uz som sa tu nedavno v diskusii cudoval, ked sa niektori experti domnievali, ze si ked tak v buducnosti nechaju v servise vlecene napravy vymenit za multilink >:D ale aby sa na to realne opytal aj seriozny motoristicky magazin, tak to je uz moc >:D >:D >:D dobre, ze sa neopytali, ci nebude mozne spociatku nasadit dozadu batoh s octavie 2 aby sa vyrobil kombik >:D
Ak sa aj seriózny motoristický magazín pýta túto otázku, je to len výrazom širšej nespokojnosti motoristov,
že Octaviu III týmto koncern VW degradoval na auto horšej kategórie. :-| ;-\ :-(
Škodovka snaží zakrývať použitie vlečnej nápravy za úsporou hmotnosti.
Každý by však mal radšej o 16 kg ťažšie auto, ale kvalitnejší a hlavne spoľahlivejší podvozok.
*
Ak by koncern VW povolil Škodovke dať plošne na všetky autá multilink, tým by si VW urobil zo Škodovky moc veľkého súpera, pri ktorom by boli ostatné jeho autá menej predajné.
*
Teraz predajcovia VW môžu argumentovať tak, že budú hovoriť : "Kúpte si radšej Passat alebo Golf, Octavia III je možno lacnejšia, no nie je až tak dobré auto, však nemá multilink". >:-[]
jen pro pořádek víceprvek není určitě spolehlivější než vlečená náprava. Narzdíl od víceprvku totož vlečená náprava nepotřebuje po dobu životnosti auta prakticky žádnou údržbu ani opravy. Navíc jen mizivý procento zákazníků bude tenhle detail řešit. Bude je zajímat jak funguje auto jako celek a ne co to má za zadní nápravu.
na 150kmh v priamom smere po D1 to bohato staci. Potencialnych fleetovych manazerov isto oslovia nizsie servisne naklady a skor sa zaujimaju o turbodiesel, nez ake to ma jazdne vlastnosti.
Za 1. Po Dálnicích v ČR nemáš co jezdit 150. Za 2. Výrobce auta nemůže za stav Českých silnic to pláčeš na špatném hrobě. Navíc při přejetí podélné spáry, nerovnosti tedy levým i pravým kolem najednou je rozdíl mezi klikou a miutilinkem minimálně. Rozdíl se projeví v případě kdy se to týká jednoho kola a to taky není žádná trágedie ;-\
Jezdím po raze za 7 litrů z 1,6 mimo město pod sedum a rozhodně se neloudám s A8 jsem v automatu jsem jezdil město za 9. není to to obsahu,ale o řidiči. Když někdo potřebuje při každém rozjezdu protočit kola a být u další červený první nemůže se divit. Člověk který jezdí ropákem a bude tady kritizovat podvozky mi příjde jako Gay který mě chce učit spát se ženskou. BEZ URÁŽKY.
U nás po Jablonci to máš bez ohledu na styl jízdy minimálně za 10 v létě s lehkou nohou dejme to za 9. S nějakým malým autem se dostaneš i níž, ale auto velikosti Ceed, Focus nebo Oktávka to jezdí takhle. Já s ropou mám dlouhodobou i přes zimu 6,4 a to jezdím většinu jízd po městě a okolí. Mimo město to samozřejmě padá, ale stejně benzín chlastá víc než nafta. Zejména v zátěži spotřeba rapidně stoupá. Já se nedostanu přes 8 litrů ať dělám s autem co chci. Jak to myslíš s tím kritizováním podvozků? Já nic nekritizuju. Na to jsou tu jiní experti. ;-)
No vidíš a já s 1,6 jezdím město PRAHU o litr víc než ty s TDI a dlouhodobý mám teď přes zimu 7litů na něco málo přes 2000 km. Najedu ročně přes 30 tkm a i přes to naftu nepotřebuji. Co se týče kritizování podvozků nemyslel jsme to konkrétně na tebe.
Já tak normálně jezdím. Když je sucho a není provoz tak je to leckde i zbytečně pomalu, ale máš pravdu, že na dálnici ve 150 ti je fuk jestli máš víceprvek nebo vlečku. Chleba se začne lámat v zatáčkách. Zejména těch ostrých kdy se najednou vnitřní zadní kolo odlehčí a zadek ti bez velkýho varování ošklivě ustřelí. Na takový ježdění je vlečka úplně na pytel. Ovšem kolik majitelů třeba O1 takhle jezdí, že?
Otázka by měla znít kolik majitelů jakéhokoliv auta a zde diskutujících chytráků takhle jezdí? Svézt se pro zábavu vychutnat si jízdu říznutím zatáčky, pověsit se za okraj. Na cestách které znám a jsou přehledné se takhle svezu rád právě OI benzín. Její rozevláty styl díky zadnímu převisu se mi líbí a když se s ní člověk z žije je krásně čitelná. Úsek z Frenštátu pod Radhoštěm do Vlčovic je opravdová lahůdka, klopené zatáčky přehledné horizonty prostě nádhera. Pro někoho kdo sedne a jede na krev hlava nehlava zde není multilink ale psychiatr.
Hochu já myslím, že takhle jezdí minum zde diskutujících, nicméně maximum zde diskutujících pomlouvá vlečku aniž v reálu poznají rozdíl, protože využívají možností podvozku sotva z poloviny. Už jsem se zde s nejedním "potenciálním závodníkem" pohádal. No evidentně mi Škodovka dala za pravdu protože pro normální motorizace na normální běžný ježdění zase použila vlečku (samozřejmě z toho smrdí ta úspora, ale ve finále to fakt stačí) Já už jsem si na chování O1 taky zvyk, ale uznávám, že je to samozřejmě bída. Ve srovnání třeba s BMW je to auto na hranici přilnavosti blbě ovladatelný. Dá se to rapidně vylepšit gumama. Loni jsem pořídil Toyo Proxes R1R - na blbnutí úžasný gumy můžu doproučit, ale pořád to chováním zůstává jen vlečená zadní náprava. Jinak s tím psychiatrem souhlas. :yes:
Ano, souhlasím stebou. Taky nevím, proč je kolem té vlečky takovej poprask. Jsou hot hatche se zadní torzkou a jsou sakra dobrý a tady některým není torzka dost dobrá u obyčejnýho rodinnýho auta 8-s
Přesně kdyby jim to vadilo u sportovního auta tak ani neceknu, ale u rodinnýho kde rozdil ani tak pořádně nepoznáš mi přijde zbytečný dělat kolem toho poprask.
Supersportu mám například 911 GT2. Tvůj senzam bych zařadil do běžných aut, ostřejší derivát běžné verze? Megane RS nebo OPC určitš nejsou sporťáky. Tam můžeme řadit max. krom již uvedených Opel Speedster, Peugeot RCZ Audi TT.
Myslím, že slovíčkaření není až tak podstatný. Jak jsem psal nahoře. Někdo může mít názor trochu jiný. Nicméně, abysme se dobrali konce, tak u běžnýho rodinnýho auta mi torzka vůbec nevadí. Pokud by byla použitá v běžných autech typu Focus ST, Astra OPC, Megane RS, tak je to špatně.
No neviem nakolko sa da u napravy vobec hovorit o "spolahlivost". Ramena, priecky ci prvky, tieto casti sa dimenzuju na celu zivotnost (ak nezvitazi "katovanie kostov"). Co sa tyka pruzenia/tlmenia/ulozenia, to su uz veci kde k opotrebovaniu dochadza, a tlmic alebo silentblok mozes vymlatit na torznej priecke rovnako ako na multilinku. V tomto rozdiel nie je. Samotna naprava v podstate ziadnu udrzbu nepotrebuje, maximalne tak vizualnu kontrolu...
Tá otázka o tom prerobení zadnej nápravy z vlečenej na multilink by bola vhodná tak maximálne od laika a nie od motoristického novinára. Obzvlášť ak všade predtým médiá písali, že variabilita použitia rôznych zadných náprav je umožnená vďaka novej platforme MQB, z čoho je jasné, že karoséria pre oba typy náprav nie je rovnaká. A rovnako by mal motoristický novinár vedieť ako obe nápravy vyzerajú a že sú to dva odlišné svety a potom by takúto otázku nemohol položiť.
No ale k náprave, vedúci vývoja asi ťažko prizná, že rozhodnutie o jednoduchšej náprave nepadlo v Boleslavi, ale im bolo nadiktované z Wolfsburgu. Každému predsa musí byť nad slnko jasnejšie, že keď pri Audi a VW je od 90 kW použitá lepšia náprava a pre Seat a Škodu až nad 110 kW, tak toto je jasné rozhodnutie zo strany koncernu, aby nechali pre svoje nemecké značky dáky, ako sa hovori u Audi, Vorsprung durch Technik >:D
:yes: ptal se za ty diskutující (i tady), kteří pdoobné nápady mívají víc než často. Stačí si přečíst pár diskuzí a víme, proč se na podobné "věci" novináři ptávají. Znají své čtenáře.
No je jasný, že karoserie je stejná, ale jak vidno tak se liší úchytama pro nápravu. Nemyslím, že motoristický novinář má v dnešní době k dispozici výkresy obou náprav nebo že by pod tím autem ležel a přeměřoval jestli by to šlo nebo nešlo jednoduše předělat. To že VW potřeboval Škodovku trochu deklasovat, tak to udělal mimo jiný i zadní nápravou je nejspíš pravda. Proti tomu se nedá nic namítat.
No karoséria je rovnaká iba navonok, minimálne ten zadný modul obsahujúci úchyty nápravy je iný >:D
Ja netvrdím, že novinár má mať výkresy, ale minimálne by mal mať také technické vzdelanie a poznatky, aby vedel, že obidve nápravy sú absolútne rozdielne a ich vzájomná zameniteľnosť bez modifikácie karosérie nebude možná.
A ja si osobne myslím, že novinár by nemal mať problém si ľahnúť na zem a pozrieť pod auto. Ja keď som obzeral nového Golfa na autosalóne v Paríži som bol zvedavý na použitú nápravu u slabších motorov, lebo som tomu do poslednej chvíle nechcel veriť, že tam dajú vlečku, tak som aj napriek veľkému množstvu ľudí kľakol na kolená a pozrel autu pekne pod kabátik >:D
No jo teď děláš chytrýho, ale pochybuju, že si si tím byl jistý. Vyrábět dvě různý provedení kastle lišící se v zadním modulu stojí peníze navíc čili osobně bych si dovedl představit řešení kdy to bude úplně stejný jen se tam namontuje buď to nebo to. Čili mi přijde naprosto normální že se na to novinář zeptá. To že si prohlídneš nápravu s hlavou pod nárazníkem je chvályhodný, ale to zjistíš maximálně, že je tam vlečená náprava nebo víceprvek uchycení a možnost náhrady jednoho druhý potřebuje trochu detailnější prohlídnutí obou provedení. Abysme to uzavřeli pán sice tvrdí, že to nejde i kvůli výfuku a nádrži, ale to bych neviděl jako zásadní překážky. Uvidíme. Lidská tvořivost je nekonečná. Já od něho taky nečekal vyjádření ve smyslu "Jasně když to někomu nebude vyhovovat ať si pořídí z vrakáče víceprvek a přemontuje si to" Nicméně ten jeho kec o legislativě a bezpečnosti mi přijde celkem lichej. Nevím co by na tom mělo být nebezpečnýho.
"Lidská tvořivost je nekonečná" Přesně tak, bejvalej mechanik si předělal pasata B5 na 4 kolu, stačilo uříznout 1/2 auta >:D a jeho kolega si zas z pasata b5 kombi udělal superba kombi >:D . Když se chce, všechno jde :-!
No nesnažím sa robiť chytrého, ak ti to tak pripadá tak sa ospravedňujem, ale mám rád diskusiu a vymieňanie názorov. Vzhľadom nato, že v automobilke pracujem a defacto sa autami živím celý život tak o nich aj dosť viem a zároveň poznám procesy či už výrobné alebo servisné a viem mnoho vecí porovnávať, tým ale nechcem povedať, že som najmúdrejší na svete >:D
No ale k téme. Obidva druhy náprav majú dosť rozdielnu geometriu a úchytné body preto si dovolím pochybovať, že by koncern vyvíjal a staval univerzálnu karosériu s možnosťou uchytenia oboch typov náprav to by práveže bolo drahé. Vzhľadom na použitie MQB je práveže možné pri stavbe karosérie použiť iný zadný modul a tým bez väčších nákladov postaviť inú karosériu.Vďaka tejto platforme je možné aj to, že Octavia má väčší rázvor ako Golf. MQB platforma umožňuje oveľa väčšiu variabilitu pri podstatne nižších výrboných nákladoch ako tomu bolo doteraz.
To já na tebe nechtěl útočit, ale jestliže v tom pracuješ tak ti možná některý informace, který víš přijdou jako samozřejmý a pak se divíš, že se na to někdo může ptát. Díky za zajímavé odkazy. :yes:
VW nepotřeboval Škodovku deklasovat, ale potřebuje, aby Škodovka taky vydělávala. Golf se prostě mimo ČR prodává za vyšší ceny a dostane proto i to lepší. Octavia patří mezi levnější modely ve třídě a proto dostal levnější techniku. Jde jen o peníze a ne o nějaké dušení Škodovky. Pokud by byla Škodovka schopná Octávky prodávat za stejné ceny jako Golf, tak dostane to co Golf.
Jde o úchyty. Třeba PQ34 podporovala jak klikovou, tak multilink. PQ35 podporovala jen multilink, neumožňovala zástavbu klikové. Proto Rapid dostal právě PQ34. MQB opět umožňuje obě nápravy. Jediná otázka je, jestli auto má obě sady úchytů, nebo jestli má úchyty jen pro tu svou. MQB je modulární, ale jak konkrétní moduly vypadají, z názvu nepoznáš. Také bych se přikláněl k tomu, že se zadní modul mění. Po přečtení se to potvrdilo.
Ale u PQ 34 tiež nebolo možné zabudovať multilink, alebo vlečenú nápravu do rovnakej karosérie, či áno? Jediné autá čo mali multilink na tejto platforme boli Golfy IV a Octávie I s pohonom 4x4 a tam boli tie karosérie odlišné, či sa mýlim?
Platforma PQ34 umožňovala použít různé zadní nápravy - právě ta Octavia I nebo Golf IV měly ve verzi 4x4 multilink, ve všech ostatních vlečenou nápravu. U PQ35 došlo po zhruba sedmi letech od uvedení prvního modelu (Touran) k nastolení podobného stavu - americká Jetta nebo nový Beetle mimo 2,0 TSI mají vlečenou nápravu zastavěnou do karoserie vycházející z platformy PQ35. A samozřejmě Caddy na PQ35 má vzadu tuhou nápravu, ale to už jsme trochu mimo téma.
Rapid vychází z užší platformy PQ25 (aktuální Polo), což je rozšířená modifikace PQ24 (např. Fabia I a Fabia II). Zadní část je odvozená od Octavie I, resp. Roomsteru.
cituji :
" ... jednodušší a tím i levnější servis a technická kvalita nově vyvinuté nápravy... "
S Astrou 2 jsem potřeboval servis klikové nápravy po 90.000 km (tlumiče, uložení), Octavia 2 ( těžký diesel ) nepotřeboval víceprvek servis ani po 150.000 km. Focus 2 jakbysmet (pak šli do světa takže dále nevím).
" ... Víceprvková verze má opodstatnění u výkonnějších motorizací .."
2.0 TDi není výkonnější verze ?
Ano a niekde v recenziach ojetej Octavie som cital o makkom ulozeni zadnych tlmicov. Ze kto tam dal sportove tlmice, tomu mohli prerazit az do kufra :-)
U Opla se není čemu divit ;-) . 2,0 TDi Vážně není motor pro svižnější svezení stejně jako žádný Diesel. Úchylku jménem TDI osobně nechápu a asi ani nikdy nepochopím. S OIII ještě nikdo ze zde "diskutujících" nejel, ale už ví že klika bude v tomhle autě ŠPATNĚ. Nechtěli by jste mi říct jaká čísla budou v neděli ve sportce. :no:
zapomínáš, že první testy už jsou venku a kritika přichází. Přitom jak jsem psal již nesčetněkrát, znatelný rozdíl je ne ani tak co do dynamiky či agility, ale především co do komfortu.
Naprosto nesouhlasím s tím, že vlečka na dálnici stačí, protože příčné spáry... Zapomínáš, že dálnice u nás jsou v TAK žalostném stavu, že panelové desky jsou rozlámány i podélně, popř. příčně sedají, jsou různě propadnuté atd.
Navíc zadní vlečka bude zřejmě mnohem větší handicap právě pro Octavii než pro Golfa či Leona - zadní převis je totiž ve zcela jiné dimenzi, zadní náprava musí být u Octavie mnohem tužší...
Řeči o úspoře 16 kg jako důvodu pro tuto volbu... to je opravdu jen PR výsměch >:D >:D >:D >:-[] (ale chápu, že něco říct musel)
"...Víceprvková verze má opodstatnění u výkonnějších motorizací a vozů s pohonem všech kol..."
Ste mali hned na uvod napisat, ze je to rozhovor s ekonomom, alebo veducim marketingu. Pretoze hentaku blbost nepusti z ust *NIKTO* kto sa vyvojom aut naozaj zaobera...
To není pravda, i inženýr musí být schopen rozhodnutí, zda použít levnější a horší řešení nebo dražší a lepší... včetně nějaké úvahy o tom, jestli se to vyplatí a za jakých podmínek.
Presne ako píšeš, vývojár musí byť schopný komplexne, okrem konštrukčných vecí rieši aj financie, materiály, dizajn, technológiu... Má na všetko dosah ale zároveň aj veľkú zodpovednosť.
Akurat ze argument nebol o tom ci sa "vyplati", ale ci ma opodstatnenie. Ze ma viacprvkova naprava v porovnani s vlecenymi ramenami opodstatnenie (z hladiska jazdnych vlastnosti) v kazdom aute, to potvrdi inzinier-vyvojar. Ze sa ale nemusi vzdy vyplatit, to zas povie inzinier-ekonom...
Inženýr ale přece nevybírá vždy nejlepší řešení, vybírá adekvátní řešení. Kupříkladu inženýr v elektroprůmyslu také ví, že nejlepším vodičem je zlato, ale přesto se na mnoha místech rozhodne použít hliník, protože je dostatečně dobrý.
Ale veď povedal pravdu. Akurát nepovedal to, že rád by ju použili aj pre 2.0 TDI, čo je už dosť silný motor a k tomu jednoznačne patrí poriadny podvozok, ale WOB jednoducho nepovolil. A pravdepodobne tým chcú nemci dosiahnuť väčší odbyt svojho golfa, predovšetkým vo verzii Kombi.
A co řekl špatně prosím tě? Ty EXPERTE ;-\ Vsadím boty že by jsi nepoznal s jakou nápravou v nové Octavii zrovna jedeš dokud by ti to někdo neřekl ;-) .
České auto, české řemeslo...HTP, a 1.2TSI 'genialni' motory ktere kvuli problemum dokonce zalobam museli oba predelavat v Nemecku.Nevim proc kupovat tyto menecenne a prodrazene odvozeniny skoda,seat kdyz muzu mit original vw ?
gratulujem bratia krasne auto.
za kolko by ste mi poradili strelit aurisa 2010 ten po facelifte v najnizsej vybave terra cool (manual klima, elektrony, metaliza) a co by ste mi poradili kupit?
mam 10000e plus predam ten auris. rozhodujem sa medzi ceedom, i30, a touto octaviou pripadne sa nam pozdava aj novy golf. vsetko o triedu lepsie ako ten auris co mame to je proste grc auto :P
ceed top favorit uz v najnizsej vybave pri prijatelnej sume ma vsetkomco treba. golf a octa sa kradnu, ale ten golf ma zaklad asi najlepsi. i30 podobne ako ceed ale horsi design.
Vidím, že si vieš aj sám odpovedať a všetko zdôvodniť. Avšak zjavne patríš do tej kategórie, ktorí sa nevedia rozhodnúť ani za svätého a budú to naťahovať do aleluja. Že to máš v génoch?
Je to velká chyba ŠKODOVKY..!!
Bez víceprvkové nápravy už auto osobně nechci..měl jsem ho,při zatížení několika lidmi a zavazdly to bylo o hodně horší,než nyní když víceprvkovou nápravu mám!!
To se nedá vůbec srovnat..
Takže lidi si koupí jiné auto než je Octavia III..např.Focus,C'eed,i 30,Mazdu 3 atd...variant je dost..
Možná chalupář,co jezdí jednou za měsíc na víkend a jinak jen po městě to nepotřebuje...u ostatních lidí má Škoda smůlu. :no:
To by mne taky zajímalo. Jelikož je dokázáno že naložený multilink má horší jízdní vlastnosti než prázdný. A u kliky je to přesně naopak. Proč? Odpověď je jednoduchá víceprvek při zátěži výrazně mění geometrii. Dalšií "řidič" který má pocity podle článku v časopise a ne podle svého zadku v sedačce.
s mojim golfom som sa "nahanal" s civic-om v tiahlich zakrutach na rychlostnej ceste smerom od Nitry do Banskej Bystrice. Ten Civic s vlecnou napravou v zakrutach pri velmi vysokych rychlostiach, "prilepil zadok na cestu" a so zasahom ESP ledva ustal zakrutu. Moja viacprvkova zadna naprava krasne drzala stopu bez jedneho jedinehon zavahania.
Viacprvkova zadna naprava je nieco cim skoda aj VW vyhravali nad ostatnymi znackami. Tymto si uplne odrezali dobrych zakaznikov. Urcite auto bez multilinku nehcem. Je to krok mimo a vedla.
Opravdu nechápu VW, proč si s tím použítím starší nápravy takto zavařil. Naopak chápu jeho snahu o úspory, ale vždyť to bylo možné vyřešit k oboustranné spokojenosti výrobce i zakazníka zcela jednoduše - víceprvkovou zadní nápravu bych ke všem motorům nabídl jako položku na přání, za rozumný příplatek. A každý zákazník by se sám rozhodl - ekonomicky uvažující či méně náročný řidič by zvolil levnější a trvnalivější torzku, člověk který nepočítá každé euro (či Kč) a náročný šofér by si připlatil za špičkové řešení. Co by na tom bylo tak neproveditelného při současné supermoderní logistice? Domnívám se, že nic. Jen kdyby nechali rozhodovat zákazníka a nesnažili se mu pořád něco vnucovat. Ale to samé je třeba u některých kombinací motorů a převodovek... Vždy by mohl být v nabídce šestikvalit za příplatek i ke slabším motorům, stejně jako mechanická parkovací brzda by se mohla se slevou dodávat u nového VW Golf atd.... Hlavně že mají plnou pusu krásných frází, jak je u nich zákazník na prvním místě - :'-(
Konce konců, výraz toho pána na fotografii hovoří za vše - je nucen obhajovat něco, co je neobhajitelné a v duchu si jistě říká - "sakra já přece vím, že je to chyba, ale nesmím to přiznat, jinak letím!".
Zvláště když torzku použili na Rapidu, tak by právě výhradní montáž viceprvku do Octavie byla dobrý prodejním argumentem u dražšího modelu. Ovšem vysvětlit či obhájit použití jasně horšího, resp. staršího technického řešení u tak klíčového technického prvku vozu, jakým je zadní náprava, to prostě nelze - jedná se o jasný krok zpět! Proč třeba může mít Hyundai i 30/Kia cee´d nebo Ford Focus výhradně zadní výceprvkovou nápravu a Škoda/VW/Seat ne?!!!
A teď pro změnu vyjmenuj ty zástupce, kteří v této třídě víceprvek nemají vůbec, tedy včetně vrcholných verzí/motorizací. Je jich mnohem víc a za ty vrcholné verze s levným řešením si zaslouží větší kritku, ale není to koncern, takže se v jejich případě vlastně nic neděje. Nehledě na to, že třeba korejci neuměli naladit víceprvek ani tak, jako třeba Honda "vlečku". Např. Megane RS, nebo minulý Civic Type-R mají torzku, a nikomu to tu nevadí, naopak se tu běžně glorifikují, kdyby měl torzku Golf GTI/R, nebo O RS, tak se tu z toho většina koncernových alergiků osype. >:-[];-)
Já bych ještě pochopil, kdyby jednoduchou zadní nápravu dostaly auta s motorem 1,2 TSI a 1,6 TDI. Ale všechny vyšší motorizace měly jasně dostat víceprvek. Nová generace by rozhodně neměla dostávat méně vyspělou techniku než předchůdce. Platí to pro Octavii, stejně jako třeba pro Civic. Samozřejmě je pravda, že zadní víceprvková nápravu u Kie či Hyundaie není tak dobře nalděná jakou u značek VW Group nebo Fordu. Ale o to je přece její ztráta o většiny motorových verzí nové oktávky bolestnější!
Moj koment bol mysleny viac vseobecne, a narazal na pristup k vyvoju, nez na samotne jazdne vlastnosti, ale hej, tebou spominane auta maju podpriemerne jazdne vlastnosti.
Čím Viac sa na to auto pozerám a čím viac sa o ňom dozvedám , tak pomaly prichádzam k tomu že je to úplne priemerne auto nižšej strednej triedy , nič výnimočné až na tu cenu a výbavu ta je fakt výnimočne ubohá ... Musím povedať že aj ten dizajn sa mi zdá byť takí čudny , z predu vyzerá ako nejaká bacuľka >:D Už som to viac krát rozpisoval , ale aj tak sa k tomu vrátim , obdivujem predajcov a konštruktérov Škodovky ich schopnosť skonvertovať všetky nedostatky na plusy , napríklad ma predajca prsviedčal že na pedále blízko u seba a palubnú dosku ktorá ma tlačí do kolena si zvyknem a teraz nás presviedčajú že použitie Vlečenej nápravy je vlastne super a mali by sme sa z toho radovať .. Som zvedaví s čím prídu zajtra
ne, Octavia dokáže nabídnout opravdu hodně :-! Problém je ale v tom, že pak obvykle přestane dávat z ekonomického hlediska smysl. Chceš Octavii co míří na vrchol své třídy? Tak si připrav pořádnej balík.
V základních výbavách je to jen prázdná krabice bez obsahu, střední výbavy jsou dražší než konkurence a nabízí srovnatelnou hodnotu. TOP výbavy a motorizace nemají téměř žádnou konkurenci, ale o jejich ceně už jsem psal...
Vždyť kdo nabízí haldex, provedení "scout", tak silné motory jako 1.8 TSI/ 2.0 TSI atd. Výbavou může mít Octavia taky prakticky cokoliv, stačí jen... Zaplatit.
Z testu DS5:
"...Kvalita jízdy je díky zadní víceprvkové nápravě (na rozdíl od zkrutné příčky u jiných modelů) znatelně lepší než u ostatních DS5. Zvýšil se jízdní komfort..."
Jen u koncernu jsou prostě TAKOVÍ experti, že vyladí vlečku na úroveň víceprvku >:D >:-[] >:-[]
Realita je samozřejmě mnohem prostší - z testu Octavia 2.0 TDI:
"...Stačí jedním kolem přejet naprosto nevinnou nerovnost typu mírně vystouplý poklop kanálu a okamžitě cítíte, že tady něco nehraje. Zadní osa není s to precizně odfiltrovat ani to a čím větší nerovnosti začnete potkávat, tím více budete přicházet do kontaktu s nesvatou trojicí: hlučností, nervozitou a odskoky.
Opravdu stačí jedna nerovnost, která přijde do kontaktu s jediným kolem a víte, že na bezhlučnou filtraci nerovností můžete zapomenout, náprava je vzhledem k „vyklidnění” zbytku auta dost podstatným zdrojem nepříjemných zvuků na palubě. Aerodynamický hluk a nakonec i motor je ve vyšších rychlostech snadno přehlušen, projevy nápravy slyšíte i na dálnici v rychlostech přes 130 km/h.
Podobně nepříjemná je nervozita. Opět stačí jeden výmol a krom citelného poskakování zadního kola přímo na něm cítíte jemné vibrace od zadní osy ještě během několika dalších metrů už jinak ničím nenarušované jízdy. A třetí věcí je obecná neschopnost „držet stopu” na špatném povrchu a je to pochopitelně tím horší, čím více nerovností je. Jedna špatně zaasfaltovaná jáma pro uložení kdo ví čeho (třeba plynového potrubí) klidně jen v mírné zatáčce a auto na ní citelně odskakuje ze zvolené stopy...."
Nechápu proč koncern dělá extrémy, vlečená náprava na jedné straně, víceprvek na druhé straně... Proč neudělají úhlovou nápravu? Není o moc náročnější a rozměrnější než torzní, ale je pevnější, s lepší geometrií kola a přitom jednodušší než víceprvková..