Dacia Lodgy sice nabízí prostorný interiér za velmi sympatické ceny, ale výsledek testů Euro NCAP není právě nejlepší vizitkou pro automobil zamířený na početné rodiny.
ono vždy záleží v čem v bezpečnosti neuspělo, jelikož některý parametry co se měří jsou pěkný hovadin viz "body za ochranu chodců a asistenční systémy" ...
Výsledek mohl být lepší, ale vy výsledku na tom bude Lodgy stejně jako auta jiných značek, které několik let jezdí na našich silnicích. V důležitých kategoriích to zase taková tragédie není:
- Ochrana dospělích - 4 hvězdy
- Ochrana dětí - 5 hvězd
Každopádně se něco nepovedlo. :no:
Jo jo, a kolik že to loni pětihvězdičkových aut obhájí i letos? To si takhle radši mnozí rychle pospíšili a provedli testy "důležitých" modelů ještě ve 2011, aby neměli problémy s tím, že letos získají jen čtyři hvězdy. A totéž bude i pro příští rok, kolik z letošních pětkařů je ani neobhájí?
A asistenční systémy, jděte do pr**le. Začínají tvořit čím dál větší položku v celkovém hodnocení, namísto skutečné bezpečnosti auta.
Tak letos je pro plný počet hvězd celkem důležitá i ochrana chodců (na to by nejedno auto testované v roce 2011 dojelo). Nemluvě o asistentech. Nějaký plný počet mne tedy moc nebere.
Prostě... je lowend a lowend. Tohle nebude o nic horší než Logan, jen podmínky se zpřísnily. Když kupuješ MPV za dvě pade, musíš trošku slevit i ze svých nároků.
Tak pokud bych byl v situaci 200 na kontě a třeba větší rodinu, tak co s tím?
Ojetina z hlediska bezpečnosti o moc lepší volbou nebude, v případě oprav budu mít drahé díly a Drákulu by mi aspoň nikdo nikdo jednak nezáviděl, jednak neukradl. A když už bych tedy věděl, jak dopadly crash testy, aspoň bych koukal jezdit opatrně.
Neříkám, že je to můj případ (taky mám úplně jinou káru), jenom se snažím vžít do té situace.
Možná by bylo vhodné porovnat výsledky crash testů velikostí srovnatelných vozů VW a Rendlík, na kterých je naježděno 100 tisíc km a mají nejméně 5 let věku.
Nicméně, bezpečnost vozu nedělá jen výsledek crash testu, ale také kombinace aktivní bezpečnosti a to, jak dobrý a zkušený je jeho řidič. A právě z tohoto hlediska typický rendlík selhává nejčastěji. :no:
Každé úmrtí na silnici je tragickou nehodou a nesluší se takovou smutnou událostí nějak argumentovat. Nicméně když člověk v praxi je opakovaně svědkem toho, jak někdo zahyne vlastní vinou, ať už je to řidičskou nezkušeností, porušením zákonných povinností, či vlastní hloupostí a zároveň přitom seděl ve voze s vaginálním znakem na kapotě, začne si takový řidič, jenž najezdil milion a více km a má tak již (narozdíl o nezkušených řidičů) určité zkušenosti, vzpomínat na podobné tragické události, kterých byl svědkem, najednou se mu v mysli ty vzpomínky spojí a člověk, který se k té situaci nachomýtl, najednou pochopí, jakého společného jmenovatele řada těchto nehod má.
Spojení "hloupost", "nezkušenost", "rendlík s benzínovým motorem" má totiž s tragickými nehodami podstatně vyšší korelaci, než je tomu v případě jakékoli jiné kombinace a významně přesahuje penetraci vozidel této značky mezi všemi osobními vozy, které se u nás pohybují po silnici.
Je to smutné, ale to je asi tak všechno, co s tím můžeme udělat.
Žvásty, žvásty, žvásty - jedinej ty jsi sem dal odkaz na úmrtí ženy při srážce jejího Twinga se STAVEBNÍM STROJEM a okomentoval to způsobem Josepha Goebbelse. To byla prasárna, která ani tobě za to nestojí. :no:
Kecy. Mám ti sem dať odkaz na fotku vraku Audi A3 po zrážke s kamiónom? To aby si pochopil aké kraviny kecáš ... Takisto by som mohol na nete nájsť takéto prípady a podobne debilne ako ty kecať niečo o nebezpečnosti áut so štvormi kruhmi v znaku, že ... :no:
Jistě, soudruhu Žilinovský...
Dokud nebudou vozy Lada překonstruovány ekonomickými "odborníky" od firmy rendlík a syn, je to stále ještě kus pořádného auta a zajímavá alternativa k rendlíkovským křapkám na našem trhu :-!
človek ktorí ma ako názov DRBNUTY a na fotke jana slotu by nemal veľmi komentovať ;-)
Lada je v aliancii Renault nissan , takže LADA ma narok využivať komponenty týchto značiek .
Model Lada lagrus (Dacia MPv) bol uvedení na trh len kvoli tomu aby renault si mohol odfajknuť na zozname políčko MPV a znak lady je na tom preto aby sa to auto predavalo ;-)
Clovek ktory nevie po slovensky a robi hrube gramaticke chyby, by asi tiez nemal velmi komentovat. ;-)
Rozmyslal som, ze si kvoli Tebe zmenim fotku Jana Slotu za fotku Matky Terezy, ale to by potom fotka nekorespondovala s nazvom DRBNUTY. :-!
Mno ono není jak dát svému vlastnímu synovi vylítanou plečku.... kolik že ten vrak má hvězd? ...a za ty tvoje tupé žvásty o tragických nehodách a jakékoliv značce.... sundal bych si botu a vzal tě s ní přes ten tvůj tupý rypák až by se ti ty zhovadilý dobytku rozsvítilo. Jsi tupé odporné deprimované hovado. A že jsi najel x km. Ty budeš milej zlatej takový ten debilek s umaštěnou hubou a zasmrádlou tlačenkou v igelitce, co všemu rozumí a všude byl. Tak to řekni, nemáš na Renault ....tak si kupuješ vylítané plečky, abys byl před sousedy za kinga....
Po přečtení to vypadá jako propadák, ale když se podíváte na video, tak naopak bych to považoval za tu cenu za velmi dobrý výsledek - vždyť tomu ani neprasklo čelní sklo při nárazu.
Čelní sloupek se sice prohnul, ale přijde mi že to prostě konstruktéři dostali na hranu, navíc při přesazeném nárazu, ale ještě by to nemělo (pro tento test) vadit, přední dveře zůstaly nepoškozené.
Utržení prostředního tunelu ale není příjemné a to by měli napravit.
Podle mě si konstruktéři tento výsledek neplánovali a bude to spíš chyba ve výrobě. Přece jenom nová továrna na nový model v Maroku je na rozjezd zcela nového modelu dost velké riziko. 3 kategorii skončily dle plánu, ale ochrana dospělých měla být nad 90%.
...výsledek není oslnivý to je jasný... ale pořád lepší, než 10 let stará bazarovka (třebaže o 2 třídy výš) nebo novější ale posvařovaná a poskládaná ze tří bouraček, v čemž jezdí 2/3 národa. Každý jak chce ;-)
přesně, jako nic moc, čelní náraz je vážně slabý, ale neviděl bych to tak tragicky. Cílové zákazníky Lodgyho bude nejvíc zajímat bezpečnost vzadu, kde to je OK.
Hlavně jsem nepochopil ten poslední test s opěrkou, vždyť byla špatně nastavená, tak k čemu to je?
Musím přiznat, že jsem čekal víc, ale prostě nedá se říct, že by to nebylo bezpečné auto.
no popravde radsi bych byl pri narazu do kehokoliv v takovem Mercedes S z 90 let minuleho stoleti, nez v kdejakem dnesnim novem aute kategorie Lodgy :-)
kdo zna, tak vi o cem je rec, proste Mamut je Mamut >:-[]
to je jen rodinnej kombik, ale takova W140 byla autem pro politickou elitu a disktatory, takze musel vydrzet i moznej atentat nebo hodne drzny crashe >:D
skoda ze si obcas encap nevezme na dnesni testy i nejakou tu ojetinu ktera kdysi byla povazovana za extra bezpecne auto
Čím větší/těžší a starší auto tím větší problémy při nárazu do pevné překážky a proto také problémy při NCAP. Tato auta mají sice "hodně železa předu", ale při nárazu do pevné překážky je lisuje obrovská síla daná právě jejich vysokou hmotností. Proto také SUV ještě v nedávné době (v podstatě všechny minulé generace velkých SUV) měla jen 4 hvězdy nebo dokonce jen 3.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Výhoda dvaceti metráků šrotu se projeví jenom při srážce s malým lehkým autem, ano při srážce s Pandou bude řidič Pandy tahat za kratší konec ale to stejné platí když se řidič SUV srazí s náklaďákem. Takže při srážce přibližně stejně těžkých aut bude na tom lépe vždy to novější pokud předpokládám, že novější modely jsou většinou v hodnocení NCAP lepší. A W140 by dopadla úplně stejně, hodně železa před řidičem, ovšem také vysoká hmotnost a konstrukce deformačních zón v té době stejně mizerná jako u toho Volva nebo jiných výrobců, takže v NCAP by to byl propadák.
To, že si to hned převedeš na svojí garáž je tvůj problém a tvoje narážky na pražáky jsou stejně hloupý jako tvoje reakce. Nevšiml jsem si, že by tě tu někdo nazval vesnickou boulí...
uznávám, že moje reakce byla přehnaná, ale jenom jsem chtěl tady mistrovi a jemu podobným demonstrovat tupost diskuse tímto stylem. Omlouvám se ale těm, kterých se to dotklo :-)
Písal som tu niekde aj to, že sa tiež niekedy ukecnem.... ;-)
A, mimochodom, medzi volom a tým niečím na "p", čo bolo spomenuté, je, myslím si, dosť zásadný a podstatný rozdiel.
To už snad i ta Čína by dopadla lépe, >:D ale zase je za vražedně dobrou cenu. >:-[] Jenom je dobré si k tomu "autu" zařídit také dobrou životní pojistku. >:-[]
[odkaz] tímhle jezdí půlka republiky (mimochodem prodávalo se to do loňského roku za ceny vyšší jak tady Lodgy) a nikomu to nevadí. Když se podiváš na video a konkrétní hodnocení, tak ten Lodgy tak hrozný není, zvlášť když cenově konkuruje starším ojetinám. S Čínou se to nedá vůbec porovnávat, ale chápu že z článku vyplívá že je to vlastně nejhorší auto na světě :no::no:
to máš sice pravdu, že s tou Octou jezdí půlka republiky, ale ona je 11 let stará...dnes máme rok 2012 (skoro 2013) a dostat 3 hvězdy je prostě průser...samozřejmě, že Škodofka byl taky propadák, ale to tu jaksi nemá smysl říkat, to stejně nikdo nepochopí :)))
Od té doby se to měnilo a podle mě i hodnocení jednotlivých kategorií, ne jen přidáváním dalších. Ale pokud dohledáš přesné změny, tak nevidím problém ustoupit.
"Provádí se čelní off-setový náraz do deformovatelné bariéry podle dosavadních zvyklostí. Také maximální počet udělených bodů je shodný (16 b.).
Boční náraz je také nadále prováděn podle zavedených zvyklostí, ale maximální počet bodů je snížen na polovinu (8 b.), ačkoli limity a rozdělení bodů pro jednotlivá sledovaná místa a veličiny zůstávají shodné."
[odkaz]
Takze celni zustal stejny a bocni se rozpulil a zapocitava se navic nabodeni na kul (rozdeleno 50/50). Tedy:
Octavia:
- front 11
- side 16
Lodgy:
- front 10.7
- 7.3 + 6.4 = 13.7 pricemz nabodeni na kul je asi o neco narocnejsi. Tj. srovnatelne vysledky?
Rozdil temer tri bodu v bocnim narazu mi moc srovnatelny neprijde a o tom, jak moc je novy test narocnejsi, muzeme jen polemizovat. Testovana octavia navic nebyla vybavena hlavovymi airbagy, coz by ji urcite nepomohlo. I maly bodovy rozdil muze v praxi znamenat mnoho, viz stary superb s 9ti body vs. auta s 10/11 body. A podivej se take na to, jak dopadl pasazer v lodgy a jak na tom byl ten z octavie.
dal jsem hodnoty pro octavii 2004. Uvadene video bylo pro 2001, tam jsou hodnoty o neco horsi:
- front 10
- side 15
Z boku je Oct. lepsi ... o 1.3 bodu.
Jasny ze srovnavat 11 let stare auto se soucasnym je trochu nefer, ale podle me ma byt Lodgy spise alternativou k ojetinam MPV (plne 5ti mistne nebo 7mi mistne) casto nejasneho puvodu a kvality.
Je fakt, ze hodnoceni v crashtestu asi nebude pozitivni bod pri rozvaze nad koupi...
Auto.cz je prostě bulvár, jinak se to říci nedá.
Ve stejné dávce testů a tedy stejné tiskové zprávě je 15 aut, ale to se tady nedočteme. Místo toho tady bude 15(?) článků, aby bylo hodně reklam a hodně klikání. A začneme s nejhorším výsledkem, tam bude kliků nejvíc.
Tak tedy pro úplnost: všech 14 ostatních má 5 hvězdiček, včetně Golf VII: [odkaz]
Docela jsem takový propadák očekával. Bohužel se domnívám, že i přesto se najde spousta lidí, kteří ohrozí svou rodinu koupí tohoto levného kusu plechu, kdy v jen o trochu vyšší rychlosti než je testováno, dopadne nehoda pro posádku Lodgy naprosto fatálně.
Za ty peníze si myslím ten risk nestojí...na druhou stranu je to každého věc...ale je to ostuda!
Jestli to má být ironie, moc se nepovedla. Jestli je to myšleno vážně, no potěš. Rodinu řidič nejvíc ohrožuje stylem jízdy a ne tím, že jede v autě, které má lepší bezpečnost než takových 70% aut, která se pohybují dnes na silnicích. 3 hvězdičky podle nové metodiky je špičkový výsledek.
Btw. víte, že se autům přidělují body i podle velikosti? Jinak řečeno, velké auto velikosti Lodgy se 3* může být klidně stejně bezpečné jako nějaký malý chcípák s 5*. Samozřejmě nelze oficiálně * nijak přepočítat mezi třídami, protože to by se potom majitelě malých aut už necítili tak bezpečně...
Argumentovat tím, že 70% aut na trhu má horší bezpečnost než Lodgy je kravina a krátkozrakost...doba jde dál, nové technologie, materiály apod. Prostě podle mého názoru mít v dnešní době jen 3 hvězdy v EuroNCAP je problém.
A to jestli řidič ohrožuje jenom stylem jízdy, to je taky kravina...co ostatní? Můžeš jet sebeopatrněji a pak to do tebe pošle "magor", který předjíždí a je ti tvůj styl jízdy k ničemu...
Panebože...to přeci není o tom z jakého auta budou do tý plečky lidi přesedat...to je jako bys řekl, auto ve kterým jsem doteď jezdil stálo za * (Octavia 1), tak půjdu a vyhodím svoje prachy za jiné auto, které o 10 let později stojí za úplně stejně velké *!
Omg...Lodgy je levné auto, byla vyrobena s úmyslem být levné auto...ano, kašlu na materiály, kašlu na zpracování interiéru, kašlu na komfort apod. ale BEZPEČNOST je důležitá, navíc u MPV ...co si tady všichni dokazujete tím, že obhajujete tuhle snítku plechů, ve které to odsere každý kdo bude bourat ve vyšší rychlosti než je 50 km/h.
Je to samozřejmě každého věc, nikoho tady nebudu přesvědčovat o svém názoru...pokud bych ale já osobně měl obětovat 300k za auto, tak to Lodgy určitě nebude právě kvůli bezpečnosti...
kdyby všechy auta měly 5 hvězd..? tohle bodování je tak pofiderní, asi jako hodnocení spolehlivosti ADAC..
..si říkejte co chcete, ale tahle velryba na kolečkách má svý kouzlo :-) .
..po tom čo sa sprísnili kritéria hodnotenia by vpohode toto auto prešlo so 4 hviezdami...toto nie je vôbec zlý výsledok, práveže opak je pravdou. Za dané prachy, vozenie ako sa patrí...samotné hodnotenie mi príde trošku ako marketing nemeckých značiek..možno nie možno ano...ale aj tak, pre mna, čo niesom zástancom tejto značky má :yes:
no podle něj asi ano >:D Měl by se jít na to auto podívat a hned by viděl, kde se šetřilo ;-) a teď se i ukázalo, že se dost šetřilo i jinde a dost zásadně, na konstrukci auta.
Já bych neřekl - třeba čelní náraz nic moc (takže se nelze odvolávat na nějaké chybějící asistenční systémy) a hlavně, ochrana krční páteře, to už je docela k zamyšlení. Takhle dochází k hodně závažným zraněním a nemá cenu tohle omlouvat (a to ani cenou). Jsou i levnější (byť třeba menší) auta, která si toto umí pohlídat.
pozrite si celkovu rekapitulaciu. I cez nie najslavnejsi celkovy vysledok nebol problem v samotnej ochrane posadky (nehovorim, ze tonemohlo byt lepsie), ale v absencii bezpecnostnych systemova a mizernej ochrane chodcov. Nebyt nizkych znamok za tieto parametre, mohlo to byt na 4 hviezdy, co vzhladom k faktu, ze sa jedna o lowend nie je zle
A výsledkem je že čtyři hvězdy Dacii utekly protože má špatnou ochranu chodců (pro řidiče nedúležité) a málo asistenčních systémů (různé upozornění a nastavení která jsou vesměs k ničemu). :-!
To není vůbec pravda – stačí se podívat na detailní výsledky podkategoriíí:
Dospělí:
- čelní náraz 67%
- boční náraz 91%
- na kůl 80%
- whiplash 38%
Oproti tomu na těchto fórech proklínaná Škoda Rapid má 96%/100%/100%/65% - to je propastný rozdíl. Navíc výsledek čelní nárazu je absolutně tragický, protože došlo k narušení prostoru pro posádku a fůra indikátorů je na mezní hranici. Test se dělá při rychlosti 65 km/h, takže kdyby došlo ke srážce někde kolem 90 km/h, tak je z řidiče nejspíš kaše.
Děti:
- Dynamické testy 18 měs. dítě: 78%
- Dynamické testy 36 měs. dítě: 86%
Opět oproti tomu Škoda Rapid 93%/100%.
Souhlasím, že osobně se na chodce a asistenční systémy taky moc nedívám, byť ESP člověku může zachránit krk. Dacia ale také „honí“ dost bezvýznamných bodů. Jako příklad lze uvést body za varování proti nemontování protisměrné sedačky na místo spolujedzce bez vypnutí airbagu, je tam připomínač pásů a kdyby za ten nesmysl nechtěli příplatek, tak by mohli mít i body za omezovač rychlosti.
Ani ne tak kaše (ještě), jako se spíš odtrhávají, tedy dochází k vnitřním zraněním. Ronault by to jistě dokázal upřesnit, limit by měl být o trošku výš, 100, možná 110. A hodně záleží, do čeho narazíš.
Psal jsem to trochu s nadsázkou, každopádně už je to rychlost, při které by k vnitřním zraněním při čelním nárazu docházet mělo (alespoň dle zkušeností záchranářů) a borcení konstrukce auta přestává být jediným problémem.
Už vidím. Dacii schází do 4* čelní náraz 3% (limit je 70) a whiplash 2% (limit je 40) a pak ty zmínění chodci a asistenční systémy jako omezovač rychlosti (praktická věc - za 4 roky jsem použil asi jednou na zkoušku), pípák nezapnutých pásů, atd.... .
ESP je bez debaty přínosem.
A v 90km/h nárazu nepřežije řidič ani v Rapidu. >:D
Rychlost v testu je volena tak, aby simuloval náraz dvou protijedoucích vozů o zhruba stejné konstrukci a hmotnosti v rychlosti kolem 50 km/h (možná 52, 54, nechce se mi to hledat).
Pokud se nepletu, tak:
Ochrana dospělých - 4 hvezdy
Ochrana dětí - 5 hvezd
(tendencne) Vysledky jsou lepsi nez u:
[odkaz]
a srovnatelne (se stale prodavanou):
[odkaz]
Fabia je celne lepsi:
[odkaz]
Tedy konstrukce karoserie asi neni high-tech, ale starsiho data - stejne jako (skoro) vse u tohoto auta. Ze by typicky lowend konkurujici ojetinam (i cenou)?
Výsledky sú úplne v poriadku. Vždy si treba pozrieť video z nárazu, všímať si pohyb figuríny a deformáciu karosérie. V tomto ohľade žiadny fail.
Veľa ľudí dokáže zmiasť, že v starej metodike NCAP boli tri hviezdy pomaly smrťák. Dnes dostane auto rovnaké hodnotenie, lebo nemá sériovo ESP v každej výbave, kapotu vystlanú perím a upozornenie na nepripútanú rezervu v kufri..
Hlavně nezapomeňte, že testy jsou prováděny za ideálních a téměř laboratorních podmínek s přesně danou rychlostí nárazu. Nedovedu si představit jak by to auto vypadalo kdyby jelo rychleji jak je u nás zvykem.
K vašemu srovnání s Octávkami a Fabii? Porovnáváte modely z roku 2001 octavia (horší výsledek) 2004 Octavia stejný a Fabia, která je totožná od roku 2007 do současnosti je dokonce lepší...Takže o 11 let starší Octavia dostala 4hvězdy. A malý všude vysmívaný o 5 let starší "žgol" Fabia je dokonce lepší. Já bych do Lodgy své děti neposadil!
Za ochranu deti ziskaly:
Lodgy - 38 bodu
Fabia 2007 (a stale prodavana) - 36 bodu
Octavia 2004 (a stale prodavana) - 37 bodu
Tedy Lodgy je pro deti bezpecnejsi nez nejprodavanejsi vozy v CR (jsou samozrejme i bezpecnejsi auta pro deti)
Problem ma Lodgy spise s ochranou ridice a spolujezdce. Tam je na urovni aut 10 let starych. I tak ji to staci (s odrenyma usima, zlomenou nohou ...) na 4 hvezdy. Bezpecnost dospelych proste neni na nejvyssi urovni, na kterou jsme u novych aut zvykli.
Jen jsi tak trochu pozapomněl, že se změnila metodika a zvýšila nárazová rychlost... Octavia měla kdysi 4*, na tu dobu relativně slušný výsledek (byť s odřenýma ušima...).
Jenže právě porovnání Lodgy s Octavií jasně ukazuje relativitu hodnocení. 3* dnes působí špatně, před pár lety běžná realita. A když porovnáš bezpečnost Lodgy s bazarovými alternativami, tak už to nijak tragicky nevyznívá.
Nechceš?
Nekupuj.
Faktom je, že Lodgy by si NIKTO z tunajších kritikov nekúpil, ani keby mala 5 hviezd.
A pre tých, čo potrebujú veľké auto za menej peňazí je to dobrá voľba.
Nie je to z pohľadu bezpečnosti žiadny zázrak, ale rozhodne lepšie, ako 10-ročné a staršie vozy, ktorých sú cesty plné.
Auto si kupuješ z potreby jazdiť, nie havarovať.
Jasne, že nízka cena a staršia konštrukcia sa niekde prejaví. A vedomie, že máš menej bezpečné auto ako iní na ceste tiež veľmi príjemné byť nemusí. Ale zas to nie je až taká tragédia, jak tu v niektorých príspevkoch čítam.
Takže:
Nechceš, nekupuj. A máš to vyriešené.
Presne. Niečo iné je napísať názor, a niečo iné hádzať pľuvance. Ako si všímam, podaktorí v tom nerobia rozdiel. Ale treba byť zhovievavý - tiež som občas kritickejší ako by sa slušilo, alebo napíšem blbinu. ;-)
Jenom na štěstí. Kdo má umřít nebo se zmrzačit při havárce, ten se tomu nevyhne i když pojede v 2 tunovém SUV. Jasně, chce to jezdit tak, aby člověk průšvih nepřivolával, sledovat provoz, rychle reagovat, ale dál je to čistě jen o štěstí.
Znám ze svého okolí plno lidí, kteří si mysleli že bezpečné auto je zárukou bezpečí. Třeba známí měli Megana, v té době snad 1. auto s 5*. Potom havárka v dešti, auto chytilo svodidlo, kutálelo se. Ze 4 lidí uvnitř 2 mrtví, přitom nejeli moc rychle. Naproti tomu kamarád havaroval v Seicentu, které nezískalo ani jednu *. Prvně vzal strom, potom se mockrát převrátil. Kupodivu mu nic moc nebylo, akorát nějaké tržné rány. Bráno podle *, měl by už prdět do hlíny. Stejně tak další kamarád ve starém rezavém Capri. Opět tvrdá havárka, kutálení a posádka v rámci možností OK.
Takže výsledek Lodgy je naprosto v pohodě. Pokud bude řidič jezdit slušně, pravděpodobně všichni uvnitř bez problémů přežijí i když je někdo nabere. A rozhodně je lepší bourat v Lodgy, kde je kolem člověka místo, než v nějakém malém krámu, kde je člověk jako sardinka i když ještě nejsou zmačkané plechy...
3 stars... průšvih desetiletí, Dacia se stává nekoupitelná... >:-[] A teď už vážně:
1) není to úspěch, nemá cenu vymýšlet výmluvy
2) je to ale TAK špatný výsledek? Není to tak dávno, co podobné výsledky byly běžné. Koneckonců sen mnohých českých rodin Octavia 1, vyráběná jako Tour ještě před 2 lety, měla s odřenýma ušima 4*. JENŽE mezitím se navýšila nározová rychlost a zpřísnila metodika... Tedy výsledek Dačky můžeme bezpochyb přirovnat bezpečnosti Octavie 1. Přitom jde Dačka koupit za podobnou cenu s tím rozdílem, že je NOVÁ, nenabořená, sváry a kastle není unavená.
3) Bezpečí. EuroNCAP 5*. ... Přitom nedávno zveřejněné výsledky crashtestů s menším přesazením ukázaly na naprosto jednostranné nastavení deformačních zón. A to i u výrobců na opačné části automobilového trhu, než levná Dačka...
Není náhodou mnohem nebezpečnějšá vůz, který dává díky 5* falešný pocit bezpečí? Dacia si na nic nehraje, chce být levná a levná JE. Za málo peněz málo muziky. Není to přecijen fér?
Tak jen doufám, že Dacia se zamyslí a případně provede nějaké korekce. Hlavně ta nestabilita nepůsobí zrovna dobře :-!
No, teď to trošku přibarvuješ... Octavia I za 220.000? Za 150 seženeš velmi pěkné kousky ve vrcholných motorizacích a výbavách.
Argument o falešném pocitu bezpečí neberu, nikdo nebude jezdit jako prase s tím, že když se rozseká, tak přežije. Čím bezpečnější auto, tím lépe... a myšlenky o tom, jestli by to z toho či onoho důvodu nemohlo být obráceně, jsou scestné.
Bod 3) jsem napsal především pro zamyšlení - bezpečnost zásadní představuje totiž řidič. A pokud si naivně myslí, že je v 5* bezpečném trezoru, tak se šeredně plete :-!
Nepřibarvuji, Octavia 1 jako Tour se vyráběla až do roku 2010 (?) a podívej se, kolik stojí lépe vybavené a málo jeté kusy. Ono totiž bezpečnost Octavie z 2001 a Tour 2010 prostě zůstala stejná.
Jen pro zajimavost, "kvalitni" clanek z iDnes:
[odkaz]
Zacatek clanku patri uspechu Rapida:
...
Nadpis: "Děti i chodci v bezpečí"
...
"V celkovém součtu si rapid za bezpečnost dětí vysloužil 80 procent z maximálního možného počtu bodů."
dale se v clanku pise o Lodgy:
"Lodgy také propadlo v testech bezpečnosti dětí. Kvůli nízkému hodnocení jejich ochrany (77 procent) EuroNCAP dodává, zda je vhodné model označovat jako rodinný vůz."
Takoveto vyjadreni EuroNCAP jsem na karte Lodgy nenasel...
Je opravdu tak propastny rozdil mezi 80 a 77 procenty (procenta ne body)?
Za ochranu deti 75% staci na 5 hvezd...
Doporučuju se mrknout na detailní výsledky testů na tomto serveru.
Děti Dynamické testy 18 / 36 měs. dítě (tzn. ten podstatný crash test):
- Dacia Lodgy: 78% / 86%
- Škoda Rapid 93%/100%.
To není vůbec malý rozdíl.
Rapid ztratil body za to, že nemá dostatečně jasné označení toho, že by se dítě nemělo dávat na sedačku spolujezdce v protisměrné sedačce bez vypnutého airbagu (osobně by mne zajímalo, kolik nehod, kdy dojde k vážnějšímu zranění vůbec v EU za rok je) - což by řidič znalý vyhlášky měl vědět. A proto není mezi vozy ve výsledku takový rozdíl.
No, ale mne nejde o to, porovnavat rapid a lodgy - rapid je lepsi, co se konstrukce karoserie tyce, to je po testech zrejme.
Zarazejici je vsak hodnoceni autora u ochrany deti v lodgy jako naprosto nevyhovujici, kdyz prave v teto oblasti by dosahl (s odrenyma usima) na 5 hvezd (min. 75% k tomu postacuje). Proste bylo asi nutne lodgy ocernit jako naprosto nevhodne auto pro rodiny s detmi? Nevim...