Novinky
Je smutny, jak malo automobilek se ucastni vrcholny souteze. Od 80 let je mozny postavit libovolne vykonnou 4x4 bestii a od te doby je rallye jen hra podle pravidel. Ale moc hezka.
WRC se stala extremne drahou disciplinou, kde i pres obrovske investice nemate jistotu alespon mensiho uspechu. A investice je to nenavratna. Citroen dominuje uz hodne let a prodejni uspechy seriovych aut?
Ja jsem pro WRC zrusit a vrchol nastavit na s2000, kde by byly trochu volnejsi pravidla. To by mohlo pritahnout vic automobilek.
WRC se stala extremne drahou disciplinou, kde i pres obrovske investice nemate jistotu alespon mensiho uspechu. A investice je to nenavratna. Citroen dominuje uz hodne let a prodejni uspechy seriovych aut?
Ja jsem pro WRC zrusit a vrchol nastavit na s2000, kde by byly trochu volnejsi pravidla. To by mohlo pritahnout vic automobilek.
Jak u koho. Takové Subaru na WRC postavilo celý svůj marketing. Já si osobně pod názvem Subaru hned vybavím rallye.
Stejně tak v případě Mitsubishi nebo Lancie.
To, že Frantící neprodávají je holt problém jejich aut, tady je žádný marketing spojetý s vítězstvím v rallye nezachrání.
Jinak WRC je pro mě TOP motoristická disciplína, když budu chtít vidět nejrychlejší auta a piloty, půjdu na MS.
IRC mě osobně nebaví, i náš domácí šampionát je daleko zajímavější, ve sprintech zase jezdí rychlejší auta.
Podívej se kolik tam jezdí továrních týmů. Jedině Škodovka. Podle mě ani pro automobilky není IRC atraktivní.
Stejně tak v případě Mitsubishi nebo Lancie.
To, že Frantící neprodávají je holt problém jejich aut, tady je žádný marketing spojetý s vítězstvím v rallye nezachrání.
Jinak WRC je pro mě TOP motoristická disciplína, když budu chtít vidět nejrychlejší auta a piloty, půjdu na MS.
IRC mě osobně nebaví, i náš domácí šampionát je daleko zajímavější, ve sprintech zase jezdí rychlejší auta.
Podívej se kolik tam jezdí továrních týmů. Jedině Škodovka. Podle mě ani pro automobilky není IRC atraktivní.
Myslím si že připravovaná třída R5 bude mít mnohem větší úspěch než má dnes WRC právě vysoké finance a velmi malá konkurence je to co WRC pohřbí tak jak se to děje pomalu ale jistě už 6 let. WRC mne osobně bavilo tak pře dvanácti lety. Bylo na co koukat, dnes mě baví právě spíše IRC - S2000, kde i soukromé týmy s se špičkovým náčiním dokáží potrápit špičku. A to že s fabrik se aktivně podílí pouze Škoda není až tak na škodu. Je alespoň vidět že to vždy není jen o autě, ale i o posádce a týmu jako celku.
Já bych řekl, že WRC na tom pořád není tak špatně. Pořád je to TOP šampionát a pořád jsou automobilky, které rádi budou jezdit to nejlepší.
Z některých značek v minulosti jsem měl a mám pocit, že čekaly, že příjdou a hned budou vyhrávat a ejhle, ono to nevyšlo, tak odešly. Třeba Suzuki nebo Mini/BMW, které vydržely rok.
Sem zvědavý, jak se bude rallye vyvíjet dále. IRC zaniklo, vznikne ERC.
Pokud je řeč o Škodovce, její úspěchy v IRC jí samozřejmě přeju, ale žádnou velkou váhu tomu nepřikládám. Ona kdyby nebyhrála, tak by si jako jedinný tovární tým v IRC taky trhla pěknou ostudu. Těžko se v pozici soukromníka soupěří s továrnou, řekne ti to každej jezdec...
Z některých značek v minulosti jsem měl a mám pocit, že čekaly, že příjdou a hned budou vyhrávat a ejhle, ono to nevyšlo, tak odešly. Třeba Suzuki nebo Mini/BMW, které vydržely rok.
Sem zvědavý, jak se bude rallye vyvíjet dále. IRC zaniklo, vznikne ERC.
Pokud je řeč o Škodovce, její úspěchy v IRC jí samozřejmě přeju, ale žádnou velkou váhu tomu nepřikládám. Ona kdyby nebyhrála, tak by si jako jedinný tovární tým v IRC taky trhla pěknou ostudu. Těžko se v pozici soukromníka soupěří s továrnou, řekne ti to každej jezdec...
jestli budou chtít WRC zachránit budou muset něco udělat , prachy a prachy kde jakej sr.č se na tom přiživuje a pak to takhle dopadá když už i Ford odstoupil to něco znamená , příští rok odstoupí citroen a tovární zbude už jen VW a to už bude asi konec WRC serie pokud stím někdo něco rychle neudělá ;-\
Se třídou R5 souhlas, min. 5 značek je velmi slibný. Peugeot i Fiesta jsou jasný, Škoda i Subaru už na svých modelech dělají. A ta 5. značka mi vypadla >😁
IRC byl krok vedle a trpělo, jako WRC v současnosti, nedostatkem značek. Ze začátku vládl Peugeot, poté Škoda.
IRC byl krok vedle a trpělo, jako WRC v současnosti, nedostatkem značek. Ze začátku vládl Peugeot, poté Škoda.
Pokud mi neunikly zase nějaké změny regulí, tak WRC mají výkon omezený na 221 kW a 300 k ne?
To, že bez restriktoru a dalších omezujících zařízení může být výkon daleko vyšší je bezpředmětné...
To, že bez restriktoru a dalších omezujících zařízení může být výkon daleko vyšší je bezpředmětné...
WRC maji omezeny vykon na 300k uz hoodne let. V 80tych letech mela b trida kolem 450 koni a umirali lidi, pote se to omezilo. Jinak by ty vykony sly porad nahoru, viz 1,5l F1 s turbem a vykonem pres 1000 koni
Nerez asi reaguje na článek, kde je uveden výkon Pola 232kW/315hp což je divný údaj.
Původně tam dokonce bylo 315 kW, čili člověk mohl získat dojem, že je to nějaký výkon bez restriktoru.
No tvare se mi cervenaji. Docetl jsem se akorat, ze FIA narizuje restriktor o prumeru 34 mm, coz drzi vykon auta kolem 300 koni. Takze jestli se jim to povedlo i s tim restriktorem, asi tech 315 bude platit.
Přesná pravidla WRC neznám, pravda je, že ve většině článku o WRC se udává výkon 300hp u všech značek nicméně s tím by mohl být dost velký problém jak to kontrolovat, takže omezení pouze průměrem restriktoru s tím nechť si z toho každý vydoluje kolik umí zní logicky. Na to stačí komisař se šuplérou.
Doufám, že Citroen to nováčkovy VW řádně natře a šéfové z VW budou muset sklopit hřebínek. 😄
končí ve WRC? tak to je smutné.. ;-\
Už skončil. Fiesty bude provozovat M-sport jako doteď, ale už bez tovární podpory.
Bude to asi jako ve WTCC. Odchází tovární Citroen, který do toho cpal nejvíce prachů a nahradí jej VW, který opět do projektu nasype hodně prachů. Ford už letos a vlastně i předloni neměl tolik prostředků jako jeho konkurent a všichni víme, co bude příští sezonu...
Těžko bude někdo konkurovat jednomu tak dobře zabezpečenému týmu. Ogier je jednička a letos jezdil opět skvěle, byť jen fabií s2000.
Letos mi tu po první soutěži tuším někdo vyvracel, že letos jasně zvítězí Loeb...a nebylo nutné věštit z koule. Ačkoli mě to mrzí...kde jsou 90. léta a tehdejší WRC.
Těžko bude někdo konkurovat jednomu tak dobře zabezpečenému týmu. Ogier je jednička a letos jezdil opět skvěle, byť jen fabií s2000.
Letos mi tu po první soutěži tuším někdo vyvracel, že letos jasně zvítězí Loeb...a nebylo nutné věštit z koule. Ačkoli mě to mrzí...kde jsou 90. léta a tehdejší WRC.
No ja držím naďalej Citroenu s Hirvonenom. Hirvonenovi sa hneď ako prestúpil k CItroenu začalo dariť. Lenže na druhú stranu, Ogier s Fábkou predvádza parádny výkon. Myslím že to konečne bude vyrovnané.
tak či tak... nikto mimozemšťana Loeba nebol schopný poraziť... a tak si Seb povedal, že už toho má dosť >😁 Keby vyhral aj s tými piatimi štartmi tak to by bolo >😁
Hirvonen sice jezdí výborně, ale trochu se bojím, že na Sorda to stačit nebude. Kromě specifické finské rally s ním bude držet krok všude a na asfaltu je Dani úplná špička. Taky je nejspolehlivějším jezdcem WRC- za šest sezón tuším pouhé tři (!!!) odstoupení díky jezdcké chybě, z toho dvě hned první sezónu.
Přesně, Sordo je i můj favorit. Nejenže je na asfaltu plně srovnatelný s Loebem, ale špičkově se postupně naučil i na šotolině (koho mi tenhle jezdecký vývoj jenom připomíná, no ano, opět Loeba). Citroen bude ještě jednu sezonu těžit z předešlého precizního vývoje (opět Loeb), oba jeho jezdci nejsou střelci (opět Loeb style). Takže Sordo konečně :yes:
Jedině snad Citroen dokázal postavit auto, které bylo rychlé a spolehlivé od začátku. Ostatní s tím vždy měli problémy...
Citroen má lepší pozici, Hirvonen i Sordo jsou vynikající jezdci, jeden umí lépe na šotolině, druhý zase na asfaltu.
Oba jedci Vw jsou střelci, hodně rychlí, ne-li nejrychlejší současní jezdci. Takže jedinej otazník je, jak na tom bude Polo s rychlostí a spolehlivostí. Osobně si myslím, že v první sezoně alespoň jednou vyhrají 😄
Vyjádření Oigera o Polu WRC. Asi tedy Polo není tak rychlé, jak DS3 WRC. A pokud je Fiesta vyrovnana, nebo malinko pomalejší než DS3, Polo by mohlo být ještě za ní. Ale jsou to všechno jen spekulace.
Všechno se rozsekne během prvních tří soutěží, kde se vystřídají všechny povrchy, Monte Carlo, Švédsko a Mexiko :yes:
Uvidíme ako to dopadne, veľmi sa však teším... vidieť nové auto na rally je vždy zážitok...