Prodejci Chevroletu odmítají prodávat elektromobil Volt
Chevrolet v listopadu rozhodl o tom, že dealeři prodávající elektromobil s prodlouženým dojezdem Volt si budou muset pořídit další nástroje, aby mohli tento vůz servisovat. S tím ale vybraní prodejci nesouhlasí.
Někteří dealeři tak do budoucna odmítají tento model prodávat, vždyť kvůli nízkým prodejům se Volt menším prodejcům nevyplácí prodávat. Aby mohla zastoupení Chevroletu nadále Volt prodávat a servisovat, musí si pořídit nové nástroje a splnit další požadavky.
Cena tohoto náčiní v loňském roce činila 5.100 dolarů (cca 97.000 Kč), což je částka, kterou nemusí marže z prodeje několika exemplářů Voltu kompenzovat. Nejdražším zařízením byl nástroj vybíjející baterie auta za 4.735 dolarů. Ten je nutný pro odmontování akumulátorů před jejich opravou.
Sám Chevrolet tvrdí, že je běžné požadovat od prodejců nákup nářadí, aby mohli prodávat některé modely. Jen v roce 2011 si zastoupení Chevroletu prodávající Volt musela koupit náčiní za 1.800 až 2.800 dolarů (34.000 až 53.000 korun).
Automobilka odmítá sdělit, kolik prodejců odmítlo Volt prodávat. Pouze uvedla, že se jedná o malé číslo.
V USA funguje 3.079 prodejců Chevroletů, z toho 2.614 z nich má oprávnění prodávat elektromobil Volt. Od ledna do listopadu 2012 se ve Spojených státech prodalo 20.828 Voltů, přičemž 70 % z nich prodalo 300 největších dealerství. Je to sice skoro třikrát více než v roce 2011, není to ale nijak závratné číslo, podle původních plánů se mělo na americkém trhu loni prodat 45.000 Voltů.
Už na začátku loňského roku prodejci odmítali odebírat přidělené Volty. Důvodem byl tehdy problém s bateriemi, které mohly začít po nárazu hořet. Automobilka na to reagovala vylepšením chladicího systému auta.