Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: ADAC: Tempo 30 snižuje bezpečnost a kazí ovzduší

V Německu se stále živě diskutuje o snížení povolené rychlosti ve městech z 50 na 30 km/h.
Zpět na článek
19. 11. 2012 13:12
19. 11. 2012 13:15
19. 11. 2012 13:54
19. 11. 2012 18:20
20. 11. 2012 10:48
19. 11. 2012 15:35
19. 11. 2012 16:30
20. 11. 2012 08:49
20. 11. 2012 10:27
19. 11. 2012 13:12
fakt ????
no nekecej,ja bych jim to rekl taky ajeste bych za to nic nechtel >:D tohle jsou vyzkumy uplne k nicemu,kazdy rozumny clovek to vi,akorat to stoji penize,muzou je rovnou splachovat do * a vyjde to nastejno....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - w3s
19. 11. 2012 13:15
DE
Už jim opravdu hrabe
Rozbalit vlákno
4
19. 11. 2012 13:54
Re: DE
:-)
ted jde jen o to, jestli zdejsi redaktori jsou takovi zoufalci, ze to povazuji za relevantni zpravu hodnou zverejneni , anebo fakt uz nemaji o cem psat.

Posledni dobou to jsou same perfektni temata.. downsizovany moturecek v kufru na letisti, trosicku vic odhalena octavka, koncept elektromobiul od seatu, hybrid, elektromobil, revolucni hybrid, zase hybrid, super elektromobil, supersuper elektromobil, supersupersupersport elektromobil, supersupersupersupersupersport ultra elektromobil, dokonce ujede i 40km a dobije se uz za dva tydnyz bezne zasuvky a stoji jen 200 milionu Kc, bude limitovany na 6 kusu ...

Skoro mi to prijde, ze za kazdej podobnej clanek berou nejaky pausal z dotaci EU, jinak to ani neni mozny...
Avatar - Blue Sun
19. 11. 2012 18:20
Re: DE
Tobě to elektro hodně straší v palici, koukám... Najdi si babu, bude ti líp.
20. 11. 2012 10:48
Re: DE
tak v tomhle s npc souhlasim, pocet clanku o elektromobilech presahuje asi stonasobne pocet prodanych kusu.
U nas, ale i celosvetove.
Neni postaveny ani jeden komercne pouzitelny elektromobil (= masive pouzitelny, prodejny bez dotaci a konkurenceschopny proti benzinu a dieselu) a je jen jeden celosvetove komercne pouzitelny hybrid.
Na ten pocet spamu po vsech autowebech myslim DOST VELKY NEPOMER.
19. 11. 2012 15:35
Re: DE
Asi jim chybí rakušák ve vedení >:-[] >:D .
19. 11. 2012 13:34
Zpomalit, uklidnit, umřít.
Takže v rámci celku, navrhuji kolem Prahe závory popř. okopy, či příkopy. Vytvořit dotace pro rezidenty na šrotaci aut 50-300 tis za kus a rozdat bicykly zdarma, no a je to. Takovejch keců kolem. Žádný dávkování po troškách, hned bych tomu dal plnej céres. No a z Prahe udělat takovej malej BIO-TOP, vědci by z dáli sledovali, analyzovali, děti z moravy by jezdily na exkurze, vítejte v PRHANOI. Nebo vlastně NE, už to není in, líbí se mě jak dotace vylepšují naše životy a dělají z nás schizofreniky.
Rozbalit vlákno
3
19. 11. 2012 13:55
Re: Zpomalit, uklidnit, umřít.
v Londyne uz se tomuto idelau dost priblizili :-) V Praze to je jen otazka casu.
Avatar - cerrbion
19. 11. 2012 14:07
Re: Zpomalit, uklidnit, umřít.
souhlas, celkově se mi nelíbí čeho jsem se dožil, nejen v automobilismu, zlatý 90tý.. A bude hůř - doporučuji shlédnout film Demolition Man, taková společnost nás přesně čeká. Buď dobrý, Johne Spartane!
Avatar - matii
19. 11. 2012 21:13
Re: Zpomalit, uklidnit, umřít.
:yes: :yes: :yes:
19. 11. 2012 15:43
Kraviny po Germánsku
To by znamenalo že bych ústavične porušoval pravidla...Na kole >:D .Ne jak tak pozoruji co vymýšlejí za blbosti v Německu, tak si zatím říkám že je štěstí že ten praotec Čech nás tam nezatáhl.Ve městech témeř bude rychlejší chodec, ale na dálnici mohou jezdit jak největší kaliči.A to není jenom tohle to je podpora přiživníků v EU, rušení jádra a jiné věci co tak různě čtu.
V Praze ať si dělají co chtějí, ty se vždycky chtějí být světoví ač mají holou pr*el a nehledě na ostatní.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Blue Sun
19. 11. 2012 18:21
Re: Kraviny po Germánsku
Co na kole, tam to každý čeká... ale představ si, že porušíš zákon na kolečkových bruslích, třeba :-)
19. 11. 2012 20:56
Re: Kraviny po Germánsku
Jo, jo, také jsem si říkal. 30 je limit dobrý leda tak pro chodce. Tedy pokud nejsi sprinter a nedobíháš třeba tramvaj. (Rychlostní rekord člověka je myslím cca 45 km/h, byť krátkodobě.)
Avatar - Blue Sun
19. 11. 2012 21:46
Re: Kraviny po Germánsku
Tak Bolt má na stovce kolem 37-38 km/h, běžný smrtelník třicítku vůbec nepřekoná... ale je to paskvil.
19. 11. 2012 22:03
Re: Kraviny po Germánsku
Špičku má právě kolem 44, v ještě kratším časovém úseku možná ještě víc. Vím, že rekord je (nebo byl, nevím) cca 44,88. Nevím, komu ho naměřili. Na rozumnější vzdálenost to je těch cca 37. Nevím, kolik procent populace by zvládlo 30 překonat, ale podle mne to bude dost lidí v absolutních číslech. Stačí si vzpomenout na časy, které jsme běhali na škole. 30 km/h odpovídá stovce za 12 vteřin a 60 za 7,2.
Avatar - Blue Sun
20. 11. 2012 09:08
Re: Kraviny po Germánsku
No... u nás na škole moc lidí stovku pod dvanáct nedalo a dneska je to ještě slabší. Většina dospělých jsou spíš pomalejší lidi, protože časem zleniví a rychlost se s věkem ztrácí ve prospěch vytrvalosti. Vím sám, protože o desetinku zrychlení na inline dvoustovce bojuju příšerným způsobem, ale zrychlit o dvě minuty na 21 kilometrů je jednodušší. A o vzdálenostech ani nemluvím, tam jsou rozdíly úplně někde jinde.
20. 11. 2012 11:10
Re: Kraviny po Germánsku
To je ovšem průměr na 100 nebo 60 m. Pár kroků trvá, než na maximální rychlost dosáhneš, takže bych řekl, že 30 km/h vyvine i člověk dávající 100 za 13,5 :-) jinak v těch městech to až takový nesmysl není, ale nejde to aplikovat plošně všude bez jakýchkoliv jiných opatření. Ve hře je prostorová náročnost auta jedoucího určitou rychlostí. Při 50 ujedeš za vteřinu víc, potřebuješ tedy víc místa. Při 30 o něco míň a to je ve městech na komunikacích s vyčerpanou kapacitou klíčová věc. Nebo si snad někdo myslí, že jízda střídavě pade a stání je rychlejší než třicítka s omezenou délkou stání?
20. 11. 2012 13:40
Re: Kraviny po Germánsku
nejlepsi propustnost bude, az vsichni pojedou plynule 0km/h.... pak totiz dojde poprve v historii motorismu k dokonale plynulosti dopravy a bude konecne mozne vypnout vsechny spalovaci motory a dojit vsude pesky, na kole, pripadne na elektrickych kolobezkach a ekofasos konecne zvitezi nad lzi a nenavisti :-)
20. 11. 2012 13:50
Re: Kraviny po Germánsku
Máš snad něco proti ježdění na kole a chození pěšky? :-)
21. 11. 2012 01:15
Re: Kraviny po Germánsku
Vím. Stačí se přiblížit a pravděpodobně v nějakém bodě 30 překročíš.

Vím, že optimální rychlost je spočítaná (= taková, při které má komunikace maximální kapacitu; kromě nulové, samozřejmě ;-) ). S rostoucí rychlostí rychleji opustíš prostor, ale také potřebuješ větší odstup. Mám takový pocit, že to optimum bylo kolem 70 km/h, ale to střílím od boku, je to hodně dlouho, co jsem se o to zajímal.

Osobně 30 pro auta považuji za blbost. To je rychlost, kterou v některých autech jezdím na jedničku. Většina to dává na dvojku, ale i tak to není nic ideálního. Když už by někdo chtěl zpomalovat, tak spíš 40. Pokud to s 30 myslí vážně, tak ať do aut začnou montovat motory z mixérů, protože nemá smysl jezdit 30 a tahat s sebou motor, který zvládne 200+.

V konečném důsledku tenhle limit nebudu dodržovat ani na kole. Tím spíš je to pro mne blbost pro auta. Jsou úseky, kde jezdím 30, a i mámě tahle rychlost připadá neskutečně ubíjející a to nemá ráda rychlou jízdu. Akorát bude mnohem těžší udržet pozornost na řízení. Pomalu to jde k tomu, že se radši zastřelím, než jet autem. Lepší, než se unudit k smrti. Mozek vyžaduje práci. 30 mezi domy mi nevadí, stejně tam bývá přednost zprava, lidi parkují do křižovatky a není do nich vůbec vidět, takže o moc rychleji stejně jet nemůžeš.

PS: Možná jsem napsal nějakou kravinu, začínám u toho spát. :-)
21. 11. 2012 07:40
Re: Kraviny po Germánsku
Záleží, jak se k problematice třicítky přistoupí. Určitě není rozumné ji zavádět plošně ve všech ulicích zástavby a po celou dobu dne (o tom snad neuvažují ani v tom německu, ale co by to byla za bulvární zpráva, kdyby některé informace nevynechali). Jenomže co je v ranní špičce lepší? Sunout se plynule 30, občas zastavit nebo se neustále rozjíždět na ani ne 30, pořád zastavovat, pak se rozjet na šede, pak zastavit, poskakovat desítkou.. Za sebe říkám, že to první.

K auto samotnému. Snad všechny tohle dají suše na dvojec a je lepší se zeptat, co je pro auto menší zlo, jet třicítkou plynule na dvojce nebo se immerwäre rozjíždět na jedničku, brzdit, rozjíždět, brzdit? Já bych byl čověče docela zvědavej, jak by tohle opatření vypadalo v reálu. Zkoušel jsem si dokonce nasimulovat konkrétní komunikaci včetně křižovatek v Aimsunu a třicítka se jevila opravdu velice výhodná. Je to rychlost, při které nemusíš brzdit do zatáček, psychologicky je mnohem výhodnější pro levé odbočování.. všechno co narušuje plynulost dopravního proudu bylo pryč, a to jde.
21. 11. 2012 10:45
Re: Kraviny po Germánsku
Souhlasím s plynulostí. To je základ. Ale tu ti pevný limit nezajistí. Jsme v 21. století, takže bych čekal, že řešení budou hledat v inteligentních systémech řízení provozu, proměnlivých značkách atp. Pokud se jede plynule a rychleji to nemá smysl (stejně bys rychleji nedorazil, jen bys to někde prostál), tak proti tomu nic nemám. I tak, 30 je pro mne málo. Nakonec, roky mluvím o tom, že si pořídím něco městského, tak by mne to k tomu nakonec snad i dohnalo.

Takhle to řeknu. Kdyby jezdily jen elektromobily (kvůli lokálním emisím, nikoho nebaví dýchat saze), tak se vykašlu na auto a budu jezdit jen na kole. Jezdím na kole rád, jen ve městech jako Praha se kolu vyhýbám, protože cyklistům moc nepřeje. A teď jsem dorazil do bodu, kdy nevím, jestli 30 ano, nebo ne. :-) Motorista říká ne, cyklista křičí ano. >:D
21. 11. 2012 11:33
Re: Kraviny po Germánsku
Ještě poopravím svůj předešlý příspěvek. Napsal jsem, že auta při 30 nemusí brzdit do zatáček (což zní opravdu blbě, příště to po napsání radši přečtu >:D ), myslel jsem tím, že nemusí brzdit při pravém odbočování. Při simulované třicítce jela nekonečná kolona vozidel pořád plynule aji když každé druhé auto odbočilo doprava, při padesátce se po přibrždění a pravém odbočení kolona zcela zastavila, pak rozjela, po dalším odbočení zase zastavila...

Já na kole jezdím do města pořád, sic je to jenom Brno a má to spoustu výhod (mimo inhalování sazí :-) ), stojící kolonu klíďo předjedu, na semafor se postavím úplně dopředu, jedu zkratkami, necestami a nemyslím si, že bych přišel výrazně později, než kdybych jel autem :-) a kolikkrát to je jediný pohyb, co za ten den mám :-|
22. 11. 2012 00:58
Re: Kraviny po Germánsku
Taky jsem jezdil po Brně na kole, ale je to strašně nezdravá zábava, které jsem raději nechal. Po každodenním ježdění moje plíce začaly vypadat jako plíce zasloužilýho kuřáka. Když jedu na kole, vydýchám tak 10x víc svinstva než v autě. A jak víme, pevné částice z dieselů jsou prokazatelně rakovinotvorné...
Nejhorší byly oblaka dýmu z autobusů MHD - při rozjezdech. Ok, jde zadržet dech, než se největší oblak rozptýlí, ale ne na dlouho. Ideální do města asi bude 4takt moped se šlapátky nebo kolo s pomocným motorem do slušnýho počasí (můžou na cyklostezky) a do hnusnýho počasí malé benzínové auto. A až přestanou po městě jezdit diesely, tak i klasické kolo.
22. 11. 2012 07:20
Re: Kraviny po Germánsku
Díváme sa na věc téměř stejně, oblaka černého sladkokyslého dieslového dýmu jsou k vzteku, ale u prostředků mhd to docela beru. Jinak je opravdu velký rozdíl šlapat nahoru ucpaným Úvozem za hybridním Priusem nebo za přetíženým starým Transitem :-) autem ale do města kvůli špatnému luftu jezdit nezačnu, to je přesně to, co by člověk, kterému záleží na tom, co dýchá, neměl udělat :-)
19. 11. 2012 16:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
19. 11. 2012 17:53
Větší zhovadilost...
... než zavést plošnou 30 ve městech jsem asi na silnicích nevidel. Vlastně jo, například Strakonickou směrem ven z města, která začíná 70km/h, po 200m je 80 před mostem inteligence 50, za další cca 1km je 80 a pak radar zas na 50km/h u mostu přes Berounku kvuli omezení hluku >:D :yes: Prostě zvůle pánů dopravních úředníku :no:

Btw 30 v tom Karlíně nikdo nejezdí, jen když potřebuje zaparkovat a hledá volný flek >:D

30km/h po městě je naprostá hloupost, bude víc kolon, víc škodilivin, jelikož každý pojede na zařazenou dvojku. Pozornost řidičů padne na nulu a bude více ťukanců, prostě otrava :no:
Rozbalit vlákno
5
20. 11. 2012 11:16
Re: Větší zhovadilost...
Nemáš docela pravdu. Záleží, jak se k aplikaci třicítky přistupuje. Prostorová náročnost vozu jedoucího nižší rychlostí je podstatně menší, než toho jedoucího rychleji, a to je v zaplněných městech (obzvláště na komunikacích s vyčerpanou kapacitou) důležité. No a pak je taky nutné se zaměřit na osvětu a řidičům vysvětlit, jak fungují dopravní proudy. Stačí totiž pár takových, co si myslí, že jsou chytřejší než dopravní inženýři a že 30 je naprostý nesmysl (a že vás tady v diskusi je) a funkční systém je hned nefunkční.
20. 11. 2012 13:46
Re: Větší zhovadilost...
"Prostorová náročnost vozu jedoucího nižší rychlostí je podstatně menší, než toho jedoucího rychleji"

prostorova narocnost auta je kupodivu konstantni a to v jakekoliv rychlosti, pokud teda neuvazujes teorii relativity s kontrakci delek a dilataci casu pri rychlostech blizicich se rychlosti svetla (299tis km/s a nejake drobne). pak by se totiz prostorova narocnost aut mohla paradoxne snizovat :D
Pri nasich pozemskych rychlostech ta prostorova narocnost bude ponejvice tak do peti metru.

"No a pak je taky nutné se zaměřit na osvětu a řidičům vysvětlit, jak fungují dopravní proudy"

Ano, souhlas. Zajdi na VC Formule 1 a vysvetli tem idiotum zavodnim jezdcum, ze kdyz pojedou vsichni 30km/h, tak ze v konecnem dusledku zajedou tech cca 60kol rychleji, nez kdyz se budou kazdou chvili predjizdet, blokovat, vybrzdovat a vubec si delat co nejvic naschvalu v rychlostech hrube pres 250km/h >:D >:D >:D >:D >:D >:D

protoze z hlediska dopravnich proudu je samozrejme nejlepsi 30km/h >:D
20. 11. 2012 14:00
Re: Větší zhovadilost...
Promiň, má to být prostorová náročnost jedoucího auta. No a vidím, že o problematice víš...pramálo. Co má navíc společného závodění na okruhu s běžnou dopravou? Ale zpět k té prostorové náročnosti, kterou nechápeš. Spočítej si, kolik auto ujede za 2 vteřiny při 30, 50 a 130 + připočti délku auta, abys to lépe viděl (2 sekundy uvažujme jako bezpečnostní rozestup, ale klidně můžeme použít aji 1,5 vteřiny) a přesně to je ten prostor, který jedoucí auto vyžaduje. No a k propustnosti, postav se na na nějaké místo u kapacitně plně vytížené komunikaci a začni počítat. Zjistíš, že při dodržovaném bezp. rozestupu projede tímto místem úplně stejné množství aut jak při 30 km/h, tak při 130 km/h. Jenomže při 130 km/h na to potřebuješ podstatně víc místa, které v přeplněném intravilánu nemáš. Tak se přestaň ztrapňovat ve věcech, kterým očividně nerozumíš. Ono zvýšení rychlosti ve městech na 80 opravdu není řešení.
20. 11. 2012 14:46
Re: Větší zhovadilost...
Umprimne si myslim, ze si nepochopil o co jde. Predpokladam, ze nejezdis po Praze denodenně? Pokud by to tak bylo, plosnou 30 ve meste neobhajujes. Nemam nic proti 30 pred skolami nebo v obytné zone, ale naprosto me vytaci tak kde nema co delat. Popravde i 50 na vypadovkach z Prahy je nesmysl :no:

Pokud bude u skol a obytnych zon 30, na normalnich prujezdnych silnicích 50 a na vypadovkach a dvouproudych silnicich 70-100, nemam problem. Plosna 30 ve meste je proste dalsi sikana ridicu :no:
20. 11. 2012 15:02
Re: Větší zhovadilost...
Koukni na můj příspěvek 11:10 o vlákno výš, třicítku plošně neobhajuju, takové opatření opravdu smysl spíš nemá. No a po Praze, díky bohu, jezdit denně nemusím, stačí, když tam zavítám párkrát ročně. Ke zvýšené rychlosti na výpadovkách... Proč ne, ale jak kde. Tak jako já nejezdím denně po Praze, tys asi nezakusil, co to je bydlet u takové výpadovky, kde jezdí auta 80 :-) A k poslední větě. Cítíš se jako řidič šikanován? Čím?
20. 11. 2012 08:49
rychlost
Já navrhuji,že auta sed budou muset nechávat odstavená před městy,ale bude se platit za možnost jít pěšky na stanici MHD
Rozbalit vlákno
1
20. 11. 2012 10:27
Re: rychlost
Jj odstavna prkoviste budou raj pro zlodeje ;-) btw tohle nemuzes udelat rezidentum, jen venkovanum a turistum :-)
20. 11. 2012 10:26
ADAC PODPORUJE T30! Četl někdo ten článek?
Redakce: takto vycucat z článku jen to, co se Vám líbí a mlčet o tom, že ADAC v článku JASNĚ podporuje zóny 30 v rezidenčních oblastech, je dost hnusné.
Věty otáčíte a používáte tak, jak se Vám líbí a vytržené z kontextu.
Chtěl bych se tedy zeptat:
1. Píšete: "Na hlavních tazích procházejících městy se podle německého autoklubu budou tvořit kolony. No a hustší provoz pochopitelně zvýší riziko pro další a mnohem zranitelnější účastníky silničního provozu, konkrétně chodce a cyklisty."
Původní článek ale hovoří o nebezpečí pro chodce a cyklisty MIMO hlavní tahy.
Mehr Verkehr IN WOHNGEBIETEN bedeutet größere Gefahr für Fußgänger und Radfahrer.
Proč jste tedy z věty vyškrtli slova IN WOHNGEBIETEN?

2. Proč jste nezmínili mimo jiné následující věty:
Der ADAC lehnt eine solch starre Regelung strikt ab und fordert stattdessen für Wohnstraßen einen effizienteren Einsatz von Tempo-30-Zonen
Die Autofahrer akzeptieren die heutigen Tempo-30-Zonen in Wohngebieten als sinnvoll.
In Wohngebieten ist Tempo 30 dort sinnvoll, wo ein "Zonenbewusstsein" entstehen kann und der Straßencharakter eine langsame Fahrweise unterstützt

Proč ignorujete to, že ADAC podporuje T30 v obytných oblastech? Proč ignorujete to, že podle ADAC nemečtí řidiči akceptují T30 v rezidenčních čtvrtí jako smysluplné?
Rozbalit vlákno
7
20. 11. 2012 10:52
Re: ADAC PODPORUJE T30! Četl někdo ten článek?
asi to neumel prelozit google translator... tipuju :-)
a za tento prispevek :yes:
20. 11. 2012 11:18
Re: ADAC PODPORUJE T30! Četl někdo ten článek?
Takhle funguje novinařina. Jinak :yes:
Avatar - cerrbion
20. 11. 2012 11:29
Re: ADAC PODPORUJE T30! Četl někdo ten článek?
Helmut akzeptiert alles Kommandant befiehlt !
Avatar - Blue Sun
20. 11. 2012 13:22
Re: ADAC PODPORUJE T30! Četl někdo ten článek?
No... a vy snad v obytné oblasti jezdíte rychleji? Já si to tedy mezi všemi zaparkovanými auty nedovolím, protože to zkrátka nejde. Prostoru je dost často tak akorát na projetí. Riziko, že odněkud vyběhne dítě nebo nečumící tupec je blízké jistotě. A dále a dále... asi není nutno pokračovat.
20. 11. 2012 13:58
Re: ADAC PODPORUJE T30! Četl někdo ten článek?
a potrebujes na to plosny zakaz ? a pokud ho nepotrebujes, tak proc ho davat ?
protoze argument "i kdyby to melo zachranit jedine dite" ?
a to vcetne situace, ze je doba dovolenych, mesta jsou poloprazdne, jsou dve hodiny po pulnoci a nekdo si dovoli jet uvnitr zony po rovne prehledne silnici 50, nedejboze 60 ?
co je asi tak pravdepodobnejsi, narazit ve meste na rovne prehledne ceste v sobotu ve dve rano na dite motajici se uprostred cesty anebo na policajta s trojnozkou, ktery nebude mit nic jineho na praci, nez sbirat ridicaky za prekroceni rychlosti o 30km/h v obci....
22. 11. 2012 01:09
Re: ADAC PODPORUJE T30! Četl někdo ten článek?
Přesně tak. Úplně se zapomíná na mozek. Potom chytráci v dešti vyletí z ostré zatáčky a ještě se diví, jak se to mohlo stát, ldyž je tam povolených 90 km/h a oni rychlost nepřekročili. Líp to asi řeší v USA - na silnicích je napsané SLOW tam kde je nějaké potenciálně nebezpečné místo a doporučuje se zpomalit. Nezpomalíš a něco provedeš - následky si neseš sám.
Btw. prostorová náročnost auta v koloně jedoucí 30 km/h o tolik neklesá oproti 50 km/h. Zastánci 30 km/h si myslí, že auta budou blíž a pořád to bude bezpečné. Jenže při tak nízké rychlosti a malé vzdálenosti už rozdíl vzdálenosti nebude tak dobře podvědomě vnímatelný, protože se vzdálenost skoro nebude měnit ani když auto před námi zpomalí. Ťukanců teda bude o dost víc.
20. 11. 2012 16:02
Re: ADAC PODPORUJE T30! Četl někdo ten článek?
:yes: :yes: :yes:

Krásně jsi ukázal, jak jde překroutit smysl článku. Jak snadno lze bulvarizovat.