Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bazar: Renault Laguna III - Řekni, kde ty metry jsou

Ladislav Čermák Ladislav Čermák 15. 12. 2012 • 13:35
18
131
Zobrazit náhledy (18)
Výhodou většiny lépe vybavených verzí jsou vynikající a kvalitně čalouněné sedačky, zde pro polosportovní verzi GT Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Vysoce elegantní kombi dalo přednost estetice před objemovými rekordy Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Dostatečně dimenzované přední rameno má zvlášť montované otočné čepy Poloosy výkonnějších verzí podléhají rychlejšímu opotřebení Výfuk bývá po osmi letech zralý na výměnu, pokud ale vypadá takto, může ještě nějaký rok slouži
Třetí vydání laguny se snažilo tradiční pohodlí zkombinovat s novodobou obratností. Jenže k tomu nedostalo odpovídající techniku a pozapomnělo na místo v zadní polovině auta.

Hodnocení designu dodnes budí vášně, málokoho nechává chladným. Pokud se vám nízce řezaný renault líbí, spočítejte si ještě, koho potřebujete vozit. Místo ve druhé řadě totiž patří spíše o třídu níž, dospělým nevyhoví, stejně jako nástup tamtéž krátkými a u liftbacku i nízkými dveřmi. Na nižší střední třídu si vzpomenete i u jednoduché zadní nápravy. Podélná ramena spojená torzní příčkou jsou už dnes ve střední třídě raritou. I tu lze při značném úsilí skvěle naladit, zde se ale snahy konstruktérů zastavily u plnění losích testů. Laguna je zcela proti tradicím vlastní značky prkenné a nepříliš komfortně pérující auto.

Tím však zásadní nevýhody končí – interiér je jako obvykle vysoce útulný a nezapomněl na hodnoty jinými výrobci už pomalu zapomínané. Například akustický komfort či obsedantní důraz na řidičovy pocity. Výhodou jsou rovněž vynikající sedačky. Třetí generace také naštěstí vyřešila paletu elektronických i mechanických problémů předchůdkyně.

Limity jednoduchého podvozku do značné míry překlenuje řízení všech kol 4Control. Systém vyvinutý Densem pro Infiniti potlačuje vrozenou nedotáčivost, je spolehlivý a účinný. Zpravidla s typem GT, jehož kvalitnější tlumiče výrazně zlepšují absorpci nerovností. Právě takové proto dejte přednost, dostanete i nádherný interiér s alcantarovými sedadly. A k tomu vrcholnou verzi moderního dieselu 2.0 dCi, která spíše než 131 kilowatty ohromí především zdrcujícími 400 newtonmetry, to vše při slušně vyhlazeném turboefektu.

Související články

Jenže pozor – nový litinový dvoulitr, uvedený jako náhrada problémové devatenáctistovky, počáteční nadšení zchladil sklony k mechanickým vadám. Překvapit umí prasklým těsněním pod hlavou válců, náhlým zadřením kvůli nekvalitním ojničním ložiskům či selháním mazacího čerpadla. O jednu vrásku méně ale přinášejí piezovstřikovače Bosch – výrobce začal konečně nabízet i o třetinu levnější repasované, za jeden tedy dáte zhruba osm tisíc korun, což je ovšem proti solenoidu stále citelně více. Naopak poctivě dimenzovaná, vodou chlazená turbodmychadla nedělají potíže. Tolik bát se překvapivě nemusíte ani základní vznětové patnáctistovky, v jiných modelech nechvalně proslulé. Zde totiž dostala odolnější vstřikování Continental a zesílená ložiska klikového hřídele. Jen zhruba každých 150 tisíc km si řekne o nový částicový filtr. Do kupé se stále montuje extrémní třílitrový šestiválec dCi. Ten ohromí zvukem, lineární charakteristikou a nadhledem, méně už zátahem, protože má kvůli příčně uložené převodovce točivý moment přiškrcený na 450 N.m. Vedle podobně jedoucího a mnohem úspornějšího dvoulitru nedává velký smysl. Navíc dále zhoršuje vyvážení a nedotáčivost.

To tolik neplatí pro zážehový tříapůllitr od Nissanu, rovněž nabízený do kupé. Atlet vypůjčený z modelu 350Z dává elegantní skulptuře křídla bez poruch. Problémové nejsou ani přeplňované dvoulitry, ty ale nekombinují potřebu a dynamiku takovým způsobem, aby někoho okouzlily. Překvapivě dobré jsou naopak atmosférické dvoulitry, v jejich případě totiž opět jde o skvělé čtyřválce Nissan s klidným během a dobrou spotřebou.

MOTORY
1.6 16V 79 kW (K4M), 6 MT
Pokud nejezdíte po dálnici, vystačí vám. Žádný zvláštní důvod jej vybrat ovšem není, v Česku se oficiálně neprodával, chybějí mu výkonové rezervy a lze jej relativně snadno uštvat. Kvůli častějšímu plynu u podlahy není úspornější než dvoulitr.
2.0 16V 103 kW (M4R), 6 MT
Podobně jako v mondeu i zde tajný tip z Japonska. Vždy za dobrou cenu, většinou málo ojetý a zničený. Hladký, příjemný pohon od Nissanu nefandí dálničním honičkám, kdekoliv jinde potěší sametovým elastickým během a naprostou spolehlivostí. Pozor, nehodí se k přestavbě na LPG!
2.0 Turbo 125/150 kW (F4R), 6 AT/6 MT
Letité zkušenosti se odrazily v temperamentu zcela spolehlivých čtyřválců ve dvou výkonových stupních. Původní robustní renaultovský dvoulitr nemá s lehkonohým nissanem nic společného, jeho poměr jízdní dynamiky ke spotřebě v minulé generaci laguny ohromoval více. Pokud vám tohle nevadí, nic nebrání dobrému obchodu. Dobře si ale ohlídejte stav ložisek v převodovce a kondici poloos.
3.5 V6 175 kW (V4Y), 6 AT
Ostrý tříapůllitr z Nissanu 350Z působí v jednoduché laguně skoro jako zjevení. Montovaný jen do kupé, kterému uděluje charismatický zvuk, méně už raketovou dynamiku – ta je také díky váhavé samočinné převodovce spíše zklamáním. Takové auto ale bude vždy našlapané výbavou, relativně málo jezděné a s určitým sběratelským potenciálem – už se totiž nevyrábí.
1.5 dCi 81 kW (K9K), 6 MT
Pro ty, kdo dodržují předpisy, překvapivě dostatečná motorizace, jejíž kratší převody překlenuly i obvyklý problém s turboefektem. Právě tento motor umí jezdit za reálných pět litrů, navíc má zesílená ložiska klikového hřídele a modifikované vstřikování – tedy dvě nejbolestivější místa. Pozor ale na vysoké nájezdy – riziko ztráty komprese či nutné výměny částicového filtru za pětimístnou částku nepominulo.
2.0 dCi 96/110/127/131 kW (M9R),6 MT/6 AT
Zázrak postupem času ztratil lesk. Někdejší víra v neprůstřelnost solidně dimenzovaného motoru s masivním řetězem a vodou chlazeným turbem narušily případy náhlého zadření či prasklého těsnění pod hlavou. Také převodovka a poloosy si svou dimenzací úplně neporozuměly s mohutným točivým momentem. Naopak piezoelektrické vstřikovače už dnes koupíte repasované o třetinu levněji proti novým (stále však dráž než solenoidové).
3.0 dCi V6 173 kW (M9R), 6 AT
Pohon dvoutunových SUV v laguně vyloženě relaxuje, navíc má kvůli příčně uloženému automatu snížený točivý moment, takže žádné zázraky nepředvádí. Spotřeba ovšem zdvihovému objemu odpovídá, stejně jako zvýšené servisní i pojišťovací náklady. Motor jen pro opravdové znalce, ty ale odmění naprosto flegmatickým vylétáváním sebetáhlejších kopců a úžasným zvukem.

Plusy

  • Aerodynamická, elegantní karoserie
  • Útulný interiér z kvalitních materiálů
  • Motory s velmi slušnými parametry
  • Vždy šestistupňové převodovky
  • Nízké ceny a široký výběr ojetin
  • Žádná koroze

Minusy

  • Cestovní komfort základních verzí
  • Malá univerzalita jízdních vlastností kvůli jednoduché zadní nápravě Místo v zadní polovině auta
  • Sklony nejoblíbenějšího motoru (2.0 dCi) k drahým závadám

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Ronault.
To je zase rána
| 21. 12. 2012
Neřeš, jezdí jich mnoho, s flashlube by neměl být problém.
Avatar - Ronault.
ok
| 21. 12. 2012
Ano, v nejnovější A3, té, která tady byla naposledy v testu... a i při zahřátém motoru jsem byl zklamán... :-(
To je zase rána
| 21. 12. 2012
Mohl by mně autor článku vysvětlit proč je atmosférický dvoulitr toho auta nevhodý a přestavbu? Renault mi o tom nic když mi to do nového auta před půl rokem montoval. :'-(
ok
| 19. 12. 2012
A to TDI jsi zkousel v PD, nebo v CR?
Já jsem u CR nevěřil svým uším, jak to ztichlo...
Avatar - white label
Krásné auto
| 18. 12. 2012
Aha, tak tady nám originálně osobitý hošík reagoval. Vygůglovat si, co píše obecně o pojmu liftback anglická wikipedie je opravdu velké umění...(neboj, taky jsem kdysi s těmito tématy začínal), ale "interpretovat" to podobně jako ty, to už je opravdu na pováženou. To, že nějaký pojem používá (i) marketing, ještě automaticky neznamená, že to nemůže být pojem správný/přesný Když už jsi takový gůglista/wikipedista, že ses nejdřív "nepodíval" na tu českou, tam se ti to zjevně moc nehodilo do krámu. :*)
Ale dobře, zůstaneme tedy na tvé "domovské" angl. wiki a mrknem, jaké dle ní nabízela karoserie Laguna III, pod kterou píšeme... a dočkáme se velkého překvapení, ovšem pouze pro tebe":
5-door liftback
5-door estate (kombi)
2-door coupé
To "čučíš" co, jak má ten tvůj "marketing" dlouhé prsty. :-O
Mimochodem klidně mi sem dej jakýkoli seriozní odkaz, kde výrobce, nebo nějaká renomovaná motoristická redakce tvrdí, že Laguna III se nabízela i s karoserií hb.
Na ostrovech není pojem liftback tolik používaný, jako na kontinentální Evropě, naopak fastback (i když se fb nerovná lb, ale mají k sobě blíž, než k hb) je tam používanější, ale to už sis na té wiki nestihl přečíst, protože jsi mi to chtěl co nejdřív "natřít".
Pokud je nad tvoji rozlišovací schopnost rozeznat od sebe třeba karoserii Golfu (hb) a novodobé Octavie(lb), nesváděj to na jedno slovo, které si vygůglil na wiki a vytrhl ho z kontextu.
S tvou "logikou" je i taková Tatra 603 vlastně hb, protože rozdělení na hb a fb je vlastně jen marketingový trik, kterému přece ty nikdy nepodlehneš, protože nepůjdeš "s davem" za každou cenu, i kdybys u toho vypadal jako "slepý osel" (to není pokus urazit tě, nýbrž pokus probudit tě z "NEdavu"...). ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku