Bezpečnost
Možno už o pár rokov bude bežné, že šoféri Mercedesov si počas jazdy otvoria noviny, položia ruky na volant (aby sa nevypol systém automatického riadenia) a môžu si cestou práce prečítať noviny. 😄
To je přece už ve starých dokumentech z 50tých (?) let - už tehdy to plánoval, na systému (zapojení vozu do "řetězce" a plně samostatné jízdě bez řízení) pracoval GM - a "modernější" verze téhož je vidět v MNOHA filmech - třeba "I, Robot" (s WILLem SMITHem 😉
soferi S-Klasse noviny necitaju. Tie citaju ti co sedia vzadu :-!
Tak je sice vůz koncipován, ale ti co mají na řidiče už jezdí nečím jiným. Náš šéf má S klase AMG, do servisu jezdí díky těmto tech. specialitkám poměrně často. Selhání radaru radaru tempomatu mu přivodilo i lehké zaleknutí >😒] A jak jsem již dříve v některé z diskuzí psal, jeho památná věta je " Mercedesy jsou skvělé vozy, jen jim vepředu chybí držák na kelímky" Také kompatibilita s jehi Iphonem je slabší ;-\ , tedy hodně slabá a spolehlivost tohoto "dua" je nic moc
dufam,ze to bude iba priplatkova volba,lebo na mna to posobi ako totalna volovina... :no:
Tobě to může být naprosto jedno, jestli to bude nebo nebude za příplatek. >😒]
vazne?
spomen si ako a kde zacinali airbagy.
vazne sa nechcem dozit dna,ked taketo hluposti,ktore budu viest auto podla ciar ci premavky pred autom budu v serii aj v nizsich triedach,ako je Sko.... :no:
spomen si ako a kde zacinali airbagy.
vazne sa nechcem dozit dna,ked taketo hluposti,ktore budu viest auto podla ciar ci premavky pred autom budu v serii aj v nizsich triedach,ako je Sko.... :no:
to ze se toho nechces dozit ty jeste neznamena, ze se toho nechteji dozit jini 😄
ac me rizeni bavi, tak na dlouhe presuny po dalnici bych jakoukoliv automatiku uvital
ac me rizeni bavi, tak na dlouhe presuny po dalnici bych jakoukoliv automatiku uvital
Svym zpusobem ano, protoze behem jizdy bude auto na ridice neustale krakorat nejake nesmysly a to uz by clovek musel byt opravdu hodne otrla povaha, aby to vsecko hodil za hlavu.
A dalsi vec.. jelikoz se to po trech letech zacne masivne kazit a rozpadat, tak to diky vrozene neopravitelnosrti nikdy neskonci jako 10let stara pojizdna ojetina, ktera by mohla zacit rezatet pripadne na ni odumirat dily podvozku, rizeni a brzd.
Takze vlastne nehrozi havarie v dusledku zanedbane udrzby, protoze tou dobou uz to bude davno nepojizdne.
Snad s vyjimkou 3 nasledujicich scenaru😒br />
1. Ridic zacne predjizdet, auto zahlasi fatal error a vypne motor, pripadne spadne do nouzoveho rezimu s vykonem jedne zdechle kobyly a skonci to celnakem s protijedoucim autem
2. Ridic se ocitne v miste zvyseneho elektromagnetickeho sumu a samoridici asistent zacne houkat brzdit ridit a aktivovat presafe systemy hlava nehlava a neskonci s tim, dokud se auto opravdu nevyboura
3. Ridic misto rizeni bude prochazet 254 slozku 25teho podmenu a nevsimne si, ze uz jede 2 minuty v protismeru. V te podslozce muze byt treba nejaky optravny pipak, ktery mu uz pul hodiny rve v kabine, ze na zadnim sedadle sedi nepripotane dite, i kdyz tam nic nebude... napriklad.
A dalsi vec.. jelikoz se to po trech letech zacne masivne kazit a rozpadat, tak to diky vrozene neopravitelnosrti nikdy neskonci jako 10let stara pojizdna ojetina, ktera by mohla zacit rezatet pripadne na ni odumirat dily podvozku, rizeni a brzd.
Takze vlastne nehrozi havarie v dusledku zanedbane udrzby, protoze tou dobou uz to bude davno nepojizdne.
Snad s vyjimkou 3 nasledujicich scenaru😒br />
1. Ridic zacne predjizdet, auto zahlasi fatal error a vypne motor, pripadne spadne do nouzoveho rezimu s vykonem jedne zdechle kobyly a skonci to celnakem s protijedoucim autem
2. Ridic se ocitne v miste zvyseneho elektromagnetickeho sumu a samoridici asistent zacne houkat brzdit ridit a aktivovat presafe systemy hlava nehlava a neskonci s tim, dokud se auto opravdu nevyboura
3. Ridic misto rizeni bude prochazet 254 slozku 25teho podmenu a nevsimne si, ze uz jede 2 minuty v protismeru. V te podslozce muze byt treba nejaky optravny pipak, ktery mu uz pul hodiny rve v kabine, ze na zadnim sedadle sedi nepripotane dite, i kdyz tam nic nebude... napriklad.
Mam najazdenych cez 18000km s protikoliznym systemom v aute a nikdy auto nezabrzdilo samo ze by zle vyhodnotilo situaciu....vlastne nikdy ani namiesto mna nemuselo zasahovat.... ziadne caste otravne upozornovanie.... iba par krat pipol a napisal ze uz by som mal brzdit....z toho raz ked som velmi z blizka siel obiehat.... takze maximalne som spokojny stym systemom a bol by som rad aby to malo viac aut hlavne ked vydim aky su nepozorny ludia za volantom a ako sa tlacia na auta pred sebou.......staci sekunda nepozornosti a mozu vam naburat zadok auta, s protikoliznym systemom sa to stat nemoze!
ale to vis ze muze....
jeden priklad za vsecky... nejakej matlak ucpe dalnici treba prevracenym kamionem a 50 dalsich matlaku se pekne sestosuje v retezove havarii... a k cemu ti bude tvuj protikolizni asistent a tvoje bezhlava vira v jeho kvality ? Na dve veci.
jeden priklad za vsecky... nejakej matlak ucpe dalnici treba prevracenym kamionem a 50 dalsich matlaku se pekne sestosuje v retezove havarii... a k cemu ti bude tvuj protikolizni asistent a tvoje bezhlava vira v jeho kvality ? Na dve veci.
Ja nechodim so zavretymi ocami cize bezhlavo neverim v ten system , jasne to je napisane aj v manuali ze jeho hlavna uloha je zmiernit nasledky kolizie, a kopec inych veci je pisanych okolo toho v manuali, dufam ze ludia citaju manual 😄 cize ked pri 130km dokaze pred koliziou znizit rychlost na polovicu tak je to obrovsky rozdiel pri naraze..... pri nizkych rychlostiach samozrejme dokaze zabranit aj uplne kolizii.
Bohuzel v praxi to spise vypada tak, ze kdejaka slecna "profesionalka" pripadne "zlatokopka", ktera je od prirody disponovana jinymi prednostmi a prioritami nez ridicskymi, si to kali v nalozenem SUV skrz dalnici permanentne v levem pruhu a asi dvojnasobnou rychlosti nez odpovida adekvatnim podminkam (zamerne nepisu dopravnim limitum a provozu) a to az do te doby, nez zkolabuje i cela onboard high tech smecka hlidacich psu, treba pred mrznoucim mrholenim.
Nehodam se v takovych pripadech proste neda zabranit, ani kdyby v dalsi generaci dotycneho SUV byl treba i online meteo asistent na mrznouci mrholeni a treba konstantni mereni soucinitele treni mezi pneu a silnici a preventivni ESP, ktere si rekne, ze to klouze a proto omezi maximalku a citlivost rizeni na nejakou hodnotu ,kterou doporuci EU.
Lidska debilita je totiz bez hranic a nektera ridicska individua se pres veskere asistenty vybouraji i na prazdnem parkovisti a nez kvuli temto individuim delat nesmyslne asistenty, ktere budou porad donekonecna per partes "patchovat" dalsi a dalsi lidske chyby, tak to radsi naucit vsechna ta paka poradne ridit, anebo jim aspon sbirat dusledneji ridicaky, kdyz uz nic jineho nepomuze... protoze pokud to pujde tak dal, tak za 10 let EU zavede pouze auta samoridici a budeme mit po ptakach vsichni..
Nehodam se v takovych pripadech proste neda zabranit, ani kdyby v dalsi generaci dotycneho SUV byl treba i online meteo asistent na mrznouci mrholeni a treba konstantni mereni soucinitele treni mezi pneu a silnici a preventivni ESP, ktere si rekne, ze to klouze a proto omezi maximalku a citlivost rizeni na nejakou hodnotu ,kterou doporuci EU.
Lidska debilita je totiz bez hranic a nektera ridicska individua se pres veskere asistenty vybouraji i na prazdnem parkovisti a nez kvuli temto individuim delat nesmyslne asistenty, ktere budou porad donekonecna per partes "patchovat" dalsi a dalsi lidske chyby, tak to radsi naucit vsechna ta paka poradne ridit, anebo jim aspon sbirat dusledneji ridicaky, kdyz uz nic jineho nepomuze... protoze pokud to pujde tak dal, tak za 10 let EU zavede pouze auta samoridici a budeme mit po ptakach vsichni..
Ano to suhlasim, proti debilite ludi budu vsetky asistenti bezmocny..... jedine keby asistent viac zasahoval, ze ked napr bude namraza na vozovke tak rapidne obmedzi rychlost....pre blbych ludi vyslovene take auta treba lebo vodicky bohuzial moze dostat hocikto......veru chcelo by to prisnejsie tresty pre ludi ktory jazdia velmi nezodpovedne a arogantne.....lenze to by nemohla byt nepodplatitelna policia....
Nebudou oslňováni řidiči kteří jedou proti nebo jedou před autem... a co třeba řidiči co jedou za autem? už ste někdy teď třeba za deště v noci-večer jeli přes prahu za M-B E? je to hnus největšího kalibru, bolí oči, strhává to pohled a dopředu se prostě člověk dívat musí.. aspoň když jde předjet ale když je kolona nebo další auto s diodovejma brzdama nebo dokonce blikačema tak to ani nemá smysl... proč se to sakra dovolí dělat takhle silný? vždyť obyčejný klasický žárovky jsou vidět mnoho set metrů daleko... není to dostatečný? proč musím být neustále unavován, oslepován a nasírán nějakejma hnusnejma diodama... nepříjde mi to jako krok k bezpečnosti a nechápu když je dneska na všechno předpis že zrovna síla světel svítících řidiči přímo do očí nikoho nezajímá...
PS: A u MERCEDESu se "tématu" věnují již dlouho - to JE znát (prostě jsou NEJlepší - myšleno NEJ"dál" :yes: 😄
I když u Mercedesa člověk neví.
PRE-SAVE je ale uplne neco jineho nez radar do mlhy...
U mojí vrtule je totiž nejpokročilejším kouskem elektroniky zadní parkovací senzor...tak si musím trochu zvykat.
Technici se nam snazi namluvit, jak nam uzasne usnadnuji zivot a zvysuji bezpecnost a co vidim na cestach ? Ridice, kteri nekoukaji skrz okno a zoufale neco mackaji na stredovem panelu, ridice, kteri misto jednoho blinkru daji trikrat doprava, dvakrat doleva, dvakrat doprava a az pak to konecne vypnou, ridice kteri se nejsou schopni na vyjezdu na kruhac zaradit, protoze pres A sloupky nic nevidi a protoze jim rozjezd zabere 10 let, mimo jine kvuli startstopu a mizernemu motoru s vykonem trochu silnejsi babetty....
pokud bych na aute neco ocenil, tak navigaci, ktera by mi byla schopna ve meste doporucit opravdu OPTIMALNI trasu, tj nejrychlejsi vzhledem k aktualni dopravni situaci a zaroven mi doporucit takovou rychlost, abych prijel na krizovatku vzdycky na zelenou. Tohle by byla velmi prinosna vec, jenze to by se museli dopravaci resp svetelna signalizace povznest nekam vyse nez na dobu kamennou...
Bylo to myšleno jako vyjádření, že hlásání jakéhokoli "nej" - nejrychlejší, nejúspornější, nejbezpečnější - beru s řádnou dávkou skepse 😉 Vždy se totiž najde auto, které bude v nějakém parametru lepší.
Jinak ve zbytku souhlas, tohle je parketa marketingových oddělení. Jistě vývoj jde raketově kupředu... to co je best dnes, za půl roku neplatí a rozdíly jsou velmi malé.
Co se týče "sympatií" tak je (pro mne) vítězem asi Alpina B5 bi-turbo, ale ten Lexus.. 😉