Novinky
skejpa
0
klid ty rejpale. pockej si tak 10 let a uvidis ze to vklidu pujde 😉
Přejít do diskuze
taky neodpověděli na zásadní otázku. Za kolik? Palivové článk existují dlouho, vždyť pracovaly už na Apollu, ale jejich ceny nedovolovali běžné využití v dopravě. Takže podařilo se snad jim snad vyvinout nějaký ekonomicky zajímavý článek, nebo je to zase jen drahá demostrační pomůcka?
Napřed se ale musí vyvinout metoda ekologické výroby vodíku. Současné metody jsou stále závislé na fosiních palivech v elektrárnách. Takže smrdíme pořád, jen jinde.
A technika používající stlačený vodík je dobrá tak pro bus. Kam bys v osobáku narval ty tlakové lahve?
A technika používající stlačený vodík je dobrá tak pro bus. Kam bys v osobáku narval ty tlakové lahve?
Autobus je po technickej stránke zaujímavý, ale vodíkový pohon je z energetického i ekonomického nezmyslom - teda aspoň dnes a najbližších pár desiatok rokov.
Raz v ďalekej budúcnosti bude možno vodík zaujímavým palivom - ale až potom čo sa znížia náklady na jeho výrobu - resp. stúpnu na ceny substitútov.
Raz v ďalekej budúcnosti bude možno vodík zaujímavým palivom - ale až potom čo sa znížia náklady na jeho výrobu - resp. stúpnu na ceny substitútov.
u nas v pardubicich jezdej tyhle verze jak autobusy, tak trolejbusy. driv byly ale hezci verze na pohled (taky nizkopodlazni)
[odkaz]
tenhle je podle me hezci a technika bude obdobna. uvnitr sem nepoznal zadny vetsi rozdil...
ted sem nasel rozdily. podle me je ten starsi dokonce lepsi >😁
starsi verze (ta z obrazku)😒br /> Hlavní technické údaje
délka 11 990 mm
šířka 2 500 mm
výška 2 979 mm
celková max. hmotnost na přední nápravu 6 500 kg
celková max. hmotnost na zadní nápravu 11 500 kg
pohotovostní hmotnost 11 200 kg
nástupní výška u předních a zadních dveří 320 mm
nástupní výška u zadních dveří 330 mm
počet míst k sezení 30+1
počet míst k stání 69
nova verze (ta co je zde predelana na vodik)😒br /> Hlavní technické údaje
délka 11 990 mm
šířka 2 500 mm
nejvyšší výška 2 979 mm
celková max. hmotnost na přední nápravu 6 500 kg
celková max. hmotnost na zadní nápravu 11 500 kg
nástupní výška u předních dveří 320 mm
nástupní výška u středních a zadních dveří 330 mm
počet míst k sezení 28 až 32
počet míst k stání 65 (dle výbavy)
[odkaz]
tenhle je podle me hezci a technika bude obdobna. uvnitr sem nepoznal zadny vetsi rozdil...
ted sem nasel rozdily. podle me je ten starsi dokonce lepsi >😁
starsi verze (ta z obrazku)😒br /> Hlavní technické údaje
délka 11 990 mm
šířka 2 500 mm
výška 2 979 mm
celková max. hmotnost na přední nápravu 6 500 kg
celková max. hmotnost na zadní nápravu 11 500 kg
pohotovostní hmotnost 11 200 kg
nástupní výška u předních a zadních dveří 320 mm
nástupní výška u zadních dveří 330 mm
počet míst k sezení 30+1
počet míst k stání 69
nova verze (ta co je zde predelana na vodik)😒br /> Hlavní technické údaje
délka 11 990 mm
šířka 2 500 mm
nejvyšší výška 2 979 mm
celková max. hmotnost na přední nápravu 6 500 kg
celková max. hmotnost na zadní nápravu 11 500 kg
nástupní výška u předních dveří 320 mm
nástupní výška u středních a zadních dveří 330 mm
počet míst k sezení 28 až 32
počet míst k stání 65 (dle výbavy)
Ten autobus dělá Karosa, pardon Iveco. Škoda Plzeň je předělává na trolejbusy. V Havířově jezdí na zemní plyn.
uplne to same uz jezdi nekolik let po havirove jen to neni na vodik a je to bilo zelene a vepredu to nema znak skodovky ale je to taky nejaky eko bus a osobne se mi libi a je to snad zatim nejhezci MHD
Ja myslim ze super, uz aby to preslo i na osobaky, a design..no nevim co tam jezdilo driv, ale tohle take neni na autobus spatne 😄 uz jsem videl hezci, ale i osklivejsi... :yes: