Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový turbodiesel Honda 1,6 i-DTEC podrobně

David Bureš
Diskuze (37)
Nová jednotka nabídne výkon 88 kW a maximální točivý moment 300 Nm.

Honda začne od příštího roku nabízet v Evropě turbodiesel 1,6 i-DTEC z nové rodiny motorů Earth Dreams Technology. Ta je odpovědí na agregáty Skyactiv od Mazdy.

Nová dieselová přeplňovaná šestnáctistovka bude na začátku roku 2013 debutovat v deváté generaci Civicu. Později rozšíří nabídku motorů také u CR-V.

Jednotka 1,6 i-DTEC nabídne maximální výkon 88 kW (120 k) při 4000 min-1. Vrchol točivého momentu 300 Nm bude dostupný v 2000 min-1. Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu dle evropské normy má činit 3,6 litru na 100 kilometrů.

Suehiro Hasshi, vedoucí projektu Civic pro Evropu, tvrdí, že konstruktéři provedli mnoho malých vylepšení, které dohromady vedly k velké změně. Podle něj má jednotka nabízet rovnováhu mezi úsporností a dynamickým výkonem.

Jednotlivé komponenty byly navrženy tak, aby byly co nejlehčí a co nejmenší, například hlava válců je vyrobena z hliníku, stěny válců jsou tlusté osm milimetrů (proti devíti milimetrům u staršího 2,2 i-DTEC). Použity byly také lehčí písty a ojnice. To vede k tomu, že je motor proti 2,2 i-DTEC o 47 kilogramů lehčí.

Sníženo bylo tření, použity byly například kratší a tenčí pláště pístů. Menší tření nevede jen k nižší spotřebě paliva, ale také zlepšuje reakce motoru. Podle Hondy se konstruktérům podařilo snížit mechanické tření na úroveň odpovídající dnešním benzinovým agregátům.

Dieselový čtyřválec používá turbodmychadlo Garrett čtvrté generace s variabilní geometrií lopatek. Maximální plnicí tlak turba činí 1,5 baru.

Solenoidový systém vstřikování od firmy Bosch je schopný provozu i při vysokém tlaku 1.800 bar. Palivo je tak vstřikováno rychleji a s jemnějším rozprášením, což zlepšuje míchání paliva a vzduchu. Výsledkem toho je čistší a účinnější spalování a tedy i nižší spotřeba nafty.

Agregát byl vyvíjen primárně pro evropský trh, kde je o úsporné turbodiesely velký zájem. Jednotka bude vyráběna v závodě Swindon na západě Anglie. Nově zavedená linka, kde bude vznikat 1,6 i-DTEC a známý 2,2 i-DTEC, je schopna vyrábět až 500 vznětových agregátů denně.

David Bureš
Diskuze (37)
Avatar - Choochoo
18. 11. 2012 19:32
Re: Pěkný
Vaha dieslove 1,6 by mela byt na urovni benzinovych a to si myslim je slusny ;-) Takze tem recim o nejlehcim dieslu verim. Honda :yes:
Avatar - Choochoo
18. 11. 2012 19:27
Re: skvela praca
Honda by mela mit snad pripravenou i verzi 160 koniku, tak uvidime. Uvidime prodeje, jestli se to Honde bude chtit nabidnout na trh ;-)
Avatar - Choochoo
18. 11. 2012 19:25
Re: skvela praca
No zaslechl jsem ze by mela byt i verze 160koniku, ze snad ji maj pripravenou, tak snad uvidime ;-)
Avatar - Choochoo
18. 11. 2012 19:23
Re: Co další data?
Filtr je jen ceska zlodejina, v Rakousku stoji orig Honda cca 25tis Kč, takze neni CRV, Accord zadny problem.
Cenikova cena se odhaduje na urovni 465tis. Se slevou prodejce by se mohla dostat na tech cca 400, coz je docela slusny.
Avatar - Choochoo
18. 11. 2012 19:16
Re: skvela praca
Nekde snad bylo psano, ze by mela byt hmotnost naftovy 1,6 shodna s hmotnosti benzinovych 1,6, coz je take pekne ;-)Papirovou spotrebou by mel byt nejlepsi na trhu, vykon take spickovy a to same kroutak. Je to proste jeden z nej dieslu ve tride, ne-li nejlepsi ;-)