Ekonomika
je to i u nás. Kamarád dal značky do depozitu, protože tím ušetří za povinné ručení.
Možná to ještě nevidí všichni, ale celá Evropa začíná upadat. Málo skutečné práce, vysoké daně, zbytečně vysoké přerozdělení, smrtící poměr mezi lidmi, kteří tvoří nějaké hodnoty a masou neproduktivních, kteří žijí z práce druhých. Mezi ty počítám hlavně zbytečné přeplacené úředníky dohlížející na zbytečné regulace, vybírající komplikované daně a kompletní nehospodárné řízení státu. Zatím Evropa funguje díky každoročnímu vysokému zadlužení, ale to nepůjde do nekonečna. Zvyšování daní pád jen urychlí díky Lafferově křivce. Je nutné zjednodušit fungování celé Evropy jasnými pravidly a regulovat jen zcela zásadní věci. Jak z toho ven? Jako jediná cesta se mi jeví řešení z Islandu, protože kapři si sami rybník nevypustí.
Možná to ještě nevidí všichni, ale celá Evropa začíná upadat. Málo skutečné práce, vysoké daně, zbytečně vysoké přerozdělení, smrtící poměr mezi lidmi, kteří tvoří nějaké hodnoty a masou neproduktivních, kteří žijí z práce druhých. Mezi ty počítám hlavně zbytečné přeplacené úředníky dohlížející na zbytečné regulace, vybírající komplikované daně a kompletní nehospodárné řízení státu. Zatím Evropa funguje díky každoročnímu vysokému zadlužení, ale to nepůjde do nekonečna. Zvyšování daní pád jen urychlí díky Lafferově křivce. Je nutné zjednodušit fungování celé Evropy jasnými pravidly a regulovat jen zcela zásadní věci. Jak z toho ven? Jako jediná cesta se mi jeví řešení z Islandu, protože kapři si sami rybník nevypustí.
Souhlasim, dneska je aspoň polovina lidí zaměstnaná v nějaký formě byrokracie. Ve státnim sektoru eště o moc víc.
Jsou to lidi co převáděj peníze sem a tam, vypisujou účty, převáděj daně atd...
Nic ale ve skutečnosti nevytvářej.
Člověk by řek, že ve 21. století bude všechno tohle automatizovaný, ale ono pořád nic.
Jsou to lidi co převáděj peníze sem a tam, vypisujou účty, převáděj daně atd...
Nic ale ve skutečnosti nevytvářej.
Člověk by řek, že ve 21. století bude všechno tohle automatizovaný, ale ono pořád nic.
No nevím, když se podívám dnes na přervané hypermarkety. V Tescu vykoupeno všechno maso a téměř i chlast. Za Vánoce spotřebitelé utratili více než vloni, tak o krizi pochybuju.
Ale samo šetřit se musí, zprůhlednit ekonomiku státu atp. A poučit se z řecké sociální cesty - což se, myslím, děje ze všeho nejmíň.
Ale samo šetřit se musí, zprůhlednit ekonomiku státu atp. A poučit se z řecké sociální cesty - což se, myslím, děje ze všeho nejmíň.
Řecko je extrém.Pokud je u nás zbytečná birokracie a zbytečný přerozdělování tak nevím co je teda v Řecku.Uvedu pár příkladáů.Třeba na Krétě autobusový linky.Na každý zastávce sedí v kukani chlap ne ženská jako u nás a ne za 15 000 kč hrubýho,ale minimálně za 1500 eur čistýho.Pak nastoupííte do autobusu a ještě k vám přijde průvodčí a štípne vám lístek.U nás už tohle není dvacet let a autobusový linky jsou dávno zprivatizovaný.Za další.Malá vesnice 4 km vzdálená od většího a taxikem se tam každej den svážej a odvážej na státní náklady děti do školy.Dále ovčí eurofarma.Oplocení z různýho odpadu co se kde vyskytl.Starý palety,desky roští,chroští spleť a šepleď všehokoli různě zdrátovaný,svázaný,že romská osada na východě Slovenska se má ještě co učit.Uvnitř se pase stádo ovcí a před ohradou se celej den válí bača a ještě tam má ceduli,že na tento projekt byly použity peníze ze zdrojů EU na rozvoj zemědělství.A takhle tam funguje teda spíš nefunguje téměř všechno.
Jn, Řekové naříkají, ale tam ta země není jen rozkradená levicovou vládou, ale také samotnými lidmi. Půlka neplatila daně.
A nezapomeň na Kypr....ten je taky v * a drze se dožaduje 130 mld. EUR na odlužení, protože ho "zasáhla" krize bank v Řecku, kde drží "kyperské" banky význymné podíly....tam si ta půlka, co neplatila daně v Řecku přelejvala prachy.
Jenom by mně nějak tak zajímalo, čím se vlastně ti Řekové živí. Kromě turistického ruchu (přitom pozor - většinu pomocného personálu v hotelech na Kypru tvoří Rusky a Ukrajinky...), laciné námořní vlajky a spíš propagačních potravin mně nenapadá jediný výrobek, který bych kdy za svůj život viděl a který by měl na cenovce napsáno Made in Greece.......
Jenom by mně nějak tak zajímalo, čím se vlastně ti Řekové živí. Kromě turistického ruchu (přitom pozor - většinu pomocného personálu v hotelech na Kypru tvoří Rusky a Ukrajinky...), laciné námořní vlajky a spíš propagačních potravin mně nenapadá jediný výrobek, který bych kdy za svůj život viděl a který by měl na cenovce napsáno Made in Greece.......
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rovněž si myslím, že to je v pořádku. Pokud nemá člověk práci, tak by si neměl vozit pr*del v autě. Auto je věc luxusní, nikoliv nezbytná. To jen u nás se pro dávky jezdí auty. A před pracákem taky není kde zastavit...
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Nežijeme v Americe. Máme jednu z nejhustších dopravních sítí - vlaky, autobusy - dálkové, městské atd. Auto skutečně není životní nezbytnost. Takže když je 20 % Řeků nezaměstnaných, ať prostě autem nejezdí, to je přece v pořádku. Není to žádná tragédie.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Já jsem reagoval na článek - "V Řecku se ve velkém odhlašují auta, lidé nemají na daně" .... který je silně citově zavádějící. Mimochodem půlka Řeků daně neplatila a mnozí neplatí a pobírají všechny možné důchody, které navíc sponzorují z většinové části Němci. Takže v pořádku, ať odhlašují auta, je to zbytečný luxus na dluh.
Člověče, já jsme tě přecenil. Ty seš jenom hádavej dědek. Každej soudnej a normální člověk pochopí, jak to Cherokee myslel a tvoje argumenty jsou zcela mimo mísu. Rádobysociální argumenty typu nemocní příbuzní či hledání práce slouží právě k tomu, aby si řada lemplů a vychcánků s patřičně ublíženým výrazem mohla dovolit to samé, co na co ostatní musí těžce vydělávat....
A právě podobné zvrácenosti rozvrátily původně správně koncipovaný sociální stát, kdy pomáhat se mělo pouze skutečně nezbytným a ne každému vychcánkovi, který byl dost chytrý na to, aby si zajistil sladký bezpracný život na úkor "těch druhých", tech blbců, co choděj makat a platí daně a je jedno, jestli jsou to uklízečky nebo doktoři ve špitálech. A ten poměr těch, co prostě parazitují (společně s těmi, co parazitování administrativně zajišťují) roste tak rychle, že to "stádo", co ještě něco vytváří to ani při tom cca 60% danění není schopné utáhnout.
Takže řečičky o nebožákovi, který potřebuje auto, aby si mohl najít práci (tady v Evropě - nejhustěji osídlené části) si radši nech na koledu, nejbližší je vrámci velikonoc.....
A právě podobné zvrácenosti rozvrátily původně správně koncipovaný sociální stát, kdy pomáhat se mělo pouze skutečně nezbytným a ne každému vychcánkovi, který byl dost chytrý na to, aby si zajistil sladký bezpracný život na úkor "těch druhých", tech blbců, co choděj makat a platí daně a je jedno, jestli jsou to uklízečky nebo doktoři ve špitálech. A ten poměr těch, co prostě parazitují (společně s těmi, co parazitování administrativně zajišťují) roste tak rychle, že to "stádo", co ještě něco vytváří to ani při tom cca 60% danění není schopné utáhnout.
Takže řečičky o nebožákovi, který potřebuje auto, aby si mohl najít práci (tady v Evropě - nejhustěji osídlené části) si radši nech na koledu, nejbližší je vrámci velikonoc.....
Představuješ si to jako Hurvínek válku. Kolikrát je auto nezbytností a pokud ho člověk nemá, tak si značně limituje příležitosti k zaměstnání. Bez auta se můžeš bez problémů obejít třeba v Praze. Znal jsem paní, která každý den strávila na cestách d👋 z práce pět hodin (většinu toho času čekáním). Pravděpodobně do dnes tráví. Umíš si to představit? Nijak jí to nevadilo, ale je to šílené. Autem by jí stačily asi dvě hodiny.
Bez auta se můžeš obejít v jakémkoliv větším autě a okolí. A pokud nemáš dost peněz, tak se bez něj obejdeš. To je přece normální.
A k té pohádce...já znám země, kde auta nemají a taky žijí 😄
A k té pohádce...já znám země, kde auta nemají a taky žijí 😄
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
mame sice najhustejsiu siet verejnej dopravy, ale v ramci setrenie su miesta kde chodi veejna doprava 2, alebo 4xza den. Staci, aby si robil na smeny a tychto par autobusov/vlakov nestihas. Bud tu budes zivit auto, alebo ostanes doma na socialnych davkach.
Teraz moj pripad - auto je pre mna pracovna pomocka a manzelka po skonceni rfodicovskej isla do prace. Dostalacelkom zaujimavu ponuku, ale dochadza na miesto kde by musela 3😜restupovat v autobusoch (1x mhd, 2xmedzimestka doprava)a len cakanie na autobusy by je zobralo 40 minut rano a vecer plus k tomusamotna jazda 2x25 km, co je asi 30 minut (optimisticky udaj.). Rano treba este hodit do skolky dceru - otvraju o 7😁0 a vecer ju vyzdvihnut - zatvaraju o 17:00. Pracovna doba manzelky je od8:00 do 16😁0.
Riesenie? - nedobrovolne zivit dve auta, alebo sediet doma na socialnych davkach 😉
Teraz moj pripad - auto je pre mna pracovna pomocka a manzelka po skonceni rfodicovskej isla do prace. Dostalacelkom zaujimavu ponuku, ale dochadza na miesto kde by musela 3😜restupovat v autobusoch (1x mhd, 2xmedzimestka doprava)a len cakanie na autobusy by je zobralo 40 minut rano a vecer plus k tomusamotna jazda 2x25 km, co je asi 30 minut (optimisticky udaj.). Rano treba este hodit do skolky dceru - otvraju o 7😁0 a vecer ju vyzdvihnut - zatvaraju o 17:00. Pracovna doba manzelky je od8:00 do 16😁0.
Riesenie? - nedobrovolne zivit dve auta, alebo sediet doma na socialnych davkach 😉
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Hlavně když ty a tobě podobní ano...sociální případi. Asi nechápeš, že za chvíli nebude mít na auto a dopravu pomalu nikdo, pokud to takhle půjde dál.
Kecy o Praze a její husté síti dopravy ve srovnání se zbytkem republiky jsou taky blábol. Problém je v lenosti lidí (jeden známý v Pardubicích jezdí do Semtína svým autem samozřejmně s andáváním na to, jak je to drahé), protože na MHD by musel o čtvrt hodiny dřív vstávat....co dodat.
Komické je, jak ti velespravedlivý čecháčkové vezmou vždycky extrémní a ojedinělý případ (netvrdím, že nenastane) a zevšeobecní ho, takže na jednom případu se sveze tisícínásobek lemplů a vyčůránků.
Kecy o Praze a její husté síti dopravy ve srovnání se zbytkem republiky jsou taky blábol. Problém je v lenosti lidí (jeden známý v Pardubicích jezdí do Semtína svým autem samozřejmně s andáváním na to, jak je to drahé), protože na MHD by musel o čtvrt hodiny dřív vstávat....co dodat.
Komické je, jak ti velespravedlivý čecháčkové vezmou vždycky extrémní a ojedinělý případ (netvrdím, že nenastane) a zevšeobecní ho, takže na jednom případu se sveze tisícínásobek lemplů a vyčůránků.
Přesně. A nejsem z Prahy, ale z Ostravy. Ale to je detail. Nicméně se tady mluví o jiné situaci. V momentě, kdy nemám peníze a nevydělám dost nebo nemám práci, tak si prostě nevozím pr*del v autě. Anebudu pro tento fakt Řeky oplakávat, protože tak to funguje všude. Do školy i práce jsem vždycky dojížděl 30 - 45 minut s jedním až dvěma přestupy. Teď už vydělám víc, tak jsem začal jezdit i do práce autem. Kdybych přišel o robotu, auto odstavím. A nikdo mě oplakávat nebude a dotace nedostanu.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Veřejná doprava je nastavená pro potřeby většiny, takže už z principu se bavíš o extrémních případech. O líných kůžích se ani nemá smysl bavit. Očividně to není dost drahé, jinak by vstával dřív. Na dopravu jsou mimo jiné hodně citlivé rodiny s dětmi, pokud nemají k ruce prarodiče. Kategoricky auto nelze odsoudit. Spíš je otázkou, proč bydlí tam, kde bydlí.
moj pripad az taky ojedineli nie je a mimochodom byvam priamo v Bratislave 😉 . Mnoho ludi sa davno odstahovalo do okolitych miest a obci a odstupom casu po pravidelnych skrtoch vo verejnej doprave, pripadne zmene zamestnania, alebo pracovnej doby nemaju vela inych moznosti ako nedobrovolne zivit dve auta.
Ak by manzelka ostala v povodnom zamestnani, tak by pracovala od 7😁0 do 18:00 a mohli by sme sa ist akurat tak klzat. Teraz moze ona rano odlozit dceru do skolky a prist na cas do zamestnania a ja si zorganizujem cas tak, aby som dceru poobede vyzdvihol
Ak by manzelka ostala v povodnom zamestnani, tak by pracovala od 7😁0 do 18:00 a mohli by sme sa ist akurat tak klzat. Teraz moze ona rano odlozit dceru do skolky a prist na cas do zamestnania a ja si zorganizujem cas tak, aby som dceru poobede vyzdvihol
Neříkám, že bez auta nemůžeš přežít, ale že ti jeho absence může omezovat příležitosti. A že si to představuješ jako Hurvínek válku. Píšeš, jako bys veřejnou dopravu viděl leda ze svého Mercedesu. A to jsem vůbec nemluvil o situaci, kdybys měl takovou pracovní dobu, že by adekvátní spoj vůbec neexistoval. I to je pro některé realita.
Nabízí se očividné řešení - přestěhovat se. Neříkám, že jednoduché.
Nabízí se očividné řešení - přestěhovat se. Neříkám, že jednoduché.
Auto je přežitek 😉 Taková vilka na pobřeží, jachtička, olivový háj :yes: To je správná maňána, tedy klídek. A ne každý den drrrrrr se tlačit se svým plastovým dieselem kdesi v zácpě ještě za stálého vysávání lobistických skupin. 8-s
Řecko je podobné nám
Má obrovskou námořní dopravce...pod jinou vlajkou...daně jdou jinam
My máme Banky Autmobilky=daně jdou jinam
vyrábí rifle elektroniku(vasilas)=v bulharsku a chině
Soukromý sektor už nemá sílu dotovat ten státní k tomu dojde brzy i i nás.
Daně ha ha kdo vám dal naposledy účtenku??
Poplatky i v super "německu"zrušily polatek u DR. BOSCH atd vyrábí v chině atd.
Má obrovskou námořní dopravce...pod jinou vlajkou...daně jdou jinam
My máme Banky Autmobilky=daně jdou jinam
vyrábí rifle elektroniku(vasilas)=v bulharsku a chině
Soukromý sektor už nemá sílu dotovat ten státní k tomu dojde brzy i i nás.
Daně ha ha kdo vám dal naposledy účtenku??
Poplatky i v super "německu"zrušily polatek u DR. BOSCH atd vyrábí v chině atd.
Navazuji na diskuzi - přiznám se, že taky jezdím do práce autem nebo mopedautem (ve slušným počasí jedu na kole nebo motorce). A dělám to právě z toho důvodu, že mi to vyjde levněji než použití MHD. Po posledním zdražení bych dal za jednu jízdenku 25 Kč, tzn. denně 50 Kč. K tomu přestupování, kde spoje navazují dost náhodně - někdy přesně na čas, někdy 1/4 hodiny čekání. Autem jedu méně než polovinu času ve srovnání s MHD + musel bych jít ještě kus pěšky. Cesta autem tam+zpět 10 km. Mopedauto vezme zhruba 0,35 l nafty (12 Kč), auto max. 0,8 l benzínu (27 Kč). Opotřebení nepočítám. K tomu další benefity - nikdo na mě nechrchle, nikdo mě neokrade, nesednu si na sedadlo, kde přede mnou seděl bezdomovec nebo je tam dárek od feťáka.
Osobně si myslím, že MHD má smysl jen pokud je levnější než doprava autem. Pokud levnější není, je něco špatně.
Osobně si myslím, že MHD má smysl jen pokud je levnější než doprava autem. Pokud levnější není, je něco špatně.
Neuveritelna tragedia postihla velkych tucnych Grekov.
Minimalna mzda klesla od (uz minuleho) roku 2012 na 589Eur. Kde je priemer? Nech len 20% vyssie.
U nas je minimum 327, od 1.1.2013 337Eur. Obvykly cisty priemer niekde okolo 550-600Eur a veselo sa tu jazdi.
Kruta realita a koniec valania pupkov na nich dolahlo. Nic nez horekovanie nad vlastnou neschopnostou pracovat s peniazmi.
Minimalna mzda klesla od (uz minuleho) roku 2012 na 589Eur. Kde je priemer? Nech len 20% vyssie.
U nas je minimum 327, od 1.1.2013 337Eur. Obvykly cisty priemer niekde okolo 550-600Eur a veselo sa tu jazdi.
Kruta realita a koniec valania pupkov na nich dolahlo. Nic nez horekovanie nad vlastnou neschopnostou pracovat s peniazmi.
Toto jsou blbosti medii! Nemusime verit vsemu co cteme.
Duchodce berou 220eur mesicne
a Kdyz na najem musej dat minimalne 250eur (pro byt 1+kk) , Za vodu a elektrinu cca 120 eur mesicne..
Od kud maj brat na jidlo a leky?
Nechejme NENAVYST stranou a nemusime verit vsemu co cteme.. a ironie ... to taky radeji stranou.. clanek jedna o SPZ v RECKU a ne o krizy.. pokud si nekdo mysli ze SLOVENSKO je na tom spate a to kvuly recku.. at se koukne vseobecne na E.U a to platy v NEMECKU treba v RAKOUSKU atd.. 😄 ale na to asi nikdo nema aby "protestoval".. 😄 jen hazime vinu kam muzem..
Duchodce berou 220eur mesicne
a Kdyz na najem musej dat minimalne 250eur (pro byt 1+kk) , Za vodu a elektrinu cca 120 eur mesicne..
Od kud maj brat na jidlo a leky?
Nechejme NENAVYST stranou a nemusime verit vsemu co cteme.. a ironie ... to taky radeji stranou.. clanek jedna o SPZ v RECKU a ne o krizy.. pokud si nekdo mysli ze SLOVENSKO je na tom spate a to kvuly recku.. at se koukne vseobecne na E.U a to platy v NEMECKU treba v RAKOUSKU atd.. 😄 ale na to asi nikdo nema aby "protestoval".. 😄 jen hazime vinu kam muzem..
že tam bude jezdit o tisíce aut víc bez značek. To je všechno.
Alternatívu vidíme .... dlhy šúkromných bánk prevzali ostatní členovia eurozóny a Gréci šetria až do smrti ....
To "šetrenie" je nezmyselné, lebo z takých astronomických dlhov sa nedá vykľučkovať žiadnym šetrením ... to pomôže len bankrot - t.j. odpísanie dlhov ...
Malý "problémik" je v tom, že pokým banky, ktoré mali spolouzodpovednosť už sú za vodou a zaplatia ti daňový poplatníci eurozóny ... t.j. i Slováci ...
A ako vyzerá to šetrenie v praxi ? ... ktoré i tak nič nevyrieši ....
Šetriť a platiť majú hlavne súkromné firmy .... štátne inštitúcie sa úspešne bránia radikálnym škrtom .... a pritom sú tam hlavné výdavky ....
Ale všetci tí hlupáčikovia v Bruseli sú nadšení "záchranou" Grécka ...
2)banky nepozicali peniaze len grekom, takze sanejedna o vsetok ich kapital
Problemom je to, ze kazdy pruser v bankovom sektore sanuju staty a banky si na to zvykli, takze plus minus podnikaju bez vyrazneho rizika a ked sa nieco zose*e, tak natrcia ruky smerom k garniture EU
Tato B liga sloužila v posledních letech k přelévání zisků a černých peněz pro soukromý sektor právě ze slavné Helénské republiky, šedé zóny celé slavnsotně sjednocené Evropy a taky (nic podovného a nového) Ruska. Kypr je daňovým rájem, kde jsou registrovány desetitisíce firem a je to horší vře něž Kaymanské ostrovy a podobné destinace.
Z čeho tyhle země žijí? V souvislosti s řeckem bylo loni řečeno, že jeho e😜ort představuje 1/10 e😜ortu České republiky při prakticky stejném počtu obyvatel.....
A jak dokázal Kypr - země s cca 0,8 miliónem obyvatel na teritoriu, které k němu fakticky patři, nasekat dluh ve výši trojnásobku státního rozpočtu České republiky?
Zprávy o tom, jak nebozí Řekové musí vracet značky od aut a nebudou moct (chudáci) jezdit u mně při vědomí těchto souvislostí vyvolávají jednu jedinou otázku? Jak a kde vůbec vydělali a vydělávali na auta, benzin a třeba i silnice dosud?
Predem se omlouvam za muj pravopis a to z duvodu ze jsem vyrustal v Recku a neucil jsem se cestinu v skole ale sam.
Chtel bych se zeptat. Mam Auto s Reckema SPZ a jiz uz jsem v CR a to na trvalo (jako obcan CR)
Chtel bych se zeptat jake jsou kroky abych zaregistroval auto v CR (Ceske SPZ)
Dan mam zaplacenou na rok 2013 takze casu dost
Dekuji.