) to není zas až taková slabina.
Ikdyž plug-in má i momentální Prius (s dojezdem okolo 25km) a u nového se půjde ještě dál, takže je otázkou času a modernizace, kdy jej dostane i vynikající GS :yes:;-)
Každopádně já bych do hybridu V60 nešel. Na můj vkus zatím málo ověřený (spolehlivost) systém. A s těmi 65km čistě na el. bych byl taky opatrný. Už jej testoval Autobild a nenajeli ani s co nejlehčí nohou víc než 40km ;-)
To ANO - tenhle systém 4x4 už používá Lexus, Citroën, Peugeot, teď už i Prius a v přípravě je i od audi - já ŘÍKALA že "se mi líbí", že "má budoucnost" :yes::-)
Ještě než ukončil činnost, plánoval ho i Saab. Šlo o řešení BorgWarner. Jako čtyřkolka se mi pořád nelíbí. Systém BW se alespoň umí chovat jako aktivní diferenciál, takže by mohl být zajímavý na silnici. Aplikace tohoto principu, která mne zaujala, byla v Mazdě 2. Kdy to bylo, někdy před 10 lety?
Snížení normované spotřeby, které tenhle systém může přinést, se prostě dnes jen těžko odolává.
Pár testů toho peugeotího allroadu už proběhlo a z hlediska 4x4 tam moc chvály nezaznělo, jako nouzovka o.k., ale nechápu, jak někdo primárně odmítající řešení haldexem jako nedostatečné, neplnohodnotnou čtyřkolku atd., může tleskat tomuhle řešení. Vyšťavíš baterky ve městě, vyjedeš na dálnici, kde motor využíváš naplno, pak sjedeš, potřebuješ awd a máš... pr.d, protože v baterkách rekuperované skoronic.
Tak nějak. Teoretická výhoda elektromotoru oproti Haldexu je v rychlosti reakce. Už jsem to číslo zapomněl, ale někde měřili, jaký výkon má elektromotor na zadní nápravě, když dojde šťáva, tak říkajíc, a myslím, že naměřili 8 kW (tolik je tedy schopen generátor uzmout motoru a poslat přímo dozadu). Možná to bylo 5 nebo 7, rozhodně strašně málo. To je na čtyřkolku ubohé.
Já znám BLONDÝNU co tu párkrát zmiňovala že tohle je něco jako Haldex 1. generace = myšlenka dobrá, ale "té správné" úrovně dojde až "časem" (zajímavý je myslím až Haldex 4
PS: (alespoň já si) Myslím že cesta je správná..
Já to naopak CHÁPU - proč používat Haldex, když reakce elektromotoru je rychlejší a záběr elektromotoru vynikající a kapacita baterií bude JEN stoupat (a jejich hmotnost klesat) = teoreticky SKVĚLÉ (prakticky s nějakými výkyvy nejspíš ZROVNA TAK ;-)
PS: Zapomeňte na levné řešení v Peugeot 3008 - stejně systém funguje v Lexus RX a kritiku NEnajdete :yes::yes::-)
To jsou DVĚ různé věci - jako vůz do terénu rozhodně NEeee (alespoň pro příští 2-3 generace), ale na to co (absolutní) VĚTŠINA lidí 4kolku chce/používá - to je GENIÁLNÍ myšeňka :yes:;-)
PS: A modely které jsem zmínila (skupinka modelů od PSA), připravované audi A4, či ta budoucí Toyota Prius rozhodně NEjsou vozy do terénu, spadají do té dnešní (naprosto) VĚTŠINOVÉ skupiny 4kolek (spíš) "pro pocit" (či pro "občasné" použití) a tam to nejen "stačí" - tam je to GEINÁLNÍ spojení 4x4 s HYBRIDním systémem :yes::-)
Jeli po nějaké zasněžené polní cestě, nebo po čem. To je pořád zíváníčko. ;-)
Pohon všech kol si nekupuji jen pro pocit, že ho mám. Věřím, že v jednoduchosti je síla, takže v určitém směru se mi to líbí, ale jako čtyřkolka moc ne. Na nich se mi líbí mechanika. Stejně jako u hodin. Ano, jde to udělat i s elektromotory a pořádně, ale pro mne se tím ztratí část přitažlivosti. Na druhou stranu, je to jednoduché a čisté. Ostatně digitální hodinky (kvalitní, samozřejmě) mají jen samé výhody (bráno z racionálního hlediska) nad mechanickými a přesto nosím právě mechanické.
No JÁ také nechci pohon všech kol "ani nevím proč - protože je to (snad) prý bezpečnější?" (což dle mne bude asi zdaleka NEJčastější "důvod" ;-)
Stejně jako vy (snad) dovedu ocenit "poctivé" mechanické řešení (i diferenciál - tam ale také začíná "ošklivě" převládat elektronické "řešení") - ale tato řešení (všechna podobná) budou brzy jen "pro OPRAVDOVÉ fanoušky" (s dostatečně naditou peněženkou - pro všechny ostatní tu jsou a budou "náhražky" - tu lepší tu horší, zrovna tato může být (časem) docela "poživatelná" (si myslím já :-)
PS: Ano - u hodinek je to "zcela bez debat" (a je to tam vlastně STEJNÉ - levné mechanické rozhodně NEeee, tam snad budou přesnější ty digitální, no a "správné" řešení jsou ty DRAHÉ mechanické..
..asi možná se mnou budete souhlasit že svět se momentálně "rozděluje" na tu skupinku co na ta "drahá" řešení MÁ ... a na zbytek (co nemá.. :-|
Kvalitní elektronické jsou přesnější než špičkové mechanické*. Možná je nějaký strojek, který se přesností vyrovná, ale nevím o tom. Mechaniku si prostě nekupuješ pro přesnost. Ani pro odolnost. Nebo alespoň já ne, protože nejsou ani přesné, ani odolné.
* Stačí se podívat na standard COSC. Pro mechanické je povolená průměrná odchylka -4/ +6 sekundy za den, pro quartz +-0,07. Špičkové hodnoty jsou pak u mechaniky +-1 a u quartz 0 (řekněme méně než 4 sekund za rok, tedy na úrovni < 0,01). Samozřejmě, mechanika se dá doladit, ale je to mnohem náročnější, mnohem dražší, mnohem choulostivější způsob, jak měřit čas. A v nejlepším případě se elektronické špičce jen vyrovnáš. Například 9Fxx od Seika mají garantovaný servisní interval "více než 50 let", pokud se nepletu. O tom si s Breguet můžeš nechat zdát.
Pokud jde o to využívání pohonu všech kol... Pravidelně jezdím k příbuzným a ti mají skvělou příjezdovou cestu. Je to na horách, takže půl metr sněhu žádná míra, neskutečný sešup, protažený traktorem, mokrá tráva, bláto, kusy ledu, občas nějaký kámen, prostě klasická travnatá příjezdová cesta uprostřed zimy, dole máš 90° zatáčku na rovinku a příjezd k vlastní garáži. Když člověk jede tam, tak má strach, aby se moc nerozjel a aby dole zatočil - jinak bys pokračovala dolu ze srázu. No a ještě lepší to je, když odjíždíš. Kvůli té zatáčce se nemůžeš pořádně rozjet. Když jsem tam byl poprvé sám, tak jsem laboroval, jestli mám vytáhnout řetězy na ten výjezd, nebo jestli to mám risknout bez nich. Po pravdě, moc se mi nechtělo zcouvávat, pokud bych v kopci uvízl. Samozřejmě, místní mazáci to dají s prstem v nose, ale tenhle kopec mi naháněl strach už od dětství, kdy jsem jeho sjíždění a vyjíždění jen přihlížel.
A teď si představ, že bych tam přijel takovýmhle vehementem a nechal ho tam stát 4-7 dní na mrazu. By mne pak nahoru potupně táhl traktor.
Tohle je KRÁSNÝ příklad že (kdy) 4kolky smysl MAJÍ - a je jedno jestli vzadu mají napsáno Suzuki Jimny nebo Range Rover (menší a větší příklad mne NEnapadl ;-)
..proti těm (samozřejmě) NAPROSTO NIC NEmám - proti tomu současnému "masovému šílenství" po tom mít pohon všech kol (snad i do cabrio) naopak ROZHODNĚ ANO :-)
No a vozy jako příští generace PRIUSu (výborně) "řeší"/pokrývají tu oblast oněch 90ti%, kteří pohon 4x4 de facto NEpotřebují, jen "ho chtějí"... (a ten systém samozřejmě "trochu" funkční JE
+ dalšími generacemi se bude spíš jen ZLEPŠOVAT - viz mé srovnání s HALDEXem..
PS: Osobně se domnívám že MNOHO lidí ho "objeví" či "vezme (najednou) na milost" s příchodem příští generace Audi A4 - bych si tak "tipla" ;-)
V tomhle domě parkuje i TT a jezdí i v zimě. ;-) Jen na rozdíl ode mne parkuje v garáži a může vyjet druhou stranou, která je mnohem mírnější. Ale touhle cestou k domu přijíždí. Ne, že by to byl nezdolný kopec, jen jsem si říkal, že nikdy nebudu vědět, jestli to lze vyjet bez řetězů, když to nezkusím. Na druhou stranu, i lidé ho lezou po čtyřech. A dvě tuny oceli na kluzkém kopečku ve mně nebudí moc důvěry... Když máš řetězy a dostatek koníků, tak není čeho se bát.
Je mi jasné, že časem tuhle slabinu odstraní. Elektromotor bude silnější, generátor bude dodávat víc energie. Ale je to pro mne taková ta typická situace, kdy si řeknu "proto jsem si koupil čtyřkolku". Nechat ji zbaběle nahoře, tak jsem mohl přijet zadokolkou.
S tím jedniným souhlasím. Systém v Lexusu a PSA funguje stejně a pohon zadních kol principiálně NEZÁVISÍ na stavu baterií.
K LEXUSU MÁM JEDINOU PŘIPOMÍNKU - je to velmi drahý hybrid není příliš dostupný a na prodejích je to vidět, jsou ubohé.
Na druhou stranu Peugeoty a Citroëny stojí včetně DS5 pod 1 mil Kč a jsou asi o 100 až 150 000 dražší než konvenční verze. To je snesitelné, podobně jakou souhlasím s Dinarem a jeho Volvem:
- zatraceně pořádný dojezd jak u plug-inu tak u PSA
- velice solidní spotřeba při nezanedbatelném výkonu (PSA 200 koní a Volvo dokonce snad 300 koní) - v praxi od 6 do 8 litrů nafty
- minimum emisí v obydelných oblastech (Volvo je plug-in, PSA projíždělo při testech ve Francii všechny vesnice na své trase bez spuštěného dieselu)
- opravdu dobrá výbava těchto verzí (hybrid je skoro vždy veden jako nejvyšší výbavová verze)
Hybridy PSA se u nás prodávají skoro v počtu 10 měsíčně, jsou skoro na polovině všech Priusů, Volvo a tomu velmi věřím - se stane flotilovým miláčkem - cena dostupná pro monoho středně a výše postavených manažerů.
Pozn. Ve Francii se HYbridy4 a všechna podobná vozidla dotují snad 7500 €, tak se stávají levnějšími než konvenční diesely.....
Jen dodám že u PSA je hotova další verze HYbrid4-ního systému, cca 300 koňové spojení s BENZÍNovým 1.6 turbo..
PS: Jsme "na začátku" rozvoje tohoto (dle mne VELMI povedeného) systému, který je z toho důvodu zatím trochu dražší (když je "plně dotažený" - Lexus RX), nebo by chtěl pár kW navíc (HYbrid4 v modelech PSA) - ale je jen otázkou času kdy kapacita baterií a výkon elektromotorů vzroste (již v příští generaci - ca 2015 - to bude elektrických 70 kW - to už je docela "slušná porce") - myslím že perspektiva je VÝBORNÁ (taková 3tí generace by mohla být už docela BOMBA :yes:;-)
Pane kolego, lehce Vás opravím. Elekrické soustrojí Peugeotu a Citroënu HYbrid4 kdykoli vyrobí za pomoci dieselového motoru energii pro 4x4, a to i v případě vyšťavených baterek. Chtělo by to možná lépe prostudovat jejich princip pohonu.
Jinými slovy - hybridní systém nemusí být k dispozici (baterie vyšťaveny), ale pohon zadních kol elektromotorem je k dispozici VŽDY. pohon zadních kol není závislý na bateriích, ale na reverzním alternátoru.
Co jsem četl, tak i po vybití baterek dokáže spalovací motor vyrábět zprostředkovaně dost elektrické energie i na pohon zadních kol, takže vyštavění baterek nerovná se pouze dvoukolka..
SAABu je (jednoznačně) "škoda" + přiznávám že tu Mazdu 2 si nějak NEvybavuji (koukám se spíš /jen/ na auta/motory/techniku která /alespoň teoreticky/ "připadají v úvahu" ke koupi..
PS: NORMOVANOU spotřebu a emise snad raději NEkomentovat - evoluci vývoje pohonných jednotek to možná i VELMI "pokřivilo"