je tusim uz vacsi ako francuzsky aj taliansky... a teda druhy najvacsi po nemecku ... narast tohto trhu ma prijemne prekvapil .... priznam sa .... britsky trh az tak nesledujem ale je na case to napravit :yes:
pozicia fordu je tu uz dlhodobo silna ;-) [odkaz] [odkaz] skor ma prekvapuje relativny uspech francuzskeho pezotu.... ktory zatienil aj renault ( ten v prvej desiatke znaciek nevidiet )
gratulacia patri opat hyundaiu... narast o 18 percent je jednym z najvacsich :yes: a 10 miesto vyzera nadejne do dalsich rokov... potesila aj toyota a mercedes :yes:
ačkoli nejsem fanda korejského koncernu tak klobouk dolů nad (nejen)marketingovým uměním H/K...to snad není trh kde by H/K nerostlo dvojciferně a to i na trzích které jinak buď stagnují a nebo klesají. britský trh ovšem byl vždy doménou "domácích" značek a nebo alespoň vozů co se na ostrovech vyrábějí
PS: jak jsme se bavili o tom libanonském trhu, tak mě to nedalo a podíval jsem si jak si stojí země okolo(Jordánsko, Syrie) tak tam je situace pro korejce ještě jednoznačnější: ve válce zmítané Sýrii jsou k dispozici statistiky za loňský březen a 15 z top20 modelů jsou korejské...v jordánsku dokonce 18 z top20!!
a dokonce i v izraeli který se jinak blízkovýchodním trhům vymyká tím, že tam jsou silné evropské značky...tak je Hyundai první s tržním podílem 15% >:D
K tomu Izraeli bych jen doplnil, že je tam zcelá běžné, že i pracovník nižšího managementu po nějakem čase ve firmě dostává služební auto jako takový "benefit". Celkově to pak vypadá, že firma nakoupí desítky/stovky (dle své velikosti) "levnějších" vozidel (třeba Hundaie), které pak přiděli zaměstnancům (automobil je tam skutečně brán jako spotřební zboží, zatím co u nás ještě pořád něco jako "luxus"). Takže ani nejvyšší management nedostane auto v hodnotě miliónu a výše. Zatím co v čechách je spíše praxe, že nejvyšší management si nakoupí nejluxusnější vozy za milióny (a to v četně státních organizací a polostátních firem), ti ostatní, kteří automobil nutně potřebují (obchodní zástupci a pod.) pak něco trošku levnějšího a zbytek dostane h....o.
ano pamatam , bavili sme sa o libanone kde bola aj mne korejska prevaha nad konkurenciou zahadna.... vravis ze aj v jordansku aj syrii dominuje korea? Hm zaujimave ;-) ktovie ze preco prave v tejto casti "svetaô sa im tak dari ked v okolitych statoch dominuje skor europa alebo japonci..... zaujimave a pre mna zahada ;-)
mozno je za tym nieco hlbsie... ako len cena.... mozno nejaka korejska spolupraca s tymito statmi na blizkom vychode alebo ktovie co je za tym,..... nevieme ale tesi am pozicia korejcov v tebe spominanyh statoch. parada :yes:
Je to tak... :-) a muzu to potvrdit byl jsem minuly rok v lete v libanonu a bylo tam mnoho turistu/uprchliku ze sousedni syrie...a prevaha korejcu na silnicich je opravdu drtiva...same sonaty, tucsony, picanta, magentisy, sportage a dalsi...nevim proc tomu tak je ale je to tak, asi lide v techto zemich vybiraji striktne podle pomeru cena/vybava...protoze temer vsechny maji kuzi, velky benzinovy motor, lita kola a automat...takovej ten americkej zpusob uvazovani...aby ne kdyz litr benzinu je v prepoctu za 15 korun
Me by spis zajimal zebricek vsech znacek poporade tak kolik prodali vozu v roce 2012...to by bylo vazne docela zajimave...alespon tu v eu a nebo nejlepe na celem svete at tam mame vsechny znacky, tedy i ty ktere se u nas neprodavaji at uz americke(lincoln, gmc, buick...) nebo cinske(wooling, greatwall, cherry, roewe a dalsi)...je asi jasne ze prvni by byla toyota, druhy mozna vw ale dalsi pricky by byli zajimave...ford? Honda? Chevrolet? Hyundai? Nejaky ten cinan? Apeluji na redakci pokud je neco takoveho technicky mozne
Pochopit tieto trhy chce zit tam chvilu...a byt nadsencom na auta, aby to clovek pochopil. Takze bol som 3 roky stredavo UK/IRL, prekvapil ma vysoky podiel Toyoty na cestach a aj to, co pisu origos casopisy o autach, nie ich ceske mutacie...suma sumarum, tabulka ma neprekvapila. Je to vyspela motoristicka krajina ale co sa tyka diskusii na webe, su na podobnej urovni ako tu...ale autozurnalistika je lepsia, povedomie kupujucich tiez, kedze tradicne masove znacky u nich neexistuju, musia vyberat inak... ;-)
Za tradicne masove kedze "domace" su tam povazovane prave Ford a Vauxhall. No a cveng a poziciu naj aut ma samozrejme BMW. Silne je VW/Audi, v prvom pripade ovsem aj vdaka diametralne odlisnej cenovej a vybavovej politike (=silna konkurencia a tym kompetitivnejsi pristup) ako v nasich sirkach. Peugeot mal tovaren v Swindone a dovtedy tiez vacsiu vahu a zastupenie na cestach podobne ako donedavna Honda.
1. ford
2. vauxhall
3. vw
4. bmw
5. audi
6. nissan
7. peugeot
8. mercedes
9. toyota
10. hyundai
--------------------------------------… />
11. citroen
12. kia
13. honda
14. skoda
15. mini
...
18. renault - 8-s ( zahada ) pokles o 40 % oproti r 2011
najvacsi narast z prvej 15tky zaznamenala kia + 24% . bravo
dodajme ze v britanii sa skodovka v pocte predanych aut nechyta ani na kiu ( strata 13 tisic aut je vcelku priepastna )
gratulacia hyundaiu za umiestnenie v top 10, verim ze o rok pojde este vyssie - drzme palce
korejci robia poriadky pomaly ale isto aj na britskom trhu >:D:yes: