Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
0
pekné 😉
Pierro
0
to tvrdíš ty. Mne teda moc pekná nepríde. Pozri na predchodcu a pozri na konkurečné Hondy... :-!
Johnny_P
0
exteriér nic moc, interiér se mi celkem líbí 😄
Dinar
0
Taky nesouhlasím, zvenku je to oboje asijský mix., ale uvnitř je Prius o kus jinde než Insight, tohle má sice svébytný á la Lexus styl, ale je to styl, Isight je takový rádobyfjůčr z levných plastů.
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
a kocaaar s konom aj bez benzinu...
A tak si porovnaj komfort, jazdne vlastnosti, vyspelost bezpecnost, velkost a pouzitelnost auta... Cenou a aj celkovo tento Prius uz je konkurencia aj pre Avensis... ma dost velky kufor, jazdne vlastnosti tak akurat, ziadni hluk v interieri, a ta spotreba je priamo uzasna. A nie iba ak se to auto setri,aj pri sviznej jazde ako, v meste spotreba v pohode okolo 4,5... :yes:
A tak si porovnaj komfort, jazdne vlastnosti, vyspelost bezpecnost, velkost a pouzitelnost auta... Cenou a aj celkovo tento Prius uz je konkurencia aj pre Avensis... ma dost velky kufor, jazdne vlastnosti tak akurat, ziadni hluk v interieri, a ta spotreba je priamo uzasna. A nie iba ak se to auto setri,aj pri sviznej jazde ako, v meste spotreba v pohode okolo 4,5... :yes:
Tys s tím už jel? Z toho, co se píše v článku to vypadá na výrazné zlepšení v tom podstatném oproti druhé generaci, ale nemyslím, že s tím autem můžeš mít nějaké praktické zkušenosti. Nejspíš máš na mysli druhou generaci, a potom, to co říkáš nesedí, můj dobrý přítel je elektrofanatik (byl např. pokud vím zatím jediným Čechem, který měl objednávku na Teslu) a měl snad prvního priuse u nás, teď vlastní tři kusy druhé generace a na všech ekonomiku provozu velmi sleduje. Z toho co říká, vyplývá celkem jednoznačně, že úsporný je Prius pouze ve městě, kde se dá jezdit dlouhodobě za 5,5 litru, na což nedosáhne (ve městě) ani malý dýzl. Ale pozor, myslím skutečné město, ne něco ve stylu Dolného Kubína, totiž v cyklu ježdění kombinace město a silnice či dálnice alespoň v poměru 50:50 jde ekonomika do kopru, i při dodržování limitů je spotřeba, dlouhodobý průměr, kolem 7,5 litru, a tady už s přehledem vítězí dýzl, v těchto podmínkách (i při nedodržování rychlostí) jezdí auta velikosti priuse s dýzlem v dlouhodobé kombinaci o víc než litr méně. Tedy Prius II je "ekologický" tj. má menší spotřebu a smysl pouze ve větším městě. Prius III má toto změnit, jsem zvědav.
naco mu jsou 3 priusy, to ma na kazdej den jinou barvu 😄
Ne, jen má manželku a syna. 😉
pockej to si jako chce kupovat Teslu, us nani udelal objednavku a rodina se vozi v Priusech? proc ne treba v hybridnich Lexusech? prijde me proste divne ze nekdo kdo je ochotnej dat ty 2 a enco mega za Teslu jezdi v snad nejhorsim hybridu co existuje 😄
Třeba proto, že i když má peníze, tak je nechce vyhazovat oknem (Tesla je hobby)? Nejbližší hybrid od Lexuse je GS, ale to už je auto jako kráva oproti Priusu. ne každý má potřebu si vozit zadek ve velký káře...
Na tohle se mě neptej, já ve třech priusech taky žádnou logiku nevidím, ale každý máme své úchylky, jinak je to fajn kluk. 😉
Nic proti vašemu dobrému příteli, ale v těch číslech není něco v pořádku. Pokud má dlouhodový průměr 7,5 litru, tak s tím jezdí jako závodník (i když "sleduje ekonomiku provozu").
Nechci Priuse nijak bránit, není to dokonalé auto (žádné není). Jenom nechci, aby čtenáři původního komentáře získali mylný dojem o 2. generaci.
Nějaká jiná čísla: já mám 2. generaci pár měsíců, spotřeba je úplně v pohodě pod 5,5 litru. Moje "dlouhodobá" spotřeba (najeto zatím 5500 km) je aktuálně 5,2 litru. V tom je započítaná např. jízda s rakví do Alp na lyže (ve třech lidech). Kompletní historii si může každý dohledat u mého auta na moje.auto.cz (v hlavičce je odkaz na spritmonitor.de, po kliknutí na něj se ukáže celá historíe mého auta).
Jenom pro info. Na spritmonitor.de je momentálně 643 Priusů, přičemž žádný z nich nemá průměrnou spotřebu přes 7 litrů. I kdyby většina z nich jezdila "na spotřebu", pořád mezi nimi bude pár takových, kteří jezdí hodně po dálnici nebo na spotřebu tolik nekoukají. Žádný se nedostal přes těch sedm litrů, pokud nelžou 😄
Ergo, váš kamarád zřejmě dělá něco špatně.
P.S. Do těch Alp jsme jeli za cca 6,4. Z toho většinu pochopitelně po dálnicích a pak v těch Alpách.
P.P.S Souhlasím s tím, že dálnice je pro Prius 2. generace Achillovou patou. Jsem rád, že 3. generace tohle z větší míry odstraňuje, reakce majitelů to potvrzují.
Nechci Priuse nijak bránit, není to dokonalé auto (žádné není). Jenom nechci, aby čtenáři původního komentáře získali mylný dojem o 2. generaci.
Nějaká jiná čísla: já mám 2. generaci pár měsíců, spotřeba je úplně v pohodě pod 5,5 litru. Moje "dlouhodobá" spotřeba (najeto zatím 5500 km) je aktuálně 5,2 litru. V tom je započítaná např. jízda s rakví do Alp na lyže (ve třech lidech). Kompletní historii si může každý dohledat u mého auta na moje.auto.cz (v hlavičce je odkaz na spritmonitor.de, po kliknutí na něj se ukáže celá historíe mého auta).
Jenom pro info. Na spritmonitor.de je momentálně 643 Priusů, přičemž žádný z nich nemá průměrnou spotřebu přes 7 litrů. I kdyby většina z nich jezdila "na spotřebu", pořád mezi nimi bude pár takových, kteří jezdí hodně po dálnici nebo na spotřebu tolik nekoukají. Žádný se nedostal přes těch sedm litrů, pokud nelžou 😄
Ergo, váš kamarád zřejmě dělá něco špatně.
P.S. Do těch Alp jsme jeli za cca 6,4. Z toho většinu pochopitelně po dálnicích a pak v těch Alpách.
P.P.S Souhlasím s tím, že dálnice je pro Prius 2. generace Achillovou patou. Jsem rád, že 3. generace tohle z větší míry odstraňuje, reakce majitelů to potvrzují.
Ono bude asi problém v tom, co si kdo představuje pod pojmem "jezdit jako závodník". Prostě to auto používá stejně jako předtím klasické benzinové. K dlouhodobé spotřebě 5,2 litru gratuluju, jsi pro Prius vhodný zákazník, podobně jako ti co mají dlouhodbě 4,5l s tdíčky a jsou zase ideálními zákazníky dýzlů.
Ještě možná doplnění, abychom si rozuměli, můj kamarád ekonomiku sleduje, ale ne z důvodu, že by mu na ní záleželo, náklady neřeší resp. nízká spotřeba nebyla důvodem ke koupi. Jak jsem řekl, je to elektrofanda, má mimo to ještě dvě el. vozítka a tu Teslu mít bude, u Priuse právě sleduje realitu, jak to auto funguje, je-li používáno jako jakékoliv jiné. Proto jsou jeho zkušenosti pro mě víc vypovídající než trumfovačka na prius klubu, jezdit za pět se s tím bude dát zcela určitě, je to otázka přístupu.
Ja to chapu, je mi jasne ze kazdy ma jiny jizdni styl. Jenom mi je divne, ze on ma dlouhodobou spotrebu na trech autech horsi, nez kdokoli jiny kdo ma spotrebu verejne pristupnou.
Nechci se nijak hadat, jenom to v jistem smyslu obdivuju. Ja se pres 7,5 litru dostanu i v okamzite spotrebe jenom prvnich pet minut po startu za chladneho pocasi, pak uz se mi to nepovede (petiminutove intervaly na palubnim pocitaci). A to nijak nebrzdim dopravu 😄
Nechci se nijak hadat, jenom to v jistem smyslu obdivuju. Ja se pres 7,5 litru dostanu i v okamzite spotrebe jenom prvnich pet minut po startu za chladneho pocasi, pak uz se mi to nepovede (petiminutove intervaly na palubnim pocitaci). A to nijak nebrzdim dopravu 😄
Nemá 7,5l na třech autech, ale na tom, které jezdí kombinaci mezi městem a dálnicí či silnicí (i dlouhé trasy) zhruba půl na půl. Jak jsem napsal, auto pohybující se prakticky jen po městě (manželky) má dlouhodobě spotřebu 5,5 litru.
Cital som recenzie a testy presne zo svedska, kde aj tento prius testovali, a vsade pisu, ze aj pri normalnej jazde je to mimoriadne usporne auto, cca 4.5 l/100km je uplne realna hodnota aj pri sviznej jazde. Toto mad z niekolko zdrojov je dost presvedcive. Co sa tyka auta samotneho, je to uz vyspelejsie auto ako predosla generacia.
Přes 20let starej Golf II GTD umí jezdit bez problému za 4 litry nafty, akorát z něj padají brikety, výbava nula, komfort nula, bezpečnost nula. Jablka a hrušky :-!
moj kamarat to ma...ojojooj vies ake to dobre auto??...tu chodi tam chodi tu 130 jak nic... prosimta, lepsie auto niet!!!!...nove nechce :yes: ... golf forever ...
Pred tyznom som bol nuteny tuto krabicu soferovat lebo mal vypite a poviem ti :no: radio od 100 nepocujes, pri 110 dymu ako pri starte raketoplanu...prejdes cez mlaku dobre ta neprizabije lebo mu nebude dobijat... >😁 >😁 >😁 proste dalej nepokracujem. Keby si ho pocul rozpravat, jaky e😜ert na auta, vsetko vie a tak...mudrost sveta pojdedol...
Dnes nemozes nikomu verit, kazdy chvali a mudruje ake best ma na dvore... Najst objektivneho je problem... no ja snazim medzi nich vtesnat 😉
Pred tyznom som bol nuteny tuto krabicu soferovat lebo mal vypite a poviem ti :no: radio od 100 nepocujes, pri 110 dymu ako pri starte raketoplanu...prejdes cez mlaku dobre ta neprizabije lebo mu nebude dobijat... >😁 >😁 >😁 proste dalej nepokracujem. Keby si ho pocul rozpravat, jaky e😜ert na auta, vsetko vie a tak...mudrost sveta pojdedol...
Dnes nemozes nikomu verit, kazdy chvali a mudruje ake best ma na dvore... Najst objektivneho je problem... no ja snazim medzi nich vtesnat 😉
neviem.. ale mne ten dizajn celkom sekne. Je iny a podla mna kusok predbieha dobu. A pravda je aj to ze neviem ako bude na nom vyzerat ina ako perletovo biela farba. To ze je iny ako drviva vacsina aut neznamena ze je zly.. Koniec koncov dizajn je cisto sub. zalezitost..
V tom případě už ale tenhle design "předbíhá dobu" pěkně dlouho...zejména ta zadní partie ve stylu Lexe RX, nebo s "trochou" nadsázky dokonce Pontiacu Aztek... :no:
GTI
Tihle jezdci formule úsporná žárovka, jezdci, co mají zájem u auta hlavně o spotřebu, ti mi byli vždycky podezřelí. V tomhle je to u aut přesně jako u tatranek. Dneska si koupíš tatranku, je plošší, málo na ní nachodíš a o nějakým ajfru už nemůže být ani řeči.
Totiž... hospodskou měrku na panáky přenech k masturbačním praktikám hlávkovejm salátům. U nich je to takříkajíc v popisu jejich... života. Znáš to, ne, lýkový sandále, olšovou větev jako mávátko, na korouhvi biobuřta a když jde kolem mekáče, slintá jak slimák v říji.
Ty si kup takové auto, které tě přitáhne. Vizáží, výkonem. Jestli to tam musíš lejt z konve nebo ze šampusky... no dovol? Žiješ snad jenom jednou, ne? Nebo si snad vopravdu toho panáka režný dávkuješ doma certifikovanou měrkou?
Tedy závěr - je mi fatálně jedno, jestli mi to bere pět sedm či dvanáct. Pokud však tohle je pro tebe ve vztahu k autu určující, doporučuju vlak. Třeba pendolino. V Brně si pak můžeš na troleji jednu šluknout z vysokýho napětí. Pro povzbuzení.
BRAVO HYBRID 8-s 8-s 😉
Totiž... hospodskou měrku na panáky přenech k masturbačním praktikám hlávkovejm salátům. U nich je to takříkajíc v popisu jejich... života. Znáš to, ne, lýkový sandále, olšovou větev jako mávátko, na korouhvi biobuřta a když jde kolem mekáče, slintá jak slimák v říji.
Ty si kup takové auto, které tě přitáhne. Vizáží, výkonem. Jestli to tam musíš lejt z konve nebo ze šampusky... no dovol? Žiješ snad jenom jednou, ne? Nebo si snad vopravdu toho panáka režný dávkuješ doma certifikovanou měrkou?
Tedy závěr - je mi fatálně jedno, jestli mi to bere pět sedm či dvanáct. Pokud však tohle je pro tebe ve vztahu k autu určující, doporučuju vlak. Třeba pendolino. V Brně si pak můžeš na troleji jednu šluknout z vysokýho napětí. Pro povzbuzení.
BRAVO HYBRID 8-s 8-s 😉
Všichni dobře víme, že kdyby s hybridem vylezl VW, tak si tu čteme ódu o náskoku díky technice. Dokonale obracíš skutečnosti dle znaku na kapotě, ale stejně si už živoucí legenda a máš u mě :yes: a hlavě víš, že rudá barva z Ruska patří pod zem.
Jako sarkasticka rozcvicka hodne dobry, jenom se bojim, ze uz ji ctu asi popaty. 😄
😄 Variace na dané téma. Některé mé dílčí prvky (biobuřt apod.) jsou věčné a nevzdám se jich, kdyby na žárovky nebylo... >😁 😉
Neni tatranka, jako tatranka. Hybridy mě nezajímaj, ale tatranku taky dneska dělá kde kdo. Jsou reklamy, že už neobsahujou žádný umělý tuky a to bude možná ono. Doporučuji slovenskou oplatku Mila ze Se.r.edě. Ta mě přijde dostatečně "masitá", nebo jedu různý variace miňonek. 😉 :yes:
Ja Milu zboznujem, nevedel som, ze ju poznas. :yes:
Já na tatrance prožil pár mladickejch let... 😄 tak se mrknu do té Seredi... kéž by chutnala jako tatranka za mlada.
Mila je něco jinýho, ale je tam víc toho "mazutu" >😁 Sered taky dělá tatranky, ale ty jsou možná ještě horší, než ta Opavia a zabalený v celofánu, jak ze 60 let.
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Flajzi
Budu se opakovat z konkurenčního serveru, ale nesrovnávejte hrušky a jablka.
Ohledně spotřeby, nesrovnávejte prosím Prius s benzínovým manuálem či dieselem, musíte ho srovnávat s benzínovým automatem. Např. s 1.4TSI DSG máme průměr kolem 8-8,5l. Nedávno jsme testovali kolegu, který poprvé jel s Priusem, za kolik ujede Plzeň-centrum Prahy-Plzeň a jel to za 5.2l, aniž by ještě znal fígle, jak si spotřebu ještě o pár deci zlepšit. Výhodou tedy i je, že tankuji až po více než 700km, což je super, protože nesnáším tankování.
Prius má smysl i mimo město. Při stále jízdě se nabíjí accu (odběr generátoru díky vysoké efektivitě spalování je levný) a při zrychlování (např. předjíždění) se bere energie z accu a benz. motor nemusí běžet v nejvyšším výkonu, kdy je spalování nejméně efektivní (proto se i místo Ottova cyklu používá Attkinsonův).
Rovněž Prius má velmi nízké Cx, což je výhodou ři velmi rychlé jízdě. Občas jezdím D5 s cihlou na plynu, Octávka si vezme tak 14l/100km, Prius jede plně na omezovači ve 180kmh za 8.5-9l/100km.
Takže určitě Prius má vždy spotřebu nižší než jakýkoliv jiný vůz v benzínu a automatu. Pokud budete jezdit převážně ve městě, tak s normálním automatem není problém jezdit přes 10 litrů, tady ta úspora bude největší, pokud jezdíte převážně po okrskách, tak úspora bude minimální.
Domnívám se ale, že hybridy mají hlavně význam u velkých aut typu SUV, atd. Nehybridní Lexus RX si vezme 14-17 l/100km, tentýž hybridní RX400h jezdí 9-10 l/100km, což už je mnohem znatelnější.
Ale zpátky k tomu Priusu, kdo chce pohodlné auto, benzín v automatu, ticho při stání a popojíždění v kolonách, ne příliš často tankovat, výborně manévrovat při parkování díky minimálním převisům kol, nepotřebuje velký kufr, v druhé řadě sedadel mít více místa pro nohy než v Octávce (nesmíte zas ale být příliš vysoký kvůli svažující se střeše), nechce mít auto jako má každý druhý, kvalitní vůz (mám najeto 100kkm a nikdy se nic nerozbilo), tak Prius není špatná volba.
Co se týče prodejnosti ojetiny, na podzim budu měnit za nový Prius a již tento Prius má zamluven kamarád, který se na něj těší jak malej Jarda. Takže z mého pohledu jsem v pohodě, odbyt zajištěn. 😄
Jasně chápu, že pro plno lidí je Prius jako hadr pro býka (stejně jako iPhone pro Woknaře), ale kdybyste mi nabídli jiné auto v této kategorii, tak bych se Priuse nevzdal... Začínal jsem s Feldou, pak Octávkou, Passatem, RAVkou, ale jako táta nedá dopustit na Octávku, já nedám dopustit na Priuse. Prostě kvalita, užitečnost, spokojenost se nedá odvozovat dle tabulek technických dat.
Ohledně spotřeby, nesrovnávejte prosím Prius s benzínovým manuálem či dieselem, musíte ho srovnávat s benzínovým automatem. Např. s 1.4TSI DSG máme průměr kolem 8-8,5l. Nedávno jsme testovali kolegu, který poprvé jel s Priusem, za kolik ujede Plzeň-centrum Prahy-Plzeň a jel to za 5.2l, aniž by ještě znal fígle, jak si spotřebu ještě o pár deci zlepšit. Výhodou tedy i je, že tankuji až po více než 700km, což je super, protože nesnáším tankování.
Prius má smysl i mimo město. Při stále jízdě se nabíjí accu (odběr generátoru díky vysoké efektivitě spalování je levný) a při zrychlování (např. předjíždění) se bere energie z accu a benz. motor nemusí běžet v nejvyšším výkonu, kdy je spalování nejméně efektivní (proto se i místo Ottova cyklu používá Attkinsonův).
Rovněž Prius má velmi nízké Cx, což je výhodou ři velmi rychlé jízdě. Občas jezdím D5 s cihlou na plynu, Octávka si vezme tak 14l/100km, Prius jede plně na omezovači ve 180kmh za 8.5-9l/100km.
Takže určitě Prius má vždy spotřebu nižší než jakýkoliv jiný vůz v benzínu a automatu. Pokud budete jezdit převážně ve městě, tak s normálním automatem není problém jezdit přes 10 litrů, tady ta úspora bude největší, pokud jezdíte převážně po okrskách, tak úspora bude minimální.
Domnívám se ale, že hybridy mají hlavně význam u velkých aut typu SUV, atd. Nehybridní Lexus RX si vezme 14-17 l/100km, tentýž hybridní RX400h jezdí 9-10 l/100km, což už je mnohem znatelnější.
Ale zpátky k tomu Priusu, kdo chce pohodlné auto, benzín v automatu, ticho při stání a popojíždění v kolonách, ne příliš často tankovat, výborně manévrovat při parkování díky minimálním převisům kol, nepotřebuje velký kufr, v druhé řadě sedadel mít více místa pro nohy než v Octávce (nesmíte zas ale být příliš vysoký kvůli svažující se střeše), nechce mít auto jako má každý druhý, kvalitní vůz (mám najeto 100kkm a nikdy se nic nerozbilo), tak Prius není špatná volba.
Co se týče prodejnosti ojetiny, na podzim budu měnit za nový Prius a již tento Prius má zamluven kamarád, který se na něj těší jak malej Jarda. Takže z mého pohledu jsem v pohodě, odbyt zajištěn. 😄
Jasně chápu, že pro plno lidí je Prius jako hadr pro býka (stejně jako iPhone pro Woknaře), ale kdybyste mi nabídli jiné auto v této kategorii, tak bych se Priuse nevzdal... Začínal jsem s Feldou, pak Octávkou, Passatem, RAVkou, ale jako táta nedá dopustit na Octávku, já nedám dopustit na Priuse. Prostě kvalita, užitečnost, spokojenost se nedá odvozovat dle tabulek technických dat.
700km na tankovani? nejak malo ne?, ta moje cihla s Cx placetnice je schopna na obe nadrze ujet pres 1500 a pri 180ti sice nezere 9, ale ani 12 neni spatny na 6 valcu, co to v te oktavce mas za sekacku ze tolik basti na dalnici?
700km se Vám zdá málo? To snad záleží na velikosti nádrže, že... Kolik tankujete? Já obvykle do 40 litrů...
Těch 180kmh nemyslím stálou jízdu (to se ani nedá v dnešním provozu), počítejte s neustálým bržděním a akcelerací 100-180-100-180, atd. Za to za 12 litrů nepojedete.
Oktávka byla klasická 1.6 MPI první generace.
Těch 180kmh nemyslím stálou jízdu (to se ani nedá v dnešním provozu), počítejte s neustálým bržděním a akcelerací 100-180-100-180, atd. Za to za 12 litrů nepojedete.
Oktávka byla klasická 1.6 MPI první generace.
jezdim kazdej tejden 5x HK Praha a s 2.7T v A6aw prumerna 10.1 litru a ted jak tam otravuje furt ten Passat tak dokonce 9.8, a nejezdim jen na Cernak, ale do Dejvic, takze bud jizni spojka+tunel nebo centrem, proste jezdit se da i se slusnou spotrebou i s "velkym" autem a "vetsim" motorem
spis bych rekl ze neumis jezdit a nebo je ta 1.6 na Oktu nedostatecnej motor a chlasta pak prave proto ze nestaci tahat takovej kus auta 😄
spis bych rekl ze neumis jezdit a nebo je ta 1.6 na Oktu nedostatecnej motor a chlasta pak prave proto ze nestaci tahat takovej kus auta 😄
No a? Tak jezdíte s A6 za 10 litrů. Copak já někde tvrdím, že se s větším autem nedá jezdit úsporně? S každým autem se dá jezdit úsporně i jako prase. Jen "úsporně" u Priuse je pod 5 litrů, u A6 2.7T pod 10 litrů. Chápete už ten rozdíl?
Co se týče spotřeby při akceleraci, asi nechápete fyziku. Vynulujte si na prázdné dálnici počítadlo a ze 100 zrychlete s plným plynem na 180, jeďte minutu a zabrzděte na 100. Tohle opakujte např. 5x a pak se mrkněte na počítač. Rozhodně tam nebudete mít 12l. Největší spotřebu dělá vždy akcelerace a ne stálá jízda. Pokud spěcháte, tak tohle děláte furt, kvůli ostatnímu provozu. Tohle je realita. Ne zrychlit na 180, kouknout na okamžitou spotřebu a tvrdit, že mě to při 180 žere "jen" 12l.
Co se týče spotřeby při akceleraci, asi nechápete fyziku. Vynulujte si na prázdné dálnici počítadlo a ze 100 zrychlete s plným plynem na 180, jeďte minutu a zabrzděte na 100. Tohle opakujte např. 5x a pak se mrkněte na počítač. Rozhodně tam nebudete mít 12l. Největší spotřebu dělá vždy akcelerace a ne stálá jízda. Pokud spěcháte, tak tohle děláte furt, kvůli ostatnímu provozu. Tohle je realita. Ne zrychlit na 180, kouknout na okamžitou spotřebu a tvrdit, že mě to při 180 žere "jen" 12l.
ten ukazkovej rozjezd je tak maximalne pro prasata, normalni clovek co jezdi i sviznejc nezrychluje porad s plnym plynem a nasledne nebrzdi a zase to same dokola, jestli takhle jezdis tak ses s prominutim * 😄
proste z provozu se ukazuje ze Prius zato nestoji a stat zato moc nebude, je to proste prechod z jedne techniky na druhou a u te 2 genetace navic s nedostatecnym benzinakem, a ze jsem jako bejvalej obchodak par priusu podsebou mel, a u RXh kde to bylo mnohem lepsi s tim rozdilem ve spotrebach 😄
proste z provozu se ukazuje ze Prius zato nestoji a stat zato moc nebude, je to proste prechod z jedne techniky na druhou a u te 2 genetace navic s nedostatecnym benzinakem, a ze jsem jako bejvalej obchodak par priusu podsebou mel, a u RXh kde to bylo mnohem lepsi s tim rozdilem ve spotrebach 😄
Proč utíkáte od tématu? Neřešme, zda styl jízdy je takový nebo prasácký (prostě když spěcháte, tak ždímáte auto co se dá). Prostě mi řekněte, jakou máte spotřebu, když chcete jet 180kmh a nesutále musíte brzdit na 100kmh kvůli kamionům a pak znovu zrychlovat na 180kmh. Rozhodně to 12l nebude...
Prius v provozu ukazoval, že nestojí za co? Vám snad nejezdil? Nefungovala klima? Stěrače nestírali? Proč se domníváte, že Prius nemá na světě co dělat, jako miliony dalších aut?
Prius v provozu ukazoval, že nestojí za co? Vám snad nejezdil? Nefungovala klima? Stěrače nestírali? Proč se domníváte, že Prius nemá na světě co dělat, jako miliony dalších aut?
Hezké, ale pak je nesmysl srovnávat prius s nějakým nespecializovaným autem s 1,4 tsi, to bychom se pak mohli ptát na zrychlení, akustickou pohodu na dálnici nebo prostornost, protože ono super Cx potažmo baterie zase ubírají na praktičnosti a zrychlení z nuly na sto kolem 11s nejde srovnávat ani s nejslabším 1,4tsi.
A jaké jsou jiná specializovaná auta? Proč tedy Priuse ostatní nesrovnávají např. Insightem, ale s normálními auty? Co se týče 1.4TSI DSG Octávky, tak tomu je to naopak nejblíž. Automat v benzínu, přibližně shodné zrychlení a výkon. S čím byste to tedy chtěl srovnávat? Prostornost je vlastnost, ne každý potřebuje kufr jako v Oktávce. Kdo chce Priuse, nebude mít kufr jako v Octávce, ale ocení jiné vlastnosti, které jsem popsal v původním příspěvku.
Srovnávat ho lze zase a pouze jen s auty, které kladou aspoň nějaký větší důraz na spotřebu paliva, i když ne tak prioritně a méně nekompromisně jako hybridy...a to jsou jednoznačně moderní turbodiesely... Takže třeba hybridní RX vs X5/6 s 3.0d...
OK. Takže vezmu benzínový (opakuji, Prius je pouze benzínový) automat X5 a co? X5 v benzínu a automatu žere přes 15l. Srovnávejte prosím pouze jablka s jablky, komerčně spolehlivý diesel není na trhu.
Takže 3.0d od BMW podle tebe není komerčně spolehlivý dieselový motor, ale komerční benzínový hybrid ano... >😁
Že není Prius dieselový je rozhodnutí Toyoty, a že si někdo vybere ("paradoxně") k dosažení co nejnižší spotřeby cestu se základem
v podobě té méně účinější varianty spalovacího motoru, je jeho volba...každý na to přece může "jít po svém"... :-!
Že není Prius dieselový je rozhodnutí Toyoty, a že si někdo vybere ("paradoxně") k dosažení co nejnižší spotřeby cestu se základem
v podobě té méně účinější varianty spalovacího motoru, je jeho volba...každý na to přece může "jít po svém"... :-!
Možná je podstatné to, co málokde zaznívá. Prius je primárně stavěný s ohledem na emise, spotřeba je až na druhém místě (ano, já vím, že to z velké části jde ruku v ruce). To je ten hlavní důvod proč motor pracuje v Atkinsonově cyklu a proč je to benzín a ne diesel.
Nejsem dost znalý v motorech, ale zřejmě existují i technické důvody proč (zatím?) neexistují hybridní diesely. Jeden z nich by mohl být ten, že diesely by hůř snášely startování a vypínání i několikrát za minutu.
Nejsem dost znalý v motorech, ale zřejmě existují i technické důvody proč (zatím?) neexistují hybridní diesely. Jeden z nich by mohl být ten, že diesely by hůř snášely startování a vypínání i několikrát za minutu.
Ach jo. Bavíme se o hybridech, ne? Co se týče tvého zázračného dieselu, tak si představ následující. Zavři se do podzemní garáže, nastartuj 20 Priusů (nebo jiných moderních benz. aut) a vydrž 20 minut. Pak nastartuj 20 dieselů a také vydrž 20 minut. Zkus hádat, po kterém pokusů budeš více otrávený ze zplodin...
Nějak si mi při tom zápalení pro "ekologické pokusy" zapoměl "vysvětlit" tu tvou komerční nespolehlivost 3.0d... 😉
>😒]
>😒]
Ach jo, někteří jedinci jsou trošku pomalejší, viz druhá věta. Bavíme se o hybridech nebo ne? Můžete mi sdělit, co je na 3.0d hybridního?
To jsem rád, že o svém problematickém chápání aspoň víš...
Přečti si své reakce zpětně..., chceš tu sice srovnávat jen jabka s jabkama, ale jako příklad tu uvádíš srovnání komerčního hybridu, speciálně ekologicky zaměřeného vozu a k tomu srovnáváš naprosto "běžné" benzínové auto...
Navíc tvůj absolutně nesmyslný výrok, že 3.0d je
komerčně nespolehlivý (znáš vůbec význam těchto dvou slov?), nemá s hybridy prakticky nic společného,
a když ti zjevně dochází přímé argumenty k podpoře tohoto svého tvrzení, začneš tu "argumentovat" podzemní garáží a "rychlostí" svého myšlení...
P.S. Přečti si tady také třeba Dinara v 7😁9, možná to napsal (specielně pro tebe) víc "po lopatě"... :-!
Přečti si své reakce zpětně..., chceš tu sice srovnávat jen jabka s jabkama, ale jako příklad tu uvádíš srovnání komerčního hybridu, speciálně ekologicky zaměřeného vozu a k tomu srovnáváš naprosto "běžné" benzínové auto...
Navíc tvůj absolutně nesmyslný výrok, že 3.0d je
komerčně nespolehlivý (znáš vůbec význam těchto dvou slov?), nemá s hybridy prakticky nic společného,
a když ti zjevně dochází přímé argumenty k podpoře tohoto svého tvrzení, začneš tu "argumentovat" podzemní garáží a "rychlostí" svého myšlení...
P.S. Přečti si tady také třeba Dinara v 7😁9, možná to napsal (specielně pro tebe) víc "po lopatě"... :-!
Jéžišmarjá, omlouvám se! Teď jsem zkouknul ten můj příspěvek, na který pořád reagujete a až teď jsem si všiml, že tam mělo být "komerčně spolehlivý DIESELOVÝ HYBRID". Jak jsem to přelítnul, tak jsem si toho nevšiml. Tohle beru zpět. 😄
Co se týče toho srovnávání s normálním benzínovým autem, srovnávat to musím, protože reakce každého "odpůrce" je "moje auto doma žere tolik a tolik, tak proč něco jiného". Proto i já musím srovnávat Priuse s jejich auty.
Nicméně co se týká emisí, na tom trvám, žádný moderní diesel nepřekonává benzín v "čistotě" emisí. Sice se zkouší pokusy s močovinou, ale to není zatím chycené na trhu.
Co se týče toho srovnávání s normálním benzínovým autem, srovnávat to musím, protože reakce každého "odpůrce" je "moje auto doma žere tolik a tolik, tak proč něco jiného". Proto i já musím srovnávat Priuse s jejich auty.
Nicméně co se týká emisí, na tom trvám, žádný moderní diesel nepřekonává benzín v "čistotě" emisí. Sice se zkouší pokusy s močovinou, ale to není zatím chycené na trhu.
dodnes si vzpomínám na jeden starý dokument o ekologii automobilů. Mimo jiné si tam odchytili zástupce hybridů. A onoho japončíka se ptali, proč to nedělají s dieselem, že by výsledná spotřeba byla ještě menší. Odpověděl hbitě: Nejde nám o spotřebu, ale o čistější vzduch v japonských městech. (A tím nemyslel CO2)
Takže tím tedy myslel... 😉
Edit: Také považuješ za nejpodstatnější znečišťovatele planety nové moderní tdiesely s DPF...?
Edit: Také považuješ za nejpodstatnější znečišťovatele planety nové moderní tdiesely s DPF...?
diesely nemám rád celkově, takže .. >😁
V době, kdy se ten dokument natáčel asi ještě žádné DPF neexistovalo. V prezentačních barvách se tam proháněl Prius první generace, a ten se vyráběl někdy v letech 97 až 01. Nicméně díky němu mám pocit, že celé to šílenství kolem spotřeby hybridů je jen v Evropě. Původní záměr spočíval ve snížení emisí (včetně hluku) produkovaných ve městě automobily, a tím zlepšit životní podmínky tamních obyvatel.
V době, kdy se ten dokument natáčel asi ještě žádné DPF neexistovalo. V prezentačních barvách se tam proháněl Prius první generace, a ten se vyráběl někdy v letech 97 až 01. Nicméně díky němu mám pocit, že celé to šílenství kolem spotřeby hybridů je jen v Evropě. Původní záměr spočíval ve snížení emisí (včetně hluku) produkovaných ve městě automobily, a tím zlepšit životní podmínky tamních obyvatel.
>😁 To mě taky mohlo napadnout hned, že se žádná osobní Tatra nedělala v dýzlu...ty Japončíku >😒]
To je ono,souhlas.Ale nakonec to bude asi i to CO2,ač mnozí zde stále nevěří tak statistiky mluví jasně.
[odkaz]
[odkaz]
Průměr má dieslová modla vyšší než Prius.
[odkaz]
[odkaz]
Průměr má dieslová modla vyšší než Prius.
Měli se onoho japončíka zeptat, pročpak s tím úžasně ekologickým myšlením, které mají, patří k zemím s nejhorší kvalitou ovzduší na světě, a proč musejí kupovat od nás, zaplevelených dýzlovým smogem, ty emisní omluvenky. Ono totiž jde (hybridy) o řešení jejich lokálního problému, kdy se při obrovské koncentraci obyvatel v aglomeracích dusí, mít tam dýzly tak jsou na tom hůř, jistě, jenže to neřeší elektrárnu či továrnu, kterou mají za kopcem. Kolik těch studií už tu bylo, jež demonstrovaly větší celkovou ekologickou (emisní) zátěž hybridu než konvenčního auta. Je to prosté, určitá řešení logická pro Tokio nebo L.A. dávají už podstatně méně smyslu na americkém středozápadě nebo v české kotlině.
Kolik? Nemyslim to ironicky, ptam se uplne vazne. Rad bych si takovou studii precetl (bez legrace), bohuzel zatim jsem na ni nenarazil.
Zajima mne opravdova studie, tj. neco co popisuje vstupni podminky, co vsechno se studovalo a k jakym zaverum kdo dosel. Cokoli kratsiho nez ekvivalent peti stran mne nezajima, stejne jako mne nezajimaji kratke filmy na YouTube a jinde.
Pokud mate odkaz na nejakou seriozni studii (nebo aspon jeji nazev), budu za ni vdecny. Diky.
Zajima mne opravdova studie, tj. neco co popisuje vstupni podminky, co vsechno se studovalo a k jakym zaverum kdo dosel. Cokoli kratsiho nez ekvivalent peti stran mne nezajima, stejne jako mne nezajimaji kratke filmy na YouTube a jinde.
Pokud mate odkaz na nejakou seriozni studii (nebo aspon jeji nazev), budu za ni vdecny. Diky.
Jistě, ale stačí se jen trochu zajímat. Zkus "Environmental Science & Technology" int. magazín, na téma pohonů a srovnání jejich dopadů tam bylo zveřejněho několik studií. Chce to ale registraci a taky zaplatit, zadarmo se tam nestahuje. 😄 😉
Mno, koukal jsem na ten jejich web a pokud me zrak neklame, zrovna posledni 2 studie hovori celkem jednoznacne ve prospech hybridu - viz [odkaz] a [odkaz] Vzhledem k tomu, ze jsem se k onem clankum dostal bez registrace a platby, tak se mozna kazdej bavime o jiny strance, za precteni ty studie ale kazdopadne stoji.
Jeste bych sem mohl hodit odkaz na asi nejznamejsi "studii" popirajici ekologicnost hybridu, ktera se jmenuje Dust to Dust a je od jakesi "CNW Marketing Research" - [odkaz] Ta mj. dospela k zaveru, ze v roce 2005 byl na tom z hlediska celkovy ekologicky zateze lip Hummer H2 nez Toyota Prius. A to bez ohledu na fakt, ze Prius vazi tretinu co H2 a ma cca 4x nizsi spotrebu. K dosazeni tohoto zaveru byly pouzity nektery zajimavy predpoklady, jako ze Prius za cely zivot najezdi 175,000km, zatimco Hummer 480,000. Obrazek at si udela kazdy sam...
Drtivou vetsinou kritiky vuci hybridum ale clovek na internetu "slysi" z ust ruznych popiracu globalniho oteplovani a vubec vsech ekologickych problemu, napojenych prevazne na ruzne neoliberalni think-tanky. Ukazkou budiz tento zblept - [odkaz] Solidni kritickych clanku je jako safranu, jeden napriklad zde - [odkaz]
Jeste bych sem mohl hodit odkaz na asi nejznamejsi "studii" popirajici ekologicnost hybridu, ktera se jmenuje Dust to Dust a je od jakesi "CNW Marketing Research" - [odkaz] Ta mj. dospela k zaveru, ze v roce 2005 byl na tom z hlediska celkovy ekologicky zateze lip Hummer H2 nez Toyota Prius. A to bez ohledu na fakt, ze Prius vazi tretinu co H2 a ma cca 4x nizsi spotrebu. K dosazeni tohoto zaveru byly pouzity nektery zajimavy predpoklady, jako ze Prius za cely zivot najezdi 175,000km, zatimco Hummer 480,000. Obrazek at si udela kazdy sam...
Drtivou vetsinou kritiky vuci hybridum ale clovek na internetu "slysi" z ust ruznych popiracu globalniho oteplovani a vubec vsech ekologickych problemu, napojenych prevazne na ruzne neoliberalni think-tanky. Ukazkou budiz tento zblept - [odkaz] Solidni kritickych clanku je jako safranu, jeden napriklad zde - [odkaz]
Diky, Dust to Dust si prectu (zbezne jsem na to kouknul, ma to pres 450 stranek vcetne vtipu 😄 Zatim jenom pro info - v zatim posledni verzi tehle studie klesla narocnost Priusu temer o ctvrtinu, zatimco Hummery vzrostly v zavislosti na verzi o 1% - 30😖. V momentalne aktualni verzi jsou na tom vsechny Hummery hur nez Prius.
Ale i tahle studie jenom dava nejaka cisla, bez popisu toho jak se k nim doslo (strucny popis tam je v uvodu, ale moc se z nej odvodit neda).
Toz zatim tak. Zkusim si to prostudovat o vikendu, bude-li cas.
Ale i tahle studie jenom dava nejaka cisla, bez popisu toho jak se k nim doslo (strucny popis tam je v uvodu, ale moc se z nej odvodit neda).
Toz zatim tak. Zkusim si to prostudovat o vikendu, bude-li cas.
Dneska jsem narazil na zajimavy clanek, ktery se toho dotyka. Stoji za precteni (anglicky): [odkaz]
Vrely diky za odkaz, je to naramne zajimavy. Doporucil bych ho Dinarovi a vsem dalsim odpurcum hybridu. Za precteni stoji i nektery komentare z diskuze. Myslim, ze tohle je posledni hrebicek do rakve studii od CNW, hned po Dust to dust samotny.
Pripojuju se s vazne minenou zadosti o skutecne seriozni studii, jez dospela k vysledku, ze soucasny hybridy znamenaji vetsi celkovou ekologickou zatez na bezny auta. Vzpominam si, ze sem uz davno nekdo linky na podobne "studie" daval (a myslim, ze jsi to byl mj. i ty, ale muzu se plest) a ty vetsinou mirily na ruzny obskurni stranky mizerny kvality, jejichz duveryhodnost byla velmi snadno zpochybnitelna.
Mimochodem - jak souvisi ekologicnost hybridu s tim, jestli mi za kopcem stoji nebo nestoji nejaka neekologicka tovarna? Nerikej mi, ze i ty by ses uchylil k argumentaci typu "k cemu setrnost u aut, kdyz mame tak zasvineny elektrarny?"... A ze pri soucasnym stavu techniky znamenaji hybridy uspory hlavne ve meste je stokrat omilana pravda, proto se taky hybridy uplatnuji hlavne v LA a ne na tom stredozapade. Jak je ale videt v testu Priusu 3. generace, hdybridy zacinaj pomalu odstranovat i tuhle zasadni nevyhodu. A buh vi, kde budem za 10 let.
Mimochodem - jak souvisi ekologicnost hybridu s tim, jestli mi za kopcem stoji nebo nestoji nejaka neekologicka tovarna? Nerikej mi, ze i ty by ses uchylil k argumentaci typu "k cemu setrnost u aut, kdyz mame tak zasvineny elektrarny?"... A ze pri soucasnym stavu techniky znamenaji hybridy uspory hlavne ve meste je stokrat omilana pravda, proto se taky hybridy uplatnuji hlavne v LA a ne na tom stredozapade. Jak je ale videt v testu Priusu 3. generace, hdybridy zacinaj pomalu odstranovat i tuhle zasadni nevyhodu. A buh vi, kde budem za 10 let.
Já celkem vývoj směrem k elektrice chápu a nijak ho nezpochybňuju, jen hybridy jsou dle mého slepou uličkou mnohem více než nutným překlenovacím obdobím. Z hlediska závislosti na fosilních palivech na tom nejsou líp než konvenční auta, z hlediska energetické náročnosti (a k ní vztažené ekologičnosti) to může být dokonce naopak. Jistě souvisí to s nastavením kriterií, složitost a energ. náročnost výroby, životnost, likvidace anebo se díváme jen nulové emise při jízdě na el. pohon na krátké vzdálenosti, tedy město. Takový pohled na ekologičnost sice chápu, ale jak říkám, je to jen řešení lokálního problému.
"Já celkem vývoj směrem k elektrice chápu a nijak ho nezpochybňuju, hybridy jsou dle mého slepou uličkou mnohem více než nutným překlenovacím obdobím..."
Tak pod to se podepisuju také... :yes:
Tak pod to se podepisuju také... :yes:
jo, to mam najradsej tieto prispevky...autor potom vstane od pocitaca a sadne do svojho fosilnymi palivami pohananeho auta, ktore slepou ulickou urcite nie je... 😄
Ty na jednu stranu nezpochybnujes vyvoj smerem k elektrice a na druhou stranu vidis hybridy jako slepou ulicku? Nemuzu si pomoct, ale ja v tom vidim protimluv. Nebo rekni, jak by sis ten prechod od spalovaciho motoru k elektrice teda predstavoval, kdyz ne pres postupny prebirani otezi jednou technologii od druhy? Jak jsem dole psal v reakci na "pelikoše", tohle neni vec, ktera by sla udelat ze dne na den.
souhlas, ono se jinak dívá na řešení ekologie megaměst a v porovnání s ní "vesnice" Prahy. Potřebuješ snížit emise (plynné i hlukové)? Hybrid je dobrá volba. Na rozdíl od elektromobilu nemusíš zákazníky učit nové návyky (stále do toho lijí benzín) a ani pracně přebudovat infrastrukturu. A jako bonus nemusí mít zákazník elektromobil do města a na delší štreky obyčejné auto.
Primárním marketingovým argumentem priusu je ekologie, je to speciál, a srovnávat by se měl s podobně zaměřenými speciály. Klidně srovnávejme různé koncepce (hybrid proti dýzlu např.), ale berme k tomu hybridu ty různé EKO verze ne obyčejnou oktávku s tsi, která nikde na bocích auta nemá napsáno, CO2 pouze..., nebo nejzelenější auto planety. Chceš-li srovnávat s TSI najdi si nějaký ECO model VW s tímto motorem a pak srovnávej.
som velky fanusik hybridov (mam odjazdenu komplet paletu od lexusu) ale musim s tebou v niecom nesuhlasit.
Este na zaciatok poviem, ze patrim k defenzivnym vodicom.
Ked som mal pozicany RX350 (predchodziu gen.) tak som v cisto bratislavskej premavke, vratane 20min zapchy mal spotrebu 13 litrov. RX400h som jazdil aj mimo mesta, ale isiel som dynamickejsie, vysledna spotreba bola 10.5
Som presvedceny o tom, ze keby som s RX350 isiel rovnako ako so 400h, tak rozdiel v spotrebe bude cca 1-2 litre => financne sa to neoplati.
Ked som jazdil s novou RX450h, isiel som +- rovnaku trasu s +- rovnakym stylom ako vtedy davno s RX400h. Vysledna spotreba bola 8,5, cim je vidiet naozaj velke zlepsenie hybridu.
Neviem o kolko sa zlepsi nova RX350 (este som s nou nesiel, a asi ani nepojdem, lebo to auto ma vobec nechytilo - ale to uz je iny pribeh), avsak ak sa RX350 zlepsi o 1 liter, tak rozdiel v spotrebe bude v priemere 2 litre, co je cca 60hal na 1km. Avsak rozdiel v cene medzi tymito dvoma rovnako vybavenymi modelmi je cca 200tis => financne sa to neoplati. U starej RX350 vs 400h bol aspon citelny rozdiel v dynamike, ale u dnesnej dvojky je aj dynamika takmer zhodna.
Takze hybridom :yes: :yes: :yes: za zlepsenia, ale kym sa cenniky nebudu robit rozumne, stale to zostane iba auto pre ludi, ktori bud nevedia pocitat, alebo proste su to fandovia.
Este na zaciatok poviem, ze patrim k defenzivnym vodicom.
Ked som mal pozicany RX350 (predchodziu gen.) tak som v cisto bratislavskej premavke, vratane 20min zapchy mal spotrebu 13 litrov. RX400h som jazdil aj mimo mesta, ale isiel som dynamickejsie, vysledna spotreba bola 10.5
Som presvedceny o tom, ze keby som s RX350 isiel rovnako ako so 400h, tak rozdiel v spotrebe bude cca 1-2 litre => financne sa to neoplati.
Ked som jazdil s novou RX450h, isiel som +- rovnaku trasu s +- rovnakym stylom ako vtedy davno s RX400h. Vysledna spotreba bola 8,5, cim je vidiet naozaj velke zlepsenie hybridu.
Neviem o kolko sa zlepsi nova RX350 (este som s nou nesiel, a asi ani nepojdem, lebo to auto ma vobec nechytilo - ale to uz je iny pribeh), avsak ak sa RX350 zlepsi o 1 liter, tak rozdiel v spotrebe bude v priemere 2 litre, co je cca 60hal na 1km. Avsak rozdiel v cene medzi tymito dvoma rovnako vybavenymi modelmi je cca 200tis => financne sa to neoplati. U starej RX350 vs 400h bol aspon citelny rozdiel v dynamike, ale u dnesnej dvojky je aj dynamika takmer zhodna.
Takze hybridom :yes: :yes: :yes: za zlepsenia, ale kym sa cenniky nebudu robit rozumne, stale to zostane iba auto pre ludi, ktori bud nevedia pocitat, alebo proste su to fandovia.
Oldass
Interiér se mi nelíbí, ale exteriér ujde a technika = paráda ... Toyota udělala pěkný skok. :yes:
pelikoš
podle mě je hybrid jen bouře ve sklenici vody...budoucnost,ať chceme nebo ne je v elektro nebo hydro.záleží jen na ceně technologie.zatím budeme v rukách petrobaronů a za čas se ukáže... 😉
Jasne, ze hybridy nejsou "konecnym resenim", vsak to taky nikdo netvrdi a snad si to ani nikdo nemysli. Je to zkratka mezikrok mezi spalovacim a plne elektrickym pohonem, nezbytna evolucni faze, ktera proslapava cestu kompletnimu opusteni primyho spalovani fosilnich paliv. Tezko si lze predstavit, ze by slo prejit ze spalovacich motoru na elektricky ze dne na den, bez prestupni stanice prave v podobe nejakyho polovicatyho reseni, jakym jsou hybridy. Bavime se navic o extremne sofistikovanych technologiich, se kterymi maji automobilky jenom minimalni nebo zadny zkusenosti a nemuzes proto cekat, ze zacnou z niceho nic chrlit elektromobily schopny plnohodnotne nahradit stavajici modely. Vyvoj v oblasti samotnych elektromotoru, prevodovek, prislusnyho softwaru a samozrejme akumulatoru je beh na dlouhou trat a hybridy predstavujou idealni moznost, jak se to muzou automobilky naucit. Navic jsou tu i externi faktory, jako sit dobijecich stanic nebo vubec dostupnost patricnyho mnozstvi co nejekologicteji vyrabeny elektriny, ktery vyzadujou svuj cas. Hybridy tudiz nepredstavujou zadny samospasny reseni, ale nutnej stupinek vyvoje, kterej samozrejme u hybridu neskonci.
nemyslím si,že elektromobily jsou během na dlouhou trať.podívej se např.na nissan.od příštího roku začíná produkovat komerční elektromobil (asi na bázi cube),jedná s vládamy jak v americe,japonsku,číně,tak i v evropě (portugalsko,dánsko,británie,atd.).takže toto už není hudba budoucnosti,ale téměř přítomnost
Jasne, ze uz se objevuji i koncepty ciste elektrickych aut, a to nejen od Nissanu, ale i od Mitsubishi nebo Subaru ("prekvapive" vsechno japonske automobilky). Jde o to, ze u nich neni stale vyreseno nekolik klicovych problemu, jakym je napriklad dojezd - optimisticky odhady hovori u pristi generace elektromobilu o cca 100 milich (160km), coz je na hony vzdaleno tomu, co vetsina z nas od auta dneska ocekava. Pricinou je smaozrejme nedostatecna kapacita baterii, na kterych jeste bude nutny nekolik let pracovat. I soucasny stav vyuziti Li-ion baterii vsak znamena oproti situaci zpred deseti lety obrovsky pokrok, za ktery muzeme byt vdecni mj. i hybridum. Je totiz potreba si uvedomit, ze konec roku 2010, kdy by se mel zminovany Nissan a dalsi objevit na trhu, bude pro Prius znamenat uz trinactou sezonu. Jako jeste dulezitejsi nedostatek nez dojezd (ktery by totiz vetsine lidi stacil i na tech 100 milich) spatruju chybejici infrastrukturu dobijecich stanic. Vzdyt kolik lidi ma - zvlast ve velkomestech - vlastni garaz se zasuvkou? Kapacita el. site navic neni na prechod na elektromobily zatim vubec dimenzovana. Dalsim problemem muze byt cena - Nissan sice tvrdi, ze by jeho elektromobil mel zacinat uz na cca 20,000 dolarech, tzn. na urovni Insightu, ale tomu se da jenom stezi uverit a ja tipuju vyslednou cenu aspon o 50% vyssi.
Jak vidis, existuje tady spousta otazniku (nebo spis vykricniku), a to se jeste diskutovany elektromobily vubec nedostaly na trh a vse je tak ve fazi chlubeni prislusnych automobilek, zatimco Prius, Insight i Lexusy se vesele prodavaji ted a tady. V dlouhodobejsim horizontu samozrejme na elektromobily prejdem vsichni, ale blizka budoucnost bude patrit kompromisnim resenim v podobe Chevroletu Volt nebo plug-in Priusu. A samozrejme jeste hodne dlouho tady budou i konvencni dieslove a benzinove varianty. Kdyby byly hybridy skutecne slepou ulickou, tezko by je planovaly i dalsi automobilky, jako treba Porsche, BMW, Mercedes, Peugeot, Citroen atd. atd. Vsichni by samozrejme radsi nabidli perfektni elektromobil, ale tak daleko zkratka jeste nejsme.
Jak vidis, existuje tady spousta otazniku (nebo spis vykricniku), a to se jeste diskutovany elektromobily vubec nedostaly na trh a vse je tak ve fazi chlubeni prislusnych automobilek, zatimco Prius, Insight i Lexusy se vesele prodavaji ted a tady. V dlouhodobejsim horizontu samozrejme na elektromobily prejdem vsichni, ale blizka budoucnost bude patrit kompromisnim resenim v podobe Chevroletu Volt nebo plug-in Priusu. A samozrejme jeste hodne dlouho tady budou i konvencni dieslove a benzinove varianty. Kdyby byly hybridy skutecne slepou ulickou, tezko by je planovaly i dalsi automobilky, jako treba Porsche, BMW, Mercedes, Peugeot, Citroen atd. atd. Vsichni by samozrejme radsi nabidli perfektni elektromobil, ale tak daleko zkratka jeste nejsme.
Righ
Jakkoliv Toyota nepatri mezi moje oblibeny automobilky a naprostou vetsinu jejiho portfolia povazuju za nudnou a nezajimavou, musim 3. generacii Prisu hodnotit jednoznacne pozitivne. V ramci striktnich omezeni danych nutnosti co nejnizsiho aerodynamickyho odporu se povedlo designerum udelat oproti predchozi generaci obrovsky kus kupredu. 2. generace byla zkratka osklivka s vyrazem lekly velryby a tento "look" ji predurcoval jenom pro skutecne odhodlany ekology. Nova generace vypada vice sportovne, zdrave agresivne a navic - alespon subjektivne - ani neni tak nafoukla. Samozrejme porad to neni nejaky vizualni klenot a kazdy z nas by asi dokazal i ve stejny cenovy rovine ukazat na hezci auto, ale je to zkratka vyrazny pokrok. Jeste k exterieru - Prius je zatim jediny auto, ke kterymu mi zvlast v ty bily barve na fotkach sedi zadni cira svetla. Naopak ty 15ky mu hrozne skodi a sam bych v tomto nevahal - mensi kola s eko gumama mozna neco usetri, ale vzhledem k vysokymu pontonu karoserie vypadaji vazne jak kola od kocarku.
Interier je sice jak z budoucnosti, ale zaroven stylovej a vkusnej - ta modernost je nenucena a vsechno spolu ladi, od futuristickyho volice prevodovky, pres volant jako kormidlo z kosmicky lodi az po stredovou konzoli "plovouci" nad stredovym tunelem. Jakej rozdil oproti tomu gulasi v Insightu... Celkove se zkratka jedna o podareny auto, a to jsem se vubec zezminil o hi-tech technologiich, o kterych si zatim konkurence muze nechat jenom zdat. Skoro nechapu, jak mohla nejaka automobilka tak vyrazne ostatnim odskocit - bude to pro ni nepochybne obrovska vyhoda jeste spoustu let. Skoro bych se vsadil, ze prvni velkoseroive vyrabeny plne elektricky vuz bude Toyota, zatimco v Evrope budem porad donekonecna cizelovat technologie, jejichz cas se uz nenavratne krati. Takze zaverem, pro dnesek (a hlavne zitrek) BRAVO TOYOTA! :yes:
Interier je sice jak z budoucnosti, ale zaroven stylovej a vkusnej - ta modernost je nenucena a vsechno spolu ladi, od futuristickyho volice prevodovky, pres volant jako kormidlo z kosmicky lodi az po stredovou konzoli "plovouci" nad stredovym tunelem. Jakej rozdil oproti tomu gulasi v Insightu... Celkove se zkratka jedna o podareny auto, a to jsem se vubec zezminil o hi-tech technologiich, o kterych si zatim konkurence muze nechat jenom zdat. Skoro nechapu, jak mohla nejaka automobilka tak vyrazne ostatnim odskocit - bude to pro ni nepochybne obrovska vyhoda jeste spoustu let. Skoro bych se vsadil, ze prvni velkoseroive vyrabeny plne elektricky vuz bude Toyota, zatimco v Evrope budem porad donekonecna cizelovat technologie, jejichz cas se uz nenavratne krati. Takze zaverem, pro dnesek (a hlavne zitrek) BRAVO TOYOTA! :yes:
Emel
Priusu fandím a nová generace vypadá víc než slibně. Je sice pravda, že ze svezení s jedničkou jsem moc nadšený nebyl, ale i tak šlo o novátorský počin, který budou ostatní za pár let více či méně úspěšně kopírovat.
maro-01
vidim ze kazda diskusia sa polarizuje a badam, ze ludia ktori maju realne dlhodobejsie skusenosti a platia celu prevadzku priusu z vlastneho vacku plus si ho dobrovolne kupili maju realistickejsi pozitivnejsi pohlad na cele auto.
Kazdy by mal pred pridanim komentara pridat info o tom kolko najazdil doteraz s priusom 😄
Co tu nebolo spomenute je, ze treba vediet s Priusom jazdit. Kazdy komu poziciam moje auto tak ma relativne vyssiu spotrebu, plyn pouziva uplne inak ako je ekonomicke, atd atd akonahle vysvetlim zopar zakladnych principov tak dosahuju zlepsene hodnoty o cca 30%. Najhorsie hodnoty spotreby je vidiet u ludi ktori jazdia na dieslovych autach.
Kazdopadne ja som so svojim vyberom spokojny, su veci ktore nie su uplne top ale tie uz v novej verzii su odstranene (kvalitne svetla, stresne okno, radarovy tempomat) takze sa na nu znovu tesim.
Jo a 1 z dovodov preco nepouzili diesel bolo aj pouzitie za studena, vibracie a "bezudrzbovost" pohonnej jednotky pocas 300.000km. (mam s nim 70.000km, priemer cca 250km denne)
Kazdy by mal pred pridanim komentara pridat info o tom kolko najazdil doteraz s priusom 😄
Co tu nebolo spomenute je, ze treba vediet s Priusom jazdit. Kazdy komu poziciam moje auto tak ma relativne vyssiu spotrebu, plyn pouziva uplne inak ako je ekonomicke, atd atd akonahle vysvetlim zopar zakladnych principov tak dosahuju zlepsene hodnoty o cca 30%. Najhorsie hodnoty spotreby je vidiet u ludi ktori jazdia na dieslovych autach.
Kazdopadne ja som so svojim vyberom spokojny, su veci ktore nie su uplne top ale tie uz v novej verzii su odstranene (kvalitne svetla, stresne okno, radarovy tempomat) takze sa na nu znovu tesim.
Jo a 1 z dovodov preco nepouzili diesel bolo aj pouzitie za studena, vibracie a "bezudrzbovost" pohonnej jednotky pocas 300.000km. (mam s nim 70.000km, priemer cca 250km denne)
mauví
Maximálka 10,4 a zrychlení za 3 minuty, celkem bída ale i tak dávám Toyotě za Príuse :yes: >😁
JonnnY
Mozete mi prosim niekto zmysel priusu vysvetlit?
Zoberiem si take nejake mensie auticko, napriklad benzinovu kiu ceed 1.6
Ano, viem ze to je hatch, ze to je o nejakych 20cm mensie auto, ze nema automat, ale...
Takze dojdem do obchodu, a kupim si ceed v takmer plnej vybave. Dostanem zlavu, takze zaplatim cca 16'000 euro. Priplatim si par euro za system stop start, a mam auto s kombinovanou spotrebou 6 litrov na 100km a zarukou na 5 rokov.
Alebo... dojdem do Tojody a za 26'000 euro si kupim prius so spotrebou 4 litre.
Takze mame dve +- podobne velke auta, s velmi podobnou vybavou, pomerne podobnym vykonom a dobrou spolahlivostou (zarukou).
Rozdiel v spotrebe su 2 litre na 100km, to su 2 eura na 100km. Cize 10'000 euro sa mi zaplati po... dobre pocitam? 500'000km ? Tak dajme tomu ze kia keca, a rozdiel bude 3 litre. Stale mi to vychadza na 333'000 km.
Vzdy som bol v tom, ze cena technickeho vyrobku do velkej miery odraza jeho "narocnost" na vyrobu. A v nej sa zas odrazaju celkove emisie, odpad a spotrebovana energia. Znamena to, ze musim s priusom najazdit 300'000 km po meste, aby som tu ekologiu naozaj zacal setrit ?
Takze vysvetli mi niekto, kde sa v hybridnom priuse skryva ten ekologicky prinos?
Zoberiem si take nejake mensie auticko, napriklad benzinovu kiu ceed 1.6
Ano, viem ze to je hatch, ze to je o nejakych 20cm mensie auto, ze nema automat, ale...
Takze dojdem do obchodu, a kupim si ceed v takmer plnej vybave. Dostanem zlavu, takze zaplatim cca 16'000 euro. Priplatim si par euro za system stop start, a mam auto s kombinovanou spotrebou 6 litrov na 100km a zarukou na 5 rokov.
Alebo... dojdem do Tojody a za 26'000 euro si kupim prius so spotrebou 4 litre.
Takze mame dve +- podobne velke auta, s velmi podobnou vybavou, pomerne podobnym vykonom a dobrou spolahlivostou (zarukou).
Rozdiel v spotrebe su 2 litre na 100km, to su 2 eura na 100km. Cize 10'000 euro sa mi zaplati po... dobre pocitam? 500'000km ? Tak dajme tomu ze kia keca, a rozdiel bude 3 litre. Stale mi to vychadza na 333'000 km.
Vzdy som bol v tom, ze cena technickeho vyrobku do velkej miery odraza jeho "narocnost" na vyrobu. A v nej sa zas odrazaju celkove emisie, odpad a spotrebovana energia. Znamena to, ze musim s priusom najazdit 300'000 km po meste, aby som tu ekologiu naozaj zacal setrit ?
Takze vysvetli mi niekto, kde sa v hybridnom priuse skryva ten ekologicky prinos?
Ten ekologicky prinos se skryva hlavne v emisich. Prius ma nejnizsi emise ze vsech realne jezdicich aut (vyjimaje elektromobily a zrejme auta na LPG - tam nevim jak to funguje).
Klidne si kdokoliv muze koupit Kiu, urcite se okolo nej neshluknou majitele hybridu s transparenty "tohle auto sis nemel kupovat". Vyber auta je otazkou osobnich preferenci.
Ja jsem si koupil Priuse protoze😒br /> - mam rad technologicke zajimavosti a novinky
- je extremne jednoduchy na rizeni (kvuli pritelkyni)
- je velmi spolehlivy
- je v nem vic mista nez by se zdalo
- ma v realnem provozu nizkou spotrebu
- vyhovuje mi vybava (napr. bluetooth propojeni s telefonem myslim Kia nenabizi)
Kdokoli s jinymi kriterii si muze vybrat libovolne jine auto, treba takove na ktere patri tyhle pneumatiky: [odkaz] 😉
P.S. Prius ma realnou spotrebu okolo 4,5 - 5,5 litru, za 4 se realne jezdit neda. Takze ten rozdil mezi nim a Kiou ve spotrebe bude jeste mensi...
P.P.S. Cena technickeho vyrobku v sobe zahrunuje minimalne jeste jednu dalsi podstatnou polozku - naklady na vyzkum a vyvoj. Ty jsou tim vetsi, cin vic je ten vyrobek "prukopnikem v oboru".
Klidne si kdokoliv muze koupit Kiu, urcite se okolo nej neshluknou majitele hybridu s transparenty "tohle auto sis nemel kupovat". Vyber auta je otazkou osobnich preferenci.
Ja jsem si koupil Priuse protoze😒br /> - mam rad technologicke zajimavosti a novinky
- je extremne jednoduchy na rizeni (kvuli pritelkyni)
- je velmi spolehlivy
- je v nem vic mista nez by se zdalo
- ma v realnem provozu nizkou spotrebu
- vyhovuje mi vybava (napr. bluetooth propojeni s telefonem myslim Kia nenabizi)
Kdokoli s jinymi kriterii si muze vybrat libovolne jine auto, treba takove na ktere patri tyhle pneumatiky: [odkaz] 😉
P.S. Prius ma realnou spotrebu okolo 4,5 - 5,5 litru, za 4 se realne jezdit neda. Takze ten rozdil mezi nim a Kiou ve spotrebe bude jeste mensi...
P.P.S. Cena technickeho vyrobku v sobe zahrunuje minimalne jeste jednu dalsi podstatnou polozku - naklady na vyzkum a vyvoj. Ty jsou tim vetsi, cin vic je ten vyrobek "prukopnikem v oboru".
nerozmyslas zle, iba je zly vyber auta - prius patri do strednej triedy, ceed je nizsia stredna.
Nehovoriac o vybave, ktoru prius ma.
Nehovoriac o vybave, ktoru prius ma.
Jasne ze to je trocha ina trieda, ale vo velkosti myslim az tak zasadny rozdiel nieje. Prius je len o asi 100kg tazsi.
Okrem toho kia tusim v ponuke ani podobny sedan nema. Magentis je uz setsakramentsky vacsie auto.
Rozdiel vo vybave? Len ten automat a obrovsky displej. Inac prakticky nulovy.
Okrem toho stale si mozes nieco priplatit a kupit ceeda s dieslovu 1.6 zo spotrebou do 5 litrov. A to sa ti prius oplati az tak po milione km.
Z hladiska ekologie v tom zmysel proste nevidim.
Okrem toho kia tusim v ponuke ani podobny sedan nema. Magentis je uz setsakramentsky vacsie auto.
Rozdiel vo vybave? Len ten automat a obrovsky displej. Inac prakticky nulovy.
Okrem toho stale si mozes nieco priplatit a kupit ceeda s dieslovu 1.6 zo spotrebou do 5 litrov. A to sa ti prius oplati az tak po milione km.
Z hladiska ekologie v tom zmysel proste nevidim.
tak trocha ina trieda? 😄
v kazdom smere je prius vacsi ako ceed. V pozdlznom smere (interier) o cca 6cm. To je plny rozdiel triedy.
Vybava? No ked pre teba automat nic neznamena (asi si s nim este nikdy dlhodobejsie nejazdil) tak co hovoris na bezklucove otvaranie a start, head-up displej, solarna strecha, parkovacia kamera...a bohvie co este.
Jednoducho s ceedom to nejde porovnat.
Na margo spotreby - ano, a mozes kupit vw lupo 3L a budes jazdit za 3 litre. Potom sa ceed oplati az po milione km, a vlastne je to iba trocha ina trieda...
v kazdom smere je prius vacsi ako ceed. V pozdlznom smere (interier) o cca 6cm. To je plny rozdiel triedy.
Vybava? No ked pre teba automat nic neznamena (asi si s nim este nikdy dlhodobejsie nejazdil) tak co hovoris na bezklucove otvaranie a start, head-up displej, solarna strecha, parkovacia kamera...a bohvie co este.
Jednoducho s ceedom to nejde porovnat.
Na margo spotreby - ano, a mozes kupit vw lupo 3L a budes jazdit za 3 litre. Potom sa ceed oplati az po milione km, a vlastne je to iba trocha ina trieda...
s automatom som co to najazdil, a preto by som naozaj neskusal kombinovat 4st automat s 1.6l motorom. ceed v priplatku automat ma, ale asi by som to nerobil
vybava? automat pre mna kadeco znamena, preto som ho zakazdym spomenul. zato bezklucove otvaranie/startovanie, head up, solarna strecha a parkovacia kamera pre mna naozaj neznamena nic. ak by som si mohol kupit priusa bez tejto vybavy s 2000-3000euro zlavou (alebo kolko to staci), tak nevaham.
ja sa nehadam ze prius je "lepsie" auto nez ceed.
len ked uz si kupujem auto a hlavny poziadavka je najnizsia spotreba, tak si nekupim to najdrazsie.
vybava? automat pre mna kadeco znamena, preto som ho zakazdym spomenul. zato bezklucove otvaranie/startovanie, head up, solarna strecha a parkovacia kamera pre mna naozaj neznamena nic. ak by som si mohol kupit priusa bez tejto vybavy s 2000-3000euro zlavou (alebo kolko to staci), tak nevaham.
ja sa nehadam ze prius je "lepsie" auto nez ceed.
len ked uz si kupujem auto a hlavny poziadavka je najnizsia spotreba, tak si nekupim to najdrazsie.
ak je poziadavka najnizsia spotreba, resp bavme sa o najnizsich nakladoch, tak prius nie je najlepsia volba. A myslim ze ani vyrobca nerobi prius ako ludove vozidlo....