Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Crown: Luxusní sedan dorazil ve své 14. generaci

David Bureš
Diskuze (28)

I nová generace modelu Crown bude dostupná ve dvou variantách – Royal a Athlete. Ty se liší svým vzhledem i zaměřením.

Automobilka Toyota představuje novou, již čtrnáctou generaci modelu Crown. Automobil je primárně určen pro japonský trh, první generace vozu s tímto označením vstoupila na trh již v roce 1955.

Zákazníci si mohou vybírat ze dvou variant – Crown Royal a Crown Athlete. Royal hraje na luxusnější notu, zatímco Athlete na sportovnější.

Obě provedení se liší především svou přídí – u Royal na masku chladiče navazují mřížky v nárazníku, tvary masky chladiče u Athlete automobilka připodobňuje ke koruně, předek se svým pojetím podobá dnešním Lexusům.

Rozdíly na zádi už nejsou tak významné, omezují se jen na jinou grafiku koncových svítilen a lehce odlišný nárazník.

Kabiny obou verzí jsou stejné, liší se pouze použitými barevnými kombinacemi a materiály. Royal je i zde luxusnější, zatímco Athlete sportovnější.

Nabídka motorů zahrnuje tři agregáty. Základem je 2,5litrový vidlicový šestiválec o výkonu 149 kW a točivém momentu 243 Nm. Tento motor je k dispozici se šestistupňovým automatem, který pohání zadní, nebo za příplatek všechna kola.

Dále je tu hybridní provedení s 2,5litrovým řadovým čtyřválcem (131 kW a 221 Nm) pracujícím v Atkinsonově cyklu, který spolupracuje s elektromotorem o 105 kW a 300 Nm. Celkový výkon této hybridní soustavy činí 162 kW. Poháněna jsou pouze zadní kola.

Pro sportovněji zaměřenou verzi Athlete tu je ještě 3,5 litrový vidlicový šestiválec. Ten dosahuje 232 kW a 377 Nm. Síla motoru je posílána na zadní kola prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky.

Crown Athlete je dlouhá 4.895 milimetrů, široká 1.800 mm a vysoká 1.450 mm, rozvor náprav činí 2.850 mm. Crown Royal je pak o 10 milimetrů vyšší. Svojí velikostí se tak vůz řadí do vyšší střední třídy.

O výrobu automobilu se stará továrna Motomachi. Automobilka chce na japonském trhu prodávat 4.000 exemplářů sedanu měsíčně. Aktuální generace se během posledních měsíců v Japonsku pravidelně prodávalo více než 2.100 kusů za měsíc.

David Bureš
Diskuze (28)
30. 12. 2012 16:58
Re: Čína?
:yes:
29. 12. 2012 01:56
Re: šířka?
Kdyžtak už 1000MB.
29. 12. 2012 01:54
Re: Čína?
Nevolno z Kei car? Já s filozofií těchto aut nemám problém, do přecpaných měst je to ideální řešení.
28. 12. 2012 10:56
Re: šířka?
Tak ona vnější šířka moc nevypovídá o prostornosti uvnitř, ona ta Toyota může být klidně vevnitř nejprostornější. Když srovnám ta 3 uvedená auta, tak to vypadá takhle:

Hyundai i30 - 1.780 mm - šířka v oblasti ramen vpředu je 1.470, vzadu 1.470 mm
Škoda Superb - 1.817 mm - vpředu 1.470, vzadu 1.460 mm
Ford Focus - 1.823 mm - vpředu 1.475, vzadu 1.470 mm

i30 je zvenku o 43mm užší než Focus, ale vpředu zaostává jen o 5 mm a vzadu je na tom stejně jako Focus nebo když sorvnám i30 a Superb, tak Superb je sice venku o 37mm širší, ale vpředu je stejný prostor jako v i30 a vzadu je dokonce o 10 mm užší.

Pro srovnání vezmu Toyotu Avensis:
z venku 1.810 mm - vpředu 1.490 mm, vzadu 1.510 mm

Avensis je užší než Focus a Superb, ale vevnitř jim to nandá s přehledem.
28. 12. 2012 08:48
Re: šířka?
Pro nás, prostorově výraznější evropany, ano :-)