Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Volkswagen Eco-Up! míří na český trh, stojí 259.900 Kč

15 komentářů

Avatar - nalimer
nalimer
Neviem ako v Cesku, na Slovensku je verejne dostupnych len par. Ja som urcite vacsim fanusikom auta na CNG, ale bez infrastruktury je to chaby krok.
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Xawier
...a nebo si pořiď domácí plničku a jseš za vodou...
megacruiser
jak už jsem spočítal v jiné diskuzi. Mnohem ekonomičtější je koupit třeba podobně velké Twingo o skoro 100 tisíc levněji a ty ušetřené peníze projezdit v o něco málo dražším provozu. Zůstatková hodnota bude u auta s CNG asi taky menší, protože CNG huntuje motor ještě víc než LPG a je tam mnohem víc věcí, které se časem pokazí.
Tyto přestavby na CNG se vyplatí u velkých aut, která skutečně chlastají, u malých aut se tím akorát zmrví už tak malý kufr a cena přestavby se v provozních nákladech stejně nevrátí.
Avatar - Tomas_2002
Tomas_2002
A proč by se to nevyplatilo ? Podnik nebo soukromník s vlastní plnící stanicí má kilo plynu za 12,- Kč/kg. Proč by se mu nevyplatilo k plynovým dodávkám a třeba Passatům pro managery pořídit pro administrativní pracovníky pár plynových Up!u ?
Avatar - Anonym
Anonym
Protože služebáky i pro ty nejníže postavené administrativní pracovníky jsou auta velikosti Fabie. Zatím jsem neviděl "flotilové" miniauto. Takže zbývají soukromníci (jednotlivci). Při průměrném nájezdu miniaut 5-10 tisíc km ročně mi příplatek 50 tisíc nedává moc velký smysl, zvkláště, když tu plničku za 100 tisíc doma nemá. Už kdyby nabízeli LPG za příplatek 25 tisíc, bylo by to na hraně výhodnosti.
cuoresportivo
Proč CNG/LPG huntují motor, když z plynů je méně úsad, a jsou obecně čistější?
LiksoG
CNG/LPG mají vyšší teplotu hoření. což způsobuje podpalování ventilů a jejich sedel ( proto mají LPG motory se sekvencí dostřik benzínu při běhu na vysoké otáčky - dá se to nastavit, u mě asi od 4000 otáček, dále se u mě navíc nad 5500 motor sám přepne na čistě benzínový provoz ). Dále má plyn horší mazání spalovacího prostoru - kupodivu i benzín trochu maže, čili se rychleji opotřebuje motor. Navíc je hoření plynu méně rovnoměrné, spíš bodové, z čehož zase vzniká vyšší námaha motoru. Plnička plynu stojí tak 150 000 Kč ( pro jedno auto najednou, větší i mnohem víc ), což je pálka, navíc musíte počítat z povinnými každoročními revizemi tohoto zařízení, což bude asi pěkná darda, typuji nejméně 3000 kaček, dále jeho revize - výměna tlakové nádrže - po 10 letech provozu, ani nechci vědět za kolik.
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Pred casem jsem zkoumal ruzne diplomove prace zabyvajici se alternativnimi palivy a z zadne z nich nevyplyvala nejak vyrazne vyssi teplota horeni nebo spalin u LPG nez u BA95, pokud byl system spravne nastaven. Problem muze byt prave u nerovnomerneho horeni LPG a nebo pri chude smesi. Coz je asi nejvetsi problem u prestaveb, protoze to nelze 100% otestovat, pokud se nejedna o fabrickou montaz.
Chuda smes totiz hori pomaleji a za vyssi teploty, takze tim se muze sedlo ventilu nebo talirek vice zahrivat. Ja mam tedy take LPG nastavene jen do 4 tisic otacek, pote uz jedu jen na benzin. Ale u 3L sestivalce se manzelka nad 4t dostane malokdy.
Co se tyce tolik diskutovanych tvrzenych sedel ventilu, nikde jsem nenasel rozdil v materialech. I v tomto clanku se pise o "zesilenych" sedlech a ventilech, takze predpokladam jen vetsi dosedaci plochu sedla a upravu tvaru ventilu pro lepsi odvod tepla.
Avatar - Anonym
Anonym
Ona nemusí být výrazně vyšší, ale když budeš dlouhodobě zatěžovat materiál teplotou o 20°C vyšší, tak se to prostě může projevit. Vyšší teplota podle mně vyplývá z toho, že benzín už při svém odpařování ve vzduchu snižuje teplotu (výparné teplo kapaliny) celé směsi, která jde do válce, zatímco LPG a CNG se vstřikuje v plynném stavu, takže snižovat teplotu nemůže. Byla taková myšlenka v nějaké diplomové práci ?
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Ano, s odparem a tedy snizovanim teploty nasavane smesi se v nekterych tezich operovalo. Ale vysledna teplota spalin nebyla vyssi nez by odpovidalo chybe pri mereni. Skoda, ze jsem si ty linky s diplomkama nekam neulozil ;-\
Avatar - Anonym
Anonym
Aha, takže probíhaly i skutečné e😜erimenty. To je něco jiného, ty by měly dát nejlepší informace, tedy pokud se ty zkoušky dělaly při zatížení motoru, nikoliv na volnoběh. Ale jak už jsem říkal, třeba i ta nepatrně vyšší teplota může hrát roli.
Avatar - sargis
sargis
Ale to pri firemnych upravach irelevantne. Pri prestavbe motora je tu riziko, ktore si majitel po uplynuti zaruky berie na seba. Co by ma zaujimalo, ci zvysene zatazenie prestavaneho motora ma vplyv na jeho dlhodobu funknost - napr. idem do prace 10 km krizom cez mesto alebo 10 km po dialnici, co su rozdielne otacky a ohrievanie motora...
IPace
chapu u velkych zravejsich aut, nebo nakladaku a autobusu kde je i casto predpoklad ze maji vlastni plnicku, ale u malich mestskych prditek? tam se ta investice nemuze zaplatit snad po celou zivotnost toho auta

stejne to vidim i s LPG

domaci plnicky beru spis jako vtip, to je asi stejne jako domaci rychlodobijecka, a ze tu by si mohlo poridit mnohanasobne vic lidi kdyby chteli, ale kdo by chtel utracet takove penize a tim tu navratnost protahnout o nekolik desetileti?
JaMM
Vsak ma na tachometri 200! Takze, to nemoze byt ziadne prditko. VW je seriony, ten predsa neoblbuje.