Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Citroën C4 Aircross 1,6 HDi 4x4 – Japoncovo dvojče

Spolupráce PSA a Mitsubishi pokračuje dalším modelem. Po převlečeném Outlanderu přichází menší crossover ASX, který nasadil tvář Citroënu a přejmenoval se na C4 Aircross.
Zpět na článek
7. 1. 2013 12:50
7. 1. 2013 15:02
7. 1. 2013 13:17
7. 1. 2013 16:55
16. 10. 2014 14:16
Avatar - Pekelná Micinka
7. 1. 2013 12:29
2,5 hvězdičky
Nešlo by ten interiér fotit s nějakým krytem na blesk, co rozptyluje světlo (případně jinou technikou). Chápu, že není účelem nějaký estetický zážitek, ale tohle vypadá až moc amatérsky.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Ham.
7. 1. 2013 12:37
Re: 2,5 hvězdičky
Jj ty fotky jsou děs a běs.
Avatar - Atlis
7. 1. 2013 13:45
Re: 2,5 hvězdičky
oni to tak curajdovia robia schvalne ;)
Avatar - PeterLuk
7. 1. 2013 15:47
Re: 2,5 hvězdičky
Kam sa hrabe toto: [odkaz]
na toto: [odkaz]
? A pozrite si ďalšie fotky na insideline, to sa nedá porovnávať. 8-s
Avatar - 3_diamanty
7. 1. 2013 16:23
Re: 2,5 hvězdičky
vyborna stranka , dik za tip :yes:
Avatar - PeterLuk
7. 1. 2013 16:42
Re: 2,5 hvězdičky
Niet zač, ja ju mám tiež odtiaľto z diuskusia, kde na ňu viackrát ktosi odkazoval. ;-)
7. 1. 2013 16:48
Re: 2,5 hvězdičky
Hlavně toho moc není vidět a interiéru to celkově ubírá na kráse oproti pohledu na přirozeném světle. Připomíná mi to focení se v zrcadle, nejlépe s bleskem. 8-s
Avatar - Pekelná Micinka
7. 1. 2013 20:38
Re: 2,5 hvězdičky
Něco jako [odkaz] >:-[]
Avatar - 3_diamanty
7. 1. 2013 12:50
interier
nema to stavu :-( , som z interieru sklamany..... citit tam az velmi jednoduchost a ucelnost japonca... nebyt toho volantu s logom citroena tak zvnutra to na citroen netipne asi nikto, skoda.... zvonku krasne auto ale zvnutra akosi sa mi nepaci.... a pezot na tom bude tiez podobne... zvonku nadhera ale zvnutra tiez sklamanie.. chcelo by to osobitejsie interieri hodne filozofie znackiek citoren a peugeot... ked ho ma ceed aj i30 kazdy iny skoda ze PSA ho tiez nema iny ako micubisak ASX... skoda.... tieto francuzke auta zabije interier.... nepaci sa mi to zvnutra ;-\ , zvnutra to vyzera skutocne neeuropsky co by nevadilo ak by slo o neeuropske auto..... ale v pezote a citroene si skutocne predstavujem iny interier ;-)

toto je take necitroenovske [odkaz] ze skutocneho fandu citroena musi az zamrazit ;-\ tubusy jak z lancera

majitel citroena chce vidiet skor nieco taketo [odkaz] a nie toto [odkaz]

ten kokpit aircrossu je priserny necitorenovsky a mne osobne kazi dojem z celeho auta :no:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - PeterLuk
7. 1. 2013 15:02
Re: interier
Tak sedel som v ňom a proti samotnému interiéru nič nemám, kvalitný komfortný, ale je fakt, že by som tam radšej videl interiér z 3008smičky či C4ky. Neviem či by to bolo také ťažké. Tento interiér je v poriadku, jediné čo ma rušilo bolo, že na Citroen pôsobí až príliš chladne, necharakterne. ;-)
Avatar - 3_diamanty
7. 1. 2013 16:20
Re: interier
presne tak.... chladne necharakterne necitroenovsky ;-\
Avatar - Pekelná Micinka
7. 1. 2013 20:47
Re: interier
Musím říct, že ta grafika u budíků C4 se mi ale také nelíbí, takže u mě v tomto je to prašť jako uhoď. Citroen je zrovna to auto, co by budíky mít vůbec nemělo a pokud tak úplně s jinou grafikou.
7. 1. 2013 13:17
Interiér
Zase tak hrozný to není v porovnání třeba ze Škodovkou... hnus je jenom volant a "budíky"
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
7. 1. 2013 13:30
Re: Interiér
a co stredova konzola? ja vo volante nevidim problem.... ale pri pohlade na stredovu konzolu mam pocit ze sme tak 10 rokov pozadu na urovni roku 2003 navyse cely interier aircrossu nema v sebe nic co by nasvecovalo tomu ze sa jedna o citroen.... ano micubosaku takyto interier s tubusmi sadne,,,, japonci su japonci ale v citroene sa mi tato necitroenovska vnutorna atmosfera nepozdava......
7. 1. 2013 16:55
Re: Interiér
To mě moc neva, já sem spíš pro japonce než pro evropský auta i když jezdím amerikou..... >:D
Avatar - PeterLuk
7. 1. 2013 22:52
Re: Interiér
...a predtým si mal Rusa a plánuješ Kóreu! >:-[] >:D
7. 1. 2013 18:07
Vivat škodulky!!!
Nevím už, jaké pak vozy získávají pět hvězdiček - asi škodulka yetti...mentalita tohoto národa je zajímavá...faktem je, že češi nemají absolutně žádné estetické cítění - žila jem dlouhá léta v zahraničí... Je víc než ZCELA evidentní, že pán redaktor si vyhledává nesmysly na tomto autě, jen aby ho sundal. Zřejmě že jen škodovky v této zemi i pře svůj stále stejný exteriér , interiér a nikterak zajímavé jízdní vlastnosti, vyjma nejluxusnějších škodulek jsou jedničkou na trhu. Jsem majitelkou Aircrossu a jsem hrdá, že jsem ho vyměnila za superba - tak to by jste teprve viděli, jak vypadá ubohá palubní deska.... Mějte se čecháčci. >:D
Rozbalit vlákno
25
7. 1. 2013 18:20
Re: Vivat škodulky!!!
Tak teď jste píchla do škodováckýho hnízda, teď se těšte... >:D
7. 1. 2013 18:27
Re: Vivat škodulky!!!
Je mi to celkem jedno...já se škodulkou subáčem jezdila šest let...turbo mi odešlo už po půlroce....ted už korodoval, jinak bezproblémový auto. Faktem je, že kam člověk klikne, aby se podíval na jiná auta, tak tam se cpe
hned reklama na novou octáviii....ani nevím, jestli to je mnutant mezi novým subáčem a starou řadou oktávek, ale určo e bude o ní psát v superlativech - jak jinak....každý si hájí své, ale aircross je njehezčí suv na trhu. to jsem oblítala asi deset jiných autosalonů. Ale Yetti můj favorit fakt není....
Avatar - Ham.
7. 1. 2013 20:13
Re: Vivat škodulky!!!
Krása je subjektivní a určitě se Aircross řadě lidé může líbit. Nicméně ve srovnávacích testech s evropskou produkcí vychází jako střep. A nikoliv jen u Čecháčků.
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - rohYpnol
7. 1. 2013 21:10
Re: Vivat škodulky!!!
jen je třeba testy umět číst... Porovnání c BMX X1, Mini Countryman, Audi Q3 zřejmě nedopadne nejlépe, ale to je snad každému jasné... Jinak ten test vyhrál kupodivu díky nastavení hodnocení Yeti, což jen kontrastuje s tím, že i zde v * hodnocení měl Yeti 1,6 TDI GrL též 2,5 *

Zkrátka, když budu porovnávat s prémií, pak je opravdu C4 air "střep"... ale opravdu to není chybou auta :-!
Avatar - Ham.
7. 1. 2013 21:16
Re: Vivat škodulky!!!
Qashqai, Duster, ASX, Korando není žádná prémie. V takové konkurenci předposlední místo mluví jasnou řečí.
Avatar - rohYpnol
7. 1. 2013 22:08
Re: Vivat škodulky!!!
Ne, takovéto sestavení ti jasně ukazuje na celou nesmyslnost testu. Yeti zkrátka nebude (odhlédnu-li od ceny) lepší než Q3/X1... Tím lepší samozřejmě myslím reálně lepší, ne že získá ve srovnání víc bodů.

Stejně tak je vidět jasný handicap slabších motorů u Peugeotu/Citroenu i Dacie... Je jasné, že oproti 2.0 dieselům u konkurence budou ztrácet a těch pár plusových bodů za cenu to nespraví.
Avatar - Ham.
7. 1. 2013 22:24
Re: Vivat škodulky!!!
Jasně, Němci si schválně na tento jeden test nastavili kritéria tak aby Yeti vyhrál nad jejich domácími mazlíčky Q3 a X1.

Jaký slabší motor Peugeotu a Citroenu, vždyť mají nejsilnější z konkurentů, alespoň tedy pokud i u vás v kraji je 150hp víc než 140hp (Škoda), nebo 143hp (BMW, Audi)
Avatar - rohYpnol
7. 1. 2013 22:39
Re: Vivat škodulky!!!
ne, nesmyslně do testu zařadili "nesrovnatelné", bodové hodnocení je jen otázkou nastavení vah a přidělení bodů. Takže zvolit jinak váhy, tak ti vyjde za vítěze cokoliv jiného... Srovnávat Dustera s X1, sorry ale tomu opravdu moc nerozumím.
Avatar - Ham.
7. 1. 2013 22:53
Re: Vivat škodulky!!!
Ale oni mají ty váhy a rozsah bodů už asi 15 let stejný u každého testu.
A nic ti nebrání si ty váhy změnit a pro sebe si zvolit to co je pro tebe důležitější. V časopise ty tabulky jsou podrobně a můžeš si s nimi dělat co chceš. Ale pro nějaké srovnání v čase a v jednotlivých kategoriích je logické, že ty váhy nějak nastavili a drží je. Může se ti to líbit nebo nelíbit ale to je tak všechno co s tím můžeš dělat.

Proč nesrovnat X1 s Dusterem. Jasně vidíš jak velký je technický rozdíl mezi těmi auty a je jen na tobě jestli si za ten rozdíl připlatíš nebo ne.
Avatar - Ronault.
7. 1. 2013 22:58
Re: Vivat škodulky!!!
Jediné rozumné srovnání Dustera s X1 vidím tehdy, když se do bodového hodnocení testu se nějak promítne cena. Např. kolik euro je nutno připlatit za každý bod k Dusteru do kvalit X1 při srovnávacím testu a při jednotlivých testech se dá například udávat celkový počet bodu a pak poměr na cenu, čili cena bodu. V podstatě jednoduché, jen to chce důkladně propracovat.

Samozřejmě ne pro všechna auta je to užitečné, asi těžce se takto budou hodnotit vozy typu Clio RS nebo M3, ale pro MPV a jim podobné velmi užitečné a tam je nutno vyhledávat onu objektivitu asi nejvíce.
Avatar - Ham.
7. 1. 2013 23:07
Re: Vivat škodulky!!!
No ale v testech o kterých zde je řeč to takto přesně dělají, udělají technické hodnocení posčítají body za motor, podvozek, pohodlí, rozměry etc. a pak dají jako poslední kritérium cena, pojištění, náklady na servis a přepočtou na body. Každý si může vybrat jestli kouká jen na technickou část a na ceny dlabe (protože technické věci jsou objektivní, kdežto ceny se samozřejmě mění v čase a lze je brát jen jako přibližné vodítko a už vůbec nedokáží zohlednit cenu "po vyjednávání") a nebo se podívá na celkový výsledek. Ale i kdyby tam ta cena nebyla (stejně si vyjednám svou) tak ta technická část srovnání má význam, prostě si urovnám v čem je X1 lepší než Duster a cca "o kolik" a je jen na mě jestli si za lepší kvalitu připlatím nebo ne.
Avatar - rohYpnol
7. 1. 2013 23:12
Re: Vivat škodulky!!!
jenže tady hvězdičky cenu NEzohledňují jak jsme se dozvěděli...
A jakou informační hodnotu má to, že Thalia je horší než Golf VII? Nebo snad BMW 5GT je horší než Jimny? Ne, sám vidíš, že tyhle hvězdičky nejsou ani objektivní.
Avatar - Ham.
7. 1. 2013 23:17
Re: Vivat škodulky!!!
A proto jsem ti dal odkaz kde srovnávají techniku a jako poslední kritérium i cenu abych ti ukázal že Aircross je křáp bez ohledu na cenu stejně tak i s ohledem na cenu.

Tady na serveru myslím, že Golf srovnávají s Megane a ne s Thalií a 5er s A6 a ne s Jimmi a Jimmi s Nivou etc.. Takže porovnávat hvězdičky mezi třídami je asi nonsens.

Cenu si vyjednám svou a je na mě zda případně vyšší cenu jsem ochoten zaplatit za více hvězdiček či ne. Dávat tam cenu je podle mě jen orientační údaj kterého se stejně nejde držet protože se mění a v dnešní době docela fest. Nicméně v testech je cena vždy uvedena takže kdo ji chce použít tak orientačně může.
Avatar - rohYpnol
7. 1. 2013 23:08
Re: Vivat škodulky!!!
ale vždyť to je hloupost. Jediný rozumný náhled pro takovéto srovnání uvedl výš Ronault. Co chceš srovnávat mezi Dusterem a X1?

A hlavně - toto srovnání je úplně mimo. Logicky ti z něho totiž vyplyne, že Duster je krám a X1 je skvělá. Ale je to opravdu tak? Není, protože X1 nemusí být v rámci své konkurence vůbec dobrá. A bude Duster takový krám? Opět ne, protože mezi svými bude tím NEJ :-!
Avatar - Ham.
7. 1. 2013 23:20
Re: Vivat škodulky!!!
Hloupost to není, ano technicky je Duster krám. Je ovšem superlevný a je na každém jak si to vyhodnotí z hlediska stojí mi to za to nebo ne a koupím/nekoupím. A co je pro Dustera mezi svými? Vždyť technicky jsou všichni výše, takže technicky je mezi svými sám sobě soupeřem, samozřejmě i cenově.
Avatar - rohYpnol
7. 1. 2013 23:32
Re: Vivat škodulky!!!
mezi svými je třeba Chevrolet Niva.
Avatar - Ham.
7. 1. 2013 23:40
Re: Vivat škodulky!!!
Niva je daleko levnější nehledě na drobnost, že to není SUV ale malý teréňák.
A jestli myslíš Captivu tak ta je naopak technicky daleko propracovanější, větší a použitými motory úplně jinde. Cenou ovšem také
Avatar - Ham.
7. 1. 2013 23:44
Re: Vivat škodulky!!!
To se vůbec mimo Rusko neprodává, takže to asi nikdo nedokáže otestovat nebo porovnat. Možná je to daleko lepší než Duster možná ne. Na našich trzích jiné porovnání než s Yetim, ASX, SX4 nebo klidně s tou X1 nevymyslíš pokud nechceš porovnávat Dustera s Dusterem.
Avatar - rohYpnol
7. 1. 2013 19:45
Re: Vivat škodulky!!!
když C4 aircross není kam dát 2 l PETku. To auto je úplně v háji >:D >:-[] 8-s
Avatar - Pekelná Micinka
7. 1. 2013 20:40
Re: Vivat škodulky!!!
Jenže ono to je docela praktická věc, co sice jen potěší, když je, ale celkem nas.re, když není.
Avatar - rohYpnol
7. 1. 2013 21:03
Re: Vivat škodulky!!!
nikdy mi v autě nescházelo místo na 2l petku. Dakar nejezdím a u nás 2l nevypiju ani na cestě Aš-Hrčava... navíc za jízdy obvykle dělám důležitější věci než vytřepávání bublinek z 2l vanilkové kofoly >:D >:-[] 8-s
Avatar - Ronault.
7. 1. 2013 22:46
Re: Vivat škodulky!!!
:yes: Běžně jezdím 3-4h trasy a ani litrovku v pěti nevypijem, natož dvoulitrovku. A ta 1 cesta do roka k moři? 8-s
8. 1. 2013 00:00
Re: Vivat škodulky!!!
Ne, je to uplna p..ina, a kto podla toho hodnoti (ne)kvalitu auta je zrely na psychiatriu. Ano, aj redaktori.
8. 1. 2013 08:55
Re: Vivat škodulky!!!
doporučuji sebou na cestu brát letušku, která zabezpečuje občerstvení a služby po celou dobu jízdy. V pořádku pojme 2l láhev i další věci, je většinou zdarma, ale do škodovek se jí moc nechce >:D
Avatar - Ronault.
7. 1. 2013 18:57
Hvězdné auto cz...
Nevím koho z redakce to napadlo, ale doufám, že si autor tohoto amatérského nápadu dá pár facek, nebo příjde o prémie.

Ano, mluvím o hvězdičkách k testům.

Proboha PROČ? Jak si může na profesionální web hrající auto.cz dovolit použít tak amatérskou věc jako hvězdičky. Podle čeho ty hvězdy autor uděluje? Subjektivně? Nebo má redakce objektivní skrytý systém? Těžko.

Německé profi weby hodnotí do detailů, procenty, body, přesná měření, data, čtenář přesně ví, jestli si to redaktor opravdu změřil nebo jde jen o jeho dojmy založené na předsudcích, což je třeba u pana Vaverky velmi časté, hlavně u něj neoblíbené "jižanské produkce" (jeho vlastní slova).

Prosím redakci o zrušení tohoto amaterismu, prosím o relevantní data z měření a ne dojmy místo pojmů.

:no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
9
Avatar - PeterLuk
7. 1. 2013 19:26
Re: Hvězdné auto cz...
Hmm... Vieš čo? Ja by som ocenil, keby to robili ako herný časopis Level. Tam k hre okrem verdiktu nápíšu: Lepší než X, Horší než Y. Myslím že by to bolo dobré aj u áut. Tak napríklad Opel Meriva: Lepší než Škoda Roomster, horší než Ford B-max. ;-) :-!
Avatar - gld
7. 1. 2013 19:31
Re: Hvězdné auto cz...
Opäť problém: lepší/horší na základe čoho?

Stráca sa odbornosť a s novým kabátom, zdá sa, prichádza aj nová vlna subjektivity hodnotenia. Test (písaný v porovnaní s napr. auto.sme.sk dosť odboku) sa o aute vyjadruje vcelku pochvalne, záverom sa ešte pripomenie dobrá cena oproti konkurencii a výsledné hodnotenie: bím, 2,5 hviezdičky.

Jedine, ak by bol nový hodnotiaci systém a lá veštecká guľa super prísny na každého (pozerám na teba, VW group). Tzn 5 hviezdičiek by mal len eskový mercedes a bugatti royale..
Avatar - PeterLuk
7. 1. 2013 23:03
Re: Hvězdné auto cz...
Hmm, toť fakt, máš pravdu. Ja si ale myslím, že sa určitej subjektívnosti testy nezbavias nikdy.

Ale práve preto ja nemám rád tabuľkové hodnotenie: spracovanie interiéru 7, komfort 6, priestor9 apod. Myslím sdi, že najlepšie to majú v Auto7. ;-)

Ináč pre redakciu: myslím si, že pôvodný systém hodnotenia bol oveľa lepší. Že mali všetky autá 7 až 9 bodov to je vaša chyba, masli ste stupnicu viac roztiahnuť. Áno, auto je veľakrát dobré len najhoršie z konkurencie - ale to neznamená že nemôže dostať 6 bodov. V AutoMotorAŠporte hodnotia autá tiež hviezdičkami a dosť mi to vadí. Väčšina áut má 3.5 až 4.5 bodov. A donedávna boli hviezdičky len celé, takže to bolo ešte horšie. :no:
Avatar - rohYpnol
7. 1. 2013 19:42
Re: Hvězdné auto cz...
já bych např když už chceme nějakou inovaci, uvítal prostorový nebo třeba bublinový graf, který umístí model podle jeho nabízené hodnoty - např. 5úhelník:
jízda

výbava praktičnost

styl cena
např. s bodovým doplněním v jednotlivých kategoriích, nebo také rovnou prostorový graf hodnota x cena, kde by byli konkurenti z dané třídy... Kua máme opravdu TAKOVOU ŠKÁLU INTELIGENTNÍCH METOD, JAK JEDNODUŠE A NÁZORNĚ ZHODNOTIT VŮZ.... A tady hvězdičky, jak v nějaké brežněvově hvězdárně 8-s 8-s 8-s Hlavně že je moderní vzhled 8-s :no: :no: :no:
7. 1. 2013 20:44
Re: Hvězdné auto cz...
Víš, proč tu nemůže být prostorový graf?
Ono by se totiž zjistilo, že jeho plocha je u většiny koncernovwých vwozů poměrně malá. >:-[]
Jízda - OK, Prostor - OK, všechno (jen) OK...

/justkidding
Avatar - positivemind
7. 1. 2013 22:49
Re: Hvězdné auto cz...
Nevím, jestli za to může šéfredaktor (je původem z autowebu, kde tohle také používají), ale je to hrozně nešťastné řešení. Auto pak vypadá jako naprosto nezajímavé už pohledem na test, subjektivní hodnocení by se takhle prostě vyjadřovat nemělo. Vlastně žádné hodnocení by se hvězdičkami vyjadřovat nemělo.

Ideál mají na sme.sk - koupil/nekoupil a basta. Co znamená 5 hvězdiček, to, že to udělalo drift až do příští zatáčky? Jedna hvězdička protože to houpe?

:no: 8-s
Avatar - Ronault.
7. 1. 2013 22:54
Re: Hvězdné auto cz...
A ještě navíc subjektivní hodnocení místních redaktorů, kterým v průměru není ani pětadvacet, takže hodnotí MPV podle toho, jak jsou úzká - viz památný roomster
Avatar - positivemind
7. 1. 2013 23:56
Re: Hvězdné auto cz...
Tak tohle nemusí být nutně o věku, ale vyzrálosti. Jsou auta, která prostě nesednou, může to být zrovna tenhle citroen, nebo je mají na krátkou dobu, ale to by měli dostatečně zdůraznit.

Jde to tu s testy od 10 k 5 :-(
Avatar - rohYpnol
7. 1. 2013 19:21
Dvaapůl hvězdy pohlreichovy stupnice
Nejdříve k Aircrossu samotnému - je neuvěřitelné, jak dokázali francouzi dodat šarm jinak naprosto nudnému nezajímavému kusu SUV. Přitom detaily dokonale dotvářejí základní linie. To nemá obdoby, japonci zřejmě vyvíjeli ASX právě pro Citroen. Dokonalé. Tedy až na ... ano, s interiérem si mohli ve francii více vyhrát, ale takto je to nastavené již ze segmentu výš. A zde to koneckonců ani až tak nebolí - interiér veskrze nudný, nicméně zpracováním kvalitní a ergonomicky přijatelný.
K tomu tu máme jeden z velmi vydařených motorů od PSA, který výborně koresponduje se zaměřením vozu - tohle zkrátka není dálniční křižník. Městský provoz, lehký terén a nepříliš stresující tempo, pro tohle byl stvořen a jak vidno, tuhle funkci plní dokonale.
Exteriér :yes:
Motor :yes:
Interiér :yes: :no:
Cena :yes:
Jízda :yes:
Tak proč z čista jasna byly přiděleny 2,5 * 8-s 8-s 8-s ?
V textu prakticky nejde nalézt objektivní kritiku, snad až na fádní interiér. Tak JAK chce autor obhájit tak mizerné hodnocení? Koneckonců ASX bylo hodnoceno vždy VELMI POZITIVNĚ. Pak se na ASX změní vzhled k výrazně lepšímu a zjemní podvozek a rázem máme 2,5 *? Žádám zdůvodnění!!!
Rozbalit vlákno
32
Avatar - PeterLuk
7. 1. 2013 19:27
Re: Dvaapůl hvězdy pohlreichovy stupnice
:yes: :yes:
Avatar - rohYpnol
7. 1. 2013 19:27
Re: Dvaapůl hvězdy pohlreichovy stupnice
a doplním - jen namátkově:
4* z 5:
[odkaz]
Avatar - Ronault.
7. 1. 2013 19:47
Re: Dvaapůl hvězdy pohlreichovy stupnice
:yes:
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Dvaapůl hvězdy pohlreichovy stupnice
ASX s lepším motorem má * * * - [odkaz]
Na stejné skóre jako Aircross dosáhl i Yeti GreenLine. Přece jen 2,5 je na škále do pěti hezký střed, to není vůbec špatný výsledek. Hvězdičky nám u testovaných aut pokrývají celé dostupné spektrum, proti předchozímu systému, kde každé auto nakonec dostalo mezi 8 a 9 z 10 možných je to pro nás výrazný posun k větší vypovídající hodnotě tohoto "banálního" hodnocení. Podstatný je samozřejmě "vnitřek" testu, ne obecné hodnocení nebo přehled plusů a minusů
Avatar - rohYpnol
7. 1. 2013 20:54
Re: Dvaapůl hvězdy pohlreichovy stupnice
Předně děkuji za odpověď. Nicméně toto vysvětlení mi poněkud nestačí, resp. takovéto hodnocení mi přijde opravdu poněkud "divné".
Ono totiž ASX 1.8 Di-D získalo také boové hodnocení 8,42.
[odkaz]
Přitom třeba za zde kritizovaný interiér padaly známky 8-10 !
Navíc jak je vidno, jste recipročně ohvězdičkovali i některé starší testy... Je tedy pravda, že Yeti měl také 2,5 *.

Takže já se tedy ptám, CO vlastně chcete tímto novým způsobem hodnocení říct? Protože pro mě je NAPROSTO nečitelné. 2,5* je jako dobrý výsledek? Dívám se na to zpětné hodnocení testů a v hrubých rysech má 4-5* luxusní vůz, 3* mainstream a 2* lowend, nic víc nic míň. Co tímto chtěl básník říct? Jasně, jsou tam i odchylky, ale...

Co říkám 5*? Já tomuto hodnocení rozumím jako nejleší volba v daném segmentu. A tady se zase můžeme přít, co je to ta nejlepší volba (viz výš 19:42). Takže co by mělo 5* z těchto kompaktních SUV v ceně kolem 0,5 M ? Protože lepších vozů jaksi není... Netvrdím, že C4 aircross je ten nejlepší, ale Yeti tedy není taky lepší ve smyslu *, fajn, Tak kdo nám zbyl? Tiguan je mírně větší, Duster má 2*...

Předchozí hodnocení jsem kritizoval, ale ne z důvodu typu hodnocení. Tam šlo o užití hodnocení a stačilo, aby zkrátka číselné hodnocení korespondovalo se slovním. Z tohoto jsem zmaten, rozhodně to nevidím jako přínos (viz výš 19:42).
7. 1. 2013 20:55
Re: Dvaapůl hvězdy pohlreichovy stupnice
Můžu se zeptat, kdo zpětně doplňoval hodnocení ke starým testům?
Protože dvě hvězdičky Espacu (nejspíše nejlepšímu MPV), jedna hvězdička F500 (v kontextu tří hvězdiček Upu) anebo dvě hvězdičky Giuliettě TCT, to je flusanec do ksichtu jak čtenářům, tak realitě.

Než tohle, radši hodnoťte jen slovně.
Avatar - rohYpnol
7. 1. 2013 20:56
Re: Dvaapůl hvězdy pohlreichovy stupnice
zřejmě se inspirovali amnestií :'-(
7. 1. 2013 20:58
Re: Dvaapůl hvězdy pohlreichovy stupnice
Ani ne tak amnestií jako spíš tím, co prováděl Winston Smith v 1984.

Je mi jedno, že GTI stejně jako Clio RS dostalo * - to je zcela oprávněné. Ale hodnocení by se mělo vztahovat ke konkurenci a zahrnovat požadavky cílové skupiny. A v tom případě je půlhvězda Thalii neobhajitelná.
Avatar - rohYpnol
7. 1. 2013 21:15
Re: Dvaapůl hvězdy pohlreichovy stupnice
přesně o tomto píšu. TOP modely 5*, lowend 1-2* (v hrubých rysech)... tak na tohle potřebuji hvězdičky? No je pravda, že na vlajce EU jich je taky požehnaně a výsledek stejně stojí za houby ;-)
7. 1. 2013 21:18
Re: Dvaapůl hvězdy pohlreichovy stupnice
Promiň, už to vidím - no, byl jsi rychlejší. :yes:
Avatar - Ham.
7. 1. 2013 22:09
Re: Dvaapůl hvězdy pohlreichovy stupnice
Nějak ti ta logika v hrubých rysech nefunguje:
Panda má 4*, 530d GT má 3*, Jimmi 4*, MB-A má 3*,Clio RS má 5*, MB-SLK má 2,5*
Avatar - rohYpnol
7. 1. 2013 22:13
Re: Dvaapůl hvězdy pohlreichovy stupnice
a co jako? Těch pár vyjímek něco řeší? Jinak Clio RS je TOP model, jeden z NEJ malých.
Vypiš tu 4-5* hodnoení a pak se můžem bavit :-! Vesměs až na pár vyjímek TOP modely. Clio RS, Octavia RS, A7 3,0 TDI...
Avatar - Ham.
7. 1. 2013 22:27
Re: Dvaapůl hvězdy pohlreichovy stupnice
A co ti tedy vlastně vadí, to má mít Clio RS 2* a MBA má mít 5*?
Avatar - rohYpnol
7. 1. 2013 22:35
Re: Dvaapůl hvězdy pohlreichovy stupnice
vadí mi, že když už se přišlo s takto povrchním souhrnem z testu v podobě *, tak že ty * nic neříkají, o ničem nevypovídají. Porovnávám přeci v rámci konkurence a jak psal p. Vaver., tak 1* = změnit vše, 5*=neměnit nic. Co je tedy ke změně na Thalii za 160 tis. nebo P301/C-elysee za 220? Téměř vše? Aha, tak proto je P301/C-elysee všude tak chválen 8-s
Avatar - Ham.
7. 1. 2013 22:45
Re: Dvaapůl hvězdy pohlreichovy stupnice
Na Thálii nebo P301 by se muselo změnit asi úplně všechno, jsou to technicky jedny z nejslabších aut ve svých třídách.
Avatar - rohYpnol
7. 1. 2013 23:15
Re: Dvaapůl hvězdy pohlreichovy stupnice
aha, tak mi ty experte jmenuj technicky silnější malý sedan kolem 200 tis...
Avatar - Ham.
7. 1. 2013 23:31
Re: Dvaapůl hvězdy pohlreichovy stupnice
Za 200tis. takový není. Ale nic to nemění na hodnocení, že jsou to technické křápy.

No popravdě v Indii v tamní produkci pro domácí trh by se našlo možná ledacos ještě daleko levnějšího ovšem technicky ještě blíže šrotu.
Avatar - rohYpnol
7. 1. 2013 23:44
Re: Dvaapůl hvězdy pohlreichovy stupnice
právě proto by na základě této logiky měla mít Thalia 5*, protože není co měnit. jenže jak jsme se dozvěděli, tak k ceně se vůbec nepřihlíží. Jistě cítíš, že oba přístupy jsou "na palici". Cenu prostě nejde přehlížet.
Avatar - Ham.
7. 1. 2013 23:53
Re: Dvaapůl hvězdy pohlreichovy stupnice
Ale vždyť ji nikdo nepřehlíží, v testu ji máš uvedenou. Každý si jí prostě nějakou vyjedná a s informacemi o technických kvalitách z testů se rozhodne.
Na dvouhvězdičkovém koňaku jsou nakreslené také dvě hvězdičky a ne pět po přepočtení a zohlednění supernízké ceny, protože je v láhvi metyl do ostřikovačů >:D
Avatar - rohYpnol
8. 1. 2013 19:19
Re: Dvaapůl hvězdy pohlreichovy stupnice
takže podle tebe je OK, že se podle hvězdiček vlastně nic nedozvím?
Avatar - Ham.
8. 1. 2013 20:23
Re: Dvaapůl hvězdy pohlreichovy stupnice
Dozvíš se jak redaktor hodnotí technické kvality auta v rámci třídy. Bez ohledu na cenu.
Avatar - rohYpnol
10. 1. 2013 11:29
Re: Dvaapůl hvězdy pohlreichovy stupnice
ale to je přeci blbost, protože jak jsme si vyjasnili, tak nic lepšího než P301 v rámci třídy neseženeš, stejě tak Thalia je rozhodně víc než průměr v rámci třídy.
Avatar - Ham.
10. 1. 2013 23:45
Re: Dvaapůl hvězdy pohlreichovy stupnice
P301 je nižší střední kde je hejno daleko lepších aut. Dtto ve třídě malých vozů je opět hejno lepších aut, Thalia zde patří technicky mezi nejhorší.
Avatar - Ronault.
7. 1. 2013 21:11
Re: Dvaapůl hvězdy pohlreichovy stupnice
Ano, jedna věc je text, ale pokud na něj kladete milej pane podstatu, tak se text přece nemůže odlišovat od výsledného počtu hvězdiček.

Nebo máte v redakci anarchii (velmi často to tak vypadá), takže sabotujete či vykládáte si hvězdy po svém?

A proč neopřete svá slova měřením? Je to takový problém?
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Dvaapůl hvězdy pohlreichovy stupnice
Hvězdičkové hodnocení je konsenzem mezi těmi členy redakce, kteří se autem svezli. Vyjadřuje celkový dojem z auta s přihlédnutím k dané kategorii. Když je hodně špatných stránek, tak se blíží spodnímu okraji a naopak. C4 Aircross je takové celkem dobré auto, s motorem 1,8 diesel by určitě dosáhlo na rovné tři hvězdičky.

5* bude, resp. po celý loňský rok už bylo, téměř nedostižnou metou určenou pro auto, na kterém není co měnit. Naopak k "půlhvězdičce" se dopracuje vůz, u kterého by každá změna byla zlepšením celku. Samozřejmě oba extrémy budou nejspíš hodně vzácné.
Avatar - rohYpnol
7. 1. 2013 22:19
Re: Dvaapůl hvězdy pohlreichovy stupnice
aha, tak co by bylo vhodné změnit na C-elysee za 220 tis. nebo Thalii za 160 tis.?? Ne, tohle prostě nedává smysl...
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Dvaapůl hvězdy pohlreichovy stupnice
Cena v tom z principu nehraje roli, ta může být příští týden o pár desítek tisíc jinde... S nadsázkou: z obyčejného auta se nestane nejlepší, když se bude rozdávat zadarmo. Všechny jeho vlastnosti budou stále stejné
Avatar - rohYpnol
7. 1. 2013 22:29
Re: Dvaapůl hvězdy pohlreichovy stupnice
no takže je to hodnocení BEZ ohledu na cenu, konečně jsme se posunuli. Bravo.

Takovéto hodnocení ale nechápu, protože vždy se musím dívat na cenu! Jinak logicky žádné levné auto nemá šanci na 5*, protože když se nebudu dívat na cenu, tak bych změnil vše.

Jistě, že cena se může změnit hned, proto se do testu obvykle píše cena, proto se uveřejňuje datum vydání... Test je hodnocení konkrétního modelu v konkrétním čase. Ono řeči typu - cena se může kdykoliv změnit... Ano, ale ono se může kdykoliv změnit i vnímání modelu - přijde nový konkurent a rázem je na tom starším spoustu věcí k vylepšení...

Sice tedy chápu způsob vašeho hodnocení, ale přijde mi úplně nesmyslný.
9. 1. 2013 20:04
Re: Dvaapůl hvězdy pohlreichovy stupnice
Aha...a včem jinak redakce jezdí, že takto slabě hodnotí...tohle auto vede na plné čáře - at už v ruských testech - mám manžela rusa, co prodává suv, anebo na anglických testovacích servrech - má hodnocení 8.8, zatímco Audi Q5 9.1. ta audina je mezi stovkou vozů na sedmém místě...zohledńují tady mnhoho aspektů...myslím,že spotřeba, emise, výbava, motor, podvozek - jízdní vlastnosti jsou super. Mi jen vadí v tomto autě hukot při vyšší rychlosti. Samozřejmě kdo má rád silné motory, tak pak at se poohlídne po audi či bmw. I když jejich exteriér je už deset let stejný!
Avatar - Ronault.
7. 1. 2013 22:41
Re: Dvaapůl hvězdy pohlreichovy stupnice
Aha, takže to pak nemá smysl číst test, stačí se podívat do ceníku a zcela logicky odvodit, že verze se silnějším motorem bude mít od auto.cz více hvězdiček než se slabším a třeba verze s klimatizací více než bez. :yes: Výtečné :yes:

Víte, nejvíce mě se...irituje, že místo snahy a co největší objektivitu je toto hodnocení opět další snaha o co nejaktivnější diskuze na téma "proč to má tak málo hvězdiček" a zase se bude jen klikat, klikat, klikat, ale objektivní měření a hodnoty či srovnání se opět nedočkáme...

Inu stále nevidím důvod ke změně mého názoru, že auto.cz se bulvarizuje "ododboňuje."
Avatar - sargis
7. 1. 2013 21:17
Re: Dvaapůl hvězdy pohlreichovy stupnice
Ked tu testovali Antaru, tak sa ludia pohorsovali, ze je to kopia Chevyho...a pritom ma inu karoseriu, razvor, interier....ale tuna je vernejsia kopiav poriadku-zaujimave... ;-\
Avatar - rohYpnol
7. 1. 2013 22:11
Re: Dvaapůl hvězdy pohlreichovy stupnice
Antara není povedený model, tam není o čem debatovat >:-[] Vzhledově je Cheva kupodivu mnohem stravitelnější než jakýsi unisex v podobě Antary :-!
7. 1. 2013 20:08
Dvaapůl hvězdy pohlreichovy stupnice
Ano...ale nemůžeme srovnávat Yetti s Air...ač jsme patrioty či zastánci škodovek....i nostalgie po Superbu mne vede k objektivnímu hodnocení a není to tím, že Aircross už mám....přeji krásný večer. :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Johny.Rico
7. 1. 2013 20:12
Ten interier
To je panečku... humus 8-s
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pallas
16. 10. 2014 14:16
Re: Ten interier
te je práve prebratý z Mitsubishi.
8. 1. 2013 10:59
Club Aircross
Myslím, že tyto dohady jestli je aircross střep anebo není je pitomost...my co ho máme víme své a víme, že za ty prachy je top. Spíš bych uvítala nějaký klub, kde bychom si vyměńovali info, protože ani do budoucna nevnímám Aircross jako masový auták - díky bohu. :-!
Rozbalit vlákno
0