Ekonomika
Pomineme-li poklesy a růsty, tak hlavní a nejhmatatelnějším výsledkem loňské nižší střední je KRIZE. To, co jsem tady před pár lety velebil, že český zákazník se konečně odlepil od Fabii a přešel k Octaviim, je pryč. Přes obrovský pokles cen trh poklesl o nemalých 10%... a to není málo. Střední třída u nás chudne 😐
Vlastně jen díky kruté mediální masáží a dumpingovým cenám u nás dokáže růst jen Hyundai, pozor, Kia bez reklamy a s reálně normálními cenami ne (kdo trochu zkoumal ceny mimo ceníky, ví). Focus propadl o děsivých 50%, s novým modelem 😒
A z trochu jiných čísel, hned po Octavii má největší podíl dieselů 308. Proč? Příplatek jen 20t za HDI je lákavý, aktuálně Active 68 kW 300t Kč vč. DPH, nepřekonatelná dieselová nabídka na trhu.
A ještě na závěr pro autora. Aleši, nesnažte se za každou cenu křečovitě každou větu udělat originální, aneb propan butanu se říkalo a stále říká propan butan 😉
Krize... je, či není? ;-\ 😒
Vlastně jen díky kruté mediální masáží a dumpingovým cenám u nás dokáže růst jen Hyundai, pozor, Kia bez reklamy a s reálně normálními cenami ne (kdo trochu zkoumal ceny mimo ceníky, ví). Focus propadl o děsivých 50%, s novým modelem 😒
A z trochu jiných čísel, hned po Octavii má největší podíl dieselů 308. Proč? Příplatek jen 20t za HDI je lákavý, aktuálně Active 68 kW 300t Kč vč. DPH, nepřekonatelná dieselová nabídka na trhu.
A ještě na závěr pro autora. Aleši, nesnažte se za každou cenu křečovitě každou větu udělat originální, aneb propan butanu se říkalo a stále říká propan butan 😉
Krize... je, či není? ;-\ 😒
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Keď má hyundai dumpingové ceny,čo má potom Renault ?
Co se Focuse týká, připadá mi oproti předchůdci takový trochu nepovedený, navíc s tím downsizingem, který pocitově nepřidá na chuti nakupovat.
A ohledně možného chudnutí taky něco napíšu. Možná je to tím, že žiju ve větším městě, ale neznám nikoho, kdo by z finančních důvodů místo předchozího většího auta kupoval menší. A k tomu dodám: když si vezmeš poměr průměrné výplaty a ceny aut, bude ti asi jasné, že zdaleka ne každý si může auto pořizovat každé 2-3 roky. Takže lidi jezdí většími auty a dokonce i roste počet rodin se dvěma auty v domácnosti. Ovšem aut se přece nemůže prodávat pořád víc a víc, když už teď je velký problém, kde je zaparkovat. Ale je pravda, že za poslední 2-3 roky šly platy reálně spíš dolů než nahoru, nicméně mám pocit, že už se to začíná zase pomalu zlepšovat.
Ovšem větší problém vidím v tom, že se lidi kvůli autu čím dál víc zadlužují. Sice ten růst není velký, protože ti předlužení už na další dluhy nedosáhnou, ale to by bylo na delší debatu, a bylo by to spíš o ekonomice než o autech.
A ohledně možného chudnutí taky něco napíšu. Možná je to tím, že žiju ve větším městě, ale neznám nikoho, kdo by z finančních důvodů místo předchozího většího auta kupoval menší. A k tomu dodám: když si vezmeš poměr průměrné výplaty a ceny aut, bude ti asi jasné, že zdaleka ne každý si může auto pořizovat každé 2-3 roky. Takže lidi jezdí většími auty a dokonce i roste počet rodin se dvěma auty v domácnosti. Ovšem aut se přece nemůže prodávat pořád víc a víc, když už teď je velký problém, kde je zaparkovat. Ale je pravda, že za poslední 2-3 roky šly platy reálně spíš dolů než nahoru, nicméně mám pocit, že už se to začíná zase pomalu zlepšovat.
Ovšem větší problém vidím v tom, že se lidi kvůli autu čím dál víc zadlužují. Sice ten růst není velký, protože ti předlužení už na další dluhy nedosáhnou, ale to by bylo na delší debatu, a bylo by to spíš o ekonomice než o autech.
ronaulte,
nedávno jsem tu zmiňoval náhled korejských managerů na pozice hyundai a kia na našem trhu. mediální kampaň na hyundai souvisí s továrnou a snahou o domestikaci značky.
kia naopak dostala interní "rozkaz" ke snížení reklamních a pr aktivit. dokonce i nákupní ceny vozů kii zvedly, jen aby pomohli hyundai. je to vlastně logické, to samé, ale opačně, bylo a je na slovensku.
i tak kia u nás prodala loni pětimístný počet vozů(10 000) a to je velký úspěch místního zastoupení. dle korejských prognostiků/plánovačů je místo pro značku kia na našem trhu až do výše 18 000ks. toho by prý rádi dosáhli do roku 2018. Hyundai má tu cílovou hranici dvojnásobnou, s tím, že chce být jasnou dvojkou po škodovce. tak uvidíme.
nedávno jsem tu zmiňoval náhled korejských managerů na pozice hyundai a kia na našem trhu. mediální kampaň na hyundai souvisí s továrnou a snahou o domestikaci značky.
kia naopak dostala interní "rozkaz" ke snížení reklamních a pr aktivit. dokonce i nákupní ceny vozů kii zvedly, jen aby pomohli hyundai. je to vlastně logické, to samé, ale opačně, bylo a je na slovensku.
i tak kia u nás prodala loni pětimístný počet vozů(10 000) a to je velký úspěch místního zastoupení. dle korejských prognostiků/plánovačů je místo pro značku kia na našem trhu až do výše 18 000ks. toho by prý rádi dosáhli do roku 2018. Hyundai má tu cílovou hranici dvojnásobnou, s tím, že chce být jasnou dvojkou po škodovce. tak uvidíme.
i30 pred golfom >😁 :yes😒br />
i30+elantra+ceed = 8776ks ( 14,3% podiel korejcov v tejto triede ) bravo , to su skvele cisla :yes😒br />
megane+fluence+308+C4 = 5835ks ( 11,1% ) >😁
H/K :yes😒br />
dalsia skvela sprava pre H/K😒br />
[odkaz]
len tak dalej Peter ... uz teraz sa tesim na ceed GT aj pro ceed GT :yes:
i30+elantra+ceed = 8776ks ( 14,3% podiel korejcov v tejto triede ) bravo , to su skvele cisla :yes😒br />
megane+fluence+308+C4 = 5835ks ( 11,1% ) >😁
H/K :yes😒br />
dalsia skvela sprava pre H/K😒br />
[odkaz]
len tak dalej Peter ... uz teraz sa tesim na ceed GT aj pro ceed GT :yes:
Opravdu drtivá porážka Focusu, toto nelze nazvat jinak. Co naplat, globální pojetí znamená i okrajové neúspěchy.
i30 jednoznačně trefila vkus čecha, navíc korejský převlek do českých barev evidentně mnohým stačí k tomu, aby měli pocit českého vozu...
Relativní úspěch Volkswagenu - odcházející generace dala rozhodně solidní výsledek, přitom i Jetta na tom není úplně zle.
Ostatní jednoznačně směřují ke dnu, což rozhodně není dobré. Český trh se začíná velmi zjednodušovat a brzy to možná bude na individuální dovoz Toyoty, Hondy, Peugeotu ... to rozhodně není fajn.
Jenže co naplat, rozhodování je jednoduché - služební = Octavia, rodinné = i30/Ceed. Český trh se stává schizofrenický, chorobně schizofrenický, stejně jako společnost - buď jsi chudý nebo bohatý... To "mezi" přestává existovat ;-\
i30 jednoznačně trefila vkus čecha, navíc korejský převlek do českých barev evidentně mnohým stačí k tomu, aby měli pocit českého vozu...
Relativní úspěch Volkswagenu - odcházející generace dala rozhodně solidní výsledek, přitom i Jetta na tom není úplně zle.
Ostatní jednoznačně směřují ke dnu, což rozhodně není dobré. Český trh se začíná velmi zjednodušovat a brzy to možná bude na individuální dovoz Toyoty, Hondy, Peugeotu ... to rozhodně není fajn.
Jenže co naplat, rozhodování je jednoduché - služební = Octavia, rodinné = i30/Ceed. Český trh se stává schizofrenický, chorobně schizofrenický, stejně jako společnost - buď jsi chudý nebo bohatý... To "mezi" přestává existovat ;-\
Bohužel je to skoro přesně tak, jak říkáš ;-\
Jenom co má proboha přímo společného zrovna schizofrenie (a nejen nejznámější druh paranoidní schizofrenie ) s tím "buď a nebo"???
😲
😲
Osobně je mi reklama ukradená a i30 bych si nekoupil stejně jako ten focus, zkrátka mne neoslovují. Mezi hatchbacky bych volil z trojice cee'd, astra, c4, mezi kombíky se výběr zužuje na první dva. Octavia a golf v optimálních konfiguracích překračují mantinely rozumného rozpočtu.
Proč lidé nekupují "francouze" nevím. 308 SW je možná nejpraktičtější kombi ve třídě, ceny má teď "dumpingovější" než i30 jenže u mne své šance zabíjí designem nebo "povinnou" panoramatickou střechou....
Dovolím si tvrdit, že v českých poměrech je bohatý každý, kdo má na nákup nového auta s výjimkou vyložených lowcostů typu thalie.
Proč lidé nekupují "francouze" nevím. 308 SW je možná nejpraktičtější kombi ve třídě, ceny má teď "dumpingovější" než i30 jenže u mne své šance zabíjí designem nebo "povinnou" panoramatickou střechou....
Dovolím si tvrdit, že v českých poměrech je bohatý každý, kdo má na nákup nového auta s výjimkou vyložených lowcostů typu thalie.
Také je otázka, kde ty i30 skončily. Je veřejné tajemství, že velké procento Octavií jde do firem. Takže by mne zajímal podíl fleetových prodejů u i30. Pokud ty vozy reálně jezdí a jsou z valné většiny ve vlastnictví FO, tak si ukousli pořádný kus koláče. Zajímavý je také rozdíl v prodejích mezi i30 a Cee'dem, protože si myslím, že Cee'd má "evropštější" design.
Jen tak mimochodem, schizofrenický asi není ideální příměr (schizofrenie - halucinace, rozpad myšlení atp.).
Jen tak mimochodem, schizofrenický asi není ideální příměr (schizofrenie - halucinace, rozpad myšlení atp.).
schizofrenik - rozdvojení osobnosti, český trh rozdvojení - Octavia - i30
U nás vím o dvou větších firmách, které přešly na Hyundai. Takže "něco" rozhodně ve firemních flotilách bude. Kolik, netuším. Rozhodně to ale v mém okolí odpovídá - pokud už někdo náhodou koupí nové auto do rodiny a náhodou to není Škoda, tak je to Hyundai.
U nás vím o dvou větších firmách, které přešly na Hyundai. Takže "něco" rozhodně ve firemních flotilách bude. Kolik, netuším. Rozhodně to ale v mém okolí odpovídá - pokud už někdo náhodou koupí nové auto do rodiny a náhodou to není Škoda, tak je to Hyundai.
Je očividné, že Čechy nejvíce zajímá původ značky. Hyundai vybudoval marketing na tom, že se vyrábí v ČR, tak je logicky hned za Škodou. Na druhou stranu je to trochu smutné.
Schizofrenie je něco jiného než mnohočetná porucha osobnosti (to je to tvoje rozdvojení). Tahle dvě onemocnění si lidé často pletou. Ronault mi určitě dá za pravdu.
V tomhle nemohu soudit. Když vezmu v úvahu ČR, tak mám velmi atypické okolí. I Škodovek a Volkswagenů je v něm minimum. Hyundai, nebo Kia ani jeden kus.
V tomhle nemohu soudit. Když vezmu v úvahu ČR, tak mám velmi atypické okolí. I Škodovek a Volkswagenů je v něm minimum. Hyundai, nebo Kia ani jeden kus.
se schizofrenií se přít rozhodně nebudu, jen jsem uvedl jak to bylo myšleno 😉
Ano, jedná se o poměrně časté nepochopení etymologie slova shcizofrenie, zjednodušeně se zaměňuje jeho výklad/překlad "rozštěp mysli" s rozštěpem (rozdvojením) osobnosti (mnohočetná porucha osobnosti).
Ale ani kdyby napsal "mnohočetná porucha osobnosti", tak tam nevidím žádnou hlubší logickou souvislost s tím, že je na trhu případně velký/největší zájem o určité pouhé dva produkty v konkrétní kategorii. Na jednu stranu chce, aby lidi kupovali z co možná nejširšího množství značek/typů, ale přitom píše o negativním "rozdvojení", rozdvojení je ale rozdělení jednoho celku na dva, nikoli omezení/vymezení z mnoha původních na pouhé dva současné. Ten příměr je prostě nešťastný a i tak by kulhal na obě nohy, i když o něco málo méně. 😉
Celý ten odstavec je nesourodý (myšlenkový) guláš/mišmaš😒br /> "Jenže co naplat, rozhodování je jednoduché - služební = Octavia, rodinné = i30/Ceed. Český trh se stává schizofrenický, chorobně schizofrenický, stejně jako společnost - buď jsi chudý nebo bohatý... To "mezi" přestává existovat."
Co má přímo společného zrovna "buď Octavia, nebo i30/Cedd" s "buď jsi chudý, nebo bohatý..."???
Jako, že bohatí jezdí v Octávkách a chudí v i30/Ceedu, nebo dokonce naopak?
😄
Ale vzhledem k podobě nicku je to vlastně v úplně pohodě. >😒]
Ale ani kdyby napsal "mnohočetná porucha osobnosti", tak tam nevidím žádnou hlubší logickou souvislost s tím, že je na trhu případně velký/největší zájem o určité pouhé dva produkty v konkrétní kategorii. Na jednu stranu chce, aby lidi kupovali z co možná nejširšího množství značek/typů, ale přitom píše o negativním "rozdvojení", rozdvojení je ale rozdělení jednoho celku na dva, nikoli omezení/vymezení z mnoha původních na pouhé dva současné. Ten příměr je prostě nešťastný a i tak by kulhal na obě nohy, i když o něco málo méně. 😉
Celý ten odstavec je nesourodý (myšlenkový) guláš/mišmaš😒br /> "Jenže co naplat, rozhodování je jednoduché - služební = Octavia, rodinné = i30/Ceed. Český trh se stává schizofrenický, chorobně schizofrenický, stejně jako společnost - buď jsi chudý nebo bohatý... To "mezi" přestává existovat."
Co má přímo společného zrovna "buď Octavia, nebo i30/Cedd" s "buď jsi chudý, nebo bohatý..."???
Jako, že bohatí jezdí v Octávkách a chudí v i30/Ceedu, nebo dokonce naopak?
😄
Ale vzhledem k podobě nicku je to vlastně v úplně pohodě. >😒]
Pochopil jsem, co myslel, byť to nedávalo smysl. 😄 Víc jsem se v tom nechtěl hrabat. Alespoň jsem ho chtěl upozornit na schizofrenii, protože to je informace, kterou může v budoucnu upotřebit.
Jeho myšlenková rovina byla, že společnost se dělí na dvě skupiny, trh si v tomhle případě porcují dva produkty. Příměr "rozdvojení" osobnosti opravdu kulhá - kromě společného jmenovatele dělit na dva. Což ale v případě mnohočetné poruchy osobnosti není pravidlem. Rozdvojení je prostě nepřesné a nelze to brát doslovně.
Jeho myšlenková rovina byla, že společnost se dělí na dvě skupiny, trh si v tomhle případě porcují dva produkty. Příměr "rozdvojení" osobnosti opravdu kulhá - kromě společného jmenovatele dělit na dva. Což ale v případě mnohočetné poruchy osobnosti není pravidlem. Rozdvojení je prostě nepřesné a nelze to brát doslovně.
Tak snad uz zde od pristiho roku bude Octavka zarazena do stredni tridy, kdyz 3. generace prerostla ve vsech smerech i rozvoru napr. Seat Exeo a vnejsimi rozmery je srovnatelna se Suzuki Kazashi nebo MB tridy C. O vnitrnich rozmerech ani nemluve....
Ona už je tam teď, ale redakce u Škody provádí mírnou korekci. Stejně tak Superb je ve statistikách SDA ve vyšší střední. Viz [odkaz]
To je ovšem nesmysl. V základu stupňovitá záď z toho nedělá střední třídu, stejně jako jí není Corrola, Lancer či Cruze.
Exeo je stará A4, takže už jí časem přerůstají i vozy nižší střední a Suzuki je holt extra případ, ale Octavia přeci nemůže být stejná třída jako Superb.
Exeo je stará A4, takže už jí časem přerůstají i vozy nižší střední a Suzuki je holt extra případ, ale Octavia přeci nemůže být stejná třída jako Superb.
Takze Golf combi je podle tebe take stredni trida? Octavia totiz neni nic jineho, nez Golf s batohem - at uz ve forme liftbacku nebo combi.
Ano, přesně tak. Ale ať jsme féroví, je sice pravda, že škodovky bývají ve svých třídách o něco nafouklejší, protože jejich role v koncernu je dělat praktická prostorná auta, ale to z nich jinou třídu nedělá. Přeci jen střední třída jsou auta jako Insignia, Legacy, Superb, či Mondeo a ty jsou ještě o dost větší, Octavia mezi nimi nemá co dělat. Laguna taky není v jiné třídě než Mazda6, přestože "šestka" je o dost větší. I v jedné třídě mohou být markantní rozměrové rozdíly, čili bych se spokojil s tvrzením, že Octavia patří mezi ty největší ve své třídě, protože na skutečnou střední třídu jí dost chybí.
Octavia NENÍ Golf s batohem!!! Octavia má delsi rozvor a na stejne modularni platforme budou vznikat vozy od Pola az po Superb...podle tve logiky by pak Polo a Passat museli patrit do stejne kategorie!
Pokud Octavia prerusta nejake konkurenty ve VSECH smerech, tak nevidim duvod ji neradit na spodni hranu stredni tridy - a to, ze nekomu lezi Skodovka v zaludku nevnimam jako duvod.
Pokud Octavia prerusta nejake konkurenty ve VSECH smerech, tak nevidim duvod ji neradit na spodni hranu stredni tridy - a to, ze nekomu lezi Skodovka v zaludku nevnimam jako duvod.
Tiez som dlho rozmyslal, kam ju zaradit, ale ked si zoberies, co Skoda vyraba, napriklad Rapid = podvozok z Fabie a na tom velky kufor a radia to do nizsej strednej, tak si myslim, ze Octavia bola tiez takto zamyslana, teda do strednej triedy na komponentoch z mensieho auta - lacny Passat pre vychodoeuropskeho vodica, ktory nema tolko penazi, take naroky a potrebuje velky kufor.
P.S.:V poslednom Autotipe je nejaka tabulka naj eko vozidiel a Passat je tam vo vyssej strednej triede 8-s
P.S.:V poslednom Autotipe je nejaka tabulka naj eko vozidiel a Passat je tam vo vyssej strednej triede 8-s
jak se změnily tržní podíly jednotlivých koncernů z roku na rok
VW..2011.49,8%...2012.52,7% Hyundai.2011..13,1%..2012..16,7% Renault.2011..10,00%..2012..8,70%
Ford...2011....7,80%.....2012.4,00%
PSA...2011....4,90%.....2012.4,90%
GM....2011....4,90%.....2012. 4,00%
VW..2011.49,8%...2012.52,7% Hyundai.2011..13,1%..2012..16,7% Renault.2011..10,00%..2012..8,70%
Ford...2011....7,80%.....2012.4,00%
PSA...2011....4,90%.....2012.4,90%
GM....2011....4,90%.....2012. 4,00%
dvěstětřiceti zákazníkům, kteří si koupili v prosinci předražené auto nižší střední třídy 😉
Co mně zrovna náladu nezvedlo je druhé místo i30, to auto je mi vzhledově strašně nesympatické :no😒br />
Zklamáním je pro mě určitě Renault Fluence, popravdě nechápu, proč se tak málo prodává, když je vzhledově povedený, levný i jakž takž kvalitní ...
Pro tento rok doufám, že si Oktávka udrží nadvládu a že tradiční značky zvýší své prodeje na úkor korejců. 😉
Jednoducho, zadná náprava bude lowcostová a tie reči o "úspore hmotnosti" sú naozaj pre slečny s blond vlasmi .... :-!
a nauč se psát háčky a čárky ... :yes:
Nedovedu si predstavit toho, ktery by na Octavku nemel... beztak se jeji majitele rodi z nejvetsi casti v bazarech a firemnich flotilach.
Ale kdyz budeme mluvit o korejcich, francouzich, talianech a vlastne vsech ostatnich znackach... tak tam je to bezesporu hlavne o tech co na to skutecne maji, neb jsou to z obrovske casti prave koncovi zakaznici.
Troufam si tvrdit, ze ti co na to maji kupuji u Skodovky prevazne Fabie 😄
Necht si tedy bazarmistri uzivaji kvalit "zajetych" bouraku 😄
Nie kazdy to hned potrebuje vytacat...a je lepsie predbiehat seniorov na 1,4kách ako "posrane" bloncky na 4,4 V8 biturbo jak ja vcera na snehu 😄
[odkaz]
[odkaz]
Ano,pre cesku ekonomiku a narodne citenie je to to prave...ale mne z toho rebricka pride,ze majitelia koreje,francuzov a japoncov su na tom lepsie 😄