Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

Extrémy Škody Octavia první generace: Za dvacet i dvě stě padesát tisíc!

93 komentářů

lled
Nemáte u toho prvního auta špatně napsaný rok výroby?

"Vyhlédl jsem si benzinovu verzi 1.6 MPI/ 55 kW z roku 2008. Najeto by měla mít 160 000 km. "

"dvě místa zasažená korozí…"

Přeci jenom 4 roky staré a už řádně rezne? 😲
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Podle interiéru a předního nárazníku to bude asi ročník 1998.
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
V SM je taky 2008. Pan Prejzek asi nějak zaspal. 😒
lled
Přehlédl jsem fotku k článku, je tam cedulka od bazaru a rok 1998.
0mn1us
Jo, je to blbost. 1.6 55 kW se vůbec v těchhle letech nedávala. Montovoala se 1.6 74 kW a 1.9 TDI PD 74 kW a Octavia se prodávala jako Octavia Tour. Ta 1.6 o který píšou je původem z Golfa III pokud se nepletu, je to letitej motor a nepřežil facelift první generace na přelomu let 2000/2001.
Nevím jak takovou blbost můžou napsat na webu věnovám automobilismu.
Klaudius
Kde sú tie staré zlaté časy, keď auto.cz len kvitlo. Včera večer som pozeral nejaký motoristický magazín v TV a ktože robil test? Libor Zezulka...
Avatar - Otrava
Otrava
Nejde o znalosti v oboru, ale spíš o upsání se. Tu a tam se stane, ale je fakt, že tohle mě podle mě do očí bijící, i když s trochou přemýšlení je jasné, že jde o rok 1998
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Smutné je, že stejný překlep byl i v SM, který auto.cz pro mě nepochopitelně přepisuje. Co z toho plyne? Zdejší autor text sprostě okopíroval aniž by ho četl. A to už není překlep, který se dá prominout, ale laxnost nejvyššího kalibru. :no:
Aleš Jungmann (Auto.cz)
Dobrý den, já to v práci prověřím, nicméně žádný "zdejší autor" pochopitelně neexistuje, text je přebrán ze SM. Za chyby se omlouváme.
Aleš Jungmann (Auto.cz)
Opraveno, děkujeme
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Dobrý den, i tak je smutné, že jste ten text prostě jen tak bez kontroly přebrali a poslali dál, nemyslíte?
Ondris
Dobrej pelech.
Na druhou stranu, sedačky z bouraček se dávají pomalu zadarmo, čelní sklo se dá vyřešit za pár fufňů, na rezavou kapotu to nejezdí a jestli mimo brzd nemá auto zásadní vadu, mohlo by někomu udělat ještě hodně radosti.
Jen to chce dávat pozor...

Na druhou stranu, za dvacet se dá sehnat v téhle velikosti třeba Lancia Kappa, která nebude rezavá, bude daleko bezpečnější, fortelněji udělaná a majitel se nebude muset trápit se 75 koňmi. U Kappy i základní dvoulitr jede moc pěkně, stará TD zase jezdí na cokoli co teče a trochu hoří. A kdo chce za pár korun "sportovat", je tu 2.0T, která pojede i třeba E46 330i.
A vzhledem k tomu, že v Polsku mají Lancie velkou fandovskou základnu, je o zdroj laciných dílů postaráno.
Konec reklamy. >😁
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Už jsem na to tady odkazoval: [odkaz] [odkaz] - i italské auto se dá koupit levně a kvalitně.
Ondris
Je pravda, že obě vypadají pekelně, ale ta Okta nahoře na tom není jinak... ;-\
Jinak Lybra je super auto :yes😒br />
Mě zaujalo třeba tohle😒br /> [odkaz]
Hodit do plynu - je to Busso DOHC - a jezdit už navždycky. Lidi nebudou závidět, znalci aspoň ocení.
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
1998 a 30000 Kč. Kromě oktávky bych ještě čekal třeba feldu nebo nějakého z konkurentů. Ale tohle je fakt mazec - pěkně vybavené, hezké auto. A je to Lancie. Takže když se rozbije, svede se to na to, že je to italské.
Ondris
Jak na ní koukám, ta se hned tak nerozbije.
Tyhle motory natočí při rozumné údržbě půl mega, vevnitř je místa jak v obýváku a až na hnusný plasty a obecně málo úložnějch prostorů není co vytknout. Navíc se podle fotek nepřevažuje na zadek, takže by mohly odpovídat i kilometry (anebo někdo udělal repasi zadních McPhersonů). Kappu měli naši, když jsem byl malej, mám k ní trochu citový vztah.
No, zítra tam zkusím zavolat, schválně, co se za tím skrývá. I kdybych ji měl šoupnout k rodičům do garáže pod plachtu, pořád by to bylo lepší, než kdyby ji koupil někdo na rozvrakování nebo úplné dojetí.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Už jsem itala měl a prohlašuji, že koupit si staré italské auto hraničí s sebepoškozováním a duše znamená soubor poruch.
Ondris
Jak kdy...pravděpodobnost, že narazíš na totální vrak je stejná, jako u Frantíků/Němců. Tedy dost velká.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Pravděpodobnost je tak stejná, že italy nebyl už nikdo ochoten kupovat ani nové a tak už nic většího nevyrábějí. Ale najde se pár jedinců co si myslí něco jiného.
Ondris
Zrovna Kappa je ekvivalent S60, 9-5, Safraneho a XM, tedy aut, která zaspala nástup Němců s měkčenými plasty a nadupaným marketingem a přivedla automobilky na pokraj zkázy. Oni nepochopili, že se auta stávají součástí životního stylu a že prodejní metody z 80. let už na nové zákazníky nefungují.
Bohužel nepochopili dodnes a proto to vedou od desíti k pěti.

Na Kappě není nic špatného, jen jí chybělo image auta pro mladé progresivní manažery nebo aspoň jejich manželky. Na viskospojku, nejlepší turbomotory nebo neuvěřitelný prostor se*e bílej tesák...
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
To jsou ty předsudky vůči italským autům. Alfa 164 moc závad nemá, ale když už se objeví, tak se špatně opravují. Jinak se auto vyznačuje jedněmi z nejlepších zadních sedaček v historii. Lancie Lybra je na tom ještě o něco lépe - diesel vydrží hodně a zbytek auta také. Četl jsem to ve Světě motorů, což asi pro většinu z vás moc důvěřivý zdroj informací není. Každopádně platí, že všechny italská auta nejsou stejně nespolehlivá, i když na to tak vypadají. Za cenu feldy je to dobrá nabídka. A to spíš fandím VW.
Avatar - gld
gld
"najlepšie zadné sedačky v histórii"

Zrejme to vyvažuje fakt, že spolu s citroenom XM sa 164-ka bije o titul "najhorší servisný prístup k motoru". Na výmenu rozvodov musel tuším motor von z auta..?
Ondris
U většiny V6 napříč musí motor při rozvodech ven..u 164 by ale myslím ho mělo stačit naklopit. XM je zoufalá, to máš pravdu.
Viděl jsi někdy, jak se mění rozvody na takové A6 3.0 TDI? Rozebírá se půl auta...
ryccardo
Možná i vyndat hever s rezervou 😉
Nicco
U Subaru musis vybrat motor von kvoli vymene vstrekovacov a to je Japonec, takze technokrat.
Simone
To jsou teda dobré vraždy, to bych nechtel ani zadarmo.
lled
>😁
Avatar - gld
gld
Lacno hej, ale kvalitne? Však tie autá sú už na pohľad kasičky. Veľká alfa s praskajúcim TD-čkom a lancia s ingotom common rail prvej generácie drtiacim prednú nápravu..

K článku- tá oktávka za 22 000 nevyzerala ako zlý kup. Za tie prachy...vymeniť kotúče, čelné sklo a kúpiť poťahy na sedadlá a majiteľ má použiteľné vozidlo.
BaracudaJ
Joo inzerát na Lybru zní jako sen. Nafta z roku 2000 se 116tis km dovoz z Rakouska za úžasných 38tis Kč.

Jen blázen si může myslet, že kilometry sedí. Kdo jezdí naftou deset tisích ročně, ať se nechá vyšetřit...

To auto má v reálu najeto tak 250tis km. Pohádky o Rakouském duchodci, co s ním jezdil pro rohlíky a přes zimu bylo v garaži...takových aut jsou plné bazary. Jen se divím, že tomu ještě někdo věří. Vždyt ty stočená auta na sebe upozorňují vlastně sama. Svou výhodnou cenou...
Klaudius
To auto je proste staré a nedal by som za to peniaze, ani keby ma bili.
Mám služobnú Octaviu Tour, čo je technicky Octavia I, TDI/77kW a za jej ročnú kariéru u mňa o tom aute nemôžem povedať jedno dobré slovo. Pritom je to rok výroby 2009, žiadna starinka.
Motor je hodne hlučný, bežná spotreba medzi 6 a 7 litrov, príbehom o piatich litroch už príliš neverím. Dlhý a nízky predný previs je na slovenských cestách priam kliatbou. Riadenie ide stuha, pritom spätná väzba je minimálna a volantu sa po zatočení nazad do priamej polohy nechce. Radenie ide kostrbato (aj keď zatiaľ spoľahlivo). Ručnú brzdu som dával nastaviť asi 3x, ale vždy má po pár týždňoch dlhý chod a jej páka sa nebezpečne približuje k lakťovej opierke. Irituje ma spínač svetiel, hlavne že zadné hmlovky sa nedajú zapnúť bez predných. Pri dennom svietení je blbé, že vonkajšie osvetlenie ide, ale prístrojovka ostáva tmavá.
V aute je vzadu dosť mizerný priestor na šírku aj na dĺžku, naproti tomu kufor ním plytvá - dočiahnuť niečo na druhej strane = istota špinavých nohavíc alebo bundy. Za dažďa voda z piatych dverí veselo tečie do kufra. Na zadnom skle citeľne chýba stierač, vraj sa nedal ani doobjednať.
Veľkou slabinou je podvozok, znesie málo, v kritickej situácii nevypočitateľný, veľká kisňa na krátkom rázvore je skrátka cítiť. Filtrovanie nerovností za veľa nestojí, na zlých cestách dosť búcha. A hlavne, karoséria je síce tuhá, ale akustiku neriešil nikto a na zlých cestách vyslovene vibruje a duní a zalieha z toho v ušiach.
Spočítané, podčiarknuté, z môjho pohľadu, črep, šrot, úplný odpad na kolesách. Keď sa toho zbavím, viac mi domov nesmie.
Avatar - gld
gld
Správny škodovkár má v kufri sieťový program exkluzif už od 9 999 kč.

S odfláknutým odhlučnením súhlas. Teda, aby sme nekrivdili, v roku 96 to možno bol dobrý štandard. Rovnako ako podvozok z trojkového golfu..

Na tom aute bol najlepší motor TDi s rotačným čerpadlom, zvyšok len tak pokrivkával.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Octavia nemá podvozek z trojkového Golfu, ale z G IV.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Odkdy má OI podovzek z GIII? 8-s
Avatar - gld
gld
Moja chyba. Okta už nemala platformu z venta. Ale nič to nemení na fakte- jazdné vlastnosti jednotkovej oktávie sú na dnešné pomery už na hranici znesiteľnosti. Dlhé previsy a krátky rázvor robia svoje.
ryccardo
jj není to žádnej zázrak, ale není to taky auto na závodění. Při normální jízdě se s tím dá v pohodě žít.
Klaudius
Trochu oleja na zjazde z diaľnice, šmyk dvoch kolies na ľavej strane a autíčko to tak rozhodilo, že som mal čo robiť, aby som to ustál. Prechod z oleja na suchú cestu spôsobil nechutný skok nedotáčavého šmyku do pretáčavého - predok rovno, zadok do strany a pri dosť citlivej kontre volantom do opačnej... Na takmer súčasné auto je to dosť hanebné správanie, podobne vedel ustreliť zadok len Fiatu Marea, ale o tom som to aspoň vedel. Od Octavie som tak nevyspytateľné reakcie fakt neočakával.
ryccardo
Přejíždění olejových skvrn v zatáčce rozhodí myslím každý auto. Nechtěl bych to absolvovat v žádným autě. Když ti to auto ustřelí na oleji a vzápětí se chytne suchýho asfaltu tak si zamotáš ruce do vánočky i v soutěžáku. To jí nemůžeš mít za zlý. Já si s O1 náhodou teď krásně užívám zimy. Zrovna včera nám napadlo asi 20 čísel sněhu. Vytáhnul jsem si večer svojí Oktuli ze závěje a byl si jen tak pro zábavu zajezdit na zasněžených silnicích v okolí. Možná sem už na ni zvyklej, ale ovládá se mě dobře. Není zas takový problém si auto rozhodit před zatáčkou a projet ji smykem. Když není provoz a je tam vidět tak si zatáčky na sněhu vyloženě užívám. Pak mi to ovšem technický zase rozsolej a je po legraci. Rozhodně mi nepřijde, že by se O1 chovala nevyzpytatelně. Podle mě dělá to co čekám, že udělá.
Klaudius
To rozhodne nie, rád by som vedel, ktoré auto pri takom šmyku oprie predný roh previsu o vozovku...spodok na ľavej strane ostal pekne roztrhaný. Tak to jej teda za zlé mám a neodpustím jej to.
Pri tom "užívaní zasnežených zátačiek" ťa radšej nechcem vidieť, musel by som ťa vyťahovať zo škarpy... :-!
ryccardo
Opře přední roh o silnici?? To byla nějaká snížená ne? To se mi teda v životě nestalo, a že jsem s ní už vyváděl ledacos. Neboj nemusel, vybírám si místa kde nic takovýho nehrozí 😉
Avatar - Bristol
Bristol
jízdní vlastnosti octávie I byli podprůměrné už v době svého vzniku... :no: :no: :no:
Klaudius
Radšej som si mal v polke kufra spraviť priečku z preglejky... :-!
Avatar - Starfighter
Starfighter
A přitom máš nejlepší auto na světě- služební 😄
Klaudius
Najlepšie auto bude vždy to moje auto. Aj keď niečo stojí.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Víceméně souhlas, ale znám to z reality, kdy otci tohle auto vychvaloval jeho kolega, jak je geniální, jak PERFEKTNĚ svítí světla (to je největší joke vůbec), až ho málem na ní přesvědčil... ale on na to auto přešel z Feldy a pro ně je to auto opravdu pokrok... i když... 😐
Makovnik
To musel presadnut snad z bicykla, aby sypal tieto chvalospevy.
Klaudius
Tak účinnosť svetiel som nespomenu, ani výmenu 4 žiaroviek za rok (všetko vpredu), tiež som nenapísal, že kde sa pozrieš, všade niečo hrkoce alebo vŕzga, vzadu sú švihadlá a musím kontrolovať okná, bežne samy spadnú o 0,5 cm dolu, a pri jazde po zlých cestách sa mi za jazdy otvára kapota motora, 2x som menil víčko olejovej nádrže a aj tak sú motor a kapota * od oleja, izolácia na kapote je ním priam nasiaknutá - vraj chyba je v hrdle, nie vo víčku a to mi vymeniť nevedia... To auto je skrátka odpad.
Radek STI
Hm, tak já mám úplně opačnou zkušenost. Sám na denní ježdění mám A8 4.2 (2003) a na víkendy STI (2006). Oktávku 1.9TDI 66kW (2000) jsem koupil za 50 tKč přítelkyni jako její první auto po autoškole s tím, že je to plečka, která nestojí ani za vlídnej pohled a ať jí kdyžtak dobije k smrti. A já když jsem to měl řídit, bral jsem to jako adrenalin. Jenže ouha. Po pár málo tisících km, co jsem s tim musel sám najet, jsem úplně změnil názor. Ne, že by to kdy mohlo bejt auto něčích snů, ale v zásadě jí nemám vůbec co vytknout. Ve svejch 230.000 km v interiéru nic nevrže (narozdíl od A8 se 150.000 km), podvozek je naprosto předvídatelnej, komfortní, skvěle ovladatelnej. Interiér jednoduchej, funkční, s hnusnejma plastama (ne o moc hnusnějšíma, než v STI). A motor? Zdá se mi, že na to auto má výkonu poměrně dostatek a žere reálnejch 4-5l. Ač nerad, musim uznat, že jsem se v tom autě se svejma předsudkama splet. Je to příjemnej funkční spolehlivej pracant, na kterym já osobně moc chyb nevidim a nakonec s ní jezdim i rád...
pargi
Přesednout z A8 do Octy s těžkým dieslovým motorem uloženým napříč daaaaleko před přední nápravou a tudíž opravdu tvrdým podvozkem, aby si na nerovnostech "nezapíchla" čumák do silnice a říct, že je komfortní a pak ještě napsat, že je skvěle ovladatelná (auto s krátkým rozvorem, těžkým čumákem, předním náhonem a víc jak metrovými převisy), to chce hodně (ne)zkušeností s A8 a STI..nebo s tou Octou.
ryccardo
Nějak nemůžeš zkousnout fakt, že někdo kdo jezdí A8 a STI Octu pochválí co? >😁
pargi
Já proti Octě nic nemám, právě naopak, ale nechápu, že člověk jezdící střídavě A8 a STI řekne, že je komfortní a skvěle ovladatelná, protože zrovna v přímém srovnání těchto vozů opravdu ani jedno z toho, co (jsem) napsal, není 😄
ryccardo
Když k tomu autu přistupuješ od samýho začátku jako to dělal Radek tj. čekáš od něj jen to nejhorší. Můžeš být pak maximálně překvapenej určitě ne zklamanej. Vzhledem k tomu, že O1 poskytuje na auto svý třídy dostatek jízdního komfortu a ovládání taky není z nejhorších tak byl prostě Radek překvapený, byť jezdí jinak mnohem lepšími auty. Jinak s tím těžkým čumákem souhlasím. Na nerovnostech se musí dávat bacha aby ses nezapích předkem, ale má to taky svoje výhody. Pokud ji máš zvedlou jako já tak díky těžkýmu předku a tudíž velkýmu zatížení předních kol projedeš v zimě neskutečný věci. Sousedka s O2 1,2 TSI má sice lepší rozložení hmotností, ale v zimě je z toho auta nešťastná. Něco za něco.
pargi
Tady nejde o očekávaní nejhoršího, ale uznej sám, že podvozek nepatří k nejkomforntějším ani v rámci svých třídních konkuretnů, natož ve srovnání s autem o 3 třídy výš. K jízdním vlastnostem, nejezdíš-li na hraně (to je samozřejmě i můj případ), nic nepoznáš, ale nezáludné jízdní vlastnosti jedničková octavia taky nemá. Takže řekne-li člověk, co je zvyklý dovádět s STI, že je skvěle ovladatelná, zní to trochu nepatřičně.
No a co vyjedeš v zimě, záleží taky na tobě, je-li sousedka kopyto, nepomohl by jí ani náhon na všechny 4, ale výhodu lepší trakce, samozřejmě, máš.
ryccardo
Uznávám nepatří k nejkomfortnějším, ale dá se s tím žít. Sousedka je možná kopyto, ale kolikrát jsem se jí s tím pokoušel vyjet já a je to fakt mizérie ten lehkej motor na předku a jinak celkově dost těžký auto. Naštěstí to má v manuálu. Bejt to automat tak to může nechat přes zimu v garáži, protože se to stane nepoužitelným.
pargi
Jaks napsal nahoře, něco za něco. Lehčí předek ale octávii jízdně spíš prospěl :yes:
ryccardo
Nikde v zatáčkách jsem to auto teda nezkoušel ale pokud zlehknul předek, tak mu to určitě prospělo. Nevím teda o kolik přesně je motor 1,2 TSI lehčí než 1,9 TDI, ale tipnul bych si že to možná pár desítek kilo bude.
pargi
Já bych se možná ani nebál hádat, že těch desítek bude tak deset 😄
ryccardo
počkej myslíš 10 kilo nebo 100 kilo? Jedno mi přijde málo a druhý moc.
pargi
Myslel jsem 10 x 10, čili 100 kg. Octavia II s 1,2 TSi váží 1270 kg, s 2.0 TDi 1415 kg, 1,9 TDi 4x4 combi 1435 kg, 1,9 TDi Combi 1460 (nechápu, proč je těžší než verze 4x4 😄 ) a třeba s 1,8 TSi 1350 kg. Takže těch kilo nakonec bude i víc, než jenom 100.
ryccardo
To sice nebude jen váha motoru. TDI bude mít i masivnější převodovku, poloosy a možná i ramena, kotouče, baterka atd. Nicméně v zásadě máš pravdu, protože veškerý ten váhový rozdíl je soustředěný na předku auta. (vyjma 4x4). To je pak propastnej rozdíl jestli auto má o 145 kilo na předku míň.
pargi
:yes:
ryccardo
Když k tomu autu přistupuješ od samýho začátku jako to dělal Radek tj. čekáš od něj jen to nejhorší. Můžeš být pak maximálně překvapenej určitě ne zklamanej. Vzhledem k tomu, že O1 poskytuje na auto svý třídy dostatek jízdního komfortu a ovládání taky není z nejhorších tak byl prostě Radek překvapený, byť jezdí jinak mnohem lepšími auty. Jinak s tím těžkým čumákem souhlasím. Na nerovnostech se musí dávat bacha aby ses nezapích předkem, ale má to taky svoje výhody. Pokud ji máš zvedlou jako já tak díky těžkýmu předku a tudíž velkýmu zatížení předních kol projedeš v zimě neskutečný věci. Sousedka s O2 1,2 TSI má sice lepší rozložení hmotností, ale v zimě je z toho auta nešťastná. Něco za něco.
ryccardo
Zbytečně ty nedostatky dramatizuješ. Zase v těchle "bídných" podmínkách najezdíš 200 tkm bez závažnějších investic. Jasně můžeš si koupit např. super pohodlnýho francouze, ale až tě s tím budou vyhazovat ze servisů, že tohle teda opravovat nebudou nebo budeš solit hrůzu peněz za náhradní díly a to v krátkých časových intervalech, tak si vzpomeneš jestli ti ta Oktávka vlastně nestačila ke štěstí. I když ty to máš jako služební, takže tě takový věci nemusejí zajímat. Mít to jako služebáka o kterýho se nemusím starat, vyberu si taky něco jinýho než O1.
Klaudius
Nepohodlná jazda v hlučnom rozklepanom voze, kde sa každú chvíľu nejaká blbosť poserie, obmedzuje pri parkovaní, má nepohodlné ťažkopádne riadenie a každú chvíľu mením žiarovky a olej, to mám byť spokojný 200 tisíc km? A ako, zo zaťatými zubami? A nie je to bez investícií, žiarovky tiež niečo stoja, olej tiež nenalievajú gratis, ešte musím skočiť k elektrikárovi, lebo zo všetkých hrá len jeden reprák a zámka prednej kapoty je asi tiež na výmenu. Nebuď smiešny.
Francúza mám doma a prvé dva roky 35 tis. km bez problému a bez investície. Oktávku som bral ako auto, ktoré moc nemusím, ale podľa toho čo som počul, vlastne vpohode. Že je to šrot, som sa presvedčil na vlastnej koži.
ryccardo
O jakým autě to mluvíš? Co tě omezuje při parkování? Jak těžkopádný řazení vždyť to jde samo?! Žárovky nepraskají nijak zvlášť často navíc stojí á 45 korun. Teď jsem si ji zrovna kupoval. Trvanlivost oleje není závislá na typu auta. Mění se tudíž u francouze, japonce, itala i Oktávky stejně tj. po 15000 km jestli to měníš jinak, měníš to špatně. To že ti hraje jen jeden reprák nechápu ale takovou závadu jsem nikdy u O1 neviděl. Jestli ti nefunguje zámek přední kapoty tak to máš asi nějakou past rozstřelenou, protože jsem taky nikdy neviděl, že by to nefungovalo. Jestli máš franocouze 35 tkm tak to by bylo smutný kdyby se na tom už objevovaly nějaký závady. Auto, který nevydrží najezdit aspoň 100 tkm bez oprav je šrot a ne auto.
Klaudius
A o akom zázraku to píšeš ty? Riadenie je ťažkopádne - volant kladie väčší odpor ako je zdravé, odozva od riadenia je mizerná a v zátačke sa mu nazad nechce, do priamej polohy mu musím pomáhať rukou, nevracia sa ako by mal.
Žiarovky nepraskajú nijak zvlášť často? Čo je nijak zvlášť často, keď si zrovna kupoval? Na Renaulte som ešte za dva roky nemenil.
A nevie, čo to pletieš o trvanlicvosti oleja. Za prvé tento parameter sa nazýva životnosťou a nie trvanlivosťou a za druhé, ten motor žerie olej - v predchádzajúcom príspevku som zabudol napísať, ž olej dolievam (nemením ho ako žiarovky 😉, na to si mohol prísť aj sám 😄 ).
Áno, zámok prednej kapoty bude vadný, ale fyzicky zničený nie je. Že si to ty nikdy nevidel neznamená, že sa nemôže pokaziť.
Auto, ktoré nevydžalo ani 100 tisíc bez opráv je práve tá Octavia, o ktorej píšem, a máš pravdu, je to šrot. 8-s
ryccardo
Nepíšu o žádným zázraku, ale řízení jde utočit jedním prstem a to i na místě, co víc chceš? Žárovku jsem zatím měnil jen v hlavních světlech a to zhruba jednou za rok. Kdyby se nemuselo povinně pořád svítit tak tam ta žárovka je skoro nesmrtelná. Ano souhlas, že některý VW motory olej žerou a to prosím od novoty. Zejména "moderní" VW TDI motory v tomhle směru dost vynikají. Můj zastaralý nemoderní s TDI 81 kW nesežere za 15 tkm ani nudli. Se svojí původní 1,6 MPI jsem najezdil přes 100 tkm. Měl jsem ji od 70 do 180. Stálo mě to jednu spojku, rozvody, brzdový prasátko a dvě přetržený plastový kosti od stabilizátoru. Kdybych si auto nenaboural tak to byly veskerze veškerý investice, který to auto do 180 tis potřebovalo. Na mojí současný O1 jsem zatím neudělal skoro nic. Akorát čištění turba. Koupil jsem ji na 128 tkm a teď mám skoro 170, akorát měním olej. Teď mě budou čekat rozvody a silentbloky na ramenou. To není zas tak špatná bilance na šrot ne?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak.. přesně na takovéhleho chytráka s oktávkou sem čekal. Francouzi že sou k * a Škodovka, potažmo koncern nej že ano?😁 Tak já ti něco povim.
Koncernová auta z rodiny či blízkého okolí😒br /> Já: - Seat Cordoba HTP 2003 -- 28 tisic km - Lamda sonda, přední náprava na výměnu, koupeno nové!
Teta: Seat Ibiza HTP 2005 - 30 -35 tisic km - 3x měněna spojka!!
Rodiče: VW Jetta 2006 1.6Mpi - 30 tisic km - Lambda sonda, teče olej z převodovky. Koupeno nové!
Přítelkyně: Octavia II 2006 1.9tdi - 130 tisic - vysypané turbo, špatné starty, neopravitelný tempomat. Koupeno předváděcí od dealera!
Přítelkyně: Octavia II fl 20111.2 Tsi - 30 tisic km - při startech se z motoru ozvýají dost nepřijemné zvuky po neděli jede do servisu, auto také ztrácí výkon.

Nekoncernová auta😒br /> Já: Renault Laguna grantour 2002 Dci 1.9 - 140 tisic km - nové turbo.
Auto sem prodal, nyní má dos přes 200 a pořád jezdí velmi spolehlivě.
Já: Ford Mondeo MKIV kombi - 2008 2.0 TDci - nyní 175 tisic km - Výměna brzdové destičky na levém zadním kole, v perfektní kondici.
obě auta koupena z bazaru ( u Laguny bych i tipl i stočený tacho, Mondeo má km doložený).
Tak.. teď mi nikdo nemuže tvrdit, že oktávka a koncern je prostě lepší než francouzi a jiná auta. Nehledě na to, že pohodlím a výbavou byla Laguna uplne jinde než než Oktávka v té době ( i motor jezdil velmi dobře a ano, vrzal interier) a o srovnání Mondea s nynější Oktávkou ani nemluvě... Jsou to sice jiné kategorie aut, ale za podobné bazarové ceny a je to jediné srování co mám 😄

Neřikám že je neco lepší nebo horší a na koncern sem nezanevřel, ale vytáčí mě přesně tyhle řeči majitele jedničkové voktávky f turbodízlu, že francouz je na nic...

p.s. bývalá přítelkyně: OI - 1999 Tdi - rozpadla se na zvedáku, totálně prorezlá, je fakt, že motor ale šlapal. ( 66kw, asi 240 tisic km).
ryccardo
Rozepsal ses vskutku pěkně. Nicméně tenhle majitel jedničkové oktávky v turbodýzlu už jezdil ve 3 francouzkých vozech a došla mu trpělivost. Tak si koupil Oktávku a už 7 let spokojeně jezdí, ale naštěstí už ne po servisech jako dřív. Přeju ti, že seš spokojenej majitel dieselu od Fordu, tak si to užívej a modli se aby to tak zůstalo. Až jednoho krásnýho dne nenastartuješ a diagnóza bude znít závada na vstřikovací soustavě oprava 40 000, tak si vzpomeň na tu blbou oktávku f dýzlu, která bude navzdory nekvalitnímu palivu drčet vesele dál.
Avatar - Ozzman
Ozzman
>😁 Opravdu.. odborník na slovo vzatý😁 Až se tohle mému fordovi stane, už ho bude mít dávno jiný majitel😊. Určitě si hodně Fordů v dieslu a francouzů měl a tyto zkušenosti máš z vlastní hlavy a ne odposlechunté od mudrců z hospod a internetových diskuzí >😁 Smím se zeptat? Jsi opravdu tak naivní a namyšlený oktávkář ( přesně takový jak se o nich mluví 😁), který se vzmohl na své vymodlené auto, nebo to hraješ? To si opravdu myslíš, že dnešní oktávky budou tak skvěle spolehlivé? Já proti tomu autu nic nemam, ale na lidi jako si ty mám averzi. Tohle možná platilo na vozy před 10-15 lety oproti konkurenci, ale dnes? Je rok 2012! probuď se. Svez se i v jiném autě a pochopíš... o ostatních aspektech moderních aut ani nemluvě... Radši si budu užívat perfektní podvozek ve Fordu ( v rámci třídy), velmi dobrou výbavu a skvělý vnitřní prostor, než jezdit ve starém žebřiňáku jen proto, že před 10ti lety to bylo spolehlivé auto...

A propo přímé srovnání Mondea s OII fl - kdyz nevemu v potaz motor ( protože ta Oktavka je Tsi - ambiente), i ty vámi opěvované plasty v kabině má Ford lepsi, dekor z hliníku ne z nalakovaného plastu, lepší volant, audiosoustava, sedačky a podvozek a jízdní vlastnosti? ani nemluvě... Mám oktávku rád, nehanim ji, je to fajn auto a svou práci odvede dobře, stejně jako Ford, Renault, Peugeot a další.. jen ty mýty o nedostižitelném koncernu jsou ta tam.... Otevři oči!

p.s. kolik myslíš že stojí vstřikovaře na nové Tdi od VW? a Turbo? nebo prasklá hlava válců... >😁 Žádný auta si nemaj co vyčítat.
ryccardo
To je pěkný, že jezdíš auto jen do 100 tkm. Já ti to přeju. To je ovšem smutný když auto s nájezdem do 150 tisíc potřebuje takový zásadní a drahý opravy nemyslíš? Ford jsem neměl ani jeden. Málem jsem před 2 lety koupil Mondeo 2,0 TDCI rv 2006 od kamaráda, ale naštěstí k tomu nedošlo. Všichni známí mechanici my to vymlouvali. "Vysere se ti čerpadlo a dvouhmota neber to". Tak jsem koupil O1. Kamarád s tím dál jezdil. Dopadlo to přesně podle předpovědí. na 130 čerpadlo na 150 dvouhmota (ta umřela před měsícem). Celkově sranda asi za 60 tisíc. Lidí s identickými problémy s Fordovo diesely znám dostatek na to, aby mě to odradilo od koupi. Francouze jsem měl 3. Taky dostatečná statistika na to aby mě namíchly a už jsem takový auto nechtěl. I když přiznám se moje nenávist k francouzským autům už časem otupěla, takže se mi momentálně líbí Citroen Elyssé natolik, že bych i uvažoval o tom, že si ho koupím v rámci inovace vozovýho parku. Ovšem víc než že se mi líbí mě zaujalo tvrzení automobilky, že se soustředili na spolehlivost a bytelnost celýho auta. To totiž považuju za mnohem důležitější parametr než nesmysly typu výbava, nebo měkčený plasty . No uvidíme. Nejsem namyšlený oktávkář za kterýho mě považuješ. Asi sis nevšiml, že tu celou dobu píšu o O1 a nikoliv O2, kterou rozhodně za tak povedený auto už nepovažuju. Čili ne nemyslím, že dnešní oktávky ani VW auta všeobecně budou tak spolehlivé jako auta před 10 lety. Nehádám se o tom, že Ford má lepší podvozek nebo výbavu ano má, ale spolehlivost, bytelnost a levná opravitelnost je pro mě důležitější. Proto jezdím v 9 let starý popelnici, ačkoliv bych si klidně mohl pořídit něco honosnějšího, ale nemám náladu topit peníze co vydělám v autě. Nechci se s tebou hádat o tom, že Mondeo má lepší dekor, volant, audio, sedačky podvozek a jízdní vlastnosti, ale nemyslíš, že to všechno je ti k ničemu když ti auto zhebne, bude ti stát na zahradě a čekat až vyklopíš pár desítek tisíc na jeho opravu. Pak v něm budeš moct jen smutně sedět pouštět si rádio a přemýšlet jestli by nebylo lepší jezdit v něčem jednoduššejc opravitelným a těch 40 k za opravu čerpadla nebo dvouhmoty radši investovat do pěkný dovolený.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ty ale mluvíš o modelu MK3 Já mam nový model ( MK IV) s novými motory od PSA... Ano... o těch starých Tdci sem také slyšel samou špínu, nicméně mám známé co na něm jezdí přes 300 bez problému. Kolikrát ti mam řikat že je to kus od kusu?! Stejně tak sem měl Lagunu, všichni řikali.. jojo.. to se ti rozpadne, odejde elektronika, auto nerozjedeš, řikal to pepa v servise.. Motor se rozsype, převodovka.. to vydrží jen 100 tisic, atd... Div se, auto jezdí ( má ho dobrý kamarad ode mě) dále.. má dost přes 200, funguje vše ( až na kontrolu tlaku v pneu a vlastní vinou zničené tlačítko na kartě, sedl sem si na ni 😁), Navigace,klimatizace, okna, palubní počítač... vše.. motor jezdí, prochází technickou... Na druhé straně sem byl zděšen, když mi málem vyhodili v úterý z STK z VW Jetta za lambdu a olej... Dost sem musel ukecávat... a je to prakticky nový auto, garážovaný zimu zná akorát z vyprávění.. ( Jo jednou sem s tim jel na hory).
Tohle jsou fakt jen blbé předsudky, neřikám že Ford je bezproblémovej, určitě má svý mouchy, ale vstřikovače odcházejí i u Tdi od VW ( kamrádova O II 2.0Tdi)... dnes si nevyberes... A proto nesnáším plivání na jiné značky. Chápu že tvá O I ti slouží dobře, nic proti tomu auto nemám a i dnes vypadá slušně, jenže pochop, že mě takto slouží Ford, nebo Sloužil Frantík. Tvůj výběr Elyssé chválím. Určitě lepší koupit nový lowend než machrovat s 10 let starou prémií s pul mega na tacho 😄 Kdybych nepotřeboval velké kombi, taky bych o takových autech uvažoval. :yes: Jen se mi víc líbí Fluence😊
ryccardo
No já bych byl jen rád kdyby nový Mondeo TDCI motory už byly spolehlivější než MK3. Hele s Lagunou II to není kus od kusu. Kamarád ze servisu si dělá srandu, že když mu někdo volá na odtah, tak se vždycky ptá kde ta Laguna stojí a ve většině případů se trefí a není to žádný pepa servis, ale místní renomovaný servis kde jsou k vidění na servis i auta v hodnotě pár milionů. Já bych teda Lagunu kamarádovi neprodal. Leda někomu koho už v životě neuvidím. Nerad bych touhle cestou přicházel o kamarády. Na minulý O1 mi pravidelně taky odcházela lambda vždycky po zimě. Byla totiž ***sky umístěná v místě kde dostávala veškerý *** a sníh, kterýma auto projíždělo, takže vždycky na jaře následovala výměna. Možná to má Jetta podobně přiblble umístěný. Za to bych ve VW někomu nafackoval. Takovej konstrukční kixs to se hned tak nevidí. 2,0 TDI je motor, kterej se teda VW nepovedl. Respektive uvedli ho do série ve fázi prototypu a výsledky jsou holt jaký jsou. Známý to má v Passatu a je z toho motoru vyloženě naštvanej. Elyssé je výrazně designově hezčí než Fluence, byť se mi trochu nelíbí ta malá díra do kufru. No ještě uvidím. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
No.. já mu jí prodal, protože ji strašně chtěl >😁 zatim si nestěžuje, ale tak v tom autě už je měneno hodně provozních vecí. stabilizátory, tlumiče destičky, jenže s timhle nájezdem a 10tiletym autem to neberu jako žádnou jobovku ( jeste jezdí na 17tkách nízkoprofil, takže z našich cest je to vytlučený). Jediný problém je to turbo.
K těm ostatnim.. jak si sám napsal, VW se to nepovedlo.. Fordu se zas nepovedlo staré Tdci.. každé auto má něco.. a proto bych se nebál čehokoliv.. no asi čínský auto bych si nekoupil.. to je fakt😁

Mě se líbí, že Fluence může mít 2.0i 103kw za defakto pakatel ceny😊 A renault mám prostě rád, líbí se mi design a navíc přijde nová generace co nevidět.
ryccardo
Já měl ještě Lagunu 1. To auto se mi líbí pořád. Fakt hezkej vyváženej design a i interiér byl moc pěknej, prostornej, pohodlnej. Motor spolehlivej sice strašně uchlastanej, ale neustálý opravy podvozkových dílů a brzd mě už silně lezly krkem. Některý díly jsem za 2 roky ježdění měnil i několikrát, protože jejich životnost byla prostě prachbídná. Kdybych to auto měl jako služebák a nemusel to živit a opravovat jezdil bych s ním klidně ještě dnes. Protože když všechno fungovalo tak v tom bylo supr svezení. Kam se hrabe komfortem O2. To klidně přiznám. Vzhledem k tomu, že mi Fluence přijde hnusný tak jsem ani nekoukal co do toho nabízí za motory. 2,0 103 kW zní dobře 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
>😁 Jo Kamarád měl taky L1 1994 - 2.0 83kw - 450 tisic najeto, pak mu upadlo kolo.. je fakt, žet en nic neměnil😁 To L II už na tom byla lépe. Díly se měnily po 9 letech a v rozmezí 180-200 tisic km.
ryccardo
já 95 stejnej motor, ale prodával jsem to na 160 000 po několikanásobný kompletní renovaci podvozku a brzd. 😉
BaracudaJ
Prober se prosím tě. Hodnotíš auto, které vyjelo v roce 96. Zkus si Megana z roku 96...možná ti dojde jak plácáš. Navíc Octavia Tour se nedá s původní OI srovnávat, protože je značně ochuzená. Ať už o zvukovou izolaci, horší materiály...

Pětilitrové spotřeby měli OI s 1.9 TDI 66kW. Kritizovaný spínač světel měli všechny koncernové vozy, to není chyba OI. Kdo používá koncernové vozy, toho spínač nepřekvapí. Ani u mého Peugeotu při denním svícení nesvítí budíky.

Hodnotíš auto optikou dnešních vozů, ale uvědom si, že vyjela už před 16 lety. Na svou dobu to bylo v rámci třídy konkurenceschopné auto. Nabídlo o půlku větší auto za peníze srovnatelné s konkurencí. A hlavně vytyčilo směr, kterého se Škoda dodnes drží. Je to spolehlivé, provozně levné auto, prostě dříč. Při pravidelném servisu najezdí stovky tisíc km. Chápu, že si drží své ceny i dnes...holt kde je poptávka...
Klaudius
Ja neporovnávam, ja píšem o vlastnej skúsenosti. Megana z roku 96 porovnávať nemôžem, jedine že by ho vyrobili a predávali aj v roku 2009. Ani tú Octaviu v roku 96 nevyrobili ani nebola kúpená - a kedy bola vyvinutá mi je ukradnuté, pretože ja s ňou jazdím dnes. Tak neviem, kto tu "plácá", kamoš.

Nízka spotreba TDI je proklamovaná všeobecne, že by šlo výhradne o 66 KW verziu tu čítam prvý raz, rovnako som nikde nečítal, že 77 kW poskočila o liter až dva so spotrebou voči slabšej verzii.
Že je ten blbý spínač svetiel u všetkých koncernových vozov, je pre mňa tým pádom "celokoncernovou" chybou, lebo ten spínač blbý je.
Denné svetlá ako také sú kravina, nikde netvrdím, že to má len Octavia. Ak sa má svietiť cez deň, oveľa lepšie sú klasické stretávačky, pri nich svieti jak palubka (v dnešnej dobe podjazdov a tunelov nepresvetlené prístroje nič moc), tak hlavne zadné svetlá. Predné diódy sú často zbytočne silné a už pri slabej hmle, daždi alebo šere nechutne oslňujú - a jazdí dosť kreténov, ktorí nimi svietia aj takmer za tmy. Skvelo to má moje Kangoo, stretávacie svetlá sú zapnuté permanentne, rozsvietia sa po naštartovaní a zhasnú po vypnutí motora. S nimi je zapnuté aj podsvietenie prístrojov, aj koncové svetlá. Denné predné svetlá priniesla móda a legislatíva ju okopírovala bez použitia rozumu.

To moje auto hodnotím optikou dnešných áut, lebo bolo vyrobené a je používané v dnešnej dobe. Nie je to veterán, nie je to desaťročná jazdenka, je to reálne pomerne nové trojročné auto. Že má neresti 16-ročnej konštrukcie je fakt, ale to nezna

Na dnešnú dobu je Octavia I už skutočne za horizontom, a kúpiť sa dá naozaj len s prižmúrením oboch očí. U mňa nepripadá v úvahu. Za prvé jazdenku len z núdze, ak sa už naozaj nebude dať inak, za druhé, tento typ vozu skrátka nie. Skúsil som a neprosím.
ryccardo
Starý diesely s rotačním čerpadlem žraly o 1-1,5 litru míň než nový "modernější" 1,9 TDI PD. Teď už to víš tak se tomu příště nediv. Nevím co ti přijde divnýho na tom spínači. Je krásně po ruce jen skočíš do auta hmátneš levou rukou a máš rozvíceno. Mě to naprosto vyhovuje.
BaracudaJ
Ale tohle je článek o nákupu vozu z bazaru. Tvoje OI ve verzi Tour se už dávno nevarábí. A koupit si ji v bazaru jako ojetinu? Nevidím v tom vůbec žádný problém. Bazary jsou plné aut z 90 let. Viz Focus I, Mondea, Golf IV, Xsary, Astry G. Například Peugeot 206 se stále vyrábí jako 206+. S motorem 1.4 je k mání za 200tis Kč. Auto, co vyjelo poprvé v roce 98. Něco podobného dělá Opel, starší generace vozů prodává pod jménem Classic. Nevím co pořád řešíš.

Svez se v kounkurenci Octavie I z let 96-01, ve mnou vyjmenovyných vozech nižší střední a pak suď. Takhle tady jen prezentuješ jen svou neznalost...
Klaudius
A ja sa hádam? Ja som jasne napísal o akom voze píšem - podľa teba to konštrukčne nie je Octavia I? Ja píšem, že to auto stojí za prd a preto by som si ho ani v núdzi z bazáru nekúpil. Čo riešiš ty? 😉
BaracudaJ
Jen, že vlastnosti auta jsou poplatné době vzniku. A pokud ti nevyhovuje OI, pak věř, že stejně stará konkurence by ti optikou dnešních moderních vozů neseděla také. To řeším 😄. Jenže ty ses zrovna obul do OI. Které se v bazarech stále prodávají více než dobře. A důvod? Spolehlivé auto, pracant, snadná údržba, nízké provozní náklady...
Klaudius
O to sa s Tebou naozaj nehádam, ale tiež o tom nie som presvedčený. Mimochodom, ani by som to nenazval "optikov dnešných moderných vozov", skôr mojou osobnou optikou. Obul som sa do Octavie, lebo som nútený ju používať a jej nedostatky a neduhy mi skrátka žerú nervy. A že sa predávajú v bazároch dobre? O.K., nech si každý vezme čo mu vyhovuje. Predaje toho-ktorého modelu na môj výber vplyv nemajú, argumenty tohto druhu sú absolútne zbytočné.
Spoľahlivosť - odchádzajú prkotiny, ale každú chvíľu niečo, žiarovky v predných svetlách, blbnú repráky, občas nefunguje tempomat....nič ektra nákladné ale ani trochu príjemné.
Nízke prevádzkové náklady - spotreba o liter vyššia ako čakám, žerie olej.
Za tri roky 85 tisíc km, s autom od novoty jazdili len dvaja ľudia - vážne je to také dobré auto? Názor nezmením. 😉
Jenkys
[odkaz]

To je výzva 😄
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tak zrovna auto od mediaservisu... a 206... no nevím nevím... před lety jsem četl článek o 206 1,4 HDI, která nabouchala něco kolem 1M km při rozvozu tisku...
Sleeper
Jojo, tady zmizela z počitadla kilometrů jedna nula 😄
Avatar - cri-cri
cri-cri
No než octavku za 22 bych radši šel do kappy za 16 [odkaz] sice bude chtit asi neco málo zainvestovat ale beztak to moc nebude. nebo sonata [odkaz]
Avatar - Peto02
Peto02
Auto do 1000 eur? Za mna Focus I 1.6. Podla mna spolahlive, nenarocne a velmi podarene auto 😉 [odkaz]
Autoservis
První generace před faceliftem je dnes reálná cena do 30 000,- Po Faceliftu max. 100 000,- v případě že jde o posledního Toura v podání první generace.
Jan Gutbayer
Objeví Otinu long... nevyfotí ji z boku... >😁 Redachtóre, redachtóre...
pavel9920
Pod každý článek o Octavii/Škodě nebo VW koncernu patří udělat rozsáhlou diskuzi na téma😒br />
Octavia vs. Japonci/Korejci/Francouzi
Škoda vs. Japonci/Korejci/Francouzi
VW koncern vs. Japonci/Korejci/Francouzi
nedej bože aby někdo přispěl amerikou.

A já si myslel že se má diskutovat vždy o tom co je v článku napsáno.

Každý ať si jezdí tím čím chce a co mu vyhovuje auto je jenom auto. A pokud do něj někdo sype vícě nebo méně peněz je to jeho věc.

Já osobně jsem spokojený majitel O1 Tour TDI 😄 a rozhodně si nemyslím že bych nemohl být spokojený i s jiným autem od Japonců, Korejců, Francouzů nebo Amíků.

U nás v ČR máme krásný zvyk, vše se musí druhým zákonitě poplivat.
Avatar - vabis
vabis
ta fotka "pokakaného" zadního sedadla nemá chybu >😁
malek
Sháněl jsem Fábii 1,4 v naftě s turbem (skvělý motor) a hledal jsem skutečně dlouho. Jednu jsem pro ženu i koupil, ale během týdne jsme auto vraceli a to nebylo lehké, navíc nás to pár tisíc stálo. Chci říct, jedná se o skvělé auto, ale bazary jsou plné bouranejch, přetočenejch a jinak nekvalitních aut tohoto typu až mi z toho šla hlava kolem. Bezproblémové auto bych asi neměl do dnes, kdyby mi nepomohli odborníci z Kontroly vozu. Vřele doporučuji www.kontrolavozu.cz