Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Prodejci Chevroletu odmítají prodávat elektromobil Volt

Volt se prodává pouze ve vybraných dealerstvích Chevroletu, někteří prodejci ale už tento elektromobil kvůli vysokým nákladům nechtějí prodávat.
Zpět na článek
2. 1. 2013 13:27
2. 1. 2013 08:34
Vyrobca a servis
Vie niekto ako to funguje medzi predajcom=(servisom) a vyrobcom onej znacky? Ma i vyrobca nejaky zisk zo servisu auta, ktore chodi do autorizovaneho servisu alebo ide vsetko len do vrecka servisu? Ako je to v priapde nejakej zvolavacky zo strany vyrobcu?
Rozbalit vlákno
1
2. 1. 2013 10:05
Re: Vyrobca a servis
V některých případech patří nepřímo automobilce (některé možná i přímo). V případě svolávací akce hradí náklady automobilka (ND jsou jasné a čas berou nějak tabulkově, pokud vím). Obecně automobilce jde část obratu ze servisu - z prodeje náhradních dílů. Vztahy to nejsou zrovna nejjednodušší a ani konzistentní napříč průmyslem.
2. 1. 2013 08:52
Po 5 letech se musí baterie vyměnit
Alespoň u Nissanu Leaf klesá kapacita po 5 letech o 30%.
Tedy po 5 letech se musí baterie vyměnit, jinak svou vahou způsobují vyšší spotřebu než úsporu.

Kolik stojí kompletní výměna baterií u Voltu??? 50 až 100 tisíc???
Rozbalit vlákno
24
2. 1. 2013 09:19
Re: Po 5 letech se musí baterie vyměnit
[odkaz]
Avatar - Papír1
2. 1. 2013 10:31
Re: Po 5 letech se musí baterie vyměnit
A co se děje, až se najede více než 150tis nebo auto bude starší než 8let? Já kupiji vždy ojetá auta, neb na nová nemám. Kupuji +- 4 letá a jezdím na nich +-7 let. To většinou mají většinou najeto přes 200tis. Při představě, že mě k obviklé ceně servisu, čeká i servis baterii či jejich výměna, to mě vomejvá. Proto si to nikdy nekoupím. A to bych byl idealní uživatel , neb do práce to mám 15km.

Jinak se nedivím, že servisy řvou. Marketingoví machři jim slibovali super prodeje a skutek utek.
2. 1. 2013 11:09
Re: Po 5 letech se musí baterie vyměnit
Takže výměna po 8 letech, ale při jaké kapacitě baterií???

Ale nikde se nepíše jakou mají baterie kapacitu po 7 letech. Zda lze ujet alespoň těch 15 km do práce a zpět.

Píše se pouze, že je záruka na baterie, ale nikde se neudává pod jakou kapacitu nesmějí baterie poklesnout.
2. 1. 2013 16:12
Re: Po 5 letech se musí baterie vyměnit
Protože kapacita závisí od způsobu používání. Jinak udávají, jakou kapacitu by měly mít. Ale jestli skutečně mít budou, to záleží na uživateli. Chovej se k autu jako prase a moc dlouho ti nevydrží. Na to se záruka normálně nevztahuje. Na druhou stranu, elektromotory jsou celkem bezproblémová záležitost a stav baterií lze relativně snadno objektivně posoudit. Otázka je, kolik budou baterie stát za nějakých pět až osm let. Když Leaf uvedli, tak komplet sada vyšla kolem půl milionu, jestli mi paměť dobře slouží.
2. 1. 2013 10:17
Re: Po 5 letech se musí baterie vyměnit
"jinak svou vahou způsobují vyšší spotřebu než úsporu." :-O >:D
Avatar - Katikakus
2. 1. 2013 11:22
Re: Po 5 letech se musí baterie vyměnit
Tech 30 procent uvadi Nissan?

Z informaci ktere mam, by pokles kapacity mel byt 20-30% za 10 let.

Leaf byl predstaven v roce 2010, takze o realne zkusenosti uzivatelu z provozu asi nepujde.
Avatar - Ada je zase tady
2. 1. 2013 12:07
Re: Po 5 letech se musí baterie vyměnit
O kolik % kapacity přijde akumulátor ve tvém notebooku za 5 let? Je to stejná technologie (Lion). Po kapotu moderního osobního vozu patří diesel!
2. 1. 2013 12:40
Re: Po 5 letech se musí baterie vyměnit
Neviem ako notebook, ale v autach nie su tie baterky nabijane na 100% kvoli zivotnosti. Niekde som videl clanok o Priuse nieco ze tam mal povodnu batrku po x rokoch alebo ze cena baterii klesla niekde na uroven turba+vstekov
Avatar - S8
2. 1. 2013 14:29
Re: Po 5 letech se musí baterie vyměnit
Ja jsem pro zalozeni hnuti pro zavedeni dieselu i do notebooku :yes: :-)
2. 1. 2013 15:21
Re: Po 5 letech se musí baterie vyměnit
Po pěti letech je baterka v notebooku většinou úplně mrtvá. Na druhou stranu jsou tu statisíce případů, kdy Priusy vydržely mnoho set sitíc km a když jsem hledal na netu, nejnižší číslo, které ty baterie vydržely, bylo tuším 160 nebo 170 tkm. Technologie není až tak stejná, jak si myslíš. Je tam sice stejný základ, ale baterky do auta jsou hodně upravené proti těm, které máš v notebooku, je tam i jiný systém dobíjení,...
BTW. už ses rozhodl, zda hybrid je komerčně schopné řešení, když jej vyvíjí i koncern? Resp. proč u jiných je to blbot a u koncernu ne? A proč všechny koncernové hybridní vozy mají TSI a ne TDI?
Avatar - WinDiesel
2. 1. 2013 19:17
Re: Po 5 letech se musí baterie vyměnit
Omyl, VW nedávno představil koncept hybridu myslím s 1,6 TDI nebo 2,0 TDI? Koncept hybridu s 1,2 TDI tady byl dříve než první koncept s TSI.
A mimochodem, hybrid s TSI je všechno jen ne úsporné vozidlo, dobré tak pro Američany, kteří diesely nemají.....
2. 1. 2013 21:44
Re: Po 5 letech se musí baterie vyměnit
Pozor, bavíme se tu o produkčních autech. Aďa se tu nedávno strašně hádal, že VW nedělá hybridy, protože je to komerční nesmysl, a že až s tím přijde a bude to komerčně dávat smysl, bude to určitě s TDI, protože s tím brutálně zastaralým benzinovým motorem to už vůbec nemá žádnou perspektivu - tedy že nechává prošlapat slepé (benzinověhybridní) cestičky jiným.

Jenže, VW teď do hybridů dělá docela dost (několik hybridních VW a Audi) a všechny mají ten hrozně neperspektivní benzinový motor (znovu upozorňuji, nebavím se o konceptech, ale o tom, co jde reálně do prodeje). Tak mě zajímá jeho reakce, protože najednou mlčí a k ničemu se nevyjadřuje. VW s jeho vymodleným TDI totiž navzdory naprosto evidentní brutální nesmyslnosti benzinových hybridů dělá... benzinové hybridy :-) Tož mě tedy zajímá, zda se nyní hybridní technologie ze dne na den stala tím pravým, když do toho začal fušovat i VW :-)
Avatar - Ham.
2. 1. 2013 23:42
Re: Po 5 letech se musí baterie vyměnit
Benzínové hybridy jsou ekonomicky problematické bez ohledu na to zda je dělá VW nebo ne. VW je dělá z jediného důvodu, nechce si nechat ujít business v USA který Obama štědře dotuje a koncerny si na něm mastí kapsů. No a VW si chce také namastit kapsu. Tam kde se hybridy nedotují je ani pořádně nenabízí, protože bez dotací to nemá pro nikoho ekonomický smysl. Jo v ceníku najdeš hybridního Touarega, Audi A6, Q5 nebo A8, ale pro Evropu jsou to zbytečné záležitosti.
3. 1. 2013 01:01
Re: Po 5 letech se musí baterie vyměnit
O tom, zda jsou obecně benzinové hybridy problematické nebo ne, tu ale řeč nebyla :-) Tu byla řeč o tom, že Áďa prohlašoval, že VW je strašně chytrý a začne dělat hybridy až to bude mít smysl, bude to jednoznačně s dieselem jakožto jediným správným motorem a do té doby budou tato nesmyslná (hybridní benzinová) auta dělat ostatní až zjistí, že to nemá smysl. Tak se ho tedy ptám, jak je možné, že benzinový hybrid (třeba od Toyoty, Hondy nebo jiné značky) je dle jeho prohlášení dnes naprostý nesmysl, přitom současně dnes už do hybridních vod VW vstoupil, a to hybridními benziny a ne naftou, která je pro něj v hybridním VW tak samozřejmá (to by přece VW nemohl dopustit, aby tam byl benzin...).

Má otázka, na kterou se on zdráhá odpovědět, je, zda
a) už tedy VW považuje hybridy (a to dokonce benzinové!) za perspektivní a mající komerční smysl (v tom případě by musel uznat, že ekonomický smysl mají i hybridy jiných značek) nebo zda
b) hybridy jsou stále neperspektivní a VW tedy nedělá tato auta, až to bude mít smysl, dělá tedy nesmyslná, špatná hybridní auta a ještě je dělá se špatným motorem.

Ať tak či onak, Áďa si prostě protiřečí, spletl se a zbaběle si to nechce přiznat. Toť vše.

To, zda jsou hybridy úžasné nebo naprosté hovadiny, to už je věc jiná. Osobně si myslím, že smysl mají (na rozdíl od elektromobilů), ale za nějak hypersupermegaturbo věc, která spasí svět, je tedy nepovažuji. A ano, s dotacemi se komerční smysl hybridu zvyšuje, tak mě jen zajímalo, proč dotovaný hybrid u jiných značek smysl nemá, ale dotovaný VW ano.
Avatar - Ham.
3. 1. 2013 01:09
Re: Po 5 letech se musí baterie vyměnit
Dotovaný benzínový hybrid má smysl od každého výrobce. Nedotovaný benzínový hybrid nemá smysl také od každého výrobce. VW/Audi hybridy nabízí již nějakou dobu kvůli US trhu, není to žádná novinka.
Avatar - Ada je zase tady
3. 1. 2013 02:08
Re: Po 5 letech se musí baterie vyměnit
Odpověď máš výše od Hama. O prachy jde až v první řadě. Rozdíl benzínového a dieselového motoru je zřejmý = diesel má větší energetickou účinnost. Další komentář není zapotřebí. :-!

PS: má přezdívka je Áda, ne Áďa, milý Myňo ;-)
3. 1. 2013 11:35
Re: Po 5 letech se musí baterie vyměnit
A uměl bys odpovědět také na otázku? Proč najednou pro tebe má dotovaný hybrid smysl, když ho začal dělat VW (soudě podle poslední reakce souhlasící s Hamem) a ještě před několika dny za naprosto stejných dotačních podmínek to (když jsi ještě nevěděl, že VW hybridy dělá), to pro tebe smysl nemělo? :-) Znovu se ptám, proč i VW dnes dělá hybridy s benzinovým a ne naftovým motorem s vyšší účinností, když podle tebe VW s hybridem přijde, až to bude uživatelsky vynikající a dopilované řešení s TDI motorem. Tak jsou dnešní benzinové hybridy u VW dopilované a uživatelsky vynikající nebo ne?

Další otázkou je, zda ti je energetická účinnost u naftového hybridu k něčemu. Hybridy jsou svým určením vhodné zejména do města a kratší trasy, tedy přesně k tomu, k čemu nejsou vhodné dieselové motory. Pokud je náplní auta zejména krátký provoz po městě (řekněme dojíždění za prací do 15 km), pak se diesel nestačí ani pořádně ohřát (a pokud to bude hybrid, kde ještě elektromotor spoustu práce vykoná za něj, tak to už vůbec ne), ten motor bude v provozu pořád studený, nehledě na nemožnost regenerace DPF filtru. Tak kde bude ta tvá vyšší energetická účinnost? Bude vůbec k něčemu? A bude vůbec vyšší? Benzinový motor aspoň část trasy pojede zahřátý a v ideálním pracovním režimu s jeho nejlepší účinností, do kterého se nafta ani nedostane, neboť se neohřeje a nejsem si jist, zda bude mít i za takových podmínek nějak znatelně vyšší účinnost...

Uvědom si, že hybrid a diesel jsou určeny k něčemu jinému. Není to alternativa. Obě řešení nejsou všeobecně ke snížení spotřeby za všech okolností. Dieselový motor je vhodný pro nízkou spotřebu na dlouhé trasy, hybrid je auto vhodné pro nízkou spotřebu zejména na krátké městské trasy. Koupit si diesel do města (obzvlášť moderní diesel s DPF filtrem) je stejný nesmysl jako koupit si hybrid na dlouhé dálniční přesuny.
2. 1. 2013 17:43
Re: Po 5 letech se musí baterie vyměnit
Pro vozidla všech typů je elektřina nejvhodnější pohon, protože účinnost se pohybuje někde mezi 80-90%, další zvýšení účinnosti nastává díky mnohem jednoduššímu převodovýmu ústrojí. Zdroj energie bohužel zaostává, ale na tom už se pracuje.. Osobně věřím ve vodík, což bude znamenat konec dieselových motorů, ve kterých se vodík spalovat nedá...
Avatar - Ham.
2. 1. 2013 17:52
Re: Po 5 letech se musí baterie vyměnit
Elektřina se nevyrábí v zásuvce ale v elektrárně a účinnost výroby el. energie také není žádná sláva plus ztráty v přenosové soustavě plus ztráty při nabíjení a celkový výsledek není o nic lepší než účinnost spalovacího motoru.
2. 1. 2013 19:14
Re: Po 5 letech se musí baterie vyměnit
Skús to podložiť nejakými reálnymi číslami, toto čo si napísal, je len "jedna pani povedala"...
Avatar - Ham.
2. 1. 2013 20:07
Re: Po 5 letech se musí baterie vyměnit
To není těžké. Situace v ČR je následující

cca 60% energie máme z uhlí, (účinnost uhelných elektráren je 35% až 40% u nejlepších)
cca 30% energie máme z jádra (účinnost jaderné elektrárny je kolem 30%)
přenosová soustava má ztráty jednak tepelné (jouleho teplo) a jednak transformační (každý transformátor na cestě ke spotřebiteli má ztráty cca 0,5%)
účinnost nabíjecího procesu je cca 90%
účinnost dobrého elektromotoru je 90%
Takže účinnost celé řetězce od výroby až po elektromotor v autě je v lepším případě = 0,4 * 0,95 * 0,9 * 0,9= 0,3 tedy 30% a to beru ten nejlepší případ.

Účinnost dieselu je 40%, účinnost moderního turbobenzínu někde kolem 35-37%, jenom staré benzínové atmosféry se blíží účinnosti k těm 30% u elektřiny.
2. 1. 2013 21:29
Re: Po 5 letech se musí baterie vyměnit
Dobre - a teraz spočítaj účinnosť benzínu a nafty, kým sa dostane do nádrže auta. Koľko tej neúčinnej elektriny a koľko už vyrobených palív sa minulo na ťažbu, dopravu a spracovanie ropy a na jej distribúciu do siete? To si akosi k spaľovacím motorom spočítať zabudol. Aj benzín alebo naftu treba vyrobiť a dopraviť k spotrebiteľovi, nie iba elektrinu...
Avatar - Ham.
2. 1. 2013 23:30
Re: Po 5 letech se musí baterie vyměnit
Dobře, a ty teď spočítej o kolik se sníží účinnost výroby el. energie včetně nakopání a transportu uhlí. Nebo včetně dobývání uranové rudy včetně její energetické náročné úpravy než vzniknou palivové tyče. To jsem ve výpočtu také vynechal.
A kdybys neměl co dělat tak si ještě spočítej o kolik se sníží celková účinnost při zahrnutí energeticky velice náročné výroby moderních baterek do elektromobilu.
Pokud bys s tím měl nějaký problém, tak si najdi studii norských vědců jejichž výsledky byly zde na serveru stručně shrnuty.
[odkaz]
:-)
4. 1. 2013 00:01
Re: Po 5 letech se musí baterie vyměnit
Ooo, elektřina se nevyrábí v zásuvce, to jsem netušil... Správným využitím elektromobilů, tzn nabíjení mimo špičku (což by v městském provozu bylo poměrně přirozené že se bude přes den jezdit a v noci u baráku dobíjet) by se z větší části využívala přebytečná energie, která by jinak přišla vniveč, protože elektrárny mají dost malou pružnost co se týká změn výkonu. Takže ve výsledku by opravdu mohly být elektromobily k dobru. Elektrická síť je natolik složitá věc že se nedá jen tak říct jaká je účinnost - v moderním podání produkce CO2 - na ujetý kilometr a u jakého typu pohonu je lepší.
Avatar - Ham.
2. 1. 2013 10:55
Hey Mr. president,
výrobci baterek, výrobci elektrovýzbroje, výrobci celých aut, ba i zákazníci dostávají dotace a mi nic. Uznejte, že to je nefér vůči nám dealerům. Což takhle přihodit ještě pár mld. usd pro nás chudé dealery a bude to fakt už všechno v cajku. Prodeje pak pojedou jak po másle.

PS: jo a pořádně seškrtejte ty veřejné rozpočty, ať vám ještě něco zbude až za pět let přijdou s nataženou rukou o dotace ekologičtí likvidátoři nepoužitelných baterek, protože technologie ekologické likvidace není pořádně vyřešená a vývoz na skládky ve východní Evropě stojí majlant.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Emel
2. 1. 2013 15:26
Re: Hey Mr. president,
Rozjezd každé nové technologie něco stojí... pokud by byla naprosto geniální, pak by asi nebyl problém ani s financováním, ale to ona není... a tak je potřeba ji podpořit. Neviděl bych to tak černobíle.
Avatar - Ham.
2. 1. 2013 16:57
Re: Hey Mr. president,
To je omyl. Dobrá technologie se prosadí bez dotací sama. Na elektroautech není nic světoborného, stavěli je již otcové zakladatelé automobilismu před sto lety. Ale protože zatím nikdo nevyvinul dostatečně schopné baterky tak je to zatím slepá ulička. Rozvoj aut se spalovacím motorem nikdo nedotoval a přesto zaplavily svět během pár let, Baťovi nikdo nedal ani floka a přesto zaplavil svět kvalitní obuví, Gatesovi nikdo nedal ani cent a přesto......., Intelu nikdo....., a tak by se dalo dlouho pokračovat.
2. 1. 2013 19:18
Re: Hey Mr. president,
Mýliš sa ty. Koľko rokov trvalo, kým sa presadil automobil ako taký, koľko šlo do neho peňazí a koľko prekážok museli nadšenci a prívrženci prekonať? Tomu hovoríš pár rokov a žiadne dotácie? Iste, bola iná doba, peniaze riskovali sami podnikatelia. A tiež sa kočiši a chovatelia koní stavali na zadné a vláčili automobilistov po súdoch... Je tu jasná analógia, história sa opakuje.

Skús pokračovať, Baťa, Bill Gates....som zvedavý ako dlho by si pokračoval. Tých skutočne úspešných je prieklato málo a tiež to nebolo bez obetí.
Avatar - Ham.
2. 1. 2013 20:36
Re: Hey Mr. president,
Do vývoje aut investovali nadšenci své peníze a ne peníze daňových poplatníků. Benz, Daimler, Ford, Peugeot a další nedostali od svých států ani suché z nosů. Automobil se spalovacím motorem se prosadil během 10-20 let, elektromobil se prosazuje již více než 120let, hybrid jakbysmet. Křižík stavěl tyto auta již v 19. století.
Avatar - Ham.
2. 1. 2013 20:45
Re: Hey Mr. president,
Třeba Ellison(Oracle), Jobs (Apple), Idestam (Nokia), Morita (Sony), Engelhorn (BASF)....

A teď zkus ty vyjmenovat třeba 3 světové koncerny z první stovky největších společností světa, které vyrábí nějaké technické zařízení, které se vynalezlo a rozšířilo díky státním dotacím.

Podle mě má stát podporovat/financovat základní výzkum. V žádném případě ne aplikovaný výzkum a už úplná zhůvěřilost je dotování výroby. Kdyby stejné peníze, které rozkradou firmy na základě Obamových dotací, dostal základní výzkum tak by to paradoxně mohlo elektromobilům pomoci daleko víc, protože by se možná časem objevila technologie vedoucí k výrobě skutečně "hustých" baterek.
Avatar - WinDiesel
2. 1. 2013 19:20
Re: Hey Mr. president,
Souhlas, absolutní.
Avatar - Stejsn
2. 1. 2013 13:27
ekoterorismus
v praxi.
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku