Kam až dojede Škoda Rapid 1.2 TSI na plnou nádrž? Testovali jsme online
Kolik kilometrů najedeme s vozem Škoda Rapid 1.2 TSI/77 kW na plnou nádrž v běžném denním provozu? Tak zněla otázka, na kterou odpovídali soutěžící prostřednictvím sms zpráv během deseti kol vyhlášených od 20. října do 12. prosince. Škodovka pro tento účel vytvořila speciální web www.vyhrajrapida.cz, přičemž do akce se zapojilo téměř 30 000 soutěžících. Podle pravidel se majitelem rapidu stane člověk, jehož tip se v každém kole nejvíce přiblíží skutečnému výsledku. Celkem tedy získá nového vlastníka deset automobilů.
Úkolu dojet s rapidem na co nejdelší vzdálenost se zhostili redaktoři časopisu Auto Tip, který v prvním čísle roku 2013 přinese z této akce podrobnou reportáž. Nad správným průběhem akce bdí odborné oko notáře. My jejich jízdu budeme celý den monitorovat a vás průběžně informovat, z průjezdních měst přineseme aktuální záběry a živé video vstupy. Pojede se v běžném provozu a budou se dodržovat dopravní předpisy, zejména povolená rychlost.
Trasa napříč Českou republikou zahrnuje dálnice, okresky i města, přičemž vede z Prahy přes Brno, Uherské Hradiště, Zlín, Olomouc, Chrudim, Mladou Boleslav, Ústí nad Labem a Karlovy Vary zpátky do Prahy. To je samozřejmě pouze plán, realita zejména v poslední fázi cesty se může lišit. Musíme totiž vyjet celou nádrž úplně do sucha, až se vůz definitivně zastaví. Vzdálenost, kam dojedeme, určí požadovaný výsledek, tedy dojezd na plnou nádrž.
Sledujte nás po celý den na této stránce!
05:30 Dojezd do prázdné nádrže
Testovaná Škoda Rapid se zastavila kousek před Prahou, nedaleko obce Hostivice. Podívejte se na video z opuštěné okresky, kde naše cesta skončila.
03:14 Dojezd 0 km
Dosud ujeto 922 kilometrů. Odteď pojedeme až do chvíle, než motor samovolně zhasne.
03:07 Řevničov dojezd 5 km
03:05 Krušovice dojezd stále 10 km
03:02 Obec Krupá dojezd 10 km
02:00, Karlovy Vary
Přesně ve dvě v noci vyjíždíme z Karlových Varů a po E48 míříme do Prahy. Dojezd se stále zkracuje, ve tři hodiny poblíž obce Kněževes už zbývá dojezd pouhých patnáct kilometrů.
01:35, před Karlovými Vary
Dvaadvacet kilometrů před Karlovými Vary se rozsvítila kontrolka dojezdu, v tu chvíli jsme měli za sebou 817 km a podle palubního počítače benzin ještě na dalších 115 km, Jízdu nám velmi ztížil mrznoucí déšť, při -4,5° namrzalo čelní sklo tak rychle, že jsme skoro neviděli na cestu. Průměr se ustálil na 5,6 litru.
24:00, Ústí nad Labem
S půlnocí opouštíme Ústí nad Labem, Po ujetí 730 km spotřeba klesla na dosavadní minimum 5,4 l na 100 km. Počasí se poněkud umoudřilo, nicméně stále si musíme dávat pozor na namrzlou vozovku a nově také na spoustu srnek u cesty. Na všech účastnících už se projevuje únava, nicméně dobrá nálada nás neopouští. Rozptýlení přinášejí vysílačky. Dojezd se smrskl na "pouhých" 170 km, nicméně do cíle je pořád daleko...
22:00, Liberec
Opouštíme Liberec a míříme přes Ústí nad Labem do Karlových Varů. Dosud jsme ujeli 625 km při průměrné spotřebě 6,2 l, palubní počítač ukazuje dojezd 250 km. Silnice jsou namrzlé, jedeme s největší opatrností.
18:00, Mladá Boleslav
16:15, Kolín
Zastavujeme v Kolíně a podruhé se střídáme za volantem, dostavují se první příznaky únavy. Volnější tempo než jsme původně plánovali začíná nepříjemně prodlužovat dobu dojezdu, vypadá to na hlubokou půlnoc. Ponorkovou nemoc zaháníme radiovou komunikací s posádkou v doprovodném voze. Ručička palivoměru klesla na polovinu a skutečnost, že jsme opravdu v polovině trasy dokládájí údaje palubního počítače: ujetá vzdálenost kolem 480 km a dojezd 470 km. Vypadá to tedy celkově na nějakých 950 km. Spotřeba klesla na 6,2 l.
15:00, Chrudim
Zatím vůbec nejhorší situaci na trati jsme zažili kolem vysokomýtských rybníků, tady už byly sněhové závěje pořádně vysoké. Auta poházená v příkopech vytahovaly traktory, hodně to klouže. Museli jsme zvolnit tempo, rychlostní průměr klesl na 65 km/h.
14:00, směr Ústí nad Orlicí
Kousek za Litomyšlí ve směru na Ústí nad Orlicí se náhle prudce zhoršil stav silnic, na vozovce se vytvořily sněhové jazyky a led. Několik vozů v protisměru kvůli tomu skončilo v příkopě. Spotřeba klesla o další deci (6,4 l) a dojezd se ustálil kolem 470 km.
13:00, Litomyšl
Centrum města je chráněné UNESCO, rapid je tu však středem pozornosti. Opustili jsme dálnici a sjeli na kvalitní okresky, což se projevilo poklesem průměrné spotřeby na 6,5 l a prodloužením dojezdu na 600 km.
11:10, Olomouc
Na náměstí v Olomouci se normálně vjíždět nesmí, "pomalovaný" rapid však od městské policie dostává výjimku. Aktuální dojezd činí 560 km, dosud cesta vedla výhradně po dálnici. Průměr se udržel na 7,0 litru.
9:45, Brno
Přesun po nejobávanější české dálnici proběhl bez komplikací. Spotřeba podle palubního počítače se ustálila na 7 litrech, aktuálně nám zbývá dojezd 700 km.
7:30, Čerpací stanice OMV, Praha - Vysočany
Vyrážíme! Míříme po D1 do Brna, palubní počítač ukazuje dojezd 770 km.
6:30, Čerpací stanice OMV, Praha - Vysočany
Sraz účastníků. Probíhá dotankování Rapidu, zapečetění nádrže, porada s posádkou doprovodného vozu.