Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi R8 e-tron: Bližší informace o sportovním elektromobilu

Elektrické Audi R8 mělo být představeno vloni a další možný termín je neznámý, jsme ale chytřejší, co se jeho techniky týče.
Zpět na článek
5. 1. 2013 10:06
5. 1. 2013 16:09
5. 1. 2013 16:56
5. 1. 2013 17:24
5. 1. 2013 19:15
5. 1. 2013 19:20
5. 1. 2013 19:58
5. 1. 2013 20:12
5. 1. 2013 20:54
5. 1. 2013 21:08
5. 1. 2013 23:26
6. 1. 2013 16:43
7. 1. 2013 00:39
5. 1. 2013 23:16
5. 1. 2013 23:40
6. 1. 2013 00:52
6. 1. 2013 01:23
5. 1. 2013 23:45
6. 1. 2013 00:49
6. 1. 2013 00:53
6. 1. 2013 01:25
6. 1. 2013 12:54
6. 1. 2013 00:47
6. 1. 2013 01:23
6. 1. 2013 01:33
6. 1. 2013 10:13
6. 1. 2013 10:20
6. 1. 2013 11:04
6. 1. 2013 11:17
6. 1. 2013 21:54
6. 1. 2013 13:06
6. 1. 2013 16:30
6. 1. 2013 09:36
6. 1. 2013 01:25
6. 1. 2013 10:24
6. 1. 2013 10:45
5. 1. 2013 10:06
Ach jo...
Takhle zkazit auto... :no:
Rozbalit vlákno
0
5. 1. 2013 16:09
hmmm
zkazit? ved R8 V10 ostava :-) toto bol taky pokus... no a nevysiel. Nevadi, ide sa dalej...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Choochoo
5. 1. 2013 16:56
Bida
Vaha, ta je slusne mimo, skoro 2 tuny 8-s coz se odrazi i v bidnem case, stejne tak jako u V8.
Co ta erodynamika, to jako ze Cx je u R8 horsi nez u Octavie I, II, II? To jako u R8 e-tron je horsi nez nektere Hatchbacky dneska?
Kde je to hi-tech ??? Spise navonena bida :no:
Rozbalit vlákno
33
5. 1. 2013 17:24
Re: Bida
Tak supersportovni auta potrebuji pro vysoke rychlosti dostatecny pritlak, coz aerodynamiku zhorsuje. Toto pojede jen 200 km/h, takze neni tak moc potreba. Pro zajimavost, Pagani Zonda ma 0,36, Lamborghini Murcielago LP640 se spoilerem vzadu ma 0.35, Lamborghini Gallardo taky 0.35, Lamborghini Murcielago 6.2 bez spoileru uz jen 0.33,... Takove vysoke hodnoty nejsou u supersportovnich aut nic zvlastniho, samozrejme je i spousta takovych, ktere maji mnohem mene. Napr. Porsche 997 Carrera S ma 0,27, ale ospoilerovana 99T GT3 uz 0,29...
5. 1. 2013 19:15
Re: Bida
Proto se používají aktivní aerodynamické prvky. A 911 těží z motoru vzadu.
Avatar - guze
5. 1. 2013 19:20
Re: Bida
Tak tak, odborník na techniku a design ChooChoo totiž o tom nic neví, například hodnota součinitele Cx u formule 1, je >1, protože potřebuje přitlak, ale vysvětluj to někomu, kdo má averzi na koncernová vozidla, u Hondy by to bylo samozřejmě v pořádku....navíc si asi myslí, že akumulátory váží přibližně asi jako papír...
5. 1. 2013 19:58
Re: Bida
Ty si taky odborník,současná F1 má Cx 0,9.Dále to nevím jistě,ale měl by být snížen až na 0,5.A němělo by to být znát na přítlaku,tvarovanou podlahou.Určitě Ti někdo zde řekne více.Mezi těmito veličinami není totiž přímá úměra.
Profil křídla letadel má Cx kolem 0,06 a přitom generuje obrovský vztlak.
Avatar - guze
5. 1. 2013 20:12
Re: Bida
Dobře, nepsal jsem o současné formuli, o té jsem nečetl a to že mezi "těmito veličinami" (zajímavý název obou veličin :yes: ) není přímá úměra, je mi v tuto chvíli jedno, on psal o součiniteli odporu vzduchu Cx, tak jsem souhlasil s Mino21 a k tomu jsem přidal něco o formuli 1 a svůj názor na něho...nazdar
Avatar - Ham.
5. 1. 2013 20:54
Re: Bida
Napsal jsi to dobře. Cx se u formule 1 mění podle trati a podle toho jaký je potřeba přítlak. V Monacu je setup křídel takový, že Cx je přes 1, protože je preferován maximální přítlak, na rychlých okruzích naopak klesá někam k 0,7. Takže o přesné hodnotě nemá cenu se bavit, je pokaždé jiná, ale v každém případě platí, že sportovní auto=poměrně vysoký Cx a aerodynamika formule 1 paradoxně soutěží s aerodynamikou cihly.
Avatar - guze
5. 1. 2013 21:08
Re: Bida
Tak to, že je na každou trať jiný setup jsem nevěděl, dík za novinku :-) :yes:
Avatar - Choochoo
5. 1. 2013 23:26
Re: Bida
Ono asi nekoukas na F1, pac je porad rec o pozadavku na jiny pritlak dle okruhu, tak jako byl vzdy pozadavek na jine zprevodovani, coz je dano zatackami , dlouhymi rovinkymi. Kazdy tym to ma trochu jinak, coz ve vysledku znamena ze je nekdo v zatackovitem sektrou rychlejsi a na rovinkach diky velkemu pritlaku potrebnemu do zatacek zase pomalejsi. Ted je zavedene rucne ovladane zadni kridlo pro zmenu (snizeni) pritlaku na rovinkach a tudiz vyssi rychlost a snazsi predjizdeni.
6. 1. 2013 16:43
Re: Bida
Přítlak v F1 je dán hodně pravidly.Proto bývá uveden Cx 0,9.Měl být FIA upraven na 0,5 bez výrazných změn na rychlost,(tvarování podlahy).Týmy však chtěly 0,7,aby to nebylo tak drahé.Jak to tedy nakonec bude nevím.
Součinitel aerodynamického odporu je o čistotě povrchu,tavrů.U F1 jsou omezením už jen nezakrytovaná kola.Velký odpor,a přitom žádný příspěvek přítlaku.
Nelze srovnávat s auty,které nejsou omezeny sportovními pravidly.
Avatar - Ham.
7. 1. 2013 00:39
Re: Bida
FIA Cx na rok 2013 nijak neupravuje. Dává rozměry, hmotnosti, max. min. velikosti ploch, průhyb materiálů, typ materiálů etc., ale když někdo v rámci těchto rozměrů dosáhne Cx 0,4 tak tomu FIA nijak nebrání a když bude mít 1,5 tak je to FIA zase putna. Primárně jde o přítlak a ten je nepřímo regulován právě velikostí křídel, světlou výškou a dalšími parametry které FIA reguluje. Ale ani max. přítlak jako takový omezen není (pouze je dána min. statická hmotnost na nápravu vpředu/vzadu). To je také důvodem, proč se Cx i přítlak na různých okruzích dost dramaticky mění a jsou i dost velké rozdíly mezi týmy. Samozřejmě tím, že auto muže mít před koly jen přesně definované malé plochy tak žádného zázračného Cx nejde dosáhnout protože kolo je jeden z nejhorších tvarů z pohledu aerodynamiky. Obecně se má za to, že třeba největší výhoda Redbullu je právě schopnost dosáhnout v daných rozměrech FIA nejmenšího Cx a největšího přítlaku resp. ve schopnosti optimalizovat jejich poměr pro různé okruhy a Adrian Newey je v tomto směru považován za nedostižnou špičku v oboru aerodynamiky.
Avatar - Choochoo
5. 1. 2013 23:16
Re: Bida
Bez papirovych baterek a pohonu (asi i bez pohonu, pac Nikl baterie podobne kapacity by z Priusu mely cca 300kg a zde je pritom jeste pouzit lehci typ Li-on) to ma 1203Kg se spoustou hliniku a uhliku. To je snad temito materialy cele nadivane, ne?
Kde je to hi-tech treba s aktivni aerodynamikou? Aerodynamika R8 je dle konkurence asi nejhorsi. Koukam ze popichnuti s Octavii se ujalo >:-[] Audi se asi trochu poucilo z bidne aerodynamiky TT ktera litala vzduchem a Cx asi udelala pro jistotu nejhorsi ve tride, aby to melo aspon nejaky pritlak na zadku, ne jako hruza TT.
U Hondy NSX, hlinikem, uhlik okolo 1270Kg, motorem V6 a casem lepsim o cca 7s nez R8 V8 s autem konstrukcne 20 let starsim, o cca 6s horsim casem nez R8 V10. Pokud bude nove hybridni NSX tezsi nez 1400Kg a bude mit horsi okruhovy cas nez R8 V10 bude to zklamani ;-)
Avatar - guze
5. 1. 2013 23:40
Re: Bida
Ano nekoukam, protoze me to nebavi, jenom jsem kdysi neco cetl o tom pritlaku...odpoved na tvuj prispevek 23:26
Avatar - Choochoo
6. 1. 2013 00:52
Re: Bida
Dnes je F1 uz docela bida, to je pravda
Avatar - guze
6. 1. 2013 01:23
Re: Bida
Ale mam moc rad rally :-)
Avatar - guze
5. 1. 2013 23:45
Re: Bida
No jo, ale ty uvadis Prius, NSX, ale tyto auta maji furt spalovaci motory a elektromotor o vykonu kolem 30kW, jenze tahle R8 nema zadnej spalovaci motor, ale jen elektromotor o vykonu 380koní, tak si predstav kolik musi mit akumulatoru, to je trosku rozdil vis...jinak s tim popichnutim, ja nejsem zazranej koncernista, mam nejradsi subaru, ale abych ke vsem automobilkam krome subaru mel nutkani psat jenom negativa...pffff to nemam zapotrebi...reakce na tvuj pripspevek 23:16 (nejak to furt je.be ta diskuse)
Avatar - Choochoo
6. 1. 2013 00:49
Re: Bida
Ja take nemam nutkani na vsechny, nebo jsi cetl ode mne nejaka negativa na Toyotu, Subaru, Mazdu? ;-)
Avatar - guze
6. 1. 2013 00:53
Re: Bida
Je to diskuze, muzes si psat co chces, ale nelibi se mi, kdyz nekdo do toho sameho furt rejpe, nebo to furt vynasi do nebes (GTI), ale je to vase vec, to je muj nazor.....
Avatar - white label
6. 1. 2013 01:25
Re: Bida
Co žes to tak rychle editoval, lekl ses pravdy, kterou jsi sám o sobě velmi výstižně napsal? :*) >:-[]
Avatar - Choochoo
6. 1. 2013 12:54
Re: Bida
Jsem jen upravil, abych nepsal co je jasny ;-) Proste vsechny nejsou jedna >:-[]
6. 1. 2013 00:47
Re: Bida
Mnohem relevantnější než Prius je Leaf. V R8 e-tron je 577 kg (čistě) baterií (celkem 530 článků). U Leafu je to kolem 300 kg (s elektronikou) a mají poloviční kapacitu. Samotná karoserie R8 e-tron má 199 kg a pohotovostní hmotnost by měla být 1780 kg. Řečmi o koeficientu odporu vzduchu ze sebe děláš jen hlupáka. 458 má 0,33, MP4-12C 0,34. 430 měla lehce přes 0,34. 360 prakticky stejný, jen generovala citelně méně přítlaku.
Avatar - Ham.
6. 1. 2013 01:23
Re: Bida
Ledvinkova Tatra 77A měla 0,21 v roce 1935. Ovšem z dnešního pohledu měla jeden problémek, negenerovala žádný přítlak nýbrž vztlak. >:-[]
Avatar - Choochoo
6. 1. 2013 01:33
Re: Bida
Podobne jako se objevily problemy a snad i smrtak u Audi TT diky vztlaku zadku. Cx oproti Tatre nekde u 0,3, coz by uz nejaky pritlak generovat mohlo.
Odtrhove hrany na karoserich, aby nevznikal vztlak a zlepsila se arodynamika, se resily uz buhvi kdy. Akorat TT a A6 toho byly usetreny.
[odkaz]
[odkaz]
6. 1. 2013 10:13
Re: Bida
U TT podřídili funkci vzhledu. A nevyšlo to. V poválečném období patřilo Audi mezi průkopníky aerodynamické optimalizace. Následně ztratila na významu (tady je třeba složit poklonu například Mercedesu, který si vedl relativně dobře) a dnes bych řekl, že zase získává na významu - z velké části kvůli emisním cílům.
Avatar - guze
6. 1. 2013 11:04
Re: Bida
Na sebe neodkazuj Google překladači, beztak ti je prd rozumět...
6. 1. 2013 11:17
Re: Bida
Ani Google překladač si s tím nedokázal konzultoval: p ...... Prd tomu rozumíš ;-)
Avatar - Choochoo
6. 1. 2013 13:06
Re: Bida
Nerikam ze nemohly podridit design vzhledu, ale ze musi automobilka, doplnit na TT zadni kridelko pote, az se v nem diky vztlaku nekdo zabije je dle meho slabota. To kridelko na design nemelo zadny vliv.
6. 1. 2013 16:30
Re: Bida
Když už chceš vytahovat TT, tak problém byl hlavně v podvozku. Jako každé jiné auto, které se tváří trochu sportovně, bylo naladěné na určitou míru nestability, aby šlo poslat do smyku. Na trhu byly mnohem horší auta, jen u nich to nejspíš zkoušelo méně lidí (a hlavně, tolik se jich neprodalo v Německu). O tom to celé je. Novináři a kde kdo na Internetu kritizuje auta, která jsou tupá a není s nimi zábava. Ale běžný člověk se v těch hravých potvůrkách akorát tak zabije. Protože děláme chyby. Audi se nejspíš chtělo svézt na úspěchu/ pověsti Focusu, ale asi to trochu přepískli. Nebylo v něm dostatek citu. Pod tím roztomilým kabátem se skrývala pěkná potvůrka.

A spojler samozřejmě měl na design vliv. Designéři se mu hodně, hodně dlouho bránili. Čistá linie byla v čudu. Při vývoji si prosadili jeho absenci a na svém názoru nic nezměnili. A nebyl by tam ani po úpravě, bohužel alternativa by znamenala rozsáhlé změny a ještě víc nedotáčivosti v běžných rychlostech (tedy pod 160 km/h).

Ve skutečnosti míra nehodovosti nepřekročila standard pro podobné vozy. Ale Audi asi nechtělo riskovat. A odrazilo se to i u konkurence, u MB i BMW došlo ke změnám u projektů podobného charakteru.

Jen pro představu, původně TT generovalo při zhruba 200 km/h nějakých 67 kg vztlaku na zadní nápravě. Po úpravě 24 kg. Takové SLK ve stejné rychlosti 47 kg. A bavíme se o autě, které mělo nějakých 1500 kg, bohužel jen 40% vzadu. I tak, řádově více.
6. 1. 2013 09:36
Re: Bida
Tak vztlak generuje kdejaké auto. To je o efektivitě návrhu. Ferrari 360 a 430 mají zhruba stejný koeficient odporu vzduchu, ale karoserie 430 generuje méně vztlaku a více přítlaku. Problematické bývají třeba podběhy. Spolu s koly mohou být zodpovědné za více než 30% odporu. A podvozek, který je dnes čím dál častěji více či méně zakrytovaný, který také může tvořit nějakých 35%.

Vzhledem k době vzniku nic neobvyklého.
Avatar - Choochoo
6. 1. 2013 01:25
Re: Bida
U Leafu jsem nekde videl 200 kg baterie, takze tech dalsich 100kg za elektroniku je asi zbytecne moc.

Proste je divny kdyz ma oproti tebou uvedene konkurenci R8 nizsi vykon o cca 100 az 200 koni a pritom horsi aerodynamiku. Je vubec otazka, jestli ta horsi aerodynamika R8 s Cx 0,35 lepsi pritlak vubec generuje a k cemu ho potrebuje. Na okruhu je R8 oproti 458 pomalejsi o slusnych 12s, tudiz to na lepsi pritlak a rychlejsi projeti zatacek moc nevypada.
6. 1. 2013 10:24
Re: Bida
A kdo říká, že má efektivnější karoserii? Gallardo má stejných 0,35. Nejsou to zrovna nejsofistikovanější sporťáky na trhu, ale 458 a MP4-12C jsou a koeficienty mají velmi podobné. Jediné místo, kde skutečně potřebuje více přítlaku než konkurence, je přední náprava. Tahle čísla jsou v téhle kategorii normální. Pokud by člověk hledal výjimečný design, pak je to například F12berlinetta s 0,3. A předpokládám, že F70 bude mít také ve své kategorii velmi nízký. Jen tak mimochodem, víš, jaký koeficient má DB9/ Virage, nebo XK?
6. 1. 2013 10:45
Re: Bida
A baterie Leafu váží cca 294 kg (kompletní sestava, tedy včetně šroubů, obalů atd.). Jeden článek 799 g, jeden modul 3,8 kg. Má 48 modulů a 192 článků. Nejsem si jist, co všechno do svých čísel započítává Audi, ale tahle by měla být porovnatelná.