Ekonomika
I když jsem na příští rok hodně přemýšlel, že na firmu koupím novou Mazdu CX-5, nebo 6, tak asi skrze náklady na provoz skončím u hybridního kombíka.
Zase jeden naiva, který si myslí, že s "hybrydem" ušetří.....
Ale podle té češtiny usuzuji, že si nekoupíš nic.
Ale podle té češtiny usuzuji, že si nekoupíš nic.
no jo, překlep, se stane 😄
Ale proč ten naiva?
Můžeš to nějak zdůvodnit?
Nicméně nejde tady přece jen o prvoplánový šetřílkovství.
Máš osobní zkušenosti s např. Priusem?
Vždyt ten užitalský konfort (CVT, ticho a realtivně větší zátah odspodu) hlavně v městském provozu je dost silný kalibr.
Ale proč ten naiva?
Můžeš to nějak zdůvodnit?
Nicméně nejde tady přece jen o prvoplánový šetřílkovství.
Máš osobní zkušenosti s např. Priusem?
Vždyt ten užitalský konfort (CVT, ticho a realtivně větší zátah odspodu) hlavně v městském provozu je dost silný kalibr.
1,33 l a 1,4 l D-4D DPF maji vzadu torzni pricku.
1,6 l a 2,0 l D-4D maji vzadu dvojite lichobeznikove zaveseni.
To uz je jak VW koncern.
1,6 l a 2,0 l D-4D maji vzadu dvojite lichobeznikove zaveseni.
To uz je jak VW koncern.
Ale ta torzní příčka je fakt hodně dobře odladěná, toho bych se nebál. Jen mi Toyota vytírá zrak svým designem. RAV, Auris, Yaris, já vám nevím, mi se poslední dekádu Toyoty nějak nepozdávají . ;-\
A neměla to už předchozí generace? Už jsem o ní většinu věcí zapomněl, ale v hlavě mám, že 2,2 D-CAT měla jako jediná verze multilink. Takže je to oproti minulé generaci polepšení.
Nejen minula generace Aurisu ale i jeho předchůdkyně - Corolla E120. Má to svoje nepřehlédnutelné plusy - "Robustní nápravy jsou navíc i po letech naprosto bezúdržbové."
Jen mě fascinuje životnost motoru 1.4 D4-D - od 2002 byl v Yarisu s 55kW, pozděj šel na 66kW (2004?) a od te doby jen upgrade o 15NM v 2010 a pořád ses ním do budoucna počítá...
Jen mě fascinuje životnost motoru 1.4 D4-D - od 2002 byl v Yarisu s 55kW, pozděj šel na 66kW (2004?) a od te doby jen upgrade o 15NM v 2010 a pořád ses ním do budoucna počítá...
Som zvedavý, ako to bude so slovenskými cenami. Keď som to v minulosti porovnával, kurz Czk-Euro mi vychádzal podstatne horší ako v banke. Plus registračný poplatok (tuším 270E) a budú predaje ako pri starom Aurise. Asi to slovenskej Toyote stačí.
Hybridny Auris 19.900 eur vo výbave Active a 21.950 eur vo výbave Style.
zdroj: auto.sme.sk
Inak 30tis Kc za CVT-cko nieje zle...
zdroj: auto.sme.sk
Inak 30tis Kc za CVT-cko nieje zle...
Otázka názoru... já bych ho asi nechtěl ani zadarmo 😉 , ale cena je to asi slušná.
Proč? Jezdils někdy s cvt? 😄
Jezdil jsi někdy na babětě?
Hybridní Aurisy a Priusy máme ve firmě. Je to utrpení. CVT patří do skůtrů a ne do aut.
Hybridní Aurisy a Priusy máme ve firmě. Je to utrpení. CVT patří do skůtrů a ne do aut.
Já třeba zkoušel cvt v legacy a outbacku tak před týdnem, krása. Taky kámoš ji má v a6 2,7 TDi, krása. No a my máme v práci 1,6 TDi s dsg, tragédie 8-s jinak na skůtru jezdím v létě, je fakt, že je to někdy děs, ale neříkej mi, že si v autě připadáš jak na motorce.
Kamarát má CVT v A4 a už nejaký ten mesiac stojí na dvore, lebo výmenu prevodovky za 5000 eur sa mu moc nechce financovať. CVT je ako neandertálec, slepá vývojová vetva odsúdená na vyhynutie. :-!
A kolik by ho myslíš vyšla výměna dsg nebo hdm?
Otázka neznie, koľko by to stálo u HDM či DSG, otázka znie, či by k tomu vôbec došlo. Multitronic v Audi je známa ako nespoľahlivá prevodovka, kdežto klasický Tiptronic chronické vady nemáva a DSG tiež nie je problémová. (poznám taxikára, ktorý má s DSG 400t. km bez poruchy).
>😁 takže hdm a dsg se nekazí 😄 koukni třeba na dlouhodobý test a4 v autobildu...jeeejda, výměna převodovky. Ale tak ok, nebudeme se bavit, kolik to stojí, protože tak nezní otázka..pak nechápu, pročs napsal o nějakém kamarádovi, kterého by stála oprava 5000 E a ne o tom, jak se ti s cvt jezdí. A kdybys věděl, koho já poznám, taxikáře s 550 tis. km s cvt a bez poruchy (uznej, že to je směšný argument na posuzování spolehlivosti převodovek v globálu).
Netvrdím, že všetky CVT sú kazové, rovnako ako netvrdím, že všetky DHM automaty sú bezchybné. Konkrétne multitronicy od Audi sú ale známe chronickou nespoľahlivosťou, rozhodne štatisticky násobne vyššou ako u tiptronicov (pozri audi-club.cz a nejaké témy k tomu vo fóre). A i keby som odmyslel od poruchovosti, rozhodne si radšej vyberiem pohodlný hdm automat alebo rýchlu DSG ako lenivý vysávačový variátor. 😉
PS Ktorýže to taxikár má dobrovoľne v aute CVT a bez poruchy najazdil 550t? V akom aute?
PS Ktorýže to taxikár má dobrovoľne v aute CVT a bez poruchy najazdil 550t? V akom aute?
Mne by jen zajímalo, kolik problémů s převodovkami, všeobecně, je kvůli neadekvátní údržbě. Některé vydrží i prasečí zacházení, ale jinak jsou celkem náchylné. Nějak jsem nabyl dojmu, že převodovky lidi celkem ignorují. No a multitronic patří mezi ty dražší kousky na trhu, dříve vyšel na cca 8 tisíc €.
Já bych bral právě hdm, ale po jízdach s cvt musím říct, že nechápu, co proti nim lidi mají. Rychlé dsg bych v autě na normální ježdění spíš nechtěl, ale třeba změním názor, až vyzkouším nějakou lepší kombinaci, než naši firemní octu s 1,6 TDi s dvojspojkou (znáš to, firemní auto, víc řidičů, zacházení nic moc a auto trpí). A takového taxikáře, samozřejmě, vůbec neznám. Neznám žádného. Chtěl jsem zparodovat argument "znám někoho, kdo..." 😄
Tak to sis sám slušně naběhl, protože ta převodovka, která se při tom 100 tis. testu Audi v AutoBildu měnila (mimochodem nebyla to A4, ale A6/C6 Avant 2,7 TDI a bylo to "jen" k vůli její nadměrné hlučnosti) , nebyl ani Tiptronic (HDM), ani S-tronic (dvojspojka), nýbrž právě "bezestupňový" Multitronic. 😲 :😉 😉
No, tak to jsem si naběh 😄 a nadměrná hlučnost, to je malá závada?
Když on problém ani nebyl v převodovce samotné. Výměna zbytečná.
V čem to vlastně vázlo? Jinak známý má přesně tuto kombinaci (2,7 TDi s multitronicem) a panečku, málem jsem se zamiloval 😄
Tak to jsi buď velmi nenáročný, nebo jsi to neměl možnost srovnat s 3,0 TDI s tiptronicem.
Spojení převodovky s hřídelí, myslím. Konkrétní díl tam popisovali, ten byl zodpovědný za větší hlučnost. To byl jejich závěr po tom, co převodovku vymontovali a rozebrali. Diskutovali jsme to už pod jinými články, jak tyhle preventivní výměny škodí bodově. Mají nějaký ochotný servis, protože co ti nevymění... a analýza pak ukáže, že to bylo zbytečné.
Snad logicky jde hlavně o to, že používáš jako argument k poruchovosti jiných "automatů", příklad problému, kde figuroval automat, který naopak vůči nim obhajuješ.
Myslel jsem právě, že to byla audina s tiptronicem. Taky seriózně přiznávám, že jsem si naběh. A chtěl jsem jenom poukázat na věc, že každý automat se může porouchat, nejenom ten s plynule měnitelným převodem. A že to bude pokaždé pěkná darda opravit. Navíc tento prý porouchaný ani nebyl.
Ano, HDM a DSG se nijak zvlášť nekazí. Dlouhodobý test A4 je multitronic, tedy právě CVT.
[odkaz]
>😒]
Osobně mám s multitronicem pár desítek tisíc odjeto ve služebních A4 tak i v A6 a odpovědně říkám, je to křáp. Sice se mi nikdy nerozpadl (ale pár výpadků znám od kolegů), takže spolehlivost byla OK, ale jízdní projev a spotřeba jsou o hounu, souhlasím s kolegy, že tyto převodovky patří do skútrů nebo maximálně do nějakých prcků na městské poskakování pro ženskou, do nižší střední a výš bych si jej soukromě nekoupil ani za prase.
[odkaz]
>😒]
Osobně mám s multitronicem pár desítek tisíc odjeto ve služebních A4 tak i v A6 a odpovědně říkám, je to křáp. Sice se mi nikdy nerozpadl (ale pár výpadků znám od kolegů), takže spolehlivost byla OK, ale jízdní projev a spotřeba jsou o hounu, souhlasím s kolegy, že tyto převodovky patří do skútrů nebo maximálně do nějakých prcků na městské poskakování pro ženskou, do nižší střední a výš bych si jej soukromě nekoupil ani za prase.
Tak já mám zatím s cvt spíš desítky, než desítky tisíc a žádnou traumu z toho nemám, naopak, bylo to moc fajn (na rozdíl od firemní octy s dsg, kterou bych za prase zase nechtěl já).
Takže to už byl (po A6/C6 Avant 2,7 TDI) druhý Multitronic, který se během těchto testů měnil...
Když pominu spolehlivost (u poměrně velké flotily A4, A6 kde cca 20% bylo vybaveno multitronicem byla tato předovka zdaleka nejčastějším a v podstatě jediným důvodem neplánovaných návštěv servisu, poslední dva roky se nové vozy s multitronicem neberou a svatý klid) tak tato převodovka je spolehlivě největší žrout výkonu motoru a tudíž pohonné řetězce s ní vykazují minimálně o 1 litr ale spíše o dva (při převaze rychlé dálnice) vyšší spotřebu než manuál/s-tronic a navíc se podepisuje na dynamických parametrech příslušného motoru. No a zvukový projev když se nepoužijí přednastavené stupně je jedním slovem zoufalost. A když se přednastavené stupně použijí tak spotřeba ještě víc stoupne.
Já jsem jel s multitronicem zatím jen dvakrát a pokaždé mi to bohatě stačilo k tomu, abych o něm neuvažoval ani na chvíli, to radši zpátky "na stromy" (myslím tím kvedlat zase s "fofrklackem"). 😉
Otázkou je jestli by sis s tím fofrklackem u Audi pomohl, protože v jednom z těch testů na 100tis. km tuším měnili i manuální převodovku (A6 ?).
No, dejme si kontra [odkaz] 😐 [odkaz] :yes: :-!
Ale máš recht, na vzhledu nezáleží... totiž důležité je jako přesně vědět, kapiš. A hlavně musíš vždycky mít u sebe kalkulačku. Protože takovejch... pět šest táců rozdílu, to už je panečku téma na hlubokej ponor do priorit. Auto si prostě nikdy nekupuj podle toho, jestli se ti líbí. Taková hloupost... líbí. Zde uplatňuj principy jako tenkrát u svý holky. No a budeš spokojenej. Vlastně... vlastně, jsi spokojenej? No vidíš, a tam šlo tenkrát o pár tisícovek za prstýnek a náušnice. Ovšem pozor, holku, tu vyměníš rychle, ale s autem budeš žít na hromádce dobrejch dvacet let, tak si to všechno ještě pořádně rozmysli.
BRAVWO GOLF :yes😒br />
P.S. I kdyby byl Golf za milión... :yes:
Ale máš recht, na vzhledu nezáleží... totiž důležité je jako přesně vědět, kapiš. A hlavně musíš vždycky mít u sebe kalkulačku. Protože takovejch... pět šest táců rozdílu, to už je panečku téma na hlubokej ponor do priorit. Auto si prostě nikdy nekupuj podle toho, jestli se ti líbí. Taková hloupost... líbí. Zde uplatňuj principy jako tenkrát u svý holky. No a budeš spokojenej. Vlastně... vlastně, jsi spokojenej? No vidíš, a tam šlo tenkrát o pár tisícovek za prstýnek a náušnice. Ovšem pozor, holku, tu vyměníš rychle, ale s autem budeš žít na hromádce dobrejch dvacet let, tak si to všechno ještě pořádně rozmysli.
BRAVWO GOLF :yes😒br />
P.S. I kdyby byl Golf za milión... :yes:
Heh tak ja si z tych dvoch obrazkov vyberam auto na lavej strane (ked sa uplne odosobnim od znalosti tych dvoch aut a ich znaciek).
Ano mne sa jednoducho paci viac a mam aj dalsie dovody. Vyzera vacsie, dospelejsie, inak...Auto na druhej fotke mi silno pripomina nejake stare auta z 10-15 rokov dozadu vlastne stale ten isty design, je take mensie utlejsie... A odhadujem, ze prave pre ten stary klaiscky design ho bude na ceste miliony...a ja prave nechcem auto, ktore ma kazdy druhy sused. A hoci to auto na druhej fotke vyzera sportovejsie...mna to netaha, ja si jazdim podla predpisov, neriskujem, nepotrebujem zihadlo, skor auto pre rodinu a pohodove vylety, kde sa clovek neponahla....
S holkou prave ostabem do konca zivota a auto vymenim mozno po 12 rokoch 😉
Ano mne sa jednoducho paci viac a mam aj dalsie dovody. Vyzera vacsie, dospelejsie, inak...Auto na druhej fotke mi silno pripomina nejake stare auta z 10-15 rokov dozadu vlastne stale ten isty design, je take mensie utlejsie... A odhadujem, ze prave pre ten stary klaiscky design ho bude na ceste miliony...a ja prave nechcem auto, ktore ma kazdy druhy sused. A hoci to auto na druhej fotke vyzera sportovejsie...mna to netaha, ja si jazdim podla predpisov, neriskujem, nepotrebujem zihadlo, skor auto pre rodinu a pohodove vylety, kde sa clovek neponahla....
S holkou prave ostabem do konca zivota a auto vymenim mozno po 12 rokoch 😉
No vidíš, ona je velká pravděpodnost, že by tě ten Golf na milion společně se servisem a opravama vyšel, takže je dobře, že si s tím dopředu smířen. 😄
To si voči Aurisu dosť ohľaduplný; vybral si fotku, kde vyzerá asi najlepšie. >😒]
Aj pri všetkej Tvojej nadsádzke je legitímna otázka, či pri existujúcom cenovom rozdiele medzi Golfom a Aurisom by som vôbec uvažoval o Aurise. 8-s
Aj pri všetkej Tvojej nadsádzke je legitímna otázka, či pri existujúcom cenovom rozdiele medzi Golfom a Aurisom by som vôbec uvažoval o Aurise. 8-s
No, zase o tolik dražší Auris není, takže já bych uvažoval. Beru jako argument spolehlivost a nezájem zlodějů.
Nezáujem zlodejov je argument, to áno, ale či dostatočne motivačný... Spoľahlivosť už nie je ani u Toyoty to, čo bývala, zrovna minulá generácia Aurisu trošku utrpela na imidži bezporuchového držáku, ktorú mala Corolla.
A práve ten cenový rozdiel je tak zanedbateľný, že nemôže hrať rolu pre rozhodovaní. Preto mi ako argument napadá iba slušná atmo jedna-šestka (pre toho, kto nemusí turbobenzín), toť vše.
A práve ten cenový rozdiel je tak zanedbateľný, že nemôže hrať rolu pre rozhodovaní. Preto mi ako argument napadá iba slušná atmo jedna-šestka (pre toho, kto nemusí turbobenzín), toť vše.
Ve srovnání s VW je pro mě renomé Toyoty co do spolehlivosti řádově lepší. Samozřejmě, v době elektroniky se může pokazit ledacos.
Nezájem zlodějů je důležitý tím víc, čím častěji parkuješ někde venku. Pokud bydlíš na sídlišti, asi raděj Golfa vynecháš.
A na závěr... mě spíš než kompakt zajímá kompaktní kombi. A tam Toyota působí mnohem vyváženěji než HB.
[odkaz]
Nezájem zlodějů je důležitý tím víc, čím častěji parkuješ někde venku. Pokud bydlíš na sídlišti, asi raděj Golfa vynecháš.
A na závěr... mě spíš než kompakt zajímá kompaktní kombi. A tam Toyota působí mnohem vyváženěji než HB.
[odkaz]
Počkej na nového Varianta. O žádném renomé nevím. Jedině snad, že by ty miliónové svolávačky? 😄
Toyota se umisťuje na předních příčkách většiny statistik (TUV, JD) i testů (AutoBild, Adac) a velmi lichotivé jsou i názory majitelů co znám, snad s výjimkou naftových motorů z přelomu tisíciletí, které trpí na vstřiky. Naopak VW se dobře neumisťuje a zkušenosti známých se spolehlivostí VW / Škoda jsou spíše negativní. Přímé zkušenosti mám s firemními Škodovkami a žádná sláva to není. Nechci tu z toho dělat drama, nového Golfa bych klidně koupil kvůli dobrému mixu vlastností, ale očekávaná spolehlivost mezi nimi není.
Na Varianta čekám, ale velké naděje si nedělám. Na hezké kombíky je tu Škoda...
Na Varianta čekám, ale velké naděje si nedělám. Na hezké kombíky je tu Škoda...
V škodovke dostaneš to čo ma Toyota v základe až v plnej výbave za nejakých 16 900€ (426 000) >😁 Proste tu sa "ľudovosť" škodovky nezaprie !
Kam se schovala politika Toyoty z poslední doby "hybrid za cenu dieselu" ;-\ Takhle je hybrid opět o 40 tisíc nejdražším z nabídky, takže jako za starých časů ;-\
Golf - propracované a uhlazené designové detaily tvořící nudný a po velmi krátké době nezajímavý celek
Auris - těžko pochopitelný design jednotlivých prvků tvoří dohromady celek, který napoprvé velký dojem neudělá, ale na rozdíl od golfa časem zraje, začíná se líbit později, ale o to pak déle a stárne daleko pomaleji
Takhle to vidím u většiny aut od VW x Toyota....
Co se týče motorů, mám radši jednodušší atmosféry, proto jednoznačně Auris.
Auris - těžko pochopitelný design jednotlivých prvků tvoří dohromady celek, který napoprvé velký dojem neudělá, ale na rozdíl od golfa časem zraje, začíná se líbit později, ale o to pak déle a stárne daleko pomaleji
Takhle to vidím u většiny aut od VW x Toyota....
Co se týče motorů, mám radši jednodušší atmosféry, proto jednoznačně Auris.
Spíš než cena mi vadí ten neEvropský design bez špetky nádechu sportovního vzhledu. Jestli tohle dostane Auris z nelichotivých prodejních čísel aspoň v ČR mám vážné obavy.
A ten vzhled? ze zadu inspirace i30 zjevná a hodne nepovedená zmatené linie... 8-s
Nevidím důvod proč si to někdo koupí místo Opel, Ford, VW, Kia, Hyundai atd...
Snad jen pro milovníky atmosfér. Tohle určitě Toyote něpomůže.
A usetrit muzes jen u korejce v zakladu.
Môžeme sa tu vysmievať uniformite Octavie či bezpohlavnosti Golfu, vyjavenej tvári Focusu či fluidnosti i30, ale stále väčšina z nás uprednostní tieto autá pred týmto čudne tvarovaným, slabo motorizovaným a nie zrovna lacným Japoncom.
Jestli jít do "atmosféry" tak je tady Cruze 1.8 😉
Za 350 je to slušná nabídka, podle mě srovnatelná s Golfem nebo Focusem.
Dost nelichotivě vypadá hybrid - 1.8 s elektromotorem dynamicky sotva stíhá 1.6 bez něj.
U toho zbytku ale nevím. Když to není v technickém průkazu, tak to nemusí být normované. Máš VDA, v Německu DIN 70020. U zrychlení jsem si vždy myslel, že je to na automobilce. A někdy i uvádí vícero údajů (třeba "normální" a pak s launch control). Rozhodně bych řekl, že údaje nad rámec TP různých automobilek se v metodice mohou rozcházet.
Pokud tu o tom někdo ví něco víc, tak sem s tím. Je to zajímavé téma. 😄
V článku s technickými údaji je výkon 1.8 uváděný 60kW, pak by těch 73 už byl kombinovaný výkon.
Nic proti, každému dle jeho gusta, ale mě by tohle asi nepřesvědčilo. Leda že bych dojížděl do práce v čistě elektrickém režimu...
Ano, diesel je za stejnou cenu po odečtení automatu.