Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota Auris 2013 zná české ceny, stojí od 330 tisíc Kč

Toyota tento týden uvádí na trh novou generaci hatchbacku Auris. Od začátku nabídne dva benzinové, dva dieselové a jeden hybridní pohon.
Zpět na článek
4. 12. 2012 09:10
4. 12. 2012 09:22
4. 12. 2012 09:52
4. 12. 2012 10:03
4. 12. 2012 10:57
7. 12. 2012 14:05
4. 12. 2012 09:55
4. 12. 2012 09:59
4. 12. 2012 10:05
4. 12. 2012 10:56
4. 12. 2012 12:36
4. 12. 2012 13:15
4. 12. 2012 13:39
6. 12. 2012 09:41
4. 12. 2012 21:39
5. 12. 2012 00:04
4. 12. 2012 10:47
4. 12. 2012 12:43
4. 12. 2012 14:37
4. 12. 2012 14:47
4. 12. 2012 16:18
4. 12. 2012 17:14
4. 12. 2012 17:26
4. 12. 2012 17:24
4. 12. 2012 17:35
4. 12. 2012 17:44
4. 12. 2012 19:38
4. 12. 2012 19:47
4. 12. 2012 10:23
4. 12. 2012 10:51
4. 12. 2012 11:18
4. 12. 2012 11:21
4. 12. 2012 12:04
4. 12. 2012 13:14
4. 12. 2012 13:31
4. 12. 2012 13:34
4. 12. 2012 13:40
4. 12. 2012 13:43
4. 12. 2012 13:51
4. 12. 2012 13:58
4. 12. 2012 16:23
4. 12. 2012 16:33
4. 12. 2012 16:50
4. 12. 2012 17:18
4. 12. 2012 17:43
4. 12. 2012 19:15
4. 12. 2012 19:32
5. 12. 2012 09:49
4. 12. 2012 21:43
4. 12. 2012 12:41
4. 12. 2012 15:01
4. 12. 2012 18:53
2. 2. 2013 23:43
Avatar - matii
4. 12. 2012 09:10
Cena
za tu výbavu celkem rozumná, i když dobíhající P308 je v prakticky stejné výbavě (krom toho asistentu) s litými 16" za 289 000Kč.

Spíš než cena mi vadí ten neEvropský design bez špetky nádechu sportovního vzhledu. Jestli tohle dostane Auris z nelichotivých prodejních čísel aspoň v ČR mám vážné obavy.
Rozbalit vlákno
49
Avatar - CHerokee
4. 12. 2012 09:22
Re: Cena
Vidím to úplně stejně. Cena dobrá, jistě to bude kvalitní auto, ale vzhledem zrovna nenadchne. Interiér by ještě šel, ale z venku.... :no:
4. 12. 2012 09:52
Re: Cena
Dobrá cena? 369 000 za lehce nadprůměrnou atmosferickou 1,6 a základní rozumnou výbavu.

A ten vzhled? ze zadu inspirace i30 zjevná a hodne nepovedená zmatené linie... 8-s

Nevidím důvod proč si to někdo koupí místo Opel, Ford, VW, Kia, Hyundai atd...

Snad jen pro milovníky atmosfér. Tohle určitě Toyote něpomůže.
4. 12. 2012 10:03
Re: Cena
Jmenuj, prosím, nějakou hodně nadprůměrnou produkční atmo 1,6 se vstřikem do nasávaní (můžeš klidně i přímovstřik)... vzhled je tady v kotlině evropské diskutabilní, zmatený ovšem ne. No a jestlis četl článek, tak u nové generace Aurisu je základní výbava ta, co byla v předešlé jako vyšší. Tudíž cena bych řekl, že je cajk. Důvodů, proč si to někdo koupí je spousta, souhlasit můžu s tím, že v čr to asi kasový trhák nebude 8-s
Avatar - Choochoo
4. 12. 2012 10:57
Re: Cena
Pac je to za stejne penize jako konkurence, tak si to koupi ten co s tim bude chtit hlavne dlouho spolehlive jezdit ;-)
A usetrit muzes jen u korejce v zakladu.
Avatar - Cuba66
7. 12. 2012 14:05
Re: Cena
Dlouho a spolehlivě jezdit jo? Mám Aurise D4-D a s odpuštěním se to sere od prvního dne. Ještě že toho většinu pokryla záruka... A nebo je to schválně, abych mohl vyzkoušet ostatní Toyoty, které mi půjčovali jako náhradní vozy >:D
Avatar - iudex
4. 12. 2012 09:55
Re: Cena
Súhlasím, akurát sa mi cena nezdá až tak dobrá s ohľadom na atmosférickú jedna-trojku.
Môžeme sa tu vysmievať uniformite Octavie či bezpohlavnosti Golfu, vyjavenej tvári Focusu či fluidnosti i30, ale stále väčšina z nás uprednostní tieto autá pred týmto čudne tvarovaným, slabo motorizovaným a nie zrovna lacným Japoncom.
Avatar - Flai
4. 12. 2012 09:59
Re: Cena
Ta cena není žádné terno. Teprve až : Vrcholné provedení Style má elektrické stahování zadních oken! V dnešní době mít vzadu švihadla ;-\
Jestli jít do "atmosféry" tak je tady Cruze 1.8 ;-)
4. 12. 2012 10:05
Re: Cena
Stahování zadních oken můžeš mít taky v paketech libovolně kombinovanými navzájem a s různými výbavami.
Avatar - Choochoo
4. 12. 2012 10:56
Re: Cena
Tak za 100kW motor a docela slusnou vybavu 369, mne neprijde moc, kdyz Rapid je za 300 v holatku. 330 v zakladu s klimou a radiem se da taky s Rapidem porovnat a to Auris neni lowend materialama jako Rapid.
4. 12. 2012 12:36
Re: Cena
jenže Rapid je škodovka a tam je vysoká cena za lowend v pořádku...kdežto auris, to je toyota, japonec a tak je stejná cena prostě moc...ikdyž za vyšší kvalitu, komfort a lepší výbavu, prostě moc...
Avatar - Choochoo
4. 12. 2012 13:39
Re: Cena
No prave ;-) Asi takovy je nazor ceskeho kupce bez znalosti aut. prumyslu, i takto se daj kupovat auta ;-)
4. 12. 2012 21:39
Re: Cena
A co je na tom ? Octavia má u výbavy Active a Ambition vzadu taky švihadla, teprve až výbava Elegance a L&K nabízí el. zadní okna.
Avatar - Flai
5. 12. 2012 00:04
Re: Cena
jenže Octavii omlouvá alespoň to,že je na trhu už 8! let! Navíc Toyota celkově nabízí minimum možností příplatků-má dané stupně výbavy akorát nějaké balíčky ...
Avatar - Emel
4. 12. 2012 10:47
Re: Cena
Toyota motory celkem umí, díky variabilnímu časování ventilů "táhnou vocpoda"... 1.6 byla v minulé generaci překvapivě dynamická varianta, i s tou 1.33 by se nejspíš dalo žít.

Za 350 je to slušná nabídka, podle mě srovnatelná s Golfem nebo Focusem.

Dost nelichotivě vypadá hybrid - 1.8 s elektromotorem dynamicky sotva stíhá 1.6 bez něj.
4. 12. 2012 12:43
Re: Cena
Nic překvapivého. Samotná 1,8 má 73 kW (je optimalizovaná pro vysokou účinnost) a celý HSD 100 kW. Teď je otázka, jak se metodika, podle které měří, staví k autům s více jízdními režimy, protože v režimu power očekávám, že bude mít lepší čísla.
Avatar - Emel
4. 12. 2012 14:37
Re: Cena
Jasně, ale pokud už mám v autě 1.8 podpořenou elektromotorem, čekal bych, že v dynamice to bude na 1.6 stačit.
4. 12. 2012 14:47
Re: Cena
Jak říkám, záleží, jestli to bylo v režimu power. Jinak se tomu moc nedivím, má šetřit palivo, což znamená i být trochu tupý. Navíc vzhledem k převodovce se spíš hodí srovnání s 1,6 s klasickým CVT. Pokud by to bylo v režimu power, tak je to slabé, protože by měl být schopen dávat 100 kW po celou dobu a planetový převod by si měl vést lépe než klasické CVT. Jinak vůbec nejde o objem. Jde o výkon. Objem je dobrá věc při běžné jízdě.
Avatar - iudex
4. 12. 2012 16:18
Re: Cena
To si nahodil dobrú tému: či autá s rôznymi režimami (teda najmä hybridy) merajú v rámci homologizácie svoje parametre stále v jednom režime (a potom v akom?), alebo dynamiku v režime power a spotrebu v režime eco?
Avatar - Emel
4. 12. 2012 17:14
Re: Cena
Dynamika podle mě power, spotřeba pak nejspíš v ekonomickém režimu. Což ostatně dává smysl.. pokud chci jet na výkon, můžu, pokud na spotřebu, taky můžu.
4. 12. 2012 17:26
Re: Cena
Pokud jde o normovanou spotřebu, tak by se mělo měřit v režimu, ve kterém nastartuje. Což je nějak upraveno a souvisí to s homologací, proto musí být systémy jako ESP, nebo start/ stop po nastartování zapnuté. Nevím, jak jsou kde zákony, ale co vím, tak výrobce nic nenutí používat normovanou spotřebu v reklamních materiálech.

U toho zbytku ale nevím. Když to není v technickém průkazu, tak to nemusí být normované. Máš VDA, v Německu DIN 70020. U zrychlení jsem si vždy myslel, že je to na automobilce. A někdy i uvádí vícero údajů (třeba "normální" a pak s launch control). Rozhodně bych řekl, že údaje nad rámec TP různých automobilek se v metodice mohou rozcházet.

Pokud tu o tom někdo ví něco víc, tak sem s tím. Je to zajímavé téma. :-)
Avatar - Emel
4. 12. 2012 17:24
Re: Cena
Jasně, srovnávám 1.8 hybrid s 1.6 CVT... a vychází mi z toho pro hybrid maximálně remis, rozdíl 10km/h u maximálky ve prospěch 1.6 mi přijde výraznější, než 0,2s u zrychlení. Takže za těch 90.000 nedostanu žádný uživatelský bonus, pouze něco ušetřím na palivu... a taky můžu vzít 2.0 D4D, která je rychlejší a spotřebu má vyšší pouze o 0,4 litru (a v dálničním režimu bude nejspíš úspornější, ale nemá automat).

V článku s technickými údaji je výkon 1.8 uváděný 60kW, pak by těch 73 už byl kombinovaný výkon.

Nic proti, každému dle jeho gusta, ale mě by tohle asi nepřesvědčilo. Leda že bych dojížděl do práce v čistě elektrickém režimu...
4. 12. 2012 17:35
Re: Cena
Jo, to by mohlo být. Vycházel jsem z tohoto článku. V tom případě tady v poznámce u tabulky nemá být 100 kW, ale 100 PS (či ks), což je cca 73 kW. V tom případě bude zrychlení nejspíš v režimu power.
4. 12. 2012 17:44
Re: Cena
Jinak cenový rozdíl ti udělá automat a pokud lze soudit z jiných motorizací, podepsal by se negativně i na zrychlení. Plus hybrid může mít trošku odlišnou výbavu, i v končící generaci to tak bylo. HSD je v první řadě celkem příjemný společník do města. Dálnice není jeho domov, ale zvládne jí.
Avatar - Emel
4. 12. 2012 19:38
Re: Cena
90.000 je rozdíl mezi 1.6 CVT a 1.8HSD.

Ano, diesel je za stejnou cenu po odečtení automatu.
4. 12. 2012 19:47
Re: Cena
Mluvil jsem k dieselu, asi jsem to měl napsat. Pokud jde o 1,6, tak rozdíl v městském provozu bude nejspíš značný. HSD rozhodně není pro každého. Na dálnice to chce silnější variantu, třeba HSD z GS450h. ;-)
4. 12. 2012 10:23
Re: Cena
Tohle si koupí jedině idiot. :no:
4. 12. 2012 10:51
Re: Cena
Protože...? Nějak to rozepiš. Co si koupí ten, kdo ***m není?
Avatar - matii
4. 12. 2012 11:18
Re: Cena
Proč? Někde platíš za design, tady třeba za pocit spolehlivosti. V roce 2009 kdy jsem kupoval auto byl Auris vážný kandidát, právě kvůli spolehlivosti. Bohužel v této předkrizové době byl ještě cenově nedostupný, když začínal někde na 400 000Kč.
4. 12. 2012 11:21
Re: Cena
Co to má společného s novým aurisem a s tím, že by si nový, začínající na 330, koupil jenom idiot?
Avatar - matii
4. 12. 2012 12:04
Re: Cena
Když si v tichosti sedneš a trochu popřemýšlíš, třeba na to přijdeš. :-)
4. 12. 2012 13:14
Re: Cena
Já jsem náražel příspěvek Adyho, že by tohle (nový Auris) koupil jenom idiot a paks přispěchal ty s úvahami o předešlém Aurisu, tak nevím, na co mám přicházet.
Avatar - matii
4. 12. 2012 13:31
Re: Cena
Tak to sry, já to pochopil, že reaguješ na mne :-)
4. 12. 2012 13:34
Re: Cena
Nene, bylo to opravdu k tomu, že by tohle koupil jenom idiot a já nevím, co Adyho k tomuto závěru vede.
Avatar - Choochoo
4. 12. 2012 13:40
Re: Cena
Ze by vlastni idiotstvi??? ;-)
4. 12. 2012 13:43
Re: Cena
Třeba nám to nějak zdůvodní, ale argument "protože bagr" neberu. :-)
Avatar - Mrakoplas
4. 12. 2012 13:51
Re: Cena
Já jsem o Aurisu v roce 2007 taky uvažoval, ale mě pro změnu odradilo, že nebyl v kombi.
4. 12. 2012 13:58
Re: Cena
To dnes není žádný japonský kompakt :no: změnu po x letech přinese až tento auris, konečně.
4. 12. 2012 16:23
Re: Cena
Kvůli té ceně - připlatíš si 9000 a máš slušně vybaveného Golfa, slušně vybaveného Rapida, a to ještě nemluvím například o PSA nebo H/K. Jednoduše, cena je o třídu výš.
4. 12. 2012 16:33
Re: Cena
Připlatíš si 9000 a máš základně vybaveného Golfa, nebo ti auris přijde vybaven neslušně? Beru, že se nebude líbit každému, ale proč by měl být potenciální kupující idiot, to jsem pořád nepochopil.
4. 12. 2012 16:50
Re: Cena
Jenže v základu u Golfa toho máš také dost, a navíc není pochyb, že motor 1,2 TSI je skvělý, zvlášť ten nový. Takže si to shrneme: za +10 000 máš stejně vybavené auto, lepší motor, hezčí auto, srovnatelný kufr. Anebo, Rapid, se všemi možnými bezepčnostními systémy, všemi výhodami Golfu + ještě větším kufrem. Anebo např. plně vybavený Citröen C-Elyssée nebo jak se to píše.
4. 12. 2012 17:18
Re: Cena
Ano, 1,2 TSi je uživatelsky velice příjemný :yes: jestli jsou základní verze vybavené stejně, to nevím a nechce se mi to hledat, ale neřekl bych, že je auris nějaký holobyt.
4. 12. 2012 17:43
Re: Cena
To som tvrdil tiez, az kym some nedostali firmenu Fabiu 1.2TSI 77kw, nic moc oproti Focusu1.6. Ma iba 600km, zatial spotreba pri normalnom jazdeni 7.8 co je strasne vela, ked s Focusom jazdim podobne za 6.5
4. 12. 2012 19:15
Re: Cena
Také hodně záleží na stylu jízdy, a jestli máš najeto 600km, tak to ještě nemůžeš posuzovat, jelikož auto není pořádně rozježděné ;-)
4. 12. 2012 19:32
Re: Cena
Co si vzpomínám, když jsem jel s 1,6 ve Focusu, tak to bylo...no, odpovídající (oproti toyotí 1,6 81 kW, co mám doma, to bylo trochu za očekáváním). 1,2 77 kW mě opravdu mile překvapila svým elánem. Zkoušel jsem ji hned po 1,4 92 kW a měl jsem pocit, že 1,2 je dokonce o něco živější (1,4 má klikovku a ojnice z 1,4 twinchargeru, jsou tedy trochu "macatější" a těžší). Spotřeba spíš klesne, ale když se budete na firmě opravdu snažit, bude to jezdit klidně za 15 ;-)
5. 12. 2012 09:49
Re: Cena
Dali sme na odporucania a recenzie a objednali sme bez vyskusania. Snad sa to zlepsi, tak pockam so zavermi, zatial som rad, ze mam Focus. A to som sa pozeral po Golfe 6xkw 8-s
4. 12. 2012 21:43
Re: Cena
Golfa ještě pochopím, ale slušně vybaveného Rapida ? Myslíš ten levný šunt kde nelze stahovat elektricky zadní okénka z místa řidiče a který má docela mizerné hodnocení bezpečnosti při nárazu zezadu ?
Avatar - Wolfsteen
4. 12. 2012 12:41
Re: Cena
Je fakt, že vzhledově to je děs. Už kvůli tomu si toto auto moc zájemců nenajde...
4. 12. 2012 10:14
tzn. hybrydní kombík v plný za cca 560
I když jsem na příští rok hodně přemýšlel, že na firmu koupím novou Mazdu CX-5, nebo 6, tak asi skrze náklady na provoz skončím u hybridního kombíka.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - WinDiesel
4. 12. 2012 11:20
Re: tzn. hybrydní kombík v plný za cca 560
Zase jeden naiva, který si myslí, že s "hybrydem" ušetří.....
Ale podle té češtiny usuzuji, že si nekoupíš nic.
4. 12. 2012 11:31
Re: tzn. hybrydní kombík v plný za cca 560
no jo, překlep, se stane :-)

Ale proč ten naiva?
Můžeš to nějak zdůvodnit?

Nicméně nejde tady přece jen o prvoplánový šetřílkovství.
Máš osobní zkušenosti s např. Priusem?
Vždyt ten užitalský konfort (CVT, ticho a realtivně větší zátah odspodu) hlavně v městském provozu je dost silný kalibr.
4. 12. 2012 16:40
Re: tzn. hybrydní kombík v plný za cca 560
:yes:
4. 12. 2012 13:19
Re: tzn. hybrydní kombík v plný za cca 560
Měl by snad koupit nafťáka, aby ušetřil? :-)
4. 12. 2012 11:10
Slabsi verze = vzadu torzni pricka
1,33 l a 1,4 l D-4D DPF maji vzadu torzni pricku.
1,6 l a 2,0 l D-4D maji vzadu dvojite lichobeznikove zaveseni.

To uz je jak VW koncern.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - WinDiesel
4. 12. 2012 11:20
Re: Slabsi verze = vzadu torzni pricka
A není to úplně nelogické ........
Avatar - STi 2008
4. 12. 2012 12:37
Re: Slabsi verze = vzadu torzni pricka
Ale ta torzní příčka je fakt hodně dobře odladěná, toho bych se nebál. Jen mi Toyota vytírá zrak svým designem. RAV, Auris, Yaris, já vám nevím, mi se poslední dekádu Toyoty nějak nepozdávají . ;-\
Avatar - white label
4. 12. 2012 12:54
Re: Slabsi verze = vzadu torzni pricka
Njn, a design Aurisu, ten je snad přímo dělaný pro "transky"... ;-)
4. 12. 2012 12:58
Re: Slabsi verze = vzadu torzni pricka
:-) :yes:
4. 12. 2012 12:53
Re: Slabsi verze = vzadu torzni pricka
A neměla to už předchozí generace? Už jsem o ní většinu věcí zapomněl, ale v hlavě mám, že 2,2 D-CAT měla jako jediná verze multilink. Takže je to oproti minulé generaci polepšení.
4. 12. 2012 13:17
Re: Slabsi verze = vzadu torzni pricka
Ano ano, nejsilnější D-CAT byla jediná na multilinku.
4. 12. 2012 13:22
Re: Slabsi verze = vzadu torzni pricka
Nejen minula generace Aurisu ale i jeho předchůdkyně - Corolla E120. Má to svoje nepřehlédnutelné plusy - "Robustní nápravy jsou navíc i po letech naprosto bezúdržbové."

Jen mě fascinuje životnost motoru 1.4 D4-D - od 2002 byl v Yarisu s 55kW, pozděj šel na 66kW (2004?) a od te doby jen upgrade o 15NM v 2010 a pořád ses ním do budoucna počítá...
Avatar - Rampa89
4. 12. 2012 14:31
Re: Slabsi verze = vzadu torzni pricka
Která z E12 neměla vzadu klikovou nápravu? Aji TS....
4. 12. 2012 15:15
Re: Slabsi verze = vzadu torzni pricka
Marně hledám a zjišťuju... Přitom bych dal sousedovu ruku do ohně, že jsem to někde četl a dokonce na více místech...
4. 12. 2012 15:20
Re: Slabsi verze = vzadu torzni pricka
Ano, na druhou stranu mince by člověk neměl zapomínat.
5. 12. 2012 09:47
Re: Slabsi verze = vzadu torzni pricka
V tom problém opravdu nevidím.
4. 12. 2012 11:40
Registračný poplatok
Som zvedavý, ako to bude so slovenskými cenami. Keď som to v minulosti porovnával, kurz Czk-Euro mi vychádzal podstatne horší ako v banke. Plus registračný poplatok (tuším 270E) a budú predaje ako pri starom Aurise. Asi to slovenskej Toyote stačí.
Rozbalit vlákno
33
Avatar - Peto02
4. 12. 2012 12:43
Re: Registračný poplatok
Hybridny Auris 19.900 eur vo výbave Active a 21.950 eur vo výbave Style.
zdroj: auto.sme.sk

Inak 30tis Kc za CVT-cko nieje zle...
Avatar - Emel
4. 12. 2012 14:38
Re: Registračný poplatok
Otázka názoru... já bych ho asi nechtěl ani zadarmo ;-) , ale cena je to asi slušná.
4. 12. 2012 14:43
Re: Registračný poplatok
Proč? Jezdils někdy s cvt? :-)
Avatar - kari.laz
4. 12. 2012 16:06
Re: Registračný poplatok
Jezdil jsi někdy na babětě?
Hybridní Aurisy a Priusy máme ve firmě. Je to utrpení. CVT patří do skůtrů a ne do aut.
4. 12. 2012 16:08
Re: Registračný poplatok
Já třeba zkoušel cvt v legacy a outbacku tak před týdnem, krása. Taky kámoš ji má v a6 2,7 TDi, krása. No a my máme v práci 1,6 TDi s dsg, tragédie 8-s jinak na skůtru jezdím v létě, je fakt, že je to někdy děs, ale neříkej mi, že si v autě připadáš jak na motorce.
Avatar - iudex
4. 12. 2012 16:15
Re: Registračný poplatok
Kamarát má CVT v A4 a už nejaký ten mesiac stojí na dvore, lebo výmenu prevodovky za 5000 eur sa mu moc nechce financovať. CVT je ako neandertálec, slepá vývojová vetva odsúdená na vyhynutie. :-!
4. 12. 2012 16:22
Re: Registračný poplatok
A kolik by ho myslíš vyšla výměna dsg nebo hdm?
Avatar - iudex
4. 12. 2012 16:28
Re: Registračný poplatok
Otázka neznie, koľko by to stálo u HDM či DSG, otázka znie, či by k tomu vôbec došlo. Multitronic v Audi je známa ako nespoľahlivá prevodovka, kdežto klasický Tiptronic chronické vady nemáva a DSG tiež nie je problémová. (poznám taxikára, ktorý má s DSG 400t. km bez poruchy).
4. 12. 2012 16:38
Re: Registračný poplatok
>:D takže hdm a dsg se nekazí :-) koukni třeba na dlouhodobý test a4 v autobildu...jeeejda, výměna převodovky. Ale tak ok, nebudeme se bavit, kolik to stojí, protože tak nezní otázka..pak nechápu, pročs napsal o nějakém kamarádovi, kterého by stála oprava 5000 E a ne o tom, jak se ti s cvt jezdí. A kdybys věděl, koho já poznám, taxikáře s 550 tis. km s cvt a bez poruchy (uznej, že to je směšný argument na posuzování spolehlivosti převodovek v globálu).
Avatar - iudex
4. 12. 2012 17:11
Re: Registračný poplatok
Netvrdím, že všetky CVT sú kazové, rovnako ako netvrdím, že všetky DHM automaty sú bezchybné. Konkrétne multitronicy od Audi sú ale známe chronickou nespoľahlivosťou, rozhodne štatisticky násobne vyššou ako u tiptronicov (pozri audi-club.cz a nejaké témy k tomu vo fóre). A i keby som odmyslel od poruchovosti, rozhodne si radšej vyberiem pohodlný hdm automat alebo rýchlu DSG ako lenivý vysávačový variátor. ;-)
PS Ktorýže to taxikár má dobrovoľne v aute CVT a bez poruchy najazdil 550t? V akom aute?
4. 12. 2012 19:04
Re: Registračný poplatok
Mne by jen zajímalo, kolik problémů s převodovkami, všeobecně, je kvůli neadekvátní údržbě. Některé vydrží i prasečí zacházení, ale jinak jsou celkem náchylné. Nějak jsem nabyl dojmu, že převodovky lidi celkem ignorují. No a multitronic patří mezi ty dražší kousky na trhu, dříve vyšel na cca 8 tisíc €.
4. 12. 2012 19:40
Re: Registračný poplatok
Já bych bral právě hdm, ale po jízdach s cvt musím říct, že nechápu, co proti nim lidi mají. Rychlé dsg bych v autě na normální ježdění spíš nechtěl, ale třeba změním názor, až vyzkouším nějakou lepší kombinaci, než naši firemní octu s 1,6 TDi s dvojspojkou (znáš to, firemní auto, víc řidičů, zacházení nic moc a auto trpí). A takového taxikáře, samozřejmě, vůbec neznám. Neznám žádného. Chtěl jsem zparodovat argument "znám někoho, kdo..." :-)
4. 12. 2012 19:41
Re: Registračný poplatok
Někde byl rozhovor s taxikářem, který jezdí na Priusu a najeto měl hodně. :-) Myslím, že to bylo v autosalonu, ale jist si nejsem. Nicméně to není klasické CVT.
4. 12. 2012 19:45
Re: Registračný poplatok
Prius jako tágo je dle mého ideál :yes: v Grazu tvoří snad polovinu taxiků, hodně zde frčí taky S-Max
Avatar - white label
4. 12. 2012 19:22
Re: Registračný poplatok
Tak to sis sám slušně naběhl, protože ta převodovka, která se při tom 100 tis. testu Audi v AutoBildu měnila (mimochodem nebyla to A4, ale A6/C6 Avant 2,7 TDI a bylo to "jen" k vůli její nadměrné hlučnosti) , nebyl ani Tiptronic (HDM), ani S-tronic (dvojspojka), nýbrž právě "bezestupňový" Multitronic. :-O :*) ;-)
4. 12. 2012 19:34
Re: Registračný poplatok
No, tak to jsem si naběh :-) a nadměrná hlučnost, to je malá závada?
4. 12. 2012 19:40
Re: Registračný poplatok
Když on problém ani nebyl v převodovce samotné. Výměna zbytečná.
4. 12. 2012 19:42
Re: Registračný poplatok
V čem to vlastně vázlo? Jinak známý má přesně tuto kombinaci (2,7 TDi s multitronicem) a panečku, málem jsem se zamiloval :-)
Avatar - white label
4. 12. 2012 20:22
Re: Registračný poplatok
Tak to jsi buď velmi nenáročný, nebo jsi to neměl možnost srovnat s 3,0 TDI s tiptronicem.
4. 12. 2012 20:51
Re: Registračný poplatok
To neměl. A taky jsem spíš nenáročný :-)
4. 12. 2012 21:52
Re: Registračný poplatok
Spojení převodovky s hřídelí, myslím. Konkrétní díl tam popisovali, ten byl zodpovědný za větší hlučnost. To byl jejich závěr po tom, co převodovku vymontovali a rozebrali. Diskutovali jsme to už pod jinými články, jak tyhle preventivní výměny škodí bodově. Mají nějaký ochotný servis, protože co ti nevymění... a analýza pak ukáže, že to bylo zbytečné.
Avatar - white label
4. 12. 2012 20:20
Re: Registračný poplatok
Snad logicky jde hlavně o to, že používáš jako argument k poruchovosti jiných "automatů", příklad problému, kde figuroval automat, který naopak vůči nim obhajuješ.
4. 12. 2012 20:58
Re: Registračný poplatok
Myslel jsem právě, že to byla audina s tiptronicem. Taky seriózně přiznávám, že jsem si naběh. A chtěl jsem jenom poukázat na věc, že každý automat se může porouchat, nejenom ten s plynule měnitelným převodem. A že to bude pokaždé pěkná darda opravit. Navíc tento prý porouchaný ani nebyl.
Avatar - white label
4. 12. 2012 21:12
Re: Registračný poplatok
V obou případech (A4 i A6) se jednalo o Multitronic. Porouchat se samozřejmě může všechno, jde spíš o pravděpodobnost, která je u Multitronicu relativně vyšší, ale tady jde hlavně o"tragický" provozní projev (a vše co s ním souvisí) ve srovnání s jinými koncepcemi převodovek.
Avatar - Ham.
4. 12. 2012 19:42
Re: Registračný poplatok
Ano, HDM a DSG se nijak zvlášť nekazí. Dlouhodobý test A4 je multitronic, tedy právě CVT.
[odkaz]
>:-[]
Osobně mám s multitronicem pár desítek tisíc odjeto ve služebních A4 tak i v A6 a odpovědně říkám, je to křáp. Sice se mi nikdy nerozpadl (ale pár výpadků znám od kolegů), takže spolehlivost byla OK, ale jízdní projev a spotřeba jsou o hounu, souhlasím s kolegy, že tyto převodovky patří do skútrů nebo maximálně do nějakých prcků na městské poskakování pro ženskou, do nižší střední a výš bych si jej soukromě nekoupil ani za prase.
4. 12. 2012 20:12
Re: Registračný poplatok
Tak já mám zatím s cvt spíš desítky, než desítky tisíc a žádnou traumu z toho nemám, naopak, bylo to moc fajn (na rozdíl od firemní octy s dsg, kterou bych za prase zase nechtěl já).
Avatar - white label
4. 12. 2012 20:26
Re: Registračný poplatok
Takže to už byl (po A6/C6 Avant 2,7 TDI) druhý Multitronic, který se během těchto testů měnil...
Avatar - Ham.
4. 12. 2012 20:45
Re: Registračný poplatok
Když pominu spolehlivost (u poměrně velké flotily A4, A6 kde cca 20% bylo vybaveno multitronicem byla tato předovka zdaleka nejčastějším a v podstatě jediným důvodem neplánovaných návštěv servisu, poslední dva roky se nové vozy s multitronicem neberou a svatý klid) tak tato převodovka je spolehlivě největší žrout výkonu motoru a tudíž pohonné řetězce s ní vykazují minimálně o 1 litr ale spíše o dva (při převaze rychlé dálnice) vyšší spotřebu než manuál/s-tronic a navíc se podepisuje na dynamických parametrech příslušného motoru. No a zvukový projev když se nepoužijí přednastavené stupně je jedním slovem zoufalost. A když se přednastavené stupně použijí tak spotřeba ještě víc stoupne.
Avatar - white label
4. 12. 2012 21:06
Re: Registračný poplatok
Já jsem jel s multitronicem zatím jen dvakrát a pokaždé mi to bohatě stačilo k tomu, abych o něm neuvažoval ani na chvíli, to radši zpátky "na stromy" (myslím tím kvedlat zase s "fofrklackem"). ;-)
4. 12. 2012 21:26
Re: Registračný poplatok
Otázkou je jestli by sis s tím fofrklackem u Audi pomohl, protože v jednom z těch testů na 100tis. km tuším měnili i manuální převodovku (A6 ?).
4. 12. 2012 21:57
Re: Registračný poplatok
Tady nejde o (ne)spolehlivost, ale o projev.
Avatar - white label
4. 12. 2012 23:40
Re: Registračný poplatok
Jen tušit je hodně málo, ale jak píše i MT, v mé reakce očividně nešlo o spolehlivost (podle údajných "statistik spolehlivosti" si auto rozhodně nevybírám), ale o projev. ;-)
Avatar - Emel
4. 12. 2012 17:09
Re: Registračný poplatok
Něco jsem najezdil s A4 Cabrio v Multitronicu... ok, k tomu autu se to docela hodilo, protože to vlastně řadilo normálně. Pak Prius a Micra, tam to byla bída.
4. 12. 2012 15:01
GOLF ZA MILIÓN
No, dejme si kontra [odkaz] :-| [odkaz] :yes: :-!

Ale máš recht, na vzhledu nezáleží... totiž důležité je jako přesně vědět, kapiš. A hlavně musíš vždycky mít u sebe kalkulačku. Protože takovejch... pět šest táců rozdílu, to už je panečku téma na hlubokej ponor do priorit. Auto si prostě nikdy nekupuj podle toho, jestli se ti líbí. Taková hloupost... líbí. Zde uplatňuj principy jako tenkrát u svý holky. No a budeš spokojenej. Vlastně... vlastně, jsi spokojenej? No vidíš, a tam šlo tenkrát o pár tisícovek za prstýnek a náušnice. Ovšem pozor, holku, tu vyměníš rychle, ale s autem budeš žít na hromádce dobrejch dvacet let, tak si to všechno ještě pořádně rozmysli.

BRAVWO GOLF :yes:

P.S. I kdyby byl Golf za milión... :yes:
Rozbalit vlákno
15
4. 12. 2012 15:19
Re: GOLF ZA MILIÓN
Bomba!!! Hate-list skryje jeho příspěvky:) A teď si dej za toho golfa těch miliónů i 5 :-!
Avatar - PALO-Prius
4. 12. 2012 15:50
Re: GOLF ZA MILIÓN
Heh tak ja si z tych dvoch obrazkov vyberam auto na lavej strane (ked sa uplne odosobnim od znalosti tych dvoch aut a ich znaciek).

Ano mne sa jednoducho paci viac a mam aj dalsie dovody. Vyzera vacsie, dospelejsie, inak...Auto na druhej fotke mi silno pripomina nejake stare auta z 10-15 rokov dozadu vlastne stale ten isty design, je take mensie utlejsie... A odhadujem, ze prave pre ten stary klaiscky design ho bude na ceste miliony...a ja prave nechcem auto, ktore ma kazdy druhy sused. A hoci to auto na druhej fotke vyzera sportovejsie...mna to netaha, ja si jazdim podla predpisov, neriskujem, nepotrebujem zihadlo, skor auto pre rodinu a pohodove vylety, kde sa clovek neponahla....

S holkou prave ostabem do konca zivota a auto vymenim mozno po 12 rokoch ;-)
4. 12. 2012 15:54
Re: GOLF ZA MILIÓN
No vidíš, ona je velká pravděpodnost, že by tě ten Golf na milion společně se servisem a opravama vyšel, takže je dobře, že si s tím dopředu smířen. :-)
4. 12. 2012 16:05
Re: GOLF ZA MILIÓN
:yes: >:-[]
Avatar - iudex
4. 12. 2012 16:13
Re: GOLF ZA MILIÓN
Ono sa už vie o nejakých vadách Golfu 7? ;-)
4. 12. 2012 16:06
Re: GOLF ZA MILIÓN
Alespoň, žes do porovnání vybral tu nejhezčí fotku Aurisu z galerie ;-) :yes:
Avatar - iudex
4. 12. 2012 16:12
Re: GOLF ZA MILIÓN
To si voči Aurisu dosť ohľaduplný; vybral si fotku, kde vyzerá asi najlepšie. >:-[]
Aj pri všetkej Tvojej nadsádzke je legitímna otázka, či pri existujúcom cenovom rozdiele medzi Golfom a Aurisom by som vôbec uvažoval o Aurise. 8-s
Avatar - Emel
4. 12. 2012 17:12
Re: GOLF ZA MILIÓN
No, zase o tolik dražší Auris není, takže já bych uvažoval. Beru jako argument spolehlivost a nezájem zlodějů.
Avatar - iudex
4. 12. 2012 17:17
Re: GOLF ZA MILIÓN
Nezáujem zlodejov je argument, to áno, ale či dostatočne motivačný... Spoľahlivosť už nie je ani u Toyoty to, čo bývala, zrovna minulá generácia Aurisu trošku utrpela na imidži bezporuchového držáku, ktorú mala Corolla.
A práve ten cenový rozdiel je tak zanedbateľný, že nemôže hrať rolu pre rozhodovaní. Preto mi ako argument napadá iba slušná atmo jedna-šestka (pre toho, kto nemusí turbobenzín), toť vše.
Avatar - Emel
4. 12. 2012 17:28
Re: GOLF ZA MILIÓN
Ve srovnání s VW je pro mě renomé Toyoty co do spolehlivosti řádově lepší. Samozřejmě, v době elektroniky se může pokazit ledacos.

Nezájem zlodějů je důležitý tím víc, čím častěji parkuješ někde venku. Pokud bydlíš na sídlišti, asi raděj Golfa vynecháš.

A na závěr... mě spíš než kompakt zajímá kompaktní kombi. A tam Toyota působí mnohem vyváženěji než HB.

[odkaz]
4. 12. 2012 20:30
Re: GOLF ZA MILIÓN
Počkej na nového Varianta. O žádném renomé nevím. Jedině snad, že by ty miliónové svolávačky? :-)
Avatar - Emel
4. 12. 2012 22:01
Re: GOLF ZA MILIÓN
Toyota se umisťuje na předních příčkách většiny statistik (TUV, JD) i testů (AutoBild, Adac) a velmi lichotivé jsou i názory majitelů co znám, snad s výjimkou naftových motorů z přelomu tisíciletí, které trpí na vstřiky. Naopak VW se dobře neumisťuje a zkušenosti známých se spolehlivostí VW / Škoda jsou spíše negativní. Přímé zkušenosti mám s firemními Škodovkami a žádná sláva to není. Nechci tu z toho dělat drama, nového Golfa bych klidně koupil kvůli dobrému mixu vlastností, ale očekávaná spolehlivost mezi nimi není.

Na Varianta čekám, ale velké naděje si nedělám. Na hezké kombíky je tu Škoda...
Avatar - white label
4. 12. 2012 23:41
Re: GOLF ZA MILIÓN
Taky nevidím důvod brát Golfa Variant, když je tu/bude tu Octavia Combi.
4. 12. 2012 18:56
Re: GOLF ZA MILIÓN
Pohoda, vyberie si každý. Keby tu bol len Golf, boli by sme síce s vozením asi spokojní, ale bola by to nuda.
4. 12. 2012 20:31
Re: GOLF ZA MILIÓN
Sem tam A3... :-)
Avatar - Aladeen
4. 12. 2012 18:53
Škoda Rapid
V škodovke dostaneš to čo ma Toyota v základe až v plnej výbave za nejakých 16 900€ (426 000) >:D Proste tu sa "ľudovosť" škodovky nezaprie !
Rozbalit vlákno
0
4. 12. 2012 21:31
Hybrid opět nejdražší
Kam se schovala politika Toyoty z poslední doby "hybrid za cenu dieselu" ;-\ Takhle je hybrid opět o 40 tisíc nejdražším z nabídky, takže jako za starých časů ;-\
Rozbalit vlákno
0
2. 2. 2013 23:43
Design
Golf - propracované a uhlazené designové detaily tvořící nudný a po velmi krátké době nezajímavý celek

Auris - těžko pochopitelný design jednotlivých prvků tvoří dohromady celek, který napoprvé velký dojem neudělá, ale na rozdíl od golfa časem zraje, začíná se líbit později, ale o to pak déle a stárne daleko pomaleji

Takhle to vidím u většiny aut od VW x Toyota....
Co se týče motorů, mám radši jednodušší atmosféry, proto jednoznačně Auris.
Rozbalit vlákno
0