Pokud patříte mezi ty, kteří v posledních dvou měsících soutěžili o deset nových rapidů, pak právě pro vás je dnešek Dnem D. Vůz totiž v brzkých ranních hodinách vyrazil na předem vytyčenou trať.
Já se svojí 530 v naftě sem dojel z prahy do středu itálie(1280km) a v nádrži zbývalo něco přes 10 litrů nafty.Nádrž má 70 litrů.Myslím,že se to hodí k tématu.
Proč se toho raději nezbavil když na to nemá? >:D
3.0 TDI V6 v automatu Praha, Ostrava, Zlín, Praha 9 litrů ve čtyřech lidech. Chápu že někdo naftu nemusí, stejně jako já, ale s takovou krabicí je to si myslím slušný výsledek.
Se stejnym autem jsem par let zpatky absolvoval cestu do Kremiku v Chorvatsku a zpatky - 4 dospeli, obleceni + vybaveni a plachty na lod, takze plne nalozene auto, pohodova jizda po dalnici kolem 120km/h a pod 14 litru/100km jsme se nedostali.
Dlouho, nikam nespěchám. :-)
Zase tak často to nejezdím, takže jednou za dva měsíce mi to neva. A dá se to, začátkem listopadu jsem jel cestu Praha - Brusel za 10,5 hodiny (je to asi 910 kilometrů) i s přestávkou na nějaký sendvič a čaj. Dá se to zajet i mezi 8 a 9 hodinami, za to mi to ale nestojí.
O náklady na cestu nejde, já to neplatím...jde mi spíš o pohodlí, bezpečnost, klídeček. Když jedu sám, taky to občas pouštím fakt rychle, ale proč to dělat? Stejně hrajou časově větší roli případné dopravní komplikace.
Tím ale neříkám, že bych nechápal průlety Německem v naftovejch A6, jezdit to co týden, asi by mi jeblo.
Jen bych dodal, že je jasné, že pan Odan na rozdíl od vás kluků skutečně JEZDÍ. Znám mnoho řidičů, kteří jezdí težké kilometry (1500-2000km v kuse) a nikdo z nich takové štreky nejezdí přes 130 km/h.
Důvod je jednoduchý - nevydrželi by to. Teď nemluvím o nehodovosti, to jsou lidi co mají milion a více najeto, ti už si pozor dají. Ale 1. předchází kritickým situacím, 2. jedou stále (takže je ten co je de 140km/h předjede třeba 5x za 6 hodin jízdy, protože stále někde odpočívá a bere benzín) a především SE TAK NEUNAVÍ, takže může jet v klidu 12+ hodin v kuse (to je jedna pořádná nádrž).
Velký palec nahoru panu Odanovi, je vidět, že je to velký pán. Já mu rozumím a přesně to, co říká je to, nad čím byste se měli vy všichni 160 km/h zamyslet.
Takhle jsem jel letos do Španělska, pořád kilo, kilodeset, co 2 hoďky pauza na drobné papání a bylo až zvláštní, že se mi vůbec nechce spát. U Lyonu jsem to nasilu zastavil a pokoušel se alespoň hoďku zdřímnout, moc to nešlo, tak jsem pokračoval dál. Příště (jestli?) pojedu asi rychleji, tento rok jsem naplánoval příliš velikou časovou rezervu, komplikace na cestě žádné, nebylo kam hnát, cestu jsem si opravdu užil, i když jsem se loudal.
Abys mě nepřechválil, klidně přiznám, že na rozdíl od místních matadorů mám za ty čtyři roky s řidičákem najeto jen nějakých 80 tisíc. Chybějící kilometry doháním nadšením :-)
Ale ve zbytku máš pravdu, soustředit se v noci při 180-200 km/h několik hodin je docela práce, zvlášť po náročném týdnu.
I při těch 120 km/h a občasném zrychlení se dá udržet průměr mezi 115-125 km/h - což mi bohatě stačí.
No, ale ony ty TSI jsou fakt úsporné až mě to překvapilo. Já mám 1,2 TSI 63 kw v roomsteru a fakt je, že to teda žere o dost méně, než třeba 1,6 74 kw, co mám v octavii. Na stejný počet km, vždycky tankuju po 280 km do plné, tankuju tak o 3 l méně a nádrže jsou stejně velké.
No, mě právě taky moc nežral dlouhodobou spotřebu na cca 3500 km jsem u ní měl 6,8 l. Tady mám zatím najeto asi 1000 km po Praze a opravdu to žere méně. Já to právě poznám na tom tankování, že to vychází na cca 6,3 l
Mne 20 let starej Civic zral 6,5-7l, leto-zima pri vykonu 66kw, coz je skoro to same jako 1,6MPI 7-7,5l. Na dnesni dobu je to dost, kdyz mi 103kW Civic zere za dva roky dlouhodobe 5,8-6,5l, pri vykonu 103kw a to je to motor konstrukcne z roku 2005. Pri trasach mimo mesto je to 5,5-6l.
Na dlouhé trasy i s tou Octulí zajedu za 6 litrů a to se zrovna neloudám. Dlouhodobý průměr mám teď přes zimu 7,6 na cca 2000 km a to je 90% Praha. Dnešní benzínové motory se stěží vejdou v Praze pod 6 litrů.
ahoj ja mám mercedesa e 320 cdi w 211 na plnou nadrž jsem ujel cca1600 km má to nadrž na 90l pokud přizvednete zadni kolo tak tam zaleze ještě 5 l trasa Oberhausen Užhorod cca 1500 km spotřeba 6.2 tempo 140 na tempomat
já měl v 18ti 325i e 30 a to auto nevidělo nic jiného než svítící ,,hladové oko ,, >:D Och to byli časy ... kluci pojedem se projet ... každej 20 kč a jelo se ... ehm domů ze školy >:D
Přesně tak auta přibližného obsahu výkonu a váhy jezdí vždy podobně a je to na řidiči. I s W12 se dá jet za 10L , otázka je proč kupovat W12, když chci jezdit za 10L
No je fakt, že W12 je trošku blbý případ, protože se často montuje do aut, které tyhle typy lidí ( které popisuješ ) často kupují. Ale když to přenesu W12 v supersportu ...
Aj, tak jsem doufal, že trasa bude spíš po okreskách aby ukázali jaký má parádní dojezd (čekal jsem přes 1000km). Větší část dálnice jsem nečekal. :-) co se dá dělat. Špatně jsem tipoval :-)
Aby tá cieľová skupina divákov, ktorí toto žerú so zatajeným dychom, nedoplatila na prílišné spoliehanie sa na ukazovateľ dojazdu (redaktori majú backup, ktorý ich z toho prázdneho Rapida zoberie). Aj moje auto ukazuje pri plnej nádrži dojazd 1200 km a realita je niečo cez 900. ;-)
Si tak říkám, že tady nikde není informace o velikosti nádrže (+ trubky, když to teda pojedou do sucha)... mi příjde docela podstatný, protože zatím spotřeba 6.5 - 7l teda není nic převratnýho, to už tady méme mnoho let ... :-)
To už by byla větší sranda 1.6 TDI, 75-80km/h dálnice v noci a to by byla slušná dálka!
No týýý woe,to musí bejt zábava.Za víc jak osm hodin ujet 450km. S váma bych chtěl jezdit. Dovolím si tvrdit,že při takovym tempu je ta spotřeba, co zatím máte, docela vysoká... 6,2 litru při šnečim tempu... Super
Zvláštní je spíš to,že v Mladý Bolehlavy měli dojezd 440km a do Liberce najeli 70km a dojezd je jen 250km. To najeli 190km? Kde se podělo těch 120km? To asi jeli po poli? >:D
Tady je to samí BMW a skutek utek,kupte si něco pořádnýho,jako já mám Formana.
Na jiný moc nezbívá,mám kopu dětí,tak bych chtěl alespoň vyhrát,ale jinak na to štěstí moc nemám a nikdy jsem neměl.
Tak ať dojedou tak akorát,co jsem si tipnul.
To urcite ano, ked absolvovali 200km po dialnici, kde by mali mat tak 120km/h a po 800km to padlo na 65 (mozno aj menej na konci testu).
Tzn. zvysok trasy absolvovali s priemerom cca 51,2km/h, co je skutocne malo pri jazde mimo mesto. Ak by dialnicu robili so 110, zvysok by bol s 53,7, teda opat malo.
Ja mam opacnou zkusenost. I kdyz jedu orvnomerne po dalnici 110 na tampomat, tak mam vetsi spotrebu, nez kdyz jsem to predtim (nemel jsem znamku) objizdel po okresce a rpes par vesnic.
tak to já taky.......Ale vzhledem k tomu, že z HTP (teď MPI) odstranili chlazení bohatší směsí, mohlo by to být vyrovnaný. Tedy spotřebou, dynamikou ani náhodou
Jestli jsem to pochopil správně, tak u HTP se při větší zátěži motoru moc zahříval katalyzátor (špatně umístěný). Ten se vlivem tepla ničil a taky hodně ohříval olejové kanály a olej pak víc degradoval. Toto je částečně potlačeno obohacováním směsi (proto HTP např. na dálnici bere víc, než auta s větším objemem motoru). Motor 1.2 MPI v Rapidu už by měl být přepracovaný.
Díky za doplnění. Tahle technika se totiž používá u přeplňovaných motorů k ochraně turbíny, tak proto mne to zmátlo. U atmosférických jsem to ještě nezaznamenal.
Nechci kazit zábavu, ale při nájezdu 2546 km tam je ujetá vzdálenost 200,2 km, takže začátek cesty 2346 km, na posledním videu fotí 3353 km. 1007 km najeto. :-)
Dle tachometru ujeto cca 1008km. Při 55litrové nádrži to vychází na spotřebu 5,45 l/100km, což plně koresponduje s udávanou kombinovanou spotřebou 5,4 l. :-)
Podstatne je, aby to teraz dotankovali uplne doplna ako na zaciatku a nastartovali (nech sa zaplni paliv. sustava).
Auto neskape v momente, ked je nadrz prazdna, ale az kym sa vyprazdni cela palivova sustava. Mozu tam byt az 2L paliva. Tym padom by spotreba bola o 2desatiny vyssia.
Zdravím, tak sem na to od rána koukal. Jedine, co mi nesedí, tak je, že u Řevničova bylo 922 km a 0 km dojezd. Z Řevničova do Hostivice je to cca 35 km. Což znamena, že by to mělo být něco do 960 km. Ale podle začátku, kolik ukazovala pristrojovka a konce to vychází na 1008 km. Co vy na to?
Nechápu právě :-( asi jeli nějákou delší cestou a nebo nepsali úplně pravdu v těch průběžných komentářích. Ale ať je to jak chce ta spotřeba 5,5 je opravdu nerealná. Já si teda provoz v běžném provozu představuje celkem jinak a ne objet republiku po okrskách 90 kou :-( Chápu, že to muselo být náročné 24 hodin za volanetem, ale měli to udělat na dva dny . Po 12 hodinách a projet se občas i po městě nějákém.
Nebylo by špatný, kdybych se trefil :-)
Každopádně sem na to zvedavej, jak to dopadne. Ale přijde mi nepravděpodobné najet na dojezd 0 km dalších 86 km i když to tak podle ukazatele asi je. Uvidime
Já najel na dojezd 0 postupně 20,pak 40 a nakonec 60 km a při tankování to bylo poznat. U Fábie je v nádrži při 0 dojezdu ještě 5 litrů paliva, takže bych dojel přes 100km, ale určitě se to dělat nemá. :-!
Já byl trochu optimističtější, napsal jsem 933. Při jejich dojezdu 0 km a najetych 922 km jsem si říkal, že by to mohlo vyjít. Jednou jsem jsel v zimě z hor s plně naloženou Octavií 1 RS včetně rakve a dojel jsem s dojezdem 0 z Mikulova do Brna
vyhraji ti co moc nad tím moc nepřemýšleli a vzali tabulkovou hodnotu, Taky je zásadní problém asi v tom, že to auto nemá 55 l nádrž, ale v palivovém sytému jsou další dcl paliva na které auto najelo dalších 100 km a myslím si, že když by to mělo být úplně správně tak to auto mělo mít před natankováním ten palivový systém prázdný tedy mělo být vyjeto podobně jako tomu bylo po testu. Protože jestli že pal pc ukazuje 0 a auto najede dalších 100 někde je problém
Citate Škoda auto: "Podle vyjádření automobilky Škoda Auto je objem palivových nádrží u vozidel Škoda následující:
Typ vozidla: Objem nádrže (l), objem včetně bezp. prostoru (l), rezerva paliva pro dojetí (l)
Fabia: 45, 58, 7
Octavia 1U: 55, 71, 7
Octavia 1U 4x4: 63, 74, 8
Superb: 62, 75, 8
Octavia 1Z: 55, 67, 7
Octavia 1Z 4x4: 60, 72,5, 7
Roomster: 55, 71, 7
Z toho plyne, že ačkoliv má nádrž jen 55 litrů, celá palivová soustava má spoustu litrů navíc. Takže jak to ti novináři počítali??? Rozdíl je projet nádrž, a projet benzín úplně do sucha... Proto nevěřím naměřený hodnotě.
Vies ako to je: koli reklame si treba skutocnost trosku prisposobit. Spravnejsie by bolo po jazde natankovat, nastartovat (aby sa zase naplnilo palivove vedenie), vypnut motor, a este dotankovat po hrdlo (tak ako tankovali prvy krat). A potom pozriet kolko sa celkove dotankovalo, a preratat na spotrebu...
Lenze to by im vyslo 7L/100km pri priemernej rychlosti 50km/h, uz by to nebolo ziadne terno...
Stačí celý palivový systém vyprázdnit, do nádrže nalít dané množství paliva a jet do sucha. Otázku pak můžeš formulovat, jak daleko dojede na 55 (70?) litrů paliva.
Tachometer ano, ale RJ auta ma ine udaje o rychlosti, tie spravne :-)
Teda prejdenu vzdialenost pocita z udajov v RJ.
V mojom pripade su udaje v RJ takmer identicke s GPS.
Rozdiel by bol vtedy, ak by pouzili nespravny rozmer pneu, nez na aky je kalibrovana RJ, napr. staci 185/65 vs. 185/60. Mne prave v tomto rozdiele pneu rozhodi presnost tacho o 5km/h (tzn. premeriava viac) ako s vacsimi gumami.
Problém je asi opravdu v tom, že škoda to od začátku deklarovala, že to vyjedou do mrtě , ale to že má nádrž ve skutečnosti o několik litrů víc je trochu podraz >:D Mě když pc u peugeota ukaze 0 tak tezko ujedu 100 km ještě >:D
Mohl by se tu vyjádřit někdo fundovaný ? Třeba nějáký redaktor nebo technik nebo prostě někdo kdo tomu rozumí : Protože jestli je pravda to co píše futurista : Roomster: 55, 71, 7 tzn. že jako u 55 litrové nádrže je ještě nějáký bezpečnostní prostor, který činí 16 litrů? To je blbost ne? Co to je ten bezpečnostní prostor a kolik paliva se tedy vleze di trubek (palivového sytému ) tohoto auta zajímá mě skutečná spotřeba na tu danou trasu 1008km ono jestli to je 5,5 L nebo 7 litrů je trošku rozdíl a žačínám z toho být čím dál tím víc zmatený
Já tohle před asi rokem řešil s kamarádem, kterej dokázal do OII natankovat 63 litrů. Dokonce jsem byl u toho.Proto jsme to zjišťovali a tenkrát nám to bylo i podobně vysvětleno. Takže bych tomu i věřil. A je opravdu rozdíl, jestli těch 1000 km najeli na nádrž (55 litrů), nebo na 70 litrů... Jsem zvědavej, jak to vysvětlej... Taky by mě zajímalo, jestli nedošlo k nějakýmu poškození motoru, když dojížděli na sucho. Já to nikdy nezkoušel, ani neplánuju zkoušet. Tohle fakt nevím.
Nevím o tom, že by byla nějaká norma, která určuje, jak musíš udávat objem nádrže. A jak musí fungovat palivoměr. Je to prostě rezerva. U některých aut je u objemu palivové nádrže uvedena poznámka "včetně rezervy", dělá to tak třeba Porsche. Cayenne má udávanou kapacitu 100 litrů, z čehož 15 litrů je rezerva. Nádrž může mít ve skutečnosti ještě o něco víc, máš tu palivové potrubí a pokud bys to chtěl brát do detailu, tak i palivo mění objem. Třeba pěnění u nafty udělá hodně. Objem nádrže je z hlediska norem důležitý jen pro pohotovostní hmotnost, kdy auto musí mít nádrž plnou na 90%.
Podle mne je přípustné, aby palivoměr ukazoval pouze stav "hlavní" nádrže. V tomhle směru je to tedy spíš o neschopnosti organizátora soutěže. Nebo co to vlastně má být. Popřípadě se na to můžeš dívat jako na chyták, objem nádrže není tajná informace, jen Škoda očividně v materiálech neuvádí celý (včetně rezervy), takže by ses musel zeptat.
Kolega natankoval do firemnej Fabie asi nieco cez 55L (kyval s autom, ze nanho pozerali na pumpe ako na zlodeja >:D ). Palivova rucicka sa najblizsich 230km ani nepohla, uz som myslel, ze sa zasekla >:D
Iba dojazd PP ukazoval vytrvale medzi 680-740km, podla toho, ako sa na to tlacilo.
No, pokud je palivové čerpadlo hned za nádrží, tak vyjeli jen obsah nádrže, protože po vyjetí nádrže čerpadlo nasaje vzduch s výpary benzínu a palivový systém ztrácí tlak a přestane fungovat. Nádrž tím pádem asi nebude 55l, ale o nějaký ten litřík navíc, když k tomu přičteme, že dokapali nádrž do plna, jak píšou (po okraj hrdla) tak tam mohli narvát cca. 60 litrů, což odpovídá reálné spotřebě 6l/100km a dojezdu okolo 1000km.
Jsem zvědav co z toho vylezou za oficiální informace, protože pokud bude Škodovka tvrdit, že najeli 1008km se spotřebu 5,4l/100km je to pěkná hovadina vzhledem k průměrným spotřebám a ujetým vzdálenostem co udávali (7; 6,5; 6,2; 6 ) do více jak poloviny trasy. To potom museli jet tak za 4 až 4,5l po druhou polovinu cesty, což je nereálné nebo reálné pokud jeli na 6.rychlostní stupeň 70km/h - čili EKO jízda.
Taky bych se připojil k názoru, že závěr testu nějak nevysvětlitelně "ulítl". Nesrovnalost trasy dojezdu od 0km až k Hostovicím. Časový údaj, že automobil od "0km" ještě 2hod,16min do zastavení jel (pochybuji , že by při údaji 0km byla několikráte přestávka) Při uvažovaném nájezdu ještě 85km (z údajů na palubním počítači) by byla průměrná rychlost cca 37,6km/hod. Na jaký rychlostní stupeň jeli tuto mega úspornou šnečí jízdu (malá rychlost=nižší stupeň=vyšší spotřeba), že by vysvětlení stále z kopce?
V rámci koreknosti testu by měli pořadatelé prezentovat celou projetou trasu na mapě včetně výškového profilu i s časovými údaji. Po dosud zveřejněných informacích je opravdu řada otazníků ;-\
Jsem zvědav na oficiální údaje pořadatele soutěže.
Ono je to celkem jedno,protože to byla jízda zaměřená především na spotřebu (úkol, zněl co nejdál).V rukou zkušených řidičů dosáhnout této spotřeby není problém,diesel by to jel za 4l/100km. Nízká spotřeba nebude rozhodně pro Rapida s touto motorizací platný argument.
Nechci je tu obhajovat, ale krásná letní noc to nebyla. Ty možná jezdíš po namrzlé vozovce za mrznoucího deště 90, ale rozhodně to nedělají všichni. Jinak otazníky jsou celkem irelevantní, za normálních okolností korektnost zajišťuje notář. Soutěž nesleduji, ale předpokládám, že jim podmínky umožňovaly jet 40 klidně celou dobu (pokud tam nebyla předepsaná dálnice, kde by 40 opravdu nešla). Otázka je, jak mají ošetřený nejdelší dojezd, protože teoreticky by to auto mělo dojet dál. Ale není zase takový problém tohle podchytit.
Namrzlé vozovky?Jeli hlavně po třetích třídách,které se jen pluhují?tam by byl problém jet 9O.Nebo nasolené okresky,kde jet oněch 90,nebyl zase takový problém.
Nebyl jsem tam, ale pokud někdo napíše "Silnice jsou namrzlé, jedeme s největší opatrností." a "Jízdu nám velmi ztížil mrznoucí déšť, při -4,5° namrzalo čelní sklo tak rychle, že jsme skoro neviděli na cestu.", tak neočekávám, že pojede 90 km/h.
I kdyby jeli 60,motor se jen převaluje,menší aerodynamický odpor...na spotřebu to nemá negativní vliv.Neznáme podrobnosti,jen říkám,že podobné spotřeby je možné dosáhnout na kterémkoliv podobně těžkém a výkoném autě.
mbear se nezdálo, že jeli 85 km přes 2 hodiny. O spotřebě jsme se tu nebavili. Dá se jezdit úsporněji, ale ani jeden z nás tam nebyl, takže těžko soudit. Důležité je jen, jestli dodrželi podmínky.
Pro všechny jen připomínám:"Soutěžní otázka zněla:"Kolik kilometrů najedeme vozem ŠKODA Rapid 1,2 TSI 77 kW na plnou nádrž v běžném denním provozu?" viz pravidla soutěže A ne jak bylo cit. video záznam ze začátku testu "... najet co nejdelší vzdálenost na plnou nádrž...". Nevím tedy co bylo zadáním pořadatele soutěže a společnosti, která zajišťovala realizaci průběhu soutěže a samotného testu. Pokud by byla otázka položena takto, zcela jistě by většina soutěžících tipovala jinak.
Chlapi,někdo to stejně vyhraje,kdo byl aspon blízko najetých Km.Škoda každopádně podělala zadání.Běžný provoz-znamená i předjíždění.Měli rovnou napsat test spotřeby a mohli sme všichni střílet nad 1000Km
Nevím zda chyba je na straně objednatele soutěže ŠKODA AUTO nebo pořadatele a organizátora soutěže INTUO s.r.o., ale každopádně by mělo být jednoznačně řečeno, kdo udělal chybu ve formulaci soutěžní otázky, a tím znehodnocení soutěže. Možná je to poučení pro účastníky obdobných "soutěží", aby příště "nefinancovali" obdobné projekty nebo se vůči výsledku soutěže ohradili.
jak nebyl běžný provoz? proč? vyjeli ráno, celý den jeli, jeli, až vyjeli benál. Co je na tom tak nepochopitelného?
Jako tipovalo se, kolik kilometrů ta herka ujede (myslim auto, ne redaktor >:D ) na plnou nádrž, nikde žádný že do dojezdu 0, zahoukání sovy nebo tak něco. Prostě natankovali a po nějaké vzdálenosti se to zastavilo. Palubák něco ukázal, výpočet by taky měl něco ukázat (nevím podle čeho se bere "správný tip") a ende, ne? Žasnu jak tu je hned sto špekulatérů :-!
Nechci nikomu kazit naladu, ale auta stejne dostanou ti co se soutezmi zivi. Tzn ze poslou klidne sms za 30 tis kc a pokrejou vsechna mista napr od 950 do 1050 km. A myslim ze auta se jim moc dobre zaplatila.
Já si zase myslím,že ta auta byla rozebrána dřív,než nějaká soutěž začala.Vůbec si nedělám iluze.Vánoce jsou za dveřma,a nějaký sms?Ta notářka je asi taky velký divadlo...
Též si myslím ,že celá soutěž byla podfuk,v běžném provoze nemůže najet přes 1000km,dal jsem typ 916,2 a pokus 1002,8km a nevěřil jsem, že překoná tuto hranici. Trvám také ,že vše je jenom podvod ,jak si někdo muže namastit. :'-(
Stačí se podívat na video a bylo řečeno vše ( ekorally ) jak jinak si vysvětlit že od 922 km do samovolného zastavení ujeto 86 Km za 2:18 Hod !!!!!! vše je vidět na fotkách a videu :-!:-!
Takto úsporné auto chci taky nemusel bych jezdit na LPG >:-[] >:-[]