Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Český trh v roce 2012: Nejprodávanější automobily nižší střední třídy

59 komentářů

...ENZO...
Octavia je prostě dokonalá kára, snad třetí generace naváže na její úspěchy.

Co mně zrovna náladu nezvedlo je druhé místo i30, to auto je mi vzhledově strašně nesympatické :no😒br />
Zklamáním je pro mě určitě Renault Fluence, popravdě nechápu, proč se tak málo prodává, když je vzhledově povedený, levný i jakž takž kvalitní ...

Pro tento rok doufám, že si Oktávka udrží nadvládu a že tradiční značky zvýší své prodeje na úkor korejců. 😉
martin.blader
To teda nevím, co by se muselo stát, aby nebyla první, když se jí prodá jak všech ostatních aut dohromady. Vyjádření, že v to někdo doufá, pak působí docela zvláštně. >😁
Dušan10
Octávia bude isto úspešná ... akurát si škodovkári budú musieť zvykať, že predvádzačka je o inom ako ich "obyčajná" Octavia ....

Jednoducho, zadná náprava bude lowcostová a tie reči o "úspore hmotnosti" sú naozaj pre slečny s blond vlasmi .... :-!
_MT_
Jsem zvědavý, jak na tom bude. Bylo řečeno, že klika drží stopu lépe než multilink v OII (i na špatné silnici), ale že je méně kultivovaná. Teď si jen vybrat zdroj, kterému bych mohl věřit, protože to na vlastní kůži asi zkoušet nebudu.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Lze brat vazne nekoho, kdo o beznem aute (jakemkoli) napise, ze je dokonale, jenom na zaklade toho, ze se ho na domacim trhu proda nejvic? Delas ostudu tak slavnemu jmenu, zmen si nick... 8-s :no:
...ENZO...
Já to auto vlastním 😉

a nauč se psát háčky a čárky ... :yes:
BeranK
On asi na Oktávku nemá, a to ho sejří, tak se vybíjí podobným způsobem. Užij si ji. 😄
Gangrel
To je zase radoby argument... on na to nema... tak otrepana a trapna fraze a porad se ji zde dari :-!

Nedovedu si predstavit toho, ktery by na Octavku nemel... beztak se jeji majitele rodi z nejvetsi casti v bazarech a firemnich flotilach.

Ale kdyz budeme mluvit o korejcich, francouzich, talianech a vlastne vsech ostatnich znackach... tak tam je to bezesporu hlavne o tech co na to skutecne maji, neb jsou to z obrovske casti prave koncovi zakaznici.
Troufam si tvrdit, ze ti co na to maji kupuji u Skodovky prevazne Fabie 😄

Necht si tedy bazarmistri uzivaji kvalit "zajetych" bouraku 😄
BeranK
V novém roce další věc postaru - že seš blb, víme už od loňska (minimálně). Když chceš vidět, koho nelze brát vážně, tak se koukni do zrdcadla a kecy o tom, jaký má kdo nick si taky nech pro sebe, ukoktanče..... :no:
Th0r
Myslim si, že kdyby jsi se o tom nikde nedočetl, tak to nepoznáš, stejně jako drtivá většina, co o tom jen zasvěceně hovoří >😁
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Proč myslíš? Absence 1,2 TCe? Výběr v dieselech je dostatečný, v benzínech je to slabší, 1,6 16V je sice téměř nesmrtelná, ale stejně jako 2,0 16V už patří do starší školy....
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
úplný blábol. Vzhledem k tomu, že i30 má jediný použitelný (benzin) GDI a přesto to zákazníkům evidentně nevadí a nakupují starší CVVT, tak nevím, proč by u Fluence měly být jako problém označeny motory. A TCe doufám přijde s novou tváří Fluence :-!
igorvrazic
odkial mas,ze je to jediny pouzitelny benzin?
pargi
Každý nabízený motor je, samozřejmě, použitelný, GDI je ovšem důstojnější motorizací. Já byl vyzkoušet oba a projev GDI (i když byl v ceedu) mi přišel přesvědčivější.
igorvrazic
Suhlasim,ale je mnoho ludi,co bezne prejde par km po meste,alebo z dediny do mesta a drvivej vacsine naozaj staci aj 1,4i CVVT...nieto aj jednoduchsia 1,6ka...

Nie kazdy to hned potrebuje vytacat...a je lepsie predbiehat seniorov na 1,4kách ako "posrane" bloncky na 4,4 V8 biturbo jak ja vcera na snehu 😄
mario79sk
CVVT motory kupuju kvoli cene, GDI sa predava len s najvyssou vybavou, takze s tym motorom je auto moc drahe.
igorvrazic
Ad uspechy Octavky...statistiky kradnutych u nas za 2010 a potom aj predanych...v podstate takmer 10%...nechcel by som byt na parkovisku so 100 Octavkami a trpnut,ze kazda desiata tam rano uz nebude!

[odkaz]
[odkaz]

Ano,pre cesku ekonomiku a narodne citenie je to to prave...ale mne z toho rebricka pride,ze majitelia koreje,francuzov a japoncov su na tom lepsie 😄
Avatar - Ronault.
Ronault.
Pomineme-li poklesy a růsty, tak hlavní a nejhmatatelnějším výsledkem loňské nižší střední je KRIZE. To, co jsem tady před pár lety velebil, že český zákazník se konečně odlepil od Fabii a přešel k Octaviim, je pryč. Přes obrovský pokles cen trh poklesl o nemalých 10%... a to není málo. Střední třída u nás chudne 😐

Vlastně jen díky kruté mediální masáží a dumpingovým cenám u nás dokáže růst jen Hyundai, pozor, Kia bez reklamy a s reálně normálními cenami ne (kdo trochu zkoumal ceny mimo ceníky, ví). Focus propadl o děsivých 50%, s novým modelem 😒

A z trochu jiných čísel, hned po Octavii má největší podíl dieselů 308. Proč? Příplatek jen 20t za HDI je lákavý, aktuálně Active 68 kW 300t Kč vč. DPH, nepřekonatelná dieselová nabídka na trhu.

A ještě na závěr pro autora. Aleši, nesnažte se za každou cenu křečovitě každou větu udělat originální, aneb propan butanu se říkalo a stále říká propan butan 😉

Krize... je, či není? ;-\ 😒
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Myslím, že ta akce u Citroenu už dávno neplatí.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - idam.i
idam.i
Keď má hyundai dumpingové ceny,čo má potom Renault ?
Avatar - Ronault.
Ronault.
Dražší auto, stačí se podívat do ceníků a na reálné ceny i30. To, že nejsi znalý, není omluva.
Banjo
Co se Focuse týká, připadá mi oproti předchůdci takový trochu nepovedený, navíc s tím downsizingem, který pocitově nepřidá na chuti nakupovat.
A ohledně možného chudnutí taky něco napíšu. Možná je to tím, že žiju ve větším městě, ale neznám nikoho, kdo by z finančních důvodů místo předchozího většího auta kupoval menší. A k tomu dodám: když si vezmeš poměr průměrné výplaty a ceny aut, bude ti asi jasné, že zdaleka ne každý si může auto pořizovat každé 2-3 roky. Takže lidi jezdí většími auty a dokonce i roste počet rodin se dvěma auty v domácnosti. Ovšem aut se přece nemůže prodávat pořád víc a víc, když už teď je velký problém, kde je zaparkovat. Ale je pravda, že za poslední 2-3 roky šly platy reálně spíš dolů než nahoru, nicméně mám pocit, že už se to začíná zase pomalu zlepšovat.
Ovšem větší problém vidím v tom, že se lidi kvůli autu čím dál víc zadlužují. Sice ten růst není velký, protože ti předlužení už na další dluhy nedosáhnou, ale to by bylo na delší debatu, a bylo by to spíš o ekonomice než o autech.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Ono je to těžko hodnotit, podle mne ty první dopady jsou tady, nedá se tolik našetřit... a pak také pokles výnosů firem, které v nižší střední tvoří nemalou část odbytu. Samozřejmě reálná čísla kdo a jak proč jsou špatně dohledatelná, nicméně i tento faktor na nich bude.
ten nejkrásnější
ronaulte,
nedávno jsem tu zmiňoval náhled korejských managerů na pozice hyundai a kia na našem trhu. mediální kampaň na hyundai souvisí s továrnou a snahou o domestikaci značky.
kia naopak dostala interní "rozkaz" ke snížení reklamních a pr aktivit. dokonce i nákupní ceny vozů kii zvedly, jen aby pomohli hyundai. je to vlastně logické, to samé, ale opačně, bylo a je na slovensku.
i tak kia u nás prodala loni pětimístný počet vozů(10 000) a to je velký úspěch místního zastoupení. dle korejských prognostiků/plánovačů je místo pro značku kia na našem trhu až do výše 18 000ks. toho by prý rádi dosáhli do roku 2018. Hyundai má tu cílovou hranici dvojnásobnou, s tím, že chce být jasnou dvojkou po škodovce. tak uvidíme.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Jsem si toho vědom, chápu. Nicméně ten optimismus s Kiou zatím nesdílím, minimálně tehdy, dokud bude trh celkově upadat.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
i30 pred golfom >😁 :yes😒br />
i30+elantra+ceed = 8776ks ( 14,3% podiel korejcov v tejto triede ) bravo , to su skvele cisla :yes😒br />
megane+fluence+308+C4 = 5835ks ( 11,1% ) >😁

H/K :yes😒br />
dalsia skvela sprava pre H/K😒br />
[odkaz]

len tak dalej Peter ... uz teraz sa tesim na ceed GT aj pro ceed GT :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Opravdu drtivá porážka Focusu, toto nelze nazvat jinak. Co naplat, globální pojetí znamená i okrajové neúspěchy.

i30 jednoznačně trefila vkus čecha, navíc korejský převlek do českých barev evidentně mnohým stačí k tomu, aby měli pocit českého vozu...

Relativní úspěch Volkswagenu - odcházející generace dala rozhodně solidní výsledek, přitom i Jetta na tom není úplně zle.

Ostatní jednoznačně směřují ke dnu, což rozhodně není dobré. Český trh se začíná velmi zjednodušovat a brzy to možná bude na individuální dovoz Toyoty, Hondy, Peugeotu ... to rozhodně není fajn.

Jenže co naplat, rozhodování je jednoduché - služební = Octavia, rodinné = i30/Ceed. Český trh se stává schizofrenický, chorobně schizofrenický, stejně jako společnost - buď jsi chudý nebo bohatý... To "mezi" přestává existovat ;-\
Avatar - Ronault.
Ronault.
Bohužel je to skoro přesně tak, jak říkáš ;-\
Avatar - white label
white label
Jenom co má proboha přímo společného zrovna schizofrenie (a nejen nejznámější druh paranoidní schizofrenie ) s tím "buď a nebo"???
😲
Avatar - Ronault.
Ronault.
To jsou detaily, laické pohledy, nemá smysl rozpitvávat. Taky těžko budeš někomu vysvětlovat, že * je diagnoza a ne nadávka, kterou jsi ho právě poctil 😉
Chercheur
Osobně je mi reklama ukradená a i30 bych si nekoupil stejně jako ten focus, zkrátka mne neoslovují. Mezi hatchbacky bych volil z trojice cee'd, astra, c4, mezi kombíky se výběr zužuje na první dva. Octavia a golf v optimálních konfiguracích překračují mantinely rozumného rozpočtu.

Proč lidé nekupují "francouze" nevím. 308 SW je možná nejpraktičtější kombi ve třídě, ceny má teď "dumpingovější" než i30 jenže u mne své šance zabíjí designem nebo "povinnou" panoramatickou střechou....

Dovolím si tvrdit, že v českých poměrech je bohatý každý, kdo má na nákup nového auta s výjimkou vyložených lowcostů typu thalie.
_MT_
Také je otázka, kde ty i30 skončily. Je veřejné tajemství, že velké procento Octavií jde do firem. Takže by mne zajímal podíl fleetových prodejů u i30. Pokud ty vozy reálně jezdí a jsou z valné většiny ve vlastnictví FO, tak si ukousli pořádný kus koláče. Zajímavý je také rozdíl v prodejích mezi i30 a Cee'dem, protože si myslím, že Cee'd má "evropštější" design.

Jen tak mimochodem, schizofrenický asi není ideální příměr (schizofrenie - halucinace, rozpad myšlení atp.).
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
schizofrenik - rozdvojení osobnosti, český trh rozdvojení - Octavia - i30

U nás vím o dvou větších firmách, které přešly na Hyundai. Takže "něco" rozhodně ve firemních flotilách bude. Kolik, netuším. Rozhodně to ale v mém okolí odpovídá - pokud už někdo náhodou koupí nové auto do rodiny a náhodou to není Škoda, tak je to Hyundai.
martin.blader
Je očividné, že Čechy nejvíce zajímá původ značky. Hyundai vybudoval marketing na tom, že se vyrábí v ČR, tak je logicky hned za Škodou. Na druhou stranu je to trochu smutné.
_MT_
Schizofrenie je něco jiného než mnohočetná porucha osobnosti (to je to tvoje rozdvojení). Tahle dvě onemocnění si lidé často pletou. Ronault mi určitě dá za pravdu.

V tomhle nemohu soudit. Když vezmu v úvahu ČR, tak mám velmi atypické okolí. I Škodovek a Volkswagenů je v něm minimum. Hyundai, nebo Kia ani jeden kus.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
se schizofrenií se přít rozhodně nebudu, jen jsem uvedl jak to bylo myšleno 😉
_MT_
A já to pochopil správně (je to opravdu častá chyba), jen jsem naznačil, že to není schizofrenie. 😉
Avatar - white label
white label
Ano, jedná se o poměrně časté nepochopení etymologie slova shcizofrenie, zjednodušeně se zaměňuje jeho výklad/překlad "rozštěp mysli" s rozštěpem (rozdvojením) osobnosti (mnohočetná porucha osobnosti).
Ale ani kdyby napsal "mnohočetná porucha osobnosti", tak tam nevidím žádnou hlubší logickou souvislost s tím, že je na trhu případně velký/největší zájem o určité pouhé dva produkty v konkrétní kategorii. Na jednu stranu chce, aby lidi kupovali z co možná nejširšího množství značek/typů, ale přitom píše o negativním "rozdvojení", rozdvojení je ale rozdělení jednoho celku na dva, nikoli omezení/vymezení z mnoha původních na pouhé dva současné. Ten příměr je prostě nešťastný a i tak by kulhal na obě nohy, i když o něco málo méně. 😉
Celý ten odstavec je nesourodý (myšlenkový) guláš/mišmaš😒br /> "Jenže co naplat, rozhodování je jednoduché - služební = Octavia, rodinné = i30/Ceed. Český trh se stává schizofrenický, chorobně schizofrenický, stejně jako společnost - buď jsi chudý nebo bohatý... To "mezi" přestává existovat."
Co má přímo společného zrovna "buď Octavia, nebo i30/Cedd" s "buď jsi chudý, nebo bohatý..."???
Jako, že bohatí jezdí v Octávkách a chudí v i30/Ceedu, nebo dokonce naopak?
😄
Ale vzhledem k podobě nicku je to vlastně v úplně pohodě. >😒]
_MT_
Pochopil jsem, co myslel, byť to nedávalo smysl. 😄 Víc jsem se v tom nechtěl hrabat. Alespoň jsem ho chtěl upozornit na schizofrenii, protože to je informace, kterou může v budoucnu upotřebit.

Jeho myšlenková rovina byla, že společnost se dělí na dvě skupiny, trh si v tomhle případě porcují dva produkty. Příměr "rozdvojení" osobnosti opravdu kulhá - kromě společného jmenovatele dělit na dva. Což ale v případě mnohočetné poruchy osobnosti není pravidlem. Rozdvojení je prostě nepřesné a nelze to brát doslovně.
Avatar - white label
white label
Jasně, pochopit se to dalo snadno i bez příměru , o to víc jsou podobné příměry marné... 😉
Frantizsekk
Tak to si pricti ke golfu jeste jettu, octavii a Beetla :😉
Avatar - JGucci
JGucci
Tak snad uz zde od pristiho roku bude Octavka zarazena do stredni tridy, kdyz 3. generace prerostla ve vsech smerech i rozvoru napr. Seat Exeo a vnejsimi rozmery je srovnatelna se Suzuki Kazashi nebo MB tridy C. O vnitrnich rozmerech ani nemluve....
_MT_
Ona už je tam teď, ale redakce u Škody provádí mírnou korekci. Stejně tak Superb je ve statistikách SDA ve vyšší střední. Viz [odkaz]
martin.blader
To je ovšem nesmysl. V základu stupňovitá záď z toho nedělá střední třídu, stejně jako jí není Corrola, Lancer či Cruze.
Exeo je stará A4, takže už jí časem přerůstají i vozy nižší střední a Suzuki je holt extra případ, ale Octavia přeci nemůže být stejná třída jako Superb.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Takze Golf combi je podle tebe take stredni trida? Octavia totiz neni nic jineho, nez Golf s batohem - at uz ve forme liftbacku nebo combi.
martin.blader
Ano, přesně tak. Ale ať jsme féroví, je sice pravda, že škodovky bývají ve svých třídách o něco nafouklejší, protože jejich role v koncernu je dělat praktická prostorná auta, ale to z nich jinou třídu nedělá. Přeci jen střední třída jsou auta jako Insignia, Legacy, Superb, či Mondeo a ty jsou ještě o dost větší, Octavia mezi nimi nemá co dělat. Laguna taky není v jiné třídě než Mazda6, přestože "šestka" je o dost větší. I v jedné třídě mohou být markantní rozměrové rozdíly, čili bych se spokojil s tvrzením, že Octavia patří mezi ty největší ve své třídě, protože na skutečnou střední třídu jí dost chybí.
Avatar - JGucci
JGucci
Octavia NENÍ Golf s batohem!!! Octavia má delsi rozvor a na stejne modularni platforme budou vznikat vozy od Pola az po Superb...podle tve logiky by pak Polo a Passat museli patrit do stejne kategorie!

Pokud Octavia prerusta nejake konkurenty ve VSECH smerech, tak nevidim duvod ji neradit na spodni hranu stredni tridy - a to, ze nekomu lezi Skodovka v zaludku nevnimam jako duvod.
Nicco
Tiez som dlho rozmyslal, kam ju zaradit, ale ked si zoberies, co Skoda vyraba, napriklad Rapid = podvozok z Fabie a na tom velky kufor a radia to do nizsej strednej, tak si myslim, ze Octavia bola tiez takto zamyslana, teda do strednej triedy na komponentoch z mensieho auta - lacny Passat pre vychodoeuropskeho vodica, ktory nema tolko penazi, take naroky a potrebuje velky kufor.
P.S.:V poslednom Autotipe je nejaka tabulka naj eko vozidiel a Passat je tam vo vyssej strednej triede 8-s
martin.blader
Ano, je pravda, že MBQ je dobře modifikovatelná, takže na ní budou různým protahováním vznikat i vozy vyšší třídy. Ale jak chceš vysvětlit, že by Octavia byla ve stejné třídě jako Superb?
Avatar - Ham.
Ham.
jak se změnily tržní podíly jednotlivých koncernů z roku na rok

VW..2011.49,8%...2012.52,7% Hyundai.2011..13,1%..2012..16,7% Renault.2011..10,00%..2012..8,70%
Ford...2011....7,80%.....2012.4,00%
PSA...2011....4,90%.....2012.4,90%
GM....2011....4,90%.....2012. 4,00%
Avatar - idam.i
idam.i
Je zaujímavé,že Cruzu nepomohol ani kombík.Tento "Američan" ľuďom akosi odpadol od chuti.
Avatar - Well-being
Well-being
dvěstětřiceti zákazníkům, kteří si koupili v prosinci předražené auto nižší střední třídy 😉
Avatar - white label
white label
Tak tady se musím s blahopřáním novým majitelům i30 rozhodně přidat... 😄 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Ne, předražený auto si koupili ti o příčku výš >😁
Avatar - white label
white label
Ano, ti o "společensko-sociální" příčku výš... 😉 >😒]