je to hezké auto, ale narovinu, za tu cenu je předražený, stejně jako Alhambra. Řekněme, že bych skutečně potřeboval velké 7-mi místné MPV s rozumnou výbavou a dieselem. Za Alhambru v základu dám 715 tisíc. Třeba za Lodgy v plné palbě s dieselem jen 370 tisíc. Dát za stejně velké a zhruba stejně vybavené auto 2x tolik peněz? Proč?
Dacia OK, u VW se platí za značku - ber nebo nech být. U Seatu je ta cena diskutabilní - ale vzhledem k tomu, že je to lehce převlečený Sharan, myslí si Seat, že má právo vyžadovat stejnou nebo podobnou cenu. tato strategie myslím nefunguje, ale stejně je to jedno, SEAR prodá dost vozů na to, aby dostatečně zvýšil sdílení techniky v rámci skupiny VW - a to je oč tu jde hlavně...
Aký rozidel ? primárne majú v hľadáčiku rovnakú skupinu ľudí ...
Čo sa tíka VW , SEAT
tak to nie je žiadny krasavec , skoro som si ho splietol s medzimestskou autobusovou linkou + cena atakuje MB-C klasse ;-) Lodgy vie ponúknuť veľa a za málo Penazí , ale diskutabilná je bezpečnosť posádky u Dacie
Radil by som ísť strednou cestou a poobzerať si Scénic,Picasso atď . autá ktoré sú niečo medzi dáciou a VW/SEAT ;-)
auto si kupuju, aby sem jezdil a ne abych boural..... NCAP je pro obraz, řek bych že tak 1z100 bouraček bude mít úplně stejný podmínky jako halový test.....nebo snad bouráš úplně stejně jako nám to Brusel předhazuje na stůl? :-!
Ďalší s titulom Mudrc. Ja tu porovnávam len výsledky testov ktoré boli uskutočnené v rovnakých podmienkach a tam lepšie dopadli ostatné značky ..
jasné že nikto nechce s autom nabúrať , ale bezpečnosť pre rodinu s detmi by mala byť bezpečnosť prvoradá
Ano to určitě, ale hlavně ty 3 hvězdy byly kvůli bezp. asistentům a chodcům. Kdyby to nemělo takovou váhu tak má 4 hvězdy a to už by byla jiná že? :-! NCAP neberu vážně, jenom obrazně, pokud to má 4 nebo 5 hvězd mi je jedno a promiňte mi, ale jestli má auto vážný problém s ochranou chodců, tak to nemá na výběru žádnou váhu..... Je to hnusný, ale je to tak. Můžeš namítat, že ten chodec může pak být přítelkyně, dítě, rodič a nebo tchýně. Jak se vůbec dělaj ty testy na chodce, to jako de figurant a řekně....dobrý můžem dál nebo jak?
O chodcov, sa nestarám ani ja , väčšinou to tak či tak skončí fatálne :yes:
problém u Dácii bol s prednou Plaubkou ktorá dosť uvolnila a mohla spôsobiť zranenie .. Ale ako si hovoril realita môže byť iná , hlavne záleží na veľkosti auta , čím väčšie auto tím je v praxi bezpečnejšie ...[odkaz] ;-)
přesně po zhlídnutí tajtoho videa mě utvrdilo že NCAP si vůbec nezadá s realitou :-) v určitých ohledech je NCAP aspoň výstrahou pro automobilky, že něco zanedbaly a co můžou vylepšit :-)
Stejně velké nejsou, Alhambra je velikostí minimálně o třídu výš. Snad by se Lodgy dala srovnat se Zafirou, Touranem, Scenicem nebo C-maxem protože těm zhruba odpovídá velikostí, ale i v této nižší třídě MPV je Lodgy beznadějně poslední co se kvality týče, hodně chudý interiér, špatné jízdní vlastnosti, slabá klima, slabé brzdy, sedačky jak v indických autobusech, vysoká vnitřní hlučnost, mizerná šířka, nevyhovující bezpečnost, prostě typický low-cost. Ano cena je bezkonkurenční, to je parametr v kterém naopak na Lodgy nikdo nemá. Každý si může vybrat, kilo sekaný nebo 20 dkg šunky. Lodgy za dané peníze nabízí maximum, ale to maximum nesnese srovnání s dražšími vozy po kvalitativní stránce, za 350t nelze čekat zázraky. A že není Alhambra předražená o tom svědčí prodeje, ve své třídě (Espace, Galaxy, C8, 807) rozmetala se svým dvojčetem Sharanem v poslední době kompletní evropskou konkurenci.
Po těch 350t by se dalo diskutovat máme dvě MCV a T5. Jedna MCV má 135t a druhá něco kolem 250t obě koupený najednou, lejem do toho naftu a měníme olej, filtry a brzdy....... Pravda dělali sme na druhý čepy řízení. U T5 se nám v Německu rozsypala převodovka a to měla 90t (nemluvě o kvalitě čalounění a u řidiče se furt odchlipuje plast na B sloupku) teď má kolem 110t a musim zaklepat, že nic.....teda až na tři pokusy se do auta dostat a jednou snaha odříznout PDFko..... Vim že porovnávám borůvku s jablkem, ale je to tak.
Lodgy jistě může být bezporuchový a spolehlivý, ale nic to nemění na tom co jsem napsal, je to levné (možná spolehlivé, to se uvidí ve statistikách za pár let) auto, které je ovšem z technického pohledu značně zastaralé. Kdybych si měl vybrat jestli pojedu 500km ve třetí řadě v T5 nebo v Lodgy tak mám poměrně jasno.
Tak o 3 řadě v T5 nelze pochybovat........ale kdybych měl srovnávat prostor u přímých konkurentů jako je touran, verso, atd...... tak myslim že co se týče pohodlí ve 3 řadě + kufr asi Lodgy vyhraje.... nevim můžu kecat, neseděl sem ve všem a v životě sem neseděl ve 3. řadě, tak nemůžu posoudit..... Lodgy má sice zastaralou techniku (až na 1.2 TCe), ale hlavně má osvědčenou techniku, která odkroutí určitej počet kiláků, bez sebemenších problémů. Záleží samozřejmě jak si s kvalitou poraděj soudruzi v Maroku......
Dobrý... Napíšeš, že nelze srovnávat Alhambru s Lodgy, že je o třídu jinde, a pak rovnou napálíš srovnání Lodgy a T5... Úlet jako ***... Kdybych měl srovnat T5 a Dreamliner, vyberu Dreamliner... Mimochodem, ta Lodgy na tom tak bídně, jak píšeš, není. Už jsi v ní jel? Já jí měl na celej víkend. A pro normální rodinu stačí. A za ušetřených 300 klacků bych tankoval 5 let zdarma.
No jenže cejtej z Tebe prachy a co ty? Pokud nejdeš sedět tak si toho pitomce vyčítáš po celej život....... nemluvě o střelcích v noci v černym bez čehokoliv reflexního a může bejt počasí jaký chceš....
je to celkem prosté: kdo nemá prachy, ten asi musí zvolit Dacii. :-)
Kdo si může dovolit koupit Alhambru/Sharan, ten si ji koupí pro její pohodlí, kvalitu (není to již ten starý a poruchový předchůdce, zato Dacia se pravidelně nachází ve statistikách spolehlivosti na nejnižších místech), vysokou bezpečnost, posuvné dveře, koncernové motory a ve srovnání s Lodgy i pro její prestiž na trhu a osobitý vzhled. Argumentů pro koncernová dvojčata je ale mnohem mnohem víc. Pro Lodgy vidím jen jeden - cena a to je pro většinu opravdu uvažujících lidí málo ;-)
Tak buď jsme hloupej národ, nebo chudej... [odkaz]
A jak můžeš vědět, kde se v poruchovosti nachází Lodgy, když je na trhu +- rok? Mimochodem, nejhorší známku od německýho autotipu má VW Touran... Takže MPV od koncernu...
Pokud se člověk o auto malinko stará, nevidím problém. Ledaže je to fakt vadnej kus... A Lodgy má starší, ale vyzkoušenou techniku, která pro většinu rodin bude bohatě stačit.
jsem nepochopil proč dělá "jako sportovní" Seat auto tohohle typu. A rodinně smýšlející Škoda suší hubu. Je snad image Seatu o tolik vyšší než u Škody? Nebo proč?
Chcem sa opýtať majiteľov nového Sharana: mám motor 2,0 TDI, 170 k. Keď zastavím a vypnem motor spod kapoty sa ozýva čudné "bzučanie" naľavo od motora. Otáčky sa zdvihnú a prestane to cca po 1,5-3 minútach. Spod kapoty cítiť aj zápach spálenej umeliny. Najazdených mám cca 6.500 km a mám z toho zlý pocit. Nemám v aute nezávislé kúrenie a je jedno, či prejdem 2, alebo 15 km, tak isto či som mal, alebo nemal zapnuté kúrenie/klimatizáciu...Neviete mi poradiť, čo sa deje v motore?
Ventilátor klimatizácie/chladenia to samozrejme nie je, ten sa netočí. Ide to z ľavej časti pri motore, je tam asi palivový filter a za ním je niečo, odkiaľ to ide...Ak je to vypalovanie a regenerácia...tak sa mi zdá, že to chodí až moc často. Nechce sa mi veriť, že by sa spúšťala regenerácia aj po 1 km jazde v studenom-mrazivom počasí. Myslel som, že motor musí byť najprv aspoň zahriaty!?!