Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus už prodal půl milionu hybridů

David Bureš David Bureš 23. 12. 2012 • 12:08
21
Prvním sériovým Lexusem s hybridním pohonem byl model RX 400h, který se začal prodávat v roce 2005.

Japonská automobilka Lexus od roku 2005 do letošního listopadu prodala na celém světě již více než 506.000 automobilů s hybridním pohonem. V roce 2005 byl Lexus první automobilkou, která nabídla hybridní prémiové SUV.

Prodeje hybridních Lexusů v průběhu let postupně rostly, a to díky rozšiřování nabídky těchto aut. V roce 2005 Lexus prodal 26.000 hybridů, letos jich je už přes 113.000 exemplářů. V současnosti tvoří hybridy čtvrtinu prodejů značky.

Jen v Evropě se za dobu prodeje hybridních Lexusů prodalo asi 126.000 těchto aut. V západní Evropě je o Lexusy s hybridním pohonem ohromný zájem, tvoří více než 85 % prodejů značky.

Největší zájem mají zákazníci o hybridní SUV RX v provedení 400h, které se začalo prodávat v roce 2005, a jeho nástupce RX 450h, který přišlo na trh o čtyři roky později. Lexus prodal více než 259.000 exemplářů těchto vozů.

Velký zájem je také o hatchback CT ve verzi 200h, který debutoval v roce 2011. Tento vůz si na celém světě pořídilo již více než 122.000 zákazníků.

Zmínit bychom měli ještě sedan HS 250h, který je dostupný výhradně jako hybrid. Automobil dlouhý 4,7 metru je v současnosti prodáván výhradně na japonském trhu, v minulosti byl nabízen také v USA. Lexus od roku 2009 prodal na 56.000 exemplářů tohoto sedanu, zatímco v Japonsku je o něj zájem, ve Spojených státech se mu příliš nedařilo.

Toyota mimochodem letos v květnu oznámila, že od roku 1997 prodala více než čtyři miliony hybridních vozů. Do tohoto čísla byly započítány hybridy značek Toyota i Lexus. První sériovou hybridní Toyotou nebyl známý Prius, nýbrž minibus Toyota Coaster Hybrid EV, který se začal prodávat v srpnu 1997. První generace Priusu dorazila na japonský trh v prosinci téhož roku.

Počet prodaných hybridních Lexusů od roku 2005 do listopadu 2012
ModelRok vstupu na trhPočet prodaných kusů
RX 400h/450h2005/2009259.000
CT 200h2011122.000
HS 250h200956.000
GS 450h200632.000
LS 600h200729.000
ES 300h20128.000

Související články

Témata
25. 12. 2012 10:01
Re: Spotřeba
S tou hmotností u RX450 máš pravdu, je to trochu jiný systém pohonu čtyř kol, takže 200 kg "elektrické" výbavy navíc tam asi sice je, ale zase tam ušetříš v tom, že tam nemáš plnohodnotný 4x4. Jinak řečeno, vezměme RX350 jako předokolku (hmotnost takové RX350 by byla asi 1900kg, to jen můj předpoklad). Dali ti tam pohon čtyř kol za cenu řekněme oněch 75 kilo "hardwaru" navíc, který zvyšuje spotřebu, ale RX450h přidává pohon čtyř kol za cenu 200 kilo navíc, které ale spotřebu výrazně snižují. Uznávám to, že je to jiný systém 4x4, otázkou ale je, jak se to projeví v praxi... Na běžné silnici asi moc ne, v terénu těžko soudit (sám jsem neřídil ani jedno), nepředokládám však, že ve výrazně těžkém terénu se to auto bude nějak často pohybovat, na vyjetí do lyžařského střediska nebo k chatě budou nejspíš oba systémy postačovat.

BTW. baterie váží jen pár desítek kilogramů, zbytek jsou elektromotory a další věci. Např. v Priusu váží celý hybridní systém cca 200kg, ale v tom je baterie (jen 34-42kg!), elektromotory a převodovka, která by v autě byla tak či tak. Ale je to jen slovíčkaření pro zajímavost.

Pokud jde o přestavbu na LPG, to budeš mít 30-40 tisíc investici, takže rozdíl klesne na 160 tisíc a znovu ti klesne rozdíl hmotnosti, nehledě na to, že hybridní verze je o trochu silnější. Pokud benzinová verze žere zhruba okolo 13 litrů, LPG bude jezdit tak za 15 litrů. Hybrid bude jezdit za 8,5 litrů benzinu. Provozní náklady tedy budou jen velmi lehce ve prospěch LPG (do 10%). Jak je to s emisemi a jejich škodlivostí u LPG s dvojnásobnou spotřebou a benzinu s poloviční, to skutečně netuším, takže o tom už polemizovat nechci.

Já nevím,... ale velký smysl hybridu pořád na rozdíl od drtivé většiny lidí zde vidím i v ekologičtějším provozu ve městech a ne jen v tom, že ušetřím peníze na pohonných hmotách a jen kvůli tomu si ho kupuju. Si představ, kdyby všechna auta byly hybridy, mimo město by se to chovalo podobně jako cokoli jiného, ale město by to z velké části projelo na elektřinu nebo za její výrazné pomoci a hned by tu byl úplně jiný vzduch. Tím ale nechci hybridy nějak vyzdvihovat jako řešení, které spasí svět, to ani omylem, jen když se na to dívám z mnoha pohledů, tak mi to jako až tak jednoznačně horší volba nepřijde.
25. 12. 2012 09:01
Re: Spotřeba
Předpoklad, že odečtem hmotostí RX350ky od RX450ky dostaneš hmotnost baterií je poněkud mylný. RX 350 má plnohodnotný 4x4, který váží víc než když se u hybridní verze připojují elektromotory na zadní kola a motor na přední. Baterie váží pořád stejně.
Jinak je jízdně hybridní model téhož auta jednoznačně horší volba, a to za cenu příplatku 200 tisíc. Není lepší si namontovat do auta LPG a může tě hřát, že máš daleko nižší emise a navíc jezdíš za míň?
24. 12. 2012 16:01
Re: GO HYBRID !
uspora to moze byt - su krajiny, kde su ulavy na dani, ak kupis hybrid. To, ze Lexus na elektrinu neprejde ani 10km a ma pod kapotou 3,5l V6 (RX/GS450h) pripadne 5l V8 (LS600h) uz nevadi :-)
24. 12. 2012 09:53
Spotřeba resp. porovnání
Ohledně spotřeby benzin vs. hybrid u stejně koncipovaných aut je zajímavý i například starší test zde na auto.cz :
[odkaz]
Od doby provedení testu se samozřejmě obě koncepce vyvíjejí a nutno podotknout, že hybrid (dle mého názoru) se vyvíjí o něco rychleji, takže srovnávací test dnešních zástupců obou koncepcí by byl nesmírně zajímavý. (to je námět pro redakci). Asi nejvíce by k tomu mohl říci někdo, kdo používá oba typy pohonů za stejných nebo velmi podobných podmínek...
23. 12. 2012 22:44
Re: Spotřeba
s Infiniti EX30d jsem jezdil za 6,7, ale je fakt, ze to byl spis eco-run, nez svizne dalnicni tempo.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku