Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Nový turbodiesel Honda 1,6 i-DTEC podrobně

37 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
od Hondy :yes😒br />
micubisacka 1.8micka vyhodnotena ako jeden z najlepsich stvorvalcovych dieslov pod 2litre ma velku konkurenciu :yes:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Nema, Honda ma o 30 koni min. A z 1,6 150 koni proste nedas. Ale z 1,8 Mitsubishi das 120 koniku hrave...
Jirik_H
Má. 1.6 je menší a lehčí. Auto se dá lépe vyvážit, lepší jízdní vlastnosti, atd.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Nemá. Je lehčí hlavně vůči vlastnímu motoru Hondy 2,2. Honda přichází s 1,6 s křížkem po funuse. 1,6 od Hondy bude ve větších autech nepoužitelná, slabá - což u Mitsubishi opravdu nehrozí.
igorvrazic
blbost...nikdy neni neskoro,hlavne ked ten motor bude lepsi ako ostatne dízly...druha vec je,ze Honda dokaze dohnat stratu hodne rychlo...
Avatar - Ronault.
Ronault.
V čem bude lepší než ostatní diesely? Výkonově ztrácí na nejsilnější 1,6 dCi 8 kW a 6 kW na 1,6 CRDi, technicky toho v článku moc není a první anglické testy ho spíše řadí k průměru třídy.
Avatar - Anonym
Anonym
U malého dieselu bych se zajímal spíše kultivovanost a schopnost pracovat při nízkých otáčkách než o maximální výkon.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tak třeba ta 1,6 dCi je bezpečně nejkutivovanější v mainstreamu a po svezení s novou A3 2,0 TDI nutno říci, že i část prémie na ní nemá. Podobně je na tom aktuálně velká část konkurence... no jsem zvědav, hned jak dorazí na český trh, půjdu vyzkoušet.
Avatar - Anonym
Anonym
Ty motory neznám, můžu vycházet jen z dat. Kultivovanost asi vyplývá z toho, že 1.6 dCi má čtvercovou konfiguraci, nízký kompresní poměr (15,4:1) i nízké vstřikovací tlaky (160 MPa). Jenže každá mince má dvě strany a tyto parametry jdou proti účinnosti a zátahu odspoda. Koncern Volkswagen naopak stále jede podle "starých dieselových not".
Avatar - Ronault.
Ronault.
Spotřeby prvních 1,6 dCi naopak ukazují na 96 kW pěkně výsledky a jízdně je to právě spíše ten "zátah od spodu" a více než třeba 1,5 dCi a 2,0 dCi je blíže (mimo zvuk a kultivovanost) třeba tomu 1,9 TDI či 2,0 TDI.
Naopak nová 1,6 TDI zrovna zátah "odspodu" vyloženě nemá, kopanců je prosta, což je v podstatě její plus, ale taky má 77 kW, takže oproti 96 dCi musí přecejen být "zátah" menší. Takže tvrzení, že VW stále jede podle "starých dieselových not" není pravdou, možná ještě ta 2,0 TDI, ale 1,6 TDI určitě ne.
Avatar - Anonym
Anonym
"Staré dieselové noty" jsem měl na mysli u 2.0 TDI, respektive SDI.
Ten 1.6 TDI je jiný, má skoro čtvercovou konfiguraci i nižší kompresi. Znám ho ze služebáku, odspodu je to opravdu slabota, pod 1500 ot/min nejede a dovede ve "smrtelné křeči" rozklepat celé auto. S většími diesely nemám skoro žádné zkušenosti, jen s 2.0 SDI, ale to je na dnešní dobu motor z jiného světa.
Samozřejmě, že 1.6 dCi má spotřebu nízkou, ale je to dáno víceméně jen příslušenstvím (start-stop, variabilní olejové čerpadlo atd.), účinnost spalování má určitě nižší než "staré dobré TDI".
Jirik_H
Pokud vím, Honda našla řešení, aby nemusela použít vyvažovací hřídel u dieselu a použila ho 1.6. Je nejlehčí ve své třídě, Navíc Honda Civic s 1.6 by měla mít Active Noise Cancellation systém, což by mohlo znamenat slušný zvukový konfort.Rozhodně jeden z nej. v nižší střední do 500 000.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tak do 500t je v nižší střední pomalu vše, s trochou snahy i dvoulitry. Jsem velmi zvědavý, jako celek až na vyšší posaz není Civic auto s chybami, prostorné, velký kufr, dobře zpracovaný, konečně komfortně naladěný podvozek... no a ten design... no budiž...

A cena... ale zase ta cena v podstatě odpovídá stejně výkonným Octaviim, které nemají ani o nic větší kufr, takže až taková katastrofa v ceníku to taky není.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Nekde snad bylo psano, ze by mela byt hmotnost naftovy 1,6 shodna s hmotnosti benzinovych 1,6, coz je take pekne 😉Papirovou spotrebou by mel byt nejlepsi na trhu, vykon take spickovy a to same kroutak. Je to proste jeden z nej dieslu ve tride, ne-li nejlepsi 😉
igorvrazic
sry chcel som napisat "ked by ten motor bol lepsi"...jasne ze teraz je to v teoretickej rovine...
Jirik_H
S Octávkami posledních generací bych Civic moc nesrovnával. Je na nich patrné, že koncern začal šetřit. Civicy tím tolik postiženy nejsou - proto i ty ceny. Ale - uvidíme.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
mozno to bude vypadat cudne, ze ja s mojim nickom idem trosku prihriat polievocku korejcom...
ale som zo Ziliny, minulu kiu C´eed 85kw som nicil 6 mesiacov-61000km a nevedela sa pokazit 😉 , uz o tomto motore sa hovorilo ako o spicke vo svojej obj. triede, nova verzia 94 kw/260 Nm je viac nez dobra odpoved na to za aku dobru sa moze povazovat nova pohonna jednotka hondy ;-\
hlavne ked namerane hodnoty hovoria este krajsou recou - 100kw/300 Nm...a podla infa tu z fabriky, pripravuje sa este silnejsia verzia...
Avatar - Choochoo
Choochoo
Honda by mela mit snad pripravenou i verzi 160 koniku, tak uvidime. Uvidime prodeje, jestli se to Honde bude chtit nabidnout na trh 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Z dřívějších informací vyplývalo, že je určená hlavně pro Civic. Konec konců, takovéto motory dnes i evropští výrobci montují do "velkých" aut. Podívej se třeba na Superb, Lagunu, C5 a spol.
Avatar - Choochoo
Choochoo
No zaslechl jsem ze by mela byt i verze 160koniku, ze snad ji maj pripravenou, tak snad uvidime 😉
JaMM
Ked bude frcat ako ich legedarne benzinaky, tak sa tesim. Treba vsak pockat na realitu.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Pokud jako legendární, tak to bude fajn, pokud jako ty stávající, tak až taková hitparáda to nebude.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Moc toho ten "Tamyjaky Nakašy" neřekl, resp. moc toho auto.cz nedohledalo?

Např. vrtání a zdvih, tedy jestli bude pod-, nad- čtvercový?

Co FAP? Jak bude řešen a kde bude umístěn? A kolik pak bude stát, jestli pořád kolem 100t jako u jiných Hond...?

Co olejové a vodní čerpadlo - vypínatelné? Bude S-S?

A taky důležitá věc, kolik ventilů? 8 nebo 16?

A kdy bude na českém trhu a jestli už někdo ví, jestli bude svým charakterem na špičce třídy (1,6 dCi, 1,7 CRDi (ten ale v kompaktu bohužel není k dostání) nebo spíše někde v průměru (1,6 HDI, 1,6 TDI, 1,5 dCi)?

Jsem i zvědavý na cenu, pokud bude na úrovni 1,8 103 kW, tak je diesel víceméně jasnou volbou, ale asi těžko bude...
Avatar - Anonym
Anonym
Je pravda, že informace jsou strohé, ale prodejci už nějaké informace mají😒br /> [odkaz]
Čili 16 ventilů (u přeplňovaného dieselu IMHO nedůležité zda 8 nebo 16) a "nadčtvercová" konfigurace, na britský trh přijde v prosinci.
A jestli tam bude vypínatelné olejové čerpadlo a start-stop ? Na to vem jed, protože dojem z článku je takový, že tento motor byl vyvíjen zcela a pouze pro nejnižší spotřebu v evropském normovaném cyklu.
Umístění a ceny FAP jsou jistě důležité, realita českého trhu je však taková, že důležitější bude cena jeho odstranění u "specialistů".
Jirik_H
Start-stop tam určitě.
Já z nafťáků moc nadšený nejsem. Poté, co se zavedly emisní opatření, jde o problémové motory. Turbo, vstřikování, to vše je méně spolehlivé než klasické VTEC (iVTEC) hondí benzínové motory, navíc nafta v mrazech je vždy problém, nafta kolikrát na pumpách je ***.
igorvrazic
:yes: neda sa nesuhlasit 😄
Avatar - Ronault.
Ronault.
Díky...

Ad FAP - bohužel máš pravdu, taková je realita... 😐
tryko
hráš sa tu na machra ...a pritom nevieš také drobnosti....hlavne s tou nadštvorcovitosťou si to zabil >😁 >😁 ked je to diesel tak pre vysoký kompresný pomer je potrebné aby bol motor nadštvorcový ...ved to nieje formula 😜 ....a keby si sa pozrel na obrázky tak by si videl že to je jasný nadštvorec 😄 a nechceš vedieť koľko lopatiek má turbo? >😁 a inak o tých ventiloch...pozri obrázky a zistíš že má 2 vačkové hriadeľe takže 8 ventil to asi nebude 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Problém je v tom, že nejnovější diesely jsou leckdy trošku jiné a mají kupříkladu mnohem nižší kompresní poměr, než bývalo zvykem. Třeba takový 1.6 dCi od Renaultu je s kompresním poměrem 15,4:1 čtvercový (pokud budeme počítat každou desetinu milimetru, tak dokonce podčtvercový).
pogo26
U Renaultu se na vývoji podíleli lidi od té formule a proto jim z toho vznikl čtverec (podčtverec). takže jsi to docela trefil. 😄
pargi
Patrné to je z obrázků, nikoliv z článku. A když se článek jmenuje "nový motor podrobně", klidně tam mohlo být, kolik lopatek má to turbo. Víš jaký má motor kompresní poměr, když už to sem pleteš? Já to třeba z obrázku nepoznám, ale klidně se předveď a nahoď. Ronault tady machra nedělá, narozdíl od tebe. Nauč se zde chovat slušně.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Evidentně ještě potřebuješ dovzdělat ohledně konstrukce moderních dieselových motorů, tvrdit, že diesel nemůže mít čtvercovou nebo podčtvercovou konstrukci je v dnešní době hrubá neznalost.
Smajlíkama to nevylepšíš.
Ad obrázky - v momentě, kdy se auto cz začíná věnovat bulváru nebudu věřit, že obrazová příloha odpovídá, klidně to může být fotka jiného motoru a nebylo by to poprvé.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Filtr je jen ceska zlodejina, v Rakousku stoji orig Honda cca 25tis Kč, takze neni CRV, Accord zadny problem.
Cenikova cena se odhaduje na urovni 465tis. Se slevou prodejce by se mohla dostat na tech cca 400, coz je docela slusny.
Avatar - skejpa
skejpa
Nevím co tu všichni řešíte jestli to je nebo není nejlepší diesel. Není to jedno ? 88KW je na 1.6 diesel slušný a jestli to bude spolehlivý (což je pro mě nejdůležitější) pak to je paráda. Osobně mám tu čest ve firemní ocitavii jezdit s 1.6TDi a není to tak špatný a to má "jen" 77KW. Skoro devadesát kilowatt bude v civicu úplná pohádka, kór jestli je ten motor tak lehký jak píše auto.cz
Je fajn, že zmínili i Mazdu. Jak je na tom vlastně Mazda s malým dieselem ? Vím, že mají nové skyactiv diesely ale to je všechno 2.2 nebo dvoulitr ne ?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
MAZDA zatím zůstává u motorů PSA 1,6 DV6C 85 kW. Vzhledem k tomu, že má Mazda neskutečný úspěch s motorem SKY-D v CX-5 (po X-trailu první masově prodávaný diesel v japonsku), možná zapracuje i na menším dieselu.
eginos_uno
Myslím, že 88 kW a 300 Nm je hodně dobrý a pokud bude kultivovaný jako 2,2 bude supr. Apropo 94 kW v CRDI je sice o 6 kW více, ale má o 40 Nm méně, nehledě k tomu,že více test.jezdců se shodlo, že těch 94 kW neodpovídá realitě a motor se projevuje jako s menším výkonem. Přednosti honďáckých dieselů jsou kultivovanost, zátah od zpodu a ticho v kabině, pokud bude taková i 1,6 iDEC bude to špička ve své třídě.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Vaha dieslove 1,6 by mela byt na urovni benzinovych a to si myslim je slusny 😉 Takze tem recim o nejlehcim dieslu verim. Honda :yes: