Třetí vydání laguny se snažilo tradiční pohodlí zkombinovat s novodobou obratností. Jenže k tomu nedostalo odpovídající techniku a pozapomnělo na místo v zadní polovině auta.
Mohl by mně autor článku vysvětlit proč je atmosférický dvoulitr toho auta nevhodý a přestavbu? Renault mi o tom nic když mi to do nového auta před půl rokem montoval. :'-(
Aha, tak tady nám originálně osobitý hošík reagoval. Vygůglovat si, co píše obecně o pojmu liftback anglická wikipedie je opravdu velké umění...(neboj, taky jsem kdysi s těmito tématy začínal), ale "interpretovat" to podobně jako ty, to už je opravdu na pováženou. To, že nějaký pojem používá (i) marketing, ještě automaticky neznamená, že to nemůže být pojem správný/přesný Když už jsi takový gůglista/wikipedista, že ses nejdřív "nepodíval" na tu českou, tam se ti to zjevně moc nehodilo do krámu. :*)
Ale dobře, zůstaneme tedy na tvé "domovské" angl. wiki a mrknem, jaké dle ní nabízela karoserie Laguna III, pod kterou píšeme... a dočkáme se velkého překvapení, ovšem pouze pro tebe":
5-door liftback
5-door estate (kombi)
2-door coupé
To "čučíš" co, jak má ten tvůj "marketing" dlouhé prsty. :-O
Mimochodem klidně mi sem dej jakýkoli seriozní odkaz, kde výrobce, nebo nějaká renomovaná motoristická redakce tvrdí, že Laguna III se nabízela i s karoserií hb.
Na ostrovech není pojem liftback tolik používaný, jako na kontinentální Evropě, naopak fastback (i když se fb nerovná lb, ale mají k sobě blíž, než k hb) je tam používanější, ale to už sis na té wiki nestihl přečíst, protože jsi mi to chtěl co nejdřív "natřít".
Pokud je nad tvoji rozlišovací schopnost rozeznat od sebe třeba karoserii Golfu (hb) a novodobé Octavie(lb), nesváděj to na jedno slovo, které si vygůglil na wiki a vytrhl ho z kontextu.
S tvou "logikou" je i taková Tatra 603 vlastně hb, protože rozdělení na hb a fb je vlastně jen marketingový trik, kterému přece ty nikdy nepodlehneš, protože nepůjdeš "s davem" za každou cenu, i kdybys u toho vypadal jako "slepý osel" (to není pokus urazit tě, nýbrž pokus probudit tě z "NEdavu"...). ;-)
Hochu, ty jsi vážně mimo, i když samozřejmě velmi "originálně". Jestli nevíš jaký je rozdíl mezi hatchbackem a liftbackem, tak se pochopitelně v podstatě nic moc neděje, ale počítej s tím, že na autowebech za to dostaneš "natřeno", a to nejen od wl...
Pokud nechceš být odsouzen "bečet se stádem", tak zkus přijít s něčím mnohem "revolučnějším", než je nepochopení pojmu, jako je "vlajková loď automobilky.
Mimochodem tvůj "osobitý" výklad tohoto přeneseného pojmu je jako opsaný někde z pomateného bulváru, takže ano (viz úvod tvé reakce) "...stopni ten bulvární odpad...". ;-)
No tak stopni ten bulvární odpad, zahoď marketingové příručky (tady white label dostal natřeno se svým hnidopišením mezi liftbackem a hatchbackem), teď zase budete tupé papouškovat marketingové brožury o "vlajkových lodích".
Jezdím služebním superbem (nevybíral jsem si ho, sám bych si superb nikdy nekoupil) Superb - jakožto VLAJKOVÁ LOĎ škodovky si svou délkou téměř 4,9 m jistě zaslouží cenovku střední třídy...(OMG) Přitom je to dlouhá, nemotorná kráva, kde člověk vozí s sebou obří prázdný kufr. Když jsem se projel tou Lagunou GT, tak se mi ani nechtělo zpátky do Superbu. Kdybych neměl toto služební auto, hned bych šel do Laguny - důvody jsem shrnul o pár příspěvků výše.
Takže hoši, marketingové brožurky máte nastudované, technické parametry určitě sypete z rukávu (i to, že model A má o 0,004 s kratší zrychlení 0-100), odteď se začněte učit rozumět autům. Bez předsudků a naučených pouček. Jinak budete odsouzeni bečet se stádem >:D
Vlajková loď je vždy nejvrcholnější model automobilky, ne nejprodávanější. Vlajková loď je ta, kde jede nejvyšší důstojník, tedy ta, která má v automobilové řeči nést vlajku automobilku, má být jakousi výstavní síní technologií dostupných u daného výrobce.
Tvůj výklad je špatný, o tom není nutno diskutovat, pleteš si pojmy s dojmy.
A s tím pletením pokračuješ.
Laguna je model střední třídy, má svým zařazením a cenovkou konkurovat autům střední mainstreamové třídy - Passat, Mondeo, Insignia. V době uvedení Laguny III končil Vel Satis a Latitude, který není plnohodnotným Renaultem přišel až nedávno. Renault evidentně sází dost naivně na vyšší střední třídu mainstreamu, čili tam, kde dnes je prodejná jen prémie, oproti jiným výrobcům mainstremu, kteří toto pochopili a další model vyšší střední nepředstavili (Omega, 607, C6, Scorpio atp.).
Ujasni si své vědomosti a pak své znalosti, máš v tom nesoulad.
To, že jsi fanoušek Renaultu je pěkné, ale neznamená to, že budeš něco tupě a bezhlavě obhajovat.
Vlajková loď renaultu je CLIO (stejně tak u VW je to GOLF, u Škodovky OCTAVIA atd.) Uvedení nového Cllia IV na francouzský trh bylo stejnou společenskou událostí, jako GOLFu v Německu. Uvedení nové Laguny je (a bude) vždycky o hodně mírnější.
Pokud se bavíme o NEJVĚTŠÍM modelu výrobce, tak Renault měl VelSatis, teď má Latitude. Vzhledem k neúspěšnosti obou (stejně jako Phaetonu u VW nebo třeba Cromy u Fiatu nebo C6 u Citroenu) bych si hýčkal úspěšnější modely (Clio, Golf, C5, P508, Focus...) a otázkami vlajkových lodí nechal zabývat se pány kolem S-Klasse, A8 nebo 7er Reihe.
Vlastně díky bohu, že Laguna není nafouklá, že je to takový "přerostlý Focus" a nikdy nebude mít ambice prezidentské limuzíny. Proto to srovnání s A4, C-Klasse a 3er Reihe.
Já teda už taky pár takových motorů z této třídy projel a namátkou... 2,0 TDI je pro mne oproti 2,0 dCi zklamáním, hlavně hlučností, která je u TDI hrozná. 2,0 HDI/TDCi takykultovovaností na 2,0 dCi nedosahuje, jen je tedy úspornější... a možná mě ještě nějaké napadnou, nicméně s mainstreamů jeden z nejlepších...
Mondeo není prémiová značka a právě mainstreamové značky své auta střední třídy pořádně nafoukla, protože jejich auta vyšší střední třídy jako Scorpio, Omega, Safrane, 607 atd. nebyly úspěšné a potřebovali nějaké vlajkové lodi, jen Renault svou Lagunu nenafoukl.
Mně všechny ty bavoráky a audiny přijdou nějak malý... taxem se podíval do tabulek:
Délka / Šířka / Rozvor / Rejd / Vnitřní šířka vpředu / Šířka vzadu / Prostor nad sedadlem vpředu / Prostor nad sedadlem vzadu
Za mne je Laguna III taková rozporuplná, hlavně po Laguně II.
Ano, vylepšila se spolehlivost a zpracování, to je opravdu výborné. Motory taky spolehlivé.
Zhoršil se design a zhoršila se prostornost...
Ona ta prostornost ne, že by byla špatná, ale konkurence porostla někam, kde střední třída nebyla, hlavně Mondeo se vyloženě nafouklo kamsi ke spodní hranici vyšší střední.
Jízdně taky dobrá LII je najednou prkenná LIII, protože konkurence nespí. Avšak s 4C je situace jiná.
Shrnuto je to pro Renault překvapení - Laguna je spolehlivé a bytelné auto s nenápadným designem a menší prostorností. To je jak definice pro VW před 15 lety :-O
To je pravda, i mě se to povedlo až napodruhé, ale peníze nejsou to jediné, co touto vzácnou kombinací "dvě v jedné" (neplést s "dva v jedné") můžeš ušetřit... >:-[];-)
To se snadněji řekne, než udělá. :-) Navíc milenky mají kratší životnost. A vlastnosti, které dělají dobrou milenku a dobrou manželku, jsou dost odlišné. No spokojím se s manželkou, která mi bude tolerovat milenku. >:-[] A účet to snad přežije. ;-)
"Limity jednoduchého podvozku do značné míry překlenuje řízení všech kol 4Control. Systém vyvinutý Densem pro Infiniti potlačuje vrozenou nedotáčivost, je spolehlivý a účinný."
Měli by se dohodnout. :-) V Japonsku řízení všech kol běžné, Nissan měl několik takových systémů. V tomhle případě bych se přikláněl také k Aisinu.
S článkem až na pár drobností moc nesouhlasím. Jen pár postřehů:
- PROSTOR - redaktoři zřejmě vůbec, ale připadá mi, že ani spousta místních kritiků snad vzadu v Laguně neseděla. Mám 181cm a za sebe jsem se posadil (a i vezl pár cest) absolutně bez problému. Dokonce ani v liftbacku jsem nedrhnul hlavou o strop, i když místa na rozdávání tam nebylo, to uznávám. Spíš je tady klasický problém rencků vzadu - nízké sedáky a tím pádem špatně naskládané nohy.
- 2.0dCI - o žádných výraznějších problémech jsem zatím neslyšel, v našem autoparku je těch 2.0dCI cca 10kousků a všechny v pohodě
- 2.0dCI - 131kW - vyhlazené turbocharakteristika - na svém LPT (lehké turbo) mám proti tomu vyhlazenou turbocharekteristiku, to je pravda, ale ten rencek teda kope mohutně. Tím neříkám že je to špatně ;-) ten motor je supr, proti standardnímu 110kW nebe a dudy
- prkenný podvozek - při běžném ježdění by 95% lidí nepoznalo, jakou nápravu to má. Není to už plavné jako dvojková laguna, ale ani tvrďárna. Mně osobně ten podvozek nijak extra nenadchnul, slušný průmer. Možná na 16´kolech by to bylo lepší... určitě bych hledal spíš 4C, který i díky upravným tlumičům je skutečně špičkový
Pár plusů - sedačky, klimatizace (rychlá a účinná), hezký interiér, ticho na palubě, ovládání rádia pod volantem + ovládání tempomatu na volantu
Pár minusů - automat, jezdil jsem jen s 110kW verzí, ale nic moc sladění, plus řadič automatu ve stylu pravěkého kyje..., některé horší materiály (volant)
Nejsem sice žádný bonzák, ale hlásit se to musí, jinak by to mohlo být logicky klasifikováno jako nepřípustný projev falešného kamarádství... :-O >:D;-)
Lagunu GT 4control 180 konovy diesel mam uz vyse 3 rokov. Je to super auto, krutak ma namerany vyse 420 Nm. Zrychlenie na 100 za 8,5s je tak akurat. System natacania zadnej napravy kupuje Renault od japonskej firmy Aisin - a vdaka nemu auto nema konkurenciu v obratnosti (googlujte video s vyhybacim mnevrom proti boxsteru alebo impreze sti). Okrem par pociatocnych chyb je auto bezproblemove. Brzdy su uzasne silne, auto sa pri ostrej jazde takmer nenaklana.
Auto budem mat cez operativny leasing do augusta buduceho roku a urcite mi za nim bude smutno. Kto by chcel viac info, nech mi napise.
za komentář stojí
- zmínka o jednoduché zadní nápravě je trochu zcestná - proč chtít složitou? uživateli jde o chování vozidla a ne o množství na opotřebení náchylných silentbloků a kloubů, 99,9% řidičů by nerozpoznalo "vychytaný" multilink a lagunovskou vlečenou nápravu, ale 100% by si chrochtalo blahem s 4control, s tím totiž je řízení laguny zážitkem
- nevím, kde autor přišel na prasklá těsnění pod hlavou (možná pod jeho?), to musely být nějaké naprosto neudržované trosky, ojniční ložiska na laguně na 2.0 dCi drží a olejová čerpadla jsou zcela výjimečné příčiny závad
- že by se na 1.5 dCi (K9K) musely měnit částicové filtry po 150 000 slyším poprvé, FAP u 1.5 dCI je téměř bez závad
- a vůbec, že 1.5dCI je nechvalně proslulá??? možná z r. 2007 s intervalem údržby 30000, ale kdo mění olej po 20000, má klid
Dnešní moderní turbodieselové motory vše typy, například filtry pevných částic DPF, které mohou dělat neplechu prakticky u všech dieselů. Stejně tak jsme se nezabývali choulostivými dvouhmotovými setrvačníky. Ty dnes už najdete u celé řady motorů a to jen u dieselů. :no:
Pravda, zatímco třeba u pohonných jednotek BMW vydrží opravdu dlouho, v peugeotech, citroënech nebo třeba volkswagenech a škodovkách mívají kratší životnost. Na té se navíc opravdu citelně odrážejí schopnosti řidiče. Nesprávným zacházením lze i odolný setrvačník poměrně rychle poslat do věčných lovišť.
Ale vraťme se ještě na skok k motorům. Od automechaniků můžete občas slyšet o prasklé hlavě nebo visících ventilech, známe i případy dvoulitrových dieselů BMW, u nichž prasklo těsnění pod hlavou nebo došlo dokonce k propálení pístu.
Pán diesel Ado!
Moderní turbodiesely se vstřikováním common rail jsou obecně náchylnější na problémy se vstřikovači. U agregátu 1.5 dCi se tyto potíže objevují opravdu často. Známe případy, kdy se vstřiky odporoučely už po padesáti tisících kilometrech. Objemnější turbodiesely Renault jsou lepší volbou. >:-[]
1.6 HDI/1.6 TDI
Vznětová šestnáctistovka vyvinutá ve spolupráci koncernu PSA Peugeot Citroën a Ford také není žádný svatoušek. „Nezřídka se potýká s únikem oleje, který z motoru teče téměř všude,“
K jeho slovům se přidává automechanik specializující se na vozy Citroën: „Často odcházejí vstřikovače a potíže jsou i s podtlakovým okruhem, který ovládá EGR ventil, škrticí klapku a turbo.“ Kromě toho se prodírají hadice od turba, které vydrží jen několik tisíc kilometrů, výjimkou nejsou ani zarezlé žhavicí svíčky (vůbec nejdou povolit), což značně komplikuje jejich výměnu.
Výrazně spolehlivější jsou jednotky 1.4 HDI nebo naopak větší 2.0 HDI či 2.0 TDI. Jenže motoristé si od vznětových šestnáctistovek slibují nižší spotřebu než od dvoulitrů, a proto volí většinou právě je.
2.0 TDI
Zejména agregáty z prvních let výroby potkávaly závažné závady, některé ale nelze vyloučit ani dnes. Kromě potíží s mazáním se toto „té-dé-íčko“ zapsalo do myslí autoopravců i krátkou životností vstřikovačů a praskáním hlavy válců. >:-[]
Daleko lepší volbu představují turbodiesely 1.9 TDI a to včetně posledního uvedeného motoru o tomto objemu – tedy 1.9 TDI/77 kW. Ten by totiž mohl sloužit jako vzor spolehlivosti je to zastaralý dieselový motor má oproti benzínu jedinou výhodu :yes::-!
Člověče, Ado, já když čtu recenci na toho tvýho outlandera PD, tak mám pocit, že za tu Lagunu bys byl ještě rád. Skvělej motor, výbava, hodiny, bederní opěrka... A hlavně super sedačky... To ten tvůj dabloutlander nemá... Sis to auto musel koupit? >:D Na rovinu: Kolik jsi toho s lagunou najel? Já uznám, že frantíky mám rád, a laguna je pro mně naprosto v pohodě. Ale musím ti uznat, že na to tvoje auto máš hezkou recenzi, a vůbec si ho nešetřil...
Považuju ho za nejlepší - líbí se mi charakter, kultivovanost, výborná spolehlivost a velmi rozumná spotřeba.
O výkon nejde, i ve třídě jsou silnější. :-)
Prostor pro diskusi je samozřejmě otevřený, pořád je ještě spousta aut, ke kterým jsem se nedostal. :-)
A liftback is a broad marketing term for a hatchback, which incorporates a shared passenger and cargo volume, with rearmost accessibility via a rear third or fifth door, typically a top-hinged liftgate—especially where the profile aspect of the rear cargo door is more horizontal than vertical, with a sharply raked or fastback profile.
Já posuzuji auta z praktického hlediska a ne z marketingových brožur. Hatchback a liftback je pro mne totéž, pokud chci vyjádřit rozdíl oproti "sedanu" nebo "kombíku".
Tvojí "nezištné" pomoci není třeba..... >:D "Nebožka" se dobře pobavila, ani náznak nevole. To víš, hledal jsem opravdu dlouho a zatím to vypadá, že se k sobě hodíme. ;-)
Ne, právě ta z té vyšší (střední) třídy je manželka..., mimochodem, co tvoje "nebožka", už se o tom dozvěděla..., nebo jí to mám nějak opatrně naznačit. >:-[];-)
Krásné auto - odvážný ale nepodbízivý dizajn. Dizajn.
Fenomenální 4control.
Útulný a přehledný interiér.
Skvělý motor 2.0 dCi.
Mírně ojeté (řekněme 1 rok,
První píšeš, že se musí snažit jinak a hned na to, že nic nebylo..., to nechápu. :-O8-s
Ale to jsi měl napsat hned, že nic nebylo, bych se v tom zbytečně nerejpal, lve salonů... >:-[]
Pokud nic nebylo, ta to vám to místo klidně stačit mohlo. ;-)
Byly velmi hezké a bylo to loni v ČR:D:D No.. jak to říct kulatně:D kdo nemá na BMW musí se snažit jinak >:D a nemeli sme kde jinde spát.. >:D A když už v tom rejpete:D tak ta jedna byla moje nastávající přítelkyně a druhá jeji kamarádka:D takže zas takovej lev salonů nejsem:D Taky musíte zkazit veškerou srandu:D >:-[] jo a nic nebylo, jestli vás zajíma tohle:D
Mě by zajímalo čím chce škodovka obhajovat to, že její zástupce střední třídy má nádrž na 50 LITRŮ?! Laguna má 70 litrovou nádrž. A úspornými motory to nenaženou..
Je to jen můj pohled na střední třídu. Pro mě by asi měla smysl jen v Německu, kde bych mohl jezdit trochu rychleji delší trasy na dálnici. Pro moji potřebu jsou auta střední třídy moc dlouhá a vnitřní prostor tomu neodpovídá. Pokud mám malé děti, tak MPV je úplně o něčem jiném. A až odpadne kočárek, tak nějaké SUV je pro mě lepší. A jako druhé auto stačí nějaký subkompakt, maximálně kompakt nebo nějaký JUKEcar. Střední třída na mě působí zastarale a páprdovsky.
Střední třída je klíčová celoevropsky. Ne z hlediska počtu prodaných kusů, ale hlavně z pohledu zisku. Spoléhat jen na domácí trh je sebevražda.
Pokud Lagunu nahradí něčím mezitřídním jako byl VelSatis tak to bude další hrubá chyba. Podle mě je správný postup silná pozice ve střední a k tomu přidat třeba MPV, SUV nebo klidně nějaký revoluční počin, který založí novou karosářskou variantu ovšem na bázi techniky té střední třídy (a na základě image mezi lidmi, které střední třída vytváří). Postup dobrovolně vyklidit pozice ve střední a jako náhradu přinést nějaké crazy řešení podle mě nefunguje. Podívej se na zoufalou pozici Fiatu (v Evropě) když klasiku v podobě střední opustili a Lancia se snaží zaujmout Deltou. Může to být sebelepší auto, ale i v domácí Itálii nad ní všichni ohrnují nos a běží si pro C, 3er, A4 nebo pašíka a najednou domácí koncern tahá za kratší konec na vlastním trhu ve střední třídě.
Vídam ju celkom často. Skôr mám problém s videním fluidného dizajnu. Našťastie >:D
Kto by sa rád pozeral na vlnky, krivky, vlnky ... a celok nepodarok.
Tiež nevidím na ceste mercedes kombi. Pri facelifte éčka tu zazneli silné slová ako dokonalosť, ale na ceste neviditeľné, zato BMW a audi ako maku. Ako maku >:D
Tak jestli Mondeo dokáže přesvědčit slečny k podobným akcím, kupuju taky! >:D
Samozřejmě, prostor má hodně do sebe, třeba takovej Espik IV je skvělej, ale stejně se mi nejlíp jezdí v pravym úhlu, nízko a na krátký ruce a nohy - koleno mám vždy opřený o středovej panel, proto nechápu ty stížnosti. :-)
souhlasím...za absencí konkurenceschopného vozu v segmentu D stojí i kritické prodeje koncernu FIAT: doufám, že Sergio zainvestuje a postaví solidní auto segmentu D které půjde použít nejen jako Alfa Romeo ale případně i jako FIAT
Podle mě je střední třída stejně významná jen V Německu nebo v UK. A prodeje má jen prémie a domácí Passat a Insignia. Renault samozřejmě není v ideální pozici, ale všichni nemohou být nejlepší. Jen je třeba se snažit ty nejlepší překonat a to se vždy někomu nakonec povede. Třeba Renault nahradí lagunu nějakým Vel Satisem a přesvědčí většinu, že je lepší než Passat. Ten růst z nižších základů byl se :-)
Laguna už padá třetím rokem a vyklízení pozic ve střední třídě má fatální dopad na každou značku. Jednak je to pro evropské mainstreamové producenty otázka image, které bez střední třídy nelze udržet a jednak je to segment, který vytváří největší zisky v absolutním vyjádření (VW nevydělává nejvíc na Golfu, ale na Passatu, BMW na 3er etc.). Takže letošní pád na konec pole všech evropských výrobců ve střední třídě a třeba i za Hyundai je podle mě velká chyba Renaultu. Že se bude příští rok z těchto mizerných výsledků dobře růst tak to je útěcha hodná tak Fiatu respektive jeho šéfa Sergia M.
Laguna nemá na pokles skoro žádný vliv. Vliv má silné zastoupení na nejvíc klesajících trzích a žádný nový model. Třeba VW má navíc UP, který se zároveň silně podepsal na propad Twinga. Ale z těchto slabých letošních prodejů se bude příští rok lépe růst. Nebo alespoň méně propadat. :-)
To rozhodně. Dvoumetrový redaktor měl při středeční prezentaci před nohama asi ještě 10 cm a to to vypadalo, že je přední sedačka posunutá hodně dozadu.
Ve své době slušné auto, v té černé to byl pěkný kousek. Dnes už ale jedno z nejzastaralejších aut ve střední třídě a jeden z důvodů proč Renaultu klesají prodeje v Evropě nejrychleji ze všech koncernů.
Fakt?:D No já zase měl 3 roky LII a nyní to Mondeo:D A tam je královský prostor ve své třídě:D V kufru se sklopenejma sedačkama sme se vyspali 3 >:D
(samozrejme ja +2 holky:D ) já sem o L III uvažoval, jenže byl malý výběr a upřímě, prodat pak to auto trhá za srdce, protože ztráta hodnoty je drastická oproti konkurenci. :-(
Já v tom Renaultu moc fandím - společně s AR a BMW je to má nejoblíbenější značka...líbí se mi jejich přístup ke stavbě aut.
Tak snad po té stabilizaci přijde i nějaký vzestup a podobně pošahaná auta jako Clio V6.
LIII, příbuzný ji měl, něco jsem najezdil i vzadu :-) V LII jsem jel snad jen jednou a už si to moc nepamatuju...
Mě stísněnost za volantem docela vyhovuje, proto se mi třeba sedí líp ve Fabii než v Mondeu.
A o jaké generaci mluvíš? LIII nemohu hodnotit, jen sem v ní seděl v autosalonu a to jen na místě řidiče:) Přišla mi vevnitř trochu stísněnější oproti L II
Renault se teď posledních pár let stabilizoval a chystá se další růst. Výsledkem už budou ve vyšších třídách modely, které vzejdou se spolupráce Renault + Nissan + Daimler. Renault byl na začátku tisicíletí na vrcholu, byl nejprodávanější značkou v Evropě a tuto pozici trochu nezvládl. Být na vrcholu je vždy těžké a uvidíme, jak se s tím vypořádá VW (uvidíme jak zvládne nutkání po vyšších ziscích a větším růstu - zákazníci jsou v prvních letech docela tolerantí, ale pak může přijít bod zlomu). Renault růst tehdy nezvládl, ale zůstal mu z té doby zachráněný a dnes dobře fungující Nissan a Dacia, která stále příjemně překvapuje. Navíc Renault získal korejský Samsung a aliance je dnes asi jediná přítomna na všech trzích. Nedávno také aliance ovládla ruský AVTOVAZ, kde je velký potenciál dalšího růstu. Teď se během pár let ukáže, zda se Renaultu povede návrat na vrchol. Clio IV je příslibem, že i další modely mohou být opět na špičce svých tříd. Pokud se to povede, pak snad Renault vydrží v dlouhodobém projektu budování sportovních Alpine a prémiových Initiale Paris. Aliance se také může výrazně prosadit na trhu elektroaut. Za pár let tedy může být v Evropě další lídr. VW nemá nic jisté a udržet pozici není jednoduché.
U Laguny je problém hlavně v tom, že pod předními sedačkami není místo na nohy. Já mám 42 a i tak jsem byl dost otrávenej.
Jinak jsem při 185 cm problém neměl v žádném směru. :-)
Tak jak to tak čtu, tak LIII zdědila zadní nápravu z LII >:D Ta odskakovala jako koza, ale na zadních sedačkách v LII bylo dostatek místa ( mam 188cm). Jen nad hlavou moc místa nezbývalo, auto bylo nízké. Je škoda, že v nové generaci to ještě zmenšili.
Jinak myslim, že renaultu se dá zatleskat za tenhle výsledek. Oproti předchozímu desetiletí i přes ty mouchy pokrok. Které bazarové auto je uplne bez poruch? i na Passatu najdete nepovedené věci a motory
Bravo Renault >:D
Co proti ní máš? Design je subjektivní věc, ale jak můžeš číst, je to slušné auto,.. Já ji svého času chtěl, jenže sem nesehnal. Běž si jezdit v malý hjondé nebo co to máš a necpi se mezi střední třídu. :no:
Mně v tomhle připomíná Renault talenty z Itálie.
Že máme v koncernu Nissan a Infiniti? No a, radší se budeme zaměřovat na oholené Dacie. Mít tuhle příležitost VW, už by švihal Infiniti v renaultím designu, čtyřkolky tady, zadní náhon tamhle.
Renault už rezignoval na vyšší střední, přitom mají v alianci skvělé Infiniti M. Obléct ho do karoserie ve francouzském stylu, dodat nějakou tu naftu a hurá do prodeje. Ne, radši budeme lepit znáčky na Samsungy.
Coupé je škoda, o vyšperkované V6 pořád ještě tak trochu sním. :-)
Škoda, že už v nabídce není V6. Ne nutně ta od Renaultu, mohli by si vypůjčit jednotku od Nissanu. Coupé s 4C a tímhle motorem by bylo zajímavé. Škoda, že tyhle verze postupně mizí. Není to masová záležitost, ale o tom to je.
Laguna mi těď dává smysl ve dvou variantách (které zároveň tvoří opačné extrémy).
Buď plnou palbu v podobě kombi 2.0dCI 175k 4Control - relativně malé, neuvěřitelně obratné auto s asi nejlepším mainstreamovým 2l dieselem (snad mimo Opelovského 1.9 biturbo) anebo pak 2.0i v základní výbavě, tankovat E85 a jezdit za pár fufníků už napořád.
Nedávno se objevilo několik skladovek 2.0i za 319 tisíc - tam je poměr výkon/cena roven snad nekonečnu. :-)
Hm takže nová OIII míří do střední třídy, protože tam je i Laguna a Laguna míří do nižší střední, protože krátká, málo místa a jednoduchá zadní náprava.
Musím uznat, že Škoda zase zabodovala, umí udělat kvalitní PR OIII a tohle se cení. :yes:
tuto kusovku na cestach stretnut je umenie to skor stretnem novu carreru ako tuto francuzsku nepodarenu zabu :yes: a potom ze preco frantici krachuju ... len magor as moze cudovat ze preco
Především, Renault se pomalu ale jistě vyhrabává z předchozí hlavně po stránce spolehlivosti nepovedené éry. Laguna III byla od Renaultu trochu sázka na jistotu, hlavně co se týká techniky. V současnosti je ovšem ve střední třídě taková konkurence včetně velmi příznivých cen, že se opravdu těžko hledají důvody koupit Lagunu. Nicméně verze s (v článku jen lehce zmíněným) 4 Control systémem má svoje kouzlo, jízdní vlastnosti "nepřeklenuje", nýbrž opravdu výrazně vylepšuje a každý by si ji měl vyzkoušet než začne Lagunu hodnotit. To ale nic nemění na faktu, že je nejvyšší čas na další generaci, která by mimo jiné vylepšila dosti skromný prostor vzadu.
A ještě k takovým těm Ádovinám typu Renault nikdy...tohle jsem nikdy nechápal. Žádný Renault sice momentálně nevlastním (měl jsem dva, oba naprosto bez problémů), ale po vyzkoušení Clia IV se docela klidně může stát, že mi přistane v garáži. Nevím proč bych se fandovstvím nebo anti-fandovstvím měl připravovat o možnost koupit jedno z nejlepších, ne-li vůbec nejlepší, auto segmentu B. Aspoň pro mě platí - láska k autům, nikoliv ke značkám.
nebo třeba c5 když chci pohodlnýho francouze, případně superb když tíhnu ke škodovce, latitude navíc není renault, ale korea, pro mě jasný mínus, jedinej renault, kterej by mě nevadil je megane rs, ale jelikož už mám pubertu za sebou a na okruhy moc nechodím, tak renault palec dolů, jo ještě jsem si vzpomněl, jedinej renault kterej jo je grand espace s motorem z 350z, ale to je už historie