hmmm a které? Jestli myslíš tu co tu vytvořilo auto.cz, tedy malé crosovery, tak postarší Suzuki SX4 je jak jejím tvůrcem, tak současným králem >:D No a ještě nám přišla výrazně hezčí Mokka a brzo přijde Ford Ecosport, tj Juke bude mít brzo problém ;-)
Ono se tak nějak za ty roky zapomnělo, že dříve se (z dvojčat) začal montovat Fiat Sedici (kvůli zimní olympiádě v Turíně). Není proto ani divu, že si Italové navrhli kastli a zvenku je to jen fiat, ne suzuki. Fiat ale tu šanci prkoučoval tím, že mezi olympiádou a zahájením prodejů nechal uplynout ještě skoro 6 měsíců a ve výsledku ještě dopřál "bráchovi" hezčí ksicht...
Najväcsie prekvapenie je pre mna slabych 19 pre CX 5. Cakal by som, zvlast pred zimou, aspon 40. Vravelo sa, ze to bude trhak, ved je to skvele auto ale...bohuzial. Fanusikovia mazdy upieraju zraky na novu 6-ku, snad to bude lepsie ako s CX 5...nie len vo svete aj v CR.
Že by za to tak trochu mohla i cena? AWD v benzinu od 650 a v naftě od 700k CZK? Trochu vysoko ne? Jinak musím uznat, že SUV je to po čertech pěkné ;-)
No jo ale to je jen 2WD, pak si SUV nemusím kupovat a můžu si koupit třeba trojku a ušetřím. Pokud bych měl kupovat SUV, tak rozhodně s pohonem 4x4 ;-)
Pohon všech kol u SUV není nutně potřeba (zvláště v našich podmímkách a za podmínek, za kterých se často užívá) právě proto, že je to jen sportovně úžitkové auto.
Hm ;-\ , pozeral som sa teraz na predaje v AT.
Skoro vsetky znacky su v pluse a to tak v porovnani s 2012/2011 ako i 10/11 a 10/12.
Absolutne najväcsi narast ma Hy +32,4 (oktober) a +20,2 (2011/2012)
Minusi hlasia len 2 znacky:
Mitsu -4,6 (-7,2)
Mazda -3,6 (-13,2)!!! :-!
Projel jsem kvůli autě pro ženu tři dealerství a problém je v absolutně podhodnocený kapacitě výroby. Skladový auto jsou jedno jak druhý, když se ti nelíbí a chceš objednat, pak pokud to uděláš ihned, přivezou ti ho už v květnu 2013.
Jinak je auto příjemný na řízení a i ten nejzarytější benzíňák by si vzal naf´táka, rozdíl v dynamice je opravdu zásadní a ve zvuku díky přímýmu vstřiku benzínu, kterej nýtuje skoro stejně jako diesel minimální.
Každopádně překvapí absence výdechů vzduchu pro zadní oddíl, nemožnost vyhřívat zadní sedačky, přikoupit el. zavírání kufru nebo větší možnost individualizace povrchu interiéru.
To by ma potom naozaj zaujimalo, ake kapacity maju jednotlive tovarne! Na jednej strane tu narieka Fiat, Opel, Peugeot, ze linky idu "na prazdno" a pritom su ich auta predavane velmi dobre v desattisicoch kusoch a na druhej strane linky Mazda, Kia nestihaju vyrabat a pritom ich vidis na cestach niekedy len sporadicky (zvlast Mazda) :-! .
Co sa tyka absencie niektorych prvkov vo vybave Mazdy, suhlas. Ale ktory model v kategorii SUV ponuka vsetko z toho, co si vymenoval (napr. elektronicke zatvaranie kufra)? spportage? IX 35? Kuga? Forester? RAV? Antara? C4 Aircross?
Momentalne viem len o Landroveru a novej Kuge, urcite tam bude BMW a Audi ale to uz je ina cenova kategoria ako CX5.
Kvóty CX-5 pro český trh jsou malé. Částečně je to zaviněno špatnými výsledky importéra. Mazda to málo, co má pro Evropu, raději napere do Německa, Holandska, Švýcarska, kde se CX-5 prodávají dráž. Navíc většinu produkce benzínové verze Revolution bere USA a potíže má i slévárna dodávající 19palcová kola. V Japonsku se dokonce CX-5 Revolution začaly dočasné dodávat na 17 palcových s tím, že je servisy posléze zákazníkům bezplatně vymění.
Priznam sa, ze neviem ako to funguje ale cakal by som, ze to je vsetko zavisle od casu objednavky a od skladu. Az sa mi nechce verit, ze ak si ja v SK objednam CX5 dnes, tak ju dostane najskor nejaky nemec, ktory si ju objedna az za 3 mesiace. Ak to naozaj tak chodi, ako pises, tak potes koste. :-!
Pro každý trh existují kvóty. Němci čekají také, ale méně. Pro informaci počty vyrobených kusů CX-5:
1/2012 13098
2/2012 13590
3/2012 16234
4/2012 15536
5/2012 14840
6/2012 18292
7/2012 18711
8/2012 16068
9/2012 18554
10/2012 20649
Tzn. 165572 pro celý trh, včetně Asie, Austrálie, Ameriky, Ruska, Evropy...
Teď startuje montáž CX-5 a M6 pro ruský trh ve Vladivostoku, plánují 50000 CX-5 a 50000 M6 ročně.
Zvenci je to sice jasne, ale interier mi zas prijde mnohem lepsi u Hundai, a vzhledem k tomu ze clovek se diva na sve auto hlavne zevnitr tak .....
A taky i35 se dela u nas, to mu taky neco prida na prodejich....
Než se na své auto podíváš zevnitř, musíš k němu dojít a nastoupit a to bych já u ix35 nezvlád.
Raději bych opravdu sedl do vytuněnýho Golfu III, než do ix35.
Ostatně ta Sportage není uvnitř nijak tragická a i interiérově mi sedí víc, než Hjondéé.
Už jen proto, že nemá modrej cirkus místo budíků.
No, je pravda, že oba korejce koupíš za víceméně 400k a většina jich jde jako dvoukolky, tzn. takovej novější kaškaj. Navíc jich jsou plný sklady, což se o konkurenci říct nedá...
S temi plnymi sklady si nejsem uplne jisty. Z informaci ktere mam se sice cekacky proti minulemu roku zkratili na polovinu, ale porad je to 4-6 mesicu, podle vybavy a motorizace.
Mam tiez take informacie. Cas dodania (objednavka u dilera) sa skratila ako bola v Ziline zavedena i tretia sichta ale i tak sa cakaaaa, takze ich mat na sklade moc asi nebudu.