Technika
.... kolik toho ten motor má společného s obligátníma 1.6JTD od Fiatu?
Na jednej stranke pisu ze bol vyvinbuty spolu s Turinom, inde vraj Opel vyvinul motor celkom sam.
Cesty Fiatu a GM se rozešly krátce poté, co byly stanoveny základní parametry tohoto motoru. Takže každá automobilka si podle stejných požadavků vyvinula vlastní motor. "Turín" v tomto případě znamená italské konstrukční oddělení motorů, které GM založil po ukončení partnerství s Fiatem.
Zafira je z hľadiska hmotnosti malý "Otesánek" - 1600 až 1700 kg bez pasažierov. Takže táto 1.6, pokiaľ to nepreženú s cenou, by mohla byť ideálny motor. Nie síce ne závodenie, ale na bežné jazdenie áno.
presne ako 1.7 100KW CRDi v novom Carense..... tiez s tym nebude Carens delo ale na bezne rodinne jazdenie to bude ideal :yes: a v zafire to bude podobne :yes😒br />
pre taketo auta idealne motory :yes😒br />
uz teraz sa tesim na porovnanie tychto aut zafira vs carens prave s tymito dieslami
:yes:
pre taketo auta idealne motory :yes😒br />
uz teraz sa tesim na porovnanie tychto aut zafira vs carens prave s tymito dieslami
:yes:
Jezdím zatím krátce s novou Zafirou motor 2.0 CDTi 121kW a je na tak velké a těžké auto tak akorát, přirovnal bych svezení i charakter motoru ke Škodě Octavia I s 1.9 TDi 81kW. Ta 1.6 ka bude mít výhodu na jízdy po městě a krátké vzdálenosti, kde se 2.0 dlouho zahřívá a má určitě větší spotřebu.
S tím že 2.0 bude mít spotřebu větší než 1.6 máš zcela jistě pravdu, ale na krátké vzdálenosti se naftový motor zcela vůbec nehodí už jen kůli tomu že ta 1.6 se bude zahřívat podstatně déle a bude splňovat Euro6 takže bude mít DPF. DPF do města a na krátké vzdálenosti = moc problémů. Nehledě na to když bude hodně mrznout (-15 a níže) tak nesmíš jet s lehkou nohou jinak si motor ani neudrží svoji provozní teplotu natož aby se rychle ohřál. Snižování obsahů má své výhody ale i nevýhody. A neůtočím na tvůj názor ani osobu, pouze upřesňuji a vyjadřuji svůj názor. 😉
1.6 CDTIčko a 100kw to je velice hezký výkon, ale ted otázka zda tento motor vydrží tolik jako stará dobrá a prověřená 1.9 CDTI. Dnešní šnižovaní obsahů nevidím vůbec rád a myslím, že pro tak velké auto je 2.0 CDIčko tak akorát, ale co se dá dělat blbové z EU neustále šlapou automobilkám po krku s dnes nesmyslnými emisemi (nesmyslnými proto, protože už euro 5 má emisní limity celkem nízko) a dále člověk vidí motor, který mu uspoří 0.2l na 100km a může se po něm utlouct.
Každopádně přeji OPELu hodně prodaných vozů s tímto motorem a plno spokojených zákazníků. 😄
Každopádně přeji OPELu hodně prodaných vozů s tímto motorem a plno spokojených zákazníků. 😄
som prijemne prekvapeny, ze opel konecne snad po 20r vymeni tu staru 1.7 za nieco modernejsie.
Ja nejsem priznivcem podtaceni jakehokoli motoru a kdyz vidim nektere "umelce" jezdici na 1200-1500 otackach, tak bych jim urazil ruce.
odporucam si porovnat 1,7crdi vykonovy priebeh s napr 2,0hdi, tdi atd.
twin turbo tieto neduhy vyriesi, ale 1,7crdi naozaj nemoze konkurovat s dvojlitrami.
rovnako si neviem predstavit 1,6dci v lagune, napriek tomu, ze to je velmi dobry motor, renault velmi dobre vie, predo je v lagune priskrtena 2,0dci na 96kw a nie 1,6dci 96kw.