Novinky
cituji 😒br />
" ... jednodušší a tím i levnější servis a technická kvalita nově vyvinuté nápravy... "
S Astrou 2 jsem potřeboval servis klikové nápravy po 90.000 km (tlumiče, uložení), Octavia 2 ( těžký diesel ) nepotřeboval víceprvek servis ani po 150.000 km. Focus 2 jakbysmet (pak šli do světa takže dále nevím).
" ... Víceprvková verze má opodstatnění u výkonnějších motorizací .."
2.0 TDi není výkonnější verze ?
Závěr nechám na laskavém čtenáři.
S Astrou 2 jsem potřeboval servis klikové nápravy po 90.000 km (tlumiče, uložení), Octavia 2 ( těžký diesel ) nepotřeboval víceprvek servis ani po 150.000 km. Focus 2 jakbysmet (pak šli do světa takže dále nevím).
" ... Víceprvková verze má opodstatnění u výkonnějších motorizací .."
2.0 TDi není výkonnější verze ?
Závěr nechám na laskavém čtenáři.
Něco říct přece musel. Nečekáš, že do médií vyrukuje s prohlášením, že je klika na guvno. :-!
Životnost tlumičů na typu nápravy podle mě moc nezáleží.
Ale jinak to samozřejmě vnímám tak, že klika je prostě úsporné horší řešení, zbytek je jen omáčka okolo.
Ale jinak to samozřejmě vnímám tak, že klika je prostě úsporné horší řešení, zbytek je jen omáčka okolo.
U Opla se není čemu divit 😉 . 2,0 TDi Vážně není motor pro svižnější svezení stejně jako žádný Diesel. Úchylku jménem TDI osobně nechápu a asi ani nikdy nepochopím. S OIII ještě nikdo ze zde "diskutujících" nejel, ale už ví že klika bude v tomhle autě ŠPATNĚ. Nechtěli by jste mi říct jaká čísla budou v neděli ve sportce. :no:
zapomínáš, že první testy už jsou venku a kritika přichází. Přitom jak jsem psal již nesčetněkrát, znatelný rozdíl je ne ani tak co do dynamiky či agility, ale především co do komfortu.
Naprosto nesouhlasím s tím, že vlečka na dálnici stačí, protože příčné spáry... Zapomínáš, že dálnice u nás jsou v TAK žalostném stavu, že panelové desky jsou rozlámány i podélně, popř. příčně sedají, jsou různě propadnuté atd.
Navíc zadní vlečka bude zřejmě mnohem větší handicap právě pro Octavii než pro Golfa či Leona - zadní převis je totiž ve zcela jiné dimenzi, zadní náprava musí být u Octavie mnohem tužší...
Řeči o úspoře 16 kg jako důvodu pro tuto volbu... to je opravdu jen PR výsměch >😁 >😁 >😁 >😒] (ale chápu, že něco říct musel)
Naprosto nesouhlasím s tím, že vlečka na dálnici stačí, protože příčné spáry... Zapomínáš, že dálnice u nás jsou v TAK žalostném stavu, že panelové desky jsou rozlámány i podélně, popř. příčně sedají, jsou různě propadnuté atd.
Navíc zadní vlečka bude zřejmě mnohem větší handicap právě pro Octavii než pro Golfa či Leona - zadní převis je totiž ve zcela jiné dimenzi, zadní náprava musí být u Octavie mnohem tužší...
Řeči o úspoře 16 kg jako důvodu pro tuto volbu... to je opravdu jen PR výsměch >😁 >😁 >😁 >😒] (ale chápu, že něco říct musel)
"...Víceprvková verze má opodstatnění u výkonnějších motorizací a vozů s pohonem všech kol..."
Ste mali hned na uvod napisat, ze je to rozhovor s ekonomom, alebo veducim marketingu. Pretoze hentaku blbost nepusti z ust *NIKTO* kto sa vyvojom aut naozaj zaobera...
Ste mali hned na uvod napisat, ze je to rozhovor s ekonomom, alebo veducim marketingu. Pretoze hentaku blbost nepusti z ust *NIKTO* kto sa vyvojom aut naozaj zaobera...
To není pravda, i inženýr musí být schopen rozhodnutí, zda použít levnější a horší řešení nebo dražší a lepší... včetně nějaké úvahy o tom, jestli se to vyplatí a za jakých podmínek.
Presne ako píšeš, vývojár musí byť schopný komplexne, okrem konštrukčných vecí rieši aj financie, materiály, dizajn, technológiu... Má na všetko dosah ale zároveň aj veľkú zodpovednosť.
Akurat ze argument nebol o tom ci sa "vyplati", ale ci ma opodstatnenie. Ze ma viacprvkova naprava v porovnani s vlecenymi ramenami opodstatnenie (z hladiska jazdnych vlastnosti) v kazdom aute, to potvrdi inzinier-vyvojar. Ze sa ale nemusi vzdy vyplatit, to zas povie inzinier-ekonom...
Ale veď povedal pravdu. Akurát nepovedal to, že rád by ju použili aj pre 2.0 TDI, čo je už dosť silný motor a k tomu jednoznačne patrí poriadny podvozok, ale WOB jednoducho nepovolil. A pravdepodobne tým chcú nemci dosiahnuť väčší odbyt svojho golfa, predovšetkým vo verzii Kombi.
Než předělávat nápravy, tak radši koupit 1.8 TSI s multilinkem a hodit si tam TDI >😁 >😁 :yes:
Vzhledem ke kvalitám motoru 1.8 TSI, by jsi na 2.0 TDI zapomněl více než rychle. 😉
České auto, české řemeslo...HTP, a 1.2TSI 'genialni' motory ktere kvuli problemum dokonce zalobam museli oba predelavat v Nemecku.Nevim proc kupovat tyto menecenne a prodrazene odvozeniny skoda,seat kdyz muzu mit original vw ?
gratulujem bratia krasne auto.
za kolko by ste mi poradili strelit aurisa 2010 ten po facelifte v najnizsej vybave terra cool (manual klima, elektrony, metaliza) a co by ste mi poradili kupit?
mam 10000e plus predam ten auris. rozhodujem sa medzi ceedom, i30, a touto octaviou pripadne sa nam pozdava aj novy golf. vsetko o triedu lepsie ako ten auris co mame to je proste grc auto 😜
ceed top favorit uz v najnizsej vybave pri prijatelnej sume ma vsetkomco treba. golf a octa sa kradnu, ale ten golf ma zaklad asi najlepsi. i30 podobne ako ceed ale horsi design.
za kolko by ste mi poradili strelit aurisa 2010 ten po facelifte v najnizsej vybave terra cool (manual klima, elektrony, metaliza) a co by ste mi poradili kupit?
mam 10000e plus predam ten auris. rozhodujem sa medzi ceedom, i30, a touto octaviou pripadne sa nam pozdava aj novy golf. vsetko o triedu lepsie ako ten auris co mame to je proste grc auto 😜
ceed top favorit uz v najnizsej vybave pri prijatelnej sume ma vsetkomco treba. golf a octa sa kradnu, ale ten golf ma zaklad asi najlepsi. i30 podobne ako ceed ale horsi design.
Odpověď na tvou otázku je zcela jednoduchá.
Auris střel za "co nejvíc".
Auto vyber takové, které zvítězí ve tvém soukromém hodnocení.
PS: Za ten Auris můžeš dostat odhadem tak 8k ěček. Jestli najdeš kupce.
Auris střel za "co nejvíc".
Auto vyber takové, které zvítězí ve tvém soukromém hodnocení.
PS: Za ten Auris můžeš dostat odhadem tak 8k ěček. Jestli najdeš kupce.
Vidím, že si vieš aj sám odpovedať a všetko zdôvodniť. Avšak zjavne patríš do tej kategórie, ktorí sa nevedia rozhodnúť ani za svätého a budú to naťahovať do aleluja. Že to máš v génoch?
Je to velká chyba ŠKODOVKY..!!
Bez víceprvkové nápravy už auto osobně nechci..měl jsem ho,při zatížení několika lidmi a zavazdly to bylo o hodně horší,než nyní když víceprvkovou nápravu mám!!
To se nedá vůbec srovnat..
Takže lidi si koupí jiné auto než je Octavia III..např.Focus,C'eed,i 30,Mazdu 3 atd...variant je dost..
Možná chalupář,co jezdí jednou za měsíc na víkend a jinak jen po městě to nepotřebuje...u ostatních lidí má Škoda smůlu. :no:
Bez víceprvkové nápravy už auto osobně nechci..měl jsem ho,při zatížení několika lidmi a zavazdly to bylo o hodně horší,než nyní když víceprvkovou nápravu mám!!
To se nedá vůbec srovnat..
Takže lidi si koupí jiné auto než je Octavia III..např.Focus,C'eed,i 30,Mazdu 3 atd...variant je dost..
Možná chalupář,co jezdí jednou za měsíc na víkend a jinak jen po městě to nepotřebuje...u ostatních lidí má Škoda smůlu. :no:
"při zatížení několika lidmi a zavazdly to bylo o hodně horší" v čem?
To by mne taky zajímalo. Jelikož je dokázáno že naložený multilink má horší jízdní vlastnosti než prázdný. A u kliky je to přesně naopak. Proč? Odpověď je jednoduchá víceprvek při zátěži výrazně mění geometrii. Dalšií "řidič" který má pocity podle článku v časopise a ne podle svého zadku v sedačce.
Však si můžete koupit Octavii s výborným 1,8 TSI. 😉
s mojim golfom som sa "nahanal" s civic-om v tiahlich zakrutach na rychlostnej ceste smerom od Nitry do Banskej Bystrice. Ten Civic s vlecnou napravou v zakrutach pri velmi vysokych rychlostiach, "prilepil zadok na cestu" a so zasahom ESP ledva ustal zakrutu. Moja viacprvkova zadna naprava krasne drzala stopu bez jedneho jedinehon zavahania.
Viacprvkova zadna naprava je nieco cim skoda aj VW vyhravali nad ostatnymi znackami. Tymto si uplne odrezali dobrych zakaznikov. Urcite auto bez multilinku nehcem. Je to krok mimo a vedla.
Viacprvkova zadna naprava je nieco cim skoda aj VW vyhravali nad ostatnymi znackami. Tymto si uplne odrezali dobrych zakaznikov. Urcite auto bez multilinku nehcem. Je to krok mimo a vedla.
Opravdu nechápu VW, proč si s tím použítím starší nápravy takto zavařil. Naopak chápu jeho snahu o úspory, ale vždyť to bylo možné vyřešit k oboustranné spokojenosti výrobce i zakazníka zcela jednoduše - víceprvkovou zadní nápravu bych ke všem motorům nabídl jako položku na přání, za rozumný příplatek. A každý zákazník by se sám rozhodl - ekonomicky uvažující či méně náročný řidič by zvolil levnější a trvnalivější torzku, člověk který nepočítá každé euro (či Kč) a náročný šofér by si připlatil za špičkové řešení. Co by na tom bylo tak neproveditelného při současné supermoderní logistice? Domnívám se, že nic. Jen kdyby nechali rozhodovat zákazníka a nesnažili se mu pořád něco vnucovat. Ale to samé je třeba u některých kombinací motorů a převodovek... Vždy by mohl být v nabídce šestikvalit za příplatek i ke slabším motorům, stejně jako mechanická parkovací brzda by se mohla se slevou dodávat u nového VW Golf atd.... Hlavně že mají plnou pusu krásných frází, jak je u nich zákazník na prvním místě - 😢
Nuž náklady nepustia .. a tá "úspora hmotnoti" je tak na pobavenie ....
Otázkou je len či sa má sporiť na takom mieste, keď má Škoda dosť drahý lowcost o pol triedy nižšie ....
Otázkou je len či sa má sporiť na takom mieste, keď má Škoda dosť drahý lowcost o pol triedy nižšie ....
Konce konců, výraz toho pána na fotografii hovoří za vše - je nucen obhajovat něco, co je neobhajitelné a v duchu si jistě říká - "sakra já přece vím, že je to chyba, ale nesmím to přiznat, jinak letím!".
Zvláště když torzku použili na Rapidu, tak by právě výhradní montáž viceprvku do Octavie byla dobrý prodejním argumentem u dražšího modelu. Ovšem vysvětlit či obhájit použití jasně horšího, resp. staršího technického řešení u tak klíčového technického prvku vozu, jakým je zadní náprava, to prostě nelze - jedná se o jasný krok zpět! Proč třeba může mít Hyundai i 30/Kia cee´d nebo Ford Focus výhradně zadní výceprvkovou nápravu a Škoda/VW/Seat ne?!!!
Zvláště když torzku použili na Rapidu, tak by právě výhradní montáž viceprvku do Octavie byla dobrý prodejním argumentem u dražšího modelu. Ovšem vysvětlit či obhájit použití jasně horšího, resp. staršího technického řešení u tak klíčového technického prvku vozu, jakým je zadní náprava, to prostě nelze - jedná se o jasný krok zpět! Proč třeba může mít Hyundai i 30/Kia cee´d nebo Ford Focus výhradně zadní výceprvkovou nápravu a Škoda/VW/Seat ne?!!!
A teď pro změnu vyjmenuj ty zástupce, kteří v této třídě víceprvek nemají vůbec, tedy včetně vrcholných verzí/motorizací. Je jich mnohem víc a za ty vrcholné verze s levným řešením si zaslouží větší kritku, ale není to koncern, takže se v jejich případě vlastně nic neděje. Nehledě na to, že třeba korejci neuměli naladit víceprvek ani tak, jako třeba Honda "vlečku". Např. Megane RS, nebo minulý Civic Type-R mají torzku, a nikomu to tu nevadí, naopak se tu běžně glorifikují, kdyby měl torzku Golf GTI/R, nebo O RS, tak se tu z toho většina koncernových alergiků osype. >😒] 😉
Já bych ještě pochopil, kdyby jednoduchou zadní nápravu dostaly auta s motorem 1,2 TSI a 1,6 TDI. Ale všechny vyšší motorizace měly jasně dostat víceprvek. Nová generace by rozhodně neměla dostávat méně vyspělou techniku než předchůdce. Platí to pro Octavii, stejně jako třeba pro Civic. Samozřejmě je pravda, že zadní víceprvková nápravu u Kie či Hyundaie není tak dobře nalděná jakou u značek VW Group nebo Fordu. Ale o to je přece její ztráta o většiny motorových verzí nové oktávky bolestnější!
Sorry, ***i sme to na celej ciare? Alebo prizna, ze mu kvalita a jazdne vlastnosti u pr...le, ked usetri par eur?
Přiznám se bez mučení, že nemám tucha, co dávali do O2 2.0 TDi, ačkoliv ji vlastním. Byl v tom taky rozdíl dle motorizace, nebo ne? Kdo ví?
Čím Viac sa na to auto pozerám a čím viac sa o ňom dozvedám , tak pomaly prichádzam k tomu že je to úplne priemerne auto nižšej strednej triedy , nič výnimočné až na tu cenu a výbavu ta je fakt výnimočne ubohá ... Musím povedať že aj ten dizajn sa mi zdá byť takí čudny , z predu vyzerá ako nejaká bacuľka >😁 Už som to viac krát rozpisoval , ale aj tak sa k tomu vrátim , obdivujem predajcov a konštruktérov Škodovky ich schopnosť skonvertovať všetky nedostatky na plusy , napríklad ma predajca prsviedčal že na pedále blízko u seba a palubnú dosku ktorá ma tlačí do kolena si zvyknem a teraz nás presviedčajú že použitie Vlečenej nápravy je vlastne super a mali by sme sa z toho radovať .. Som zvedaví s čím prídu zajtra
Nuž škoda , priemer , priemer .... 😐
Nuž škoda , priemer , priemer .... 😐
To auto nikdy nebolo nic ine len priemerne auto strednej triedy.
ne, Octavia dokáže nabídnout opravdu hodně :-! Problém je ale v tom, že pak obvykle přestane dávat z ekonomického hlediska smysl. Chceš Octavii co míří na vrchol své třídy? Tak si připrav pořádnej balík.
V základních výbavách je to jen prázdná krabice bez obsahu, střední výbavy jsou dražší než konkurence a nabízí srovnatelnou hodnotu. TOP výbavy a motorizace nemají téměř žádnou konkurenci, ale o jejich ceně už jsem psal...
Vždyť kdo nabízí haldex, provedení "scout", tak silné motory jako 1.8 TSI/ 2.0 TSI atd. Výbavou může mít Octavia taky prakticky cokoliv, stačí jen... Zaplatit.
V základních výbavách je to jen prázdná krabice bez obsahu, střední výbavy jsou dražší než konkurence a nabízí srovnatelnou hodnotu. TOP výbavy a motorizace nemají téměř žádnou konkurenci, ale o jejich ceně už jsem psal...
Vždyť kdo nabízí haldex, provedení "scout", tak silné motory jako 1.8 TSI/ 2.0 TSI atd. Výbavou může mít Octavia taky prakticky cokoliv, stačí jen... Zaplatit.
Z testu DS5😒br />
"...Kvalita jízdy je díky zadní víceprvkové nápravě (na rozdíl od zkrutné příčky u jiných modelů) znatelně lepší než u ostatních DS5. Zvýšil se jízdní komfort..."
Jen u koncernu jsou prostě TAKOVÍ e😜erti, že vyladí vlečku na úroveň víceprvku >😁 >😒] >😒]
Realita je samozřejmě mnohem prostší - z testu Octavia 2.0 TDI😒br /> "...Stačí jedním kolem přejet naprosto nevinnou nerovnost typu mírně vystouplý poklop kanálu a okamžitě cítíte, že tady něco nehraje. Zadní osa není s to precizně odfiltrovat ani to a čím větší nerovnosti začnete potkávat, tím více budete přicházet do kontaktu s nesvatou trojicí: hlučností, nervozitou a odskoky.
Opravdu stačí jedna nerovnost, která přijde do kontaktu s jediným kolem a víte, že na bezhlučnou filtraci nerovností můžete zapomenout, náprava je vzhledem k „vyklidnění” zbytku auta dost podstatným zdrojem nepříjemných zvuků na palubě. Aerodynamický hluk a nakonec i motor je ve vyšších rychlostech snadno přehlušen, projevy nápravy slyšíte i na dálnici v rychlostech přes 130 km/h.
Podobně nepříjemná je nervozita. Opět stačí jeden výmol a krom citelného poskakování zadního kola přímo na něm cítíte jemné vibrace od zadní osy ještě během několika dalších metrů už jinak ničím nenarušované jízdy. A třetí věcí je obecná neschopnost „držet stopu” na špatném povrchu a je to pochopitelně tím horší, čím více nerovností je. Jedna špatně zaasfaltovaná jáma pro uložení kdo ví čeho (třeba plynového potrubí) klidně jen v mírné zatáčce a auto na ní citelně odskakuje ze zvolené stopy...."
Jen u koncernu jsou prostě TAKOVÍ e😜erti, že vyladí vlečku na úroveň víceprvku >😁 >😒] >😒]
Realita je samozřejmě mnohem prostší - z testu Octavia 2.0 TDI😒br /> "...Stačí jedním kolem přejet naprosto nevinnou nerovnost typu mírně vystouplý poklop kanálu a okamžitě cítíte, že tady něco nehraje. Zadní osa není s to precizně odfiltrovat ani to a čím větší nerovnosti začnete potkávat, tím více budete přicházet do kontaktu s nesvatou trojicí: hlučností, nervozitou a odskoky.
Opravdu stačí jedna nerovnost, která přijde do kontaktu s jediným kolem a víte, že na bezhlučnou filtraci nerovností můžete zapomenout, náprava je vzhledem k „vyklidnění” zbytku auta dost podstatným zdrojem nepříjemných zvuků na palubě. Aerodynamický hluk a nakonec i motor je ve vyšších rychlostech snadno přehlušen, projevy nápravy slyšíte i na dálnici v rychlostech přes 130 km/h.
Podobně nepříjemná je nervozita. Opět stačí jeden výmol a krom citelného poskakování zadního kola přímo na něm cítíte jemné vibrace od zadní osy ještě během několika dalších metrů už jinak ničím nenarušované jízdy. A třetí věcí je obecná neschopnost „držet stopu” na špatném povrchu a je to pochopitelně tím horší, čím více nerovností je. Jedna špatně zaasfaltovaná jáma pro uložení kdo ví čeho (třeba plynového potrubí) klidně jen v mírné zatáčce a auto na ní citelně odskakuje ze zvolené stopy...."
Nechápu proč koncern dělá extrémy, vlečená náprava na jedné straně, víceprvek na druhé straně... Proč neudělají úhlovou nápravu? Není o moc náročnější a rozměrnější než torzní, ale je pevnější, s lepší geometrií kola a přitom jednodušší než víceprvková..
že Octaviu III týmto koncern VW degradoval na auto horšej kategórie. 😐 ;-\ 😒
Škodovka snaží zakrývať použitie vlečnej nápravy za úsporou hmotnosti.
Každý by však mal radšej o 16 kg ťažšie auto, ale kvalitnejší a hlavne spoľahlivejší podvozok.
*
Ak by koncern VW povolil Škodovke dať plošne na všetky autá multilink, tým by si VW urobil zo Škodovky moc veľkého súpera, pri ktorom by boli ostatné jeho autá menej predajné.
*
Teraz predajcovia VW môžu argumentovať tak, že budú hovoriť : "Kúpte si radšej Passat alebo Golf, Octavia III je možno lacnejšia, no nie je až tak dobré auto, však nemá multilink". >😒]
No ale k náprave, vedúci vývoja asi ťažko prizná, že rozhodnutie o jednoduchšej náprave nepadlo v Boleslavi, ale im bolo nadiktované z Wolfsburgu. Každému predsa musí byť nad slnko jasnejšie, že keď pri Audi a VW je od 90 kW použitá lepšia náprava a pre Seat a Škodu až nad 110 kW, tak toto je jasné rozhodnutie zo strany koncernu, aby nechali pre svoje nemecké značky dáky, ako sa hovori u Audi, Vorsprung durch Technik >😁
Ja netvrdím, že novinár má mať výkresy, ale minimálne by mal mať také technické vzdelanie a poznatky, aby vedel, že obidve nápravy sú absolútne rozdielne a ich vzájomná zameniteľnosť bez modifikácie karosérie nebude možná.
A ja si osobne myslím, že novinár by nemal mať problém si ľahnúť na zem a pozrieť pod auto. Ja keď som obzeral nového Golfa na autosalóne v Paríži som bol zvedavý na použitú nápravu u slabších motorov, lebo som tomu do poslednej chvíle nechcel veriť, že tam dajú vlečku, tak som aj napriek veľkému množstvu ľudí kľakol na kolená a pozrel autu pekne pod kabátik >😁
No ale k téme. Obidva druhy náprav majú dosť rozdielnu geometriu a úchytné body preto si dovolím pochybovať, že by koncern vyvíjal a staval univerzálnu karosériu s možnosťou uchytenia oboch typov náprav to by práveže bolo drahé. Vzhľadom na použitie MQB je práveže možné pri stavbe karosérie použiť iný zadný modul a tým bez väčších nákladov postaviť inú karosériu.Vďaka tejto platforme je možné aj to, že Octavia má väčší rázvor ako Golf. MQB platforma umožňuje oveľa väčšiu variabilitu pri podstatne nižších výrboných nákladoch ako tomu bolo doteraz.
Ešte pridám dáke obrázky oboch náprav😒br />
vlečka: [odkaz]
viacprvok😒odkaz]