Lepší investicí bude asi golf, už jenom proto, že při dalším prodeji si jako ojetina bude držet pořád vysokou cenu, zatímco u seatu bude ten propad ceny mnohem větší. Aby se leon lépe prodával měl by jít z cenou ještě dolů.
Auto nie je investícia, to si treba uvedomiť. Preto kupovať si auto podľa toho, či ho predám po 5 rokoch za 49 alebo 51% pôvodnej ceny mi príde trochu strelené. Snáď si tu nik nekupuje auto s execelovskou tabuľkou v hlave a myšlienkami rovno na predaj. Buď sa mi ten Leon/Golf páči a kúpim si ho, alebo sa mi nepáči a nič s tým nespraví ani prípadná vidina menšej straty pri budúcom predaji. ;-)
tak neviem ako ty, ale ja to presne tak robim. sice nekupujem auto na 5 rokov, ale pri kupe na 1-2 roky to presne tak pocitam. zaujima ma len rozdiel v kupnej a "predpokladanej" predajnej cene. lebo to je moja strata. ci auto stoji 20K alebo 30K evro mi je jedno.
ale rozumiem, ze vacsina ludi si kupuje auto na dlhsiu dobu. no ale aj v tomto pripade sa ta strata moze vyrazne lisit.
samozrejme vyber auta je z rovnakej kategorie ;-)
pre mna bola strata najvacsi argument pri rozhodovani medzi ST, MRS a OPC >:-[]
to ze je Megan pre mna najlepsi hot-hatch je uz len ceresnicka
Odmysliac od faktu, že hothatch je samé osebe auto, na ktorom pri následnom predaji neuveriteľne prerobíš, odkiaľ máš ideu, že Renault bude mať spomedzi uvedených troch najmenší pokles hodnoty? ;-)
Neber to v zlom, výber auta i kategóriu samotnú Ti chválim, ide o to, že klameš sám seba, ak tvrdíš, že si pri kúpe hotheču myslel na čo najmenšiu stratu hodnoty pri predaji.
no napisem ti to inak.
za cennikovu cenu dnes uz asi auto nekupuje nikto. taktiez aj moje MRS, taku zlavu aku ponukol renault neponukol nikto iny. rozdiel radovo v tisicoch evro ;-)
Stačí si trošku projít nabídku obou aut. Když porovnáš 5 leté kousky s přibližne stejným počtem najetých km a stejnou výbavou, tak u stejného motoru 1.9 TDi je rozdíl v ceně 60 až 80tis kč. U benzínu 1.4 je to 40-50 tis kč.
Nevím jak pro ostatní ale pro mně je docela důležité pokud dostanu za 5 let, za svoje auto třeba i o 80tis více.
Ano, a tyto ceny byly stejně rozdílné i při funglovkách, tedy že Golfík byl mnohem dražší, což už dnes neplatí. >:D
A jinak.... EUROTAX je k porovnávání lepší.
Teda ten interier v leonu mi silně připomíná 80tý léta a emerický rapery s kazeťákm na rameni. Už jenom šoupnout kazetu a jedééém. Pro mě hrůza. Nemám rád tyhle asymetrický středový panely... Ale je to můj názor
Mne se interier Leonu a zvlaste pak usporadani palubky naopak libi (ne tedy uplne ve vsem). Ocenuji umistneni ofuku - nezabiraji jedno z nejlepsich mist, pro umistneni ovladacu (na ofuky se divat opravdu nepotrebuji).
Napr. v novem MB A je kvuli ofukum ovladani klimatizace kdesi na urovni pedalu:
[odkaz]
A to este na obrazku v clanku na porovnanie s Golfom je interier jednej z vrcholnych verzii Seatu FR,tak na porovnanie by tam mal spravne byt skor interier Golfa GTi... ;-)
Konkurent GTI by měla být Cupra, tedy jestli v současné generaci bude. FR by měl být (sport) paket něco jako R-Line u Golfu. Ale v podstatě to bude podobné (ne-li to samé). A u Golfu to určitě taky nebude základní výbava (Navi, kožená řadička s obšitím..). Za mě interiér Golf, exteriér Leon.
//Edit: Interiér Golfu (Comfortline) [odkaz]
No myslím že na to kradnutie by aj štatistiky boli. I bez konkrétnych čísel je zrejmé, že Seaty nie sú také obľúbené, kdežto Golfy sú na popredných miestach (ak si dobre pamätám, na Slovensku boli v top 5).
Ano o tom vim. Jenže když jsem viděl statistiky kradeži u vas na SK tak Seat je kupodivu dost vysoko. A řešit nějake +- si myslim nema cenu. Navic u VW jde na "dračku" hlavně Passat.
Leon je pěknější, ale ke fakt, že propad ceny bude razantnější. Pokud bych jen kalkuloval tak by to asi Golf vyhrál i když přiznávám, že nestojím ani o jednoho.
Oproti Golfu vcelku zbytečné srovnání. Ceny téměř totožné a nic, čím by mohl přesvědčit...
Čím více na něj koukám, tím více mám pocit, že už teď by příď potřebovala hodně velký facelift, vypadá jako z dob před deseti lety :-(
Byl jsem se na Golf podivat a byl jsem z interieru zklaman. Jedina vec, ktera by se dala pochvalit je, ze je jiz videt skrz venec volantu na ciselnik rychlomeru. Zbytek jedno velke zklamani. Za elektronickou rucni brzdu ma u me Golf velke minus. Podlaha v zavazadelnim prostoru je u Golfu na urovni korejskch vozu 90. let.
Leon ma aspon klasickou rucni brzdu.
Jsi si jistý, že jsi se byl dívat na Golf ??? Ten interiér je špičkový. A proč nemít elektronickou brzdu v autě, které má ESP. Co bys tam chtěl s ručkou dělat???
Pokud auto posuzuješ podle kufru, tak se dívej jen na Octávii kombi. To auto je dělané pro většinu Čechů, kteří kvalitu auta posuzují jen podle toho, kolik vozí v autě většinu roku vzduchu. Pak vyjedou jednou za rok do Chorvatska a v zimě do Rakouska a mlaskají jaký mají super kufr.
Co třeba s ní brzdit? Ona není jen parkovací, ale taky nouzová... ruční brzdou se dá i přibržďovat (ačkoli vím, že to zase tolik lidí nepoužívá)... to binární elektronická nedovede.
Spickovy interier je dnes uplne jinde. Schvalne jsem hned potom srovnaval s novym Cee'dem a zde ma Golf na co dotahovat.
Co se tyce kufru, psal jsem o podlaze. I tu ma Cee'd mnohem lepe vyresenou. Golfa hodnotim vysoce po strance vzhledu exterieru, v interieru vsak usnul na Volkswagenem umele vytvorenych vavrinech a nyni, ac jen trochu, zaostava.
ze je ceed uz jasne lepsim a krajsim autom ako golfik to uz je verejne znamy fakt :yes: coskoro bude mat golf problem s vacsinou aut v nizsej strednej tiredy... casy sa zmenili.. z etalonu sa stalo auto ktore bude musiet dotahovat >:D:yes:
Ale nebude...prodavat se bude dobre. O tom snad zadna. V DE ma takovou pozici, ze to hranici s problemy s antimonopolnim uradem. Ale jelikoz jde o podnik (z velke casti) vlastneny statem, tomuto problemu se zatim vyhyba. Vyhody a zisky prevysuji pokuty, ktere Volkswagen dostava od EU.
Korejci jiz Golf predbehli, ale to v nemecku neznamena vubec nic.
Kdybych se měl rozhodovat tak bych šel osobně do VW. Škodovka a seat beru jako pod značku a kdybych se měl rozhodnout všeobecně, tak Mercedes nebo BMW.
To víš, nová doba - 1,4 TSI nebo 1,6 TDI, koncern snese všechno a redaktprům je v podstatě úplně jedno, co porovnávají a většině lidí jak vidíš, taky. ;-)
Jednoznačne dizajnovo je krajší Leon, ale zastancovia Golfa by boli najredsej keby sa Golf vobec nemenil čo sa dizajnu týka. Golf je pojem a mal by si dovolit odvažnejší dizajn. Toto čo robia s golfom začínam byť už trápne. Vacsina kúpischopných ludí by nenasla rozdiel medzi 6 a 7 golfom. To je smutné podľa mňa.
Podle tebe by mal, ale on nemusí. Není na tom nic trapného, zákazníci ho prostě chtějí takového. A já na tom nic špatného nevidím. Lepší pilovat dobrý design než ho u nové generace totálně zprasit, jak se to stalo u Focusu.
Vzal bych Leon,vypadá sportovněji,zase Golf je Golf,ale Seat má stejnou techniku a ve srovnatelné výbavě už zadní okýnka v elektrice kde kdo oželí.O Golfa se platí za znak a prestiž,proto bude vždycky dražší.Nakonec s příchodem nové generace Oktávie bude asi jasno,tak k tomu ještě přihodí prostor a obří kufr.Jen ta cena asi bude pecka.
Myslim, ze nic od VW group. Uz len kvoli motorom, ktore VW group ponuka do svojich aut. Kde je normalny benzinovy atmosfericky motor s objemom 1.6 litra, variabilnym casovanim ventilov a vykonom okolo 75kW?
Lepsie moznosti su cee'd, i30, focus, auris alebo mazda 3.
U toho focusu ty atmosféry taky dlouho nebudou,neboť 1.6 16V 63/77/92kw,nahradí motor 0.9Ecoboost,ale je s podivem,že u Opelu,Fiatu,Renaultu a i Fordu ty turbobenzíny zatím drží a slavnej koncern s tím slavným TSI nedokázal za 3-4roky nic vymyslet.Možná až teď bude klid s těmi přepracovanými TSI.Podle mě kde si koncern VW vybudoval dobrou pověst s motory 1.9TDI, tak teď si jí po....s motory 1.2,1.4TSI
Ak ho zrusia vo focuse, tak potom si focus nekupim. Nastastie je stale dost vyrobcov, co dava atmosfericku 1.6 do aut nizsej strednej triedy. Planujem buduci rok kupu auta, tak uvidim, co bude potom v ponuke. Vyzera to len na japonske alebo korejske auto, ale to nie je problem pre mna.
V ČR je nejprodávaňější Fábia,Oktávia pak je i30,protože plno lidí to bere jako domací auto,značku a taky vsázejí na 5let záruky.Předpokládám na Slovensku to bude stejně takže škodovky jen místo i30 je Ceed,která je taky domácím autem.Řekl bych,že je to tak,třeba ve Francii jezdí převáženě francouzká auta,ve Španělku zas Seaty v Itálii Fiaty.Každý podporuje svoje.V ČR třeba obecně nejdou moc japonské vozy na odbyt,nevím proč asi dražší servis,jinak jsou to dobrá auta a obecně spolehlivá auta,taky je to možná tím,Mazdy,Toyoty,Hondy mají drahé diesely a atmosfery benzíny mají sílu až ve vysokých otáčkách,třeba Honda se musí točit.
Na Slovensku je to rovnake. Vsade su same Kie cee'd. Nanestastie to Kia zneuziva a ked som si porovnaval cee'd a i30 v porovnatelnej vybave s rovnakym motorom, tak i30 bol asi o 1500 eur lacnejsi, takze by som bral i30. Ale uvidim, ake budu ceny, ked to budem kupovat.