To víš že jo? Neděláš ty náhodou přestavby experte >:D . Tímhle si moc zákazníků nepřitáhneš :no: Navíc z mého auta LPG smrdět nemůže jelikož tam tenhle nesmysl nemám a nikdy mi nesmí přes práh.
vůbec si nevšímejte reakcí ,,odborníka "p.nepetra, ten smrad co cítí je zpod jeho sedačky,od totiž neví,že montované systémy jsou univerzální tudíž pokud dodržím určitá specifika mohu jej použít v 1,4 fabii nebo třeba audi 2,0.proto je třeba každé auto seřídit,ale pozor!!!!!!!!!! ta neznamená ,že nastavení zůstane správné po celou dobu provozu. potřeba provést změnu může nastat již po ujetí několika set kilometrů.proto si zvu montovaná auta po cca 3000 km na garančku a většinou je třeba aspoň malá korekce. zařízení (reduktor,vstřiky atd.) si stále sedají a proto je třeba dodržovat servisní intervaly a provést kontrolu seřízení a výmenu filtru ,jen tak Vám bude LPG přinášet užitek,většina problémů vznikne zanedbáním údržby nebo tankováním levného LPG,není to fráze ale roky zkušeností!!!!!!!!!!!!!!!!!
V tom případě by jsi necitil ani * pod nosem, možná by to chtělo přestat chlastat tu domácí pálenku. ;-) Bohužel nejsem jediný kdo to cítí aniž by předem věděl že auto na plyn jezdí a to i na venkovním parkovišti, stačí když zaparkuje vedle mne.
A este k tomu nastavovaniu z mesi..... jasne vsetko riadi riadiacia jednotka ktoru ale treba doladit na konkretne vozidlo aby to slo ako ma,aby nebola chudobna zmes atd....
Tak to je teda riadny nezmysel ze auto na lpgsmrdi a ze mu unika plyn....:))) v par autach na lpg som sa viezol a keby mi nepovedali ze maju lpg tak to nemam ani akozistit ze to ide na plyn.... samozrejme ze ked sa pozriem pod kapotu tak uz zistim na co jazdi....
nase krajiny maju zakony na montaz lpg podobne, na slovensku to bolo este prisnejsie - okrem toho, ze ti jedine certifikovana firma moze montovat lpg, do 1.12.2012 si hned po prestavbe musel absolvovat nanovo stk a ek na benzin a na lpg, ci auto vyhovuje, alebo nie - samozrejme k tomu kopec potvrdeni a certifikatov, inac mam feldu na lpg a ked pri nej stojim, tak necitim plyn /zatial cca 53tis. km bez problemu/
V tom případě je potřeba zjednat nápravu na každém voze který jezdí na LPG jelikož po plynu zapáchá úplně každé. Pak tedy nechápu poč se do plynu přimíchává aditivům když je to tak mastný palivo??? LPG je prostě suchý nic víc nic míň.
když uniká plyn tak je to špatně,je třeba zjednat nápravu,jako kdyby z benziňáku kapal benzin .za hlupáka se můžeš považovat ty,protože asi nevíš,že LPG je ropný produkt a tudíž obsahuje stopy mastnoty proto je tam ten filtr, ty mě laskavě nepoučuj až najezdíš s plynem co já nacouval tak se přihlaš,dělám v oboru od roku 1996,takhle přesně vznikají fámy a lži o LPG a netu do toho může kecat každej v...s. ;-\
Smradem je myšleno zápach unikajícího plynu, hlavně mi neříkej že u "moderních" přestaveb už plyn neuniká budeš za hlupáka stejně jako s tím že LPG je mastné a ne suché vůbec nevíš o co jde a jak je to myšleno. Stejně jako nevíš proč se u neupravených motoru zaklepávají ventily bez přidávání aditiva? Co se týče směsi o tu se stará jednotka >:D nechápu co by jsi chtěl seřizovat? Keci jako kámoš to a kámoš ono si nech pro sobě rovné do hospody v horní dolní.
Jenže pokud někdo jezdí opravdu krátké trasy,poskakuje po městě kde během cesty která má 10 km 3 x zastaví ... Mne se studený motor přepne cca. do 3 km,potom jak už je to trochu zahřáté tak do 1 km. Vím že se dá snížit teplota pro přepnutí,přes diagnostiku. Právě v té zimě auto jede více na benzín,to už není jak favorit který startoval přímo na Lpg. Nastartovat přímo na lpg u mého systému jde v létě,kdy třeba zastavím na závorách vypnu motor a pokud je dostatečná teplota tak automaticky startuje přímo na lpg :-)
Doma si cokoliv montujete max. tak u vás na Slovensku. V ČR musíš mít o montáži doklad od kvalifikované firmy jinak ti to nikdo nezapíše do TP. Neboj třeba k tomu na Slovensku taky jednou dojdete. Za poslední rok jsem měl tu čest se třemi auty přestavenými čerstvě na LPG a všechny tři smrděly, stačí projít kolem zaparkovaného klidně i venku. Nemusíš tak vehementně obhajovat to že máš taky auto na plyn. Neberu vám to, jen říkám že to smrdí a do auta to nepatří.
proc lzes? nebo se jen domnivas, ze to tak je? Tvuj kec, ze existuji hlavy co to eliminuji ze dalsi volovina... to jako pri prestavbe jetyho auta na LPG meni i hlavu? Tomu snad ani sam nebudes verit.... protoze s pokracujici zarukou jde prestavet i jety auto
No predsa nic. To je co za clanok? Na hocijakom blogu sa o LPG dozviem viac, ako z tohoto impotentneho clanocku.
Ako je to nakoniec s origo LPG od Skody?
Tebe smrdi v hlave + tym, co si to montuju doma v sope. Poznam takych na SK a urite ich bude dost aj v CZ. Az ked idu skapat od smradu, tak si idu dat dat skontrolovat tesnost systemu.
málá info:LPG není suché,zkuste se podívat do filtru plynné fáze co je tam mastnoty,nebo snad benzín maže?polej si s ním ruku a uvidíš jak ti jí odmastí......pánové ,čtyřtaktní motor je přeci mazán olejem a ne palivem.k tomu smradu: nastartuj benzínovku nebo dízlovku v uzavřený garáži a stopni si za jak dlouho vystřelíš ven a pak to zkus se ,,sporákem" a budeš jinak básnit o tom co víc smrdí ,k ventilům,největší nepřítel pro ventily není lpg,ale chudá směs,LPG je při spalování teplejší a pokud jsou sedla ventilů ze starých plechovek ,tak se holt ventily zaklepou(ne podpálí)problém je totiž v tom,že vyšší teplotou sedla změknou a můžeš jet na co chceš na benzín,naftu,plyn nebo třeba uhlí,je to úplně jedno,jak jedeš se špatně seřízenou směsí,zaklepeš i škodovku (a nepomůže ani F.L.) a to je fakt auto ,které má materiál sedel ok (kdo napíše ,že ne,tak tomu nerozumí a jen si tu pleská játra) kámoš z Itálie dovezl hondu crv s přímazem měla 120 tis. a byla zaklepaná,po čase sehnal jinou bez přímazu měla skoro 200 tis. a byla ok.záleží co je mezi volantem a sedačkou .plynu zdar........pro rejpaly:mám najeto se Š 105 70000,Š 125 55000, maluchem 28000 s octavií 145000 s fabií 73000 s jetim 24000 a na motorce 8500 na LPG. ;-)
Ale co máme dělat, když ideální palivo pro auta - benzín - má nejvyšší spotřební daň ze všech uhlovodíkových paliv ? Nezbývá, než i přes určité překážky jezdit na LPG, kde je zdanění nižší. Paradoxní je, že i tak má LPG vyšší spotřební daň než třeba mazut, nemluvě o palivech pro leteckou a lodní dopravu, která jsou od spotřební daně osvobozena úplně.
LPG smrdí záměrně - je do něj přidáván odorant, podobně jako třeba do zemního plynu, aby šel detekovat jeho únik čichem. Jinak propan s butanem nesmrdí - běžně se používají jako hnací plyny do sprejových deodorantů.
Naděláno máš v hlvavě možná ty a to řádně. Auto na LPG smrdí po plynu i když stojí. Zapachu se nezbaví, co se týče benzínových a dieselových aut jsem nikdy tak silný zápach s paliva necítěl jako s LPG. Do auta to nepatří :no:
Neviem preco ta ti "nadsenci" fascinuju. 10tkm je 100x100km po 7 litrov benzinu - 700 litrov benzinu po 1,52E je 1064Eur. Rataj 9 litrov LPG, to je 900 litrov, po 0,7Eur, rozdiel 434Eur rocne! Aj pri takom najazde sa ti prestavba vrati do dvoch rokov! A ludia s najazdom 10tkm si nekupuju auto na 2 roky.
Pri "normalnejsom" najazde sa ti investicia vrati za 3/4 roka.
Asi si si nevsimol, ze doba lacneho benzinu je prec a bohuzial peniaze nesmrdia. A LPG tiez.
Pořádně si to spočítat, nadšenci s nájezdem 10tkm a méně mne spřestavbou na LPG vždy fascinují. S nájezdem 25 - 30 tkm ročně mi nesmí LPG přes práh a CNG je drahé. LPG smrdí ať si každý říká co chce.
Kdyby měly hydroštely, tak by tam nebyla předepsána ta pravidelná kontrola. A pokud si pamatuju, tak servisní plán Ceedu počítá u 1.4 CVVT a 1.6 CVVT s kontrolou každých 60 000 km. Na tom nemusí být nic špatného, pokud je kontrola a případné seřízení jednoduché ... u provozu na LPG se pak kontrola prostě zkrátí. Samozřejmě, že i hydroštely nemusí fungovat věčně, zejména pokud někdo šidí výměny oleje.
Autor článku upozorňuje pouze na to že verze LPG má z výroby zesílené ventily, SUCHÉ LPG si to bohužel vyžaduje. Hold tyhle *** (LPG) do motorů prostě nepatří.
Opravdu nemají?Já slyšel,že mají,kontrola po 100 000km,žádné častější seřizování a i hydroštely nemusí správně po těchto kilometrech fungovat,než se patřičně natlakují (hlavně po studeném startu).
Mna bude stat 1940e predtavba 6valca. 8valec stoji tak o 250-300e viac. 12v hocikto nerobi. Bavime sa samozrejme o kvalitnom prevedeni. To chladenie privstrekom je vhodne ak castejsie tocite motor. Alebo este lepsie nastavit vo vysokych otackach automaticky prepnutie na benzin.
Ale to zase kopec ludi nebude chciet akceptovat lebo potom sa budu drahsie vozit... lebo vecsina ludi chce mat co najnizsie naklady na jazdu a nemyslia na dosledky....
Nie je to mytus. LPG ma oktanove cislo okolo 105. Mam to potvrdene na vlastnej skusenosti s tou Feliciou, na ktorej bolo mozne mechanicky menit pootocenie rozdelovaca a tym posuvat predzapal. Skusanim som nasiel polohu v ktorej motor na LPG isiel najlepsie, hladko a s najvyssim vykonom pricom pri prepnuti na benzin uz klepkal.
vyššie oktánové číslo LPG oproti benzínu je mýtus. Norma hovorí o min. 89 oktánoch. Bežne sa dodáva 91-92 oktánový. Niekedy sa objaví 94 oktánový a je to cítiť hlavne na spotrebe - 0,5l /100km.
Kedysi som mal Feliciu 1,6 MPI prerobenu na LPG, sekvencne vstrekovanie a jednou z vyhod LPG bolo, ze motor lepsie zvladal vysoke otacky. Bolo to kvoli vyssej homogennosti zmesi LPG a vzduchu oproti benzinu a vyssiemu oktanovemu cislu LPG.
Nejake privstrekovanie benzinu pri vyssich otackach sa mi teda zda riadne zverstvo.
Ta Felicia najazdila asi 150.000km na LPG a jazdi doteraz.
Startoval som snad okrem zimy zasadne priamo na LPG, cez nudzovy start LPG. Ano dalo sa to.
Tak existují i LPG hlavy, které toto riziko eliminuji. Dřív to bývalo běžné u Fordu, který používal mazdí motory s měkkými sedly. U nás se to předělávalo vždy živelně, takže todle nikdo moc neřešil, ale v holandsku byla s přestavbou výměna hlavy běžnou záležitosti. V DE se třeba originální přestavba Mazdy 6 2,0 řešila novou hlavou.
Nejde o přepnutí na benzín, ale o přívstřik benzínu. Nastavit to samozřejmě lze jen podle otáček, ale obvykle rozhoduje kombinace: "délka vstřiku vs. otáčky motoru". Býva to např. tak, že při délce vstřiku delším než 10ms a otáčkách nad 3000-4000 (dle libosti) je třeba každý desáty vstřik benzínový.
korejska ventily a sedla jsou stejne jako japonska (vyjma nekterych motoru subaru) natolik mekka, ze LPG je riziko. Vsechny evropske motory jsou na tom daleko lip.
také mám BRC a nalítáno cca 10tis km a naprostá spokojenost :-) Korejské ventily jsou stejně ojebané jako u ostatních značek. I autor článku upozorňuje, že původní 1.6MPI už má měkké ventily... Prostě *** se dělají už všude ;-\ Nicméně si říkám, že díky LPG nedostává motor tolik zabrat (žádný karbon) :-!
já mám přestavbu od autorizovaného dealera taky za 30kkč. Chápu vyšší životní úroveň sousedů, ale cena zařízení by měla být obdobná - pouze cena práce bude jinde, ale ne o tolik aby výsledek by 2x ;-\
Ta uprava "pro vyšší teploty ve spalovacím prostoru" je prodpokladam pristrekovanie benzinu, nieco ako ma stary 8V 1.2TSI, kde nad 135kmh chladi katalyzator.
Taky jsem se pozastavil nad cenou ;-\ Ta návratnost se pěkně oddálí. Já jsem jsem letos nechal přestavět Chevrolet Aveo 1.4 69kw a stálo to cca. 26tis. Kč (ta cena by se ještě dala snížit pokud by se nedělala plnička u nádrže a nádrž místo rezervy. Stačil jsem už najezdit 30 tis. km! a zatím bez problému. Jsem zvědavý kolik vydrží motor.
To že by se ten motor neměl dostat nad 130 km/hod,že jsou tam problémy s chlazením,jsem ještě nikde nezaznamenal.