Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford už čelí hromadné žalobě kvůli spotřebě hybridů

Ford C-Max
Ford C-Max
Ford C-Max
Ford C-Max
11 Fotogalerie
Diskuze (119)
Jak se dalo očekávat, nespokojení majitelé vozů Ford C-Max Hybrid a Fusion Hybrid, povzbuzeni zjištěním Consumer Reports, podali hromadnou žalobu na automobilku kvůli nereálné spotřebě.

V polovině prosince jsem vás v článku Ford Fusion a C-Max Hybrid: Největší rozdíl mezi papírem a realitou informoval o tom, že americká organizace Consumer Reports dala současným hybridním Fordům pěkně do těla, když prohlásila, že její testy ukázaly největší rozdíl mezi realitou a papírovými udaji ze všech v posledních letech testovaných aut.

Protože je řeč o Americe, byla jen otázka času, než se toho chytnou majitelé vozů a jejich právníci a podají na Ford žalobu. A to se nyní i stalo, přičemž nespokojené zákazníky, kteří chtějí finanční kompenzaci, která by vyrovnala rozdíl mezi udávanou a reálnou spotřebou, zastupuje stejná právnická firma McCuneWright, která zastupuje podvedené zákazníky značek Hyundai a Kia.

V žalobě se uvádí, že Ford propaguje spotřebu paliva, která je "falešná a zavádějící", oproti situaci u Hyundai/Kia je ale problém v tom, že se pod původně udávané hodnoty EPA podepsala a měly by tedy být nenapadnutelné... Jenže potíž je v tom, že EPA většinu nových vozidel sama netestuje, celý systém funguje na bázi důvěry mezi EPA a automobilkami s tím, že Environmental Protection Agency vydá metodické pokyny pro měření spotřeby a výrobci by se jimi měli řídit a na jejich základě pak uvádějí vlastní výsledky měření. EPA pak ve svém National Vehicles and Fuel Emissions Laboratory in Ann Arbor pouze namátkově testuje některá vozidla (cca 150-200 ročně), aby prověřila správnost měření automobilek.

Tento systém dosud fungoval vcelku uspokojivě, otázkou ale je, zda nyní nebude nutné provést nějaké změny v jeho fungování. Každopádně právníci budou mít určitě o zábavu postaráno a bude určitě velmi zajímavé sledovat, jak se celá kauza bude vyvíjet.

Pravdou je, že Fordem uváděná čísla přinesla své ovoce. V Americe se v říjnu a listopadu prodalo 8030 vozů Ford C-max Hybrid, což je doposud nejlepší výsledek dvouměsíčního prodeje při uvedení vozu do prodeje v historii, jenž výrazně překonává dosavadní rekord Toyoty Camry Hybrid, kterých se za první dva měsíce na trhu (05-06/2006) prodalo 7300 kusů.

Vstoupit do diskuze (119)