Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford už čelí hromadné žalobě kvůli spotřebě hybridů

Michal Fokt Michal Fokt 28. 12. 2012 • 14:49
11
119
Zobrazit náhledy (11)
Ford C-Max Ford C-Max Ford C-Max Ford C-Max Ford C-Max Ford C-Max
Jak se dalo očekávat, nespokojení majitelé vozů Ford C-Max Hybrid a Fusion Hybrid, povzbuzeni zjištěním Consumer Reports, podali hromadnou žalobu na automobilku kvůli nereálné spotřebě.

V polovině prosince jsem vás v článku Ford Fusion a C-Max Hybrid: Největší rozdíl mezi papírem a realitou informoval o tom, že americká organizace Consumer Reports dala současným hybridním Fordům pěkně do těla, když prohlásila, že její testy ukázaly největší rozdíl mezi realitou a papírovými udaji ze všech v posledních letech testovaných aut.

Protože je řeč o Americe, byla jen otázka času, než se toho chytnou majitelé vozů a jejich právníci a podají na Ford žalobu. A to se nyní i stalo, přičemž nespokojené zákazníky, kteří chtějí finanční kompenzaci, která by vyrovnala rozdíl mezi udávanou a reálnou spotřebou, zastupuje stejná právnická firma McCuneWright, která zastupuje podvedené zákazníky značek Hyundai a Kia.

V žalobě se uvádí, že Ford propaguje spotřebu paliva, která je "falešná a zavádějící", oproti situaci u Hyundai/Kia je ale problém v tom, že se pod původně udávané hodnoty EPA podepsala a měly by tedy být nenapadnutelné... Jenže potíž je v tom, že EPA většinu nových vozidel sama netestuje, celý systém funguje na bázi důvěry mezi EPA a automobilkami s tím, že Environmental Protection Agency vydá metodické pokyny pro měření spotřeby a výrobci by se jimi měli řídit a na jejich základě pak uvádějí vlastní výsledky měření. EPA pak ve svém National Vehicles and Fuel Emissions Laboratory in Ann Arbor pouze namátkově testuje některá vozidla (cca 150-200 ročně), aby prověřila správnost měření automobilek.

Tento systém dosud fungoval vcelku uspokojivě, otázkou ale je, zda nyní nebude nutné provést nějaké změny v jeho fungování. Každopádně právníci budou mít určitě o zábavu postaráno a bude určitě velmi zajímavé sledovat, jak se celá kauza bude vyvíjet.

Pravdou je, že Fordem uváděná čísla přinesla své ovoce. V Americe se v říjnu a listopadu prodalo 8030 vozů Ford C-max Hybrid, což je doposud nejlepší výsledek dvouměsíčního prodeje při uvedení vozu do prodeje v historii, jenž výrazně překonává dosavadní rekord Toyoty Camry Hybrid, kterých se za první dva měsíce na trhu (05-06/2006) prodalo 7300 kusů.

Související články

Témata
Avatar - Ham.
1. 1. 2013 11:44
Re: Hybridní lži
Ano zákazník vybírá auto podle parametrů. Ovšem žádná automobilka mu neslibuje, že ta nebo ona součástka vydrží X tisíc kilometrů.
Hyundai přímo v reklamách v US sliboval spotřebu nad 40 mpg stejně jako sliboval konkrétní výkony svých aut. A všechny tyto sliby byly lži. Takže byl oprávněně žalován pro podvod tehdy i nyní.

Chyba v testování kvality součástek a lhaní v reklamě jsou dvě podstatně rozdílné věci.
31. 12. 2012 19:48
Re: Hybridní lži
Zákazník vybírá auto,dle parametrů výkonu,spotřeby,velikosti,barvy,servisní… nákladů.Servisní náklady jsou pneumatiky,výměna náplní,případně rozvodového řemene.Je to bez výměny rozvodů,výborně žádný náklad,Panty vymění jednorázově,i cokoliv jiného,ale kdo mě zaručí,že řetěz vymění (třeba i bezplatně)při 70 000km ale co pak třeba při 160 000km?Bude to už za mé neplánovaně?Nebo jak.U žádného auta (krom Š120) jsem nemusel v motoru nic měnit,co nebylo psáno v servisním rozpisu.Rozlišuj jenorázovou výměnu a co se může opakovat.
koukám jak náhle toleruješ chybu v testování,na vše jsou certifikace,předem stanovené postupy,stejně,tak jako na měření spotřeby,či výkonu.
Nový motor,také nemusí mít správný výkon,ten má až po správném zajetí.
Mimochodem zrovna na autrevue je článek o tom,jak zrovna BMW lže o výkonu.
Avatar - Ham.
31. 12. 2012 13:53
Re: A co kdo čekal?
Přespolním se nevyhne žádné město, když vezmu Vídeň, Mnichov nebo Prahu tak je to stejné včetně toho jednoho řidiče skoro v každém autě.
31. 12. 2012 13:21
Re: A co kdo čekal?
nejde o samotne mestke casti , ale o velke mnozstvo cezpolnych (pricom v aute vzdy sedi len jeden, t.j. vodic). 2 roky naspat som byval na opacnom konci a do prace som dosiel za 25 minut- vzdialenost 22,5km. Po prestahovani som robil v lepsiom pripade 7km za 25minut a ked nam posunuli pracovnu dobu, tak to islo do kytiek k stavu, ktory som popisoval vyssie. V pracovnych dnoch dojdes na zaciatok bratislavy(v smere z trnavy) a plazis sa krokom az po tebou spominaný pristavny most. Poobednajsia spicka je to iste, len s tym,ze ucpava vyjazdz BA smerom na trnavu a samotny pristavny most.
Situacia sa dost vylepsuje po 9:00 rano a klud trva do cca 15:45. Samostatnou kapitolou su pondelok rano a piatok vecer. Vtedy je najlepsie ostat doma >:-[] >:-[] .
Perly ako vjazd zo Samorina rano a vyjazd na tento smer poobede je lepsie neriesit
Avatar - Ham.
31. 12. 2012 12:59
Re: A co kdo čekal?
Jj, jsou části měst kde to stojí za pytel, já jezdím do Bratislavy pravidelně jednou za 14 dní (Prievozská ul.), tam na desátou a zpět odjíždím cca v pět a téměř vždycky je to "hladký průstřel", snad jen odpoledne je menší frontička na nájezdu na Prístavný most. Takže já mám Bratislavu zafixovanou jako krásně průjezdnou se spotřebou 5l protože dodržuji rychlost (máte nejaktivnější policajty na měření rychlosti ze zemí kam jezdím) :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku