Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Lexus už prodal půl milionu hybridů

Prvním sériovým Lexusem s hybridním pohonem byl model RX 400h, který se začal prodávat v roce 2005.
Zpět na článek
23. 12. 2012 10:30
23. 12. 2012 10:58
23. 12. 2012 21:03
23. 12. 2012 12:33
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
23. 12. 2012 13:11
23. 12. 2012 14:45
23. 12. 2012 16:31
23. 12. 2012 17:36
23. 12. 2012 17:46
23. 12. 2012 19:49
25. 12. 2012 09:01
25. 12. 2012 10:01
23. 12. 2012 21:06
23. 12. 2012 18:57
23. 12. 2012 21:07
23. 12. 2012 22:44
23. 12. 2012 19:29
23. 12. 2012 10:30
GO HYBRID !
Navzdory mnoha pesimistickým předpovědím a závěrům "znalců" se hybridy prostě prosazují a co víc, jsou čím dál tím lepší, úspornější a levnější. Testy ukazují, že mají smysl a své místo na slunci v porovnání s klasickým pohonem (jedno zda benzin, anebo diesel). Toyota potažmo LEXUS si zaslouží uznání za to, kam se jako průkopníci této technologie dostali a hlavně za poslední počiny, jako je nový LEXUS GS. Skvělé, držím palce :-!
Rozbalit vlákno
6
23. 12. 2012 10:58
Re: GO HYBRID !
Mhm, jako zajímavá alternativa, dejme tomu. Ale rozdíl mezi benzínovým a hybridním Lexusem RX je 200 tisíc korun. Mám za to, že jakožto úsporné to auto nebude mít vůbec nikdo, protože než projezdí těch 200 tisíc v benzínové verzi, auto změní majitele... navíc, klasická verze má skutečný pohon 4x4, a nejsem si jistý, ale nejspíš taky skutečný automat, ne CVT.
23. 12. 2012 21:03
Re: GO HYBRID !
Povedzme zatial to nie je auto na uspory, kupuju si ho nazvyme ich, ekologicky zmyslajuci ludia zo zapadneho sveta, ktory na to maju. Mohli by si kupit 16turbovy disel SUV alebo atmosfericky benzinovy tisicvalec, ale to nie je nic pre nich. Vdaka nim aj my chudobnejsi, ale tiez ekologicky zmyslajuci budeme mat hybrid za 300tis Kc za mozno 10 rokov a s najvacsou pravdepodobnostou to bude Toyota.
24. 12. 2012 16:01
Re: GO HYBRID !
uspora to moze byt - su krajiny, kde su ulavy na dani, ak kupis hybrid. To, ze Lexus na elektrinu neprejde ani 10km a ma pod kapotou 3,5l V6 (RX/GS450h) pripadne 5l V8 (LS600h) uz nevadi :-)
Avatar - 3_diamanty
23. 12. 2012 11:00
Re: GO HYBRID !
presne tak :yes:

hybridy maju buducnost a pre toyotu ( teda aj lexus ) je velke plus, ze si v tomto spravila super meno a image.... a ze zacala s predajom hybridov skor ako vacsina jej konkurentov.... ;-)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
23. 12. 2012 12:33
Re: GO HYBRID !
Navyse ma vyrazny naskok, konkurencia spravidla ponuka len pseudohybridy - through the road - uplne iny, jednoduchsi a menej efeltivny sposob ako Toyotacke hybridy.
Avatar - 3_diamanty
23. 12. 2012 22:33
Re: GO HYBRID !
presne tak... toyota s tymto je v popredi... a to je velka deviza :yes:
23. 12. 2012 13:11
Spotřeba
Znám člověka, kterej si RX hybrida koupil. A místo 13 litrů mu to žere 11. Tomu se říká investice. Moc smyslu mi tyhle úspory nedávaj... U malých motorů s nízkým obsahem možná, tady ne... 1,6 dCi nebo podobný, co OPRAVDU dokážou jezdit při BĚŽNÉM provozu (Ne jako rapid s TSI v noci po okreskách, a nemyslím ani greenline, kde spotřeba je o nula nula nic lepší za desetitisíce) mi přijdou jako úspornější a levnější řešení. Na druhou stranu když někdo potřebuje výkon, aby honil triko, bude vždycky jezdit nad 10 litrů...
Jsem zvědavej na vývoj elektromobilů...
Rozbalit vlákno
12
23. 12. 2012 14:45
Re: Spotřeba
Jak píšu výše. A to nezapomeň zohlednit, že to má CVT převodovku (úspornější než klasický automat) a většinu času to jede na přední kola, oproti benzínové verzi, která má stálý 4x4 . To vše za 200 tisíc rozdílu. Kdyby tam namontoval plyn za 20, ušetří i ve skutečnosti.
23. 12. 2012 16:31
Re: Spotřeba
No já nevím, ale není jednou z hlavních výhod hybridu i to, že jsou (zejména v městském provozu) úspornější i ekologičtější? Spotřeba je jen jeden z mnoha faktorů. Pokud si ten člověk koupil hybrida např. na velké dálniční přesuny s vidinou, že ušetří... tak je to prostě blbec. Co se dívám na Spritmonitor, tak většina hybridních RX jezdí v průměru za 8,5 (RX450h) až 9,5 litru (RX400h). Pokud se podíváš na RX450h, tak je tam jediný člověk z šestnácti, který jezdí nad 10 litrů a pouze dva celkově nad 9,5 litrů. To mi přijde na docela velký benzin v tak velkém autě jako velmi slušná úspora.
Myslím, že ten tvůj známý by v benzinu nejezdil za 13, ale možná za 16 (když s tím RX hybridem je očividně nejméně úsporně jezdící člověk na planetě :-D). Podle jednoho člověka bych to fakt neposuzoval, je to nesmysl. S mým autem mají lidi v průměru 8,6, jsou lidi, kteří s tím jezdí hodně přes 10 a já jezdím pod 7,7 :-) A znamená to něco? Ne, znamená to prd :-) To, že vybereš jeden extrém... neříká vůbec nic o úspornosti celé koncepce.
Avatar - PERNO
23. 12. 2012 17:36
Re: Spotřeba
Je to tak RX450h jazdi v priemere za 9, ak nejazdis ako *. Treba sa tomu jazdeniu aj trochu venovat. Ale majitel je rád že ked chce dupne na to a letí a keď chce tak rekuperuje a je ekologický :-) Na to ze to má ani neviem kolko koní a benzín tak je to krásne.
23. 12. 2012 17:46
Re: Spotřeba
Ano, je to krásne, ale stojí to o 200 tisíc víc a vozíš s sebou o 200 kg víc v podobě baterií, jejichž výroba je extrémně neekologická. Auto na LPG bude mít mnohem menší emise i pořizovací cenu. Hybrid je víc póza než smysl.
23. 12. 2012 19:49
Re: Spotřeba
No, osobně v hybridech vidím více smysl než ty (to, že je to dnes ale stále spíše póza, zejména u ne-Toyota/Lexus aut, souhlasím). 200 kilo, to jsi trochu přestřelil, dnes už je to méně, když se dívám na technické údaje, je to 135 kg (2110 kg versus 1975 kg v základní AWD výbavě). Hybrid je navíc ve výsledku silnější, takže v podstatě zastupuje pozici výkonnějšího modelu, který by pravděpodobně měl větší, a tedy i těžší motor, což rozdíl hmotnosti dále "teoreticky" snižuje (tím chci říci, že za těch 135kg navíc nedostaneš pouze nižší spotřebu, ale také celkově silnější auto). A věřím, že kdybys měl místo 3,5 litru např. silnější 4,0litrový motor a vážilo by to o pár desítek kilo více, neřekl bys ani slovo, tak proč to zde tak moc vadí? :-)

Spousta zastánců dieselů a odpůrců hybridů navíc má pěkně pitomý argument proti hybridům, ona kila navíc. Jo, je sice pravda, že baterky a elektromotory něco váží, ale vůbec jim nevadí, že jejich oblíbený naftový motor je o stejné množství kilogramů těžší sám o sobě. Pro zajímavost, hmotnosti nového Aurisu s cca 90-100kW:

benzin 97 kW: 1345 kg
nafta 91 kW: 1505 kg
hybrid 100kW: 1470 kg

Rozdíl proti benzinu +125 kg, proti naftě -35 kg! :-) a pokud se podívám na spotřeby předchůdce s obdobnými motory, pak hybrid -2,4 litru (-32%) a proti naftě -1,4 litru (-21%). Hlavní problém hybridů vidím osobně jen v ekologicky problematické výrobě baterií - na druhou stranu jsou provozně jedny z nejekologičtějších prostředků do města.
25. 12. 2012 09:01
Re: Spotřeba
Předpoklad, že odečtem hmotostí RX350ky od RX450ky dostaneš hmotnost baterií je poněkud mylný. RX 350 má plnohodnotný 4x4, který váží víc než když se u hybridní verze připojují elektromotory na zadní kola a motor na přední. Baterie váží pořád stejně.
Jinak je jízdně hybridní model téhož auta jednoznačně horší volba, a to za cenu příplatku 200 tisíc. Není lepší si namontovat do auta LPG a může tě hřát, že máš daleko nižší emise a navíc jezdíš za míň?
25. 12. 2012 10:01
Re: Spotřeba
S tou hmotností u RX450 máš pravdu, je to trochu jiný systém pohonu čtyř kol, takže 200 kg "elektrické" výbavy navíc tam asi sice je, ale zase tam ušetříš v tom, že tam nemáš plnohodnotný 4x4. Jinak řečeno, vezměme RX350 jako předokolku (hmotnost takové RX350 by byla asi 1900kg, to jen můj předpoklad). Dali ti tam pohon čtyř kol za cenu řekněme oněch 75 kilo "hardwaru" navíc, který zvyšuje spotřebu, ale RX450h přidává pohon čtyř kol za cenu 200 kilo navíc, které ale spotřebu výrazně snižují. Uznávám to, že je to jiný systém 4x4, otázkou ale je, jak se to projeví v praxi... Na běžné silnici asi moc ne, v terénu těžko soudit (sám jsem neřídil ani jedno), nepředokládám však, že ve výrazně těžkém terénu se to auto bude nějak často pohybovat, na vyjetí do lyžařského střediska nebo k chatě budou nejspíš oba systémy postačovat.

BTW. baterie váží jen pár desítek kilogramů, zbytek jsou elektromotory a další věci. Např. v Priusu váží celý hybridní systém cca 200kg, ale v tom je baterie (jen 34-42kg!), elektromotory a převodovka, která by v autě byla tak či tak. Ale je to jen slovíčkaření pro zajímavost.

Pokud jde o přestavbu na LPG, to budeš mít 30-40 tisíc investici, takže rozdíl klesne na 160 tisíc a znovu ti klesne rozdíl hmotnosti, nehledě na to, že hybridní verze je o trochu silnější. Pokud benzinová verze žere zhruba okolo 13 litrů, LPG bude jezdit tak za 15 litrů. Hybrid bude jezdit za 8,5 litrů benzinu. Provozní náklady tedy budou jen velmi lehce ve prospěch LPG (do 10%). Jak je to s emisemi a jejich škodlivostí u LPG s dvojnásobnou spotřebou a benzinu s poloviční, to skutečně netuším, takže o tom už polemizovat nechci.

Já nevím,... ale velký smysl hybridu pořád na rozdíl od drtivé většiny lidí zde vidím i v ekologičtějším provozu ve městech a ne jen v tom, že ušetřím peníze na pohonných hmotách a jen kvůli tomu si ho kupuju. Si představ, kdyby všechna auta byly hybridy, mimo město by se to chovalo podobně jako cokoli jiného, ale město by to z velké části projelo na elektřinu nebo za její výrazné pomoci a hned by tu byl úplně jiný vzduch. Tím ale nechci hybridy nějak vyzdvihovat jako řešení, které spasí svět, to ani omylem, jen když se na to dívám z mnoha pohledů, tak mi to jako až tak jednoznačně horší volba nepřijde.
23. 12. 2012 21:06
Re: Spotřeba
No hlavne ze vyroba benzinu je cisty prirodny extrakt z lubovnika mierumilovneho.
23. 12. 2012 18:57
Re: Spotřeba
Já měl novou generaci RX450h na pár dní půjčenou a po městě jsem s tím jezdil za neuvěřitelných 5 litrů. Obzvlášť v kolonách se smysl hybridního systému projevil naplno. Půlku Prahy člověk projel čistě na baterky, které se při jízdě z kopce nabíjely. Na dálnici už to zas taková sláva není, ale pokud chci SUV do města (a takových lidí je dnes víc než spousta), tak se proti této volbě nedá nic namítat.
23. 12. 2012 21:07
Re: Spotřeba
Takto tazke a vysoke SUV ani v nafte nebude jazdit na dialnici za 6.5.
23. 12. 2012 22:44
Re: Spotřeba
s Infiniti EX30d jsem jezdil za 6,7, ale je fakt, ze to byl spis eco-run, nez svizne dalnicni tempo.
23. 12. 2012 19:29
Re: Spotřeba
japonci vyvijali hybridy primarne pre mestku premavku, kde je uz davno preukazane, ze su usporne a uspornejsie ako nafta. Pokial je pouzivany na dialnicne presuny, tak je to zla kupa. Ak tebe nedavaju mysel tieto uspory, tak sa zamysli, preco takmer vsetko od strednej triedy vyssie frci na nafte ;-)
24. 12. 2012 09:53
Spotřeba resp. porovnání
Ohledně spotřeby benzin vs. hybrid u stejně koncipovaných aut je zajímavý i například starší test zde na auto.cz :
[odkaz]
Od doby provedení testu se samozřejmě obě koncepce vyvíjejí a nutno podotknout, že hybrid (dle mého názoru) se vyvíjí o něco rychleji, takže srovnávací test dnešních zástupců obou koncepcí by byl nesmírně zajímavý. (to je námět pro redakci). Asi nejvíce by k tomu mohl říci někdo, kdo používá oba typy pohonů za stejných nebo velmi podobných podmínek...
Rozbalit vlákno
0