Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Alhambra dostane dvě nové verze 2,0 TDI

David Bureš
Diskuze (30)
Zatím není jasné, zda budou obě nově nabízené verze vznětového agregátu pro toto španělské MPV dostupné i na českém trhu.

Španělská automobilka SEAT od nového roku rozšíří nabídku motorů pro MPV Alhambra o dva nové dvoulitrové turbodiesely. Ty budou mít 100 kW a 130 kW.

Agregát 2,0 TDI o výkonu 130 kW (177 koní) se stane vrcholnou verzí mezi vznětovými motory, dostupný bude výhradně s dvouspojkovou převodovkou DSG.

Dosud byla tato varianta vyhrazena primárně pro modely značky Audi (A4, A5, A6, Q3 a Q5), k dispozici je však také pro některé Volkswageny (CC, Passat, Scirocco a Tiguan).

Alhambra s tímto turbodieselem zrychlí z 0-100 km/h za 9,6 sekundy a jede nejvyšší rychlostí 206 km/h. V kombinovaném cyklu MPV španělské značky spotřebuje 5,9 litru paliva na 100 kilometrů.

Na vybraných trzích bude Alhambra dostupná také s 2,0 TDI ve verzi se 100 kW (136 k). Jednotka sice nabízí nižší výkon než stávající 2,0 TDI (103 kW), v nízkých otáčkách však má mít vyšší točivý moment.

Tento turbodiesel bude však určený pouze pro užitkové provedení Alhambry, které se na českém trhu neprodává. Alhambra s tímto motorem, kombinovaným se šestistupňovým manuálem, akceleruje z 0-100 km/h za 11,4 sekundy a jede maximální rychlostí 192 km/h.

SEAT Alhambra je na českém trhu v současnosti nabízen se dvěma benzinovými motory (1,4 TSI o 110 kW a 2,0 TSI o 147 kW) a třemi výkonovými verzemi dvoulitrového turbodieselu (85 kW, 103 kW a 125 kW). Pro 2,0 TDI (103 kW) je k dispozici i pohon všech kol.

David Bureš
Diskuze (30)
31. 12. 2012 09:12
Re: Sharan-problém?!?
Ventilátor klimatizácie/chladenia to samozrejme nie je, ten sa netočí. Ide to z ľavej časti pri motore, je tam asi palivový filter a za ním je niečo, odkiaľ to ide...Ak je to vypalovanie a regenerácia...tak sa mi zdá, že to chodí až moc často. Nechce sa mi veriť, že by sa spúšťala regenerácia aj po 1 km jazde v studenom-mrazivom počasí. Myslel som, že motor musí byť najprv aspoň zahriaty!?!
28. 12. 2012 22:20
Re: Zkoušel jsem Sharan,
přesně po zhlídnutí tajtoho videa mě utvrdilo že NCAP si vůbec nezadá s realitou :-) v určitých ohledech je NCAP aspoň výstrahou pro automobilky, že něco zanedbaly a co můžou vylepšit :-)
28. 12. 2012 20:37
Re: Zkoušel jsem Sharan,
Tak buď jsme hloupej národ, nebo chudej... [odkaz]
A jak můžeš vědět, kde se v poruchovosti nachází Lodgy, když je na trhu +- rok? Mimochodem, nejhorší známku od německýho autotipu má VW Touran... Takže MPV od koncernu...

Pokud se člověk o auto malinko stará, nevidím problém. Ledaže je to fakt vadnej kus... A Lodgy má starší, ale vyzkoušenou techniku, která pro většinu rodin bude bohatě stačit.
28. 12. 2012 20:04
Re: Zkoušel jsem Sharan,
je to celkem prosté: kdo nemá prachy, ten asi musí zvolit Dacii. :-)
Kdo si může dovolit koupit Alhambru/Sharan, ten si ji koupí pro její pohodlí, kvalitu (není to již ten starý a poruchový předchůdce, zato Dacia se pravidelně nachází ve statistikách spolehlivosti na nejnižších místech), vysokou bezpečnost, posuvné dveře, koncernové motory a ve srovnání s Lodgy i pro její prestiž na trhu a osobitý vzhled. Argumentů pro koncernová dvojčata je ale mnohem mnohem víc. Pro Lodgy vidím jen jeden - cena a to je pro většinu opravdu uvažujících lidí málo ;-)
Avatar - Aladeen
28. 12. 2012 19:53
Re: Zkoušel jsem Sharan,
O chodcov, sa nestarám ani ja , väčšinou to tak či tak skončí fatálne :yes:
problém u Dácii bol s prednou Plaubkou ktorá dosť uvolnila a mohla spôsobiť zranenie .. Ale ako si hovoril realita môže byť iná , hlavne záleží na veľkosti auta , čím väčšie auto tím je v praxi bezpečnejšie ...[odkaz] ;-)