Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: ADAC: Německá parkoviště jsou úzká, tmavá a drahá

Odborníci z německého autoklubu ADAC se zaměřili na německé parkovací domy. A ty nedopadly nijak slavně.
Zpět na článek
21. 11. 2012 10:20
21. 11. 2012 10:40
21. 11. 2012 10:48
21. 11. 2012 11:22
21. 11. 2012 16:57
21. 11. 2012 16:53
22. 11. 2012 00:04
21. 11. 2012 10:20
Nebo
ADAC: Lidé neumí řídit, jsou bezohlední, a vozy jsou zbytečně větší a větší.
Rozbalit vlákno
0
21. 11. 2012 10:21
jen počkejte
jak dopadnou naše parkovišťátka >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Papír1
21. 11. 2012 10:21
šířka parkování
Malá šířka parkovacího místa je velký problém taky v ČR. Je to jednoduché, čím měnší šířka tím více parkovacích míst, tím menší náklady. Např. u bytového domu se mnepočítá parkování na byt, ale na podlahovou plochu. Takže u 1+1 je to 0,5 parkovacího místa u 3+1 a 4+1 ( do 100m2) je to 1místo .
Rozbalit vlákno
1
Avatar - EauRouge
21. 11. 2012 12:56
Re: šířka parkování
Ano, tohle je docela divočina. Hlavně u velkých bytových projektů, kde se hraje o každý centimetr. Naštestí občas dostanou investoři rozum. Například v našem domě připadá na každý byt automaticky jedno místo, které je navíc 2,6 metru široké a s trochou snahy by se do něj vešly třeba dvě fabie za sebe. Ale to je nejspíš jen záblesk rozumu v moři normové kalkulace-
Avatar - dr.biker
21. 11. 2012 10:36
Velikost parkovacích ploch
I u nás jsou parkoviště docela malá. Jejich minimální velikost je daná normou, která se sice průběžně aktualizuje, ale vychází z původní československé normy z roku 1987! A to je ten problém, protože střední až velké auto definovala norma maximálním rozměrem 1,8 x 5 m a na tuto velikost se navrhují parkovací kolmá stání šířky 2,4 m a délky 5,3 m i dnes. Dnešní auta jsou o dost větší hlavně na šířku, než ta před 25 lety, takže někteří řidiči mají problém zaparkovat se svým velkým SUV do volného parkovacího místa a další problém je, jak se dostat z auta, aby si neodřel dveře o vedle zaparkované auto.
Projektanti by sice mohli navrhnout větší parkovací stání, ale to by jim neprošlo, protože větší pozemek nebo vyšší budova stoj víc peněz a to žádný investor nezaplatí. Takže se to asi v budoucnu nezlepší a kdo má problém s parkováním, ať si pořídí místo Superba Citigo. >:D
Rozbalit vlákno
7
Avatar - EauRouge
21. 11. 2012 12:45
Re: Velikost parkovacích ploch
Současná norma předepisuje kolmé parkovací místo na 2,5 x 5,0 metru a nejmenší volná výška je 2,2 metru s tím, že na rampě minimálně 2,3 metru. Plus musí být před parkovacím místem minimálně 6 metrů široká komunikace, aby se dalo zajet a vyjet. Tyhle rozměry jsou už docela rozumný pokud máte relativně normálně velké auto( norma ho popisuje myslím jako cca 1700 x 4700 mm, ale nejsem si jistý). Ale máte pravdu, že problém je s tím netrefit cizí dveře pokud je máte dlouhé, proto se snažím parkovat u zdi nebo na kraji parkoviště abych vyloučil možnost idiota aspoň z jedné strany.
Avatar - dr.biker
21. 11. 2012 14:08
Re: Velikost parkovacích ploch
Máte pravdu, současná norma předepisuje minimální kolmé parkovací místo na 2,5 x 5 m, hodnoty co jsem já napsal, totiž platí pro kolmé parkovací místo v hromadných garážích pro osobní automobily skupiny O2, o kterých je řeč v článku.
Šířka toho auta se mi nějak nezdá, ve staré normě byla 1,8 m, že by ji novější vydání snížilo, to se mi fakt nezdá, když docela úzká Octavia měří bez zrcátek 1769 mm a třeba takové běžně vídané BMW 5 měří 1,86 x 4,9 m. Ale i těch 2,5 m je málo, u zmíněného BMW Vám pak zůstane 30 cm volný prostor na každé straně k otevření a vystoupení, což není moc při dnešních tloušťkách dveří…
Nejlepší je parkovat u sloupu, sice se tam hůř zajíždí, ale je tam dostatečný prostor pro vystupování a nastupování díky nutnému rozšíření parkovacího místa.
Avatar - EauRouge
21. 11. 2012 19:23
Re: Velikost parkovacích ploch
Ano, máte pravdu. V hlavě jsem měl O1. Ono taky není nikde řečeno, že normy jsou aktuální a rozumné, že. Na běžné auto O2 je opravdu 1,7 málo, ale myslím, že tyhle rozměry zhruba platí pro O1, protože ty mají v normě délku, tuším, 4,25. Tím pádem normová O2 je zhruba 1,8 - 1,85 x 5m, což by bylo relativně současné.
Jasně, 2,5 není zrovna komfortní rozměr pokud máte 5er, ale oproti těm německým (sám jsem měl jednu horkou chvíli v Brémách) je to relativně normální. I když jsou české normy dost často spíš k vzteku, tak parkování máme myslím vyřešené poměrně dobře - zatím se mi nestalo, že bych nezaparkoval nebo nevyjel.
Jak řikáte, u sloupů získáte dalších zhruba 30 cm, což je příjemné. Navíc když jedete bez spolujezdce, tak to můžete dát ke zdi a taky si ušetřit trochu místa an svojí straně - toto praktikuji celkem často, kvůli dloouhým a tlustým dveřím.
22. 11. 2012 00:35
Re: Velikost parkovacích ploch
No zustaneti 60 a 60 cm na vystup z auta - 30 a 30 by to bylo kdybys parkoval mezi zdi..
Avatar - EauRouge
22. 11. 2012 15:33
Re: Velikost parkovacích ploch
Nevím jestli si rozumíme, Když mám auto 1,8m široké, tak když zaparkuji doprostřed běžného místa 2,4m, tak mi zbyde na každé straně 30cm k čáře, nebo k autu co zaparkovalo na čáru. Když dám auto do místa vedle sloupu, tak získám na jedné straně DALŠÍCH zhruba 30 cm odpovídající šírce sloupu. A pokud jedu sám a nepotřebuju otevřít jedny dveře, tak můžu auto přirazit ke zdi a tím pádem získám dalších, dejme tomu 20 cm (ne 30 protože nechci auto opřít o zeď) u dveří řidiče k stavajícím 30ti cm.
Doufám, že neodpovídám na něco na co jste se neptal >:D
22. 11. 2012 16:49
Re: Velikost parkovacích ploch
No jasne v prumeru ti zustane 30 a 30 cm k care, ale to veldjsi auto bude taky v prumeru 30 cm od cary - tzn mezi tvym autem a dalsim autem bude prumerne mezera 60 cm...
Avatar - EauRouge
22. 11. 2012 16:52
Re: Velikost parkovacích ploch
Jasně, v ideální situaci, což se bohužel většinou nestane.
21. 11. 2012 10:40
Nejužší u nás
Nejužší parkovací místo, které jsem u nás zakusil, bylo podzemní stání v hotelu Corinthia. Laboroval jsem tam dobrých deset minut, připadal jsem si jako žáček autoškoly. A to tam pak ještě přijel nějakej Japonec s Multivanem. :-)
Rozbalit vlákno
0
21. 11. 2012 10:40
Mannheim
Tak ja parkujem to moje v Mannheime, D3. Zaujimave je, ze miesta maju rozne sirky. vzdy si treba chytit to vedla stlpa aby medzi vami a tym co parkuje z druhej strany bola aspon sirka toho stlpa :-!
inak suhlas. raz sa mi stalo, ze som musel ist do roboty taxikom. proste som nemohol otvorit dvere :-(
este jedna rada, vacsina parkovisk je viac poschodovych. pri tiefgarage treba ist co najviac dole a pri parkovacom dome, zasa co najvyssie. nejake to miesto sa uz najde. tych par schodov za to stoji
Rozbalit vlákno
1
21. 11. 2012 10:50
Re: Mannheim
že si vybrali zrovna německo, tam sou garáže asi nej v západní evropě, sever nevím, když člověk jede někam na výlet, tak stejně neví kam zajede, většinou hledám dvě volný místa vedle sebe a parkuju na střed >:D
21. 11. 2012 10:48
parkovani
ano parkovaci mista se za par desitek let nezvetsili, ale ono je to bohuzel casto nejen o tom parkovacim miste, ale i o schopnostech nekterych ridicu, a o parkovani ostatnich

docela casto se me stane ze pri parkovani treba v garazich supermarketu vidim nekoho jak se snazi s autem velikosti Fabie zaparkovat a proste to neda a jede hledat dalsi misto kde lidi stoji pro neho lepe, a casto na pro ne "nevhodne" misto pak zaparkuju s o kus vetsi Audi A6 Avant, lidi proste v dnesnich autoskolach neco jako parkovani vubec netrenujou a nevedi ani jak velke je veskutecnosti jejich auto nebo auto co ridi, ano kdys presednu do jineho auta, tak si taky musim zviknout na jine rozmery

dalsim problemem je parkovani nekterych takovich ridicu ikdys maji misto, zaparkuji casto tak, ze neco jako cara urcujici dane parkovaci misto je nezajima
Rozbalit vlákno
0
21. 11. 2012 11:22
Na striedacku
Len taky maly napad,nadalo by sa znackou urcit pri kolmom stati kde ma auto mat predok,parkovalo by sa na strideacku raz predkom pri stene(chodniku.....)potom zadkom tak ze by sa auta parkovali co najblizsie k pravej lajne,vyriesilo by to otvaranie soferovych dveri pri sirsich autach,a nemuseli by sa rozsirovat parkovacie miesta a slo by takto upravit vacsinu parkovisk.Auta by parkovali v takych paroch opacne otocene.Co vy na to??
Rozbalit vlákno
12
21. 11. 2012 11:28
Re: Na striedacku
jestli to dobře chápu, tak jak by potom vystoupil spolujezdec?
21. 11. 2012 11:33
Re: Na striedacku
jj,to je problem ten by proste musel vystupit pred parkovanim,je to kompromis medzi plochou parkovacieho miesta a komfortom nastupovania,vystupovania.Mne sa tiez uz raz stalo ze som nemohol nastupit do auta(mam 195cm a 95kg) a moja stihla kamaradka mi musela vyparkovat auto.Hamba na celu Bratislavu :-(
21. 11. 2012 13:34
Re: Na striedacku
Hamba, že jseš tlustej.
21. 11. 2012 13:53
Re: Na striedacku
No tak diky ze si ma hnet zaradil bez toho aby si ma videl,no ale neviem ci je 95kg na skoro dva metre neako vela,zvlast ked sa snazim sportovat,kedysi som sutazne plaval a hral tenis,teraz uz nie ale aj tak stale hravam hokej,tenis..... a v zime som skori kazdy den na snowboarde,Ale asi mas pravdu ked si ma odhadol stoho ze som napisal ze som RAZ v zivote nemohol nastupit do auta kvoli tomu ze transporter moc do parkovacieho bloku nezapada.
PARDON ZA OT,ALE TIETO OSOBNE UTOKY MIMO TEMU :no: :no:
Avatar - white label
21. 11. 2012 14:48
Re: Na striedacku
195/95 je "tlustej"??? Nejsi náhodou nějaká zakomplexovaná anorektička?
Hanba hlavně tobě za tu tvoji "HaMbu"! :-O :*) >:-[]
21. 11. 2012 14:52
Re: Na striedacku
hambu som napisal aj ja :D,trochu preklik ale uz to bolo okomentovane tak som to nemohol editovat.
Avatar - white label
21. 11. 2012 14:55
Re: Na striedacku
Tys to jen opsal... ;-) >:-[]
I u vás v tom někteří mají evidentně hokej:
[odkaz]
[odkaz]
21. 11. 2012 15:01
Re: Na striedacku
Ja som to napisal prvy,ale ano mame hanbu nie hambu(aspon dufam ;-)) .Ale o to nejde,polozil som tu navrh,myslim ze celkom zaujimavy ako by sa dala lepsie vyuzit parkovacia plocha a niekdo bez toho aby ma v zivote videl alebo so mnou pisal mi napise ze som tlusty :no: :no:
21. 11. 2012 16:57
Re: Na striedacku
Už se mi také stalo, že jsem nemohl nastoupit do auta. A to mám 185 a v té době cca 65 kg. Tak jsem lezl kufrem. Hanba na celé parkoviště. >:-[]
21. 11. 2012 16:53
Re: Na striedacku
Když už chceš maximalizovat využitelnost plochy, kdy je asi největším plýtváním místo nutné pro vystoupení, co takhle postavit automatizované parkoviště, kde zaparkuješ na plošinu, vystoupíš a auto se ti uklidí do útrob? Mimoto ušetříš i na uličkách. Vím, zní to šíleně, ale mohlo by to fungovat. ;-)
22. 11. 2012 00:04
Re: Na striedacku
Bylo to myšleno ironicky, pokud to z toho není jasné. O velkém parkovacím domě v ČR nevím, ale v menším měřítku na to třeba v Praze narazíš (realizuje se tím parkování například u starých budov v centru). Podobný systém používají někdy například automobilky pro uskladnění hotových vozů/ karoserií (napadá mne třeba VW/ Porsche). Nicméně pro majitele SUV to nemusí být řešení. Ne všechny tyhle systémy takové vozy zvládnou.

Edit: Vzpomněl jsem si na jeden. Úplně mi vypadl z hlavy. Česká firma KOMA postavila automatický parkovací dům v Ostravě (když jsem byl na střední, takže tak 6-8 let zpět). Na parkovacích systémech pracují už skoro 10 let, jestli si dobře pamatuji. A určitě jsou i další projekty. Podobná řešení se po světě potulují hodně dlouho.
21. 11. 2012 13:55
Parkoviště OD Chomutovka
Bych chtěl vidět jak by dopadlo parkoviště u Chomutovského OD Chomutovka, barevné šrámy na stěnách vjezdů asi mluví za vše, já s trojkovou Lagunou Grandtour to mám dost na těsno...
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud