Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TriHyBus: První český vodíkový autobus bude jezdit v Neratovicích

TriHyBus – světově unikátní autobus s trihybridním pohonem – představil tento týden Ústav jaderného výzkumu Řež a jeho partneři Škoda Electric, Proton Motor a Veolia Transport. Jde o první autobus s palivovými články vyvinutý ve střední a východní Evropě.
Zpět na článek
27. 6. 2009 11:32
27. 6. 2009 16:16
27. 6. 2009 21:12
28. 6. 2009 01:53
30. 6. 2009 12:11
30. 6. 2009 15:53
Avatar - skejpa
27. 6. 2009 11:32
pěkné
třeba se to brzy rozšíří i jako normální dopravní prostředek... ikdyž zrovna tahle varianta busu není moc pěkná na pohled. starší model byl podle mě hezčí.
Rozbalit vlákno
6
27. 6. 2009 16:16
Re: pěkné
Ja myslim ze super, uz aby to preslo i na osobaky, a design..no nevim co tam jezdilo driv, ale tohle take neni na autobus spatne :-) uz jsem videl hezci, ale i osklivejsi... :yes:
Re: pěkné
uplne to same uz jezdi nekolik let po havirove jen to neni na vodik a je to bilo zelene a vepredu to nema znak skodovky ale je to taky nejaky eko bus a osobne se mi libi a je to snad zatim nejhezci MHD
Avatar - T613
27. 6. 2009 21:12
Re: pěkné
Ten autobus dělá Karosa, pardon Iveco. Škoda Plzeň je předělává na trolejbusy. V Havířově jezdí na zemní plyn.
Avatar - skejpa
28. 6. 2009 01:53
Re: pěkné
u nas v pardubicich jezdej tyhle verze jak autobusy, tak trolejbusy. driv byly ale hezci verze na pohled (taky nizkopodlazni)
[odkaz]
tenhle je podle me hezci a technika bude obdobna. uvnitr sem nepoznal zadny vetsi rozdil...
ted sem nasel rozdily. podle me je ten starsi dokonce lepsi >:D
starsi verze (ta z obrazku):
Hlavní technické údaje

délka 11 990 mm
šířka 2 500 mm
výška 2 979 mm
celková max. hmotnost na přední nápravu 6 500 kg
celková max. hmotnost na zadní nápravu 11 500 kg
pohotovostní hmotnost 11 200 kg
nástupní výška u předních a zadních dveří 320 mm
nástupní výška u zadních dveří 330 mm
počet míst k sezení 30+1
počet míst k stání 69

nova verze (ta co je zde predelana na vodik):
Hlavní technické údaje

délka 11 990 mm
šířka 2 500 mm
nejvyšší výška 2 979 mm
celková max. hmotnost na přední nápravu 6 500 kg
celková max. hmotnost na zadní nápravu 11 500 kg
nástupní výška u předních dveří 320 mm
nástupní výška u středních a zadních dveří 330 mm
počet míst k sezení 28 až 32
počet míst k stání 65 (dle výbavy)
Avatar - igi2
30. 6. 2009 12:11
Re: pěkné
Napřed se ale musí vyvinout metoda ekologické výroby vodíku. Současné metody jsou stále závislé na fosiních palivech v elektrárnách. Takže smrdíme pořád, jen jinde.
A technika používající stlačený vodík je dobrá tak pro bus. Kam bys v osobáku narval ty tlakové lahve?
Avatar - skejpa
30. 6. 2009 15:53
Re: pěkné
klid ty rejpale. pockej si tak 10 let a uvidis ze to vklidu pujde ;)
28. 6. 2009 08:54
Technický úspech, ale komerčný nezmysel.
Autobus je po technickej stránke zaujímavý, ale vodíkový pohon je z energetického i ekonomického nezmyslom - teda aspoň dnes a najbližších pár desiatok rokov.

Raz v ďalekej budúcnosti bude možno vodík zaujímavým palivom - ale až potom čo sa znížia náklady na jeho výrobu - resp. stúpnu na ceny substitútov.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - igi2
30. 6. 2009 12:15
Re: Technický úspech, ale komerčný nezmysel.
taky neodpověděli na zásadní otázku. Za kolik? Palivové článk existují dlouho, vždyť pracovaly už na Apollu, ale jejich ceny nedovolovali běžné využití v dopravě. Takže podařilo se snad jim snad vyvinout nějaký ekonomicky zajímavý článek, nebo je to zase jen drahá demostrační pomůcka?