jó za exotikou už budem muset jinam než k Maserati :-( už jim chybí jenkonkurent k A3, 1er, A klasse a hlavně ke Golfu. Třeba se tak dostanou s prodeji až ke 100 tis.
Potkávat by se zase mohly hlavně Alfy na cestách, ideálně i navzájem, nikoli pouze v servisu a při trpělivém čekání (na autosalonu) na svého případného majitele. ;-)
Ale já bych 159 započítal dvakrát, jednou jako sedan, podruhé jako kombi. Stejně bych započítal zvlášť i třídveřovou Giuliettu nebo pětidveřové MiTo. Někdy jsou si karosářské varianty příbuzné více, někdy jsou si příbuzné méně, nechce se mi soudit, co už je dostatečné, takže započítám všechno, bez diskriminace. :-)
Vem si třeba trio Golf, Golf Variant a Jetta. Třeba z období Mk5. Můžeš si k tomu přihodit i Eos. A zkus se zamyslet nad tím, kolik je to podle tebe modelů. A proč. ;-)
Řeknu ti to jednoduše, GranCabrio je prostě cabrio od GT, asi jako Golf a Golf Cabrio. Naopak Golf a Eos, nebo Golf a GolfPlus už bych chápal jako samostatné modely. Možná jsem neuvedl dobrý příklad. Kombi je více jiné, třeba i délkou, než kupé a cabrio od stejného modelu (GT/GC, XK, 911).
Nebylo těch Golfů Cabrio víc? 1. generace, 3. generace, 4. a teď 6. Nevím, nevím, ale k těm třem se nějak nemůžu dopočítat. Jinak souhlasím, Golf Cabrio se prodává jen v jedné výbavě, s méně motorizacemi a ovladačem klimatizace ze sedmé generace.
Právě proto jsem napsal "!prakticky! pouze generace tři."
Už když se podíváš na auto ve svém třetím odkazu (1998-2002) pozorněji tak snadno zjistíš, že má z Golfu IV pouze přední kapotu, světla, masku, oba nárazníky (plus klika třetích "dveří) a zpětná zrcátka, tedy to co se dá bez celkového většího zásahu do vozu poměrně snadno obměnit.
Naopak zadní světla, přední a zadní blatník (s drobným přizpůsobením k obměněným dílům), nebo dveře zůstaly z třetí generace a pro ni typickými prolisem přes celou délku vozu v linii těsně nad klikou, což je něco, co u IV. g. vůbec nenajdeš.
Že se skutečně stále jedná (i technicky) o základ z třetí g. Golfu jasně prozrazují i obvodem malá kola ze třetí generace, jednou z nejzásadnější změn čtvrté generace totiž byla právě velká kola (obvodem/průměrem pneu). A v neposlední řadě je tu i interiér prakticky shodný se třetí g., až na detaily, jakým je např. volant ze čtvrté g.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
P.S. I tady se logicky píše o současné g. GC, jako o třetí:
[odkaz]
Jenže "uříznutí střechy" není jen o uříznutí střechy. Tvorba kabrioletu může být náročnější než zmíněného kombi (a podle mne i je, pokud to má být slušný kabriolet). Asi nejblíž mají třídveřové a pětidveřové hatchbacky (hlavně v situaci, kdy se nemění linie karoserie). A za nimi bude pětidveřový hatchback a kombi.
Odpověď sis zjednodušil, nepopsal jsi, proč je to v jednom případě tak a v druhém onak. Kde je podle tebe ta hranice. Za sebe říkám, že se do toho pouštět nechci.
Na té zprávě je potřeba vnímat jemné nuance, kterými se nám Sergio snaží napovědět. Co se té hypotetické Alfy týče, je potřeba velmi zdůraznit slovíčko "možná" jako nejvíce pravděpodobnou možnost ;-)