Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Volkswagen v roce 2013 nasadí ve WRC tři speciály Polo R WRC

45 komentářů

Autoservis
Nepamatuji se kdy VW mělo úspěchy v Rally. Subaru po velice úspěšných letech odešlo z MS s teď se do něj chce zařadit značka která v Rally nikdy aktivně nepůsobila? Proč to nenechali Škodovce která má dlouhodobé zkušenosti se soutěžemi? Je součástí koncernu VW to ví všichni, každý si Škodovku spojuje s VW. Navíc už při vývoji a prvních testech byl tým Škoda Motorsport po boku VW a proč? Jelikož předávali VW své zkušenosti. Projekt Fabia S2000 byl více méně vývojovým týmem pro Polo WRC. I přes to pochybuji že bude mít Polo WRC takové úspěchy jako má Fabia S2000. No hodně štěstí chlapi ;-\
martin.blader
Samozřejmě že VW čerpalo poznatků ze Škoda Motorsport a vycházelo se z Fabie S2000. Zároveň se na konstrukci podílí jistě velmi schopní lidé a zároveň velmi schopní jezdci. Rychlost auta je navíc dost úměrná tomu, kolik do toho která automobilka leje peněz. Takže o VW opravdu obavy nemám, přestože první sezóna možná bude spíše testovací. Obzlášť když bude angažovat asi nejrychlejší jezdce ve startovním poli a ten třetí patří mezi největší současné talenty. Prostě do toho jdou na plno, jsou ochotni si zaplatit ty nejlepší jezdce a špičkový vývoj, takže jak už jsem říkal, nemám obavy.
Autoservis
V době kdy se budou prát o bednu dvě značky "tovární týmy" je bedna povinnost ne úspěch.
martin.blader
Ano, to je pravda.
Avatar - Nerez
Nerez
Ber v potaz, že Polo je nové, takže taky může být nespolehlivé. První sezona je vždy o učení se, poznávání a ladění auta. Tady bych VW nedával povinnost být vždy na bedně.
Jedině snad Citroen dokázal postavit auto, které bylo rychlé a spolehlivé od začátku. Ostatní s tím vždy měli problémy...
martin.blader
Pokud jezdci Citroënu ani M-Sportu nebudou mít žádné problémy, tak se na tu bednu obzvlášť ze začátku sezóny asi dostanou těžko, ale lze předpokládát, že sem tam někdo dostane defekt, sem tam někdo havaruje a myslím, že alespoň jedno Polo se tomu pódiu vždy alespoň přiblíží, či na něm dokonce skončí. Uvidíme přístí rok.
Avatar - Nerez
Nerez
No, o tom M-sportu mám trochu pochybnosti. Mads Ostberg sice hodně zrychlil, ale pořád nepatří mezi TOP jezdce, o dvojce můžeme zatím spekulovat, nejspíše to bude Novikov. Je rychlej, ale často bourá a ani on není dle mého TOP jezdcem. Měli dát smlouvu Petterovi.
Citroen má lepší pozici, Hirvonen i Sordo jsou vynikající jezdci, jeden umí lépe na šotolině, druhý zase na asfaltu.
Oba jedci Vw jsou střelci, hodně rychlí, ne-li nejrychlejší současní jezdci. Takže jedinej otazník je, jak na tom bude Polo s rychlostí a spolehlivostí. Osobně si myslím, že v první sezoně alespoň jednou vyhrají 😄
martin.blader
Ano, tím spíš, že M-Sport je v této situaci, tak může být pravidelné podium pro VW celkem samozřejmost. To závisí na tom, jak moc bude Polo zaostávat za Fiestou (jestli vůbec, ale dá se to předpokládat) a jak rychle budou ztrátu dohánět. A to by byly jen spekulace. To ví asi jen Latvala a okolí, jak to je. Stačí jen to, aby se Polo dostalo na úroveň Fiesty a VW je převálcuje už jen po jezdecké stránce.
Avatar - Nerez
Nerez
"Úplně přesně nevíme, jestli vůz bude schopen od začátku vyhrávat," řekl Francouz wrc.com. "

Vyjádření Oigera o Polu WRC. Asi tedy Polo není tak rychlé, jak DS3 WRC. A pokud je Fiesta vyrovnana, nebo malinko pomalejší než DS3, Polo by mohlo být ještě za ní. Ale jsou to všechno jen spekulace.
Všechno se rozsekne během prvních tří soutěží, kde se vystřídají všechny povrchy, Monte Carlo, Švédsko a Mexiko :yes:
martin.blader
Ano, taky mi z vyjádření Ogiera přišlo, že tomu úplně nevěří. Minimálně ze začátku holt bude Polo asi pomalejší, ale uvidíme, jak se to vyvine. Dlouhodobou perspektivu má však VW s těmito jezdci a tímto finančním zázemím mírně řečeno velmi slibnou.
Avatar - Czerwik
Czerwik
No či by bola voľba Solberga lepšia ako Novikova či Ostberga silne pochybujem. Nevravím, je to majster sveta a veľmi dobrý jazdec... ale minulý rok skôr dokazoval ako vie vždy niečo dosrať...

Uvidíme ako to dopadne, veľmi sa však teším... vidieť nové auto na rally je vždy zážitok...
EcoBastr
Nic nového pod sluncem že VW využívá a skupuje nápady a lidi protože sami by to nezvládli 😉 Jen aby ten jejich 1.6 TSI byl vůbec z vlatních řad 😶 protože pokud to bude tak spolehlivý motor jak 1.2 TSI tak to moc dlouho závodit nebudou 😉
Frantizsekk
Je smutny, jak malo automobilek se ucastni vrcholny souteze. Od 80 let je mozny postavit libovolne vykonnou 4x4 bestii a od te doby je rallye jen hra podle pravidel. Ale moc hezka.
WRC se stala extremne drahou disciplinou, kde i pres obrovske investice nemate jistotu alespon mensiho uspechu. A investice je to nenavratna. Citroen dominuje uz hodne let a prodejni uspechy seriovych aut?
Ja jsem pro WRC zrusit a vrchol nastavit na s2000, kde by byly trochu volnejsi pravidla. To by mohlo pritahnout vic automobilek.
Avatar - Nerez
Nerez
Jak u koho. Takové Subaru na WRC postavilo celý svůj marketing. Já si osobně pod názvem Subaru hned vybavím rallye.
Stejně tak v případě Mitsubishi nebo Lancie.
To, že Frantící neprodávají je holt problém jejich aut, tady je žádný marketing spojetý s vítězstvím v rallye nezachrání.

Jinak WRC je pro mě TOP motoristická disciplína, když budu chtít vidět nejrychlejší auta a piloty, půjdu na MS.
IRC mě osobně nebaví, i náš domácí šampionát je daleko zajímavější, ve sprintech zase jezdí rychlejší auta.
Podívej se kolik tam jezdí továrních týmů. Jedině Škodovka. Podle mě ani pro automobilky není IRC atraktivní.
Autoservis
Myslím si že připravovaná třída R5 bude mít mnohem větší úspěch než má dnes WRC právě vysoké finance a velmi malá konkurence je to co WRC pohřbí tak jak se to děje pomalu ale jistě už 6 let. WRC mne osobně bavilo tak pře dvanácti lety. Bylo na co koukat, dnes mě baví právě spíše IRC - S2000, kde i soukromé týmy s se špičkovým náčiním dokáží potrápit špičku. A to že s fabrik se aktivně podílí pouze Škoda není až tak na škodu. Je alespoň vidět že to vždy není jen o autě, ale i o posádce a týmu jako celku.
Avatar - Nerez
Nerez
Já bych řekl, že WRC na tom pořád není tak špatně. Pořád je to TOP šampionát a pořád jsou automobilky, které rádi budou jezdit to nejlepší.
Z některých značek v minulosti jsem měl a mám pocit, že čekaly, že příjdou a hned budou vyhrávat a ejhle, ono to nevyšlo, tak odešly. Třeba Suzuki nebo Mini/BMW, které vydržely rok.
Sem zvědavý, jak se bude rallye vyvíjet dále. IRC zaniklo, vznikne ERC.
Pokud je řeč o Škodovce, její úspěchy v IRC jí samozřejmě přeju, ale žádnou velkou váhu tomu nepřikládám. Ona kdyby nebyhrála, tak by si jako jedinný tovární tým v IRC taky trhla pěknou ostudu. Těžko se v pozici soukromníka soupěří s továrnou, řekne ti to každej jezdec...
Avatar - Bristol
Bristol
...stačí že si škoda auto utrhla ostudu ve WRC... 😉
Autoservis
Volba posádek nebyla šťastná to ano.
Avatar - JDM
JDM
jestli budou chtít WRC zachránit budou muset něco udělat , prachy a prachy kde jakej sr.č se na tom přiživuje a pak to takhle dopadá když už i Ford odstoupil to něco znamená , příští rok odstoupí citroen a tovární zbude už jen VW a to už bude asi konec WRC serie pokud stím někdo něco rychle neudělá ;-\
martin.blader
O tom sice mluví, na druhou stranu se tam zas chystá Hyundai, Toyota, možná i Peugeot.
Provocateur
Se třídou R5 souhlas, min. 5 značek je velmi slibný. Peugeot i Fiesta jsou jasný, Škoda i Subaru už na svých modelech dělají. A ta 5. značka mi vypadla >😁

IRC byl krok vedle a trpělo, jako WRC v současnosti, nedostatkem značek. Ze začátku vládl Peugeot, poté Škoda.
Avatar - positivemind
positivemind
WRC pohřbí samotná FIA nastavováním stále přísnějších pravidel. Je škoda, kam až to došlo...
Avatar - Nerez
Nerez
Pokud mi neunikly zase nějaké změny regulí, tak WRC mají výkon omezený na 221 kW a 300 k ne?
To, že bez restriktoru a dalších omezujících zařízení může být výkon daleko vyšší je bezpředmětné...
Frantizsekk
WRC maji omezeny vykon na 300k uz hoodne let. V 80tych letech mela b trida kolem 450 koni a umirali lidi, pote se to omezilo. Jinak by ty vykony sly porad nahoru, viz 1,5l F1 s turbem a vykonem pres 1000 koni
Avatar - Ham.
Ham.
Nerez asi reaguje na článek, kde je uveden výkon Pola 232kW/315hp což je divný údaj.
martin.blader
Původně tam dokonce bylo 315 kW, čili člověk mohl získat dojem, že je to nějaký výkon bez restriktoru.
Frantizsekk
No tvare se mi cervenaji. Docetl jsem se akorat, ze FIA narizuje restriktor o prumeru 34 mm, coz drzi vykon auta kolem 300 koni. Takze jestli se jim to povedlo i s tim restriktorem, asi tech 315 bude platit.
Avatar - Ham.
Ham.
Přesná pravidla WRC neznám, pravda je, že ve většině článku o WRC se udává výkon 300hp u všech značek nicméně s tím by mohl být dost velký problém jak to kontrolovat, takže omezení pouze průměrem restriktoru s tím nechť si z toho každý vydoluje kolik umí zní logicky. Na to stačí komisař se šuplérou.
martin.blader
Ano, je to přesně tak, je tam jen restriktor, který omezuje výkon přibližně na tu hodnotu 300 koní, čímž je akorát dosaženo toho, aby ta auta neměla koní třeba 500. Samotná hodnota výkonu však omezena není.
Avatar - Ham.
Ham.
Ok, díky.
EcoBastr
Ajeje tady se někdo do toho zamotává ...Měl by jsis zjistit co to budou za motory a neplácat blbosti 😉A bude to 1.6l V6 s turbem 😉
Kneblis
Doufám, že Citroen to nováčkovy VW řádně natře a šéfové z VW budou muset sklopit hřebínek. 😄
Avatar - Bristol
Bristol
bez obav...jestli bude Polo WRC stejně "úspěšné" jako Fabia WRC tak se není čeho bát... >😁 >😁
Avatar - Bristol
Bristol
končí ve WRC? tak to je smutné.. ;-\
Avatar - Nerez
Nerez
Už skončil. Fiesty bude provozovat M-sport jako doteď, ale už bez tovární podpory.
Avatar - Bristol
Bristol
to je škoda...Focus I s Colinem byl legendární
Avatar - JDM
JDM
větší legenda by McRae s Fordem Escortem 😉 trošku zavzpomínáme 😉 [odkaz]
Avatar - Bristol
Bristol
....pravda tohle je ještě lepší... 😉
ericn
Opravdu skvělé video, dík :yes:
Frantizsekk
:yes:
Avatar - Otrava
Otrava
Bude to asi jako ve WTCC. Odchází tovární Citroen, který do toho cpal nejvíce prachů a nahradí jej VW, který opět do projektu nasype hodně prachů. Ford už letos a vlastně i předloni neměl tolik prostředků jako jeho konkurent a všichni víme, co bude příští sezonu...
Těžko bude někdo konkurovat jednomu tak dobře zabezpečenému týmu. Ogier je jednička a letos jezdil opět skvěle, byť jen fabií s2000.
Letos mi tu po první soutěži tuším někdo vyvracel, že letos jasně zvítězí Loeb...a nebylo nutné věštit z koule. Ačkoli mě to mrzí...kde jsou 90. léta a tehdejší WRC.
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
No ja držím naďalej Citroenu s Hirvonenom. Hirvonenovi sa hneď ako prestúpil k CItroenu začalo dariť. Lenže na druhú stranu, Ogier s Fábkou predvádza parádny výkon. Myslím že to konečne bude vyrovnané.
Avatar - Czerwik
Czerwik
tak či tak... nikto mimozemšťana Loeba nebol schopný poraziť... a tak si Seb povedal, že už toho má dosť >😁 Keby vyhral aj s tými piatimi štartmi tak to by bolo >😁
Avatar - Starfighter
Starfighter
Hirvonen sice jezdí výborně, ale trochu se bojím, že na Sorda to stačit nebude. Kromě specifické finské rally s ním bude držet krok všude a na asfaltu je Dani úplná špička. Taky je nejspolehlivějším jezdcem WRC- za šest sezón tuším pouhé tři (!!!) odstoupení díky jezdcké chybě, z toho dvě hned první sezónu.
Avatar - kosmonaut
kosmonaut
Přesně, Sordo je i můj favorit. Nejenže je na asfaltu plně srovnatelný s Loebem, ale špičkově se postupně naučil i na šotolině (koho mi tenhle jezdecký vývoj jenom připomíná, no ano, opět Loeba). Citroen bude ještě jednu sezonu těžit z předešlého precizního vývoje (opět Loeb), oba jeho jezdci nejsou střelci (opět Loeb style). Takže Sordo konečně :yes: