Jo, jenomže je to pouhý Generatión, čili s normálním Méganem má společnou jen velikostní třídu a vizáž. A oproti základní Fabce už moc vepředu co do výbavy není.
Jediné plus je vnitřní prostor a jakž takž použitelný motor. Ale být o něco chudší a mít velké děti, možná bych o tomhle kousku uvažoval...
nabidka a ceny divne... koukam treba na Fluence 1,6 16V 81 kW/110 k Techno Feel
na web mesicrenault pry sleva 70000, celkem za 293 600 Kč
v aktuálním ceníku sleva 40000, celkem cena 294 900...(dobre + 13700 za metalizu)
jinak rozdil v autech nejak nevidim... tak kde je tech zbylych 15tisic co ma byt sleva dle webu? podle popisu jsem je nenasel (pack exception je dle ceniku zdarma, to navic neni)
ze by tu nekdo ohledne puvodnich cen a tim slev kecal?
jj. to je pohled na totez ale z jine perspektivy. Ber to tak, ze kdyby evropani vydelavali 2x vic nez ted a kupovali 1.5x vic aut nez ted, tak by se prodavalo i vice Meganu, i kdyz by v absolutnich cislech treba nesahal na produkci VW, ale stacilo by mu to na aspon nejaky zisk, kdyz uz by nebyl premiant tridy.
Problem je, ze je urcita kriticka hodnota objemu vyroby/ vytizenosti linek, kdy uz nejde produkovat auta v zisku. bud fabrika zavre tovarnu a vyplati silena odstupne zamestnancum, subdodavatelum atd atd atd anebo bude auta subvencovat a prodavat pod cenou a doufat, ze krize prejde a bude zase lepe. Bohuzel EU nejhorsi automobilky drzi, ony nekrachuji a tak ceny aut porad padaji a padaji... ted jde o to, kdy to cele praskne. Jak to tak vypada, tak se vsecko bude subvencovat az do doby, kdy se zacnou pokladat narodni ekonomiky, protoze Brusel ztratil posledni zbytky pudu kritickeho mysleni a sebezachovy..
Neni mozne, aby se v dobe krize a omezene poptavky drzela vyroba ve stejnem mnozstvi znacek a ve stejne skale modelu jak v dobe konjunktury, slabi musi pokrachovat, jinak nemuze dojit k obrode a nove konjunkture...
Nemyslel jsem to absolutně, což je myslím z textu jasně patrné, nadvýroba zužuje evropu dlouhodobě a potýkají se s ní všechny značky, ale to nebyl smysl mého sdělení. Smysl byl ten, že se Megane u nás špatně prodává vzhledem ke své konkurenci, zatím na to dojíždí i Focus. Megane byl v Česku nahrazen jinymi auty a proto se ptám co je důvodem nekoupě, musí to mít v očích zákazníků nějaké objektivní důvody, samo i subjektivní. Ať design, cena, servis, velké konkureční prostředí atd.
To neni o tom, ze je Megane takovy nebo makovy, to je proste KRIZE z nadvyroby, v Evrope se auta vyrabeji a neprodavaji a neni to jen Recko, kde je mezirocni propad o 40 procent, ale podobna cisla ma treba i Spanelsko.. vlastne jedine zeme kde prodeje klesaji jen malo anebo stagnuji jsou GB a Nemecko a jeste par okrajovych, kde se auta tradicne prodavaji po kusech (jako jsme treba my).
Pokud jeste funguje trzni ekonomika, tak jednou slevni ten a podruhe onen a to az do te doby, nez pulka vyrobcu zkrachuje anebo odtahne pryc.
Dokud bude EU subvencovat, budeme mit levne Citroeny, Peugeoty a Renaulty, ale taky paradni dane a to jeste muzeme byt radi, ze neplatime Euroval jako bratia Slovaci >:D
to by sis nikdy nemohl koupit nic. Octavka v zakladu stavala pres 600 tisic tehdejsich korun, kdyby jsi je misto toho investoval do zlata, ted ho prodal a znovu kupoval podobnou Octavii, koupil by sis jich asi tak 10 kusu.. no a co :-)
U Dacie bude asi nejvice zalezet, jakou cenovou politiku a jake produkty nabidne Lada a taky jak agresivne se na evropskem trhu zacnou prosazovat Cinani... oboji je ale spise strednedoba zalezitost.
Ja tu realne vidim prostor pro konkurenci, ani Thalie s cenovkou pod sto tisic neni pravdepodobne konecna meta, ktereho se vyvoj levnych aut dobere....
neni to analyza, to je trochu eufemisticky pojem, spise to je naznak prognozy ceskeho trhu s novymi vozy zalozeny na soucasnem vyvoji kupni sily naseho naroda a prebytkem aut letosniho modeloveho roku v autosalonech.
Evropa je mi sumak zhruba od te doby, co se k nam nevyplaci dovazet nova auta ze zahranici.
Jinak k Renaultu a jeho prodavani pod cenou... aktualne je firma vicemene sul nul (aktualni vyrocni zprava) z cehoz plyne, ze neprodukuji zadny zisk - jinymi slovy prodavaji pod cenou. Aspon ze maji ty objemy a nemuseji zavirat vyrobu ve velkem...
Snížení ceny asi nepovede ke zvýšení přitažlivost modelu, ale problém je v tom, že megane má dlouhodobě stagnující nebo spíš zhoršující se prodeje, tudíž je nasnadě naservírovat zákazníkům nižší cenu, přece jenom se nejedná o prémii, ale o standartní model nižší střední, to by mohlo pár zákazníku, kteří hledí na cenu, přesvědčit. Ještě jednou jsem se musel podívat, u nás od začátku roku celkově až 18té místo v prodejích, kupodivu je na tom špatně i Focus hned za ním. Sice se jedná o malý český trh, ale je vidět, že francouzi čechy nějak neumí poslední dobou oslovit tím, že je jejich auto stejně dobré jako konkurence a přesvědčit je ke koupi.
No VW měl minulý měsíc takový doprodej, kdy se dal sehnat Tiguan 1,4 TSI v našlapané výbavě (parkpilot, kamera, kožený volant atd.) za cenu 450.000,- Kč vč. DPH - cena u prodejce. Co se týče Meganu, tady jsem zvědavý, jestli se dostaví modelový rok 2013 opět s faceliftem. Někde jsem četl, že snad by měl být velmi podobný Cliu, potažmo Fluence.
Jinak na obranu GTI-ho - každý nemá nastudované nabídky automobilky, která k němu nepromlouvá, tudíž rozdíl mezi Generation a "normálním" Meganem nemusí postřehnout.
Další na řadě bude POLO. Pomalu se začíná vracet na místo kam historicky patří. V říjnu už nestačilo na stálici Fiestu a unikat začínají i P208 a Clio. VW však taky dobře ví, jak se dělá výprodej, tak snad ještě na chvíli oddálí souboj s Puntem v druhé lize.
Na stránkách Fordu je v sekci ceníky odkaz za novou Kugu.
[odkaz]
Vtipně se ovšem objeví ceník té dosavadní :-)
Nevíte někdo kdy má přijít do prodeje ta nová ?
Protiřečíš si, je-li vůz spotřebním zbožím, o to více je jásot nad snížením ceny nedůvodný. To samozřejmě nemá nic společného s tím, že ceny drahých aut jsou v jistém procentu vnímané jako "doporučené".
No, ten mégane ovšem není výprodej dojíždějícího modelu, je to festovní a aktuální renaultovská nabídka. Beru na vědomí, že je to naštěstí jen pár skladových kousků, jinak je zítra na diskusi vymeteno... >:D
....ale jdi ty brepto.... o peníze jde vždycky.... rozumím té rovině, o které píšeš...ale jsi v rovině nereálné. Auto je jen spotřební věc, sluha...nic víc. ....mazliky, které tu jsou pro opravdovou radost a vášeň, nechme stranou.... záměrně neřeknu žádnou značku, ale snaha o nejlevnější - mají všichni? .... i u Porsche dostaneš lepší cenu než ceníkovou.... někdy míň znamená víc...viz. tvé slohovky.... :-!
No já to měl přesně opačně, chtěl jsem kupovat za hotové, ale nakonec jsem vzal nejmenší možnou část na úvěr, dávali k tomu navíc 3 roky záruky a celkový přeplatek je za tři roky asi tisícovka, když vemu výhodnější pojistku, kterou mi jinde za těchhle podmínek nenabídli, tak nakonec vlastně zaplatím míň. A to se vyplatí, jako celý Megane, který jsem koupil na jaře za cca. 315.000,- Kč, 1.6 16V Grandtour Advantage - vč. příplatku za metalízu, sadu zimních pneu, litých disků a parkovacích senzorů. Jak se teď na tu nabídku dívám, tak výhodnější než tehdy najít nemůžu:-). A s autem maximální spokojenost
Trochu to přeháníš, tohle není cena Meganu reálná, je to asi 20, slovy DVACET kusů Meganu Generation, caps lockem GENERATION, čili neplnohodnotných Meganů (jiný podvozek, jiná továrna, jen základní motor, jiná technická řešení) v rámci výprodejové akce. Něco podobného dělá každoročně Opel v rámci 24 hodin Opel. A nebo Peugeot teď měl výprodej skladových vozů, kdy byly vyšší výbavy za cenu nižší, třeba 308 s HDI Allure se dala kopit za 320t, čili výbava vyšší než Dynamique Meganu, která stojí min. 40t více.
A dělá to i prémie, viz Audi a poslední akce na výbavový balíček plus doprodej skladovek za velmi velmi zajímavé ceny někde na úrovni Golf + 10-15t Kč (ty prémie za 600t >:D )
Naopak Megane reálně letos podražil, po faceliftu byla prvně zrušena výbava Advantage, teď ji zase zpátky zavedli, ale pro změnu ji toho chybí více než před faceliftem.
Megane stojí aktuálně velmi srovnatelně s Golfem, rozdíly jsou v řádu 10-20t.
Samozřejmě Renault umí udělat cenu na billboardu třeba těch 220t Kč, ale je to jen na úvěr a ještě k tomu Generation nebo pár kusů posledních skladovek.
A těch akcí bude ke konci roku, jako každoročně, přibývat, prodejci si nechtějí nechat na skladě ročníky 2012, které se po silvestru budou hned blběji prodávat a museli by s cenou dolů ještě více.
Ani mě nepřekvapí, jak se tady divíš nad reálnými cenami, ale že tady byl k mání před pár měsíci Golf s duální klimou, TSI, rádiem, 7 airbagy, Alu koly+zimními koly atd. za 290t kč (čili cena základního Meganu s man. klimou, atmosf. motorem, bez Alu kol atd.), to je normálka, to je ten CENOVÝ JEMNOCIT >:-[] >:D
No... to jsou konce :-| Ovšem, daleko překvapivější, než cena méganu jsou některé diskusní názory. Zdá se, jako by snad snížení ceny přinášelo současně zvýšení přitažlivosti daného modelu. Tohle nechápu. Mezi méganem za dvěpade a méganem za dvědeset přece není žádný rozdíl. Je to stále to samé auto, akorát holt stojí o pár tisícovek méně.
Umíš si představit, že by tu obdobně, jako ty, někdo zase jančil nad tím, že panamera sundala cenovku o třipadesát? Totiž auto, to pro tebe má být hodnota v rovině auta, nikoliv v rovině jeho ceny. Jestli auto stojí dvěpadě, třidvacet, či devět set jedenáct tisíc přece není rozhodné. A pak, jestliže je pro tebe motivací pro adoraci nějakého modelu jeho nižší cenovka, stala se někde v tvé garážové výchově systémová chyba. Potřebuješ restart. Nutně.
Přitom je to tak jednoduché. Kolem tří čtyř stovek se láme (sub)kompaktní lowend v (sub)kompaktní mainstream. Kompaktní prémie jede někde kolem šesti set a výše. Ve střední jedeš buď mainstream za cca 600 a výš nebo prémii za 800 a výš. Nebo jedeš vyšší střední od miliónu. Jistě, v prémii. Toto je těžiště nákupů aut u drtivé většiny populace, jezdící nová auta. Tak si nestahuj slipy, brod je daleko. Hodně daleko. Tedy, jestli se chceš jednou pěkně povozit.
říkej tomu klidně malé auto, ale když se dozadu vejdou 3 průměrné osoby v pohodě vedle sebe a do typického auta nižší střední - Octavie - se sotva vejdou dva, tak tomu prostě nemůžu říkat malé auto :-)
platí jen pro ceny, u kterých je hvězdička. Jinak nevím jak Thalia, ale já nedávno zjišťoval financování (3-4roky) na Fluence a tam mi to pro všechny případy akontace připadalo velmi výhodné
Copak pod tím seznamem na www.mesicrenault.cz dělá ta poznámka "* Ceny a nabídka platí při financování Renault Finance."? 8-s
Nabídky s tímhle textem mi chodí do schránky pravidelně a rovnou je vyhazuju, vola ze sebe dělat nenechám. Obzvlášť špeky jako Thalie se 70.000 slevou na úvěr (přeplatíte 150.000) stojí za to.
Mě ani ne, protože se v Cliu Grandtour cítím oprotí Méganu líp. Taky jsem vybíral z téhle dvojice, ale Mégane je uvnitř nakonec docela klaustrofobní, ač je vnitřně větší. Ta malá boční okna ovšem kazí všechen dojem. Ale to není jen Mégane, i většina dnešní jiné produkce je podobná.
Jak jste na to přišel, že pod cenou neprodá Renault ani ťuk?? Vlastní názor? Vím-li, fluence u taxikářů zdárně poráží střední třídu, viď Alberte, a megán také nemá špatnou cenu, uvážíme-li, jeho motor 1,2 TCe. Thalia je svým způsobem evergreen a o Dacii ani nehovořím,
Tak ono původní Kangoo je taky řádný prcek, mělo jen lehce přes čtyři metry. Až současné narostlo více do délky i šířky. Tedy víceméně stále malé auto. Logan samozřejmě JE větší, než Thálka, ale zase ne výrazně, jako třeba z Punta vycházející Linea (4,4 metru).
Ten, kdo to má v hlavě srovnané si hlavně zjistí cenu za kterou se prodává většina produkce a nebude si kupovat to, co je drahé jen u nás a venku je to ještě levnější než to hodně levné u nás. Ale to je na tebe asi už moc složité.
já bych neřešil ani tak rozvor jako platformu - většina "papírových honičů" si myslí, že Logan je převlečená Thalie - problém ale je, že Thalia je sedan od Clia a Logan stojí na B0 - původně pro Renault Kangoo. Ono když se koukneš na ty auta vedle sebe, tak Logan je větší ve všech směrech. Ve všech možných statistikách je Logan uváděn v nižší střední. Nicméně mýlit se můžu :-)
Nie že "papierový honič". Ako inak chceš definovať veľkostnú kategóriu auta ak nie..hm, no neviem, veľkosťou? :-O
Definuj mi tvoje chápanie pojmu "celkové usporiadanie auta", pretože ani za boha nemôžem prísť na to, ako to myslíš. Že je logan sedan? Rovnako ako thalia? Rovnako ako BMW 7?
Logan je rozmerovo jasná nižšia stredná. Že ostatné parametre, ktoré sa európanovi s kompaktným segmentom spájajú (ako kvalita spracovania, ponuka motorizácií a príplatkovej výbavy) nespĺňa nie je predmetom diskusie.
Na ilustráciu prikladám nameraný pozdĺžny priestor na zadných sedadlách. K porovnaniu poslúži prototyp c segmentu v európe- vw golf:
pokud bude rencek zavirat fabriky v zahranici a drzet zuby nehty vyrobu ve Francii, tak nepredstavuje pro Hyu/Kia ani papirovou konkurenci. Nasi lidi vyrobi za ctvrtinu penez co frantici a mozna jeste v lepsi kvalite...
V Evrope je momentalne nejbrutalnejsi nadvyroba aut za poslednich 20 let a ty mas strach, ze v by v lednu neprisli temer vsichni vyrobci s akcemi "jiz od" ?
Vzdyt s tim prichazeji kazdy rok a letos ocekavam naprosty cenovy masakr.
Oni totiz ani neprodaji ani vsechny ty Megany letosniho modeloveho roku ani za tech 210 tisic KC - to je muj nazor.
A slevneni modelu cekam i u Forda, Fiatu, Peugeotu, Citroenu, Opelu a dalsich potapejicich se znacek. Naopak necekam velke slevy u Dacii, Kia a Hyundai, ktere zasadily cenam aut na evropskem trhu nejvetsi uder a taky necekam slevy u VW group jejichz prodeje dlouhodobe spise rostou...
Ceny taky budou drzet premiovky, mozna BMW by mohlo drobatko slevnit, ale spise jen nahodi za stejne penize trosku lepsi vybavy... Jsem zvedavy, na kolik jsem se spletl :-)
Nemyslím si, teď jde hlavně o to, aby se vyprázdnily sklady. Předpokládám, že Renault nechce vyrábět pod cenou, na sklady taky ne, a tak raději nechá svoji pracovní sílu, která se vyrábí pro EU, odpočívat.
Achjo, další papírový honič :-(
Rozvor je k ničemu, když celkové uspořádání je prostě malé auto. Velikostně je Logan blízký Thalii, která je jednoznačně sedan z malého auta (Clio). Stejně tak Honda City, ač dlouhá, je sedan od Jazzu, podobnou strategii měla i Škoda s Fabií a Fiat s Lineou (Punto). To, že jsou někde zadní kola o kousek dál či blíže, ještě nic ne9li tomu Logan MCV kombi střední třídy, protože má rozvor 2,7 metru?
u peugeotu a citroenu nestoji otazka" jestli by mely zkrachovat", ale spise "kdy zkrachuji."
A duvod proc by mely zkrachovat je jasny... pokud ma EU jako celek jeste par let fungovat, je treba nalit si konecne cisteho vina, zastavit ekofasisticke besneni a zastavit zvracene udrzovani ztratovych podniku v nekonecne agonii. Za penize, ktere stat ukradne tem uspesnym a zisk produkujicim.
Megane je ok, v neGeneration a ideálně v kombi. Před pár dny jsem však zběžně viděl nové Clio. A jsem zklamaný. Naživo to prostě nefunguje tak jak má, neměl jsem čas ho prohlížet, takže nechci dělat unáhlené soudy, ale na to, že byl v té červené metalíze, ve které mu to na fotkách docela sluší, tak dojem tedy moc neudělalo.
Nové motorizace, převodovky to možná jo, ale nápravy, technika, podvozková platforma je z MII. Koukal jsem na to v dialogysu. Renault to dělá hodně často (viz. Clio IV, Laguna III..)
Logan není nižší střední (segment C). Nikdy ani nebyl a ani nebude. Sice je možná dlouhý, ale ostatními parametry vychází z malého vozu (segment B). Ostatně, hatchback od Loganu je Sandero, což je malý vůz jako vyšitý.
Na vývoji se dá docela ušetřit. Celkový Megane III (nutno rozlišovat Megane a Megane generarion, to jsou dva různé vozy) mají shodnou techniku jako Megane II. Samo, že náklady na vývoj jsou i tak vysoké, ale v porovnání s tím, že by se vše vyvíjelo od znova to je velký rozdíl.
Kdesi som cital taku studiu (ale to bolo uz dost davno) ze materialy a vyroba auta stoja okolo 30-45% ceny. Potom platy, marketing, preprava a konecna marza...
Až pri super výpredajových akciách sa človek zamyslí, koľko vlastne stojí automobilku výroba takého auta. Keď jedno z najlacnejších áut nižšej strednej triedy zlacnie na drzovku o 70 000 tisíc a ešte sa to každému oplatí ;-)
Nasaď Renaulte nový ksicht a prodávej to níž než korejci a budou v rejži. Všechno by bylo fajň, ale HK se dělá u nás a na Slovensku, takže vlastně ať to tak není.
Taky jsem se díval minulý týden, a nejlepší pecky jsou už fuč, to je jasný, ale stejně bych si tam dokázal vybrat. Hlavně když si vzpomenu, za kolik jsem kupoval Megoše v sociálním základu v roce 2005 a co bych za to mohl mít teď :*):-)
No, mě přijde, že ta nabídka je už slušně vyzobaná:D Moc Megánú jim tam už nezbylo >:D Jinak určitě zajímavá nabídka, kdybych chtěl nový auto v téhle cenové relaci.. :yes:
Re: Nič okrem Meganu by sa teraz nemalo predávať, či?
Ale hybaj. V nizsej strednej sa mesacne predaju v CR radovo tisice aut. V ramci tejto akcie bolo na trh ponuknutych len okolo 30-40 aut Megane generation o ktorych je clanok. Su sice zlacnene aj dalsie verzie Megane, ale tam uz tie zlavy nie su tak neodolatelne ako pri generation a zlavy ma aj konkurencia.
Renault mozno na jeden mesiac vyskoci v rebrickoch predaja o 1 az 2 miesta vyssie a to je cele.
Ak by platilo, že ľudí pri kúpe auta zaujíma hlavne cena, tak by sa v nižšej strednej triede teraz predaje mali zastaviť. Samozrejme okrem Megana. :-) Uvidíme...