Proč bude nový Mercedes S nejbezpečnějším autem?
Mercedes-Benz v polovině příštího roku odhalí novou generaci třídy S. Výbava automobilu bude zahrnovat řadu bezpečnostních asistentů, díky čemuž má budoucí třída S patřit mezi nejbezpečnější auta na světě.
Adaptivní tempomat Distronic Plus dostane novou funkci nazvanou Steering Assist. Ta vypomáhá s řízením auta, na rovině i v mírných zatáčkách pomáhá řidiči s udržením vozu uprostřed pruhu a s udržováním určité vzdálenosti od vozidla před ním. Jedná se tedy o krok k automaticky řízeným vozům.
Systém využívá 26 senzorů, například radar a kameru, které sledují jízdní pruhy a dopravu před vozem. Díky sledování vozidel před sebou se Mercedes má udržet ve svém jízdním pruhu, i když značení pruhů není viditelné. Systém je aktivní až do rychlosti 200 km/h, šofér však za všech okolností musí mít ruce na volantu, jinak je vizuálně a hlasově varován, než se systém vypne.
Brzdový asistent Brake Assist Plus rozpozná nejen nevyhnutelnou srážku s automobilem vpředu, ale nově také s chodcem, který nečekaně vejde do cesty. Díky funkci Cross-Traffic Assist se pak nová třída S dokáže vyhnout srážce s vozem křižujícím jí cestu. To pomůže v takových situacích, kdy jiné auto na křižovatce nezastaví na červené.
Také automatické brzdění Pre-Safe dokáže rozpoznat chodce. Systém je aktivní do rychlosti 72 km/h, srážce dokáže zcela zabránit do rychlosti 50 km/h.
Psali jsme: Mercedes-Benz třídy S: Nová generace bude v sedmi verzích
Vylepšený Pre-Safe Plus řidiče varuje před nárazem zezadu, když automobil vzadu nestačí včas zbrzdit. Šofér je zvukově i vizuálně varován před hrozící srážkou, brzdy jsou sepnuty, aby nedošlo k případnému nabourání vozu vpředu.
Aktivní asistent pro jízdu v pruzích rozpozná i protijedoucí auta, pokud tak Mercedes přejede středovou čáru, vrátí jej tento pomocník v případě nutnosti zpět do původního pruhu.
Psali jsme: Nový Mercedes-Benz třídy S prozatím jako umění
Automobil dále dostane airbagy Beltbag v bezpečnostních pásech zadních sedadel. Jejich hlavním úkolem je ochránit hrudní koš cestujících v případě čelního nárazu.
Chybět nebude ani aktivní parkovací asistent, detekce dopravního značení, noční vidění rozeznávající lidi i velká zvířata (koně, jeleny nebo krávy), sledování únavy řidiče, jehož citlivost bude možné nastavit, adaptivní světlomety s asistentem dálkových světel, který upravuje paprsek světla tak, aby nebyli oslňováni protijedoucí řidiči nebo řidiči vpředu. Standardem budou diodové světlomety.