Bezpečnost
jediny problem vidim vo vysledku "Whiplash",tam ta ochrana moze a mala by byt vylepsena.
ochrana chodcov? na taky tank je to viac ako slusne,aku ochranu chodcov bude mat asi nejaka liaz-ka? a btw este som nevidel,aby si niekto kupoval auto podla toho,ako chrani chodcov.... 8-s
ochrana chodcov? na taky tank je to viac ako slusne,aku ochranu chodcov bude mat asi nejaka liaz-ka? a btw este som nevidel,aby si niekto kupoval auto podla toho,ako chrani chodcov.... 8-s
NCAP sa postupne stavia do rovnakej roly, ako EU so svojimi zelenymi napadmi a downsizingom. Iste, ochrana chodcov je urcite zaujimava vec, ale vykaslime sa teda na dizajn, ved hlavne, ze predna kapota bude z polystyrenu. Co na tom, ze kazdy mensi tukes odkialkolvek moze rovno znamenat totalku, hlavne, ze chodec padne ako do periny.
Nie som proti ochrane najslabsich ucastnikov premavky, ale vykazat magorov v ciernom, zaviest povinne svetla na bicykle a znormalizovat legislativu okolo prechodov (rozumej davat tym sikovnym poriadne pokuty, ked skrizia cestu 30 metrov od prechodu) je asi schodnejsie, ako nadavat automobilkam, ze ich poriadne nechrania. A nezaoberajme sa teraz pripadmi, ked niekto v obci v osemdesiatke zostreli chodcov rovno z prechodu. Tam by bolo asi uplne jedno, ci ma v predu ochranny ram na kengury, alebo airbagy.
Je to to iste, ako prisposobovanie sa interierov a posuvanie predneho stlpika kvoli tomu, ze sa Americania neradi priputaju za volantom. Legislativa urobi vinnika z vyrobcu, lebo nemysli na nezodpovedneho vodica.
Nie som proti ochrane najslabsich ucastnikov premavky, ale vykazat magorov v ciernom, zaviest povinne svetla na bicykle a znormalizovat legislativu okolo prechodov (rozumej davat tym sikovnym poriadne pokuty, ked skrizia cestu 30 metrov od prechodu) je asi schodnejsie, ako nadavat automobilkam, ze ich poriadne nechrania. A nezaoberajme sa teraz pripadmi, ked niekto v obci v osemdesiatke zostreli chodcov rovno z prechodu. Tam by bolo asi uplne jedno, ci ma v predu ochranny ram na kengury, alebo airbagy.
Je to to iste, ako prisposobovanie sa interierov a posuvanie predneho stlpika kvoli tomu, ze sa Americania neradi priputaju za volantom. Legislativa urobi vinnika z vyrobcu, lebo nemysli na nezodpovedneho vodica.
Takže je to vše OK. Když do range nabourá fabia tak u range to bude bouračka přesně podle NCAP, horší to bude s tou fabii tam možná budou všichni KO protože to nebude ideální střed na polovinu ale toál čelní. A podobný to bude zezadu pokud do range trefí fabia tak to možná ani řidič range nespozoruje, takže horší whiplash asi taky není tak podstatný. Jediný co se mi nelíbí je tak ta srážka bokem, protože tam rozhoduje váha vašeho auta (dostanete smyk a napálíte to do sloupu).
a když vynecháme arogantní řeči tak i v ochraně posádky nedopadl RR nijak slavně, náraz na kůl ani whiplash si za rámeček nedají. Když vynecháme Lodgy tak jeden z nejslabších výsledků v ochraně dospělých v této várce testů.
Whiplash je na tom dost podobně - riziko zranění nízké závažnosti, navíc do RR se dodává několik dost odlišných sedadel, tak by mě zajímalo, jak jsou na tom ta ostatní...
Podle ceny tady už není místo pro kompromisy, jako u jiných aut.
Právě s ohledem na cenu a náklady na vývoj takového auta, které tu s námi bude dost možná dalších 10 let, si ale myslím, že nějaký důvod pro takový výsledek měli - přeci jen postavit auto s hmotností 2,5 tuny, s koncovou cenou >2M Kč a s perfektními výsledky NCAPu by nebyl takový problém. Možná nás překvapí výsledky od ostatních organizací...
Polopatisticky - následky zranění pocházejí při nehodě především ze dvou zdrojů - přímý kontakt s nějakou strukturou vozidla nebo prudkost decelerace při nárazu. Přímý kontakt můžeme celkem v moderních vozech zanedbat, když uvažujeme rychlosti do cca 80 km/h a nepřeválcuje tě zrovna kamion. Takže nám zbývají následky decelerace - tam si pomáháme deformační zónou o určité délce a tvrdosti, která tak pohltí energii při nárazu. A teď můžeme udělat dvě věci použít měkčí materiál, který pohltí energii jen do určité výše (třeba 64km/h), ale pod ní bude mít vynikající výsledky, protože využije celou svoji délku > nižší hodnoty zpomalení.
A nebo můžeš udělat tvrdší konstrukci, která se plně deformuje třeba při 100km/h - ta tě ochrání i v rychlostech, kde ta měkčí už je za zenitem a hrozí deformace prostoru pro posádku a mnohem vážnější zranění. Samozřejmě to má své nevýhody - při těch 64km/h se deformuje jenom částečně a tudíž je decelerace vyšší.
Schválně - jaké auto bys bral ty ?
Souhlasim v nasem state s Anonymem, soudy priklepavaj za smrt par korun a nizky tresty.