Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen v roce 2013 nasadí ve WRC tři speciály Polo R WRC

Od závodního speciálu bude odvozeno i silniční provedení Polo R WRC Street.
Zpět na článek
9. 12. 2012 16:29
9. 12. 2012 13:47
9. 12. 2012 16:50
9. 12. 2012 17:41
9. 12. 2012 21:25
9. 12. 2012 21:56
9. 12. 2012 23:43
10. 12. 2012 17:03
9. 12. 2012 14:20
9. 12. 2012 14:26
9. 12. 2012 14:29
9. 12. 2012 15:00
9. 12. 2012 16:33
9. 12. 2012 19:51
9. 12. 2012 20:37
9. 12. 2012 21:46
9. 12. 2012 12:28
Tak trochu se bojím Propadáku
Nepamatuji se kdy VW mělo úspěchy v Rally. Subaru po velice úspěšných letech odešlo z MS s teď se do něj chce zařadit značka která v Rally nikdy aktivně nepůsobila? Proč to nenechali Škodovce která má dlouhodobé zkušenosti se soutěžemi? Je součástí koncernu VW to ví všichni, každý si Škodovku spojuje s VW. Navíc už při vývoji a prvních testech byl tým Škoda Motorsport po boku VW a proč? Jelikož předávali VW své zkušenosti. Projekt Fabia S2000 byl více méně vývojovým týmem pro Polo WRC. I přes to pochybuji že bude mít Polo WRC takové úspěchy jako má Fabia S2000. No hodně štěstí chlapi ;-\
Rozbalit vlákno
11
9. 12. 2012 13:41
Re: Tak trochu se bojím Propadáku
Samozřejmě že VW čerpalo poznatků ze Škoda Motorsport a vycházelo se z Fabie S2000. Zároveň se na konstrukci podílí jistě velmi schopní lidé a zároveň velmi schopní jezdci. Rychlost auta je navíc dost úměrná tomu, kolik do toho která automobilka leje peněz. Takže o VW opravdu obavy nemám, přestože první sezóna možná bude spíše testovací. Obzlášť když bude angažovat asi nejrychlejší jezdce ve startovním poli a ten třetí patří mezi největší současné talenty. Prostě do toho jdou na plno, jsou ochotni si zaplatit ty nejlepší jezdce a špičkový vývoj, takže jak už jsem říkal, nemám obavy.
9. 12. 2012 13:59
Re: Tak trochu se bojím Propadáku
V době kdy se budou prát o bednu dvě značky "tovární týmy" je bedna povinnost ne úspěch.
9. 12. 2012 14:05
Re: Tak trochu se bojím Propadáku
Ano, to je pravda.
Avatar - Nerez
9. 12. 2012 14:06
Re: Tak trochu se bojím Propadáku
Ber v potaz, že Polo je nové, takže taky může být nespolehlivé. První sezona je vždy o učení se, poznávání a ladění auta. Tady bych VW nedával povinnost být vždy na bedně.
Jedině snad Citroen dokázal postavit auto, které bylo rychlé a spolehlivé od začátku. Ostatní s tím vždy měli problémy...
9. 12. 2012 14:11
Re: Tak trochu se bojím Propadáku
Pokud jezdci Citroënu ani M-Sportu nebudou mít žádné problémy, tak se na tu bednu obzvlášť ze začátku sezóny asi dostanou těžko, ale lze předpokládát, že sem tam někdo dostane defekt, sem tam někdo havaruje a myslím, že alespoň jedno Polo se tomu pódiu vždy alespoň přiblíží, či na něm dokonce skončí. Uvidíme přístí rok.
Avatar - Nerez
9. 12. 2012 14:18
Re: Tak trochu se bojím Propadáku
No, o tom M-sportu mám trochu pochybnosti. Mads Ostberg sice hodně zrychlil, ale pořád nepatří mezi TOP jezdce, o dvojce můžeme zatím spekulovat, nejspíše to bude Novikov. Je rychlej, ale často bourá a ani on není dle mého TOP jezdcem. Měli dát smlouvu Petterovi.
Citroen má lepší pozici, Hirvonen i Sordo jsou vynikající jezdci, jeden umí lépe na šotolině, druhý zase na asfaltu.
Oba jedci Vw jsou střelci, hodně rychlí, ne-li nejrychlejší současní jezdci. Takže jedinej otazník je, jak na tom bude Polo s rychlostí a spolehlivostí. Osobně si myslím, že v první sezoně alespoň jednou vyhrají :-)
9. 12. 2012 14:22
Re: Tak trochu se bojím Propadáku
Ano, tím spíš, že M-Sport je v této situaci, tak může být pravidelné podium pro VW celkem samozřejmost. To závisí na tom, jak moc bude Polo zaostávat za Fiestou (jestli vůbec, ale dá se to předpokládat) a jak rychle budou ztrátu dohánět. A to by byly jen spekulace. To ví asi jen Latvala a okolí, jak to je. Stačí jen to, aby se Polo dostalo na úroveň Fiesty a VW je převálcuje už jen po jezdecké stránce.
Avatar - Nerez
9. 12. 2012 14:28
Re: Tak trochu se bojím Propadáku
"Úplně přesně nevíme, jestli vůz bude schopen od začátku vyhrávat," řekl Francouz wrc.com. "

Vyjádření Oigera o Polu WRC. Asi tedy Polo není tak rychlé, jak DS3 WRC. A pokud je Fiesta vyrovnana, nebo malinko pomalejší než DS3, Polo by mohlo být ještě za ní. Ale jsou to všechno jen spekulace.
Všechno se rozsekne během prvních tří soutěží, kde se vystřídají všechny povrchy, Monte Carlo, Švédsko a Mexiko :yes:
9. 12. 2012 14:33
Re: Tak trochu se bojím Propadáku
Ano, taky mi z vyjádření Ogiera přišlo, že tomu úplně nevěří. Minimálně ze začátku holt bude Polo asi pomalejší, ale uvidíme, jak se to vyvine. Dlouhodobou perspektivu má však VW s těmito jezdci a tímto finančním zázemím mírně řečeno velmi slibnou.
Avatar - Czerwik
10. 12. 2012 09:49
Re: Tak trochu se bojím Propadáku
No či by bola voľba Solberga lepšia ako Novikova či Ostberga silne pochybujem. Nevravím, je to majster sveta a veľmi dobrý jazdec... ale minulý rok skôr dokazoval ako vie vždy niečo dosrať...

Uvidíme ako to dopadne, veľmi sa však teším... vidieť nové auto na rally je vždy zážitok...
10. 12. 2012 16:42
Re: Tak trochu se bojím Propadáku
Nic nového pod sluncem že VW využívá a skupuje nápady a lidi protože sami by to nezvládli ;) Jen aby ten jejich 1.6 TSI byl vůbec z vlatních řad :-X protože pokud to bude tak spolehlivý motor jak 1.2 TSI tak to moc dlouho závodit nebudou ;)
9. 12. 2012 12:43
Slepa ulicka?
Je smutny, jak malo automobilek se ucastni vrcholny souteze. Od 80 let je mozny postavit libovolne vykonnou 4x4 bestii a od te doby je rallye jen hra podle pravidel. Ale moc hezka.
WRC se stala extremne drahou disciplinou, kde i pres obrovske investice nemate jistotu alespon mensiho uspechu. A investice je to nenavratna. Citroen dominuje uz hodne let a prodejni uspechy seriovych aut?
Ja jsem pro WRC zrusit a vrchol nastavit na s2000, kde by byly trochu volnejsi pravidla. To by mohlo pritahnout vic automobilek.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Nerez
9. 12. 2012 13:42
Re: Slepa ulicka?
Jak u koho. Takové Subaru na WRC postavilo celý svůj marketing. Já si osobně pod názvem Subaru hned vybavím rallye.
Stejně tak v případě Mitsubishi nebo Lancie.
To, že Frantící neprodávají je holt problém jejich aut, tady je žádný marketing spojetý s vítězstvím v rallye nezachrání.

Jinak WRC je pro mě TOP motoristická disciplína, když budu chtít vidět nejrychlejší auta a piloty, půjdu na MS.
IRC mě osobně nebaví, i náš domácí šampionát je daleko zajímavější, ve sprintech zase jezdí rychlejší auta.
Podívej se kolik tam jezdí továrních týmů. Jedině Škodovka. Podle mě ani pro automobilky není IRC atraktivní.
9. 12. 2012 13:55
Re: Slepa ulicka?
Myslím si že připravovaná třída R5 bude mít mnohem větší úspěch než má dnes WRC právě vysoké finance a velmi malá konkurence je to co WRC pohřbí tak jak se to děje pomalu ale jistě už 6 let. WRC mne osobně bavilo tak pře dvanácti lety. Bylo na co koukat, dnes mě baví právě spíše IRC - S2000, kde i soukromé týmy s se špičkovým náčiním dokáží potrápit špičku. A to že s fabrik se aktivně podílí pouze Škoda není až tak na škodu. Je alespoň vidět že to vždy není jen o autě, ale i o posádce a týmu jako celku.
Avatar - Nerez
9. 12. 2012 14:03
Re: Slepa ulicka?
Já bych řekl, že WRC na tom pořád není tak špatně. Pořád je to TOP šampionát a pořád jsou automobilky, které rádi budou jezdit to nejlepší.
Z některých značek v minulosti jsem měl a mám pocit, že čekaly, že příjdou a hned budou vyhrávat a ejhle, ono to nevyšlo, tak odešly. Třeba Suzuki nebo Mini/BMW, které vydržely rok.
Sem zvědavý, jak se bude rallye vyvíjet dále. IRC zaniklo, vznikne ERC.
Pokud je řeč o Škodovce, její úspěchy v IRC jí samozřejmě přeju, ale žádnou velkou váhu tomu nepřikládám. Ona kdyby nebyhrála, tak by si jako jedinný tovární tým v IRC taky trhla pěknou ostudu. Těžko se v pozici soukromníka soupěří s továrnou, řekne ti to každej jezdec...
Avatar - Bristol
9. 12. 2012 15:03
Re: Slepa ulicka?
...stačí že si škoda auto utrhla ostudu ve WRC... ;-)
9. 12. 2012 20:57
Re: Slepa ulicka?
Volba posádek nebyla šťastná to ano.
Avatar - JDM
9. 12. 2012 16:29
Re: Slepa ulicka?
jestli budou chtít WRC zachránit budou muset něco udělat , prachy a prachy kde jakej sr.č se na tom přiživuje a pak to takhle dopadá když už i Ford odstoupil to něco znamená , příští rok odstoupí citroen a tovární zbude už jen VW a to už bude asi konec WRC serie pokud stím někdo něco rychle neudělá ;-\
9. 12. 2012 16:40
Re: Slepa ulicka?
O tom sice mluví, na druhou stranu se tam zas chystá Hyundai, Toyota, možná i Peugeot.
9. 12. 2012 19:57
Re: Slepa ulicka?
Se třídou R5 souhlas, min. 5 značek je velmi slibný. Peugeot i Fiesta jsou jasný, Škoda i Subaru už na svých modelech dělají. A ta 5. značka mi vypadla >:D

IRC byl krok vedle a trpělo, jako WRC v současnosti, nedostatkem značek. Ze začátku vládl Peugeot, poté Škoda.
Avatar - positivemind
9. 12. 2012 22:35
Re: Slepa ulicka?
WRC pohřbí samotná FIA nastavováním stále přísnějších pravidel. Je škoda, kam až to došlo...
Avatar - Nerez
9. 12. 2012 13:47
Výkon
Pokud mi neunikly zase nějaké změny regulí, tak WRC mají výkon omezený na 221 kW a 300 k ne?
To, že bez restriktoru a dalších omezujících zařízení může být výkon daleko vyšší je bezpředmětné...
Rozbalit vlákno
8
9. 12. 2012 16:50
Re: Výkon
WRC maji omezeny vykon na 300k uz hoodne let. V 80tych letech mela b trida kolem 450 koni a umirali lidi, pote se to omezilo. Jinak by ty vykony sly porad nahoru, viz 1,5l F1 s turbem a vykonem pres 1000 koni
Avatar - Ham.
9. 12. 2012 17:41
Re: Výkon
Nerez asi reaguje na článek, kde je uveden výkon Pola 232kW/315hp což je divný údaj.
9. 12. 2012 17:55
Re: Výkon
Původně tam dokonce bylo 315 kW, čili člověk mohl získat dojem, že je to nějaký výkon bez restriktoru.
9. 12. 2012 21:25
Re: Výkon
No tvare se mi cervenaji. Docetl jsem se akorat, ze FIA narizuje restriktor o prumeru 34 mm, coz drzi vykon auta kolem 300 koni. Takze jestli se jim to povedlo i s tim restriktorem, asi tech 315 bude platit.
Avatar - Ham.
9. 12. 2012 21:56
Re: Výkon
Přesná pravidla WRC neznám, pravda je, že ve většině článku o WRC se udává výkon 300hp u všech značek nicméně s tím by mohl být dost velký problém jak to kontrolovat, takže omezení pouze průměrem restriktoru s tím nechť si z toho každý vydoluje kolik umí zní logicky. Na to stačí komisař se šuplérou.
9. 12. 2012 22:29
Re: Výkon
Ano, je to přesně tak, je tam jen restriktor, který omezuje výkon přibližně na tu hodnotu 300 koní, čímž je akorát dosaženo toho, aby ta auta neměla koní třeba 500. Samotná hodnota výkonu však omezena není.
10. 12. 2012 17:03
Re: Výkon
Ajeje tady se někdo do toho zamotává ...Měl by jsis zjistit co to budou za motory a neplácat blbosti ;)A bude to 1.6l V6 s turbem ;)
9. 12. 2012 14:20
Citroen vs VW
Doufám, že Citroen to nováčkovy VW řádně natře a šéfové z VW budou muset sklopit hřebínek. :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Bristol
9. 12. 2012 15:01
Re: Citroen vs VW
bez obav...jestli bude Polo WRC stejně "úspěšné" jako Fabia WRC tak se není čeho bát... >:D >:D
Avatar - Bristol
9. 12. 2012 14:26
Ford
končí ve WRC? tak to je smutné.. ;-\
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Nerez
9. 12. 2012 14:29
Re: Ford
Už skončil. Fiesty bude provozovat M-sport jako doteď, ale už bez tovární podpory.
Avatar - Bristol
9. 12. 2012 15:00
Re: Ford
to je škoda...Focus I s Colinem byl legendární
Avatar - JDM
9. 12. 2012 16:33
Re: Ford
větší legenda by McRae s Fordem Escortem ;-) trošku zavzpomínáme ;-) [odkaz]
Avatar - Bristol
9. 12. 2012 19:51
Re: Ford
....pravda tohle je ještě lepší... ;-)
9. 12. 2012 20:37
Re: Ford
Opravdu skvělé video, dík :yes:
Avatar - Otrava
9. 12. 2012 18:31
Letos pravděpodobně vyhraje Ogier
Bude to asi jako ve WTCC. Odchází tovární Citroen, který do toho cpal nejvíce prachů a nahradí jej VW, který opět do projektu nasype hodně prachů. Ford už letos a vlastně i předloni neměl tolik prostředků jako jeho konkurent a všichni víme, co bude příští sezonu...
Těžko bude někdo konkurovat jednomu tak dobře zabezpečenému týmu. Ogier je jednička a letos jezdil opět skvěle, byť jen fabií s2000.
Letos mi tu po první soutěži tuším někdo vyvracel, že letos jasně zvítězí Loeb...a nebylo nutné věštit z koule. Ačkoli mě to mrzí...kde jsou 90. léta a tehdejší WRC.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - PeterLuk
10. 12. 2012 09:12
Re: Letos pravděpodobně vyhraje Ogier
No ja držím naďalej Citroenu s Hirvonenom. Hirvonenovi sa hneď ako prestúpil k CItroenu začalo dariť. Lenže na druhú stranu, Ogier s Fábkou predvádza parádny výkon. Myslím že to konečne bude vyrovnané.
Avatar - Czerwik
10. 12. 2012 09:56
Re: Letos pravděpodobně vyhraje Ogier
tak či tak... nikto mimozemšťana Loeba nebol schopný poraziť... a tak si Seb povedal, že už toho má dosť >:D Keby vyhral aj s tými piatimi štartmi tak to by bolo >:D
Avatar - Starfighter
10. 12. 2012 11:27
Re: Letos pravděpodobně vyhraje Ogier
Hirvonen sice jezdí výborně, ale trochu se bojím, že na Sorda to stačit nebude. Kromě specifické finské rally s ním bude držet krok všude a na asfaltu je Dani úplná špička. Taky je nejspolehlivějším jezdcem WRC- za šest sezón tuším pouhé tři (!!!) odstoupení díky jezdcké chybě, z toho dvě hned první sezónu.
Avatar - kosmonaut
11. 12. 2012 07:51
Re: Letos pravděpodobně vyhraje Ogier
Přesně, Sordo je i můj favorit. Nejenže je na asfaltu plně srovnatelný s Loebem, ale špičkově se postupně naučil i na šotolině (koho mi tenhle jezdecký vývoj jenom připomíná, no ano, opět Loeba). Citroen bude ještě jednu sezonu těžit z předešlého precizního vývoje (opět Loeb), oba jeho jezdci nejsou střelci (opět Loeb style). Takže Sordo konečně :yes: