oproti terajšej verzii je to hnus... ale aj terajšia je fakt pekná len v základnej Terra výbave, kedy má rezervu na piatych dverách... a tie zadné svetlomety tohoto... kks 8-s
Měl jsem předchozí Rav4 od roku 2006 a bylo to výborné auto, držák, až na pár nedostatků. Zaujala mě hned v reklamě designem, jak jezdila po nákladní lodi. Ale toto je fakt hnus. A ty digi displaye - stejné jsem měl na hrách koupených z blešáku (za asi 200Kčs) v roce 1985. :no:
eeee, tak to je šakredé jak cesta do roboty :-( Myslel jsem si, že tu současnou hrůzu už nejde překonat, ale mýlil jsem se, dokázali to!! :-O Toyota koncernu usnadňuje aby se stal jedničkou ve výrobě aut.... prostě, v Japonsku vyhodili designery, škoda ! ;-\
Interiér sa mi veľmi páči, taký retro :-) 80/90 roky v podaní Toyota. Integrované otvory na kávu/ čaj sú umiestnené geniálne. Volant “ala” Lexus je príjemným bonusom. Úprimne, exteriér je pre mňa menším sklamaním ale počkám si na stretnutie “face to face” možno budem prekvapený. Mne v niečom pripomína KIA SPORTAGE. Nepochybujem o tom, že je nová RAV4 príkladne vyvinuté a spracované auto. Kvalitu a spolahlivosť Toyoty sa snažia zúfalo no zatiaľ neúspešne napodobniť “prémiové” značky. Zaujíma ma hybridná verzia a jej parametre. Má niekto info o hybridnej verzii? Budú dieselové motory od BMW použité aj v novej RAV4 pre EU?
Sice se oficiálně zatím o hybridní verzi nehovoří, ale dle interních informací bude (v horizontu cca 2 - 3 let). Diesel motory vyráběné s BMW mají naběhnout snad až od roku 2014. Tato RAV4 bude mít klasické D-4D 2,2 a nově i 2,0 D-4D. Ten však bude kombinovatelný pouze s pohonem 4x2. Verze 4x4 budou buď s benzínem 2,0 valvematic, nebo s již zmíněným 2,2 D-4D.
Narazil som na článok o Aurise, ktorý bude v roku 2013 prvou Toyotou s BMW dieslom. Myslím, že BMW diesel je pre RAV4 nevyhnutnosť vzhľadom na EU trh. Osobne nevidím v aute s dieselom žiadnu výhodu, skôr je tam pre mňa mnoho proti. Zákaznici chcú diesel, preto im treba vyhovieť.
No, že by se prémiové značky o něco zoufale pokoušely, takové informace máte asi jen u vás v dědině. Všichni ostatní vidí, že prémiové značky si hrajou vlastní hru, válí, jsou komerčně velmi úspěšné a světě div se, v poslední době si neprožily PR disaster jako třeba Toyota v USA. Ale pro tebe to samozřejmě bude jen zoufalé snažení...
Já myslel, jak ože jsi napsal, že to "nevyzerá až tak zle"... to mi přijde příliš diplomatické, fakt. Zezadu se na to oplastované BVP nedá ani koukat! :-(
Tak jsem si vzpomnel na reklamu Toyoty z 90. let, ze nic neni nemozne...no tento design to teda potvrzuje 8-s
Kdyz vezmu co nam Japonci za posledni rok nadelili tak po designove strance je Mazda CX-5 a Subaru XV vpredu, Honda se svoji opticky prerostlou CRV neurazi a pak jsem si myslel ze horsi nez novy Outlander to uz nemuze byt...no a pak prisla tato RAV a jsme zase u te reklamy >:-[]
Nový Outlander je z té asijské designové smršti (včetně Fordu) ještě asi nejlepší. Škoda jen, že Mitsubishi neumí udělat pořádný diesel s kompresním poměrem blízkým 20.
Nějaký vysazený na ten kompresní poměr, ne? Je sice fajn si někde přečíst, že kompresní poměr je jedním z faktorů ovlivňujích účinnost, ale tohle už je opravdu úsměvné.
XV je neforemná obluda, jinak to u značky ani není možné. Toyota v poslední době designově taky perlí. Jediná koukatelná Toyota je podle mě Landcruiser - to je řekněme taková chlapácká krása. Ale Toyota je schopná výhledově zkazit i to lcéčko, jestli jim taky zduří.
Exteriér ujde, aj keď je veľmi cítiť ťah hlavne na amerického zákazníka, interiér to je však už iná pesnička. Nie je to taký prúser ako v Aurise, ale je to dizajnérsky chaos jak sviňa. Nemá to ani hlavu ani pätu, no proste na fotkách to vyzerá dosť zle, treba si však počkať na živé dojmy, možno to bude lepšie. Poteší veľký kufor a celkovo priestorovo si Ravka polepšila, čo mi na starej vadilo asi najviac. Nová Ravka nie je primárne mainstreamová, bude mať špecifických zákazníkov so vzťahom ku kvalite a imidžu Ravky či Toyoty ako takej. U mňa osobne je CX-5 v tomto segmente zatiaľ na špici.
v japonských, korejských a čínských očích je to asi opravdu hezké auto, evropský zákazník ale asi bude mít pocity poněkud smíšené.
Evropský trh čeká na nové SUV od VW - klasicky řezaný design, trochu větší než Tiguan, menší, než Touareg a nějaký hezký TDI pod kapotou. A až přijde, bude to v záplavě nudného asijského designu určitě pecka :yes:
Mýlíš se. Evropský trh čeká především na smršť čehokoliv korejského,na co pak novináři zapějí ódy a jednoho dne bude nejprodávanějším autem na světě, auto korejské
Interier je nádherný, byť počítám že velmi poplatný zvolené výbavě, v nějaké té základní variantě to patrně bude peklo. Předek je v pohodě, ale proboha co ten zadek? Co ty prolákliny na boku? Srovnávám nesrovnatelné, ale zvenku se poslední generace těchto malých SUV nemůže podívat perfektně střiženému Dusteru ani do očí.
kam se Toyota dostala. Dřív to byly auta s progresivním designem i přístupem, praktická a hezká. Dnes slátanina horší než od korejců. Třeba palubka vůbec nenavazuje na dveře, jakoby ji tam dali z jiného auta. Výdechy klimatizace naprosto nesourodé. A zvenku škoda mluvit. Jen šeď a průměr. Doporučuji srovnat tuto novinku s první RAV4, která ještě dnes vypadá perfektně a je i mnohem praktičtější - nárazníky, boční oplastování, velká kola.
[odkaz]
On pouze dávají lidem,to co chtějí. A jistě v tom hrají roli i korejci, však tohle vypadá tošku jako nějáká KIA... Progresivní a moderní ve slovníku běžného světoobčana se totiž paroadxoně spojuje se slovem "korejský" - podobně jako už dnes nikoho nenpadne,že korejské auto je *.
SUV už nejsou ostatně potřeba, lidé si na nich oblíbili dobrý výhled ven a tak dále, všechno jen ne "offroad abilitiy" a tak tu je,co to je. Nalbýskané městské corssovery vhodné do každéjo silničního počasí. SUV už nejhsou terénní,podobně jako lidé přišli o ocas v průběhu vývoje. Z aute se jednoduše vytrácí nepotřebné vlastnosti, je to evoluce jako každá jiná
Jenomže když SUV ztrácí vlastnosti terénních aut, stávají se z nich vlastně jen vysoké kombíky se špatnou aerodynamikou.
Proč vznikly první SUV? Aby byly "městu odolné". To znamená že měly na bocích ochranné plastové panely, plastové nelakované, nebo probarvené nárazníky - to vše jim zaručilo, že nebudou hned obouchané když nějaký buran parkující vedle otevře moc rychle dveře nebo do nich neopatrně drcne při parkování. Taky měly vysoko nárazníky, aby si je neutrhly po najetí k obrubníku.
A dnes? Samý lak, žádné ochranné lišty, nárazník 5 cm nad silnicí (Mocca). Zbyla jen výška a díky tomu trochu lepší výhled a z toho plynoucí vyšší spotřeba a horší aerodynamika. Bohužel. Dnes už je kategorie SUV dost o ničem.
I kdepak, víš o tom prdlačku :-) První SUV byly vlastně osobní deriváty trucků (=pickup trucků,pikapů nebo jak se tomu tady řiká). Mělo to všechnu výhodu trucku,průchodnost terénem, hodně to utáhlo i uvezlo... Takovými auty byly Chevy K5 Blazer, Jeep Wagoneer, Ford Bronco, následně se to vyvinulo i "maxi" verze jako Suburbany nebo Excursiony, pak se zmenšovaly (Explorer) až jsem viděl první malé SUV (Cherokee).
Vlastně to byly trucky s karosérií kombíka... Ale hlavně na rámu, s průchodností terénem a trochu té "capability". Potažmo taková auta byla v kategorii ehm lehkých nákladních a tek nemuslea mít tak malou spotřebu jako auta osobní....
SUV spatřila světlo světa pár let po WWII, takže jsou tu s námi strašně dlouho.
To čemu evropani říkají SUV však nejsou nic než crossovery. Však první Rav 4 byla na podvozku Corolly!
Už tady je to patrný. Zmizel rám, už žádný tahání přívěsů.žádná velká auta. OK, necháme průchodnost terénem. A tu taky nikdo nechtěl...
Čili dnešní SUV,jak by jsme je skutečně mohli nazvat, jsou na podvozcích osobáků, plazí swe po břiše a mají malou spotřebu.
Vlastně jsou docela stejná jako třeba ty Suburbany,jen se z nich elimonivaly nepotřebné vlastnosti,jako ta průchodnost terénem.
Pohodlí,prostor a bezpečí, to je to co k tomu lidi táhne... Ano. Nearedynamické kombíky, jsou však vyšší a je v nich víc místa... ono se to časem taky něják vyeliminuje zpátky do kombíků.
Nicméně řekni mi,kdy jsi naposledy viděl velký kombík? Já dlouho ne..
Cio se týče šestiválce, nebál bych se že ho nedostane. 178 HP je málo a ostatní toyoty ten šestiválec nabízí také... Škoda jen,že ne taky u nás... Takový dýzlový čtyřváleček s pár koníkama ukojí každého evropánka,že...? Co že to nejede,hlavně když to nežere! (A myslím si že nějáký třílitrový dýzl by se tam jistě vešel)