Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodejci Chevroletu odmítají prodávat elektromobil Volt

David Bureš
Diskuze (36)
Volt se prodává pouze ve vybraných dealerstvích Chevroletu, někteří prodejci ale už tento elektromobil kvůli vysokým nákladům nechtějí prodávat.

Chevrolet v listopadu rozhodl o tom, že dealeři prodávající elektromobil s prodlouženým dojezdem Volt si budou muset pořídit další nástroje, aby mohli tento vůz servisovat. S tím ale vybraní prodejci nesouhlasí.

Někteří dealeři tak do budoucna odmítají tento model prodávat, vždyť kvůli nízkým prodejům se Volt menším prodejcům nevyplácí prodávat. Aby mohla zastoupení Chevroletu nadále Volt prodávat a servisovat, musí si pořídit nové nástroje a splnit další požadavky.

Cena tohoto náčiní v loňském roce činila 5.100 dolarů (cca 97.000 Kč), což je částka, kterou nemusí marže z prodeje několika exemplářů Voltu kompenzovat. Nejdražším zařízením byl nástroj vybíjející baterie auta za 4.735 dolarů. Ten je nutný pro odmontování akumulátorů před jejich opravou.

Sám Chevrolet tvrdí, že je běžné požadovat od prodejců nákup nářadí, aby mohli prodávat některé modely. Jen v roce 2011 si zastoupení Chevroletu prodávající Volt musela koupit náčiní za 1.800 až 2.800 dolarů (34.000 až 53.000 korun).

Automobilka odmítá sdělit, kolik prodejců odmítlo Volt prodávat. Pouze uvedla, že se jedná o malé číslo.

V USA funguje 3.079 prodejců Chevroletů, z toho 2.614 z nich má oprávnění prodávat elektromobil Volt. Od ledna do listopadu 2012 se ve Spojených státech prodalo 20.828 Voltů, přičemž 70 % z nich prodalo 300 největších dealerství. Je to sice skoro třikrát více než v roce 2011, není to ale nijak závratné číslo, podle původních plánů se mělo na americkém trhu loni prodat 45.000 Voltů.

Už na začátku loňského roku prodejci odmítali odebírat přidělené Volty. Důvodem byl tehdy problém s bateriemi, které mohly začít po nárazu hořet. Automobilka na to reagovala vylepšením chladicího systému auta.

David Bureš
Diskuze (36)
4. 1. 2013 00:01
Re: Po 5 letech se musí baterie vyměnit
Ooo, elektřina se nevyrábí v zásuvce, to jsem netušil... Správným využitím elektromobilů, tzn nabíjení mimo špičku (což by v městském provozu bylo poměrně přirozené že se bude přes den jezdit a v noci u baráku dobíjet) by se z větší části využívala přebytečná energie, která by jinak přišla vniveč, protože elektrárny mají dost malou pružnost co se týká změn výkonu. Takže ve výsledku by opravdu mohly být elektromobily k dobru. Elektrická síť je natolik složitá věc že se nedá jen tak říct jaká je účinnost - v moderním podání produkce CO2 - na ujetý kilometr a u jakého typu pohonu je lepší.
3. 1. 2013 11:35
Re: Po 5 letech se musí baterie vyměnit
A uměl bys odpovědět také na otázku? Proč najednou pro tebe má dotovaný hybrid smysl, když ho začal dělat VW (soudě podle poslední reakce souhlasící s Hamem) a ještě před několika dny za naprosto stejných dotačních podmínek to (když jsi ještě nevěděl, že VW hybridy dělá), to pro tebe smysl nemělo? :-) Znovu se ptám, proč i VW dnes dělá hybridy s benzinovým a ne naftovým motorem s vyšší účinností, když podle tebe VW s hybridem přijde, až to bude uživatelsky vynikající a dopilované řešení s TDI motorem. Tak jsou dnešní benzinové hybridy u VW dopilované a uživatelsky vynikající nebo ne?

Další otázkou je, zda ti je energetická účinnost u naftového hybridu k něčemu. Hybridy jsou svým určením vhodné zejména do města a kratší trasy, tedy přesně k tomu, k čemu nejsou vhodné dieselové motory. Pokud je náplní auta zejména krátký provoz po městě (řekněme dojíždění za prací do 15 km), pak se diesel nestačí ani pořádně ohřát (a pokud to bude hybrid, kde ještě elektromotor spoustu práce vykoná za něj, tak to už vůbec ne), ten motor bude v provozu pořád studený, nehledě na nemožnost regenerace DPF filtru. Tak kde bude ta tvá vyšší energetická účinnost? Bude vůbec k něčemu? A bude vůbec vyšší? Benzinový motor aspoň část trasy pojede zahřátý a v ideálním pracovním režimu s jeho nejlepší účinností, do kterého se nafta ani nedostane, neboť se neohřeje a nejsem si jist, zda bude mít i za takových podmínek nějak znatelně vyšší účinnost...

Uvědom si, že hybrid a diesel jsou určeny k něčemu jinému. Není to alternativa. Obě řešení nejsou všeobecně ke snížení spotřeby za všech okolností. Dieselový motor je vhodný pro nízkou spotřebu na dlouhé trasy, hybrid je auto vhodné pro nízkou spotřebu zejména na krátké městské trasy. Koupit si diesel do města (obzvlášť moderní diesel s DPF filtrem) je stejný nesmysl jako koupit si hybrid na dlouhé dálniční přesuny.
Avatar - Ada je zase tady
3. 1. 2013 02:08
Re: Po 5 letech se musí baterie vyměnit
Odpověď máš výše od Hama. O prachy jde až v první řadě. Rozdíl benzínového a dieselového motoru je zřejmý = diesel má větší energetickou účinnost. Další komentář není zapotřebí. :-!

PS: má přezdívka je Áda, ne Áďa, milý Myňo ;-)
Avatar - Ham.
3. 1. 2013 01:09
Re: Po 5 letech se musí baterie vyměnit
Dotovaný benzínový hybrid má smysl od každého výrobce. Nedotovaný benzínový hybrid nemá smysl také od každého výrobce. VW/Audi hybridy nabízí již nějakou dobu kvůli US trhu, není to žádná novinka.
3. 1. 2013 01:01
Re: Po 5 letech se musí baterie vyměnit
O tom, zda jsou obecně benzinové hybridy problematické nebo ne, tu ale řeč nebyla :-) Tu byla řeč o tom, že Áďa prohlašoval, že VW je strašně chytrý a začne dělat hybridy až to bude mít smysl, bude to jednoznačně s dieselem jakožto jediným správným motorem a do té doby budou tato nesmyslná (hybridní benzinová) auta dělat ostatní až zjistí, že to nemá smysl. Tak se ho tedy ptám, jak je možné, že benzinový hybrid (třeba od Toyoty, Hondy nebo jiné značky) je dle jeho prohlášení dnes naprostý nesmysl, přitom současně dnes už do hybridních vod VW vstoupil, a to hybridními benziny a ne naftou, která je pro něj v hybridním VW tak samozřejmá (to by přece VW nemohl dopustit, aby tam byl benzin...).

Má otázka, na kterou se on zdráhá odpovědět, je, zda
a) už tedy VW považuje hybridy (a to dokonce benzinové!) za perspektivní a mající komerční smysl (v tom případě by musel uznat, že ekonomický smysl mají i hybridy jiných značek) nebo zda
b) hybridy jsou stále neperspektivní a VW tedy nedělá tato auta, až to bude mít smysl, dělá tedy nesmyslná, špatná hybridní auta a ještě je dělá se špatným motorem.

Ať tak či onak, Áďa si prostě protiřečí, spletl se a zbaběle si to nechce přiznat. Toť vše.

To, zda jsou hybridy úžasné nebo naprosté hovadiny, to už je věc jiná. Osobně si myslím, že smysl mají (na rozdíl od elektromobilů), ale za nějak hypersupermegaturbo věc, která spasí svět, je tedy nepovažuji. A ano, s dotacemi se komerční smysl hybridu zvyšuje, tak mě jen zajímalo, proč dotovaný hybrid u jiných značek smysl nemá, ale dotovaný VW ano.