Toyota Crown: Luxusní sedan dorazil ve své 14. generaci
I nová generace modelu Crown bude dostupná ve dvou variantách – Royal a Athlete. Ty se liší svým vzhledem i zaměřením.
Automobilka Toyota představuje novou, již čtrnáctou generaci modelu Crown. Automobil je primárně určen pro japonský trh, první generace vozu s tímto označením vstoupila na trh již v roce 1955.
Zákazníci si mohou vybírat ze dvou variant – Crown Royal a Crown Athlete. Royal hraje na luxusnější notu, zatímco Athlete na sportovnější.
Obě provedení se liší především svou přídí – u Royal na masku chladiče navazují mřížky v nárazníku, tvary masky chladiče u Athlete automobilka připodobňuje ke koruně, předek se svým pojetím podobá dnešním Lexusům.
Rozdíly na zádi už nejsou tak významné, omezují se jen na jinou grafiku koncových svítilen a lehce odlišný nárazník.
Kabiny obou verzí jsou stejné, liší se pouze použitými barevnými kombinacemi a materiály. Royal je i zde luxusnější, zatímco Athlete sportovnější.
Nabídka motorů zahrnuje tři agregáty. Základem je 2,5litrový vidlicový šestiválec o výkonu 149 kW a točivém momentu 243 Nm. Tento motor je k dispozici se šestistupňovým automatem, který pohání zadní, nebo za příplatek všechna kola.
Dále je tu hybridní provedení s 2,5litrovým řadovým čtyřválcem (131 kW a 221 Nm) pracujícím v Atkinsonově cyklu, který spolupracuje s elektromotorem o 105 kW a 300 Nm. Celkový výkon této hybridní soustavy činí 162 kW. Poháněna jsou pouze zadní kola.
Pro sportovněji zaměřenou verzi Athlete tu je ještě 3,5 litrový vidlicový šestiválec. Ten dosahuje 232 kW a 377 Nm. Síla motoru je posílána na zadní kola prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky.
Crown Athlete je dlouhá 4.895 milimetrů, široká 1.800 mm a vysoká 1.450 mm, rozvor náprav činí 2.850 mm. Crown Royal je pak o 10 milimetrů vyšší. Svojí velikostí se tak vůz řadí do vyšší střední třídy.
O výrobu automobilu se stará továrna Motomachi. Automobilka chce na japonském trhu prodávat 4.000 exemplářů sedanu měsíčně. Aktuální generace se během posledních měsíců v Japonsku pravidelně prodávalo více než 2.100 kusů za měsíc.