Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford už čelí hromadné žalobě kvůli spotřebě hybridů

Jak se dalo očekávat, nespokojení majitelé vozů Ford C-Max Hybrid a Fusion Hybrid, povzbuzeni zjištěním Consumer Reports, podali hromadnou žalobu na automobilku kvůli nereálné spotřebě.
Zpět na článek
28. 12. 2012 13:46
30. 12. 2012 01:04
28. 12. 2012 13:59
29. 12. 2012 14:03
28. 12. 2012 14:00
28. 12. 2012 15:43
28. 12. 2012 17:53
29. 12. 2012 14:08
30. 12. 2012 16:23
28. 12. 2012 19:30
28. 12. 2012 21:13
28. 12. 2012 21:24
28. 12. 2012 21:29
28. 12. 2012 21:39
28. 12. 2012 21:50
29. 12. 2012 20:06
29. 12. 2012 08:04
29. 12. 2012 11:17
29. 12. 2012 18:34
29. 12. 2012 18:56
29. 12. 2012 19:15
29. 12. 2012 19:29
29. 12. 2012 20:06
29. 12. 2012 20:41
29. 12. 2012 14:11
29. 12. 2012 18:14
29. 12. 2012 07:35
29. 12. 2012 11:19
29. 12. 2012 14:06
28. 12. 2012 19:33
28. 12. 2012 20:10
28. 12. 2012 20:31
28. 12. 2012 21:11
28. 12. 2012 21:19
28. 12. 2012 21:24
28. 12. 2012 21:39
28. 12. 2012 21:52
29. 12. 2012 08:18
29. 12. 2012 09:40
29. 12. 2012 17:34
29. 12. 2012 19:03
29. 12. 2012 20:03
29. 12. 2012 20:31
29. 12. 2012 20:46
29. 12. 2012 21:55
29. 12. 2012 22:12
29. 12. 2012 23:05
30. 12. 2012 18:48
30. 12. 2012 20:58
30. 12. 2012 21:27
30. 12. 2012 21:39
30. 12. 2012 21:54
30. 12. 2012 22:16
31. 12. 2012 08:00
31. 12. 2012 09:29
31. 12. 2012 12:13
31. 12. 2012 12:32
31. 12. 2012 19:48
28. 12. 2012 13:33
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - bigsoul
28. 12. 2012 13:38
Re: sláva amíkům!
No konecne sa ukaze ake neusporne su tieto super ECO auta a slavne trojvalce.
Avatar - S8
28. 12. 2012 13:46
Re: sláva amíkům!
Jak uz jsem nekolikrat psal, me by zajimalo, kdyby nekdo spocital opravdu cely zivotni cyklus tech hybridu a jinych nesmyslu, jaky maji opravdu dopad, protoze materialove jsou narocnejsi, vyrobne slozitejsi, pri vyvoji se spotrebuje take vsech zdroju nesrovnatelne vice atd., navic plug-in hybridy tu elektriku taky nekde musi brat a naroky (energeticke, zdrojove atd.) jsou taky nejake, atd. atd.

Ja zastavam nazor, ze vsechny tyhle ECOnesmysly situaci v globale jen zhorsuji, misto aby pusobily pozitivne. Mnohem vetsi vyznam by melo snizovani hmotnosti, aerodynamickeho odporu, vnitrniho treni, snizovani ztat zpusobenych prenosem na kola atd., coz jsou vsechno jednodussi zpusoby vedouci ke snizovani spotreby, ale jsou rozumne, coz je problem dnesni byrokraticke spolecnosti a EU totality :no: :no: :no:

Tak a ted me roztrherjte na kusy :-)
28. 12. 2012 14:10
Re: sláva amíkům!
Souhlas, ale problém je v mentalitě lidí a z ní plynoucích nesplnitelných požadavků na výrobce, ne ani tak v požadavcích EU.

Jaká auta lidé chtějí?
Vysoká, těžká, dokonale bezpečná (5*, 4* se dnes berou jako pojízdná rakev), výkonná, komfortní, s perfektními jízdními vlastnostmi.
Zárověň požadují minimální spotřebu a emise.

Jak musí vypadat "eko" auto s velmi nízkou spotřebou?
Je lehké, nízké (aerodynamika), nemůže být superbezpečné a komfortní (zvyšuje to hmotnost), úzká kola s nízkým valivým odporem a absence zbytečné "hlídací" elektroniky znamenají horší jízdní vlastnosti. Výkon motoru není přehnaný - výkonný motor = vysoká hmotnost. Tímto způsobem lze dosáhnout velmi nízké spotřeby i bez použití drahých technologií.

Ale koupil by někdo lehké nízké auto se ziskem třeba jen 2* v crash testu? Asi ne. Tak výrobci říkají lidem to co chtějí slyšet, stejně jako to dělají bazarníci. Chceš neforemnou vysokou a těžkou MPV hroudu se spotřebou 3 litry na 100? Ok, kup si náš hybrid a v ideálních podmínkách, které nastanou jednou za 1000 let, té spotřeby dosáhneš. Chceš Oktávku v TDI, 15 let starou se 100 tisíci na tachu? Není problém... Lidi chtějí být klamáni.
28. 12. 2012 14:19
Re: sláva amíkům!
:yes: :yes: :yes: bohuzial mas absolutnu pravdu :*)
28. 12. 2012 14:25
Re: sláva amíkům!
Jde vidět, že o totalitě nevíš vůbec nic, resp. pouze to co vyčteš z výroků pana Jakla.
28. 12. 2012 14:37
Re: sláva amíkům!
Lidi jsou trošku pomatení. Nejsou si schopni sami vybrat auto a chtějí po nějakém úředníkovi, aby jim poradil, kolik které auto bude ve skutečnosti žrát a zároveň nadávají na byrokraty a EU. Ona ta EU možná může i za tu spotřebu Fordů v USA.
28. 12. 2012 14:46
Re: sláva amíkům!
souhlasím - smutné, leč pravdivé.
29. 12. 2012 13:55
Re: sláva amíkům!
To není primárně o tom, jestli je to hybrid, nebo to není hybrid. Každá továrna je jinak šetrná k životnímu prostředí. A vůbec, každá firma, ať už jde o dopravu, těžbu, nebo konzultanty. Dá se mluvit o materiálech, recyklovatelnosti, ale ve výrobních procesech snadno zabředneš.
28. 12. 2012 16:24
Re: sláva amíkům!
No ťažko sa nesmiať Amíkom nad ich hlúposťou, keď sa ich postrieľa v USA 12 tis. ročne + 18 tis. samovraždy a nehody strelnou zbraňou, masakre sú na dennom poriadku a oni skonštatujú, že je to preto, že je málo zbraní ......

V UK je 200 krát menej vrážd na počet obyvateľov .... a každá vražda v Londýne je rozoberaná celé dni ......

Také "detaily" Amíci dávno neriešia .... ich zaujímajú "len" masakre ....
28. 12. 2012 18:42
Re: sláva amíkům!
V UK po zákaze zbraní pro slušné lidi okamžitě vzrostl počet násilných trestných činů o 40%, protože zločinci na zákazy kašlou. A když mají jistotu, že jejich oběť zbraň mít nemůže, budou díky svojí převaze útočit bez rizika. To sem ale nepatří, doporučuji sérii článků Filosofie ozbrojené společnosti zde: [odkaz] Tam je jasně napsáno, kolik zločinů se díky zbraním podaří odvrátit v poměru třeba k nehodám.
28. 12. 2012 22:51
Re: sláva amíkům!
Väčší počet zbraní v UK (na úrovni USA) už len štatisticky cez nehody musí prevýšiť počty mŕtvych usmrtených strelnými braňami pri tresnej činnosti ..... len taký "detail" .... :-(

Ale je mi jasné, že zástancovia zbraní a biznisu vždy "dokazujú", že so zbraňami je život bezpečnejši .... len škoda, že ich teórie sú v rozpore s praxou ....
Avatar - trapid
29. 12. 2012 22:03
Re: sláva amíkům!
Vypůjčím si od A8 jeho odpověď v jiné diskuzi.
sharku 11 - koupím půl kila toho, co hulíš.
Představ si následující situace:
- jsi jeden z mladých na ostrově Utoya, ale na rozdíl od nich máš střelnou zbraň a umíš ji používat
- sedíš v hospodě v Novém Boru, když tam vtrhnou cigoši s mačetami a máš střelnou zbraň, kterou umíš použít
- jsi učitel ve škole v Newtownu, slyšíš střelbu a máš u sebe střelnou zbraň, kterou umíš použít

Myslíš si, že kdyby si v takové situaci byl, uměl bys (a nebál se) zbraň použít, že by ti byla k ničemu? Je tato teorie v rozporu s pravdou?

Ale zpět k tématu.
Já se amíkům nesměju, protože na rozdíl od nás, kteří si převážně stěžujeme na fórech a v hospodách, oni tyto podvody řeší.
Nebojí se do toho jít a proč taky - pamatuji se, když si před rokem vybíral nové služební auto kámoš - přesedlal z Rencka Megane kombi 1,5 dCi na nový Scénic 1,6 dCi s udávanou ještě nižší spotřebou. Teď po roce rychle vystřízlivěl, když spotřeba nejen, že není nižší. Ona není ani stejná, ale naopak o 2 litry na sto vyšší. Ať žije papírová honba EU za snižováním CO2.
Doporučuji ti přečíst pár článků na toto téma na autoforu. Pokud si chceš rozšířit obzor svých vědomostí, tak tam to opravdu lze.
Na druhou stranu to ale úplně nezatracuji, protože snížení CO2 ve výfukových plynech není nic jiného než snížení spotřeby a to zase jako zákazník řidič kvituji s povděkem. A třeba Mazda se svým motorem skyactiv diesel dokazuje, že když se opravdu chce, tak to jde. Tento motor osobně považuji za revoluční a jen tak dál !

Zpět k tématu - pokud bych problém s vyšší skutečnou spotřebou sám měl, rozhodně bych se k hromadné žalobě připojil.
Když si koupíš auto s udávaným výkonem např.100 koní a bude se ti zdát slabé, změříš to a zjistíš 80, budeš spokojený a nebudeš reklamovat? A pokud ti reklamaci zamítnou jen sklopíš hlavu a nebudeš se bránit?
29. 12. 2012 23:52
Re: sláva amíkům!
Stručne ...

1. Nefajčím, nepijem .... takže s tým problém nemám ....
2. Jeden mladý zbrane mal a vedel ich používať .... cynicky povedané ...
3. Účinnejšia ako zbraň je prevencia ... jednoducho sa to kritickej situácie nedostať ....
Zbraň je dobrý "povzbudzovač" ... ale v kritickej situácii je jej pomoc otázna .... v strese i skúsený strelec môže zazmätkovať .... a jeho osud je späčatený ...útočník už neváha i v prípade, kedy nechcel použiť zbraň ....
A vedieť použiť zbraň znamená ju používať, t.j. niesť riziko nehody .... a tých sa stáva dosť i skúseným strelcom .... (mám dve expanzné zbrane poznám prípady zranení z nehôd týchto "bezpečných" zbraní)
4. Čo sa týka právnikov .... Amíci sú úplne vyšinutí v súdení sa o totálne hlúposti a je to napr. i dôvodom astronomickej ceny za zdravotnú starostlivosť ... právne služby sú hádam najnákladnejšou položkou lekárov ....
5. O tých "euroekologických" normách mi nemusíš vykladať .... sám sa čudujem, že to firmy v priemysle už v EÚ nezabalili a neodišli preč ....
A čo sa týka CO2 ..... myslím, že ceny pohonných látok sú cez "ekologické" spotrebné dane už dosť motivačné na znižovanie REÁLNEJ spotreby ...
No termín "mať vysokú spotrebu" je dosť problematický, lebo to by sme museli mať "normovaného" vodiča a takého nemáme ....
Z praxe však viem, že tak minimálne 50 % vodičov neovláda vôbec techniku úspornej jazdy .... o brzdení motorom mnohí asi ani nepočuli ...
Z testov však viem, že stačí nahovoriť vodičom, že majú super "eko" palivo a oni reálne jazdia za menej .... podvedome totiž jazdia menej agresívne .... ale subjektívne sú presvedčení o tom, aké "zázračné" palivo dostali
>:D
Avatar - trapid
30. 12. 2012 00:28
Re: sláva amíkům!
Velmi stručně:
1. ;-)
2. Neměl, ale ukradl své matce.
3. Takže budeš sedět zamčený doma - no proti gustu... .
4. To není o soudění se, ale o podvodu na zákazníka a jeho obraně, i když částěčně máš pravdu.
5. Naprostý souhlas s každou větou :yes: .
Avatar - Stewee
30. 12. 2012 01:04
Re: ECObuducnost
1. Plne s Tebou suhlasim. Prave ti amici su si dobre vedomi ochrany sotrebitela, ktory bol uvedeny do hnusneho omylu co sa spotreby tyka. Tak nech zodpovedny za to zaplati.
2. Nehadzal by som vsetky hybridy do jedneho vreca co sa spotreby tyka. Myslim si, ze japonske automobilky ako Toyota a Honda su vo vyvoji tak daleko, ze ostatni sa este len s hybridnou technologoiu zoznamuju, kym v Japonsku ju zdokonaluju.
3. Skutocny prinos hybridov k ECOlogii ma dva rozmery. Jeden je znizena spotreba a tym emisie. Druhy rozmer je energeticky narocnejsia vyroba. Do automobilu treba instalovat elektromotor, dalsiu jednotku alebo upravenu tu povodnu jednotku spolu s bateriou. Kazdy dnes vidi obrovsky prinost hybridov. Ale len malokto sa zaobera, kde a ako budeme likvidovat tie hromady baterii, ktore ukoncia svoju funkckiu. Nebudu to dalsie navyse energeticky narocne procesy, ktore ECOlogii vela nepridaju (ba naopak) a vobec aku zataz pre prostredie budu mat tie komponenty z baterii, ktore sa zrecyklovat nebud dat?
Nie je davno doba, kedy sa azbest ako super stavebny prvok a izolant vyuzival v stavebnictve. Dnes ho mozu len odbornici a to kontrolovanym sposobom odstranovat, lebo sa po rokoch rokucich zistilo, ze je to skodlive (karcinogenne) pre ludsky organizmus. Cize nove technologie prinasaju svoj okamzity ucinok ci riesenie, ale ake rizika to prinasa do buducna? Nik teraz nevie zodpovedat.
Avatar - KANKUNEN
28. 12. 2012 13:59
Dotace hybridů
tento ekonesmysl je úplně k poblití. Lidé co naškrábali na základní tříválec co žere 6, mají přidat na auto člověku zdatně bohatšímu, aby dostal levněji auto za 800 tisíc, které žere 6 litrů. Vždy si uvědom, ty prachy na dotace dáváš ty pokud pracuješ.
Rozbalit vlákno
5
28. 12. 2012 14:21
Re: Dotace hybridů
Takhle fungují všechny dotace, proto bych dotace zakázal celkově, protože jsou vždy asociální.
Třeba dotace na výměnu oken v baráku nebo na zateplení dosáhneš jen při spoluúčasti. Takže třeba kamarád, který by tu dotaci skutečně potřeboval, ale má tak malý plat, že nemá na tu spoluúčast, prostě nemá na dotaci nárok. Ale jiný, který neví co s penězma na dotaci dosáhne v pohodě, protože na spoluúčast má.
Stejně tak je to u dotovaných elektromobilů - boháč, který má milion na elektromobil dostane dotaci, aby mohl ten elektromobil koupit o pár set tisíc levněji a ještě ušetřil za palivo a zaplatí mu tu dotaci ze svých daní člověk, který si musí koupit obyčejné auto třeba za 200 tisíc.
K tomu každá dotace znamená přerozdělení, kterým se ztrácí někdy až polovina peněz. Bohužel, veškeré dotace jsou svinstvo kdy chudí přispívají bohatým.
29. 12. 2012 14:03
Re: Dotace hybridů
A proto radši obdaruji dobročinnou organizaci, u které si mohu zkontrolovat, na co moje peníze využívá, než platím daně.
28. 12. 2012 18:41
Re: Dotace hybridů
Presne tak dotujeme i naftu, akurat je karcinogenna a ma 2x vyssie oxidy dusiku. Taky hybrid aspon nedymi v meste, ked sa posuva v ranajsej kolone.
Avatar - WinDiesel
28. 12. 2012 20:03
Re: Dotace hybridů
Nafta není dotována. kecáš bludy.
28. 12. 2012 20:20
Re: Dotace hybridů
Je menej zdanena, benzin viac, takze urcite zvyhodnenie - dotacia tam je.
Avatar - Ham.
28. 12. 2012 14:00
Hybridní lži
Slavná poroto, navrhuji udělit Fordu trest placení nákladů všem žalujícím na doživotní provoz F-150 Raptor v osmihrnku. >:-[]
Rozbalit vlákno
61
Avatar - WinDiesel
28. 12. 2012 14:20
Re: Hybridní lži
Na úpravě měřících cyklů se dělá (je snaha sjednotit metodiku globálně) a potom se budou lidi divit - můj skromný názor je, že to nejvíce zasáhne hybridy, potom extrémní dowsizing v turbobenzínu.
Slavná potorto, jak potrestáme EU a EPA??? Ti za toto šílenství totiž mohou - stanovují normy - a normy jsou tady přece proto, aby se chytře obcházely.
28. 12. 2012 15:43
Re: Hybridní lži
Divit se budou všichni jak je vidět na testu spotřeby provedeném tady na Auto.CZ:

VW Golf 1.4TSI 90kW - komb. dle výrobce 6,2 l - skutečnost 8,1 l (průměr)
Mazda 3 1.6 MZR-CD - dle výrobce 4,3 l - skutečnost 7,0 l
Toyota Auris Hybrid - dle výrobce 4,0 l - skutečnost 6,5 l

Turbobenzín měl spotřebu vyšší o 30,65 %, diesel o 62,79 % a hybrid o 62,5 %. Nejmenší odchylku měl turbobenzín, což ale platí pro "starý" Golf, u nového Golfu se stejným motorem výrobce tvrdí, že jezdí za 5,0 l, což by znamenalo odchylku 62%. Vypadá to tedy, že snížení spotřeby u VW znamená jen změnu metodiky, takže v reálu všichni výrobci kecají o cca 62 % >:D
Avatar - Ham.
28. 12. 2012 17:53
Re: Hybridní lži
Realita není až tak hrozná
Golf za 7,0
[odkaz]
Mazda za 5,4
[odkaz]
A jsou jezdci co se pod udávanou spotřebu vejdou. Takže je to jenom o stylu jízdy.
28. 12. 2012 18:33
Re: Hybridní lži
V tomto ohledu je ale otázka, v čem je ten pokrok, když reálná spotřeba aut prakticky neklesá. Přitom máme dneska drahé přímé vstřikování, turba, 20 katalyzátorů. Nebude to tím, že jsme se dostali na hranici fyzikálních možností a cestou ke snížení spotřeby už bude jedině zásadní odlehčení a zlepšení aerodynamiky?
28. 12. 2012 19:16
Re: Hybridní lži
Spotřeba aut neklesá proto, že jejich hmotnost se zvyšuje a jsou tu emisní normy, které sice snižují emise, ale zvyšují spotřebu. S každou zavedenou EURO normou povyskočila spotřeba aut asi o 4%.
Avatar - trapid
29. 12. 2012 22:23
Re: Hybridní lži
Není to tak úplně pravda. Snížení CO2 = přímé snížení spotřeby. Nebavím se teď o NOx, množství sazí a jiných.
S tou hmotností to je pravda, ale naštěstí na hranici fyzikálních zákonů jsme ještě nenarazili. A to ani zdaleka. U dieselů je účinnost kolem 40-ti %, u benzínů něco přes 30%.
Osobně považuji v poslední době za malou revoluci a výrazný pokrok vznětový motor SKYACTIV od Mazdy, který zase posunul účinnost motoru o kousek výš.
30. 12. 2012 16:23
Re: Hybridní lži
Emise jsou otázkou čistoty spalování, jak by se dalo říct. A vysoká účinnost nemusí nutně znamenat čistší proces. Euro normy se nevztahují jen na CO2. Nemusíš jít ani do minulosti, stačí se podívat na vývoj Euro6 motorů.
Avatar - WinDiesel
28. 12. 2012 20:09
Re: Hybridní lži
Jak jsem řekl, odborné skupiny z EU a USA pracují na nové metodice, která bude více přihlížet k zátěži motorů a méně k nízkému zatížení motorů.
Místo sledování/zvýhodnění nízké zátěže, kdy se dosahují extrémně dobré spotřeby, bude se více sledovat střední zátěž a vysoká zátěž.
V ten moment budou opět zvýhodněny větší kubatury a 4válcové motory, které dosahují reálnějších dobrých výsledků.
Tak hlavně aby se to podařilo a dotáhlo se to ke zdárnému konci (tam, kde již jsou Japonci a koneckonců i americká metodika je lepší než metodika EU.)
28. 12. 2012 19:30
Re: Hybridní lži
A u hybridu,konkrétněji Auris hybrid za 5,2 to není vůbec špatné.
[odkaz]
Avatar - Ham.
28. 12. 2012 21:13
Re: Hybridní lži
Špatné to není, ale v porovnání s dieselem je to o ničem.
28. 12. 2012 21:24
Re: Hybridní lži
Ale diesel nevychází spotřebou lépe.[odkaz]
Emise budou výrazně horší,saze,NOx
Avatar - Ham.
28. 12. 2012 21:29
Re: Hybridní lži
Jenže diesel je daleko jednodušší, lehčí, s lepšími jízdními vlastnostmi a především s nižší cenou. Co je mi platná stejná spotřeba hybridu když je nákladnější na výrobu, výroba baterek zasí.r.á životní prostředí na mnoho let dopředu a výsledek je stejný jako u dieselu. A pokud chce někdo skutečně šetřit tak jsou zde daleko jednodušší cesty úspor (CNG/LPG).
28. 12. 2012 21:39
Re: Hybridní lži
Anebo atmobenzín jednoduchý,nejméně náročný na výrobu,...Nic z toho nemáš vyčíslené stoprocentně...jen doměnky,protože nikdo,krom výrobců nemá přesná data.
Takže odpustme si domněnky a berme fakta.
Avatar - Ham.
28. 12. 2012 21:50
Re: Hybridní lži
Atmobenzín se účinností nemůže dieselu přiblížit.
Vyčísluje nám to zcela jasně trh. Tam kde nejsou dotace na hybridy, tam si hybridy ani neškrtnou.
29. 12. 2012 20:06
Re: Hybridní lži
Jo ale je mnohem jednodušší na výrobu,méně materiálu,a nižší spotřební daní je diesel také zvýhodněn.
29. 12. 2012 08:04
Re: Hybridní lži
Ale no tak ! V čem je diesel jednodušší ? Vždyť tam jsou složitější a choulostivější vstřikovače, EGR, DPF filtr, dvouhmota, a turbo. Proti tomu má hybrid "jen" elektromotor a baterky.
Diesel je lehčí ? Je to +- stejně jako u dieselu, viz technické specifikace Aurisu:
Toyota Auris 1.8 Hybrid - 1.480 kg (automat)
Toyota Auris 2.0 D-4D - 1.505 kg (manuál)
Avatar - Ham.
29. 12. 2012 11:17
Re: Hybridní lži
Kdyby byl diesel složitější tak by asi nebyl levnější než soustava spalovací motor, elektromotor, baterky.
29. 12. 2012 12:31
Re: Hybridní lži
Od kdy se slozitost hodnoti podle ceny ? Diesel je oproti hybridu slozitejsi, hlavne na mechanicke casti, ale u hybridu baterie neco stoji. Ja bych volil radeji hybrid nez diesel.
Avatar - Ham.
29. 12. 2012 18:34
Re: Hybridní lži
Od té doby co cena výsledného výrobku závisí na složitosti výroby. Jenom třeba výroba LiPol baterek je velmi komplikovaná záležitost.
29. 12. 2012 18:56
Re: Hybridní lži
A proto LiPol baterie používá v hybridech Hyundai a přitom je levnější než hybridy od Toyoty,která určitě nepoužívá LiPol.
Krásný příklad.
Avatar - Ham.
29. 12. 2012 19:15
Re: Hybridní lži
Toyota používala ve starších Priusech NiMh baterie protože Li-Pol/Li-Ion baterky měly tendenci často zahořet jasným plamenem. Když tyto problémy byly vyřešeny tak instaluje lithiumpolymerové baterie také (Prius plus).
29. 12. 2012 19:29
Re: Hybridní lži
Prius+ používá LiOn ne LiPol.[odkaz]
Udělej si v tom pořádek prosím.
Avatar - Ham.
29. 12. 2012 20:06
Re: Hybridní lži
Máš pravdu. Nicméně na podstatě problému (složitost/neekologičnost výroby baterek) to nic nemění.
29. 12. 2012 20:41
Re: Hybridní lži
Pro tebe,možná ne,ale v reálu ano.
29. 12. 2012 14:11
Re: Hybridní lži
V tomhle s tebou nesouhlasím, minimálně v případě Toyoty. Hybrid je mnohem vhodnější do města. A spalovací motor používaný v HSD Toyoty je jednodušší než dnes běžně používané benzínové i naftové motory. K tomu si přihoď baterie a elektromotory, které jsou samy o sobě jen minimálně poruchové, a máš jeden z nejjednodušších systémů. Láme se to na převodovce a opět v případě Toyoty geniálně jednoduchá konstrukce (ne že by se nedala vymyslet lepší, ale v porovnání s běžně používanými převodovkami mnohem jednodušší a spolehlivější). Baterie, to je to, oč tu běží. Jsou těžké, drahé, jejich výroba není zrovna čistá a mají omezenou životnost.
Avatar - Ham.
29. 12. 2012 18:14
Re: Hybridní lži
Ano hybrid se hodí do města, s tím nemám problém.
29. 12. 2012 07:35
Re: Hybridní lži
Není to jen o stylu jízdy, ale i o tom kde člověk jezdí, tedy když někdo bude dojíždět např. 20km do práce po poloprázdných okreskách, tak bude mít spotřebu nižší než někdo kdo jezdí po městě a dálnici.
Avatar - Ham.
29. 12. 2012 11:19
Re: Hybridní lži
Výrobci neudávají jednu spotřebu, ale tři. A samozřejmě, že ve městě se lze rozumným stylem jízdy také přiblížit údaji výrobce stejně jako na okresce.
29. 12. 2012 14:06
Re: Hybridní lži
Metodiku nezměnili, jen jednotku více optimalizovali (částečně přesně na normu). Účinnost se zase tolik nepohla.
28. 12. 2012 19:21
Re: Hybridní lži
Hybridy to až tak výrazně nezasáhne (ne s výrazně větším rozdílům proti turbomotorům). Vtip je totiž v tom, že většina hybridů je kombinována s atmosférickým benzinem, který nemá ten rozdíl tak velký. Takže v podstatě zvýšení rozdílů se dosahuje buď turbem nebo hybridní technologií, a proto ty rozdíly nejsou tak velké. Počítal jsem rozdíly spotřeb stovek aut v různých letech výroby dle papírové spotřeby a spotřeby udávané na Spritmonitoru a výsledky jsou následující (u aut provozovaných v roce 2012):

benzin +19%
turbobenzin +29%
turbobenzin s přímým vstřikem +28%
turbodiesel s přímým vstřikem +27%
hybrid +30%

Je vidět, že jak to má turbo nebo hybridní technologii, kecá to všecko o cca 30%. Když budou ve zvýšené míře hybridy s turbobenzinem nebo turbodieselem, budou rozdíly ještě větší.
28. 12. 2012 19:33
Re: Hybridní lži
Naštěstí Ford není jediný který produkuje hybridní pohony.Jsou i jiní,zřejmě lepší.
Dá se i říci,že kdo s čím zachází,s tím také schází.
Avatar - Ham.
28. 12. 2012 20:10
Re: Hybridní lži
Hybrid umí vyrobit kde, kdo. A Ford není rozhodně první kdo má v US problémy ohledně spotřeby hybridů s obránci spotřebitelských práv nebo s regulátorem.
28. 12. 2012 20:31
Re: Hybridní lži
Kde kdo umí narvat na motor turbo,ale kvalitní hybrid,to už je horší,ale jde to.Ovšem ne u Fordu zřejmě.
Avatar - Ham.
28. 12. 2012 21:11
Re: Hybridní lži
Ford samozřejmě umí hybridy jako kdokoliv jiný. To, že existují metodiky které hybridům nadržují a následně se pak zákazníci nestačí divit je věc zcela jiná. Problémy v tomto směru v US začaly s Priusem a během letošního roku se pozornost US zákazníků, institucí a médií začala zaměřovat na všechny hybridy a v současnosti, jak už v US bývá zvykem, se všichni vrhli na lynčování hybridů. Vcelku oprávněně.
28. 12. 2012 21:19
Re: Hybridní lži
Všech?Ne Ford není vše.
Avatar - Ham.
28. 12. 2012 21:24
Re: Hybridní lži
Ano všech, a všichni už přehodnocují plány prodejů na polovičku a méně proti původním plánům, Toyota, Nissan, Ford, GM etc.
28. 12. 2012 21:39
Re: Hybridní lži
Ne zatím pouze Ford.
Avatar - Ham.
28. 12. 2012 21:52
Re: Hybridní lži
Přečti si zprávy z US. Kvůli spotřebě Priusů, Leafů a Voltů už probíhají soudní procesy. Ford je poslední z velkých hráčů na koho padla pozornost.
29. 12. 2012 08:18
Re: Hybridní lži
V USA probíhají soudní spory i kvůli spotřebě obyčejných benzinových motorů ;-) Američani když vidí příležitost z něčeho vytřískat peníze, tak do toho jdou, proto se pak v jejich návodech musí uvádět i takové blbosti jako, že nelze sušit kočku v mikrovlnce >:D
No vlastně ono to není jen v USA, i v ČR už jeden člověk vyhrál soudní spor, protože jeho Mazda žrala víc než uváděl výobce.
Avatar - Ham.
29. 12. 2012 09:40
Re: Hybridní lži
Ano, ale velké vlny (hromadné žaloby) v současnosti běží ohledně spotřeby proti Hyundai za klamání u běžných modelů v benzínu a proti citovaným výrobcům hybridů. Individuálních sporů probíhají tisíce kvůli čemukoliv co se Amíkům nezdá, ale nemá to hromadný charakter zaštítěny nějakou organizací nebo regulátorem, který dodá nějaké zjištění a následně proběhne hromadná žaloba.
29. 12. 2012 17:34
Re: Hybridní lži
Tak pozor, tady se musí rozlišovat. Český (popř. i německý) soudy se nezabývají rozdílem mezi reálnou a papírovou spotřebou. Tady je to o tom, že konkrétní auto se změří dle metodiky ECE a teprve to se porovná s jeho papírovou hodnotou udávanou výrobcem (která by měla být naměřená dle té samé metodiky). Až když je tadle naměřená hodnota vyšší o x procent (kolik přesně, to teď nevím), tak má automobilka smůlu a musí platit. Neboli neporovnává se hodnota reálné spotřeby na silnici, ale jen normované spotřeby.
Jestli jsem článek pochopil správně, v USA jde o to, že se spotřebitelé domnívají, že Ford udal špatnou hodnotu normované spotřeby, popř. že nedodržel normovaný měřicí postup...
Avatar - Ham.
29. 12. 2012 19:03
Re: Hybridní lži
V US je to z hlediska právního velmi podobné, hromadné žaloby např. proti Hyundai (u běžných benzínových modelů) jsou založeny na tom, že Hyundai v reklamách uváděl spotřebu několika modelů více než 40 mpg (ujetá vzdálenost v mílích na jeden galon) a po přeměření EPA (což je organizace která definuje metodiku měření a čas od času některé modely přeměří) se zjistilo, že všechny tyto modely mají dojezd pod 40 mpg, některé o hodně, některé o něco. Takže jasně prokázaný podvod a ten je pak žalovatelný všude na světě. Jediný rozdíl proti Evropě je vlastní metodika EPA, ta je daleko blíže reálným podmínkám v provozu. Asi ani v US by neměl velkou šanci jednotlivec s pouhým tvrzením, že jemu to žere víc než udává výrobce. S Fordem to bude podobné, nyní jeho modely "přeměřuje" EPA, když zjistí horší hodnoty než uváděl Ford v reklamě a brožurách tak je s Fordem ámen, pokud uváděl hodnoty blízké metodice EPA tak bude z problémů venku. Rozdíl mezi US a EU je hlavně v tom, že v US je řada organizací které skutečně auta měří a při zjištění podvodného jednání výrobců okamžitě startují s žalobami a podporou zákazníků proti výrobcům. V EU je to hodně na jednotlivci, který když chce uspět tak si musí sám nechat v autorizované zkušebně přeměřit spotřebu podle ECE metodiky a protože to není zrovna levná záležitost tak se k tomu odváží jen málokdo. A druhý rozdíl je v odškodném v případě úspěchu, v EU je to obecně proti US almužna.
29. 12. 2012 20:03
Re: Hybridní lži
Kauza spotřeba hybridů,týká se pouze Fordu.Nikoho jiného.
Kauza Hyundai-Kia kde byl prokázán podvod?Byla shledána mylná metodika měření H-K od roku 2010 kdy byla poněkud změněna,stejný problém mělo i třeba BMW.Metodiku vydává EPA,u těchto automobilek udělali opravdu chybu,ovšem nikdo nedokázal záměr,čili podvod.
Jinak můžeme brát i konstrukční chyby jako podvody na zákazníky.
Avatar - Ham.
29. 12. 2012 20:31
Re: Hybridní lži
Žádná mylná metodika shledána nebyla. Naopak tvůrce této metodiky (EPA) potvrdil, že Hyundai uvádí nadhodnocené údaje. Jako špatně pochopenou metodiku to označuje Hyundai. Zákazníci co jej žalují to označují jako podvod. Vzhledem k tomu, že se Hyundai snaží zákazníky uplatit dárečky v podobě pre-paid karet tak je jasné, že má máslo na hlavě, protože po podobné kauze s nadhodnocenými výkony motorů v US mu nikdo takovou výmluvu nevěří.
29. 12. 2012 20:46
Re: Hybridní lži
Dej sem odkaz kde byl dokázán podvod.Který soud to takto posoudil.
Stejný broblém mělo i BMW.EPA sama nezkouší všechny vozy,není vyloučeno,že to není poslední případ.
Dej sem odkazy na další hybridy krom Fordu,který má problémy.
Avatar - Ham.
29. 12. 2012 21:55
Re: Hybridní lži
Podobných podvodů se dopustilo více automobilek nejen BMW. Jednalo se vždy o konkrétní model. Hyundai vybočuje tím, že se to týká prakticky celého portfólia modelů z roku 2011. EPA většinou přezkušuje až po stížnostech zákazníků nebo jejich sdružení. Protože tady se jednalo o stížnosti prakticky na všechny modely tak EPA přezkoušela kompletní portfólio. Soud není uzavřený, žaloba je podána a Hyundai se snaží o dohodu s klienty. Jak to dopadne na to si budeš muset počkat. Nejspíš stejně jako s podměrečnými výkony motorů v minulosti. Klienti resp. jejich zástupci se budou soudit tak dlouho dokud nebudou spokojeni s kompenzacemi ze strany Hyundai. Jestli jim resp. soudu budou stačit nabídnuté karty to se asi dozvíme až příští rok.

Velké problémy má např. Chevrolet Volt, který se od začátku moc neprodával, ale největší problémy má od počátku letošního roku kdy jej otestoval Consumer Reports který stojí za většinou těchto kauz a kompletně jej shodil jako nepoužitelné auto. Následkem toho letošní prodeje prudce poklesly a GM několikrát zastavil výrobu a přehodnotil několikrát letošní plán, z původních 45000ks až někam na 12000, myslím, že tyto zprávy proběhly i zde na serveru. Test Voltu včetně mizerného dojezdu si můžeš přečíst zde
[odkaz]
29. 12. 2012 22:12
Re: Hybridní lži
Takže jestli podvod s jedním modelem nebo deseti je jedno.Krádež je také vždy stejná,jestli jednu věc nebo deset,je to krádež.
Nižší výkon,o tom byl pouze jeden blog.To je nějaký argument?Neřekl bych,že Hyundai vybočuje z řady jiných.[odkaz]
Výkon,na rozdíl od spotřeby je jednodušeji měřitelný.
Nicméně žádný podvod zatím nebyl prokázán,takže není.Je to stejná situace,jako když automobilka slibuje v motoru rozvodový řetěz bez výměn a pak ho mění,a uživatel má s tím problémy.Nedodržený slib,čili podvod v Tvém slovníku.
Test Voltu dobrý,ale víš kolik se prodává v USA hybridů?Tak kde máš ty žaloby,přehodnocení plánů prodejů...atd.
Avatar - Ham.
29. 12. 2012 23:05
Re: Hybridní lži
Ano podvod je podvod, na počtu nezáleží.

Ohledně výkonu motorů vedla s Hyundai řízení EPA v letech 2001-2002 a aféra to byla jak panelák, žádný jeden blog, ale z ostudy kabát. Tady je krátké shrnutí
[odkaz]

Trochu zaměňuješ technickou poruchu a lhaní o vlastnostech auta, ještě jsem neviděl reklamu kde by nějaký výrobce říkal nám se nemůže na autě nic porouchat, jestli se pletu tak sem dej odkaz, a vědomé vyhlašování něčeho co není pravda, protože hned z výroby auto danou vlastnost nemá (výkon, spotřeba) a takových nepravdivých reklam v US měl Hyundai tisíce.

Přehodnocení prodejů máš třeba tady
[odkaz]
30. 12. 2012 18:48
Re: Hybridní lži
No tak čekal bych podrobné informace,toto je jak když Spiegel informuje o smrti Busche kterému se zatím daří. >:D
Dal jsem ti odkaz na konkrétní naměřené hodnoty.Porovnávej.
Nezaměnuji.když kupuješ auto,také se zajímáš o servisní intervaly,a vše máš vypsané v tabulce.U řetězů interval výměny není,ale pokud se musí měnit takto hromadně,tak asi něco v pořádku není.Prostě špatné výpočty,špatná měření rovná se podvod.
Přehodnocení prodejů,zase se týká pouze Voltu.Jednoho,jedinného zástupce hybridních pohonů.Docela málo na to,že útočíš na hybridy jako celek.Jsou prodávanější hybridní vozy.
Jenže co chtít,od člověka,který tvrdí,že se nezajímá,co se prodává na US trhu,protože tam platí jiné normy,než EU a přitom se tak vehementně snaží navodit dojem,jak zná US trh.Schizofrenie,že.
Avatar - Ham.
30. 12. 2012 20:58
Re: Hybridní lži
Podrobné informace si dohledej nejsem tvůj vyhledávač.
Tabulka na serveru, který není nikým certifikován a navíc ani neobsahuje modely z doby 2001 je k ničemu. Měření národní agentury (EPA) která je k tomu certifikovaná má zcela jinou vážnost a můžeš si konkrétní hodnoty klidně dohledat, rozdíly byly mezi 10-20hp samozřejmě vždy směrem dolů.
Když se porouchá nějaká součástka tak je to porucha, závada. Když někdo uvádí nepravdivé údaje tak je to podvod. Na tom není co k diskuzi.
30. 12. 2012 21:27
Re: Hybridní lži
Jo a v tabulkách EPA mají problémy snad všechny automobilky.Ta představa,že něco špatně bylo pouze u Hyundae je naprosto mylná,opravdu tam jsou uvedené snad všechny.
Jo když se porouchá nějaká součástka.Když jinde funguje bez problémů,opravdu prakticky bezúržbově,tak by měla všude,ale když tomu tak není,tak to bylo asi špatně navržené,nebo měl být uveden termín výměny.Tady se nejedná o náhodu,pár kusů,ale konstrukční vadu,což je přechodem na jiný systém potvrzeno.
Avatar - Ham.
30. 12. 2012 21:39
Re: Hybridní lži
Konstrukční vada je konstruční vada a ne podvod.
30. 12. 2012 21:54
Re: Hybridní lži
Pokud vím tak,tak všechny součástky jsou podrobeny výpočtům a pak zkoužkám.Celý motor musí být důkladně odzkoušen.Stejně tak výkony i spotřeby.Takže jestli je někde chyba tak je to podvod a to vždy.protože Ty ve svých výkladech chyby defacto vylučuješ,předpokládáš,že výrobce o chybách ví a tak spotřebitele vědomně klame.Dá se říci,že vždy je to konstrukcí,která nesplnila očekávání,výdrže,spotřeby,výkonu....Apli… Tvého absolutního myšlení.
Můžeme s jistotou tvrdit,že výrobce o konstrukční vadě neví?Nemůžeme.
Avatar - Ham.
30. 12. 2012 22:16
Re: Hybridní lži
To je zajímavá fabulace, ale mimo realitu. Závadu nebo poruchu nebo konstrukční vadu nikdo nemůže dopředu odměřit a tudíž ji nemůže vyloučit. Spotřebu nebo výkon si může každý změřit a uvádět pravdivé údaje. K tomu má podrobně popsané metodiky od regulátorů jak v US tak v EU. Pokud uvádí něco jiného tak podvádí.
31. 12. 2012 08:00
Re: Hybridní lži
Berme to tak,že motor je stroj.Vyjímečně opakující závady vyloučit opravdu nelze,ale závady ve velkém rozsahu už při poměrně malém nájezdu kilometrů,odhalit při testování musí.
Opravdu se každá součástka hodně propočítává,dimenzuje. a pak i testuje.
Mohlo by se říci,že daný problém vzniká až později vůlemi,opotřebovanými nástroji,jenže tyto samé vůle mají vliv na výkon motoru.Nelze problémy oddělovat,vše musíš posuzovat jako celek.
Avatar - Ham.
31. 12. 2012 09:29
Re: Hybridní lži
Každý model auta má nějaké závady, které testování neodhalí. A žádný výrobce netvrdí, že žádné závady nemá.
Výkon motoru se podle metodiky EPA měří na novém motoru, žádné opotřebení tam nehraje roli. A neměří se na jednom vozidle, ale vzorku několika aut.
31. 12. 2012 12:13
Re: Hybridní lži
Závady ano,od toho je záruka.Konstrukční chyby má odhalit testování.Proč je tedy dán u řemenů interval,protože má určitou životnost.Řetěz nemá žádný interval výměny,protože má vydržet.Jasný vzkaz zákazníkovi.Pokud to tak není,byli porušeny normy,pro testování,výrobu...A zákazník je podveden.Normy na kvalitu jsou totiž také dány.
Avatar - Ham.
31. 12. 2012 12:32
Re: Hybridní lži
Konstrukční chyby jsou všude a žádné testování není tak komplexní aby je všechny odhalilo. A nikdo ani netvrdí, že konstrukční chyba se nemůže vyskytnout. Toyota vyměňuje dveřní mechanizmus u tři čtvrtě milionu aut protože se ukázalo, že stará konstrukce může za určitých podmínek vzplanout a nikdo to neoznačí za podvod. Prostě stala se konstrukční chyba. Nebyl tam žádný úmysl. Naopak lhaní o spotřebě nebo výkonu je jasná snaha ukázat se v lepším světle pomocí lži i když vím, že skutečnost je jiná.
Je to úplně stejný rozdíl jako mezi úkladnou vraždou a zabitím z nedbalosti.
31. 12. 2012 19:48
Re: Hybridní lži
Zákazník vybírá auto,dle parametrů výkonu,spotřeby,velikosti,barvy,servisní… nákladů.Servisní náklady jsou pneumatiky,výměna náplní,případně rozvodového řemene.Je to bez výměny rozvodů,výborně žádný náklad,Panty vymění jednorázově,i cokoliv jiného,ale kdo mě zaručí,že řetěz vymění (třeba i bezplatně)při 70 000km ale co pak třeba při 160 000km?Bude to už za mé neplánovaně?Nebo jak.U žádného auta (krom Š120) jsem nemusel v motoru nic měnit,co nebylo psáno v servisním rozpisu.Rozlišuj jenorázovou výměnu a co se může opakovat.
koukám jak náhle toleruješ chybu v testování,na vše jsou certifikace,předem stanovené postupy,stejně,tak jako na měření spotřeby,či výkonu.
Nový motor,také nemusí mít správný výkon,ten má až po správném zajetí.
Mimochodem zrovna na autrevue je článek o tom,jak zrovna BMW lže o výkonu.
Avatar - Ham.
1. 1. 2013 11:44
Re: Hybridní lži
Ano zákazník vybírá auto podle parametrů. Ovšem žádná automobilka mu neslibuje, že ta nebo ona součástka vydrží X tisíc kilometrů.
Hyundai přímo v reklamách v US sliboval spotřebu nad 40 mpg stejně jako sliboval konkrétní výkony svých aut. A všechny tyto sliby byly lži. Takže byl oprávněně žalován pro podvod tehdy i nyní.

Chyba v testování kvality součástek a lhaní v reklamě jsou dvě podstatně rozdílné věci.
28. 12. 2012 14:21
NEJEN SPOTŘEBITEL
Vše nahrává nejen spotřebiteli, ale i podnikatelům, tak se dožadujte svých práv. Dnes se kupující totiž při výběru auta řídí především spotřebou.

Pokud Vaše nové auto nedosahuje průměrné spotřeby podle technického průkazu, resp. je významně vyšší než v TP, tak je to důvodem pro slevu z kupní ceny, viz. Usnesení Ústavního soudu - III. ÚS 1959/11 ze dne 31.08.2011. Ovšem tuším, že snad v Německu soudci smetli žalobu na Audi, takže nás čeká sjednocování Evropské judikatury.
Rozbalit vlákno
1
29. 12. 2012 17:38
Re: NEJEN SPOTŘEBITEL
No, s tvrzením, že se dnes kupující řídí "především spotřebou", bych byl hodně opatrný. Nikdo, koho znám, si nevybral auto X jen proto, protože jeho papírová spotřeba byla o 0,x l/100km nižší, než u auta Y, které by se mu jinak líbilo víc. Ano, spotřeba je dnes určitě důležitým, ale podle mého názoru ne rozhodujícím parametrem.
A co se soudů týče, viz můj příspěvek výše...
28. 12. 2012 16:19
Jedno je spotreba .... druhá vec štýl jazdy ...
To, že reálna spotreba hybridov v praxi mimo reality je v podstate "samozrejmosť" ...

Ale zas takým technickým "expertom" ako Amíkom, ktorí ani nevedia jazdiť manuálnou prevodovkou a mýlia si brzdu s plynom, ťažko veriť, že ovládajú techniku úspornej jazdy ...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dylan McKay
28. 12. 2012 23:31
Mickey Mouse potřebuje Dr. House
Fordu situaci vůbec nezávidím. Jak reagovat, aby nemusel platit, a zároveň nepřišel o zákazníky?
Při představě dobře vykrmené americké rodiny, která zná slovo "chůze" jen z televize a díky McDrivu z auta nevyleze ani na oběd není divu, že odchylka může být i 3 litry.

Každý kdo tady hybrid hodnotí si musí uvědomit, že úkolem hybridů není v první řadě úspora paliva!
U Priusu mám i tak ustálenou spotřebu 4,5 litru. Ale při cestě 4 dospělých lidí vyskočila na šílených 5,6 litru! Po přechodu z SUV V8 jsem za rok ušetřil cca 150000 Kč za palivo.
S hybridem se zkrátka musí umět jezdit, hrát si s ním, jezdit i podle displeje ukazujícího který motor zrovna pracuje, jaký je stav baterie. Není to supersport Octavia, je to pokrok a další stupeň vývoje. Jsem s Priusem nadmíru spokojen.

Jinak souhlasím, že udávané spotřeby automobilkami jsou trapně nízké. Ale baštíme kolikrát větší a vážnější žvásty.
Rozbalit vlákno
3
29. 12. 2012 13:26
Re: Mickey Mouse potřebuje Dr. House
Konecne nekdo, kdo ma prakticke zkusenosti s hybridem a ne jen vyctene z testu.
29. 12. 2012 18:40
Re: Mickey Mouse potřebuje Dr. House
:yes:
Avatar - trapid
29. 12. 2012 22:43
Re: Mickey Mouse potřebuje Dr. House
Souhlasím až na to, že v hybridu sice je vidět pokrok, který ovšem vůbec nikam nevede. Já jezdím se starší xantií 2,0 HDi a dlouhodobou spotřebu mám 5,05 na sto a to se s tím vůbec nemazlím, jezdím denně a parkuji venku (v mrazech).
Když jsem si s tím hrál a jezdil úsporněji nebyl problém se spotřebou i pod 4,5 na sto [odkaz] .
Proto shodnou spotřebu u hybridu jako posun dopředu nevidím - spíš jen takový posun stranou a alternativu pro fajnšmekry.
Avatar - Ada je zase tady
29. 12. 2012 10:25
A co kdo čekal?
Může snad mít auto se zastaralým benzínovým motorem a metrákem baterií v kufru menší spotřebu než stejné auto bez toho metráku baterií?

Vezměte benzínový hybrid a starou dobrou Octavii 1,9TDI a prožeňte je 1000km po dálnici z Prahy do Ostravy a zpět. Uvidí se, které auto bude mít menší spotřebu... :-!

A to ještě nepočítám energetické náklady na výrobu a následnou recyklaci toho akumulátoru...
Rozbalit vlákno
27
29. 12. 2012 13:24
Re: A co kdo čekal?
Na dalnici nema hybrid smysl, jeho nejvetsi sila je ve meste. Kupovat si hybrid jen na jizdy po dalnici svedci o hlouposti majitele. Takze tvuj argument je zcela mimo a nedava smysl. Jak uz tu bylo dokazano, hybridy u toyoty nevazi o tolik vice jako benzinove a ve meste maji nizsi spotrebu. Nejvice je to videt u Prius+, ktery ac je pro 7 lidi, ma prumernou spotrebu (dle spritmonior) 5.5 l a to je si myslim velmi vybornal hodnota - mam kombika stredni tridy a po meste jezdim za 7 litru.
A srovnavej priste srovnatelne - stara dobra Octavia 1.9 TDi 66kW (mel jsi asi na mysli tenhle motor), je dnes jiz auto z praveku, takze sorvnavejme srovnatelne.
Ano s bateriema souhlasim, ta narocnost na likvidaci tam je, ale ona je i stareho vraku.
29. 12. 2012 14:27
Re: A co kdo čekal?
Dálnice jim zase tolik nevadí. Jen musí mít dostatečně silný motor. Nejvíc je jejich síla vidět v situacích, kde dochází k častým změnám rychlosti.
29. 12. 2012 14:22
Re: A co kdo čekal?
Aďo, Aďo, ty jsi tak zaslepený naftou, že používáš argumenty, které dokonce jsou u nafty občas horší než u hybridu >:D Tak u hybridu ti vadí, že s sebou taháš metrák baterií navíc, ale u nafty ti nevadí, že samotný naftový motor je taky o metrák těžší než ten benzinový? Tož kde je rozdíl? Pro tvou informaci, např. nový Auris v benzinu 1345-1400 kg, nafta 1505 kg (o 105-160kg íce než benzin!) a hybrid 1470-1480 kg (o 70-135 kg více než benzin). No já nevím, je skutečně ten hybrid vždy těžší? Vždyť jsou dokonce auta, kde je lehčí než nafta (tím neříkám, že je to tak obecně, většinou je o pár kilo těžší než nafta).

Navíc, co sem taháš dálnici? Hybrid je auto určené zejména do města. Když si někdo koupí Ferrari, tak asi nebude nadávat na to, že to nejezdí dobře v terénu. A podobně. Pokud si koupíš naftu na popojíždění ve městě a krátké trasy, tak to není ideální. Když si ji koupíš na dálnici, uděláš dobře. Když si koupíš hybrid do města, uděláš dobře, když si ho koupíš na dálnici, uděláš blbě... :-) Každé auto je určené k něčemu trochu jinému.

BTW. K tvé první otázce. Auris je toho hezkým příkladem. Benzin má spotřebu 7,6, nafta 6,6, hybrid 5,2 :-) Jedná se o reálné spotřeby. Takže ano, zastaralý benzinový motor s metrákem baterií v kufru může mít výrazně nižší spotřebu než auto bez těch baterií. Cožpak to nevidíš?
Avatar - Ada je zase tady
29. 12. 2012 16:03
Re: A co kdo čekal?
Re Auris: hmm.. FabiaI s motorem 1,9TDI 77kW (PD) jezdi po Praze take pod 5,5 litru :-! Nehlede na porizovaci naklady.

Jo, neni diesel, jako diesel...

Ale aby bylo jasne - nemam nic proti hybridum. Az to bude mit komercni smysl, jiste to predstavi i chlapci z Wolfsburgu (jiste s motorem TDI) a bude to nepochybne vychytane a spotrebitelsky zajimave. Zatim at ty slepe ulicky vyvoje prokopava nekdo jiny ;-)
29. 12. 2012 16:29
Re: A co kdo čekal?
Zase sem taháš starý diesel - nové CR s ekokrámy už nejsou tak úsporné, ani ty od tvých falešných bohů ve wolfsburgu. Kromě toho, zkus s tou fabií jezdit po Praze 100k km a máš v lepším případě po DPF, v horším po motoru... Do města patřé benzín, už kvůli nižším emisím (skutečným CO2 se nepočítá)
29. 12. 2012 17:24
Re: A co kdo čekal?
Máš pravdu, není diesel jako diesel. Právě proto bych tu netahal starý diesel, když se bavíme o moderních autech splňujících EURO5. Cenový rozdíl např. u toho Aurisu je dnes 30-40 tisíc Kč, což proti naftě není až takový příplatek (nemluvě o tom, že naftu nelze mít s automatem, kterou hybrid má - naopak hybrid zase nelze mít s manuálem). Jinak, full hybrida už VW Group má, je to Audi A6 a má benzinový motor.
29. 12. 2012 17:45
Re: A co kdo čekal?
Mají jich mnohem víc (z hlavy Q5, A8, Cayenne, Panamera, Jetta), i když si nejsem jist, jestli to nejsou zrovna mild, ale tohle Áda nespecifikoval.
29. 12. 2012 17:56
Re: A co kdo čekal?
Jj, máš pravdu. Je jich více, já si teď vzpomněl jen na velkou slávu A6/A8 hybrida (pokud vím, tak A6 umí jet jen na elektřinu, u ostatních nevím).

Tady je tedy otázka pro Áďu a jeho větu "Az to bude mit komercni smysl, jiste to predstavi i chlapci z Wolfsburgu (jiste s motorem TDI) a bude to nepochybne vychytane a spotrebitelsky zajimave."

No, chlapci z Wolfsburgu mají těch hybridů několik, tady je tedy první otázka: Znamená to tedy, že už to má komerční smysl nebo ne? Když už VW Group představil tolik hybridů, má to už tedy smysl? A pokud ano, Áďo, proč hybridy jiných značek smysl podle tebe nemají? Nebo je koncern mimo? Proč jde koncern slepou uličkou vývoje? Tvrdíš, že ji přenechává jiným a přitom vidím, že tou cestou jde také.

Otázka číslo dva. Proč VW Group, tak pověstný svými "úžasnými" TDI motory montuje do hybridů snad jen ty ukrutně zastaralé benzínové motory? (co jsem se díval, tak naftový hybrid od koncernu jsem nenašel, to ale neznamená, že neexistuje).
30. 12. 2012 19:38
Re: A co kdo čekal?
Áda pod vlivem rozumných argumentů zdrhne, tak svůj názor proč jsou v hybridech benzíny napíšu já... Hlavní věc, co hybrid dělá je, že pomáhá udržet motor v nejvíce efektivních podmínkách, vysoké zatížení a optimální otáčky - u benzínových motorů pak dost stoupne účinnost, zatímco nafťák má přibližně stejnou účinnost nezávisle na zatížení... Rekuperace sama o sobě by nepřinesla chtěný efekt, nemluvě nevhodnosti dieselů do města, kde má hybrid největší opodstatnění.

Ale jinak v hybridech budoucnost dopravy netkví, dokud se nepodaří zlepšit a zlevnit technologii baterií - po tom zlepšení zas jejich místo zastoupí elektromobily. Výrobci by měli zapracovat spíš na řešení zážehových motorů s variabilní kompresí, těch nekolik málo prototypů má parametry blízké dieselovým motorům...
30. 12. 2012 19:52
Re: A co kdo čekal?
:yes: Výstižné.Jen dodám,že cesta přes hybridy může vést jak k elekromobilům,tak palivovým článkům..
29. 12. 2012 22:19
Re: A co kdo čekal?
nerob zo seba saska a postav proti aurisu aspon golfa ahlavne aktualneho s tdi cr, ktory plni sucasne emisne normy, ktore spotrebe moc nenahravaju. Realita je taka, ze auris pojde takmer bez ohladu na premavky za 5-5,5 (skusenost skutocnych majitelov), tak golf bude po klasickych mestkych zapchach (ked si rad za priemernu rychlost 20km/h) za 7-9 l/100km
Avatar - Ham.
29. 12. 2012 23:19
Re: A co kdo čekal?
[odkaz]
[odkaz]
30. 12. 2012 09:26
Re: A co kdo čekal?
odkazy su pekne, ale nehovoria nic o mestkej premavke ;-)
Avatar - Ham.
30. 12. 2012 12:24
Re: A co kdo čekal?
Ta auta jezdí všude a těžko bude jezdit Golf po městě za 9 jak uvádíš, to by na dálnici musel jezdit za 2 litry a to asi nejezdí. 1.6 TDI Golf za 9 liitrů jede jedině na německé dálnici s plynem na podlaze a trvalé rychlosti 180-190 km/h. 9 litrů po městě je čirý blábol.
30. 12. 2012 22:00
Re: A co kdo čekal?
Nie je, mam to vyskusane na viacerych naftakoch (vratane 1,6tdi), aj ked sa jedna o extrem.
1 1/2 roka naspat moje denne jazdenie - rano nastartujem auto, prejdem 300 metrov a v kolone idem 6,5km sposobom 1.stupen, neutral,1.stupen, neutral,sem tam 2.stupen. Po 6,5 km z rychlim na cca 50 km/h - asi 2 minuty jazdy (1,5km) a vypinam motor. Balim par veci a vyrazam do mesta (este stale ranna spicka) a sposobom popisanym vyssie prejdem 5-10 km a znova vypinam motor. Pomotam sa cca1-2hodiny u zakaznika, starujem auto a prejdem kratku trasu (aj ked uz v relativne normalnych podmienkach) o dlzke 5-10km. Po par takych jazdach idem naspat do firmy a chystam sa na cestu domov v poobednajsiej spicke, ktora je ale o chlp miensia ako ta ranna (o nieco vyssia priemerna rychlost).

V letnych mesiacoch to bolo blizsie k 7,5, v zime nebol problem za 9

Preskakal som t s niekolkymi autami (viacero modelov a znaciek) a sporeba sa u nafty blizila k dvojnasobku kombinovanej. Spotrebu som sledoval podla PP a aj ked by bol extremny pesimista, tak namiesto 7,7-9 to bude v reale 7-8,3 l/100km

Akakolvek jazda po dialnici, alebo mimo mesto prudko znizila dlhodoby priemer, ale nic to nemeni na fakte, ze hybrid by zrejme nezraltakmer 2 nasobok papierovej spotreby ;-)
30. 12. 2012 22:27
Re: A co kdo čekal?
No, v takovém případě bych srovnával spíše městskou spotřebu a ne kombinovanou.
31. 12. 2012 12:45
Re: A co kdo čekal?
mestka spotreba j castov len chlp od kombinovanej, napr. teraz jedno moje sukromne auto ma 6,3 mesto, 5,6 kombinacia.....rozdiel marginalny
Avatar - Ham.
30. 12. 2012 22:39
Re: A co kdo čekal?
Já křižuji denně Prahu a blízké okolí s 3.0 dieselem a na 9l se nedostanu (není pro mě problém při troše sebekontroly jezdit za výrobcem udávanou spotřebu pro město). Naopak když valím po Německé dálnici kolem 200 tak klidně za 11 i výše (tam mi sebekontrola tak nějak selhává, takže na údaj výrobce se nedostanu).

Pokud ti diesel na nějaké extrémní trati bere 9l tak nevěřím, že s hybridem za stejných podmínek pojedeš za 6l. A pokud dáš hybridu stejně extrémní podmínky (poženeš jej na dálnici 190 z Prahy do Bratislavy) tak ti deklarovanou spotřebu překročí klidně třikrát (po 10 km dojdou baterky a benzín pak pojede za 18 l na sto. Ale to jsou nesmyslné extrémy, běžný provoz je vždy nějaký mix a ten je na sprint monitoru velmi dobře viditelný.

Pro trasu, kterou popisuješ je ideální kandidát čistý elektropohon, minimální vzdálenost, minimální rychlost, elektroauto bude bez konkurence.
31. 12. 2012 12:44
Re: A co kdo čekal?
je rozdiel krizovat mesto a plazit sa mestom (moj pripad). Tento extrem nie je nezmyselny, kazdy den je bratislava zapchata v spicke na prijazde v smere od trnavy, senca a pezinka, pricom vacsina vidlakov sa pokusa ohchadzat hlavne tahy cez obytne zony, takze aj tie su ucpane.Medzi 6:50 a 8:30 sa proste iba plazis. V minulosti som sa nedokazal vyhnut jazde v tychto hodinach a vyssie popisovany stav som si vychutnava s malymi prestavkami takmer 1/2 roka . V sucasnosti s tym problem nemam. Tento pre teba extrem je pre mnohych normalny a skusaju si ho kazdy pracovny den aj ked malokto skocil do kolony tak ako ja ;-)

PS:s vacsinou aut, ktore som doteraz vlastnil/pouzival (firemne) som nemal problem dlhodobo jazdit za, alebo pod papierovu spotrebu
Avatar - Ham.
31. 12. 2012 12:59
Re: A co kdo čekal?
Jj, jsou části měst kde to stojí za pytel, já jezdím do Bratislavy pravidelně jednou za 14 dní (Prievozská ul.), tam na desátou a zpět odjíždím cca v pět a téměř vždycky je to "hladký průstřel", snad jen odpoledne je menší frontička na nájezdu na Prístavný most. Takže já mám Bratislavu zafixovanou jako krásně průjezdnou se spotřebou 5l protože dodržuji rychlost (máte nejaktivnější policajty na měření rychlosti ze zemí kam jezdím) :-)
31. 12. 2012 13:21
Re: A co kdo čekal?
nejde o samotne mestke casti , ale o velke mnozstvo cezpolnych (pricom v aute vzdy sedi len jeden, t.j. vodic). 2 roky naspat som byval na opacnom konci a do prace som dosiel za 25 minut- vzdialenost 22,5km. Po prestahovani som robil v lepsiom pripade 7km za 25minut a ked nam posunuli pracovnu dobu, tak to islo do kytiek k stavu, ktory som popisoval vyssie. V pracovnych dnoch dojdes na zaciatok bratislavy(v smere z trnavy) a plazis sa krokom az po tebou spominaný pristavny most. Poobednajsia spicka je to iste, len s tym,ze ucpava vyjazdz BA smerom na trnavu a samotny pristavny most.
Situacia sa dost vylepsuje po 9:00 rano a klud trva do cca 15:45. Samostatnou kapitolou su pondelok rano a piatok vecer. Vtedy je najlepsie ostat doma >:-[] >:-[] .
Perly ako vjazd zo Samorina rano a vyjazd na tento smer poobede je lepsie neriesit
Avatar - Ham.
31. 12. 2012 13:53
Re: A co kdo čekal?
Přespolním se nevyhne žádné město, když vezmu Vídeň, Mnichov nebo Prahu tak je to stejné včetně toho jednoho řidiče skoro v každém autě.
29. 12. 2012 17:37
Re: A co kdo čekal?
Stara dobra octavia nemusela plnit nezmyselne normy a preto mohla cmudit kolko chcela. Dnes to skodovka nie ze nechce, ona to ani nemoze ten stary dymiaci motor predavat lebo by ju EU rozdupala. Druha vec je, ze nepoznam jednu automobilku, ktorej by udavana spotreba sedela s realitou.
29. 12. 2012 17:49
Re: A co kdo čekal?
Tak takhle obecně se to říct nedá. Jsou situace, kdy se se svým autem bez snažení (de facto nedobrovolně :-! ) dostanu téměř na dostřel papírové hodnoty - typicky když jedu delší štreku po státovkách se středním provozem, takže se dá jet plynule, ale rychlosti nejsou nijak vysoké. To pak svítí na displeji počítače hodnoty okolo 5,5l/100km, přičemž papírová hodnota je někde okolo 4,7 (přesně nevím, nezajímá mě to). Neboli kdybych se snažil a třeba vypnul klimačku (neboli se tak ještě víc přiblížil metodice ECE), určitě bych se pod 5l dostal. Ale asi bych se unudil k smrti, takže to nedělám >:-[]
Co jsem tím chtěl říct - o spotřebě rozhoduje především řidič. A když člověk bude chtít a k tomu (!!) chytí správný podmínky, k papírový spotřebě se dostane...
29. 12. 2012 18:13
Re: A co kdo čekal?
No, jenže to by měla být kombinovaná spotřeba, nikoli nejnižší možná (ta se nejsnáze dosahuje právě na okreskách při rychlostech okolo 90 km/h plus minus). Mít papírově 4,7 a na okreskách se nedostat pod 5, tomu říkám docela průser. S kombinací na této hodnotě by mělo být možné jezdit na okreskách tak okolo 4 litrů.

Když jsem řídil Ceeda 1,4 před dvěma lety (tehdy úplně nové auto), tak jsem se na okreskách, a to s nepříliš zajetým motorem dostal hluboko pod udávanou kombinaci (tuším 5,8 v papírech, já se s plně naloženým autem pohyboval okolo 5,0-5,3). S jinými moderními auty bohužel delší zkušenost nevím, takže těžko říci, jak těžké je dostat se na/pod udávanou kombinaci u jiných (nechci proto vyvozovat nějaké obecné závěry). S mým starým EURO2 benzinem jsem pod udávanou kombinací dlouhodobě, většinou je to příměstský provoz (město+okresky). Také souhlasím s tím, že důležitý je řidič, ale samozřejmě i trasa (kámoška se s 1,6kou není schopna dostat pod 10, jenže to auto snad nikdy nejelo větší vzdálenost než 2km ve městě)
30. 12. 2012 13:14
Re: A co kdo čekal?
Přesně tak, spotřeba v papírech je často téměř nedosažitelná, kvůli metodice měření, kdy se testuje v laboratoři s už zahřátým motorem, za nereálných podmínek jako např. akcelerace 0-50 za 30s, zvýhodňování stop-start a podobný výmysly... V tomhle jsou dál američani, u kterých papírová spotřeba odpovídá skutečné.
29. 12. 2012 18:41
Re: JA SOM TO VEDEL!
Ja som to vedel! Ropák žije!