Technika
Moc toho ten "Tamyjaky Nakašy" neřekl, resp. moc toho auto.cz nedohledalo?
Např. vrtání a zdvih, tedy jestli bude pod-, nad- čtvercový?
Co FAP? Jak bude řešen a kde bude umístěn? A kolik pak bude stát, jestli pořád kolem 100t jako u jiných Hond...?
Co olejové a vodní čerpadlo - vypínatelné? Bude S-S?
A taky důležitá věc, kolik ventilů? 8 nebo 16?
A kdy bude na českém trhu a jestli už někdo ví, jestli bude svým charakterem na špičce třídy (1,6 dCi, 1,7 CRDi (ten ale v kompaktu bohužel není k dostání) nebo spíše někde v průměru (1,6 HDI, 1,6 TDI, 1,5 dCi)?
Jsem i zvědavý na cenu, pokud bude na úrovni 1,8 103 kW, tak je diesel víceméně jasnou volbou, ale asi těžko bude...
Např. vrtání a zdvih, tedy jestli bude pod-, nad- čtvercový?
Co FAP? Jak bude řešen a kde bude umístěn? A kolik pak bude stát, jestli pořád kolem 100t jako u jiných Hond...?
Co olejové a vodní čerpadlo - vypínatelné? Bude S-S?
A taky důležitá věc, kolik ventilů? 8 nebo 16?
A kdy bude na českém trhu a jestli už někdo ví, jestli bude svým charakterem na špičce třídy (1,6 dCi, 1,7 CRDi (ten ale v kompaktu bohužel není k dostání) nebo spíše někde v průměru (1,6 HDI, 1,6 TDI, 1,5 dCi)?
Jsem i zvědavý na cenu, pokud bude na úrovni 1,8 103 kW, tak je diesel víceméně jasnou volbou, ale asi těžko bude...
Je pravda, že informace jsou strohé, ale prodejci už nějaké informace mají😒br />
[odkaz]
Čili 16 ventilů (u přeplňovaného dieselu IMHO nedůležité zda 8 nebo 16) a "nadčtvercová" konfigurace, na britský trh přijde v prosinci.
A jestli tam bude vypínatelné olejové čerpadlo a start-stop ? Na to vem jed, protože dojem z článku je takový, že tento motor byl vyvíjen zcela a pouze pro nejnižší spotřebu v evropském normovaném cyklu.
Umístění a ceny FAP jsou jistě důležité, realita českého trhu je však taková, že důležitější bude cena jeho odstranění u "specialistů".
Čili 16 ventilů (u přeplňovaného dieselu IMHO nedůležité zda 8 nebo 16) a "nadčtvercová" konfigurace, na britský trh přijde v prosinci.
A jestli tam bude vypínatelné olejové čerpadlo a start-stop ? Na to vem jed, protože dojem z článku je takový, že tento motor byl vyvíjen zcela a pouze pro nejnižší spotřebu v evropském normovaném cyklu.
Umístění a ceny FAP jsou jistě důležité, realita českého trhu je však taková, že důležitější bude cena jeho odstranění u "specialistů".
Start-stop tam určitě.
Já z nafťáků moc nadšený nejsem. Poté, co se zavedly emisní opatření, jde o problémové motory. Turbo, vstřikování, to vše je méně spolehlivé než klasické VTEC (iVTEC) hondí benzínové motory, navíc nafta v mrazech je vždy problém, nafta kolikrát na pumpách je ***.
Já z nafťáků moc nadšený nejsem. Poté, co se zavedly emisní opatření, jde o problémové motory. Turbo, vstřikování, to vše je méně spolehlivé než klasické VTEC (iVTEC) hondí benzínové motory, navíc nafta v mrazech je vždy problém, nafta kolikrát na pumpách je ***.
hráš sa tu na machra ...a pritom nevieš také drobnosti....hlavne s tou nadštvorcovitosťou si to zabil >😁 >😁 ked je to diesel tak pre vysoký kompresný pomer je potrebné aby bol motor nadštvorcový ...ved to nieje formula 😜 ....a keby si sa pozrel na obrázky tak by si videl že to je jasný nadštvorec 😄 a nechceš vedieť koľko lopatiek má turbo? >😁 a inak o tých ventiloch...pozri obrázky a zistíš že má 2 vačkové hriadeľe takže 8 ventil to asi nebude 😄
Problém je v tom, že nejnovější diesely jsou leckdy trošku jiné a mají kupříkladu mnohem nižší kompresní poměr, než bývalo zvykem. Třeba takový 1.6 dCi od Renaultu je s kompresním poměrem 15,4:1 čtvercový (pokud budeme počítat každou desetinu milimetru, tak dokonce podčtvercový).
U Renaultu se na vývoji podíleli lidi od té formule a proto jim z toho vznikl čtverec (podčtverec). takže jsi to docela trefil. 😄
Patrné to je z obrázků, nikoliv z článku. A když se článek jmenuje "nový motor podrobně", klidně tam mohlo být, kolik lopatek má to turbo. Víš jaký má motor kompresní poměr, když už to sem pleteš? Já to třeba z obrázku nepoznám, ale klidně se předveď a nahoď. Ronault tady machra nedělá, narozdíl od tebe. Nauč se zde chovat slušně.
Evidentně ještě potřebuješ dovzdělat ohledně konstrukce moderních dieselových motorů, tvrdit, že diesel nemůže mít čtvercovou nebo podčtvercovou konstrukci je v dnešní době hrubá neznalost.
Smajlíkama to nevylepšíš.
Ad obrázky - v momentě, kdy se auto cz začíná věnovat bulváru nebudu věřit, že obrazová příloha odpovídá, klidně to může být fotka jiného motoru a nebylo by to poprvé.
Smajlíkama to nevylepšíš.
Ad obrázky - v momentě, kdy se auto cz začíná věnovat bulváru nebudu věřit, že obrazová příloha odpovídá, klidně to může být fotka jiného motoru a nebylo by to poprvé.
Nevím co tu všichni řešíte jestli to je nebo není nejlepší diesel. Není to jedno ? 88KW je na 1.6 diesel slušný a jestli to bude spolehlivý (což je pro mě nejdůležitější) pak to je paráda. Osobně mám tu čest ve firemní ocitavii jezdit s 1.6TDi a není to tak špatný a to má "jen" 77KW. Skoro devadesát kilowatt bude v civicu úplná pohádka, kór jestli je ten motor tak lehký jak píše auto.cz
Je fajn, že zmínili i Mazdu. Jak je na tom vlastně Mazda s malým dieselem ? Vím, že mají nové skyactiv diesely ale to je všechno 2.2 nebo dvoulitr ne ?
Je fajn, že zmínili i Mazdu. Jak je na tom vlastně Mazda s malým dieselem ? Vím, že mají nové skyactiv diesely ale to je všechno 2.2 nebo dvoulitr ne ?
MAZDA zatím zůstává u motorů PSA 1,6 DV6C 85 kW. Vzhledem k tomu, že má Mazda neskutečný úspěch s motorem SKY-D v CX-5 (po X-trailu první masově prodávaný diesel v japonsku), možná zapracuje i na menším dieselu.
Myslím, že 88 kW a 300 Nm je hodně dobrý a pokud bude kultivovaný jako 2,2 bude supr. Apropo 94 kW v CRDI je sice o 6 kW více, ale má o 40 Nm méně, nehledě k tomu,že více test.jezdců se shodlo, že těch 94 kW neodpovídá realitě a motor se projevuje jako s menším výkonem. Přednosti honďáckých dieselů jsou kultivovanost, zátah od zpodu a ticho v kabině, pokud bude taková i 1,6 iDEC bude to špička ve své třídě.
micubisacka 1.8micka vyhodnotena ako jeden z najlepsich stvorvalcovych dieslov pod 2litre ma velku konkurenciu :yes:
Naopak nová 1,6 TDI zrovna zátah "odspodu" vyloženě nemá, kopanců je prosta, což je v podstatě její plus, ale taky má 77 kW, takže oproti 96 dCi musí přecejen být "zátah" menší. Takže tvrzení, že VW stále jede podle "starých dieselových not" není pravdou, možná ještě ta 2,0 TDI, ale 1,6 TDI určitě ne.
Ten 1.6 TDI je jiný, má skoro čtvercovou konfiguraci i nižší kompresi. Znám ho ze služebáku, odspodu je to opravdu slabota, pod 1500 ot/min nejede a dovede ve "smrtelné křeči" rozklepat celé auto. S většími diesely nemám skoro žádné zkušenosti, jen s 2.0 SDI, ale to je na dnešní dobu motor z jiného světa.
Samozřejmě, že 1.6 dCi má spotřebu nízkou, ale je to dáno víceméně jen příslušenstvím (start-stop, variabilní olejové čerpadlo atd.), účinnost spalování má určitě nižší než "staré dobré TDI".
A cena... ale zase ta cena v podstatě odpovídá stejně výkonným Octaviim, které nemají ani o nic větší kufr, takže až taková katastrofa v ceníku to taky není.
ale som zo Ziliny, minulu kiu C´eed 85kw som nicil 6 mesiacov-61000km a nevedela sa pokazit 😉 , uz o tomto motore sa hovorilo ako o spicke vo svojej obj. triede, nova verzia 94 kw/260 Nm je viac nez dobra odpoved na to za aku dobru sa moze povazovat nova pohonna jednotka hondy ;-\
hlavne ked namerane hodnoty hovoria este krajsou recou - 100kw/300 Nm...a podla infa tu z fabriky, pripravuje sa este silnejsia verzia...