Toyota Prius dostane pohon všech kol
Vývoj nové generace Toyoty Prius je v plném proudu a první bližší informace získal britský Auto Express od jednoho z inženýrů Toyoty. Ten prozradil, že nová generace dostane radikálnější design, pohon všech kol a zůstane věrná Ni-MH bateriím, zatímco Li-Ion baterie budou vyhrazeny i pro Prius Plug-in Hybrid.
Použití nové platformy C má zajistit snížení hmotnosti o 70 kg oproti současné generaci. K pohonu poslouží evoluce současného zážehového motoru o objemu 1,8 litru ve spojení s novou převodovkou. Cílem je zvýšení výkonu i hospodárnosti provozu.
Výsledkem má být automobil, který nabídne lepší dynamické vlastnosti než současný model a zároveň bude v kombinovaném režimu dosahovat spotřeby paliva 3,1 litru na 100 km a jeho emise CO2 budou 70 g/km.
Největší novinkou v oblasti techniky nové generace Toyoty Prius se má stát pohon všech kol e-4WD, kdy bude zadní kola roztáčet elektromotor. Cílem je zlepšení jízdních vlastností na kluzké vozovce a systém má pracovat až do rychlosti 60 km/h.
Radikální proměnou má projít i design Priusu. Výška kapoty se má snížit nejméně o 90 mm a vůz přijde o svůj klínovitý profil. Směrem dozadu se mají posunout a mírně napřímit A-sloupky, zatímco střecha se má ponechat svou splývavou linii. Cílem je dodat vozu dynamičtější vzhled při zachování aerodynamických vlastností a také dostatečné praktičnosti, kterou má zajistit zavazadlový prostor o objemu 500 litrů.