V rámci testů osobních verzí užitkových modelů se Euro NCAP zaměřilo i na vozy, které jsou na trhu již několik let. Mezi ty patří i trojice vanů značek Fiat, Citroën a Peugeot.
stejne si myslim ze ak sa zrazi 5 hviezdicovym Fiat 500 s 3 hviezdickovy Fiatom scudom tak ma vodic v scude vacsiu sancu na prezitie.... podobne aj v 3 hviezdickovom lodgy :yes:
hviezdicky su na efekt fajn... ale realne je malicke 5 hviezdickove auto urcite menej bezpecne ako velke dvoj trojhviezdickove.... ono tie niektore hviezdicky naviac su u niektorych aut aj za kdejake bezpecnostne somarinky ktore realne pri nehode na bezpecnosti nepridaju ze ano...
americania hlavne nedavaju hviezdy hore dole len za kdejake nalepky na oknach a podobne veci ktore nesuvisia pri naraze s bezpecnostou... tam maju realne crashtesty na rozdiel od europanov kde sa viac teoretizuje na papieri ako realne maka.... americania su v tomto daleko pred eu..
tu je jeden priklad za vsetky:
[odkaz]
europska hanba storocia...
hlavne ze sa polovica europanov vysmieva americkym autam... a pritom na to nie je najmensi dovod.... s europskymi autami je to totiz bezpecnostne uz roky na zaplakanie... a nielen v bezpecnosti.... aj spolahlivost a ine faktory u vacsiny eu znaciek pokrivkavaju...
Amíci prostě přizpůsobují auta svým crashtestům, evropané svým (v EuroNCAP je náraz veden na 40% čelní plochy, v US na míň). Hanba storočia jseš tady jedině ty.
V testech NCAP nejde samozřejmě jen o srážky dvou vozidel ..Jde tu hlavně o náraz do pevné překážky nebo v neposlední řadě do chodce kterých je samozřejmě mnohem více.Pokud převezmu tvůj způsob bodování tak by mohlo mít každé auto jen jednu hvězdu protože při srážce s jedoucím vlakem je buřt v čem sedíš... :no:
by mě zajímalo kdy to lidi konečně pochopěj a nebudou tu takové diskuze typu že scudo vs. 500 dopadne líp pro scudo, dovedete si představit jak kolik by muselo bejt testů kdyby se testoval náraz auta každej s každým? ono totiž nejde jen o hmotnost, ale umístění deformačních zón, třeba náraz ve starým favoritu dopadne pro jeho posádku líp když narazí do moderního 1000kg těžkýho auta než když narazí do stejně těžkýho auta s 1hvězdičkou..
nie je vela aut a uz vobec aut z roku 2006, ktorym by pri celnom naraze neprasklo ani celne sklo.
Podla mna sa toto auto drzalo velmi dobre pevnostou karoserie, ovela lepsie ako najnovsie auta z posledneho testu.
Uplne vazne poviem, ze keby sa mali celne zrazit na pr vw golf7, ci clio4, alebo rapid, s tymti trojhviezdickovymi akoze nebezpecnymi autami, tak by som urcite radsej sedel v tomto nebezpecnom aute.
Samozrejme bocne airbagy a ESP je u mna zaklad a auto bez nich by som nekupil.