Takhle se Japonci projevují, když nejsou pod tlakem dodávek do Evropy - ujedou ......... Ne nadarmo je tam časté příjmení Ueda (návrhář pod vlivem opiátů)... :-)
Šlo mi spíš o to, že vkus tady a tam je velice odlišný. Vem si třeba auta typu kei car, tady se z nich lidem udělá nevolno, v japonsku jich jezdí procentuálně víc, než všech škodovek tady. Jiný kraj...
Tak ona vnější šířka moc nevypovídá o prostornosti uvnitř, ona ta Toyota může být klidně vevnitř nejprostornější. Když srovnám ta 3 uvedená auta, tak to vypadá takhle:
Hyundai i30 - 1.780 mm - šířka v oblasti ramen vpředu je 1.470, vzadu 1.470 mm
Škoda Superb - 1.817 mm - vpředu 1.470, vzadu 1.460 mm
Ford Focus - 1.823 mm - vpředu 1.475, vzadu 1.470 mm
i30 je zvenku o 43mm užší než Focus, ale vpředu zaostává jen o 5 mm a vzadu je na tom stejně jako Focus nebo když sorvnám i30 a Superb, tak Superb je sice venku o 37mm širší, ale vpředu je stejný prostor jako v i30 a vzadu je dokonce o 10 mm užší.
Pro srovnání vezmu Toyotu Avensis:
z venku 1.810 mm - vpředu 1.490 mm, vzadu 1.510 mm
Avensis je užší než Focus a Superb, ale vevnitř jim to nandá s přehledem.
Podle oficiálních dat má opravdu jen 1.800 mm a je tak o 23mm užší než Focus a o 17 mm užší než Superb. Nicméně minulá generace (2008-2012) měla šířku 1.855 mm, proč to japonci zúžili těžko říct.
koukam, ze je to tady samej odbornik na design. nevadi mi, ze se to nekomu nelibi, ale zejmena prirovnani k ocitovanym cinanum, tomu dalo "korunu".
za me osobne - celkem hezka limuzina.