Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Proč bude nový Mercedes S nejbezpečnějším autem?

David Bureš
Diskuze (40)
Nová generace třídy S zvládne za určitých okolností sama řídit.

Mercedes-Benz v polovině příštího roku odhalí novou generaci třídy S. Výbava automobilu bude zahrnovat řadu bezpečnostních asistentů, díky čemuž má budoucí třída S patřit mezi nejbezpečnější auta na světě.

Adaptivní tempomat Distronic Plus dostane novou funkci nazvanou Steering Assist. Ta vypomáhá s řízením auta, na rovině i v mírných zatáčkách pomáhá řidiči s udržením vozu uprostřed pruhu a s udržováním určité vzdálenosti od vozidla před ním. Jedná se tedy o krok k automaticky řízeným vozům.

Systém využívá 26 senzorů, například radar a kameru, které sledují jízdní pruhy a dopravu před vozem. Díky sledování vozidel před sebou se Mercedes má udržet ve svém jízdním pruhu, i když značení pruhů není viditelné. Systém je aktivní až do rychlosti 200 km/h, šofér však za všech okolností musí mít ruce na volantu, jinak je vizuálně a hlasově varován, než se systém vypne.

Brzdový asistent Brake Assist Plus rozpozná nejen nevyhnutelnou srážku s automobilem vpředu, ale nově také s chodcem, který nečekaně vejde do cesty. Díky funkci Cross-Traffic Assist se pak nová třída S dokáže vyhnout srážce s vozem křižujícím jí cestu. To pomůže v takových situacích, kdy jiné auto na křižovatce nezastaví na červené.

Také automatické brzdění Pre-Safe dokáže rozpoznat chodce. Systém je aktivní do rychlosti 72 km/h, srážce dokáže zcela zabránit do rychlosti 50 km/h.

Psali jsme: Mercedes-Benz třídy S: Nová generace bude v sedmi verzích

Vylepšený Pre-Safe Plus řidiče varuje před nárazem zezadu, když automobil vzadu nestačí včas zbrzdit. Šofér je zvukově i vizuálně varován před hrozící srážkou, brzdy jsou sepnuty, aby nedošlo k případnému nabourání vozu vpředu.

Aktivní asistent pro jízdu v pruzích rozpozná i protijedoucí auta, pokud tak Mercedes přejede středovou čáru, vrátí jej tento pomocník v případě nutnosti zpět do původního pruhu.

Psali jsme: Nový Mercedes-Benz třídy S prozatím jako umění

Automobil dále dostane airbagy Beltbag v bezpečnostních pásech zadních sedadel. Jejich hlavním úkolem je ochránit hrudní koš cestujících v případě čelního nárazu.

Chybět nebude ani aktivní parkovací asistent, detekce dopravního značení, noční vidění rozeznávající lidi i velká zvířata (koně, jeleny nebo krávy), sledování únavy řidiče, jehož citlivost bude možné nastavit, adaptivní světlomety s asistentem dálkových světel, který upravuje paprsek světla tak, aby nebyli oslňováni protijedoucí řidiči nebo řidiči vpředu. Standardem budou diodové světlomety.

David Bureš
Diskuze (40)
Avatar - Chuck Norris
21. 11. 2012 00:16
oslňování
Nebudou oslňováni řidiči kteří jedou proti nebo jedou před autem... a co třeba řidiči co jedou za autem? už ste někdy teď třeba za deště v noci-večer jeli přes prahu za M-B E? je to hnus největšího kalibru, bolí oči, strhává to pohled a dopředu se prostě člověk dívat musí.. aspoň když jde předjet ale když je kolona nebo další auto s diodovejma brzdama nebo dokonce blikačema tak to ani nemá smysl... proč se to sakra dovolí dělat takhle silný? vždyť obyčejný klasický žárovky jsou vidět mnoho set metrů daleko... není to dostatečný? proč musím být neustále unavován, oslepován a nasírán nějakejma hnusnejma diodama... nepříjde mi to jako krok k bezpečnosti a nechápu když je dneska na všechno předpis že zrovna síla světel svítících řidiči přímo do očí nikoho nezajímá...
Avatar - MarTin1
20. 11. 2012 14:44
Re: protikolizny system
Rezešová....
Avatar - Lucaslegend
20. 11. 2012 13:58
Re: protikolizny system
Ano to suhlasim, proti debilite ludi budu vsetky asistenti bezmocny..... jedine keby asistent viac zasahoval, ze ked napr bude namraza na vozovke tak rapidne obmedzi rychlost....pre blbych ludi vyslovene take auta treba lebo vodicky bohuzial moze dostat hocikto......veru chcelo by to prisnejsie tresty pre ludi ktory jazdia velmi nezodpovedne a arogantne.....lenze to by nemohla byt nepodplatitelna policia....
20. 11. 2012 12:12
Re: protikolizny system
Bohuzel v praxi to spise vypada tak, ze kdejaka slecna "profesionalka" pripadne "zlatokopka", ktera je od prirody disponovana jinymi prednostmi a prioritami nez ridicskymi, si to kali v nalozenem SUV skrz dalnici permanentne v levem pruhu a asi dvojnasobnou rychlosti nez odpovida adekvatnim podminkam (zamerne nepisu dopravnim limitum a provozu) a to az do te doby, nez zkolabuje i cela onboard high tech smecka hlidacich psu, treba pred mrznoucim mrholenim.
Nehodam se v takovych pripadech proste neda zabranit, ani kdyby v dalsi generaci dotycneho SUV byl treba i online meteo asistent na mrznouci mrholeni a treba konstantni mereni soucinitele treni mezi pneu a silnici a preventivni ESP, ktere si rekne, ze to klouze a proto omezi maximalku a citlivost rizeni na nejakou hodnotu ,kterou doporuci EU.
Lidska debilita je totiz bez hranic a nektera ridicska individua se pres veskere asistenty vybouraji i na prazdnem parkovisti a nez kvuli temto individuim delat nesmyslne asistenty, ktere budou porad donekonecna per partes "patchovat" dalsi a dalsi lidske chyby, tak to radsi naucit vsechna ta paka poradne ridit, anebo jim aspon sbirat dusledneji ridicaky, kdyz uz nic jineho nepomuze... protoze pokud to pujde tak dal, tak za 10 let EU zavede pouze auta samoridici a budeme mit po ptakach vsichni..
Avatar - Lucaslegend
19. 11. 2012 20:22
Re: protikolizny system
Ja nechodim so zavretymi ocami cize bezhlavo neverim v ten system , jasne to je napisane aj v manuali ze jeho hlavna uloha je zmiernit nasledky kolizie, a kopec inych veci je pisanych okolo toho v manuali, dufam ze ludia citaju manual :-) cize ked pri 130km dokaze pred koliziou znizit rychlost na polovicu tak je to obrovsky rozdiel pri naraze..... pri nizkych rychlostiach samozrejme dokaze zabranit aj uplne kolizii.